Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Jak (ne)snadné je v obchodech najít plíseň či červy v ovoci

Situace, se kterou se český zákazník setkává v supermarketech poměrně běžně. Chcete si koupit krabičku malin, borůvek nebo jahod, ale ne a ne najít jedinou, do jejíhož obsahu se ještě nepustila plíseň, hniloba nebo červi. Jak často v českých řetězcích kontrolují kvalitu ovoce, zjišťoval portál iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P17e55t34r 15S97u47c87h21ý 1958369404726

Tak ať si ti kontroloři zkusí jít něco utrhnout do přírody - červi jsou naprosto běžná věc a jestli se jich v podobných plodech chceme zbavit, tak to bude jedině za cenu spousty chemických "chuťově“, kterými se to bude stříkat.

+1/0
12.8.2016 18:17

P36e18t44r44a 81N15o90v91á75k71o63v81á 7548766444428

Mně je spíš líto, když vidím, kolik toho v důsledku ty řetězce "nechají zkazit" a vyhodí. Pak si člověk říká, jestli by nebylo lepší zvlášť tyhle druhy ovoce zamrazit a prodávat jen mražené, příp. hned od začátku to ovoce prodávat za poloviční cenu, aby se aspoň prodalo a ne vyhodilo.

+1/0
7.8.2016 9:40

P60e98t46r 43K96l82a46u10d63a 5378400884630

Problém není ani tak ve shnilém ovoci, červu v malině a nebo třeba chybějící cenovce. Problém je hlavně v Češích jako takových. Po 15 leté praxi v obchodních řetězcích v ČR, kde každá druhá stížnost končila slovy "Dáme to do Novy", nebo "to by se na západě stát nemohlo" a po dalších 4 letech pobytu v Německu se musím smát takovýmto diskusím. Zrovna před chvílí jsem z 2 kg sáčku cibule vyhodil jednu shnilou (koupeno v Německu). A co? Poletím teď do obchodu na reklamaci? Samozřejmě že by mi sáček vyměnili (a zbytek by prodali jako cibuli volnou, běžná praxe i tady) ale proč bych to dělal? Za těch 10 centů mi to nestojí. Zrovna tak nechápu, proč si tu lidé nestěžují, když v pekárně v pultu s pečivem, když teploty atakují 30 stupňů je stále 10 - 15 vos. A lidé kupují. Asi ta vosa nadělá míň škody, než nějaký speciální chemický postřik. A proč se tu lidé nerozčilují, když čekají na zprovoznění lahvomatu (minule jsem čekal asi 15 minut než někdo přišel), proč nedělají humbuk když najdou něco prošlého (taky se mi povedlo), chodím tu nakupovat téměř denně a ještě jsem neslyšel u pokladen hádky, nadávky, všechno se tu řeší tak nějak v klidu. I to proč mít na otevíračku plné pulty zeleniny,masa. Tady prostě prodavačky příjdou na otevření a všechno se už ladí za provozu a nikdo to neřeší, holt plné pulty nebudou v 7 ráno ale v 9. A mohl bych pokračovat i v jiných odvětvích...ale to už je na jinou diskusi.

+1/0
6.8.2016 23:00

B90e40d44r82i27c81h 61Z97i51t97k51o 1556940418825

Problem neni zanedbatelny, ale presto verim, ze zakaznik, ktereho vede zdravy rozum si nekvalitni zbozi nekoupi.Byly vybrany do reportaze ty nejnachylnejsi druhy ovoce, u nichz jejich proces ztraty kvality je veci mnoha promennych, staci, aby po desti byl v maline vetsi objem vody a nebyla chemicky osetrena proti hmilobe, pri nesparavnne manipulaci a transportni teplote neni mozne je distribuovat na 100 % kvalite. Vsechny druhy mekkeho ovoce se postrikuji doslova chemickou lazni proti plisni a mnohdy to nestaci. A to okridlene, ze jeden nahnily plod a muzete vyhodit cely kosik? A jak si myslite, ze rostou ty ostruziny na plantazi? Zrovna ta zdrava se vcera dotykala te shnile uz na plantazi.A jak si myslite, ze se tridi? A kdyz je uz ve finalovem produktu( vanicce) vada, snad si nemyslite, ze zamestanci to nepreberou, ale vyhodi jakozto celek? Nehloupnete, lide, premyslejte, tohle se deje vzdy a vsude, v CR i v Nemecku, drtiva vetsina mekkeho ovoce je stejne z Polska, ikdyz je producent napsany jakzto obchodni firma z CR.... Necht vas, zakaznici, vede rozum a ne smernice EU.....

+4/0
6.8.2016 9:59

L70i33b52o69r 52F77o64l75t41ý35n92e20k 2616975817504

Plíseň je problém. Už proto, že jak je ve vaničce jeden plesnivý kus, můžu vyhodit celou vaničku, protože ta plíseň už je rozlezlá.

Ale červík v malině? Tomu se nedá vyhnout. Prostě tu jednu malinu vyhodím a je klid.

0/0
6.8.2016 7:01

V62l60a86d18o 71Č51e20r93m26á60k 8782611575488

No, tak zrovna maliny a ostružiny jsou bez použití chemie při skladování nesmírně háklivé na plíseň, ale to může vědět jen ten, kdo je někdy pěstoval, což asi nebude nikdo ze zdejších diskutérů.:-/

+4/0
5.8.2016 23:14

J91a51n 86Š15e27s92t14á87k 3288209229754

jasně, i teď objevím klidně plesnivou ostružinu na keři na zahrádce, přičemž některé ještě ani nezačali dozrávat a jsou pořád červené, a jiné už jsou černé a naprosto OK, prostě i na jednom keříku si dělá každá ostružina co chce - být sám velkokrámem, tak bych to vůbec neprodával, neb s tím mají jen piplačku a ještě jim nadávají jako teď

+2/0
5.8.2016 23:46

M50a90x88i50m 46N52o26v10á91k 8435539730986

Možná by mělo větší cenu se zeptat zástupců Státní zemědělské a potavinářská inspekce nebo ČOI, proč lze úplně běžně narazit v prodejní síti na shnilé brambory, ostružiny, jahody, broskve, atd. Je zcela zcestné se na toto ptát mluvčích nadnárodních řetězců.

Jediný rozdíl mezi naší kolonií a třeba Německem je výše pokuty pro daný řetězec při tomto daném pochybení, interval kontroly jednotlivých poboček a z toho logickou úvahou vychází, že se těmto řetězcům v zahraničí nevyplácí riskovat pokuty a špatnou pověst, vzhledem k výši potencionálního zisku z prodeje takto plesnivých potravin. U nás se řetězcům vyplácí cpát nám tento hnůj, protože kontrola zcela selhává, pokud už nějaká přijde, tak pokuta je směšná, vzhledem k dosahovaným miliardovým ziskům. Pověst je jim u z.dele, když tyto hnoje dnes u nás prodávají všechny řetězce (jako by byli kartelem domluvení) a když se udělá srovnání, tak z toho všichni vycházejí stejně.

Proto kritika za stav, ve kterém se dnes hygiena a kvalita prodávaných potravin nachází, by se měla snést na hlavu zástupců SZPI a ČOI, než si stěžovat těm, kteří z tohoto stavu právě profitují. Za stav může i vláda, které je hájení práv občanů úplně volné, raději se domluví s Amazonem, OKD nebo jnými na nějaké investiční pobídce nebo dotaci, ze které se možná něco vrátí jako malá domů, ale na dodržování nějakých pravidel, aby lidi nepochcípali se tu kašle. Viz. metylalkoholová aféra, dva roky zpátky - také průšvih SZPI a ČOI.

+2/−4
5.8.2016 22:23

P81e41t74r 35U27l84r23y82c86h 2100685730

Tak na to, abych si nekoupil plesnivé nebo shnilé ovoce, případně zeleninu, mi stačí přemýšlet a nespoléhat se na "stát" :-P Pokud i v tomto potřebujete"vodit za ručičku" radím jedno - nechoďte nakupovat ;-)

+4/0
6.8.2016 0:35

J92i64ř57í 57K72r67u97t58i74l 2500524340708

Ulrych spotřebitel, myslitel, rádce.

:-/

0/0
6.8.2016 9:27

R38a24d14e32k 90T58o52č60i52l 8932321559523

A vy se divíte? A proč myslíte, že jim nedodávají zboží místní firmy? Zkuste zajít za nějakým nákupčím jakéhokoli marketu. Nesplníte požadavek na množstevní produkci. Oni nechtějí 100kg borůvek, malin apod, ale 5tun, aby pokryly celou republiku.... A hned, že když odebírají takové množství, tak si nákupní cenu určí sami....

Teď než se to sezbírá, musí to být někde uskladněný, potom převoz do centrálního skladu, v něm to je pár hodin, potom se to převeze do regionálního skladu a až potom do prodejen. Tam je to pár hodin v regálu s okolní teplotou a plíseň je hned

Proto např.borůvky, pokud nemám čas, nebo jsem líný si nakupuji pouze u silnic, kde stojí auto, jeden prodává a zbytek rodiny trhá. Rád zaplatim práci, ale už ne nějaký překupníky.....

+3/0
5.8.2016 22:03

J83a93n 90K54o66h14o87u81t 8727594607520

Zrovna ty borůvky u silnice - nevím jestli jsou trhané, nebo česané. Když vezmu čas, co mi trvalo než jsem o dovolené natrhal jeden prťavej hrneček, tak bych se spíš přikláněl k tomu, že to češou hřebenem. A to nehodlám podporovat rovněž.

0/0
19.8.2016 14:37

M70a85r75t49i16n 90S32p10e56v56a97k 4783646184194

Pokial by pracovali pre klienta, kludne by mohla teta pri pokladni prehliadnut problemovy tovar. Skor sa pocita s faktom, ze z domu sa uz nik nevrati tovar reklamovat.

0/0
5.8.2016 20:57

M31i42l22a63n 35H27y24k23a 6635821947848

V albertu je to velmi snadné když pracovník zeleniny na svém úseku není a musí dělat věčně něco jinýho ...např sedět na pokladně. čili problém je v albertu nikoliv v zaměstnancích na spodních pozicích...[>-] ale dle rostoucí síle alberta na trhu to čechům zřejmě stačí mít aspoň deset dobrejch malin na úkor pěti shnilejch ..EU a to nemluvě o nadávkách na prodavače za minimální mzdu kdy si lidi neuvědomují že personál na prodejně za spousty věcí fakt nemůže...;-O

+9/0
5.8.2016 20:55

O30n81d55ř51e54j 70L48o24š81o73t75h 1535255635301

U nás s Albertem problém nemám, chodím buď tam a nebo do Teska a v Albertu na plíseň nenarazim, v Tesku téměř vždy. Třeba dnes jsem si chtěl koupit meruňky a ta úplně nahoře byla celá shnilá.

0/0
5.8.2016 21:59

A82l47e44x56a87n48d78r 71F50r27y48č 2880182523715

... „Zákazník má samozřejmě nárok na reklamaci zboží“ ...

Dobrý vtip. Ne, tohle nepotřebujeme slyšet, to samozřejmě víme. Zákazník má ZEJMéNA NÁROK NA KVALITNÍ ZBOŹÍ, AHOLDE. Docela chápu, že zrovna u vás je tohle docela těžce chápáno a chtěl bych věřit, že jednoho dne z našeho trhu zmizíte beze stopy.

... "Podle odbornice na potraviny Hany Málkové je zpravidla problém v nesprávné manipulaci s ovocem už během sklizně" ...

Další dobrý vtip. Ne, paní odbornice, tohle není ten problém. Problém je, že tohle řetězec a) nakoupí, b) dá na pult, c) nekontroluje. Už mne fakt nebaví vodit vedoucí (dne) do oddělení zeleniny, abych se jí/ho zeptal, jestli ten roj much nad hnijícícím zbožím je normální a jestli ochutná.

... "Redakce na maliny s červy narazila například v Kauflandu. Řetězec tvrdí, že si na pravidelných kontrolách zakládá" ...

Jasně, to jsem si jistý. Už z toho, jak jsem před pár lety četl na webu, který si zřídili sami zaměstnanci Kauflandu, jejich rozbory kvality zeleniny a ovoce ve vlastních marketech. Byla docela sranda číst, odkaz jsem si neschoval, ale snad by to šlo ještě najít...

___

A teď k věci - v ČR NEEXISTUJE možnost, že tohle vyřeší nějaká inspekce. Existuje jediný způsob - uzákonit, že pokutu v případě nalezení nedostatků nedostane stát, ale ten, kdo jej našel a nahlásil.

Garantuji vám, že do půl roku nic takového už nikde nenajdete.

+3/−2
5.8.2016 19:58

O62n85d33ř94e46j 79Z74e10m55a34n 5930694938489

A kolik lidi, zákazníků, když tam uvidí tu plíseň, tak o tom informuje zaměstnance toho obchodu?

+1/0
5.8.2016 19:45

A67l45e19x19a62n92d39r 26F48r48y96č 2810122823105

Já třeba pravidelně. Žádná změna. Ale mohu vám povyprávět, jaká je to sranda čekat třeba 30 minut, kdy vám zaměstnanci opakují, že neví, kde je ta "odpovědná osoba" a pak tam s vámi jde kdosi, kdo pokrčí ramena a řekne, že s tím stejně nemůže nic dělat, ale že to odklidí...

+7/0
5.8.2016 20:01

M36i31c59h16a39e12l22a 67N91o68v83á13k72o43v10á 8630538198771

Vy jste někde čekal půl hoďky, abyste si moh ́ poplakat, že jste našel shnilou švestku?

0/0
6.8.2016 7:29

R12a58d12o78s97l88a77v 32K68l83a56u48d96a 5714268544962

Informoval jsem a dotyčná mi řekla, že musím počkat na pracovnici která má úsek na starosti. Čekal jsem deset minut a když přišla, tak mi řekla že to nahlásí někam vejš. Toť vše. Nic se nedělo.

+3/0
5.8.2016 20:13

M72a19r87t19i65n 32S50p27e93v18a36k 4523146474434

V tesku maju kose, ked vidim nieco pokazene, rovno to tam hadzem.

+3/0
5.8.2016 21:00

M38a91r15i97e 76V28a80š17í49č33k89o97v17á 3211443162108

Minule jsem v Tescu předala paní prodavačce pět prošlých toustových chlebů, předtím to byla nějaká cherry rajčata. Jestli to vrátili zpět do prodeje nevím, ale sepsala jsem i stížnost na infu.

+2/0
5.8.2016 21:24

J27a55k65u80b 10V88r91á92n79a 6370809949690

A nestoji vam nekdo pred barakem blbe? Radsi se bezte podivat

0/−6
5.8.2016 22:41

J94a26n 79K18o15h68o78u20t 8567294537380

A nenapadlo Vás, že tím třeba paní Vašíčková pomohla aby si to nekoupil někdo další, kdo to neprohlídne a pak by se doma divil?

0/0
19.8.2016 14:40

Z79d69e41n42ě52k 19Z81á72l30i52š 2865914767573

Zelenina ovoce? Na co jsem již mnohokrát narazil v Albertu, Kauflandu, Peny a Tescu no fuj. Některá zelenina a ovoce vysloveně žaluje už nám bylo lépe. Ty šťastnější chvíle jsme strávily kdesi na regálu v Rakousku, nebo Německu. Bohužel běžná praxe. Jediný Lidl drží lepší úroveň. Ledový salát z Lidlu vypadá po týdnu v chladničce přímo super, proti do očí bijícímu rozdílu toho "čerstvě" dovezeného do Peny.

+2/0
5.8.2016 19:44

V91l25a15d83i48m52í36r 54Š63n93e81k 9374128396471

To jste zase přehnali. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. U zboží jako jsou maliny nebo ostružiny prostě nemůžete být tak nároční. Kdyby měl nějaký zaměstnanec kontrolovat každou malinu či ostružinu zvlášť a dvakrát denně, tak by ta miska musela stát 500 korun. Buďte rádi, že nám obchody v liberálně tržní ekonomice toto zboží nabízejí, za komančů byste si koupili možná tak maximálně jabka a byli byste rádi, že jste rádi...Rv

+9/−4
5.8.2016 19:33

V30l16a97d45i36m70í18r 32Š60n46e84k 9704228956741

Navíc zákazníkům nic nebrání, aby si tu mističku decentně zkontrolovali před zakoupením. Na druhé straně, raději, když si před konzumací nějakou ostružinu vyhodím sám, než aby se v mém ovoci hrabalo deset lidí před tím, než si je koupím.

+2/0
5.8.2016 19:36

K72a92t26e38ř21i86n93a 50D45r15a85h53o24k77o47u69p81i78l43o82v31á 9796921402303

Stačilo by kdyby jednou za den odstranili ty plesnivé. Nemusí prohlížet po jednom kusu. Stačí vzít vaničku, podívat se a je to evidentní. Bohužel u tohoto zrovna neuvádí datum "výroby" ani kdy to přivezli. Ale když někdo chodí do obchodu často, tak prostě vidí, že den po přivezení jsou dobré. Druhý den horší a třetí den tam zůstanou ty samé - plesnivé. To v tom lepším případě. Vaše reakce mě pobavila. Za plíseň máme být rádi. Byl jste někdy v Německu v obchodě? Jak to tam dělají, že tam tohle prakticky není. Hlavně mít spoustu výmluv proč to nejde. Rv

+4/0
5.8.2016 19:39

V30l16a81d32i11m66í64r 41Š66n28e18k 9444858116361

Takového humbuku nadělate kvůli trošce plísně...

Když jste taková cimprlich, tak si pro maliny zajeďte do Německa.R^

+2/−5
5.8.2016 19:43

K43a21t57e10ř30i84n64a 17D82r97a25h87o43k61o91u51p22i33l96o89v65á 9876671232133

Nebo do specializovaného obchodu s ovocem a zeleninou. Což dělám. Jestli nechápete, že mi vadí, že to pak koupí senioři, kteří to koupí ve slevě či někdo ve spěchu (děti poslané na nákup, atp.). Je to prostě podvod. Už jen mít tam takový hnus to je výsměch zákazníkům: "Však on to nějaký hlupák koupí, tak to tu necháme ležet dny."

+2/0
5.8.2016 19:49

A29l88e82x20a28n60d47r 92F42r56y86č 2680452403105

Proč to v tom Německu jde?

+4/−1
5.8.2016 20:03

M44a51r74t49i12n 51J76i96r15o36u66s31e62k 7136455765338

Protože v Německu si čerstvé zboží pobude v regálech a když už je špatné pro Němce, naloží to na kamiony a dovezou k nám. Pro kolonii stále nadstandard. A ještě to proti Německu bude dražší. :-)

+1/−2
5.8.2016 20:09

K88a86r27e65l 75J34e71d78l63i50č50k29a 9456637538865

To jsou sice hezké pohádky na postrašení dětí, ale věřte, že tohle se fakt neděje. Náklady na manipulaci u čerstvých potravin jsou tak vysoké, že vámi popisovaný postup by byl zcela nerentabilní.

0/0
16.8.2016 16:52
Foto

J65a89n 30V45a92l72a10l77í21k 6846159910936

představte si že i v německu jsem videl plesnivé ovoce...

+1/0
5.8.2016 20:19

A25l39e38x20a19n44d55r 53F81r78y75č 2500772333865

Můžeme. Typicky tyto druhy ovoce ve vaničkách si kupuji v naprosto běžných supermarketech, kdykoli jsem delší dobu v zahraničí a mám v rámci ubytování ledničku, (naposledy například před nedávnem Coles v Austrálii) a opravdu _NIKDY_ jsem nic nemusel vyhazovat. Totéž se samozřejmě týká čehokoli dalšího.

Takže ano, můžeme být nároční. Požadovat nezkažené potraviny bez hniloby, plísně a hmyzu nejen můžeme, ale MUSÍME vyžadovat.

Pokud tu prodejce neumí, nikdo jej nenutí, aby to prodával. Pak ho ochotně zastoupí jiní...

+2/0
5.8.2016 20:09

P35e56t84r 89S12p77a74t47z55i56e87r95e23r 7264872635484

Vy asi nechápete, že pokud je plíseň na jednom kousku z té vaničky...tak plísňové bakterie jsou již dávno rozlezlé po všech kouscích..jen je ještě nevidíte...a za komančů byli lidi chytřejší a co mohli tak si pěstovali...jablka ani nevím kdo kupoval, když měl každý doma nebo na chalupě jabloně..to samé třešně a lidé rádi jezdili na borůkvy, maliny a ostružiny do lesa....jenže dneska jsou lidi trochu línější a než vyrazit do přírody tak dřepí doma u TV.

0/0
6.8.2016 8:26

J65i86n68d34ř20i89c35h 54Š18k41o22p17e51k 4685521940765

to není parod pro prodej nízké kvality

0/0
6.8.2016 16:37
Foto

J89a85c38h29y11m 91B46r64z90e63z62i56n59a 6409659892223

červ je ok, navíc ten může klidně být uvnitř a vylezt ven, to zaměstnanec nemá šanci zkontrolovat, plíseň sama od sebe nevyleze... takže že něco kontrolují několikrát denně je hloupost

+3/−1
5.8.2016 19:29

M11i21c45h28a11l 46J94u64r56s69a 7427354488143

Malinu, co ma cervika, si utrhnete kolikrat i primo v lese, to neni nic zavadneho, snad jen vegani by mohli protestovat :-P. Plisen to uz je horsi a samozrejme tam byt nesmi, ale ono obecne tohle neni ovoce na skladovani, proste nevydrzi. Kdo chce maliny, at si zajde do lesa, treba tam bude i pokemon.. ;-D

+1/0
5.8.2016 19:17

M28a53r27i48e 97V76a19š45í84č75k86o54v98á 3701903612818

"Tak holky, hadry do ruky a jedeme rajčata na Kaufland... " Takže ve skladu jsme vyfasovaly fousatá rajčátka a jaly jsme se je leštit.

Bohužel, ještě jsme se nenaučili prodávat zeleninu a ovoce jako třeba ve Španělsku...

0/0
5.8.2016 19:15

M81i50r61o55s50l82a40v71a 83T91h34o45r44i76b31o64v25á 6584375167223

Ovšem zcela nejlepší je, že když už máte nakoupeno, byli by nejraději aby jste okamžitě zmizeli od pokladny, neboť tam překážíte a dávají to najevo. Sbalit co nejrychleji zboží a zmizet jim z očí-tohle mě irituje nejvíc

0/−4
5.8.2016 19:12

P26a91v44e90l 75Š60e51b23e90s94t93a 4652188605538

A to si mají s tebou ještě deset minut povídat?

+2/0
5.8.2016 19:36

P96e52t72r 12H43a17n35á92k 8271204486417

a když před tebou budou u kasy tři zákazníci, tak budeš zase rypákovat, že stojíš půl dne ve frontě a pokladní se jenom vykecává ...

0/0
9.8.2016 12:58

D20a32n43i54e42l 33C74i68v33i68š 3212583171796

To je ale normální, těm řetězcům to je jedno. Spousta lidí to ignoruje a oni na tom vydělávají. Nějaká hloupá pokuta pro ně je akorát výsměch. Já nakupuji na trzích, čerstvé, levnější a chutnější než v závadném plastovém obalu.

0/0
5.8.2016 19:02

M30a70r10t38i51n 78J67i69r21o28u15s64e13k 7776195655518

Tohle by si Ahold například v Německu nedovolil mít na krámě. Ale v kolonii Česko klidně. ;-(

0/0
5.8.2016 19:00

L73e64n21k19a 12J67u61ř49i32c83o85v83á 7726821609539

Ono maliny pokud nejsou pořádně chlazené nevydrží, osobně když si je natrhám a nechci je sníst ještě týž den, raději je zamrazím, tím vydrží čerstvé opravdu dlouho. Nevím, čím je můžou ošetřovat, aby vydržely v krabičkách několik dní bez kažení, nejspíš to bude samá chemie

0/0
5.8.2016 18:59

K36a36t15e31ř27i81n96a 61V51a62š32á36k36o67v71á 5901242139685

Nechapu, ze mame na vsechno kdovikolik ruznych narizeni, ale zrovna plisen a hnilobu nikdo neresi a bere se to jako normal...

Ovozel v supermarketech je tristni, bud podtrhane, nezrale kusy, nebo prezrale, pomackane, plesnive a hnijici... bohuzel Rv

Takze stoji za to si priplatit a jist toho min, ale ve vetsi kvalite

+3/−1
5.8.2016 18:59

R84o52b68e20r67t 41J76a12n56í83k 2837366548326

Jako nevim, ale treba u malin ze zahradky je nejake to bilkovinne prilepseni zcela bezne. Plisen je pruser, ale tem cervikum nevim, jak by chteli ve 100% zabranit. 8-o

+3/0
5.8.2016 18:58
Foto

V13i59e50t 81X59u30a55n 82N24g57u60y15e38n 1235945263236

Červ je v pohodě, kupujeme ovoce, které se ještě pěstuje a ne někde vyrábí v továrnách, díky bohu. Ta plíseň je horší

+21/0
5.8.2016 18:50

L92u58d79ě91k 67C83h67a94l62u84p15a 5945154679

Pokud nechcete dostat nějakou střevní nemoc, tak co rozhodně nedoporučuji kupovat v Bille jsou jogurty. Např. v Kutnohorské Bille (u autobusového nádraží) než se chudáci vyskládané jogurty v paletách dostanou z uličky u chladícího zařízení do vlastního chladícího zařízení, tak to trvá i několik hodin;-O Co na takové počínání hygiena ? Ono vůbec větší hnus fialový než Billa snad ani neexistuje.Rv

+2/−2
5.8.2016 18:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.