Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda je blízko miliardové zakázce do Bavorska, protesty DB nezabraly

Plzeňská Škoda Transportation je velmi blízko finálnímu podpisu smlouvy na dodávky elektrických jednotek pro příměstskou dopravu v okolí bavorského Norimberku. Kontrakt za téměř deset miliard blokují přes rok německé státní dráhy Deutsche Bahn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O20s84k38a45r 55Š49t25e52j93f80a 2353567967369

Vždyť to je hezký :o)

+1/0
30.7.2016 9:56

A78n63t73o46n56í81n 42K74l68e73c77a84n66d63a 2430667245701

Zrovna DB ... V ČR si neustále stěžují, že namjí dotace, když na elektrifikováné tratě dávají své vyřazené vozy z Německa a prostřednictvím Arrivy (jejich dceřinné společnosti) sem cpou šrot (např. Praha-Benešov).

Gratulace Škodě!

+7/0
29.7.2016 21:27

S10t30a14n52i89s20l89a95v 52K88r17e67j58c84a31r 6457716653734

Ano to je profesionální kooperace. Je dobře, že Škodováci umějí vyrobit zboží o něž mají v EU zájem, nakonec Československé lokomotivy z Plzenské Škodovky vozily Rusáky mezi Moskvou a Leninradem. Dnes je tam nahradil Siemens(a až se Putinovi podaří dostavět a zmodernizovat BAM) tak budou jistě nasazeny i tamní soupravy těplušek pamatující ještě Stalina. My se holt musíme spokojit s bazarem z Německa, Španělska a jinud. A je lhostejno zda se jedná o ČD, Jančuru nebo Novotného. Přeji Škodovce a škodovákům úspěch nejen s vlakovými soupravami, trolejbusy a tramvajemi.

+1/−1
29.7.2016 22:22

R50a55d20e44k 26J64a66n69a81t60a 9195376664632

Máte to nějaké pomotané.

DB v Německu (na výkonech, kde budou jezdit tyto soupravy, tj. kategorie RegionalExpres) dotace pobírají. Řádově 10 EUR/vlkm, tj. cca 2-3x více než obdobný vlak v ČR. K tomu vybírají cca 4x vyšší jízdné.

DB Arriva u nás dotace nebere (ty dvě linky provozuje sama za sebe a pravděpodobně na nich prodělává) a že si stěžuje na absenci výběrových řízení, je celkem pochopitelné. V Německu je totiž dělají.

0/0
29.7.2016 23:23

J56o76s31e35f 73T62r56ö60g38l 8539672116256

4x vyšší jízdné u regionální dopravy není. Většina cestujících využívá různé slevy, dojížděcí průkazky a jízdenky integrovaných systémů, které jsou vcelku výhodné. Např. v Drážďanech stojí jednotlivá jízda (max. 60 min) v tarifním pásmu Dresden (zahrnuje i letiště) 2,30 EUR (cca 60 Kč) a celodenní 6 EUR (cca 160 Kč). Ve srovnatelně velkém Brně stojí podobná jízdenka 25 Kč (a nejlevnější ovšem s kratší platností 20 Kč), celodenní 90 Kč, čili jsme na cca polovině.

+1/−1
30.7.2016 0:49

J92i63ř31í 91E76r91b18e30n 1533194686357

U nás máte taky integrované systémy, linkové/hromadné/zpáteční slevy, časové a regionální lítačky aj.

+2/0
30.7.2016 17:13

P34e53t29r 24P91e79t79r 6103932388543

Ano ale s novýma soupravama, v Německu na té "drahé" trati neuvidíte 50 let starý motorák ani postrach lokálek - regionovu

0/−3
30.7.2016 12:03

M23a45r91t21i58n 89K26a66r76á25s48e72k 9168603678418

No ano, ale s tskoviu dotaci a jizdnym vam s novou paradni soupravou zacnu jezdit i ja a to obzeleznicni doprave moc nevim...

+1/0
30.7.2016 22:07

A44l57o43i12s 66S61l98á48m18e36č45k45a 2736862102302

Výhled ze stanoviště strojvedoucího té jednotky působí poněkud klaustrofobicky.

0/−3
29.7.2016 18:38

J64i19ř17í 56K84o80c58u40r36e52k 6915204845798

Naštěstí strojvedoucí nemusí dávat přednost zprava, ani se rozhlížet před přejezdem.

+5/0
29.7.2016 18:48

A23l63e34š 47K45r51e60j35č86í 6601451533129

Německá technologie, tentokrát DB, opět ostrouhala ;-D

0/0
29.7.2016 16:30

J32a53r80e92k 88K25a28l18i95v52o20d56a 7626983131746

Co vyrábí DB?

+1/0
29.7.2016 23:03

S24t69a88n62i37s22l81a21v 35K51r57e68j39c31a55r 6207416773364

Je to stejné jako Leo expres pouze ve větším.

0/0
30.7.2016 11:30

P85a55v59e13l 94M66a71t26o20u24š90e81k 5520577598724

Jestli to bude na způsob InterPanteru, tak se Němci mají na co těšit! Už by si mohli objednávat špunty do uší a podsedáky pro zmírnění otřesů. Jinak nevím, co je tom průlomového, že DB nebudou provozovat vytížené příměstské vlaky na hlavních tratích. V Německu je to dávno běžné (namátkou Ostdeutsche Einsebahn kolem Berlína, Metronom kolem Hannnoveru a další). Ale tarif mají všichni plus mínus stejný a hlavně uznávají stejné jízdenky, což je pro cestujícího základ.

+8/0
29.7.2016 16:14

P90e56t89r 73M19a70r69e66č47e66k 1583781739958

No tak třeba mají Němci kvalitnější tratě bez třícentimetrových mezer ve spojích kolejnic. :-)

+4/0
29.7.2016 16:22

P98a25v83e71l 26M29a63t66o92u95š65e94k 5700967438684

To sice mají, ale i u nás to jezdí po relativně velmi slušných tratích (dokonce nejslušnějších) a stejně je to hrůza.

+1/0
29.7.2016 16:25

V14í21t 78G58a64b62r50i14e27l 5244853916647

Dálková verze RegioPanteru se jmenuje InterPanter.

+5/0
29.7.2016 15:26

T37o17m92á52š 23T24a75t96í80č41e39k 5180342620938

A kdy už jim konečně schválí ty třísystémový zátopky na trasu do Berlína? O tom se mlčí a mlčí a mlčí...

+4/0
29.7.2016 15:13

J18a23r98o72s33l78a61v 47D98u25n41d46a 1733792546110

Myslíš kdy si to ČD domluví s DB Netz?

+1/0
29.7.2016 19:53

T42o71m11á64š 87T72a52t56í81č66e70k 5330782480498

To poslední, co jsem o tom četl, bylo, že zátopci nejsou schválený k jízdě rychlostí 200 km/h přes nějaký mosty a že se to ještě musí odzkoušet.

0/0
29.7.2016 22:27

M39a98t55ú95š 13B24e23n68a85k 9748684922363

Lenže už nebolo povedané, že sú to prvé lokomotívy ktoré sa na tie mosty vôbec testovali a nieje isté či ostatné nebudú mať rovnaké problémy...

Inak toto je už problém ČD a nie Škody, tá mala spraviť schválenie v Nemecku a už ne na sieti DB netz, čo aj spravila.

+1/0
29.7.2016 22:56

T81o77m12á27š 35T39a95t46í32č97e15k 5440692520898

Díky za snahu o vysvětlení, ale taurusy s tím očividně problémy nemají.

0/−1
29.7.2016 23:03

J65a17r38e67k 59K75a12l46i27v83o51d86a 7296133251896

A už na to byly testované?

+2/0
29.7.2016 23:05

T28o78m26á74š 14T64a52t96í49č51e12k 5160112500608

No o takových věcech jsem se právě nic nedočetl. Že nesmí jezdit zátopci 200 přes nějaké mosty, kvůli možným vibracím to myslím bylo, je ta poslední zpráva, co jsem zachytil. A to už je alespoň rok.

0/0
29.7.2016 23:19

J42a71r33o12s78l46a10v 42D59u78n40d83a 1433832526760

Ono je to jednoduchý. Škodovka měla zodpovědnost za zajištění schválení pro provoz v Německu u jejich drážního úřadu (EBA). To Zátopek má.

ČD si musí vyřídit povolení k provozu po tratích DB Netz. A to nemá. Ano, jde o mosty. A ten problém je, že požadavky DB Netz ČD nezjistila včas a nezadala Škodovce. Tak to vidím já.

0/0
1.8.2016 21:30

M42a17r17t86i64n 53V76o84k10o63u40n 9288173733946

Drzim palce, vlaky delaji dobre

+5/0
29.7.2016 15:08

J44a76k32u18b 24M95i10k46u52l27a45c66e94k 8737801197224

no jel sem tim, bylo to vedeno jako rychlik a teda bida...

0/−1
29.7.2016 15:42

J96a74k68u97b 92M62i95k88u94l47a11c24e15k 8817351857834

Zajimave ze clovek dostane minus za svuj nazor na zaklade zkusenosti, vidte pane Medek? ;-D

+1/0
29.7.2016 15:57

J95a17k21u74b 37K79o42r70e64c 6684280851803

to neznamená, že máte špatný názor, ale že někdo s vašim názorem nesouhlasí

+4/0
29.7.2016 16:09

P21e29t53r 27M30a42r14e95č50e23k 1363291299578

Jak bída ?

+2/0
29.7.2016 16:22

A97n31t47o45n20í80n 21P76o73p97e47l68á93k 7366370384930

Jsem hrdý na to, že žiju v zemi, kde se vyrábějí velmi žádané příměstské vlaky a zároveň mohu dál denně jezdit do Prahy na trati z Kralup žabotlamem z padesátých let minulého století.....;-D

+27/0
29.7.2016 15:02

J76a12n 23P36r81i69c86h60y91s81t86a55l 8921848553

No vidite. A v zahranici by to byl historicky vlak s priplatkem. Vy to mate za stejnou cenu.

+4/0
29.7.2016 17:25

R18a31d43e49k 26J32a17n15a68t43a 9555556794612

Tak si počkejte půlhodiny na CityElefant.

Pokud se nepletu, do Kralup už jezdí pouze dva žabotlamy a další dva na tzv. městské lince a to pouze v pracovní dny. Jinde v ČR už nejezdí, jen tyto 4.

95% souprav už bylo vyměněno za CityElefanty.

+10/0
29.7.2016 17:47

M47i76r68e21k 28Z58á27v15o30d26n60ý 7602837270988

Tak snad jim neupadnou dveře jako v českém Panterovi (pravda, jednalo se o InterPantera) :)

0/0
29.7.2016 14:54

F34i30l79i23p 91S59m72o92l86a 9227708681957

nebyl to rám kolem okna, co upadlo?

+2/0
29.7.2016 15:30

M54i91r35e23k 16Z98á54v14o27d44n73ý 7352377130108

Pardon, máte pravdu, byl to rám okolo okna. Nicméně i tak to není zrovna příjemné, že se už rozpadá.

+2/0
29.7.2016 15:38

M26i87r65e48k 89S16á43l 1235741428874

plzeňská škodovka šlape radost pohledět :-)R^

+6/0
29.7.2016 14:07

V12e74n82d81u98l56a 88F30a59i38f89e46r53o84v72á 4938171853169

A co se DB nelíbí?

+1/0
29.7.2016 13:54

T86o63m55á71š 76T98a55t32í78č89e20k 5780602800278

Konkurence.

+4/0
29.7.2016 15:14

P95e79t30r 44N44o26v45o17t53n71y 1351500221

Tak to je ta hodná Arriva oproti našim zlým ČD. ;-D

+4/0
29.7.2016 13:32

J62a26n 21K36o36b68ě54r34s55k12ý 1160816521343

DB se chovají jak vidno úplně stejně ;-D

0/0
29.7.2016 13:43

P20e40t48r 58F39r65ý35d87e91k 7739711509883

Byly v zadani drzaky na sekery v interieru?

+21/−3
29.7.2016 13:19

F51r56a12n98t50i58š43e68k 61K77u83b52á90s35e92k 7499768232629

;-DEU;-D;-D

+2/0
29.7.2016 14:36

P91e91t35r 75M14a23r94e83č85e74k 1343471639858

R^;-D ..

+1/0
29.7.2016 16:23

Z78b13y77n53ě13k 65P33o19p64o57v62s64k16ý 9476398427473

No doufám, že to nebudou dodávat ve stejné kvalitě, jak Interpantery...

0/0
29.7.2016 13:19

P24e59t19r 58M96a26r79š96á84l54e73k 9565932374399

Jaký je s nima problém? Já jezdím skoro denně Regiopanterem a nic jsem nezaznamenal.

+1/0
29.7.2016 13:21

J30o65z22e32f 24D95u72h57a38c81e36k 7761230493170

ja som isiel regiopanterom zatial dvakrat (sice jazdim vlakom denne, ale som na "zlej" trase) a nevsimol som si ze by boli tie vlaky niecim zle... nieco konkretne?

+2/0
29.7.2016 13:46

J57i54ř53í 36S19t87e53h36l80í86k 9977566285202

Akorát dva v Brně v depu při aktivním odstavení vyhořeli.Škoda navrhla úpravu.Zákaz aktivního odstavování.....Jinak bez komentáře.Cargo udělalo dobře,že si nové lokomotivy koupily jinde.

+3/0
29.7.2016 15:02

J59i61ř70í 30K32o43c49u35r17e27k 6515504115808

A když vyhoří při stání ve stanici, tak přijde zákaz stání ve stanici.

0/0
29.7.2016 18:44

J76a70r48e65k 57K76a96l28i13v66o27d51a 7756393401456

Cargo především potřebovalo interoperabilitu a 380 rozhodně všude schválená není.

0/0
29.7.2016 23:08







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.