Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobilky v Česku mají našlápnuto k novému výrobnímu rekordu

Tuzemský autoprůmysl jede na plný plyn. Za půl roku se v Česku vyrobilo 719 495 vozů a pokud se něco nepokazí, měly by továrny na konci roku zaznamenat další výrobní rekord. Loni se v tuzemsku vyrobilo 1,3 milionu aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e88t57r 64N57ě58m86e40c 4185402962497

výroba roste - špatná zpráva, výroba klesá - dobrá zpráva ???

0/0
8.8.2016 12:40

P49e10t88r 54B87ü20r24g46e53r 4377516107360

A jsme si jisti že je to až tak dobrá zpráva pro obyvatele české kotliny? (Takto chudé země zahraničních montoven). Bude to snad znamenat, že se platy lidí na linkách trochu přiblíží těm německým? Já se domnívám že je to jen další argument pro ČNB, aby dál za peníze daňových poplatníků (což jsou i ti zaměstnanci na výrobních linkách) uměle oslabovala korunu a udržovala tak stav, kdy je pro nás jen trochu kvalitnější německé a rakouské zboží drahé. Zůstávají snad zisky z tohoto odvětví v ČR a investují se do nových technologií a zkvalitnění školství? Vede snad tento rádobypříznivý stav k sbližování životní úrovně nás a našich sousedů? Domnívám se, že se naopak vzdalujeme a propadáme. A bude hůř - až nastoupí nová generace vychovaná současným inkluzivním školstvím, až zaniknou dobré návyky současných řemeslníků a techniků. Na jejich místa totiž nenastoupí magistři andragogiky a sociálních věd, kteří mají často - i s magisterským titulem - problém odhalit shodu podmětu s přísudkem.[>-]Rv

+2/0
8.8.2016 12:19

J61o88s33e80f 60D68r49d26a 6420249942136

O to víc to bude bolet, až to celé padne na držku...

+2/0
8.8.2016 11:58

J40a66n 98F65i94a34l82a 7574457695589

Jelikož celosvětově plocha silnic přibývá pomaleji, než přibývá aut, musí dojít ke kolapsu.

+2/0
8.8.2016 11:50

P69e52t75r 49R21e12m17e22š 5601155632

Přesně tak, v podobném smyslu jsem psal příspěvek níže. Ale holt většina lidí to nechce připustit

0/0
8.8.2016 11:57

J30a96n 96F17i37a78l37a 7104327675739

V Praze je horší, když použijete sousedovo parkovací místo, než když mu použijete manželku.

+1/0
8.8.2016 12:02

A58n84t78o56n47í87n 41S26v27o78b25o29d73a 3204183919102

Mně pěkně štvalo, když na firemním místě ( koupeném v podzemních garážích) stál Pražák :-(. Bylo mu líto dát 95000 za místo a tak parkoval na cizím, vlastnit auto je u nás levné proti parkovacímu místu, proto je u nás tolik starých aut

+2/0
8.8.2016 12:14

J15a40n 17D82o51b34r13o77v67o96l26n55ý 1770173692356

Úpadek :-D

0/0
8.8.2016 12:14

P12e77t27r 63N41ě55m68e34c 4285872462517

životnost aut klesá, takže výroba musí růst :)

0/0
8.8.2016 12:01

R80i77c43h26a70r45d 98N27o37c66a75r 7425537535682

Automobilky vyrábějí na hranici schopností a možností lidí, kteří padají na držku jen proto, aby vedení těchto firem mělo bonusy a plné břichy a mohly se chlubit čísly. Lidé ale auta stále jíst nebudou a až to celé spadne, tak to bude průser ;-€

+1/−5
8.8.2016 11:40

P10e71t10r 18N59ě47m17e39c 4745452722847

on někdo někoho nutí, aby padal na držku nebo jsou tam dobrovolne

0/−1
8.8.2016 11:42

R47a57d32i45m 65S36i86m29u82n38e17k 2710690186744

jasně, můžou jít padat na držku někam jinam.. tak to funguje tenhle systém, že vše je v podstatě dobrovolné a svobodné, ale nastaveno je to tak, aby 90% lidí nemohlo jinak, než chce systém...

+2/0
8.8.2016 11:45

P21e50t31r 86N12ě10m15e83c 4875742512727

můžeš jít dělat "sám na sebe"

0/−1
8.8.2016 11:49

R28a94d19i41m 70S62i53m51u29n27e19k 2180860426414

běžte do města a rozhlédněte se kolem.. většina krámů, provozoven už nepatří živnostníkovi, ale řetězci... už i zubaři nejedou často sami na sebe.. těch možností opravdu moc není, maximálně tak pro 10-20% lidí...

+1/0
8.8.2016 11:51

P24e26t43r 92N46ě88m39e42c 4275332242847

a v automobilce nepracuje určitě 10 - 20%

0/−1
8.8.2016 11:54

R82a46d52i48m 57S90i83m24u11n87e29k 2740100166634

ach jo.. nejde o tu automobilku, podmínky jsou všude podobné... je potřeba, aby si lidé více dupli...

a) zkrácení pracovní doby na 35 hodin

b) rozumné zvýšení mzdy

tohle je nutné koordinovat v rámci celé EU, aby průmysl nemohl vyhrožovat, že se přestěhuje do jiné země

+1/−1
8.8.2016 11:57

P32e91t32r 21R78e24m67e72š 5691715412

Bravo. Skvělá zpráva. Už teď jsou silnice přecpané plechovkami, o problémech s parkováním ani nemluvě. Když to tak půjde dál, tak ze silnic bude jedno velké parkoviště.

+2/−1
8.8.2016 11:36

R58a35d38i65m 75S23i47m48u68n68e81k 2740700606944

klídek, většina jde na vývoz, češi si je budou moci koupit tak za 10 let, až se k nám ojeté vrátí...

+5/−1
8.8.2016 11:37

P57e26t22r 38R23e27m45e81š 5741195352

Jasně, i kdyby to tak bylo, tak tím že se auta vyvezou se asi vypaří ne? Stačí se dívat na zprávy, každoroční čím dál větší problém se někam dostat autem na dovolenou, člověk tráví čím dál více času ve stojících kolonách. A nemusí se jít ni daleko, stačí se vypravit někam tady v ČR nebo SR, kolikrát už auta parkují i v zákazech, protože kapacity jsou už dávno vyčerpané. Ale kdo nechce vidět, tomu není pomoci.

0/0
8.8.2016 12:02

O10l13g15a 67B78o78c77k84o59v35a 4874712317523

Jak to tady chodilo po revoluci? Úvěry dávali každému na počkání. Krachlo tu 11 bank o vytunelovaných fondech ani nemluvě. Stát draze očistil úvěrové portofila bank a posléze je prodal zahraničním bankám za hubičku. ČS byla sanována za 40 miliard a prodána za polovinu. Problém komunistů byl, že nic nedávali na obnovu výrobního parku, ale po revoluci se do toho měli pustit. Měli se předložit strategie ohledně rozvíjení průmyslu - nové plány. Vláda měla lidi zasvětit a vysvětlit jim novou dobu kapitalismu. Vždyť lidi žili v době, kdy byla jistota práce, ceny se měnili jednou za několik let a teď stáli v situaci, kdy práce nebyla jistota, ceny se měnili jednou za týden apod. ČNB neintervenovala v 97 se stašlivě snížila úroveň obyvatel této země. Po revoluci byla velká chyba v tzv. nadšení obyvatel z nové doby. Reprezentace země měla edukovat a pracovat na rozvoji našeho průmyslu a ne že uvolnili úvěrovou politiku, kdy gauneři jako Stehlík zlikvidovali Poldi Steel, která byla konkurenceschopná jak v technologii, tak i v ceně anebo Soudek bývalý udavač KSČM, který se dostal do čela Škoda auto a tu firmu prostě dovedl na buben a museli klenot našeho průmyslu prodat Němcům, kteří tu firmu vybudovali a udělali z ní špičkovou firmu. Mohli jsme to dělat my...Lux a různí zrušili tehdy povinné potravinářské normy a naše trhy obsadili zahraniční řetězce a jejich pochutiny, které zdaleka kvalitou nedosahovali našich produktů.My Češi jsme chytrý a vynalézavý národ, akorát nám vždycky vládli zrůdy, zloději, rozkrádači a budižkničemu...

+1/−4
8.8.2016 11:30

R61a62d67o94v62a20n 57S49ý28k29o20r55a 6564435274400

Nechápu, kam chodíte na ty nesmysly.

+5/0
8.8.2016 11:33

O89l55g89a 65B86o46c45k62o11v12a 4944912747443

Argumentovat umíte? Napište a doložte v čem jsem napsala nesmysl

0/0
8.8.2016 11:35

J31a37n 50H16r70u65š82k24a 9794567257520

klenot průmyslu, jehož výrobky byly bez jakékoliv šance na úspěch a všude na západě pro smích...kdo asi měl oživit výrobu a za co?

0/−1
8.8.2016 11:37

O62l86g47a 68B32o31c51k42o94v97a 4264412857733

peníze tu byly, když se úvěrovalo o 106...

0/0
8.8.2016 11:38

J25a32n 42H61r17u61š56k53a 9844887287160

a kde by se v tehdejším čr sehnal někdo kdo by byl schopný restartovat automobilku? vývoj X desítek let pozadu ...bez západního know how to prostě nešlo...to nebylo o penězích

+4/0
8.8.2016 11:40
Foto

I37v55a74n 16K41o20p19t71a 5937812741637

O tom Saudkovi například už jsem Vám psal níže. A stejně tu blbost opakujete.

0/0
8.8.2016 11:38

A43n72t70o33n11í35n 39S33v73o83b90o67d90a 3464943179902

Škodu Mladou Boleslav prodal stát přímo VW, ta nebyla naštěstí privatizovaná Klausem v kupónovce

+1/0
8.8.2016 11:42
Foto

I15v42a62n 78K14o25p23t85a 5297912831317

Saudek NIKDY nebyl v čele ŠKODA AUTO. Pletete páté přes deváté.

ŠKODA AUTO byla přímo prodána VW, naštěstí, jinak by už na 99,9999999% neexistovala.

+3/0
8.8.2016 11:37

O75l12g31a 49B66o96c72k88o85v30a 4824622877813

máte pravdu, spletla jsem se

+1/0
8.8.2016 11:39

L62u71d83ě48k 49N72ě24m63e12c 5755421102634

Myslíte toho fotografa, nebo toho malíře?

0/0
8.8.2016 11:52
Foto

I60v24a45n 53K43o57p61t47a 5287732341967

Pardon, Soudek.

0/0
8.8.2016 12:02

L30u40d20ě67k 56N51ě41m20e63c 5945121982924

;-D Tak jo...

0/0
8.8.2016 12:04

J27o29s10e56f 29K30o47p51e22c58k10y 9684922155

Ano po revoluci sme se ucili kapitalismu a ne vzdy stastne. Chyby delali vsude... A konec vaseho prispevku je maximalne usmevny. Jsme narod nedocenenych geniu, kteremu vladnou zli a asi cizacti pitomci. No kdyz si to myslite... ;-)

0/0
8.8.2016 11:38

A93n55t49o27n76í55n 98S34v80o87b12o21d68a 3734103509602

Pletete plzeňskou Škodu a Škodu Mladou Boleslav dohromady :-)

0/0
8.8.2016 11:38

O50l51g44a 64B44o28c28k26o15v75a 4704782287613

máte pravdu spletla jsem se

0/0
8.8.2016 11:39

D67a87n57i35e25l 17P54a83n31e47k 6272931282680

Tak to plni petiletku dobre ne? Na 120% jedeme! ;-D

+2/0
8.8.2016 11:27

P19e78t76r 21N18ě48m28e51c 4705392212317

jsem nepochopil, jak je možné: "Škoda Auto zvýšila produkci o 11,9 procenta, Hyundai Nošovice o 12,5 procenta a TPCA Kolín rostla o 10,6 procenta. Domácí prodej se zvýšil o 8,9 procenta a export o 6,9 procenta."

Leda by byla výroba na sklad.

+1/−1
8.8.2016 11:25
Foto

I97v60a49n 33K63o12p69t49a 5537802261737

8,9 procenta a export o 6,9 procenta. mají poněkud jiné základy, to nejde sečíst aby vám to dalo ten celkový nárust.

např. 2015 vyrobíte 100aut 10 prodáte v ČR a 90 exportujete, 2016 vyrobíte 111 aut v čr prodáte 20 (nárust o 100%) export 91 (nárust 1%), ale celkový nárust je o 11%

+2/0
8.8.2016 11:34

P34e53t94r 66N23ě27m26e33c 4105562872667

stejně je to divné, když VSECHNY automobilky měli nárůst o víc než 10% a prodej je méně než 10%

0/0
8.8.2016 11:41
Foto

H11o16n53z28a 68T15r64u84s95i33n85a 9690960930406

Někteří lidi to v tomhle světě mají těžké, když nechápou naprosto banální a základní věci ani po tom, co se jim to velice ilustrativně a jednoduše vysvětlí. Bohužel Vám asi nezbývá než si to vysvětlení přečíst znova, neboť pastelkou Vám to tu nikdo nenamaluje...R^

0/−2
8.8.2016 11:49

P25e98t75r 65N97ě60m46e82c 4945322842577

Z příkladu je to jasné, ale tam je export zvednutý o 1%, což je méně než výroba, kdežto u automobilek u nás je export i domácí prodej pod procentem nárůstu výroby .... a to mi nejde do palice :(

0/0
8.8.2016 11:53
Foto

I21v93a96n 97K13o61p66t71a 5107622951347

Viz výše. Narust dokonce o 100%. Ach ta procenta. Domácí prodej a export proste mají jiné základy.

0/0
8.8.2016 12:03

P21e20t19r 48N56ě71m79e52c 4305322922837

Ivane, bohužel nic jsi nevysvětlil .... export je nad 10%, domácí prodej je nad 10%, výroba je pod 10% - prosím na číslech, jak je to možné !!!

0/0
8.8.2016 12:10

P57e21t11r 92N50ě69m70e33c 4465302172737

tedy obráceně - stejně mi to vysvětli na číslech

0/0
8.8.2016 12:11
Foto

H11o35n87z66a 44T37r67u25s45i79n40a 9850490370436

Dobrá, proč ne, modelový příklad 2: Automobilka A prodá 200 aut u nás (d) a 100 v zahraničí(f). Automobilka B prodává 500 aut v zahraničí (f) a 200 u nás (d). Automobilka A zvedne výrobu o 12% a všechny auta "navíc" prodá u nás. (F=100; D=236). B zvedne výrobu o 10% a prodá v zahraničí o 70 aut více. (F= 570, D=200). Celkem F=670, D = 436. Nárust F=11,6%, nárust D=9% i přesto, že nárůst výroby A byl 12% a B 10%. Voila, nárůst prodeje je nižší, než nárůst výroby, aniž by se navýšily skladové zásoby.R^

0/0
8.8.2016 12:17

P47e59t14r 14N90ě70m14e24c 4555492642787

Honzo, opět jsi nic nepochopil: v Čechách jsou VŠECHNY nárůsty prodeje menší (pod 10%) než VŠECHNY nárůsty výroby (nad 10%). U tebe v příkladu tomu tak není!!! Prosím ještě jeden příklad, kde by tato ZÁKLADNÍ podmínka byla splněna.

Až to dokážeš, tak klobouk dolu.

Díky

+1/0
8.8.2016 12:27
Foto

I59v91a35n 11K74o89p11t74a 5547462911857

vyrobili více zahraniční závody. tj. o export se nejedná. Do čr se s výjimkou CiTiGo nedováží.

0/0
8.8.2016 13:26

L84u94d34ě68k 21N41ě69m16e10c 5425361842854

Jenže tady je to, vážený pane obráceně. Když mají menší základy menší objemy růstu, nemůže mít společný základ vyšší objem růstu.

0/0
8.8.2016 11:59
Foto

H25o12n81z39a 30T73r21u93s71i87n64a 9520530390216

Společný základ ale nemá vyšší objem růstu... Dílčí základy jsou výroba (navýšení o 10-12%), společný základ je prodej (doma nebo v zahraničí), který je navýšen výrazně méně... Nechápu, kde vidíte problém.Rv

0/0
8.8.2016 12:24

L59u35d67ě91k 22N21ě28m16e75c 5785541432184

Společný základ je celková produkce. Dělí se na dvě základní části - domácí prodej a export. Pokud bychom zanedbali výše zmíněnou výrobu na sklad, mělo by být celkové zvýšení produkce váženým průměrem navýšení jednotlivých složek. Takže nikdy nemůže být vyšší, než je nejvyšší z navýšení složek. Ještě máte nějaké dotazy z počtů pro sedmou až osmou třídu?

0/0
8.8.2016 13:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.