Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec legendy se přiblížil, Boeing má už jen 21 objednávek na Jumbo Jet

Americká společnost Boeing se chystá kvůli klesajícím zakázkám ukončit produkci legendárního letounu Boeing 747 známého jako Jumbo Jet. Uvedla to firma ve zprávě pro regulační úřady. Boeing vyrábí letouny 747 již téměř půl století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i61ř96í 34E67u84l16e43r 5528709516976

Teda když se tak dívám do toho kokpitu a vidím nespočet těch hejblátek a displejů, smekám před piloty hluboce. A k tomu ještě ta odpovědnost za životy a superdrahou techniku...

0/0
30.7.2016 17:11

J45o27s60e48f 50R59i92c66h67t76e76r 9936785467533

777 killed the 747

0/0
29.7.2016 9:09

S30e63i13d30l 12P49e92t86r 1551671235474

Ona především končí éra čtyřmotorových dopravních letadel.

Důvody jejich existence postupně technickým vývojem pominuly a ekonomika provozu a údržby rozhoduje.

Ostatně A340 již skončila výroba a i na A380 se zastavily objednávky někde na 350 ks a podle všeho finito ...:-/

Nastává postupně konec další éŕy letectví .. Ale to je holt nezastavitelný vývoj ..:-)

+2/0
29.7.2016 8:36

J69a30n 17C69e22p78e41k 1434276760

Já si ovšem myslím, že nastane doba, kdy se velkokapacitní letadla budou opět vyrábět ve velkém a to jen díky tomu, že jich bude na obloze tolik, že se tam prostě více malých již nevejde. Neříkám kolik budou mít motorů, ale do budoucna se musí navyšovat počet pasažérů na jednotlivý let alespoň v rámci velkých dopravních uzlů, protože nemůže donekonečna stoupat počet menších letadel na obloze. To nezvládne jak nebe, tak to nezvládnou hlavně letiště.

0/0
29.7.2016 8:49

J54a41n 87V32a65c87h44u83d12a 7552316417858

V 747 mi byla zima;-€

0/0
28.7.2016 21:55

M79a48t49t49e57o 51K40o14u79n36o22v33s45k59y 1160631258463

Mně jednou taky, ale ten pocit letět v Jumbu ... k nezaplacení ... :-):-)

+1/0
29.7.2016 1:19

M12i35r53e19k 70G42a79j83e14r 5511706659660

Mel jste moznost to porovnat s letem v Dreamlineru?

0/0
29.7.2016 4:27

R25a37d44i37m 30K72o39l82a90r86s71k74y 2152751986297

Takže verze 800 se vůči A380 ne prosadila. To je fakt konec legendy. První 747icky začaly létat koncem 60. let!

0/0
28.7.2016 20:00

J37o38s30e86f 18R29i16c42h69t77e17r 9696735477873

Neda se říct že se "neprosadila vůči A380", když samotná A380 není žádnej prodejní trhák.. Ona 747-8 byla asi hlavně alternativou pro stávající operátory 747-400. Nicméně nedávná ropná krize dramaticky zrychlila přechod na B777/A330 a nástup B787/A350 už čtyřmotoráky dorazil.

0/0
29.7.2016 9:17

P42e24t68r 95M94u11d32r85y89c84h 7634202477813

Všechno jednou skončí i A380

+1/0
28.7.2016 19:19

M44i65c65h79a63l 76J23a50r77o58š 7944310122665

Ze 747 mám fotku za knyplem v kokpitu.. bohužel jen v hangáru.

0/0
28.7.2016 18:41
Foto

J52i65ř69í 18D53v97o38ř59á45k 5785139280158

Nedávno jsem se díval na jakýsi dokument na sattv ( nevzpomenu si na název , ani kanál ) .A vzhledem k tomu , že 747 měla být vlastně slepou vývojovou kolejí (Boeing směřoval vývoj k supersonicu ) ,tak je to super úspěch .

0/−1
28.7.2016 17:42

J52o39s11e54f 18V67o60s35i22c50k88y 4203697746913

Boeing o supersonik nikdy ani nezavadil. Ve vyvoji B 747 to trochu prehnali s vyvojem klapek (flapu) na kridlech. Jsou 3.dilne a komplikovane, a moc se pri pristani klepou a vibruji. To Airbusy maji pouze jednu dlouhou desku,ktera se vysune. Je to jednodussi,lacinejsi a bezpecnejsi .

0/−2
28.7.2016 19:15
Foto

J45i20ř10í 73D97v64o42ř34á24k 5545669480528

Podle toho dokumentu byly dvě skupiny . Ta první , kde byli zkušenější konstruktéři zkoušela supersonika a ta druhá ( méně preferenovaná ) nakonec navrhla 747.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Boeing_2707

+2/0
28.7.2016 20:14

M83i30c86h76a45e71l 69K20o76n13e86č63n51ý 6412403259809

Taky jsem to viděl, byl to zajímavý dokument přímo s vývojáři a tehdejším vedením Boeingu

0/0
28.7.2016 20:44
Foto

V97o82j32t45ě24c34h 77P39a29v49l19í15k 5854981514288

Tak to si může oproti Boeingu ještě Airbus s A380 tleskat, jak jim jdou dobře prodeje. Čtyřmotorová letadla prostě, i když jsou teoreticky bezpečnější, nemají ekonomiku provozu jako dvoumotorová.

0/0
28.7.2016 16:57

J17a50n 90T62a21r73a97b14a 4816686169239

A právě A380 je proti 777 provozně daleko výhodnější......

+1/−1
28.7.2016 17:19

M19i56r33e12k 19G43a56j82e25r 5161696949180

Ale jen na linkach, kde ho vzdy naplni.

+3/0
28.7.2016 17:22

J47o26s31e60f 14V89o14s44i44c43k89y 4483617686333

A380 pobere az 800 cestujicich, pokud je postaven ve versi "economy". Zatim ale zadny takovy postaven nebyl, pac cestujici na dlouhych 18-ti hod.letech pozaduji hodne sedadel v business a 1.tride.

0/−1
28.7.2016 17:32

L83u28k63a55s 27C63o29d71r 6258162950521

A380 zadne osmnactihodinove linky nelita. To umel akorat A340-500. Problem s ekonomikou provozu A380 presne vystihnul Mirek Gajer - to letadlo je ekonomicke pouze v pripade, ze se povede vzdy naplnit.

+1/0
28.7.2016 17:42

M52i67r12e11k 80G95a54j73e57r 5761536779770

Plus za to, ze zadny 18-hodinovy let nikdo neleta.

0/0
28.7.2016 17:47

L12u77k74a22s 43C63o57d73r 6328982960521

Donedavna letal :-) Jsem celkem rad, ze jsem se na SQ21 proletel, nez ho zrusili :-)

0/0
28.7.2016 17:50

M23i77r53e27k 53G16a54j18e47r 5611766419420

Aha, vedel jsem, ze NY-Singapore je nejdelsi let, ale myslel jsem, ze to dela 16 hodin. To neletali kolem severniho polu? Jednou jsem tam letel a byl jsem z toho paf :-).

0/0
28.7.2016 18:04

L18u52k16a94s 75C17o74d84r 6768252840541

Letalo se pres severni pol. Ale je to proste hodne daleko. Viz tripreport...

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=8299

0/0
29.7.2016 9:45

P58a81v51e47l 77M29o68r14a57v67e27c 1104555134697

Tak dělá se verze pro cca 650 lidi jenom se 2 třídami.

0/0
28.7.2016 18:32

K97a68r40e50l 11B42a79r35t21a50k 9786551905326

Škoda. Dopadl jako Airbus A340.

V dnešní době jsou 4 motory pro relativně "malé" letadlo ekonomicky neúnosné. Už i u A380 se uvažovalo o prodloužené verzi -900(1000), avšak vývoj je tak drahý, že je to spíše otázka příštích 10ti let. I to je však nejisté jestli k tomu vůbec dojde.

0/−1
28.7.2016 16:34
Foto

V66o46j61t68ě72c93h 34P13a69v68l41í17k 5374831504348

Je to velmi nepravděpodobné. Už tak Airbus přiznal, že se mu vývoj A380 nikdy na prodejích nevrátí. I tam lze čekat útlum, i když ne tak rychle.

+1/0
28.7.2016 16:57

R16o49m72a46n 75K26r46a74t83o21c78h56v39í96l 6986727776814

Už tu byl článek o útlumu A380

0/0
28.7.2016 18:20
Foto

V90o31j65t41ě81c18h 45P94a97v70l19í92k 5154941834868

Zatím pouze o nákupech pod očekáváními. Řízený útlum výroby zatím nikoli.

0/0
28.7.2016 19:08

A43n39t82o53n56i50n 98B86l83a60z25e77k 4728722697671

Super video jak staveli prvni 747-8 pro Lufhansu a vcetne startu.R^https://www.youtube.com/watch?v=tpUdd29wnzY

0/0
28.7.2016 16:26

F39r55a92n29t67i74s66e63k 11M80i27k74e65s 8893167820712

Panove je to skoda ze se nebude B747 vyrabet, ale i B707 bylo super, kdo z V s nim letel, ja ano. Panam linka Frankfurt-JFK R^!!V

0/0
28.7.2016 16:22

R52o62m68a89n 33K34r50a31t77o56c30h92v67í31l 6356117506634

Kdy to bylo?

0/0
28.7.2016 18:20

D59a12v64i28d 67D71o29b52e75š 3325342317

A to znamená, že končí i 747-8?

0/0
28.7.2016 16:17

A93n53t41o15n30i19n 10B77l15a30z51e96k 4898282457701

Zatim uplne nekonci....ale skoro. I 747-8:-/

0/0
28.7.2016 16:19

A42n58t90o73n24i35n 56B80l16a33z94e96k 4698802587271

To ze ma Boeing ztratu v tomto ctvrtleti se mi nejak moc nezdalo a tak jsem sel na jejich stranky kde o tom pisou a vysvetluji to proc. Nechci to tady prekladat, protoze az tak anglicky neumim. At neudelam vice marasu nez uzitku a tak koho to zajima bezte tam a prectete si to.

0/0
28.7.2016 16:16

M95i56r61e76k 60G61a11j26e10r 5721576389590

Tak ono je to pro ekonomicke experty (coz ja nejsem) podrobne zde http://boeing.mediaroom.com/2016-07-27-Boeing-Reports-Second-Quarter-Results

Vypada to bud jako momentalni ucetni ztrata kvuli investicim nebo ztratam z investic (zpetny vykup akcii a radek "Proceeds from investments") Take si vsimnete, ze za ctvrtleti sice vykazuji ztratu 234 milionu, ale za cele pololeti to dela 985 milionu zisk. V jejich hlavnim podnikani se Boeingu porad dari. Proto to vypada jako dobra chvile pro nakup jejich akcii.

+1/0
28.7.2016 18:01

M66a38r49o36š 57P19o26l41i60a17k 1672966597986

Nechapu moc tu jejich ztratu... :(

0/0
28.7.2016 16:11

P95e24t13r 17P34ř70i34k11r43y65l 1688195793

B747 mi nebude chybet. Ale Tristar v barvach KLM - ten se mi libi.

0/−3
28.7.2016 16:04

P56e74t72r 50C77h27v31a48s93t54e69k 6219702413858

Škoda, že po sloučení firem Boeing a McDonnell Douglas, se nepokračovalo v chystaném projektu MD12, což mělo být letadlo, podobné dnešní A380. https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_MD-12

Bohužel nestalo se a oni pracovali jen na vylepšování B747, v podstatě nepřišli s adekvátní odpovědí na A380.

0/0
28.7.2016 15:54

V44o49j93t78ě10c62h 14B12u96d65i32n67s35k65ý 4942839679484

Otázkou je jestli opravdu bohužel.

Airbus už přiznal, že vývoj A380 se nikdy nezaplatí a při současném poklesu poptávky je ztrátová i samotná výroba...

+3/−1
28.7.2016 16:04

A39n69t65o87n65i88n 78B38l59a12z68e42k 4948632387471

Boeing se vydal jinou cestou nez mega letadla typu 380 a jak ukazuje cas, udelal dobre. Airbus ma z toho letadla kazdodenni bolehlav.:-)

+1/−1
28.7.2016 16:18
Foto

V65o92j71t88ě18c26h 51P72a75v84l55í59k 5944821984708

Proto také A350.

0/0
28.7.2016 16:59

J12o72s41e71f 29K56a82r14f10í70k 7132125426630

Škoda. Podle mě jedno z nejhezčích civilních letadel vůbec...

+9/0
28.7.2016 15:54

A69n68t38o86n98i11n 21B77l39a22z27e92k 4218792437281

Pro me nejhezci.

+2/0
28.7.2016 16:20

J42o75s12e97f 40V31o31s66i28c18k20y 4663887466233

Tady se zase seslo odborniku na krasu! Tihle kdyz probiraji krasu ruskych stihacek, tak tvrdi,ze s nimi musi Rusaci urcite vyhrat valku !

0/−3
28.7.2016 17:36
Foto

T48o40m21a24s 85C30a18b82a96k 8585345424299

Skoda, bude mi chybet.. ale pozitivni na tom je to, ze nez zmizi na poustnim hrbitove v Utahu, to ja zmizim dřív na tom vesnickem tady v Cesku.

+2/0
28.7.2016 15:48

R53o35m44a12n 69K80r38a37t10o43c33h48v46í71l 6686897906544

Ano, snad budou eště chvíly lítat.

0/0
28.7.2016 18:25

M88a91r98o78š 62P10o65l57i97a34k 1912146497156

Nechapu moc tu jejich ztratu... :(

0/0
28.7.2016 15:46

P87e12t22r 91M72a17c96h17á18č84e48k 9957874753

To je škoda. Mně se 747 líbí mnohem víc než A380. :-(

+15/−1
28.7.2016 15:45

M49i58c49h91a16l 14H44o50r30a74k 2724445467222

Jestli se Vam libi nebo nelibi je v letectvi asi tak dulezite jako barva na aute. Dulezite jsou uplne jine parametry. A A380 se v mnoha ohledech rozhodne povedl.

0/0
28.7.2016 16:54







Najdete na iDNES.cz