Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Jak (ne)snadné je v obchodech najít plíseň či červy v ovoci

Situace, se kterou se český zákazník setkává v supermarketech poměrně běžně. Chcete si koupit krabičku malin, borůvek nebo jahod, ale ne a ne najít jedinou, do jejíhož obsahu se ještě nepustila plíseň, hniloba nebo červi. Jak často v českých řetězcích kontrolují kvalitu ovoce, zjišťoval portál iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67e47t69r 72S23u63c13h42ý 1668899254926

Tak ať si ti kontroloři zkusí jít něco utrhnout do přírody - červi jsou naprosto běžná věc a jestli se jich v podobných plodech chceme zbavit, tak to bude jedině za cenu spousty chemických "chuťově“, kterými se to bude stříkat.

+1/0
12.8.2016 18:17

P45e82t39r67a 26N87o84v48á60k73o66v58á 7168776694988

Mně je spíš líto, když vidím, kolik toho v důsledku ty řetězce "nechají zkazit" a vyhodí. Pak si člověk říká, jestli by nebylo lepší zvlášť tyhle druhy ovoce zamrazit a prodávat jen mražené, příp. hned od začátku to ovoce prodávat za poloviční cenu, aby se aspoň prodalo a ne vyhodilo.

+1/0
7.8.2016 9:40

P39e33t63r 61K59l37a79u63d94a 5398540214720

Problém není ani tak ve shnilém ovoci, červu v malině a nebo třeba chybějící cenovce. Problém je hlavně v Češích jako takových. Po 15 leté praxi v obchodních řetězcích v ČR, kde každá druhá stížnost končila slovy "Dáme to do Novy", nebo "to by se na západě stát nemohlo" a po dalších 4 letech pobytu v Německu se musím smát takovýmto diskusím. Zrovna před chvílí jsem z 2 kg sáčku cibule vyhodil jednu shnilou (koupeno v Německu). A co? Poletím teď do obchodu na reklamaci? Samozřejmě že by mi sáček vyměnili (a zbytek by prodali jako cibuli volnou, běžná praxe i tady) ale proč bych to dělal? Za těch 10 centů mi to nestojí. Zrovna tak nechápu, proč si tu lidé nestěžují, když v pekárně v pultu s pečivem, když teploty atakují 30 stupňů je stále 10 - 15 vos. A lidé kupují. Asi ta vosa nadělá míň škody, než nějaký speciální chemický postřik. A proč se tu lidé nerozčilují, když čekají na zprovoznění lahvomatu (minule jsem čekal asi 15 minut než někdo přišel), proč nedělají humbuk když najdou něco prošlého (taky se mi povedlo), chodím tu nakupovat téměř denně a ještě jsem neslyšel u pokladen hádky, nadávky, všechno se tu řeší tak nějak v klidu. I to proč mít na otevíračku plné pulty zeleniny,masa. Tady prostě prodavačky příjdou na otevření a všechno se už ladí za provozu a nikdo to neřeší, holt plné pulty nebudou v 7 ráno ale v 9. A mohl bych pokračovat i v jiných odvětvích...ale to už je na jinou diskusi.

+1/0
6.8.2016 23:00

B30e24d23r26i42c35h 45Z73i56t30k51o 1136350798935

Problem neni zanedbatelny, ale presto verim, ze zakaznik, ktereho vede zdravy rozum si nekvalitni zbozi nekoupi.Byly vybrany do reportaze ty nejnachylnejsi druhy ovoce, u nichz jejich proces ztraty kvality je veci mnoha promennych, staci, aby po desti byl v maline vetsi objem vody a nebyla chemicky osetrena proti hmilobe, pri nesparavnne manipulaci a transportni teplote neni mozne je distribuovat na 100 % kvalite. Vsechny druhy mekkeho ovoce se postrikuji doslova chemickou lazni proti plisni a mnohdy to nestaci. A to okridlene, ze jeden nahnily plod a muzete vyhodit cely kosik? A jak si myslite, ze rostou ty ostruziny na plantazi? Zrovna ta zdrava se vcera dotykala te shnile uz na plantazi.A jak si myslite, ze se tridi? A kdyz je uz ve finalovem produktu( vanicce) vada, snad si nemyslite, ze zamestanci to nepreberou, ale vyhodi jakozto celek? Nehloupnete, lide, premyslejte, tohle se deje vzdy a vsude, v CR i v Nemecku, drtiva vetsina mekkeho ovoce je stejne z Polska, ikdyz je producent napsany jakzto obchodni firma z CR.... Necht vas, zakaznici, vede rozum a ne smernice EU.....

+4/0
6.8.2016 9:59

L79i20b66o44r 92F13o12l43t36ý63n43e18k 2126755727864

Plíseň je problém. Už proto, že jak je ve vaničce jeden plesnivý kus, můžu vyhodit celou vaničku, protože ta plíseň už je rozlezlá.

Ale červík v malině? Tomu se nedá vyhnout. Prostě tu jednu malinu vyhodím a je klid.

0/0
6.8.2016 7:01

V43l73a74d40o 58Č53e42r72m51á34k 8342821125218

No, tak zrovna maliny a ostružiny jsou bez použití chemie při skladování nesmírně háklivé na plíseň, ale to může vědět jen ten, kdo je někdy pěstoval, což asi nebude nikdo ze zdejších diskutérů.:-/

+4/0
5.8.2016 23:14

J58a33n 57Š85e83s83t71á19k 3278689279804

jasně, i teď objevím klidně plesnivou ostružinu na keři na zahrádce, přičemž některé ještě ani nezačali dozrávat a jsou pořád červené, a jiné už jsou černé a naprosto OK, prostě i na jednom keříku si dělá každá ostružina co chce - být sám velkokrámem, tak bych to vůbec neprodával, neb s tím mají jen piplačku a ještě jim nadávají jako teď

+2/0
5.8.2016 23:46

M85a62x98i27m 43N97o82v43á17k 8385609490446

Možná by mělo větší cenu se zeptat zástupců Státní zemědělské a potavinářská inspekce nebo ČOI, proč lze úplně běžně narazit v prodejní síti na shnilé brambory, ostružiny, jahody, broskve, atd. Je zcela zcestné se na toto ptát mluvčích nadnárodních řetězců.

Jediný rozdíl mezi naší kolonií a třeba Německem je výše pokuty pro daný řetězec při tomto daném pochybení, interval kontroly jednotlivých poboček a z toho logickou úvahou vychází, že se těmto řetězcům v zahraničí nevyplácí riskovat pokuty a špatnou pověst, vzhledem k výši potencionálního zisku z prodeje takto plesnivých potravin. U nás se řetězcům vyplácí cpát nám tento hnůj, protože kontrola zcela selhává, pokud už nějaká přijde, tak pokuta je směšná, vzhledem k dosahovaným miliardovým ziskům. Pověst je jim u z.dele, když tyto hnoje dnes u nás prodávají všechny řetězce (jako by byli kartelem domluvení) a když se udělá srovnání, tak z toho všichni vycházejí stejně.

Proto kritika za stav, ve kterém se dnes hygiena a kvalita prodávaných potravin nachází, by se měla snést na hlavu zástupců SZPI a ČOI, než si stěžovat těm, kteří z tohoto stavu právě profitují. Za stav může i vláda, které je hájení práv občanů úplně volné, raději se domluví s Amazonem, OKD nebo jnými na nějaké investiční pobídce nebo dotaci, ze které se možná něco vrátí jako malá domů, ale na dodržování nějakých pravidel, aby lidi nepochcípali se tu kašle. Viz. metylalkoholová aféra, dva roky zpátky - také průšvih SZPI a ČOI.

+2/−4
5.8.2016 22:23

P35e77t92r 92U68l78r29y40c24h 2140195600

Tak na to, abych si nekoupil plesnivé nebo shnilé ovoce, případně zeleninu, mi stačí přemýšlet a nespoléhat se na "stát" :-P Pokud i v tomto potřebujete"vodit za ručičku" radím jedno - nechoďte nakupovat ;-)

+4/0
6.8.2016 0:35

J26i90ř88í 24K34r56u15t22i77l 2670784730348

Ulrych spotřebitel, myslitel, rádce.

:-/

0/0
6.8.2016 9:27

R89a35d98e67k 14T29o72č18i51l 8572151779263

A vy se divíte? A proč myslíte, že jim nedodávají zboží místní firmy? Zkuste zajít za nějakým nákupčím jakéhokoli marketu. Nesplníte požadavek na množstevní produkci. Oni nechtějí 100kg borůvek, malin apod, ale 5tun, aby pokryly celou republiku.... A hned, že když odebírají takové množství, tak si nákupní cenu určí sami....

Teď než se to sezbírá, musí to být někde uskladněný, potom převoz do centrálního skladu, v něm to je pár hodin, potom se to převeze do regionálního skladu a až potom do prodejen. Tam je to pár hodin v regálu s okolní teplotou a plíseň je hned

Proto např.borůvky, pokud nemám čas, nebo jsem líný si nakupuji pouze u silnic, kde stojí auto, jeden prodává a zbytek rodiny trhá. Rád zaplatim práci, ale už ne nějaký překupníky.....

+3/0
5.8.2016 22:03

J57a89n 96K50o71h57o88u65t 8267174927280

Zrovna ty borůvky u silnice - nevím jestli jsou trhané, nebo česané. Když vezmu čas, co mi trvalo než jsem o dovolené natrhal jeden prťavej hrneček, tak bych se spíš přikláněl k tomu, že to češou hřebenem. A to nehodlám podporovat rovněž.

0/0
19.8.2016 14:37

M82a80r54t36i66n 67S98p29e67v78a52k 4303716204834

Pokial by pracovali pre klienta, kludne by mohla teta pri pokladni prehliadnut problemovy tovar. Skor sa pocita s faktom, ze z domu sa uz nik nevrati tovar reklamovat.

0/0
5.8.2016 20:57

M45i52l74a42n 83H45y18k98a 6245241377948

V albertu je to velmi snadné když pracovník zeleniny na svém úseku není a musí dělat věčně něco jinýho ...např sedět na pokladně. čili problém je v albertu nikoliv v zaměstnancích na spodních pozicích...[>-] ale dle rostoucí síle alberta na trhu to čechům zřejmě stačí mít aspoň deset dobrejch malin na úkor pěti shnilejch ..EU a to nemluvě o nadávkách na prodavače za minimální mzdu kdy si lidi neuvědomují že personál na prodejně za spousty věcí fakt nemůže...;-O

+9/0
5.8.2016 20:55

O30n83d67ř73e28j 15L49o30š48o27t80h 1835895155581

U nás s Albertem problém nemám, chodím buď tam a nebo do Teska a v Albertu na plíseň nenarazim, v Tesku téměř vždy. Třeba dnes jsem si chtěl koupit meruňky a ta úplně nahoře byla celá shnilá.

0/0
5.8.2016 21:59

A57l77e47x76a77n60d73r 53F22r51y73č 2190822743805

... „Zákazník má samozřejmě nárok na reklamaci zboží“ ...

Dobrý vtip. Ne, tohle nepotřebujeme slyšet, to samozřejmě víme. Zákazník má ZEJMéNA NÁROK NA KVALITNÍ ZBOŹÍ, AHOLDE. Docela chápu, že zrovna u vás je tohle docela těžce chápáno a chtěl bych věřit, že jednoho dne z našeho trhu zmizíte beze stopy.

... "Podle odbornice na potraviny Hany Málkové je zpravidla problém v nesprávné manipulaci s ovocem už během sklizně" ...

Další dobrý vtip. Ne, paní odbornice, tohle není ten problém. Problém je, že tohle řetězec a) nakoupí, b) dá na pult, c) nekontroluje. Už mne fakt nebaví vodit vedoucí (dne) do oddělení zeleniny, abych se jí/ho zeptal, jestli ten roj much nad hnijícícím zbožím je normální a jestli ochutná.

... "Redakce na maliny s červy narazila například v Kauflandu. Řetězec tvrdí, že si na pravidelných kontrolách zakládá" ...

Jasně, to jsem si jistý. Už z toho, jak jsem před pár lety četl na webu, který si zřídili sami zaměstnanci Kauflandu, jejich rozbory kvality zeleniny a ovoce ve vlastních marketech. Byla docela sranda číst, odkaz jsem si neschoval, ale snad by to šlo ještě najít...

___

A teď k věci - v ČR NEEXISTUJE možnost, že tohle vyřeší nějaká inspekce. Existuje jediný způsob - uzákonit, že pokutu v případě nalezení nedostatků nedostane stát, ale ten, kdo jej našel a nahlásil.

Garantuji vám, že do půl roku nic takového už nikde nenajdete.

+3/−2
5.8.2016 19:58

O40n21d39ř71e78j 44Z10e15m33a24n 5320884458279

A kolik lidi, zákazníků, když tam uvidí tu plíseň, tak o tom informuje zaměstnance toho obchodu?

+1/0
5.8.2016 19:45

A71l89e51x78a85n59d30r 75F47r58y43č 2560402543315

Já třeba pravidelně. Žádná změna. Ale mohu vám povyprávět, jaká je to sranda čekat třeba 30 minut, kdy vám zaměstnanci opakují, že neví, kde je ta "odpovědná osoba" a pak tam s vámi jde kdosi, kdo pokrčí ramena a řekne, že s tím stejně nemůže nic dělat, ale že to odklidí...

+7/0
5.8.2016 20:01

M53i95c65h55a66e86l69a 54N28o36v24á57k72o24v62á 8540718378351

Vy jste někde čekal půl hoďky, abyste si moh ́ poplakat, že jste našel shnilou švestku?

0/0
6.8.2016 7:29

R50a60d31o40s95l24a59v 63K73l79a37u32d13a 5544828784272

Informoval jsem a dotyčná mi řekla, že musím počkat na pracovnici která má úsek na starosti. Čekal jsem deset minut a když přišla, tak mi řekla že to nahlásí někam vejš. Toť vše. Nic se nedělo.

+3/0
5.8.2016 20:13

M66a43r77t40i11n 44S33p51e71v12a57k 4613836134714

V tesku maju kose, ked vidim nieco pokazene, rovno to tam hadzem.

+3/0
5.8.2016 21:00

M28a14r13i69e 31V65a69š41í16č32k94o74v89á 3141203122898

Minule jsem v Tescu předala paní prodavačce pět prošlých toustových chlebů, předtím to byla nějaká cherry rajčata. Jestli to vrátili zpět do prodeje nevím, ale sepsala jsem i stížnost na infu.

+2/0
5.8.2016 21:24

J44a44k87u37b 58V93r49á26n97a 6870349219120

A nestoji vam nekdo pred barakem blbe? Radsi se bezte podivat

0/−6
5.8.2016 22:41

J11a88n 75K64o13h97o50u22t 8567614957120

A nenapadlo Vás, že tím třeba paní Vašíčková pomohla aby si to nekoupil někdo další, kdo to neprohlídne a pak by se doma divil?

0/0
19.8.2016 14:40

Z71d17e15n69ě43k 47Z60á10l66i27š 2495254437683

Zelenina ovoce? Na co jsem již mnohokrát narazil v Albertu, Kauflandu, Peny a Tescu no fuj. Některá zelenina a ovoce vysloveně žaluje už nám bylo lépe. Ty šťastnější chvíle jsme strávily kdesi na regálu v Rakousku, nebo Německu. Bohužel běžná praxe. Jediný Lidl drží lepší úroveň. Ledový salát z Lidlu vypadá po týdnu v chladničce přímo super, proti do očí bijícímu rozdílu toho "čerstvě" dovezeného do Peny.

+2/0
5.8.2016 19:44

V19l63a53d33i76m45í29r 13Š30n16e97k 9344108216611

To jste zase přehnali. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. U zboží jako jsou maliny nebo ostružiny prostě nemůžete být tak nároční. Kdyby měl nějaký zaměstnanec kontrolovat každou malinu či ostružinu zvlášť a dvakrát denně, tak by ta miska musela stát 500 korun. Buďte rádi, že nám obchody v liberálně tržní ekonomice toto zboží nabízejí, za komančů byste si koupili možná tak maximálně jabka a byli byste rádi, že jste rádi...Rv

+9/−4
5.8.2016 19:33

V76l86a81d90i35m86í86r 43Š56n63e49k 9724218456831

Navíc zákazníkům nic nebrání, aby si tu mističku decentně zkontrolovali před zakoupením. Na druhé straně, raději, když si před konzumací nějakou ostružinu vyhodím sám, než aby se v mém ovoci hrabalo deset lidí před tím, než si je koupím.

+2/0
5.8.2016 19:36

K48a60t31e44ř88i85n68a 33D83r60a81h67o86k98o70u18p47i49l47o88v39á 9666331182803

Stačilo by kdyby jednou za den odstranili ty plesnivé. Nemusí prohlížet po jednom kusu. Stačí vzít vaničku, podívat se a je to evidentní. Bohužel u tohoto zrovna neuvádí datum "výroby" ani kdy to přivezli. Ale když někdo chodí do obchodu často, tak prostě vidí, že den po přivezení jsou dobré. Druhý den horší a třetí den tam zůstanou ty samé - plesnivé. To v tom lepším případě. Vaše reakce mě pobavila. Za plíseň máme být rádi. Byl jste někdy v Německu v obchodě? Jak to tam dělají, že tam tohle prakticky není. Hlavně mít spoustu výmluv proč to nejde. Rv

+4/0
5.8.2016 19:39

V32l30a95d68i37m71í18r 67Š46n66e47k 9134648326741

Takového humbuku nadělate kvůli trošce plísně...

Když jste taková cimprlich, tak si pro maliny zajeďte do Německa.R^

+2/−5
5.8.2016 19:43

K18a63t97e40ř52i29n10a 43D85r55a11h33o72k55o53u81p37i23l63o65v64á 9716631562883

Nebo do specializovaného obchodu s ovocem a zeleninou. Což dělám. Jestli nechápete, že mi vadí, že to pak koupí senioři, kteří to koupí ve slevě či někdo ve spěchu (děti poslané na nákup, atp.). Je to prostě podvod. Už jen mít tam takový hnus to je výsměch zákazníkům: "Však on to nějaký hlupák koupí, tak to tu necháme ležet dny."

+2/0
5.8.2016 19:49

A73l98e49x41a32n15d81r 26F72r80y75č 2680922643605

Proč to v tom Německu jde?

+4/−1
5.8.2016 20:03

M32a85r20t23i35n 48J44i22r91o84u20s89e11k 7666195455988

Protože v Německu si čerstvé zboží pobude v regálech a když už je špatné pro Němce, naloží to na kamiony a dovezou k nám. Pro kolonii stále nadstandard. A ještě to proti Německu bude dražší. :-)

+1/−2
5.8.2016 20:09

K51a50r78e30l 59J12e62d50l29i16č10k73a 9766237438575

To jsou sice hezké pohádky na postrašení dětí, ale věřte, že tohle se fakt neděje. Náklady na manipulaci u čerstvých potravin jsou tak vysoké, že vámi popisovaný postup by byl zcela nerentabilní.

0/0
16.8.2016 16:52
Foto

J12a42n 77V61a50l30a49l39í85k 6576569220246

představte si že i v německu jsem videl plesnivé ovoce...

+1/0
5.8.2016 20:19

A80l59e62x45a76n26d51r 85F40r72y83č 2560722163425

Můžeme. Typicky tyto druhy ovoce ve vaničkách si kupuji v naprosto běžných supermarketech, kdykoli jsem delší dobu v zahraničí a mám v rámci ubytování ledničku, (naposledy například před nedávnem Coles v Austrálii) a opravdu _NIKDY_ jsem nic nemusel vyhazovat. Totéž se samozřejmě týká čehokoli dalšího.

Takže ano, můžeme být nároční. Požadovat nezkažené potraviny bez hniloby, plísně a hmyzu nejen můžeme, ale MUSÍME vyžadovat.

Pokud tu prodejce neumí, nikdo jej nenutí, aby to prodával. Pak ho ochotně zastoupí jiní...

+2/0
5.8.2016 20:09

P44e48t24r 70S75p41a98t34z40i83e57r30e11r 7484442125544

Vy asi nechápete, že pokud je plíseň na jednom kousku z té vaničky...tak plísňové bakterie jsou již dávno rozlezlé po všech kouscích..jen je ještě nevidíte...a za komančů byli lidi chytřejší a co mohli tak si pěstovali...jablka ani nevím kdo kupoval, když měl každý doma nebo na chalupě jabloně..to samé třešně a lidé rádi jezdili na borůkvy, maliny a ostružiny do lesa....jenže dneska jsou lidi trochu línější a než vyrazit do přírody tak dřepí doma u TV.

0/0
6.8.2016 8:26

J95i36n27d20ř61i23c54h 69Š84k79o48p88e55k 4915971110695

to není parod pro prodej nízké kvality

0/0
6.8.2016 16:37
Foto

J12a94c11h63y82m 42B43r73z41e43z59i66n81a 6829499592713

červ je ok, navíc ten může klidně být uvnitř a vylezt ven, to zaměstnanec nemá šanci zkontrolovat, plíseň sama od sebe nevyleze... takže že něco kontrolují několikrát denně je hloupost

+3/−1
5.8.2016 19:29

M56i69c51h57a51l 38J20u60r39s96a 7427204948423

Malinu, co ma cervika, si utrhnete kolikrat i primo v lese, to neni nic zavadneho, snad jen vegani by mohli protestovat :-P. Plisen to uz je horsi a samozrejme tam byt nesmi, ale ono obecne tohle neni ovoce na skladovani, proste nevydrzi. Kdo chce maliny, at si zajde do lesa, treba tam bude i pokemon.. ;-D

+1/0
5.8.2016 19:17

M77a95r93i94e 45V54a66š23í93č83k46o30v78á 3931133122968

"Tak holky, hadry do ruky a jedeme rajčata na Kaufland... " Takže ve skladu jsme vyfasovaly fousatá rajčátka a jaly jsme se je leštit.

Bohužel, ještě jsme se nenaučili prodávat zeleninu a ovoce jako třeba ve Španělsku...

0/0
5.8.2016 19:15

M98i39r82o44s37l59a21v59a 65T89h13o53r45i11b62o45v11á 6814705877873

Ovšem zcela nejlepší je, že když už máte nakoupeno, byli by nejraději aby jste okamžitě zmizeli od pokladny, neboť tam překážíte a dávají to najevo. Sbalit co nejrychleji zboží a zmizet jim z očí-tohle mě irituje nejvíc

0/−4
5.8.2016 19:12

P13a15v15e43l 75Š67e21b31e58s25t57a 4372988435798

A to si mají s tebou ještě deset minut povídat?

+2/0
5.8.2016 19:36

P22e96t49r 45H82a44n78á63k 8621694586817

a když před tebou budou u kasy tři zákazníci, tak budeš zase rypákovat, že stojíš půl dne ve frontě a pokladní se jenom vykecává ...

0/0
9.8.2016 12:58

D82a83n77i22e42l 24C19i94v34i77š 3112613911106

To je ale normální, těm řetězcům to je jedno. Spousta lidí to ignoruje a oni na tom vydělávají. Nějaká hloupá pokuta pro ně je akorát výsměch. Já nakupuji na trzích, čerstvé, levnější a chutnější než v závadném plastovém obalu.

0/0
5.8.2016 19:02

M37a17r73t55i26n 45J67i81r33o13u42s34e15k 7526345505528

Tohle by si Ahold například v Německu nedovolil mít na krámě. Ale v kolonii Česko klidně. ;-(

0/0
5.8.2016 19:00

L73e26n84k37a 47J79u13ř24i23c88o47v55á 7436951869529

Ono maliny pokud nejsou pořádně chlazené nevydrží, osobně když si je natrhám a nechci je sníst ještě týž den, raději je zamrazím, tím vydrží čerstvé opravdu dlouho. Nevím, čím je můžou ošetřovat, aby vydržely v krabičkách několik dní bez kažení, nejspíš to bude samá chemie

0/0
5.8.2016 18:59

K81a17t70e88ř17i53n22a 24V10a59š74á78k17o18v66á 5701822359365

Nechapu, ze mame na vsechno kdovikolik ruznych narizeni, ale zrovna plisen a hnilobu nikdo neresi a bere se to jako normal...

Ovozel v supermarketech je tristni, bud podtrhane, nezrale kusy, nebo prezrale, pomackane, plesnive a hnijici... bohuzel Rv

Takze stoji za to si priplatit a jist toho min, ale ve vetsi kvalite

+3/−1
5.8.2016 18:59

R45o17b71e88r37t 70J40a12n56í29k 2367886168556

Jako nevim, ale treba u malin ze zahradky je nejake to bilkovinne prilepseni zcela bezne. Plisen je pruser, ale tem cervikum nevim, jak by chteli ve 100% zabranit. 8-o

+3/0
5.8.2016 18:58
Foto

V80i32e45t 62X61u44a30n 14N69g36u86y15e33n 1175145323766

Červ je v pohodě, kupujeme ovoce, které se ještě pěstuje a ne někde vyrábí v továrnách, díky bohu. Ta plíseň je horší

+21/0
5.8.2016 18:50

L71u18d69ě51k 45C20h27a43l27u75p50a 5655944739

Pokud nechcete dostat nějakou střevní nemoc, tak co rozhodně nedoporučuji kupovat v Bille jsou jogurty. Např. v Kutnohorské Bille (u autobusového nádraží) než se chudáci vyskládané jogurty v paletách dostanou z uličky u chladícího zařízení do vlastního chladícího zařízení, tak to trvá i několik hodin;-O Co na takové počínání hygiena ? Ono vůbec větší hnus fialový než Billa snad ani neexistuje.Rv

+2/−2
5.8.2016 18:47







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.