Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svolávání cinklých dieselů začalo. Do servisů míří tisíce aut

Ministerstvo dopravy dosud pozvalo do servisů kvůli problematickým dieselům 18 500 škodovek z celkem 106 000 vozů, kterých se problém v tuzemsku týká. Servisní akce se zatím dotkla předchozí generace modelu Škoda Superb s dvoulitrovým motorem a Octavií 2.0 TDI o výkonu 103 kW.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A75n84t79o46n27í21n 24Š58v81i38h36n31o19s 8488737461342

Po úpravě se nic nezměnilo? Tak proč vyvíjeli tolik úsilí vynalézt ten lživý software?

0/0
16.8.2016 8:27

T75o21m28á38š 80M64a53r81t33í97n49e89k 1305592705394

A oni si opravdu myslí, že tam někdo pojede? ;-D

0/0
8.8.2016 12:43

K48a13r94e95l 51V71a41c28h98u53t 9593692969803

Nerozumím tomu - dali tam cinklý software, aby "vyhověl" normám - teď jen vymění software za necinklý?! ... 8-o ... A jak na příští STK???

0/−1
5.8.2016 8:58

P41e73t85r 15T50y63č70k11a 6935302359642

Na STK to nikdo nekontroluje.

+1/0
5.8.2016 9:07

J92i22n74d67ř61i77c64h 90Š69k44o77p49e82k 4145781100395

na STK se nikdy nebraly hodnoty z laboratorního režimu, už jen proto, že na STK nejsou takové podmínky, aby se do tohoto režimu motor přepínal

0/0
5.8.2016 10:07

J37a14n 83P83o52k66o74r13n24ý 1183179680473

Celá aféra je jen hon na čarodějnice. Jsou dané určité limity, které se kontrolují na STK. Pokud je auto splní, dostane razítko a je plně schopné provozu a nic neporušuje. Ta aféra se týká úplně jiného problému, který s běžným provozem nemá nic společného, takže nevidím jeden jediný důvod si nechat auto, které vyhovuje STK cinknout na nějakou velkou neznámou.

+2/0
5.8.2016 11:05

J19o74z70e85f 77S28t53e40b91i80l14a 3155207955947

...bezplatný servis, složenka přijde do dvou týdnů ;-)

0/0
4.8.2016 22:38
Foto

V46l31a46d83i70m71í66r 25V51o79l50k55o 6980632467689

přišel mi bezplatný servis (výzva)...si přece neudělám z A6 eko-sekačku dobrovolně8-o

+4/0
4.8.2016 20:25

K57a32r32e35l 13N78o95v35á59k 6554972448324

Jistě, tisíce majitelů aut touží po úpravě, která zvýší spotřebu nebo sníží výkon, velmi pravděpodobně obojí najednou ;-D;-D

+3/0
4.8.2016 20:22

J78i77ř42í 70T78e66p92r 4717320975745

Autům nic není! Ty jsou v pořádku.

To úředníci by měli jít na výplach mozků.

+15/0
4.8.2016 18:56

J52i59ř28í 16H37l72i53s76n55i22k56o82v86s69k91ý 9673351202331

Tato auta otravuji vzduch vice nez ostatni.

+2/−9
4.8.2016 22:58

K24a72r31e91l 71V11a17c83h30u95t 9533962359343

To dělá řepka taky - a žádné tažení proti ní se u nás NEKONÁ!!! ;-O;-€:-/

+3/0
5.8.2016 9:02

M56a82r53e59k 89H97r86u11b30y 6887202321948

Tahle auta otravuji vzduch uplne stejne jako vsechna ostatni - jenom lzou jinak.

+3/0
5.8.2016 16:10

T54o11m85á98š 66M60a97r82t11í30n66e55k 1145292875334

Ne - úplně stejně, jen v laboratoři se dokáží chvilku tvářit, že jezdí na vzduch místo benzínu/nafty. Čímž ve své podstatě splňují zadání zákonodárců. Až se začne měřit spotřeba podle toho, co ubylo v nádrži na konkrétní trase a ne podle množství CO2 vycházejícího z výfuku v laboratorních podmínkách, tak se můžou lidi začít bavit o reálných číslech.

0/0
8.8.2016 12:49

P79e12t24r31a 58N40o85v48á17k44o22v46á 8226515427813

Mám Octavku, které se to také týká a nikdo mě nikam nesvolává ;-D;-D;-D

0/0
4.8.2016 18:53
Foto

M49i16r62o82s43l96a85v 46S36t50e54i61n85e13r 6858784973775

Obávám se, že po těch letech je už jedno, zda vaše auto má na zkušební stolici nepřípustný software, na tu už nikdy nenajede.

Na běžný provoz ten software neúčinkuje, takže je to zcela zbytečná starost.

V Německu už takový "opravený" motor EA159 po nahrávce nové varianty softwaru otestovail. Výkon se nezměnil, spotřeba také ne.

Předchozí Euro 4 také už nikoho nezajímá, už 3 roky běží Euro 6, pozná se podle nádržky na AdBlue, což je obyčejný roztok močoviny, na čerpadle už v kanystrech za mnohem méně, než olej.

Zelemí magoři se snaží, zadržet diesly s E5 a méně před vjezdem do měst. Jenomže ty emise NOx jsou jenom z menší části od osobních aut.

Na druhé straně, jedovatého kysličníku uhelnatého vypouští benzinové motory podle normy dvojnásobek, studené benzinové motory mají také vysoké emise uhlovodíků, jako benzol, toluol nebo xylol. Nahrazují dříve používaný tetraoxyd olova jako prostředek na zvýšení oktanového čísla. Ve městech jezdí studených motorů většina, při jízdě mezi semafory trvá zahřátí na provozní teplotu dlouho.

0/0
14.8.2016 18:45

J50a85n 94P11o46k24o24r47n90ý 1323479600693

"Svolávání cinklých dieselů začalo. Do servisů míří tisíce aut"

Řekl bych, že to je jen zbožné přání, nikoli realita.

+3/0
4.8.2016 18:48

J58i87ř83í 16H96l65i15s89n81i26k77o93v17s84k33ý 9613141582421

V USA a v Japonsku se diky neekologickemu provozu diesely nechytaji. Ovsem zblbli Evropane rakovinomety kupuji dal. A to dokonce pote, co VW uvazuje o zastaveni vyroby nicitelu lidskeho zdravi.

+2/−16
4.8.2016 18:10

P48e44t11r 55P86o47s69p48í68š95i16l 4628974746806

V USA diesely neřeší, protože benzín mají proti Evropě za hubičku a nemají na něj nasazené obrovské daně. Jak je to v Japonsku nevím.

+4/0
4.8.2016 18:19

J94i73ř12í 95H87l23i92s86n67i69k26o17v38s39k89ý 9843851722151

Houby. Diesely nesplnuji emisnilimity na NOx. Tedy to, co zpusobuje rakovinu. Kamiony maji drahe motory, ty jsou v pohode. Ale osobaky by staly o parset tisic navic.

+1/−3
4.8.2016 18:22

K22a35r57e41l 96V67a37c27h45u93t 9753622799283

NOxy nezpůsobují rakovinu, když už, tak selhání srdečního svalu... :-/

Na rakovinu přispívají spíš jemné částečky popela, tedy spaliny uhlovodíků.

+1/0
5.8.2016 9:00

J35i88ř58í 59H17l70i29s55n56i42k85o69v40s40k18ý 9773201292891

Jeste poznamka, rakovinu nezpusobuje CO2, ale NOx. Zde ma Evropa 6 x vyssi limit nez USA nebo Japonsko. Tak se o nas stara dobra EU. Pro dobro VW (a Skody) a ne lidi.

+1/−2
4.8.2016 18:20

M91a62r55t47i42n 15K38a59r94á56s92e91k 9178463878128

Takze ta norma ja malo prisna podle vas? Podle vetsiny diskuteru je zas moc prisna, tak je pak tezko (minichodem evropske emisni normy vuvec neresi co2)

0/0
4.8.2016 22:01

J50i40ř35í 78H12l85i66s77n24i54k37o36v95s18k66ý 9823561712861

EU prave resi CO2, ale ne NOx. EU limity na NOx jsou smesne. A VW se Skodou toho mohutne vyuzily. Ke smule naseho zdravi.

+1/0
4.8.2016 22:56

J65i79n50d26ř54i78c20h 33Š97k62o50p78e32k 4525371670475

buď v klidu.

Současný trend pidimotorů na benzin s turbem za čas dospěje tam, kde jsou diesly nyní

+1/0
4.8.2016 19:38

J83i49ř87í 16H94l76i32s86n76i11k63o86v88s19k44ý 9443591322321

Coz zase podelal VW a EU. VW nikdy neumel poradne benzinove atmosfery.

+1/0
4.8.2016 22:57

J98i24n80d10ř90i61c68h 24Š72k75o14p83e68k 4495291980165

pořád lepší i nedokonalé atmosféry než tyhle oturbené pidimotůrky

0/0
5.8.2016 9:57

M83a79r69e12k 27H39r76u77b56y 6457182521158

Evropane to nedelaji sami od sebe, je to vuli parametrum nastavenym EU EURv

0/0
5.8.2016 16:11

P44e72t29r 15P68o33s13p49í95š54i36l 4628594206726

A má vůbec cenu ty auta upravovat? Vždyť to jsou dnes třeba i osmileté vozy s pěknou řádkou najetých kilometrů.

+3/0
4.8.2016 17:56

J26a93n 47C69h20o38b59o78t 5613298809847

A nebo tříleté...

0/0
4.8.2016 18:08

P13e32t44r 26P59o70s66p41í41š64i62l 4808954946656

Jenže to jsou ty nejmladší. Jinak jsou většinou starší. Proto si myslím, že je měli nechat dožít a koncernu dát mastnou pokutu.

+1/−2
4.8.2016 18:15

J87a35n 43C49h67o28b14o60t 5613978489427

Já spíš nechápu to zvyšování spotřeby nebo snižování výkonu: aspoň u toho Sharana, u kterého na to přišli, a který také výlučně zajímá mě, jde u toho "podvodu" o to, že nedávkuje močovinu. Mimochodem podobně, jako skoro všechna ostatní auta, která tu kupodivu nikdo nepropírá. Týká se to i Mercedesu nebo Francouzů.

Takže úprava by měla spočívat jen v odstranění křivek, které vedou k tomu, že se v běžném provozu aktivuje nouzový režim s minimálním dávkováním močoviny. Prostě jednoduše močoviny foukat víc.

To zvýší spotřebu močoviny, ale vůbec nic jiného.

Takže o co jde?

0/0
4.8.2016 18:18

J76i83ř92í 66Z85ý86k48a 9989273611380

že v těch autech močovina není vůbec?

0/0
4.8.2016 18:28

P76e90t91r 78P41o61s41p65í72š25i72l 4718534286786

Euro 5 se obvykle bez močoviny obešlo. Močovina se masově rozšířila až u Euro 6.

0/0
4.8.2016 20:07

J23a65r98o70s82l27a20v 38O89t57ý47p96k76a 9928579949478

Proč se do toho angažuje ministerstvo za peníze daňových poplatníků? To by snad měla být práce pro VW!

0/−1
4.8.2016 17:28

P35e96t65r 57P75o49s72p98í30š41i74l 4268144216496

Uvědomte si, že to jsou dnes osmiletá nebo třeba šestiletá auta, která mohla i víckrát změnit majitele. Takže potřebují je sehnat přes registr vozidel. VW doufám ještě přístup do registru nemá.

+1/0
4.8.2016 18:00

R48o16m73a81n 98P56o78l20á65č62e11k 5316929635

Ale stačí jezdit do autorizovaného servisu...

0/0
4.8.2016 18:07

P63a71v25e29l 34K45u55t61i31n46a 9262364705622

S osmiletým autem?

+2/0
4.8.2016 18:34

D84a44v21i85d 45R96y57c70h29e75t94s90k56ý 9856981940730

Myslím že se odstaví pouze flotila Ministerstva dopravy a nesvéprávné osoby. Horší je, že se to tam zřejmě pokusí nahrát během garančních prohlídek. Vidím to na preventivní odliv do neofiko servisů Rv[>-]

+14/−1
4.8.2016 17:15

O27n78d44ř65e68j 59M96u79s75i93l 9857835366644

Taky si myslím, že bude software aktualizován automaticky při jakékoli návštěvě značkového servisu. Neofiko servisy ale nejsou dobrý nápad, protože budete mít velké problémy se zárukou a definitivně příjdete o případnou pozáruční kulanci. Tam stačí opravdu vynechat jednu prohlídku...

0/0
4.8.2016 17:35

P72e84t25r 34P31o50s25p84í95š16i92l 4528494336426

Většina těch aut už dávno po záruce má.

+3/0
4.8.2016 18:02

P87a68v61e35l 72K97u56t36i95n25a 9842244165692

Kde dávají 8 a víc let záruku (mimo kastle)? To bych prozkoumal...

0/0
4.8.2016 18:35
Foto

M13i71r85o92s20l32a16v 40S60t77e54i57n42e82r 6388724263195

VW a Škoda dává po návštěvě ofiko servisu vždy 2 roky prodloužené záruky mobility. Záruka na motor a pod.se dá prodloužit za poplatek u nového vozu až na celkem 5 roků.

0/0
14.8.2016 18:50

M72i46c86h34a33l 58P62a65u25l57í29č18e45k 2353195255915

Já pořád nechápu, co ten update softwaru bude znamenat pro řidiče? To auto potom bude žrát přesně tolik, kolik má napsáno v technickém průkazu nebo co se změní?

0/0
4.8.2016 17:14

M16i59r38o11s35l57a18v 83D79v24o65ř73á96k 9335980747505

Patrně bude žrát víc než dosud,nebo hůř pojede.

+5/0
4.8.2016 17:17

D68a82v78i47d 37D39o54b16e57š 3215512427

Jet by to melo plusminus podobne, ale bude to vic zrat. Cele je to nesmysl. Vsichni vedi, ze moderni auta maji vyssi spotrebu, nez v tp a honeni za par gramy co2 v dobe, kdy deset nej tankeru vypusti vic co2, nez vsechny auta na svete... Nenecham si s tim nic delat, stejne upozornovat pri garancce (je to dobrovolna akce).

+2/−1
4.8.2016 17:35

M29a48r26t89i93n 65J66i80r71o20u39s26e49k 7776475985508

Nevypustí více CO2. Jste další, kdo tento HOAX živí.

+2/0
4.8.2016 17:46

J60i94ř19í 69K83o50c42u23r94e78k 6295834935778

Omyl první: Nebyly to tankery, ale lodě všeobecně.

Omy druhý: Bylo jich 20, ne 10

Omyl třetí: Jednalo se o SO2, čili oxid siřičitý

PS: Vypouštění oxidu siřičitého do atmosféry byl jeden z uvažovaných postupů jak zamezit globálnímu oteplování.

PPS: Nejvíc CO2 vypustí elektrárna na uhlí. Start Zwentendorf!

+2/0
4.8.2016 21:53

M45a65r50t60i75n 49K83a13r66á42s93e78k 9578523628978

No jednak jste napsal totalni blbost s temi lodemi, a druhak k emisim - afera VW nema zadnou souvislost s CO2 a a ani zadne evropske emusni normy na auta neresi CO2

0/0
4.8.2016 22:04

M58a90r54e64k 96K25l42u71f44a 3978834754976

Předtím to žralo jen o 1l víc, než je napsáno v TP. Po updatu bude žrát víc o 2l.

0/0
4.8.2016 17:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.