Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda je blízko miliardové zakázce do Bavorska, protesty DB nezabraly

Plzeňská Škoda Transportation je velmi blízko finálnímu podpisu smlouvy na dodávky elektrických jednotek pro příměstskou dopravu v okolí bavorského Norimberku. Kontrakt za téměř deset miliard blokují přes rok německé státní dráhy Deutsche Bahn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O37s26k18a51r 22Š15t29e49j43f60a 2593487597629

Vždyť to je hezký :o)

+1/0
30.7.2016 9:56

A47n48t97o77n59í12n 39K25l61e20c52a75n82d57a 2420757285211

Zrovna DB ... V ČR si neustále stěžují, že namjí dotace, když na elektrifikováné tratě dávají své vyřazené vozy z Německa a prostřednictvím Arrivy (jejich dceřinné společnosti) sem cpou šrot (např. Praha-Benešov).

Gratulace Škodě!

+7/0
29.7.2016 21:27

S72t86a81n20i53s98l89a27v 82K51r41e65j55c35a32r 6867466123494

Ano to je profesionální kooperace. Je dobře, že Škodováci umějí vyrobit zboží o něž mají v EU zájem, nakonec Československé lokomotivy z Plzenské Škodovky vozily Rusáky mezi Moskvou a Leninradem. Dnes je tam nahradil Siemens(a až se Putinovi podaří dostavět a zmodernizovat BAM) tak budou jistě nasazeny i tamní soupravy těplušek pamatující ještě Stalina. My se holt musíme spokojit s bazarem z Německa, Španělska a jinud. A je lhostejno zda se jedná o ČD, Jančuru nebo Novotného. Přeji Škodovce a škodovákům úspěch nejen s vlakovými soupravami, trolejbusy a tramvajemi.

+1/−1
29.7.2016 22:22

R61a52d60e68k 21J64a96n98a46t31a 9715176674412

Máte to nějaké pomotané.

DB v Německu (na výkonech, kde budou jezdit tyto soupravy, tj. kategorie RegionalExpres) dotace pobírají. Řádově 10 EUR/vlkm, tj. cca 2-3x více než obdobný vlak v ČR. K tomu vybírají cca 4x vyšší jízdné.

DB Arriva u nás dotace nebere (ty dvě linky provozuje sama za sebe a pravděpodobně na nich prodělává) a že si stěžuje na absenci výběrových řízení, je celkem pochopitelné. V Německu je totiž dělají.

0/0
29.7.2016 23:23

J47o74s72e80f 37T93r98ö86g41l 8289862836946

4x vyšší jízdné u regionální dopravy není. Většina cestujících využívá různé slevy, dojížděcí průkazky a jízdenky integrovaných systémů, které jsou vcelku výhodné. Např. v Drážďanech stojí jednotlivá jízda (max. 60 min) v tarifním pásmu Dresden (zahrnuje i letiště) 2,30 EUR (cca 60 Kč) a celodenní 6 EUR (cca 160 Kč). Ve srovnatelně velkém Brně stojí podobná jízdenka 25 Kč (a nejlevnější ovšem s kratší platností 20 Kč), celodenní 90 Kč, čili jsme na cca polovině.

+1/−1
30.7.2016 0:49

J63i27ř52í 95E21r40b35e65n 1673224276697

U nás máte taky integrované systémy, linkové/hromadné/zpáteční slevy, časové a regionální lítačky aj.

+2/0
30.7.2016 17:13

P54e56t98r 53P94e21t44r 6723332178593

Ano ale s novýma soupravama, v Německu na té "drahé" trati neuvidíte 50 let starý motorák ani postrach lokálek - regionovu

0/−3
30.7.2016 12:03

M59a15r18t17i49n 74K20a41r81á37s68e42k 9808923358608

No ano, ale s tskoviu dotaci a jizdnym vam s novou paradni soupravou zacnu jezdit i ja a to obzeleznicni doprave moc nevim...

+1/0
30.7.2016 22:07

A41l74o79i62s 55S21l81á46m98e43č46k17a 2516202712562

Výhled ze stanoviště strojvedoucího té jednotky působí poněkud klaustrofobicky.

0/−3
29.7.2016 18:38

J66i92ř89í 12K32o85c90u56r79e45k 6425844245288

Naštěstí strojvedoucí nemusí dávat přednost zprava, ani se rozhlížet před přejezdem.

+5/0
29.7.2016 18:48

A59l69e59š 67K41r57e37j96č13í 6931361693499

Německá technologie, tentokrát DB, opět ostrouhala ;-D

0/0
29.7.2016 16:30

J40a73r33e39k 26K96a85l23i10v45o58d52a 7546833321816

Co vyrábí DB?

+1/0
29.7.2016 23:03

S19t78a96n32i80s83l75a56v 83K78r23e28j69c88a95r 6757626453604

Je to stejné jako Leo expres pouze ve větším.

0/0
30.7.2016 11:30

P81a55v16e25l 86M37a14t58o34u11š24e85k 5730157248934

Jestli to bude na způsob InterPanteru, tak se Němci mají na co těšit! Už by si mohli objednávat špunty do uší a podsedáky pro zmírnění otřesů. Jinak nevím, co je tom průlomového, že DB nebudou provozovat vytížené příměstské vlaky na hlavních tratích. V Německu je to dávno běžné (namátkou Ostdeutsche Einsebahn kolem Berlína, Metronom kolem Hannnoveru a další). Ale tarif mají všichni plus mínus stejný a hlavně uznávají stejné jízdenky, což je pro cestujícího základ.

+8/0
29.7.2016 16:14

P24e38t46r 67M56a97r76e55č47e83k 1673521219488

No tak třeba mají Němci kvalitnější tratě bez třícentimetrových mezer ve spojích kolejnic. :-)

+4/0
29.7.2016 16:22

P82a89v18e33l 49M35a13t63o20u94š76e34k 5510557688914

To sice mají, ale i u nás to jezdí po relativně velmi slušných tratích (dokonce nejslušnějších) a stejně je to hrůza.

+1/0
29.7.2016 16:25

V49í23t 55G94a80b46r26i77e14l 5834783606777

Dálková verze RegioPanteru se jmenuje InterPanter.

+5/0
29.7.2016 15:26

T13o69m60á47š 84T28a34t76í49č64e87k 5890602280518

A kdy už jim konečně schválí ty třísystémový zátopky na trasu do Berlína? O tom se mlčí a mlčí a mlčí...

+4/0
29.7.2016 15:13

J90a31r56o30s85l54a44v 53D96u26n66d45a 1733402296640

Myslíš kdy si to ČD domluví s DB Netz?

+1/0
29.7.2016 19:53

T55o52m84á16š 34T25a86t65í36č44e24k 5980572660148

To poslední, co jsem o tom četl, bylo, že zátopci nejsou schválený k jízdě rychlostí 200 km/h přes nějaký mosty a že se to ještě musí odzkoušet.

0/0
29.7.2016 22:27

M30a28t73ú85š 81B37e58n73a32k 9688254632313

Lenže už nebolo povedané, že sú to prvé lokomotívy ktoré sa na tie mosty vôbec testovali a nieje isté či ostatné nebudú mať rovnaké problémy...

Inak toto je už problém ČD a nie Škody, tá mala spraviť schválenie v Nemecku a už ne na sieti DB netz, čo aj spravila.

+1/0
29.7.2016 22:56

T27o81m59á46š 30T98a41t47í74č21e26k 5750432890928

Díky za snahu o vysvětlení, ale taurusy s tím očividně problémy nemají.

0/−1
29.7.2016 23:03

J51a40r44e95k 39K21a46l27i98v54o46d37a 7966773611476

A už na to byly testované?

+2/0
29.7.2016 23:05

T18o61m65á47š 54T83a77t77í57č34e65k 5540162570198

No o takových věcech jsem se právě nic nedočetl. Že nesmí jezdit zátopci 200 přes nějaké mosty, kvůli možným vibracím to myslím bylo, je ta poslední zpráva, co jsem zachytil. A to už je alespoň rok.

0/0
29.7.2016 23:19

J48a47r64o31s91l33a29v 33D19u80n64d60a 1903832716440

Ono je to jednoduchý. Škodovka měla zodpovědnost za zajištění schválení pro provoz v Německu u jejich drážního úřadu (EBA). To Zátopek má.

ČD si musí vyřídit povolení k provozu po tratích DB Netz. A to nemá. Ano, jde o mosty. A ten problém je, že požadavky DB Netz ČD nezjistila včas a nezadala Škodovce. Tak to vidím já.

0/0
1.8.2016 21:30

M68a22r72t17i24n 77V52o48k67o61u65n 9478153553906

Drzim palce, vlaky delaji dobre

+5/0
29.7.2016 15:08

J20a51k44u97b 89M42i55k69u24l88a38c56e65k 8897321857934

no jel sem tim, bylo to vedeno jako rychlik a teda bida...

0/−1
29.7.2016 15:42

J84a89k95u42b 42M49i94k70u93l25a63c40e66k 8807281637894

Zajimave ze clovek dostane minus za svuj nazor na zaklade zkusenosti, vidte pane Medek? ;-D

+1/0
29.7.2016 15:57

J53a19k55u84b 81K11o22r52e58c 6274850301853

to neznamená, že máte špatný názor, ale že někdo s vašim názorem nesouhlasí

+4/0
29.7.2016 16:09

P58e44t75r 70M61a24r58e58č77e11k 1493361949268

Jak bída ?

+2/0
29.7.2016 16:22

A91n39t56o17n19í91n 75P45o23p39e18l13á87k 7836880834310

Jsem hrdý na to, že žiju v zemi, kde se vyrábějí velmi žádané příměstské vlaky a zároveň mohu dál denně jezdit do Prahy na trati z Kralup žabotlamem z padesátých let minulého století.....;-D

+27/0
29.7.2016 15:02

J19a49n 18P66r28i64c94h28y13s15t41a75l 8171168583

No vidite. A v zahranici by to byl historicky vlak s priplatkem. Vy to mate za stejnou cenu.

+4/0
29.7.2016 17:25

R86a83d30e23k 11J20a75n38a19t22a 9305456624582

Tak si počkejte půlhodiny na CityElefant.

Pokud se nepletu, do Kralup už jezdí pouze dva žabotlamy a další dva na tzv. městské lince a to pouze v pracovní dny. Jinde v ČR už nejezdí, jen tyto 4.

95% souprav už bylo vyměněno za CityElefanty.

+10/0
29.7.2016 17:47

M36i73r68e92k 78Z39á86v85o59d72n73ý 7602887160868

Tak snad jim neupadnou dveře jako v českém Panterovi (pravda, jednalo se o InterPantera) :)

0/0
29.7.2016 14:54

F44i69l16i33p 59S25m13o62l74a 9817218431217

nebyl to rám kolem okna, co upadlo?

+2/0
29.7.2016 15:30

M98i53r97e28k 42Z69á76v40o71d81n38ý 7752707100348

Pardon, máte pravdu, byl to rám okolo okna. Nicméně i tak to není zrovna příjemné, že se už rozpadá.

+2/0
29.7.2016 15:38

M56i48r49e31k 68S50á73l 1525241228124

plzeňská škodovka šlape radost pohledět :-)R^

+6/0
29.7.2016 14:07

V43e32n21d92u21l66a 95F75a86i16f74e55r28o28v39á 4568721863769

A co se DB nelíbí?

+1/0
29.7.2016 13:54

T56o88m24á78š 15T36a41t89í73č69e34k 5100822160408

Konkurence.

+4/0
29.7.2016 15:14

P36e54t29r 77N70o70v78o94t23n27y 1811920311

Tak to je ta hodná Arriva oproti našim zlým ČD. ;-D

+4/0
29.7.2016 13:32

J12a39n 93K11o64b46ě64r23s28k52ý 1150666781753

DB se chovají jak vidno úplně stejně ;-D

0/0
29.7.2016 13:43

P32e15t61r 15F90r48ý87d91e83k 7379931269163

Byly v zadani drzaky na sekery v interieru?

+21/−3
29.7.2016 13:19

F76r93a11n61t33i42š19e87k 43K75u33b45á45s50e27k 7179118232219

;-DEU;-D;-D

+2/0
29.7.2016 14:36

P90e93t56r 88M60a21r89e53č43e19k 1543661179478

R^;-D ..

+1/0
29.7.2016 16:23

Z40b87y29n26ě90k 80P33o68p86o88v39s38k69ý 9556978697833

No doufám, že to nebudou dodávat ve stejné kvalitě, jak Interpantery...

0/0
29.7.2016 13:19

P82e23t82r 35M21a30r14š49á49l42e88k 9755782874189

Jaký je s nima problém? Já jezdím skoro denně Regiopanterem a nic jsem nezaznamenal.

+1/0
29.7.2016 13:21

J25o96z15e62f 97D90u20h41a86c31e17k 7671580323510

ja som isiel regiopanterom zatial dvakrat (sice jazdim vlakom denne, ale som na "zlej" trase) a nevsimol som si ze by boli tie vlaky niecim zle... nieco konkretne?

+2/0
29.7.2016 13:46

J44i55ř72í 34S71t52e33h22l29í66k 9247766505472

Akorát dva v Brně v depu při aktivním odstavení vyhořeli.Škoda navrhla úpravu.Zákaz aktivního odstavování.....Jinak bez komentáře.Cargo udělalo dobře,že si nové lokomotivy koupily jinde.

+3/0
29.7.2016 15:02

J44i92ř18í 10K30o22c71u49r44e71k 6925724805948

A když vyhoří při stání ve stanici, tak přijde zákaz stání ve stanici.

0/0
29.7.2016 18:44

J13a14r62e54k 27K96a97l42i12v54o26d65a 7916833841956

Cargo především potřebovalo interoperabilitu a 380 rozhodně všude schválená není.

0/0
29.7.2016 23:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.