Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V RegioJetu zemřel muž. Měl cukrovku, klimatizace ve vlaku nefungovala

Ve vlaku RegioJet na Slovensku zemřel ve čtvrtek večer cestující. Citlivou záležitost dopravce interně vyšetřuje, okolnosti však naznačují, že muž mohl dostat infarkt. Se zdravotními problémy dobíhal vlak, zkolaboval po pěti minutách v neklimatizovaném voze. Dopravce připouští, že ve voze nebyla optimální teplota.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T21o75m23á94š 38H26r90d13ý 9608760939911

Nj, ale v těch vedrech si můžete i v B-čkách otevřít okýnko, v těhle vagonech ne!

+1/0
15.8.2016 17:24

T73o40m97á88š 67H17r92d41ý 9358920369841

Mám stejnou zkušenost, před pár lety jsem jel z Olomouce do Prahy. Nastoupil jsem kolem 11. venku bylo asi 25°C, ve vagonu asi 40, celou cestu ze mne lilo... V Praze na hlavním jsem vystoupil, to byla neskutečná úleva, jak když vyjdete ze pekla!

0/0
15.8.2016 16:48

Š84t98e64f83a84n 74F20r96i81č71a 7952868323546

Není žádnou novinkou, že některé společnosti kupují a používají repasované 25 až 35 let staré vraky. Bez ohledu na konkrétního dopravce, každý by si měl dobře rozmyslet, služby které společnosti použije. Letounem společnosti s nechvalnou pověstí by přece také neletěl.

0/0
15.8.2016 16:10

Z58d48e66n28e37k 78K45o90n50i26o89r 2967155657

Přál bych některým lidem cestovat v době mých studií do Prahy cca 7-8hodin na stojáka. Ventilace??Klimatizace??

co to je?

Dnes je to přepych.

Nemocného je mi líto, ale nemá na vlak utíklat, pokud mu to nedělá dobře. Má jet taxikem nebo dojít o hodinu dříve .

+1/0
15.8.2016 9:59

L65u80k47á28š 49V37e20v38e60r16k27a 1847656950

dřív se ve vlaku daly otevřít okna a i když je venku vedro přes 30 tak v takovém vlaku je celkem obstojně - vpodstatě stejně jako venku, když je to trat co vede i lesem tak se to klimuje samo a to takových tratí je ale spíše jednokolejky, jediný velký problém byl u šukafonů a bymáků (ty jezdi az od konce 80tých let), ale moderní vozy z pevnými okny to je stejný jak zavřený auto na slunci...

+1/0
16.8.2016 0:10

M19a11r44t20i66n 23M57a53i74k17s65n56a49r 3934583488932

U ČD jsem zažil podobných věcí dost. Jednou při cestě z prahy do chlumce nad cidlinou měl v létě vlak zapnuté topení, tam se skoro nedalo kvůli vedru vydržet ani v 9 ráno.

0/0
9.8.2016 17:14

J86a69r54e40k 11K34a76l47i93v44o29d86a 7596103511236

Vyskoká teplota kvůli několikavteřinové stahovačce, k smíchu!!!

+5/0
9.8.2016 16:38

P48e81t48r 80L78a40h91o17d21n15ý 6402627913876

Vlaky RegioJet cestuji a mohu jako cestující potvrdit, že s klimatizací problémy byly!

V tropické červencové a srpnové dny jsem několikrát zažil nefunkční nebo nezapnutou klimatizaci, a to po celý průběh cesty na trase Praha - Ostrava a zpět. Trochu vál pouze teplý vlhký vzduch z topení, ve voze bylo jak v sauně (teplota 35 - 40°C by tak odpovídala), vydýchaný vzduch k zalknutí, protože okna, ani nic jiného, nelze otevřít.

Jsem zdravý člověk, ale to už bylo silné kafe i na mě, což potom na nemocného člověka...

Nerozumím proto tomu, proč z bezpečnostních důvodů nejsou vybaveny vagony alespoň částečně otevíratelnými okny, nebo nějakými stropními poklopy pro případy, kdy klekne klimatizace v tropickém vedru znásobeném palbou palčivých slunečních paprsků..

+9/0
9.8.2016 16:21

J25i79ř22i21n40a 24M20a64n17d76á66t72o71v78á 9377668250175

30-40 st. tepla? To není zdravé ani pro zdravého jedince.

+5/0
9.8.2016 15:08

M23i43r10o22s20l67a25v 55Z77i46k28m95u93n24d 6548162287498

Pan Ondrůj prokazuje svoji odbornost.

Stahovačky sice na tratích jsou, nicméně "stažení" sběrače trvá několik vteřin, úsek, kdy vlak jede se staženým sběračem je dlouhý několik desítek metrů, takže vozy jsou bez napájení elektrických spotřebičů 20 - 30 vteřin. Takže "výpadky" jsou mizivé. Ventilátor vhánějící do vozu "čerstvý" vzduch je po nějakou dobu napájen z baterie - dá se to poznat při výměně lokomotivy, kdy ventilátor nějakou dobu běží i když je lokomotiva odpojena ...

V současné době není těch "stahovaček" tolik jako v minulosti, kdy se sběrač stahoval i při jízdě "do kříže", protože kolejové spojky nebyly na mnoha místech zatrolejovány. Strojvedoucí pak měli ve zvyku při jízdě "do kříže" stahovat sběrač i tam, kde to nebylo nutné ...

Délku "výpadku" může ovšem ovlivnit strojvedoucí, který po zvednutí sběrače otálí se zapnutím spínače "napájení průběžného kabelu" ... nicméně ani minuta nefunkční klimatizace nemůže výrazně teplotu zvýšit.

V původních ojetinách je u kupátkových vozů na představku malé větrací okénko, pokud se otevře na obou koncích soupravy, tak vzniklý průvan může snížit teplotu - kupata ovšem musí mít otevřené dveře. Podobně to platí i pro velkoprostor, na každém konci vozu jsou (nebo byla) větrací okénka a možnost udělat ve vlaku průvan a snížit teplotu. Konec konců v mnoha vozidlech MHD jezdících menší rychlostí takto "větrání" běžně funguje ...

+4/0
9.8.2016 14:57

P74a47v68e36l 12Š82k73v70r24n16a 5678222790544

Je možné, že ta smrt s nefunkční klimatizací vůbec nesouvisí, ovšem je pravda, že vagon, kde je zcela nefunkční klimatizace, nemá otevírací okna a ještě je v horším případě tlakotěsný, je za vysokých teplot prostě nezpůsobilý k přepravě cestujících a odpovědné osoby (vlakvedoucí?) by měly zajistit buď jeho vyřazení nebo alespoň uzamčení pro cestující.

+9/0
9.8.2016 10:41

R89o32b49e58r86t 13P68r54a95ž83á46k 4728456215820

To by žlutý soupravy dojezdily.

+3/0
9.8.2016 12:22

M52i28r65o60s86l90a76v 47Z85i40k26m47u48n52d 6198872647668

Vůz zařazený "uprostřed" soupravy nesmí být zamčený, souprava musí být průchozí ... vyřazení vozu, pokud je pojezdově schopný jet traťovou rychlostí se nedělá, takový vůz by musel být přeřazen na konec soupravy nebo za lokomotivu - a pak by mohl být uzamčen - tohle se nikde v Evropě nedělá ...

Přeřazení vozu se provede až v cílové stanici soupravy.

0/0
9.8.2016 14:30

P73a16v70e73l 94Š28k24v80r30n51a 5838892390464

Dobře, tak prostě odtamtud ty cestující přemístit do okolních vozů a nečekat až tam někdo přinejmenším omdlí.

+2/0
9.8.2016 15:35

J61a87n 70C87e12p61e92k 1634236840

Tak že shrnuto by steně dostal infarkt v jakékoliv jiné neklimatizované soupravě. Pak netuším, proč je vyzdvihován dopravce.

+1/−2
9.8.2016 10:35

T62o27m69á64š 29J11a86n95e80č16k71a 4151225776320

Diabetik je, co se infarktu týká, často problémový pacient - díky kardiovaskulární autonomníneuropatii, která se projevuje ortostatickou hypotenzí, klidovoutachykardií a ztrátou variability tepové frekvence, chybíschopnost reakce na zátěž.Takový pacient mnohdy ani neví, že u něj probíhá srdeční infarkkt, pociťuje jen dechové potíže, pak najednou zkolabuje. Chybí také, pro infarkt typická, bolest na hrudi. Takže není vyloučeno, že i bez vlaku by zemřel.

0/−1
9.8.2016 9:49

V46i45k16t69o34r 62D94e11j78m84e60k 8819307846126

Svádět tuto nešťastnou událost na dopravce (jakkoliv tam není situace v pořádku) fér není. Ovšem ještě, že se to neodehrálo ve vlaku ČD. To by bylo chytrých, to by bylo hejtrů, nepochybuji, že by si polívčičku přihřál i sám Jančura... Stačí si přečíst některé komentáře pod tímto článkem

+5/−1
8.8.2016 20:51

M72a19r91t85i20n 77F58e58r60k29o 9649872185326

Média vždy u těchto tragických událostí hlavně rozmáznou, že jde o Studentagency nebo Regiojet. Když se to stane u jinéjo dopravce, tak je to obecně dopravce. Nebo se mi to jen zdá? ... Ať je tomu pánovi země lehká.

+5/−8
8.8.2016 20:47

V74i56k75t91o65r 65D26e86j92m87e31k 8679267896796

Zdá.

+11/−2
8.8.2016 20:52

P67a28v65e21l 78K42u61n22c 9352669548878

Pane Sůro, kde jste?

+3/0
8.8.2016 20:37

K86a54r50e69l 74K86r77p14a38t84a 5884646298855

By mě zajímalo, kam s tou cukrovkou tolik spěchal, že musel dobíhat vlak s vědomím, že na to jeho kondice nestačí.

+1/0
8.8.2016 20:14

M85a26r14t64i52n 60K67o78ž91í10n 1985766391890

Bál se, že mu propadne jízdné...

+3/0
8.8.2016 20:16

L22i44b49o35r 20Z76a39v41ř52e28l 8559806481842

Na vlak se chodí včas a s předstihem. Všeobecně se na MHD ani vlak nedobíhá.

+1/0
9.8.2016 7:41

R50o82m39a10n 90J91e56s45c18h70k24e 9928295177625

To by muselo fungovat. Jdete s předstihem a přesto musíte při přestupování mnohdy běžet aby Vám vlak neujel. Výprávčí zrušili.

0/0
14.8.2016 8:43

L49u70k97á56š 87M91ü93l44l63e53r 6519560541733

Ale vzdyt dnes bylo v Ostrave pres den 30 celsia... ted uz je pred osmou vlazne.... pred chvilin jsem sedl do auta a bylo v nem dychatelne... nejak se mi nezda, ze byl ve 20:30 byla chybejici klima nejak fatalni... a to ze klima obcas ve vlaku nejde, to se pri horku obcas stane...

+1/−4
8.8.2016 19:46

V85a18c71l22a81v 37M18e70d97e84k 5461432755365

vzhledem k tomu, že RJ nijak nerozporuje uváděnou teplotu "35-40 stupňů", tak tam těch 40 nejspíš opravdu bylo. Tyhle skleněné krabice bez možnosti otevření oken můžou být opravdu nebezpečné.

+12/0
8.8.2016 19:54

V78a21c27l56a31v 78M12e57d56e33k 5591912565475

a ve 40 stupních v uzavřeném prostoru bez možnosti nadýchnout se čerstvého vzduchu může zkolabovat i méně nemocný člověk, než ten popsaný.

+4/0
8.8.2016 20:00
Foto

J75a55n 48V45a11l71a31l61í51k 6806479790536

Bylo to ve čtvrtek na Slovensku dnes je pondělí

0/0
8.8.2016 21:31

T77o71m23á19š 54R26ů67ž65i51č36k93a 3353741709380

No není to problém jen Regiojetu, loni jsem absolvoval cestu z Budapešti do Prahy ve vlaku ČD též bez klimatizace a ve vagonu s neotevíratelnými okny. 6 hodin v teplotě kolem 40 C nebylo opravdu nic moc, dle vyjádření vlakvedoucího slovenského i českého ve starších vozech naprosto běžné v létě. / v zimě naprosto běžné že se netopí/

+7/−2
8.8.2016 19:28
Foto

J60a47n 61V88a79l70a94l52í45k 6116419140146

A co na to maďarský průvodčí

+1/0
8.8.2016 20:23

J26a68n 46V19o50j35t33í84š43e24k 6152751885806

Vždyť ho tam píše.

0/0
8.8.2016 21:57

P33e28t54r 20N36o10v92o11t13n28y 1571980811

Kde? :-)

0/0
8.8.2016 22:54

J82a28n 76V17o23j21t62í49š82e89k 6832831495466

To byl jakože vtípek na téma Slovák = Maďar. Já vim, blbej.

0/0
8.8.2016 22:55

M52i27r33o55s23l90a88v 71Z33i90k90m14u13n20d 6258652277618

Porucha klimatizace se nevyhýbá ani západoevropským vozidlům, cestoval jsem je "vysokorychlostní" jednotce ICE, kde jeden z vozů měl poruchu klimatizace ... od vlakového personálu jsme dostali chlazenou balenou vodu, jinak bylo možno přejít do jiného vozu kde klima fungovala a tam jet "na stojáka" ...

+2/0
9.8.2016 14:33

P51a52v50e66l 66B16í91n63a 1353415502383

Ale copak, že to šlo ven? Jančura nějak naštval Babiše?

+6/0
8.8.2016 19:12

P69a35v86e62l 50Ř83a78p72e44k 7182926219935

Jančura nedávno prohlásil, že s podporou Babiše udělal chybu. Tady se o tom samozřejmě nepsalo.

+7/0
8.8.2016 19:38

P85a26v18e18l 52B34í26n72a 1323415952953

A tak to jo, to bylo před nebo po reklamám proti ČSSD?

0/0
8.8.2016 21:50

V85l59a27d63i58m64í57r 31F94i30b64i27g50e69r 5414851541274

Funguje vůbec někdy ve vozech RJ klimatizace? O té se ve žlutých vlacích píše pořád a to letos není ani tak horké léto jako vloni. Jestli bylo ve voze 35-40 stupňů, tak z toho by mohl po chvíli zkolabovat prakticky kdokoli. V ceně jízdenky je i sauna a koupel ve vlastním potu:-/. A i když je horko a šla by stáhnou okna tak by tam bylo příjemněji díky proudícímu vzduchu.

+8/−1
8.8.2016 19:09

M43i59c39h71a79l 89D83y55t82r16y33c64h 3473938891661

V RJ klimaizace nefunguje, CD ji pro jistotu ani nema...

+1/−12
8.8.2016 19:15

V63l33a61d18i84m52í45r 89F97i64b60i89g66e81r 5924401281144

Ale aspoň tam jdou otevřít okna :-)

+4/0
8.8.2016 19:19

M97i46c65h23a78l 37D78y12t81r50y96c39h 3823708371821

A někdy naopak nejdou zavřít, třeba kolikrát v zimě, to je obzvlášť lahůdka.

To, co se stalo, je smutné, ale koncipovat článek tak, že za to může dopravce, je poněkud nešťastné.

+3/0
8.8.2016 19:31

M15a17r34t45i42n 90K23o49ž72í25n 1385926871100

ČD má v současnosti klimatizaci v cca tisíci vagonech a jednotkách. Tolik jich nikdy Jančura nebude mít.

+8/−1
8.8.2016 19:20

M23i91c46h42a94l 53D10y50t53r33y39c81h 3703938911681

Jezdím na trase Praha - Hradec a většina stále klimatizovaná není, nebo nefunguje.

A když funguje, tak z toho mají kolikrát takovou radost, že ji ohulí na 18°C.

+2/0
8.8.2016 19:33
Foto

J81a88n 62V83a76l84a16l81í71k 6176329260506

Předepsána je 18°C až 22°C

0/0
8.8.2016 20:25

M63i97c85h24a80l 37D14y91t49r75y83c81h 3643638101161

Jojo, když je venku přes 30, tak je 18 ve vlaku tak akorát...

+3/0
8.8.2016 23:16

J59a30n 28V57o14j42t48í40š14e33k 6372851645706

Tak do toho Hradce jezděte skoro o polovinu rychlejší cestou přes Pardubice a klimatizovaný budete mít všechno.

+2/0
8.8.2016 21:59

M87i30c83h98a88l 34D53y67t88r66y86c75h 3423238781111

Super rada, když vysedám v Nymburce, díky. To se přes Pardubice rozdodně vyplatí...

+1/0
8.8.2016 23:14

J21a31n 15V75o21j86t14í68š45e31k 6592541195566

No děláte si z toho sice legraci, ale dost možná to přes Kolín vyjde nastejno. Navíc jsem teda předpokládal, že když si stěžujete na nedostatek klimatizace, že je cíl vaší cesty velký město.

0/0
9.8.2016 10:15

K98a28r37e77l 86F62i97l64i74p 3748625910400

Tak jezděte přes Poříčany nebo Lysou elefantem. Nepamatuji se když jsem sedl do Elefanta, že by nefungovala klima. spíš mne vždy štvalo, že jí dávají na co nejmíň takže to byl spíše City Frozen. ;-D

0/0
7.10.2016 2:34

P60e69t38r 10C35h60v13a22s16t80e87k 6589112253258

Při mých posledních cestách klima vždy fungovala perfektně, celou cestu bez výpadků.

+1/0
8.8.2016 19:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.