Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Šance pro OKD je křehká, spory ministrů nepomáhají

Vláda má v boji o budoucnost uhelných dolů v rukou pořád silné zbraně. Zatím však ministři bojují spíš proti sobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45a34u36l 15J33a12r27o34s 2383568380

Ministri bojuji proti sobe.Vzdyt se to mezi nimi deje vzdy,u kazdeho reseni,ne jen co s OKD.Predvolebni akce,jak dostat havire na svou stranu aby je volili .Po volbach to bude uplne jinak.To mi verte haviri.

0/0
13.8.2016 8:46

L25e90o82p22o71l61d 86P54r70o77k32e65š 8159904967

Největší česká těžební firma OKD prozatím unikla konkurzu, věřitelé schválili její reorganizaci ........Schválili , protože doufají , že stát napumpuje do OKD miliardy a oni budou mít šanci na vymožení dluhu.

Nový šéf OKD se svými plány vozit kvalitní uhlí z USA a v OKD ho koksovat je bud psychopat , nebo darebák co připravuje další tunel na Česko. Sobotka a jiní zodpovědní za prodej společnosti budou agonii protahovat co nejdéle , protože důkladné vyšetření celého podvodného jednání by je mohlo stát hlavu.

+4/0
13.8.2016 8:03

P86e75t32r 87K72o34u48t32n74ý 3317740889858

Vyměnil někdo vůbec management, který přivedl doly na buben? Teď už sice žádný management doly nezachrání, ale nemusí rozkrást peníze na eutanazii.

+3/0
13.8.2016 6:04

M61a45r65t38i95n 12S50v67o25b38o65d46a 7199557422205

Kousek od nás zkrachoval pneuservis a daňového poplatníka to nic nestálo. Proč by daňového poplatníka měl stát bankrot OKD. Stát to prodal se ztrátou, daroval navíc byty, Bakala vytuneloval odhadem 40 mld., NWR si pujcovalo od bank na dividendy a Ad Hoc Group firmu převzala za účelem výhry chystané arbitráže. Pro stát je všechno špatně.

+5/0
13.8.2016 0:21

J66o12s70e98f 41T14l39a58m16s68a 7651900513607

Paní Kubátová, co to píšete? Jaký schopný management by se měl vzchopit? Odkud by se vzal? Je vymalováno. OKD končí. Píše se rok 2016 a ne 1995, kdy důlní firma cosi znamenala. Pro celý region je důležité, aby konec OKD proběhl kultivovaně do roku 2023 a pak se v klidu zhaslo s šlus. A vůbec, proč je veřejnost otravována informacemi a hornících, když každý má dost svých problémů a ještě se má starat o to, co bude s bandou permoníků?

+4/0
12.8.2016 23:37

P46a49v86e97l 67S18o42b65o36t19k88a 5560294

Já chci také nějaké peníze ze státního rozpočtu.

Aspoň pár miliónů.

+1/0
12.8.2016 22:49

R59o92b32e36r24t 92H88o63m63o72l27k85a 2290402352781

Kdyby se ztrátové šachty zavřely a nechaly zakonzervované do doby, než se tam zase vyplatí těžbu obnovit, podle mě by to bylo smysluplnější, než dotovat jejich provoz...

+1/0
12.8.2016 22:40

R88o43m83a76n 72S76t28o95n32e57k 1739113339451

to je taky řešení, ale bez státních peněz by se to taky neobešlo a bylo by to dražší než ukončení těžby

0/0
13.8.2016 0:30

P43a89v52e56l 20R98e22i45s 5399756588709

Omlouvám se, "nějak" se mi to odkliklo 2x... :-)

0/0
12.8.2016 22:00

P81a85v23e79l 81R88e11i40s 5569296548719

Paní autorko... Buď máte neuvěřitelné informace a tím před Vámi smekám, anebo píšete v několika případech bláboly, a tím krásně mystifikujete čtenáře.

Tak za prvé. OKD je v obrovských problémech, ano. Ale kupodivu je schopno se samo uživit, zaplatit svůj provoz a dokonce i splácet své dluhy. Ano, i v této době, kdy se kolem něj tak moc děje...

Příklad starý cca 2 měsíce.

Provoz dolu stojí se vším všudy měsíčně 1 mld. Kč.

Prodejem vytěženého uhlí se vše zaplatilo a ještě se vydělalo 100 000 000Kč.

Počítám do toho i výplaty.

Je to jednoduchá matematika. Havířům je tak jedno, co o nich "melou" ministři či různí "odborníci". On si svou práci oddělá a chce za ní poctivě zaplatit.

Za druhé. Královské odchodné pro horníky? Kde jste na to přišla? Třínásobek průměrného platu? Ano, můžete mě oponovat, kde jinde to mají. V tom případě máte pravdu. Ale principiálně je to směšné. Nehledě na to, že dotyčný propuštěný havíř půjde ihned (a je to jeho povinnost), na pracovní úřad a tam mu řeknou, že nemá nárok na podporu od státu, protože dostal odstupné. A co si budeme povídat. Jeho šance na trhu práce je mizerná...

Co Vy na to? Ještě to je super? Myslím, že jste vypustila do světa polovičatou informaci hodnou novin stylu Blesk či Aha!. A ty jak víte nejsou asi ta nejvěrohodnější periodika...

0/−3
12.8.2016 21:59

J51o85s26e13f 40T91l45a25m61s39a 7371830943767

No a co, šli snad havíři do ďury se samopaly u hlavy? Nešli. Byla to jejich vůle. Nejsou žádnou privilegovanou skupinou. Když při krachu svého drahého chlebodárce dostanou to, co jim náleží ze zákona, můžou si chrochtat blahem. Horník není o nic víc než řidič autobusu, koloťuk na železnici nebo topič v letním kině. Propuštěný horník se musí postarat sám o sebe, jako běžný občan této země. Pokud to nedokáže, pak mu náleží sociální dávky, ale rozhodně mu nikdo nerozvine červený koberec, jako by si šel pro Řád práce. Ta doba už je pryč. Zdař Bůh!

+4/0
12.8.2016 23:45

M82a25r79t76i96n 54S11v24o16b46o19d18a 7769907222325

Podpora nemá nic společného s odstupným. V kolektivní smlouvě nejsou 3 měsíce.

+2/0
13.8.2016 0:24

D14a85l70i96b84o68r 23R95o42z98s82y23p55a29l 7550853946859

Odstupné horníkům při útlumu šachty má být až 11 platů, takže píšete nepravdu. Není pravda, že kvůli odstupnému přijdou horníci o podporu. Pouze se odsune o 3 měsíce, pak dostanou normálně podporu až 11 měsíců podle věku.

+2/0
13.8.2016 9:29

R21o28m25a76n 51J57e27s49c71h19k66e 9308835677335

Kolektivní smlouva říká jíné údaje, než VY píšete. Okolo Ostravy jsou firmy, které hledají pracující. Ano možná je tam trochu méně peněz.

Mne také propustili v roce 1999 a hledal si práci. Nastoupil jsem o měsíc dříve a dostal jsem pouze 2 měsíční odstupné. KDO hledá práci - TEN najde.

Bohužel stát vyhazuje peníze na mnoho nesmyslů. Bohužel to někdo musí zaplatit. Někdo více jiný méně.

0/0
13.8.2016 22:04

P49a17v32e97l 33R78e97i55s 5669806648549

Paní autorko... Buď máte neuvěřitelné informace a tím před Vámi smekám, anebo píšete v několika případech bláboly, a tím krásně mystifikujete čtenáře.

Tak za prvé. OKD je v obrovských problémech, ano. Ale kupodivu je schopno se samo uživit, zaplatit svůj provoz a dokonce i splácet své dluhy. Ano, i v této době, kdy se kolem něj tak moc děje...

Příklad starý cca 2 měsíce.

Provoz dolu stojí se vším všudy měsíčně 1 mld. Kč.

Prodejem vytěženého uhlí se vše zaplatilo a ještě se vydělalo 100 000 000Kč.

Počítám do toho i výplaty.

Je to jednoduchá matematika. Havířům je tak jedno, co o nich "melou" ministři či různí "odborníci". On si svou práci oddělá a chce za ní poctivě zaplatit.

Za druhé. Královské odchodné pro horníky? Kde jste na to přišla? Třínásobek průměrného platu? Ano, můžete mě oponovat, kde jinde to mají. V tom případě máte pravdu. Ale principiálně je to směšné. Nehledě na to, že dotyčný propuštěný havíř půjde ihned (a je to jeho povinnost), na pracovní úřad a tam mu řeknou, že nemá nárok na podporu od státu, protože dostal odstupné. A co si bdeme povídat. Jeho šance na trhu práce je mizerná...

Co Vy na to? Ještě to je super? Myslím, že jste vypustila do světa polovičatou informaci hodnou novin stylu Blesk či Aha!. A ty jak víte nejsou asi ta nejvěrohodnější periodika...

0/−3
12.8.2016 21:59

A28n10t59o26n63í31n 80Š14á10l14a 4888181299490

Už běžte do pr..... s tím- Já jsem horník kdo je víc. Už to fakt člověka se..l

Tisíce a tísíce lidí přišlo o práci a stát se na ně vy....!!!!!!!!!!!!!!

+13/0
12.8.2016 19:19
Foto

M66i28c51h85a75l 78N98a54j31m79a47n 7639963626420

Jenže budou volby a horníci (a jejich příbuzní) jsou velice početná skupina voličů.....

+2/−1
12.8.2016 21:58

J29i68ř20í 69P91o71k31o70r59n49ý 1651613851289

Sorry, mělo být plus...

0/0
13.8.2016 18:24

M48a13r43t88i14n 39D40o37k25t94o88r 5759288547376

Nejhorší je, že doly nejde zavřít tak jako fabriku. Nebo jde, ale již nikdy je nikdo neotevře.

+1/0
12.8.2016 18:50

H45a25n67a 83D51o67s83t29á97l58o56v94á 1959804350354

Jde o to, jestli ještě je co těžit. Nebo jestli se to v současné době vyplatí.

+3/0
12.8.2016 19:02

V22a46c67l13a41v 44P29e17r57o13u87t41k94a 6748137954121

ale otevře když přijde nouze,tak to půjde velice rychle.

+4/0
12.8.2016 19:06
Foto

M25i31c13h49a92l 12N75a79j29m23a89n 7559813456400

On je rozdíl mezi zastavením těžby a uzavření dolu.

Při zastavení těžby se přestane těžit uhí, ale veškeré podpůrn éčinosti zůstávájí v provozu (věgrán ídolu, odčerpávání vody, udržbářské práce.....) a ten provoz stojí nemalé peníze, ale kdykoli lze poměrně rychle těžbu obnovit.

Při uzavření dolu se většina těchto činností zastaví a důl se v podstatě zlikviduje. Případné obnovení těžby je pak obtížné a někdy i nemožné.

0/0
12.8.2016 22:02

J44o68s62e62f 81T86l34a14m80s47a 7751930643957

Nejde. Spodní voda prostory zatopí a je vymalováno. Už nikdy nelze takový důl otevřít. Díky Bohu. :-)

0/0
12.8.2016 23:50

R87o13m82a52n 98S92t64o14n31e71k 1529653369611

stačí udržet v provozu důl Jeremenko a Žofie a k zatopení nedojde :-)

0/0
13.8.2016 0:35

R24o16m26a12n 30J51e10s59c16h49k42e 9308385957985

Ve Zbýšově zavřeli důl a konec. Mou Zbrojovku také zrušili. Ekonomika je neúprosná.

Problém není zavřít. Problém je rekultivace po těžbě a ta stojí hodně peněz.

Bakala když vydělával, tak si nechal peníze pro sebe. Stát od něj vybral málo peněz budoucí rekultivaci.

Jak jsem se dočetl, tak se stěhuje z tohoto státu. Může dostat od někoho do nosu.

Bohužel můj podnik vozí pro OKD vlaky z uhlím. Útlum těžby nám vezme práci.

0/0
13.8.2016 22:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.