Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobilky v Česku mají našlápnuto k novému výrobnímu rekordu

Tuzemský autoprůmysl jede na plný plyn. Za půl roku se v Česku vyrobilo 719 495 vozů a pokud se něco nepokazí, měly by továrny na konci roku zaznamenat další výrobní rekord. Loni se v tuzemsku vyrobilo 1,3 milionu aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26e14t46r 25N80ě69m89e51c 4475782132677

výroba roste - špatná zpráva, výroba klesá - dobrá zpráva ???

0/0
8.8.2016 12:40

P70e97t69r 52B57ü27r91g39e50r 4407796487710

A jsme si jisti že je to až tak dobrá zpráva pro obyvatele české kotliny? (Takto chudé země zahraničních montoven). Bude to snad znamenat, že se platy lidí na linkách trochu přiblíží těm německým? Já se domnívám že je to jen další argument pro ČNB, aby dál za peníze daňových poplatníků (což jsou i ti zaměstnanci na výrobních linkách) uměle oslabovala korunu a udržovala tak stav, kdy je pro nás jen trochu kvalitnější německé a rakouské zboží drahé. Zůstávají snad zisky z tohoto odvětví v ČR a investují se do nových technologií a zkvalitnění školství? Vede snad tento rádobypříznivý stav k sbližování životní úrovně nás a našich sousedů? Domnívám se, že se naopak vzdalujeme a propadáme. A bude hůř - až nastoupí nová generace vychovaná současným inkluzivním školstvím, až zaniknou dobré návyky současných řemeslníků a techniků. Na jejich místa totiž nenastoupí magistři andragogiky a sociálních věd, kteří mají často - i s magisterským titulem - problém odhalit shodu podmětu s přísudkem.[>-]Rv

+2/0
8.8.2016 12:19

J82o59s87e39f 86D64r74d23a 6150929812236

O to víc to bude bolet, až to celé padne na držku...

+2/0
8.8.2016 11:58

J84a31n 95F53i31a38l93a 7124887185199

Jelikož celosvětově plocha silnic přibývá pomaleji, než přibývá aut, musí dojít ke kolapsu.

+2/0
8.8.2016 11:50

P13e52t14r 75R48e90m85e34š 5971535972

Přesně tak, v podobném smyslu jsem psal příspěvek níže. Ale holt většina lidí to nechce připustit

0/0
8.8.2016 11:57

J19a12n 21F60i23a38l54a 7644147875399

V Praze je horší, když použijete sousedovo parkovací místo, než když mu použijete manželku.

+1/0
8.8.2016 12:02

A74n41t69o42n96í19n 50S54v69o93b51o77d36a 3444593989732

Mně pěkně štvalo, když na firemním místě ( koupeném v podzemních garážích) stál Pražák :-(. Bylo mu líto dát 95000 za místo a tak parkoval na cizím, vlastnit auto je u nás levné proti parkovacímu místu, proto je u nás tolik starých aut

+2/0
8.8.2016 12:14

J23a17n 56D24o39b86r22o93v42o70l24n64ý 1570333132316

Úpadek :-D

0/0
8.8.2016 12:14

P73e76t72r 15N16ě93m75e82c 4535822142677

životnost aut klesá, takže výroba musí růst :)

0/0
8.8.2016 12:01

R33i83c25h63a39r79d 51N96o40c24a45r 7545577485642

Automobilky vyrábějí na hranici schopností a možností lidí, kteří padají na držku jen proto, aby vedení těchto firem mělo bonusy a plné břichy a mohly se chlubit čísly. Lidé ale auta stále jíst nebudou a až to celé spadne, tak to bude průser ;-€

+1/−5
8.8.2016 11:40

P47e36t88r 21N69ě47m56e62c 4665852922677

on někdo někoho nutí, aby padal na držku nebo jsou tam dobrovolne

0/−1
8.8.2016 11:42

R29a40d72i70m 55S82i53m70u57n54e59k 2350770806164

jasně, můžou jít padat na držku někam jinam.. tak to funguje tenhle systém, že vše je v podstatě dobrovolné a svobodné, ale nastaveno je to tak, aby 90% lidí nemohlo jinak, než chce systém...

+2/0
8.8.2016 11:45

P89e58t41r 28N57ě66m39e38c 4565642702437

můžeš jít dělat "sám na sebe"

0/−1
8.8.2016 11:49

R29a75d31i58m 76S45i21m32u65n67e53k 2890700136774

běžte do města a rozhlédněte se kolem.. většina krámů, provozoven už nepatří živnostníkovi, ale řetězci... už i zubaři nejedou často sami na sebe.. těch možností opravdu moc není, maximálně tak pro 10-20% lidí...

+1/0
8.8.2016 11:51

P16e91t75r 62N43ě88m40e66c 4135352672447

a v automobilce nepracuje určitě 10 - 20%

0/−1
8.8.2016 11:54

R10a88d12i26m 15S83i49m34u93n35e95k 2810890656584

ach jo.. nejde o tu automobilku, podmínky jsou všude podobné... je potřeba, aby si lidé více dupli...

a) zkrácení pracovní doby na 35 hodin

b) rozumné zvýšení mzdy

tohle je nutné koordinovat v rámci celé EU, aby průmysl nemohl vyhrožovat, že se přestěhuje do jiné země

+1/−1
8.8.2016 11:57

P50e32t15r 50R56e54m88e32š 5451805122

Bravo. Skvělá zpráva. Už teď jsou silnice přecpané plechovkami, o problémech s parkováním ani nemluvě. Když to tak půjde dál, tak ze silnic bude jedno velké parkoviště.

+2/−1
8.8.2016 11:36

R36a54d88i19m 28S32i19m10u20n42e63k 2500470156314

klídek, většina jde na vývoz, češi si je budou moci koupit tak za 10 let, až se k nám ojeté vrátí...

+5/−1
8.8.2016 11:37

P78e82t80r 95R92e71m77e39š 5891435972

Jasně, i kdyby to tak bylo, tak tím že se auta vyvezou se asi vypaří ne? Stačí se dívat na zprávy, každoroční čím dál větší problém se někam dostat autem na dovolenou, člověk tráví čím dál více času ve stojících kolonách. A nemusí se jít ni daleko, stačí se vypravit někam tady v ČR nebo SR, kolikrát už auta parkují i v zákazech, protože kapacity jsou už dávno vyčerpané. Ale kdo nechce vidět, tomu není pomoci.

0/0
8.8.2016 12:02

O83l21g89a 20B66o65c45k13o56v94a 4454832167733

Jak to tady chodilo po revoluci? Úvěry dávali každému na počkání. Krachlo tu 11 bank o vytunelovaných fondech ani nemluvě. Stát draze očistil úvěrové portofila bank a posléze je prodal zahraničním bankám za hubičku. ČS byla sanována za 40 miliard a prodána za polovinu. Problém komunistů byl, že nic nedávali na obnovu výrobního parku, ale po revoluci se do toho měli pustit. Měli se předložit strategie ohledně rozvíjení průmyslu - nové plány. Vláda měla lidi zasvětit a vysvětlit jim novou dobu kapitalismu. Vždyť lidi žili v době, kdy byla jistota práce, ceny se měnili jednou za několik let a teď stáli v situaci, kdy práce nebyla jistota, ceny se měnili jednou za týden apod. ČNB neintervenovala v 97 se stašlivě snížila úroveň obyvatel této země. Po revoluci byla velká chyba v tzv. nadšení obyvatel z nové doby. Reprezentace země měla edukovat a pracovat na rozvoji našeho průmyslu a ne že uvolnili úvěrovou politiku, kdy gauneři jako Stehlík zlikvidovali Poldi Steel, která byla konkurenceschopná jak v technologii, tak i v ceně anebo Soudek bývalý udavač KSČM, který se dostal do čela Škoda auto a tu firmu prostě dovedl na buben a museli klenot našeho průmyslu prodat Němcům, kteří tu firmu vybudovali a udělali z ní špičkovou firmu. Mohli jsme to dělat my...Lux a různí zrušili tehdy povinné potravinářské normy a naše trhy obsadili zahraniční řetězce a jejich pochutiny, které zdaleka kvalitou nedosahovali našich produktů.My Češi jsme chytrý a vynalézavý národ, akorát nám vždycky vládli zrůdy, zloději, rozkrádači a budižkničemu...

+1/−4
8.8.2016 11:30

R72a88d54o25v85a80n 66S45ý35k74o16r50a 6484865394580

Nechápu, kam chodíte na ty nesmysly.

+5/0
8.8.2016 11:33

O24l97g74a 29B47o96c19k10o75v96a 4154442587363

Argumentovat umíte? Napište a doložte v čem jsem napsala nesmysl

0/0
8.8.2016 11:35

J43a98n 73H32r29u82š32k23a 9134627417480

klenot průmyslu, jehož výrobky byly bez jakékoliv šance na úspěch a všude na západě pro smích...kdo asi měl oživit výrobu a za co?

0/−1
8.8.2016 11:37

O84l24g14a 25B26o57c72k97o79v46a 4184852357753

peníze tu byly, když se úvěrovalo o 106...

0/0
8.8.2016 11:38

J78a54n 49H88r74u31š85k98a 9414167757260

a kde by se v tehdejším čr sehnal někdo kdo by byl schopný restartovat automobilku? vývoj X desítek let pozadu ...bez západního know how to prostě nešlo...to nebylo o penězích

+4/0
8.8.2016 11:40
Foto

I66v55a35n 10K93o22p87t98a 5217942941597

O tom Saudkovi například už jsem Vám psal níže. A stejně tu blbost opakujete.

0/0
8.8.2016 11:38

A79n57t70o60n55í95n 89S86v96o53b13o77d73a 3234863199612

Škodu Mladou Boleslav prodal stát přímo VW, ta nebyla naštěstí privatizovaná Klausem v kupónovce

+1/0
8.8.2016 11:42
Foto

I85v82a96n 48K10o89p26t71a 5787522951977

Saudek NIKDY nebyl v čele ŠKODA AUTO. Pletete páté přes deváté.

ŠKODA AUTO byla přímo prodána VW, naštěstí, jinak by už na 99,9999999% neexistovala.

+3/0
8.8.2016 11:37

O36l63g83a 58B88o19c27k59o35v52a 4454252877293

máte pravdu, spletla jsem se

+1/0
8.8.2016 11:39

L23u52d57ě36k 79N34ě78m46e35c 5215961212794

Myslíte toho fotografa, nebo toho malíře?

0/0
8.8.2016 11:52
Foto

I66v53a87n 75K53o93p88t70a 5897292281837

Pardon, Soudek.

0/0
8.8.2016 12:02

L14u68d58ě35k 42N46ě80m59e79c 5765731242514

;-D Tak jo...

0/0
8.8.2016 12:04

J71o70s29e88f 38K71o61p77e39c60k16y 9474752905

Ano po revoluci sme se ucili kapitalismu a ne vzdy stastne. Chyby delali vsude... A konec vaseho prispevku je maximalne usmevny. Jsme narod nedocenenych geniu, kteremu vladnou zli a asi cizacti pitomci. No kdyz si to myslite... ;-)

0/0
8.8.2016 11:38

A31n98t58o33n32í38n 51S74v64o29b20o91d73a 3254603989882

Pletete plzeňskou Škodu a Škodu Mladou Boleslav dohromady :-)

0/0
8.8.2016 11:38

O78l73g34a 81B33o69c80k60o56v66a 4164742187523

máte pravdu spletla jsem se

0/0
8.8.2016 11:39

D87a65n55i59e60l 31P53a50n85e98k 6952151982770

Tak to plni petiletku dobre ne? Na 120% jedeme! ;-D

+2/0
8.8.2016 11:27

P45e96t45r 26N40ě70m36e73c 4515192962387

jsem nepochopil, jak je možné: "Škoda Auto zvýšila produkci o 11,9 procenta, Hyundai Nošovice o 12,5 procenta a TPCA Kolín rostla o 10,6 procenta. Domácí prodej se zvýšil o 8,9 procenta a export o 6,9 procenta."

Leda by byla výroba na sklad.

+1/−1
8.8.2016 11:25
Foto

I76v71a75n 70K45o10p56t76a 5327352281657

8,9 procenta a export o 6,9 procenta. mají poněkud jiné základy, to nejde sečíst aby vám to dalo ten celkový nárust.

např. 2015 vyrobíte 100aut 10 prodáte v ČR a 90 exportujete, 2016 vyrobíte 111 aut v čr prodáte 20 (nárust o 100%) export 91 (nárust 1%), ale celkový nárust je o 11%

+2/0
8.8.2016 11:34

P10e76t45r 38N86ě34m84e28c 4705122252587

stejně je to divné, když VSECHNY automobilky měli nárůst o víc než 10% a prodej je méně než 10%

0/0
8.8.2016 11:41
Foto

H31o88n44z47a 25T24r24u45s62i32n53a 9810740240636

Někteří lidi to v tomhle světě mají těžké, když nechápou naprosto banální a základní věci ani po tom, co se jim to velice ilustrativně a jednoduše vysvětlí. Bohužel Vám asi nezbývá než si to vysvětlení přečíst znova, neboť pastelkou Vám to tu nikdo nenamaluje...R^

0/−2
8.8.2016 11:49

P94e57t32r 55N20ě78m78e26c 4625342972857

Z příkladu je to jasné, ale tam je export zvednutý o 1%, což je méně než výroba, kdežto u automobilek u nás je export i domácí prodej pod procentem nárůstu výroby .... a to mi nejde do palice :(

0/0
8.8.2016 11:53
Foto

I27v33a77n 67K74o55p27t49a 5557642181607

Viz výše. Narust dokonce o 100%. Ach ta procenta. Domácí prodej a export proste mají jiné základy.

0/0
8.8.2016 12:03

P17e21t82r 12N76ě32m63e62c 4725692882697

Ivane, bohužel nic jsi nevysvětlil .... export je nad 10%, domácí prodej je nad 10%, výroba je pod 10% - prosím na číslech, jak je to možné !!!

0/0
8.8.2016 12:10

P47e56t15r 79N51ě72m80e22c 4275382952217

tedy obráceně - stejně mi to vysvětli na číslech

0/0
8.8.2016 12:11
Foto

H83o63n78z35a 56T74r17u39s49i71n47a 9970950750486

Dobrá, proč ne, modelový příklad 2: Automobilka A prodá 200 aut u nás (d) a 100 v zahraničí(f). Automobilka B prodává 500 aut v zahraničí (f) a 200 u nás (d). Automobilka A zvedne výrobu o 12% a všechny auta "navíc" prodá u nás. (F=100; D=236). B zvedne výrobu o 10% a prodá v zahraničí o 70 aut více. (F= 570, D=200). Celkem F=670, D = 436. Nárust F=11,6%, nárust D=9% i přesto, že nárůst výroby A byl 12% a B 10%. Voila, nárůst prodeje je nižší, než nárůst výroby, aniž by se navýšily skladové zásoby.R^

0/0
8.8.2016 12:17

P39e70t44r 22N56ě44m18e29c 4275502472967

Honzo, opět jsi nic nepochopil: v Čechách jsou VŠECHNY nárůsty prodeje menší (pod 10%) než VŠECHNY nárůsty výroby (nad 10%). U tebe v příkladu tomu tak není!!! Prosím ještě jeden příklad, kde by tato ZÁKLADNÍ podmínka byla splněna.

Až to dokážeš, tak klobouk dolu.

Díky

+1/0
8.8.2016 12:27
Foto

I82v82a94n 42K78o24p70t28a 5227532381157

vyrobili více zahraniční závody. tj. o export se nejedná. Do čr se s výjimkou CiTiGo nedováží.

0/0
8.8.2016 13:26

L97u62d58ě30k 75N18ě16m82e74c 5335511512824

Jenže tady je to, vážený pane obráceně. Když mají menší základy menší objemy růstu, nemůže mít společný základ vyšší objem růstu.

0/0
8.8.2016 11:59
Foto

H25o49n76z75a 44T60r83u19s76i33n56a 9530380670836

Společný základ ale nemá vyšší objem růstu... Dílčí základy jsou výroba (navýšení o 10-12%), společný základ je prodej (doma nebo v zahraničí), který je navýšen výrazně méně... Nechápu, kde vidíte problém.Rv

0/0
8.8.2016 12:24

L34u57d35ě85k 41N38ě24m93e84c 5865531192444

Společný základ je celková produkce. Dělí se na dvě základní části - domácí prodej a export. Pokud bychom zanedbali výše zmíněnou výrobu na sklad, mělo by být celkové zvýšení produkce váženým průměrem navýšení jednotlivých složek. Takže nikdy nemůže být vyšší, než je nejvyšší z navýšení složek. Ještě máte nějaké dotazy z počtů pro sedmou až osmou třídu?

0/0
8.8.2016 13:06







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.