Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec legendy se přiblížil, Boeing má už jen 21 objednávek na Jumbo Jet

Americká společnost Boeing se chystá kvůli klesajícím zakázkám ukončit produkci legendárního letounu Boeing 747 známého jako Jumbo Jet. Uvedla to firma ve zprávě pro regulační úřady. Boeing vyrábí letouny 747 již téměř půl století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48i41ř95í 56E13u68l90e40r 5838729556316

Teda když se tak dívám do toho kokpitu a vidím nespočet těch hejblátek a displejů, smekám před piloty hluboce. A k tomu ještě ta odpovědnost za životy a superdrahou techniku...

0/0
30.7.2016 17:11

J59o60s10e76f 12R55i81c19h84t63e64r 9586615637563

777 killed the 747

0/0
29.7.2016 9:09

S62e33i69d91l 52P74e80t41r 1101981815614

Ona především končí éra čtyřmotorových dopravních letadel.

Důvody jejich existence postupně technickým vývojem pominuly a ekonomika provozu a údržby rozhoduje.

Ostatně A340 již skončila výroba a i na A380 se zastavily objednávky někde na 350 ks a podle všeho finito ...:-/

Nastává postupně konec další éŕy letectví .. Ale to je holt nezastavitelný vývoj ..:-)

+2/0
29.7.2016 8:36

J11a13n 74C47e40p20e72k 1644986930

Já si ovšem myslím, že nastane doba, kdy se velkokapacitní letadla budou opět vyrábět ve velkém a to jen díky tomu, že jich bude na obloze tolik, že se tam prostě více malých již nevejde. Neříkám kolik budou mít motorů, ale do budoucna se musí navyšovat počet pasažérů na jednotlivý let alespoň v rámci velkých dopravních uzlů, protože nemůže donekonečna stoupat počet menších letadel na obloze. To nezvládne jak nebe, tak to nezvládnou hlavně letiště.

0/0
29.7.2016 8:49

J19a44n 86V41a29c54h57u85d81a 7542306177968

V 747 mi byla zima;-€

0/0
28.7.2016 21:55

M69a52t47t26e95o 37K39o83u59n80o11v76s84k63y 1820961598593

Mně jednou taky, ale ten pocit letět v Jumbu ... k nezaplacení ... :-):-)

+1/0
29.7.2016 1:19

M81i72r32e23k 96G36a53j80e71r 5961226679620

Mel jste moznost to porovnat s letem v Dreamlineru?

0/0
29.7.2016 4:27

R17a53d26i92m 91K20o12l74a94r56s55k91y 2482591126447

Takže verze 800 se vůči A380 ne prosadila. To je fakt konec legendy. První 747icky začaly létat koncem 60. let!

0/0
28.7.2016 20:00

J93o75s84e15f 68R65i33c10h20t92e64r 9536735237413

Neda se říct že se "neprosadila vůči A380", když samotná A380 není žádnej prodejní trhák.. Ona 747-8 byla asi hlavně alternativou pro stávající operátory 747-400. Nicméně nedávná ropná krize dramaticky zrychlila přechod na B777/A330 a nástup B787/A350 už čtyřmotoráky dorazil.

0/0
29.7.2016 9:17

P57e15t10r 38M78u72d95r30y88c15h 7424882797223

Všechno jednou skončí i A380

+1/0
28.7.2016 19:19

M20i31c41h96a34l 78J58a61r64o28š 7224760412865

Ze 747 mám fotku za knyplem v kokpitu.. bohužel jen v hangáru.

0/0
28.7.2016 18:41
Foto

J33i53ř77í 74D83v62o89ř48á73k 5455709850888

Nedávno jsem se díval na jakýsi dokument na sattv ( nevzpomenu si na název , ani kanál ) .A vzhledem k tomu , že 747 měla být vlastně slepou vývojovou kolejí (Boeing směřoval vývoj k supersonicu ) ,tak je to super úspěch .

0/−1
28.7.2016 17:42

J75o55s35e95f 69V13o20s14i60c75k72y 4603127196253

Boeing o supersonik nikdy ani nezavadil. Ve vyvoji B 747 to trochu prehnali s vyvojem klapek (flapu) na kridlech. Jsou 3.dilne a komplikovane, a moc se pri pristani klepou a vibruji. To Airbusy maji pouze jednu dlouhou desku,ktera se vysune. Je to jednodussi,lacinejsi a bezpecnejsi .

0/−2
28.7.2016 19:15
Foto

J18i75ř59í 30D20v41o12ř76á37k 5115119560688

Podle toho dokumentu byly dvě skupiny . Ta první , kde byli zkušenější konstruktéři zkoušela supersonika a ta druhá ( méně preferenovaná ) nakonec navrhla 747.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Boeing_2707

+2/0
28.7.2016 20:14

M42i56c57h43a43e40l 83K26o93n41e33č11n84ý 6612363829739

Taky jsem to viděl, byl to zajímavý dokument přímo s vývojáři a tehdejším vedením Boeingu

0/0
28.7.2016 20:44
Foto

V63o78j12t24ě75c22h 43P60a70v79l10í95k 5144851384118

Tak to si může oproti Boeingu ještě Airbus s A380 tleskat, jak jim jdou dobře prodeje. Čtyřmotorová letadla prostě, i když jsou teoreticky bezpečnější, nemají ekonomiku provozu jako dvoumotorová.

0/0
28.7.2016 16:57

J43a76n 59T74a25r91a69b62a 4676736419299

A právě A380 je proti 777 provozně daleko výhodnější......

+1/−1
28.7.2016 17:19

M46i92r46e69k 52G36a26j49e30r 5841676919770

Ale jen na linkach, kde ho vzdy naplni.

+3/0
28.7.2016 17:22

J41o29s64e70f 82V43o70s52i11c87k56y 4493547726303

A380 pobere az 800 cestujicich, pokud je postaven ve versi "economy". Zatim ale zadny takovy postaven nebyl, pac cestujici na dlouhych 18-ti hod.letech pozaduji hodne sedadel v business a 1.tride.

0/−1
28.7.2016 17:32

L12u52k49a59s 30C72o97d12r 6158672760671

A380 zadne osmnactihodinove linky nelita. To umel akorat A340-500. Problem s ekonomikou provozu A380 presne vystihnul Mirek Gajer - to letadlo je ekonomicke pouze v pripade, ze se povede vzdy naplnit.

+1/0
28.7.2016 17:42

M91i90r40e89k 49G43a34j94e17r 5111696899420

Plus za to, ze zadny 18-hodinovy let nikdo neleta.

0/0
28.7.2016 17:47

L22u64k74a20s 13C98o98d34r 6378912790401

Donedavna letal :-) Jsem celkem rad, ze jsem se na SQ21 proletel, nez ho zrusili :-)

0/0
28.7.2016 17:50

M93i71r74e88k 79G14a50j19e44r 5671476439200

Aha, vedel jsem, ze NY-Singapore je nejdelsi let, ale myslel jsem, ze to dela 16 hodin. To neletali kolem severniho polu? Jednou jsem tam letel a byl jsem z toho paf :-).

0/0
28.7.2016 18:04

L87u57k62a42s 39C61o18d24r 6648222700371

Letalo se pres severni pol. Ale je to proste hodne daleko. Viz tripreport...

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=8299

0/0
29.7.2016 9:45

P22a71v55e22l 91M80o87r40a90v25e15c 1414245764177

Tak dělá se verze pro cca 650 lidi jenom se 2 třídami.

0/0
28.7.2016 18:32

K97a24r53e42l 59B34a11r67t41a61k 9906261145326

Škoda. Dopadl jako Airbus A340.

V dnešní době jsou 4 motory pro relativně "malé" letadlo ekonomicky neúnosné. Už i u A380 se uvažovalo o prodloužené verzi -900(1000), avšak vývoj je tak drahý, že je to spíše otázka příštích 10ti let. I to je však nejisté jestli k tomu vůbec dojde.

0/−1
28.7.2016 16:34
Foto

V76o61j41t22ě79c64h 48P37a47v17l55í74k 5874971944758

Je to velmi nepravděpodobné. Už tak Airbus přiznal, že se mu vývoj A380 nikdy na prodejích nevrátí. I tam lze čekat útlum, i když ne tak rychle.

+1/0
28.7.2016 16:57

R74o11m48a46n 13K81r49a45t63o38c96h28v22í61l 6676797296984

Už tu byl článek o útlumu A380

0/0
28.7.2016 18:20
Foto

V38o34j87t37ě91c98h 54P66a12v73l76í20k 5964631604858

Zatím pouze o nákupech pod očekáváními. Řízený útlum výroby zatím nikoli.

0/0
28.7.2016 19:08

A85n12t28o18n55i11n 59B92l75a75z82e98k 4908822777571

Super video jak staveli prvni 747-8 pro Lufhansu a vcetne startu.R^https://www.youtube.com/watch?v=tpUdd29wnzY

0/0
28.7.2016 16:26

F56r74a45n37t95i55s12e19k 22M24i53k57e45s 8193717940542

Panove je to skoda ze se nebude B747 vyrabet, ale i B707 bylo super, kdo z V s nim letel, ja ano. Panam linka Frankfurt-JFK R^!!V

0/0
28.7.2016 16:22

R45o50m70a25n 67K22r51a31t69o28c45h97v94í72l 6356967926214

Kdy to bylo?

0/0
28.7.2016 18:20

D15a79v82i37d 39D37o81b80e59š 3555562827

A to znamená, že končí i 747-8?

0/0
28.7.2016 16:17

A62n61t38o51n54i73n 16B62l11a38z93e65k 4798862897661

Zatim uplne nekonci....ale skoro. I 747-8:-/

0/0
28.7.2016 16:19

A90n53t35o21n47i23n 97B68l56a52z39e64k 4458842837211

To ze ma Boeing ztratu v tomto ctvrtleti se mi nejak moc nezdalo a tak jsem sel na jejich stranky kde o tom pisou a vysvetluji to proc. Nechci to tady prekladat, protoze az tak anglicky neumim. At neudelam vice marasu nez uzitku a tak koho to zajima bezte tam a prectete si to.

0/0
28.7.2016 16:16

M92i87r47e85k 51G47a89j72e45r 5631696609160

Tak ono je to pro ekonomicke experty (coz ja nejsem) podrobne zde http://boeing.mediaroom.com/2016-07-27-Boeing-Reports-Second-Quarter-Results

Vypada to bud jako momentalni ucetni ztrata kvuli investicim nebo ztratam z investic (zpetny vykup akcii a radek "Proceeds from investments") Take si vsimnete, ze za ctvrtleti sice vykazuji ztratu 234 milionu, ale za cele pololeti to dela 985 milionu zisk. V jejich hlavnim podnikani se Boeingu porad dari. Proto to vypada jako dobra chvile pro nakup jejich akcii.

+1/0
28.7.2016 18:01

M76a74r38o98š 86P24o78l68i66a26k 1712176137396

Nechapu moc tu jejich ztratu... :(

0/0
28.7.2016 16:11

P16e59t17r 92P54ř85i64k11r44y11l 1158545963

B747 mi nebude chybet. Ale Tristar v barvach KLM - ten se mi libi.

0/−3
28.7.2016 16:04

P65e87t35r 95C75h18v95a21s87t69e14k 6399182193828

Škoda, že po sloučení firem Boeing a McDonnell Douglas, se nepokračovalo v chystaném projektu MD12, což mělo být letadlo, podobné dnešní A380. https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_MD-12

Bohužel nestalo se a oni pracovali jen na vylepšování B747, v podstatě nepřišli s adekvátní odpovědí na A380.

0/0
28.7.2016 15:54

V93o10j32t16ě81c79h 72B10u37d60i40n53s55k68ý 4802829229324

Otázkou je jestli opravdu bohužel.

Airbus už přiznal, že vývoj A380 se nikdy nezaplatí a při současném poklesu poptávky je ztrátová i samotná výroba...

+3/−1
28.7.2016 16:04

A23n44t67o61n70i74n 51B25l13a20z82e97k 4968422967931

Boeing se vydal jinou cestou nez mega letadla typu 380 a jak ukazuje cas, udelal dobre. Airbus ma z toho letadla kazdodenni bolehlav.:-)

+1/−1
28.7.2016 16:18
Foto

V96o15j91t94ě70c13h 64P64a29v24l95í44k 5954831364398

Proto také A350.

0/0
28.7.2016 16:59

J60o82s49e37f 98K80a77r19f71í24k 7272125346850

Škoda. Podle mě jedno z nejhezčích civilních letadel vůbec...

+9/0
28.7.2016 15:54

A45n36t43o71n69i83n 50B24l37a26z38e74k 4658982717851

Pro me nejhezci.

+2/0
28.7.2016 16:20

J59o83s95e86f 63V11o58s70i64c46k32y 4523677716313

Tady se zase seslo odborniku na krasu! Tihle kdyz probiraji krasu ruskych stihacek, tak tvrdi,ze s nimi musi Rusaci urcite vyhrat valku !

0/−3
28.7.2016 17:36
Foto

T86o55m57a98s 77C42a70b96a90k 8125265214789

Skoda, bude mi chybet.. ale pozitivni na tom je to, ze nez zmizi na poustnim hrbitove v Utahu, to ja zmizim dřív na tom vesnickem tady v Cesku.

+2/0
28.7.2016 15:48

R52o58m65a49n 92K42r48a61t12o62c98h84v52í46l 6836167826914

Ano, snad budou eště chvíly lítat.

0/0
28.7.2016 18:25

M53a71r79o16š 32P97o37l49i97a14k 1352956197306

Nechapu moc tu jejich ztratu... :(

0/0
28.7.2016 15:46

P39e60t78r 61M29a21c73h24á22č64e47k 9627244603

To je škoda. Mně se 747 líbí mnohem víc než A380. :-(

+15/−1
28.7.2016 15:45

M26i39c17h96a15l 59H79o36r71a69k 2664225767232

Jestli se Vam libi nebo nelibi je v letectvi asi tak dulezite jako barva na aute. Dulezite jsou uplne jine parametry. A A380 se v mnoha ohledech rozhodne povedl.

0/0
28.7.2016 16:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.