Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svolávání cinklých dieselů začalo. Do servisů míří tisíce aut

Ministerstvo dopravy dosud pozvalo do servisů kvůli problematickým dieselům 18 500 škodovek z celkem 106 000 vozů, kterých se problém v tuzemsku týká. Servisní akce se zatím dotkla předchozí generace modelu Škoda Superb s dvoulitrovým motorem a Octavií 2.0 TDI o výkonu 103 kW.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A67n91t44o73n22í11n 92Š17v95i38h70n80o94s 8588567331532

Po úpravě se nic nezměnilo? Tak proč vyvíjeli tolik úsilí vynalézt ten lživý software?

0/0
16.8.2016 8:27

T32o20m64á89š 31M39a59r27t79í33n48e25k 1845462305134

A oni si opravdu myslí, že tam někdo pojede? ;-D

0/0
8.8.2016 12:43

K36a94r91e43l 54V42a97c74h96u56t 9133692339313

Nerozumím tomu - dali tam cinklý software, aby "vyhověl" normám - teď jen vymění software za necinklý?! ... 8-o ... A jak na příští STK???

0/−1
5.8.2016 8:58

P85e52t63r 11T82y14č59k12a 6775702159242

Na STK to nikdo nekontroluje.

+1/0
5.8.2016 9:07

J93i30n68d68ř80i52c33h 59Š90k31o61p41e20k 4775761660245

na STK se nikdy nebraly hodnoty z laboratorního režimu, už jen proto, že na STK nejsou takové podmínky, aby se do tohoto režimu motor přepínal

0/0
5.8.2016 10:07

J33a82n 55P57o56k12o62r71n31ý 1453479970763

Celá aféra je jen hon na čarodějnice. Jsou dané určité limity, které se kontrolují na STK. Pokud je auto splní, dostane razítko a je plně schopné provozu a nic neporušuje. Ta aféra se týká úplně jiného problému, který s běžným provozem nemá nic společného, takže nevidím jeden jediný důvod si nechat auto, které vyhovuje STK cinknout na nějakou velkou neznámou.

+2/0
5.8.2016 11:05

J91o24z72e49f 28S14t53e38b86i32l26a 3985707935317

...bezplatný servis, složenka přijde do dvou týdnů ;-)

0/0
4.8.2016 22:38
Foto

V12l68a72d36i81m45í62r 46V31o67l45k72o 6660162187309

přišel mi bezplatný servis (výzva)...si přece neudělám z A6 eko-sekačku dobrovolně8-o

+4/0
4.8.2016 20:25

K87a22r92e53l 68N27o47v37á57k 6614702948944

Jistě, tisíce majitelů aut touží po úpravě, která zvýší spotřebu nebo sníží výkon, velmi pravděpodobně obojí najednou ;-D;-D

+3/0
4.8.2016 20:22

J32i41ř57í 40T67e50p29r 4757740715935

Autům nic není! Ty jsou v pořádku.

To úředníci by měli jít na výplach mozků.

+15/0
4.8.2016 18:56

J60i35ř27í 60H67l79i70s79n24i94k20o58v10s77k42ý 9513351972341

Tato auta otravuji vzduch vice nez ostatni.

+2/−9
4.8.2016 22:58

K82a91r51e35l 44V14a25c36h47u67t 9113222479303

To dělá řepka taky - a žádné tažení proti ní se u nás NEKONÁ!!! ;-O;-€:-/

+3/0
5.8.2016 9:02

M58a22r65e21k 20H96r93u89b34y 6257182451468

Tahle auta otravuji vzduch uplne stejne jako vsechna ostatni - jenom lzou jinak.

+3/0
5.8.2016 16:10

T80o66m72á86š 34M48a72r69t72í68n83e90k 1255632635434

Ne - úplně stejně, jen v laboratoři se dokáží chvilku tvářit, že jezdí na vzduch místo benzínu/nafty. Čímž ve své podstatě splňují zadání zákonodárců. Až se začne měřit spotřeba podle toho, co ubylo v nádrži na konkrétní trase a ne podle množství CO2 vycházejícího z výfuku v laboratorních podmínkách, tak se můžou lidi začít bavit o reálných číslech.

0/0
8.8.2016 12:49

P42e56t93r97a 21N79o28v29á84k23o87v36á 8886115267203

Mám Octavku, které se to také týká a nikdo mě nikam nesvolává ;-D;-D;-D

0/0
4.8.2016 18:53
Foto

M36i68r78o54s79l94a24v 86S97t57e88i49n96e37r 4280812390356

Obávám se, že po těch letech je už jedno, zda vaše auto má na zkušební stolici nepřípustný software, na tu už nikdy nenajede.

Na běžný provoz ten software neúčinkuje, takže je to zcela zbytečná starost.

V Německu už takový "opravený" motor EA159 po nahrávce nové varianty softwaru otestovail. Výkon se nezměnil, spotřeba také ne.

Předchozí Euro 4 také už nikoho nezajímá, už 3 roky běží Euro 6, pozná se podle nádržky na AdBlue, což je obyčejný roztok močoviny, na čerpadle už v kanystrech za mnohem méně, než olej.

Zelemí magoři se snaží, zadržet diesly s E5 a méně před vjezdem do měst. Jenomže ty emise NOx jsou jenom z menší části od osobních aut.

Na druhé straně, jedovatého kysličníku uhelnatého vypouští benzinové motory podle normy dvojnásobek, studené benzinové motory mají také vysoké emise uhlovodíků, jako benzol, toluol nebo xylol. Nahrazují dříve používaný tetraoxyd olova jako prostředek na zvýšení oktanového čísla. Ve městech jezdí studených motorů většina, při jízdě mezi semafory trvá zahřátí na provozní teplotu dlouho.

0/0
14.8.2016 18:45

J89a82n 61P50o47k69o86r53n66ý 1493359830423

"Svolávání cinklých dieselů začalo. Do servisů míří tisíce aut"

Řekl bych, že to je jen zbožné přání, nikoli realita.

+3/0
4.8.2016 18:48

J82i66ř66í 80H88l94i84s88n61i61k79o21v22s31k39ý 9783861842681

V USA a v Japonsku se diky neekologickemu provozu diesely nechytaji. Ovsem zblbli Evropane rakovinomety kupuji dal. A to dokonce pote, co VW uvazuje o zastaveni vyroby nicitelu lidskeho zdravi.

+2/−16
4.8.2016 18:10

P54e58t75r 36P37o73s27p41í84š92i50l 4568474726726

V USA diesely neřeší, protože benzín mají proti Evropě za hubičku a nemají na něj nasazené obrovské daně. Jak je to v Japonsku nevím.

+4/0
4.8.2016 18:19

J55i66ř39í 70H47l92i44s50n11i30k10o70v36s56k65ý 9243871612491

Houby. Diesely nesplnuji emisnilimity na NOx. Tedy to, co zpusobuje rakovinu. Kamiony maji drahe motory, ty jsou v pohode. Ale osobaky by staly o parset tisic navic.

+1/−3
4.8.2016 18:22

K25a87r34e90l 39V52a24c76h52u13t 9683202339723

NOxy nezpůsobují rakovinu, když už, tak selhání srdečního svalu... :-/

Na rakovinu přispívají spíš jemné částečky popela, tedy spaliny uhlovodíků.

+1/0
5.8.2016 9:00

J49i58ř82í 22H56l24i31s61n23i35k35o16v72s56k15ý 9373361352671

Jeste poznamka, rakovinu nezpusobuje CO2, ale NOx. Zde ma Evropa 6 x vyssi limit nez USA nebo Japonsko. Tak se o nas stara dobra EU. Pro dobro VW (a Skody) a ne lidi.

+1/−2
4.8.2016 18:20

M33a57r66t42i48n 40K94a77r67á96s96e61k 9888473628178

Takze ta norma ja malo prisna podle vas? Podle vetsiny diskuteru je zas moc prisna, tak je pak tezko (minichodem evropske emisni normy vuvec neresi co2)

0/0
4.8.2016 22:01

J16i40ř75í 14H34l92i36s20n64i14k45o51v30s47k75ý 9413841642851

EU prave resi CO2, ale ne NOx. EU limity na NOx jsou smesne. A VW se Skodou toho mohutne vyuzily. Ke smule naseho zdravi.

+1/0
4.8.2016 22:56

J25i10n25d79ř18i82c36h 83Š55k38o37p54e82k 4185511300305

buď v klidu.

Současný trend pidimotorů na benzin s turbem za čas dospěje tam, kde jsou diesly nyní

+1/0
4.8.2016 19:38

J93i91ř81í 97H63l40i31s82n36i58k36o46v58s31k30ý 9143811752901

Coz zase podelal VW a EU. VW nikdy neumel poradne benzinove atmosfery.

+1/0
4.8.2016 22:57

J16i24n94d94ř50i66c52h 63Š36k75o90p67e21k 4945551210895

pořád lepší i nedokonalé atmosféry než tyhle oturbené pidimotůrky

0/0
5.8.2016 9:57

M71a14r27e46k 84H57r34u56b76y 6567192781168

Evropane to nedelaji sami od sebe, je to vuli parametrum nastavenym EU EURv

0/0
5.8.2016 16:11

P33e78t36r 75P38o23s79p96í85š56i95l 4878674566596

A má vůbec cenu ty auta upravovat? Vždyť to jsou dnes třeba i osmileté vozy s pěknou řádkou najetých kilometrů.

+3/0
4.8.2016 17:56

J67a67n 34C63h75o19b24o20t 5713738689397

A nebo tříleté...

0/0
4.8.2016 18:08

P47e70t93r 89P94o54s57p69í66š88i84l 4298264966206

Jenže to jsou ty nejmladší. Jinak jsou většinou starší. Proto si myslím, že je měli nechat dožít a koncernu dát mastnou pokutu.

+1/−2
4.8.2016 18:15

J74a27n 69C49h95o89b77o95t 5183878839257

Já spíš nechápu to zvyšování spotřeby nebo snižování výkonu: aspoň u toho Sharana, u kterého na to přišli, a který také výlučně zajímá mě, jde u toho "podvodu" o to, že nedávkuje močovinu. Mimochodem podobně, jako skoro všechna ostatní auta, která tu kupodivu nikdo nepropírá. Týká se to i Mercedesu nebo Francouzů.

Takže úprava by měla spočívat jen v odstranění křivek, které vedou k tomu, že se v běžném provozu aktivuje nouzový režim s minimálním dávkováním močoviny. Prostě jednoduše močoviny foukat víc.

To zvýší spotřebu močoviny, ale vůbec nic jiného.

Takže o co jde?

0/0
4.8.2016 18:18

J40i24ř63í 25Z13ý64k53a 9499583251620

že v těch autech močovina není vůbec?

0/0
4.8.2016 18:28

P16e92t22r 97P89o11s78p49í43š58i21l 4148444536136

Euro 5 se obvykle bez močoviny obešlo. Močovina se masově rozšířila až u Euro 6.

0/0
4.8.2016 20:07

J97a80r16o69s42l39a51v 34O68t25ý60p52k69a 9258129179428

Proč se do toho angažuje ministerstvo za peníze daňových poplatníků? To by snad měla být práce pro VW!

0/−1
4.8.2016 17:28

P86e51t65r 59P58o54s79p28í97š68i43l 4298504956866

Uvědomte si, že to jsou dnes osmiletá nebo třeba šestiletá auta, která mohla i víckrát změnit majitele. Takže potřebují je sehnat přes registr vozidel. VW doufám ještě přístup do registru nemá.

+1/0
4.8.2016 18:00

R78o23m90a73n 95P35o61l58á49č74e88k 5656989285

Ale stačí jezdit do autorizovaného servisu...

0/0
4.8.2016 18:07

P23a80v52e18l 24K35u23t56i57n63a 9642624815432

S osmiletým autem?

+2/0
4.8.2016 18:34

D25a60v19i64d 47R74y31c18h72e59t89s26k13ý 9106191790900

Myslím že se odstaví pouze flotila Ministerstva dopravy a nesvéprávné osoby. Horší je, že se to tam zřejmě pokusí nahrát během garančních prohlídek. Vidím to na preventivní odliv do neofiko servisů Rv[>-]

+14/−1
4.8.2016 17:15

O61n97d50ř79e15j 69M53u77s26i53l 9987445256424

Taky si myslím, že bude software aktualizován automaticky při jakékoli návštěvě značkového servisu. Neofiko servisy ale nejsou dobrý nápad, protože budete mít velké problémy se zárukou a definitivně příjdete o případnou pozáruční kulanci. Tam stačí opravdu vynechat jednu prohlídku...

0/0
4.8.2016 17:35

P69e98t75r 16P58o37s55p44í80š88i90l 4718784576346

Většina těch aut už dávno po záruce má.

+3/0
4.8.2016 18:02

P18a19v55e48l 83K73u10t83i91n45a 9552484205682

Kde dávají 8 a víc let záruku (mimo kastle)? To bych prozkoumal...

0/0
4.8.2016 18:35
Foto

M57i77r18o38s44l57a55v 14S34t13e30i62n16e62r 4690892230966

VW a Škoda dává po návštěvě ofiko servisu vždy 2 roky prodloužené záruky mobility. Záruka na motor a pod.se dá prodloužit za poplatek u nového vozu až na celkem 5 roků.

0/0
14.8.2016 18:50

M73i30c90h45a89l 88P76a57u95l97í91č23e23k 2813175345215

Já pořád nechápu, co ten update softwaru bude znamenat pro řidiče? To auto potom bude žrát přesně tolik, kolik má napsáno v technickém průkazu nebo co se změní?

0/0
4.8.2016 17:14

M40i23r63o50s23l75a61v 14D30v45o62ř20á93k 9305320547415

Patrně bude žrát víc než dosud,nebo hůř pojede.

+5/0
4.8.2016 17:17

D51a45v47i66d 41D28o48b66e98š 3595152417

Jet by to melo plusminus podobne, ale bude to vic zrat. Cele je to nesmysl. Vsichni vedi, ze moderni auta maji vyssi spotrebu, nez v tp a honeni za par gramy co2 v dobe, kdy deset nej tankeru vypusti vic co2, nez vsechny auta na svete... Nenecham si s tim nic delat, stejne upozornovat pri garancce (je to dobrovolna akce).

+2/−1
4.8.2016 17:35

M88a17r80t98i38n 57J59i98r43o33u17s24e82k 7846675415938

Nevypustí více CO2. Jste další, kdo tento HOAX živí.

+2/0
4.8.2016 17:46

J85i14ř70í 90K67o49c64u87r72e73k 6815444115558

Omyl první: Nebyly to tankery, ale lodě všeobecně.

Omy druhý: Bylo jich 20, ne 10

Omyl třetí: Jednalo se o SO2, čili oxid siřičitý

PS: Vypouštění oxidu siřičitého do atmosféry byl jeden z uvažovaných postupů jak zamezit globálnímu oteplování.

PPS: Nejvíc CO2 vypustí elektrárna na uhlí. Start Zwentendorf!

+2/0
4.8.2016 21:53

M76a12r97t88i55n 55K39a94r91á73s94e41k 9188223408518

No jednak jste napsal totalni blbost s temi lodemi, a druhak k emisim - afera VW nema zadnou souvislost s CO2 a a ani zadne evropske emusni normy na auta neresi CO2

0/0
4.8.2016 22:04

M57a42r80e35k 14K72l10u70f97a 3488404434496

Předtím to žralo jen o 1l víc, než je napsáno v TP. Po updatu bude žrát víc o 2l.

0/0
4.8.2016 17:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.