Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec legendy se přiblížil, Boeing má už jen 21 objednávek na Jumbo Jet

Americká společnost Boeing se chystá kvůli klesajícím zakázkám ukončit produkci legendárního letounu Boeing 747 známého jako Jumbo Jet. Uvedla to firma ve zprávě pro regulační úřady. Boeing vyrábí letouny 747 již téměř půl století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76i19ř95í 58E41u44l84e95r 5278709376856

Teda když se tak dívám do toho kokpitu a vidím nespočet těch hejblátek a displejů, smekám před piloty hluboce. A k tomu ještě ta odpovědnost za životy a superdrahou techniku...

0/0
30.7.2016 17:11

J91o35s94e77f 29R15i16c46h26t54e47r 9786145607713

777 killed the 747

0/0
29.7.2016 9:09

S33e62i64d80l 92P78e14t12r 1491401815354

Ona především končí éra čtyřmotorových dopravních letadel.

Důvody jejich existence postupně technickým vývojem pominuly a ekonomika provozu a údržby rozhoduje.

Ostatně A340 již skončila výroba a i na A380 se zastavily objednávky někde na 350 ks a podle všeho finito ...:-/

Nastává postupně konec další éŕy letectví .. Ale to je holt nezastavitelný vývoj ..:-)

+2/0
29.7.2016 8:36

J52a52n 15C19e18p95e28k 1774416530

Já si ovšem myslím, že nastane doba, kdy se velkokapacitní letadla budou opět vyrábět ve velkém a to jen díky tomu, že jich bude na obloze tolik, že se tam prostě více malých již nevejde. Neříkám kolik budou mít motorů, ale do budoucna se musí navyšovat počet pasažérů na jednotlivý let alespoň v rámci velkých dopravních uzlů, protože nemůže donekonečna stoupat počet menších letadel na obloze. To nezvládne jak nebe, tak to nezvládnou hlavně letiště.

0/0
29.7.2016 8:49

J60a79n 96V48a83c59h39u40d91a 7962686217328

V 747 mi byla zima;-€

0/0
28.7.2016 21:55

M41a46t76t58e81o 88K84o63u94n92o62v63s41k17y 1460511598353

Mně jednou taky, ale ten pocit letět v Jumbu ... k nezaplacení ... :-):-)

+1/0
29.7.2016 1:19

M28i28r71e81k 66G42a18j28e74r 5711566429220

Mel jste moznost to porovnat s letem v Dreamlineru?

0/0
29.7.2016 4:27

R23a30d21i68m 42K59o23l38a91r77s57k66y 2272431166767

Takže verze 800 se vůči A380 ne prosadila. To je fakt konec legendy. První 747icky začaly létat koncem 60. let!

0/0
28.7.2016 20:00

J23o87s79e65f 78R50i48c49h73t13e67r 9396175277383

Neda se říct že se "neprosadila vůči A380", když samotná A380 není žádnej prodejní trhák.. Ona 747-8 byla asi hlavně alternativou pro stávající operátory 747-400. Nicméně nedávná ropná krize dramaticky zrychlila přechod na B777/A330 a nástup B787/A350 už čtyřmotoráky dorazil.

0/0
29.7.2016 9:17

P30e81t78r 41M51u72d74r85y37c30h 7424502697143

Všechno jednou skončí i A380

+1/0
28.7.2016 19:19

M64i33c35h41a15l 86J90a90r63o71š 7734790462645

Ze 747 mám fotku za knyplem v kokpitu.. bohužel jen v hangáru.

0/0
28.7.2016 18:41
Foto

J73i30ř16í 21D63v57o75ř87á84k 5905439120368

Nedávno jsem se díval na jakýsi dokument na sattv ( nevzpomenu si na název , ani kanál ) .A vzhledem k tomu , že 747 měla být vlastně slepou vývojovou kolejí (Boeing směřoval vývoj k supersonicu ) ,tak je to super úspěch .

0/−1
28.7.2016 17:42

J59o58s32e37f 80V44o83s50i76c36k33y 4293357466653

Boeing o supersonik nikdy ani nezavadil. Ve vyvoji B 747 to trochu prehnali s vyvojem klapek (flapu) na kridlech. Jsou 3.dilne a komplikovane, a moc se pri pristani klepou a vibruji. To Airbusy maji pouze jednu dlouhou desku,ktera se vysune. Je to jednodussi,lacinejsi a bezpecnejsi .

0/−2
28.7.2016 19:15
Foto

J20i14ř61í 15D17v10o65ř30á19k 5785919930268

Podle toho dokumentu byly dvě skupiny . Ta první , kde byli zkušenější konstruktéři zkoušela supersonika a ta druhá ( méně preferenovaná ) nakonec navrhla 747.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Boeing_2707

+2/0
28.7.2016 20:14

M79i41c90h38a77e36l 41K67o36n89e39č94n95ý 6862473959859

Taky jsem to viděl, byl to zajímavý dokument přímo s vývojáři a tehdejším vedením Boeingu

0/0
28.7.2016 20:44
Foto

V84o26j91t64ě82c33h 85P36a11v70l39í49k 5534441864278

Tak to si může oproti Boeingu ještě Airbus s A380 tleskat, jak jim jdou dobře prodeje. Čtyřmotorová letadla prostě, i když jsou teoreticky bezpečnější, nemají ekonomiku provozu jako dvoumotorová.

0/0
28.7.2016 16:57

J14a18n 85T96a55r92a93b78a 4396296739659

A právě A380 je proti 777 provozně daleko výhodnější......

+1/−1
28.7.2016 17:19

M18i29r62e69k 44G34a61j10e38r 5421566559640

Ale jen na linkach, kde ho vzdy naplni.

+3/0
28.7.2016 17:22

J17o96s91e24f 90V13o21s89i87c11k49y 4493927906473

A380 pobere az 800 cestujicich, pokud je postaven ve versi "economy". Zatim ale zadny takovy postaven nebyl, pac cestujici na dlouhych 18-ti hod.letech pozaduji hodne sedadel v business a 1.tride.

0/−1
28.7.2016 17:32

L61u44k19a66s 76C16o48d10r 6948252900441

A380 zadne osmnactihodinove linky nelita. To umel akorat A340-500. Problem s ekonomikou provozu A380 presne vystihnul Mirek Gajer - to letadlo je ekonomicke pouze v pripade, ze se povede vzdy naplnit.

+1/0
28.7.2016 17:42

M84i57r61e30k 69G48a95j11e63r 5471266619740

Plus za to, ze zadny 18-hodinovy let nikdo neleta.

0/0
28.7.2016 17:47

L30u27k22a29s 50C43o24d47r 6938332880771

Donedavna letal :-) Jsem celkem rad, ze jsem se na SQ21 proletel, nez ho zrusili :-)

0/0
28.7.2016 17:50

M57i87r16e12k 76G32a56j54e36r 5421356799790

Aha, vedel jsem, ze NY-Singapore je nejdelsi let, ale myslel jsem, ze to dela 16 hodin. To neletali kolem severniho polu? Jednou jsem tam letel a byl jsem z toho paf :-).

0/0
28.7.2016 18:04

L11u96k88a82s 23C28o56d90r 6558872350791

Letalo se pres severni pol. Ale je to proste hodne daleko. Viz tripreport...

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=8299

0/0
29.7.2016 9:45

P95a63v61e68l 83M72o80r41a92v34e41c 1904705354427

Tak dělá se verze pro cca 650 lidi jenom se 2 třídami.

0/0
28.7.2016 18:32

K94a47r41e28l 53B53a40r34t74a76k 9976321685626

Škoda. Dopadl jako Airbus A340.

V dnešní době jsou 4 motory pro relativně "malé" letadlo ekonomicky neúnosné. Už i u A380 se uvažovalo o prodloužené verzi -900(1000), avšak vývoj je tak drahý, že je to spíše otázka příštích 10ti let. I to je však nejisté jestli k tomu vůbec dojde.

0/−1
28.7.2016 16:34
Foto

V50o92j61t98ě37c46h 71P87a84v69l60í13k 5284161444398

Je to velmi nepravděpodobné. Už tak Airbus přiznal, že se mu vývoj A380 nikdy na prodejích nevrátí. I tam lze čekat útlum, i když ne tak rychle.

+1/0
28.7.2016 16:57

R40o78m60a68n 53K39r42a59t50o89c88h11v28í55l 6496717286684

Už tu byl článek o útlumu A380

0/0
28.7.2016 18:20
Foto

V73o58j67t18ě88c13h 88P13a89v14l80í62k 5674331654908

Zatím pouze o nákupech pod očekáváními. Řízený útlum výroby zatím nikoli.

0/0
28.7.2016 19:08

A76n68t88o16n21i60n 11B57l46a57z69e69k 4388302887841

Super video jak staveli prvni 747-8 pro Lufhansu a vcetne startu.R^https://www.youtube.com/watch?v=tpUdd29wnzY

0/0
28.7.2016 16:26

F59r41a85n71t76i51s75e71k 65M63i35k61e95s 8823657330202

Panove je to skoda ze se nebude B747 vyrabet, ale i B707 bylo super, kdo z V s nim letel, ja ano. Panam linka Frankfurt-JFK R^!!V

0/0
28.7.2016 16:22

R50o86m60a64n 16K17r72a10t30o60c28h43v60í81l 6106287306314

Kdy to bylo?

0/0
28.7.2016 18:20

D81a61v87i48d 11D96o32b51e84š 3985142747

A to znamená, že končí i 747-8?

0/0
28.7.2016 16:17

A79n34t58o28n51i69n 34B77l51a68z84e50k 4268322427211

Zatim uplne nekonci....ale skoro. I 747-8:-/

0/0
28.7.2016 16:19

A82n63t16o40n74i11n 14B44l70a49z89e37k 4228302187671

To ze ma Boeing ztratu v tomto ctvrtleti se mi nejak moc nezdalo a tak jsem sel na jejich stranky kde o tom pisou a vysvetluji to proc. Nechci to tady prekladat, protoze az tak anglicky neumim. At neudelam vice marasu nez uzitku a tak koho to zajima bezte tam a prectete si to.

0/0
28.7.2016 16:16

M35i49r36e69k 24G18a22j75e50r 5781616959200

Tak ono je to pro ekonomicke experty (coz ja nejsem) podrobne zde http://boeing.mediaroom.com/2016-07-27-Boeing-Reports-Second-Quarter-Results

Vypada to bud jako momentalni ucetni ztrata kvuli investicim nebo ztratam z investic (zpetny vykup akcii a radek "Proceeds from investments") Take si vsimnete, ze za ctvrtleti sice vykazuji ztratu 234 milionu, ale za cele pololeti to dela 985 milionu zisk. V jejich hlavnim podnikani se Boeingu porad dari. Proto to vypada jako dobra chvile pro nakup jejich akcii.

+1/0
28.7.2016 18:01

M71a26r67o84š 49P87o78l67i38a73k 1752886877786

Nechapu moc tu jejich ztratu... :(

0/0
28.7.2016 16:11

P60e42t21r 56P42ř11i58k11r88y62l 1288125703

B747 mi nebude chybet. Ale Tristar v barvach KLM - ten se mi libi.

0/−3
28.7.2016 16:04

P87e65t60r 23C14h92v72a54s81t14e86k 6349512493388

Škoda, že po sloučení firem Boeing a McDonnell Douglas, se nepokračovalo v chystaném projektu MD12, což mělo být letadlo, podobné dnešní A380. https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_MD-12

Bohužel nestalo se a oni pracovali jen na vylepšování B747, v podstatě nepřišli s adekvátní odpovědí na A380.

0/0
28.7.2016 15:54

V61o72j46t80ě45c56h 78B63u92d45i60n47s19k81ý 4622499829784

Otázkou je jestli opravdu bohužel.

Airbus už přiznal, že vývoj A380 se nikdy nezaplatí a při současném poklesu poptávky je ztrátová i samotná výroba...

+3/−1
28.7.2016 16:04

A10n23t16o25n68i82n 25B42l96a56z54e85k 4158922717961

Boeing se vydal jinou cestou nez mega letadla typu 380 a jak ukazuje cas, udelal dobre. Airbus ma z toho letadla kazdodenni bolehlav.:-)

+1/−1
28.7.2016 16:18
Foto

V37o52j80t81ě54c90h 33P71a25v61l66í82k 5904901414318

Proto také A350.

0/0
28.7.2016 16:59

J18o34s38e43f 22K91a89r30f48í48k 7102345776870

Škoda. Podle mě jedno z nejhezčích civilních letadel vůbec...

+9/0
28.7.2016 15:54

A52n88t49o81n39i80n 66B37l86a75z50e90k 4638122987341

Pro me nejhezci.

+2/0
28.7.2016 16:20

J51o64s35e46f 61V76o59s59i15c46k31y 4423437546653

Tady se zase seslo odborniku na krasu! Tihle kdyz probiraji krasu ruskych stihacek, tak tvrdi,ze s nimi musi Rusaci urcite vyhrat valku !

0/−3
28.7.2016 17:36
Foto

T55o83m71a72s 26C11a61b19a74k 8925305584869

Skoda, bude mi chybet.. ale pozitivni na tom je to, ze nez zmizi na poustnim hrbitove v Utahu, to ja zmizim dřív na tom vesnickem tady v Cesku.

+2/0
28.7.2016 15:48

R51o57m88a90n 95K95r83a74t87o26c20h92v38í44l 6446177486324

Ano, snad budou eště chvíly lítat.

0/0
28.7.2016 18:25

M82a31r30o65š 28P90o85l96i72a41k 1882416257126

Nechapu moc tu jejich ztratu... :(

0/0
28.7.2016 15:46

P88e17t11r 25M55a34c45h59á79č77e39k 9737784433

To je škoda. Mně se 747 líbí mnohem víc než A380. :-(

+15/−1
28.7.2016 15:45

M81i65c53h70a51l 20H98o37r31a32k 2664135927332

Jestli se Vam libi nebo nelibi je v letectvi asi tak dulezite jako barva na aute. Dulezite jsou uplne jine parametry. A A380 se v mnoha ohledech rozhodne povedl.

0/0
28.7.2016 16:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.