Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V RegioJetu zemřel muž. Měl cukrovku, klimatizace ve vlaku nefungovala

Ve vlaku RegioJet na Slovensku zemřel ve čtvrtek večer cestující. Citlivou záležitost dopravce interně vyšetřuje, okolnosti však naznačují, že muž mohl dostat infarkt. Se zdravotními problémy dobíhal vlak, zkolaboval po pěti minutách v neklimatizovaném voze. Dopravce připouští, že ve voze nebyla optimální teplota.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T19o46m55á84š 59H45r26d87ý 9648470839901

Nj, ale v těch vedrech si můžete i v B-čkách otevřít okýnko, v těhle vagonech ne!

+1/0
15.8.2016 17:24

T66o85m43á78š 36H38r71d28ý 9228440479451

Mám stejnou zkušenost, před pár lety jsem jel z Olomouce do Prahy. Nastoupil jsem kolem 11. venku bylo asi 25°C, ve vagonu asi 40, celou cestu ze mne lilo... V Praze na hlavním jsem vystoupil, to byla neskutečná úleva, jak když vyjdete ze pekla!

0/0
15.8.2016 16:48

Š34t38e65f33a10n 29F59r67i61č38a 7582108373686

Není žádnou novinkou, že některé společnosti kupují a používají repasované 25 až 35 let staré vraky. Bez ohledu na konkrétního dopravce, každý by si měl dobře rozmyslet, služby které společnosti použije. Letounem společnosti s nechvalnou pověstí by přece také neletěl.

0/0
15.8.2016 16:10

Z16d31e88n72e21k 45K89o45n12i78o41r 2767705397

Přál bych některým lidem cestovat v době mých studií do Prahy cca 7-8hodin na stojáka. Ventilace??Klimatizace??

co to je?

Dnes je to přepych.

Nemocného je mi líto, ale nemá na vlak utíklat, pokud mu to nedělá dobře. Má jet taxikem nebo dojít o hodinu dříve .

+1/0
15.8.2016 9:59

L95u12k18á48š 35V16e60v63e63r27k34a 1337156570

dřív se ve vlaku daly otevřít okna a i když je venku vedro přes 30 tak v takovém vlaku je celkem obstojně - vpodstatě stejně jako venku, když je to trat co vede i lesem tak se to klimuje samo a to takových tratí je ale spíše jednokolejky, jediný velký problém byl u šukafonů a bymáků (ty jezdi az od konce 80tých let), ale moderní vozy z pevnými okny to je stejný jak zavřený auto na slunci...

+1/0
16.8.2016 0:10

M84a77r97t68i19n 68M26a38i25k56s61n27a29r 3424643278792

U ČD jsem zažil podobných věcí dost. Jednou při cestě z prahy do chlumce nad cidlinou měl v létě vlak zapnuté topení, tam se skoro nedalo kvůli vedru vydržet ani v 9 ráno.

0/0
9.8.2016 17:14

J35a83r66e28k 13K35a60l24i33v88o54d67a 7356553861226

Vyskoká teplota kvůli několikavteřinové stahovačce, k smíchu!!!

+5/0
9.8.2016 16:38

P84e87t26r 10L43a18h60o70d79n73ý 6912917733886

Vlaky RegioJet cestuji a mohu jako cestující potvrdit, že s klimatizací problémy byly!

V tropické červencové a srpnové dny jsem několikrát zažil nefunkční nebo nezapnutou klimatizaci, a to po celý průběh cesty na trase Praha - Ostrava a zpět. Trochu vál pouze teplý vlhký vzduch z topení, ve voze bylo jak v sauně (teplota 35 - 40°C by tak odpovídala), vydýchaný vzduch k zalknutí, protože okna, ani nic jiného, nelze otevřít.

Jsem zdravý člověk, ale to už bylo silné kafe i na mě, což potom na nemocného člověka...

Nerozumím proto tomu, proč z bezpečnostních důvodů nejsou vybaveny vagony alespoň částečně otevíratelnými okny, nebo nějakými stropními poklopy pro případy, kdy klekne klimatizace v tropickém vedru znásobeném palbou palčivých slunečních paprsků..

+9/0
9.8.2016 16:21

J40i30ř98i10n53a 96M31a89n66d73á72t17o94v44á 9377828570305

30-40 st. tepla? To není zdravé ani pro zdravého jedince.

+5/0
9.8.2016 15:08

M15i39r17o57s75l10a79v 91Z74i16k57m33u61n68d 6328592107238

Pan Ondrůj prokazuje svoji odbornost.

Stahovačky sice na tratích jsou, nicméně "stažení" sběrače trvá několik vteřin, úsek, kdy vlak jede se staženým sběračem je dlouhý několik desítek metrů, takže vozy jsou bez napájení elektrických spotřebičů 20 - 30 vteřin. Takže "výpadky" jsou mizivé. Ventilátor vhánějící do vozu "čerstvý" vzduch je po nějakou dobu napájen z baterie - dá se to poznat při výměně lokomotivy, kdy ventilátor nějakou dobu běží i když je lokomotiva odpojena ...

V současné době není těch "stahovaček" tolik jako v minulosti, kdy se sběrač stahoval i při jízdě "do kříže", protože kolejové spojky nebyly na mnoha místech zatrolejovány. Strojvedoucí pak měli ve zvyku při jízdě "do kříže" stahovat sběrač i tam, kde to nebylo nutné ...

Délku "výpadku" může ovšem ovlivnit strojvedoucí, který po zvednutí sběrače otálí se zapnutím spínače "napájení průběžného kabelu" ... nicméně ani minuta nefunkční klimatizace nemůže výrazně teplotu zvýšit.

V původních ojetinách je u kupátkových vozů na představku malé větrací okénko, pokud se otevře na obou koncích soupravy, tak vzniklý průvan může snížit teplotu - kupata ovšem musí mít otevřené dveře. Podobně to platí i pro velkoprostor, na každém konci vozu jsou (nebo byla) větrací okénka a možnost udělat ve vlaku průvan a snížit teplotu. Konec konců v mnoha vozidlech MHD jezdících menší rychlostí takto "větrání" běžně funguje ...

+4/0
9.8.2016 14:57

P46a36v54e43l 24Š63k97v59r36n69a 5118652350514

Je možné, že ta smrt s nefunkční klimatizací vůbec nesouvisí, ovšem je pravda, že vagon, kde je zcela nefunkční klimatizace, nemá otevírací okna a ještě je v horším případě tlakotěsný, je za vysokých teplot prostě nezpůsobilý k přepravě cestujících a odpovědné osoby (vlakvedoucí?) by měly zajistit buď jeho vyřazení nebo alespoň uzamčení pro cestující.

+9/0
9.8.2016 10:41

R89o43b70e67r58t 33P71r32a98ž73á14k 4558826195490

To by žlutý soupravy dojezdily.

+3/0
9.8.2016 12:22

M21i47r72o84s36l69a20v 93Z60i95k91m93u77n50d 6538322737498

Vůz zařazený "uprostřed" soupravy nesmí být zamčený, souprava musí být průchozí ... vyřazení vozu, pokud je pojezdově schopný jet traťovou rychlostí se nedělá, takový vůz by musel být přeřazen na konec soupravy nebo za lokomotivu - a pak by mohl být uzamčen - tohle se nikde v Evropě nedělá ...

Přeřazení vozu se provede až v cílové stanici soupravy.

0/0
9.8.2016 14:30

P32a80v70e35l 60Š91k50v89r74n13a 5558682200184

Dobře, tak prostě odtamtud ty cestující přemístit do okolních vozů a nečekat až tam někdo přinejmenším omdlí.

+2/0
9.8.2016 15:35

J24a50n 85C57e62p92e49k 1254306320

Tak že shrnuto by steně dostal infarkt v jakékoliv jiné neklimatizované soupravě. Pak netuším, proč je vyzdvihován dopravce.

+1/−2
9.8.2016 10:35

T75o16m62á40š 77J53a57n30e81č80k43a 4851675496220

Diabetik je, co se infarktu týká, často problémový pacient - díky kardiovaskulární autonomníneuropatii, která se projevuje ortostatickou hypotenzí, klidovoutachykardií a ztrátou variability tepové frekvence, chybíschopnost reakce na zátěž.Takový pacient mnohdy ani neví, že u něj probíhá srdeční infarkkt, pociťuje jen dechové potíže, pak najednou zkolabuje. Chybí také, pro infarkt typická, bolest na hrudi. Takže není vyloučeno, že i bez vlaku by zemřel.

0/−1
9.8.2016 9:49

V21i91k84t78o45r 90D14e36j81m85e63k 8109667736216

Svádět tuto nešťastnou událost na dopravce (jakkoliv tam není situace v pořádku) fér není. Ovšem ještě, že se to neodehrálo ve vlaku ČD. To by bylo chytrých, to by bylo hejtrů, nepochybuji, že by si polívčičku přihřál i sám Jančura... Stačí si přečíst některé komentáře pod tímto článkem

+5/−1
8.8.2016 20:51

M56a81r65t50i12n 84F84e87r58k96o 9589962485386

Média vždy u těchto tragických událostí hlavně rozmáznou, že jde o Studentagency nebo Regiojet. Když se to stane u jinéjo dopravce, tak je to obecně dopravce. Nebo se mi to jen zdá? ... Ať je tomu pánovi země lehká.

+5/−8
8.8.2016 20:47

V36i80k63t27o17r 49D80e57j39m50e86k 8839117356586

Zdá.

+11/−2
8.8.2016 20:52

P90a89v56e62l 17K69u85n14c 9112989198358

Pane Sůro, kde jste?

+3/0
8.8.2016 20:37

K17a96r30e48l 41K17r86p52a58t81a 5464486658705

By mě zajímalo, kam s tou cukrovkou tolik spěchal, že musel dobíhat vlak s vědomím, že na to jeho kondice nestačí.

+1/0
8.8.2016 20:14

M74a33r36t98i25n 10K82o62ž10í15n 1685496851310

Bál se, že mu propadne jízdné...

+3/0
8.8.2016 20:16

L66i93b58o26r 18Z39a55v50ř42e30l 8489526931472

Na vlak se chodí včas a s předstihem. Všeobecně se na MHD ani vlak nedobíhá.

+1/0
9.8.2016 7:41

R15o41m17a20n 24J50e97s20c80h74k98e 9938345337435

To by muselo fungovat. Jdete s předstihem a přesto musíte při přestupování mnohdy běžet aby Vám vlak neujel. Výprávčí zrušili.

0/0
14.8.2016 8:43

L30u42k71á66š 11M31ü91l87l87e32r 5573406297824

Ale vzdyt dnes bylo v Ostrave pres den 30 celsia... ted uz je pred osmou vlazne.... pred chvilin jsem sedl do auta a bylo v nem dychatelne... nejak se mi nezda, ze byl ve 20:30 byla chybejici klima nejak fatalni... a to ze klima obcas ve vlaku nejde, to se pri horku obcas stane...

+1/−4
8.8.2016 19:46

V92a78c76l57a87v 25M93e72d60e39k 5701792675825

vzhledem k tomu, že RJ nijak nerozporuje uváděnou teplotu "35-40 stupňů", tak tam těch 40 nejspíš opravdu bylo. Tyhle skleněné krabice bez možnosti otevření oken můžou být opravdu nebezpečné.

+12/0
8.8.2016 19:54

V77a50c18l45a30v 26M97e10d15e79k 5371452835485

a ve 40 stupních v uzavřeném prostoru bez možnosti nadýchnout se čerstvého vzduchu může zkolabovat i méně nemocný člověk, než ten popsaný.

+4/0
8.8.2016 20:00
Foto

J29a32n 90V91a67l90a96l80í30k 6276769440286

Bylo to ve čtvrtek na Slovensku dnes je pondělí

0/0
8.8.2016 21:31

T35o68m20á36š 40R51ů34ž14i20č80k49a 3943981659940

No není to problém jen Regiojetu, loni jsem absolvoval cestu z Budapešti do Prahy ve vlaku ČD též bez klimatizace a ve vagonu s neotevíratelnými okny. 6 hodin v teplotě kolem 40 C nebylo opravdu nic moc, dle vyjádření vlakvedoucího slovenského i českého ve starších vozech naprosto běžné v létě. / v zimě naprosto běžné že se netopí/

+7/−2
8.8.2016 19:28
Foto

J78a70n 76V60a78l20a33l41í17k 6786869980916

A co na to maďarský průvodčí

+1/0
8.8.2016 20:23

J79a68n 86V28o52j81t79í73š45e69k 6102151415246

Vždyť ho tam píše.

0/0
8.8.2016 21:57

P24e22t20r 52N72o91v40o85t51n55y 1101820481

Kde? :-)

0/0
8.8.2016 22:54

J25a44n 78V29o60j63t35í21š39e21k 6612751555836

To byl jakože vtípek na téma Slovák = Maďar. Já vim, blbej.

0/0
8.8.2016 22:55

M25i15r35o16s59l73a77v 19Z26i94k68m44u36n10d 6498822457728

Porucha klimatizace se nevyhýbá ani západoevropským vozidlům, cestoval jsem je "vysokorychlostní" jednotce ICE, kde jeden z vozů měl poruchu klimatizace ... od vlakového personálu jsme dostali chlazenou balenou vodu, jinak bylo možno přejít do jiného vozu kde klima fungovala a tam jet "na stojáka" ...

+2/0
9.8.2016 14:33

P51a97v40e57l 10B89í80n53a 1773885132813

Ale copak, že to šlo ven? Jančura nějak naštval Babiše?

+6/0
8.8.2016 19:12

P97a89v95e45l 56Ř70a46p29e92k 7332746479355

Jančura nedávno prohlásil, že s podporou Babiše udělal chybu. Tady se o tom samozřejmě nepsalo.

+7/0
8.8.2016 19:38

P61a33v90e28l 97B20í89n38a 1263135132843

A tak to jo, to bylo před nebo po reklamám proti ČSSD?

0/0
8.8.2016 21:50

V83l56a34d26i77m29í98r 30F23i22b70i54g40e63r 5914221981524

Funguje vůbec někdy ve vozech RJ klimatizace? O té se ve žlutých vlacích píše pořád a to letos není ani tak horké léto jako vloni. Jestli bylo ve voze 35-40 stupňů, tak z toho by mohl po chvíli zkolabovat prakticky kdokoli. V ceně jízdenky je i sauna a koupel ve vlastním potu:-/. A i když je horko a šla by stáhnou okna tak by tam bylo příjemněji díky proudícímu vzduchu.

+8/−1
8.8.2016 19:09

M58i74c64h19a74l 37D57y62t58r89y91c91h 3683738911421

V RJ klimaizace nefunguje, CD ji pro jistotu ani nema...

+1/−12
8.8.2016 19:15

V71l85a88d94i76m54í55r 48F14i48b20i30g73e67r 5564961261264

Ale aspoň tam jdou otevřít okna :-)

+4/0
8.8.2016 19:19

M60i54c19h28a46l 58D87y30t66r49y40c30h 3303118801471

A někdy naopak nejdou zavřít, třeba kolikrát v zimě, to je obzvlášť lahůdka.

To, co se stalo, je smutné, ale koncipovat článek tak, že za to může dopravce, je poněkud nešťastné.

+3/0
8.8.2016 19:31

M31a29r35t20i57n 80K30o19ž70í70n 1885466411840

ČD má v současnosti klimatizaci v cca tisíci vagonech a jednotkách. Tolik jich nikdy Jančura nebude mít.

+8/−1
8.8.2016 19:20

M32i45c93h52a56l 41D86y61t66r51y45c88h 3333878971731

Jezdím na trase Praha - Hradec a většina stále klimatizovaná není, nebo nefunguje.

A když funguje, tak z toho mají kolikrát takovou radost, že ji ohulí na 18°C.

+2/0
8.8.2016 19:33
Foto

J27a89n 28V92a29l34a76l89í16k 6136729880196

Předepsána je 18°C až 22°C

0/0
8.8.2016 20:25

M75i87c97h82a34l 64D17y84t35r57y33c16h 3433668671671

Jojo, když je venku přes 30, tak je 18 ve vlaku tak akorát...

+3/0
8.8.2016 23:16

J21a91n 95V30o72j96t71í56š23e90k 6122201275626

Tak do toho Hradce jezděte skoro o polovinu rychlejší cestou přes Pardubice a klimatizovaný budete mít všechno.

+2/0
8.8.2016 21:59

M50i38c23h72a57l 75D57y89t50r63y42c65h 3413648691681

Super rada, když vysedám v Nymburce, díky. To se přes Pardubice rozdodně vyplatí...

+1/0
8.8.2016 23:14

J23a89n 19V31o47j90t80í91š87e13k 6902361365206

No děláte si z toho sice legraci, ale dost možná to přes Kolín vyjde nastejno. Navíc jsem teda předpokládal, že když si stěžujete na nedostatek klimatizace, že je cíl vaší cesty velký město.

0/0
9.8.2016 10:15

K73a15r73e17l 94F82i76l29i93p 3208915630120

Tak jezděte přes Poříčany nebo Lysou elefantem. Nepamatuji se když jsem sedl do Elefanta, že by nefungovala klima. spíš mne vždy štvalo, že jí dávají na co nejmíň takže to byl spíše City Frozen. ;-D

0/0
7.10.2016 2:34

P55e66t39r 41C39h90v52a31s88t30e17k 6409122463428

Při mých posledních cestách klima vždy fungovala perfektně, celou cestu bez výpadků.

+1/0
8.8.2016 19:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.