Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tržby čtyři miliardy, 751 prodaných autobusů. SOR Libchavy hlásí rekordy

Výrobce autobusů SOR Libchavy dosáhl v roce 2015 rekordních výsledků. Prodal 751 vozidel, což představuje meziroční nárůst o 31 procent. Tržby se zvýšily o 42 procent na 3,794 miliardy korun a zisk po zdanění o 44 procent na 347 milionů korun, vyplývá ze Sbírky listin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R38o29m31a82n 40K90o50z58e25l 4447686963464

Ve Zlíně jezdilo na MHD SORek asi 10, od roku 2000. Už není ani jedna, šly na Ukrajinu nebo na Slovensko. Nebyly moc oblíbené, měly manuální převodovku, což není do městské dopravy optimální a řazení bylo prý dost tuhé. O nových SORkách se tam nepřemýšlí.

0/0
14.8.2016 22:54
Foto

L61u70k68a66s 22Z97m55i35z65i86k 8252333750848

ta manuální převodovka musela být požadavek zákazníka...dnes se busy nedělají sériově, dnes si zákazník vybere vše sám - od typu motoru, převodovky až po barvu záclonek

+5/0
14.8.2016 23:27
Foto

R65o90m85a62n 32K87o71z23e20l 4747696243864

To je zajímavé. Nahradily hranaté Karosy, které měly automat.

0/0
14.8.2016 23:29

R85o82m40a62n 41P29o51l29á47č53e91k 5566209725

Ale i tak... SOR dodá co si zákazník objedná...

Jedna vtipná hláška od pánů ze SORu, že pokud zákazník bude chtít i sprchový kout v busu, tak to umí nakreslit a vyrobit ;-D

+1/−1
14.8.2016 23:50

J22í71ř42í 15N58o63v15o84t66n39ý 2802465184739

SOR to je shit, maďarský Ikarus za komoušů byl proti tomu mercedes

+2/−10
14.8.2016 21:51

J48i59ř92í 96E96r21b68e51n 1343344836147

No ony ty SORy na rozdíl od Ikarusu umějí topit, není v nich průvan a sedačky mají taky poněkud komfortnější než ty maďarské žíněnky.

+8/0
14.8.2016 22:00

J34í65ř28í 46N93o16v21o25t58n50ý 2772695204609

žíněnky byly velký a dobře se na nich sedělo

+2/−1
14.8.2016 22:04

M80i11c25h11a81l 94N20o76v79á86k 6596930595989

Hlavně v létě

0/0
14.8.2016 22:25

J13a70n 47B18a31r53t39á49č65e30k 6455745350929

Neřekl bych to takto extrémně, nicméně je pravdou, že v jistém období (nevím jak teď) byli busy SOR takové Dodo, kdy mnozí řidiči s láskou vzpomínali na hranaté Karosy.

+1/0
14.8.2016 22:53

J25i97ř80í 33E85r46b40e67n 1353324516887

Karosy 730 byly taky dodo, akorat ze ten stav z pocatku 80. let si dnes uz nikdo nechce pamatovat.

+2/−1
14.8.2016 23:36

M92a57r85e40k 86K98o56s22t21k87a 2137696477650

To jo měněj je za Iveca,ale spotřeba nových Ivec je 28-32 litrů,u Sorek 18.5-23 max.

0/0
14.8.2016 21:08
Foto

M30i41c44h94a65l 16N68a27j60m80a16n 7359173226670

Jde o to, jak velké autobusy srovnáváte. A jen otázka, jaké motory používá SOR?

0/0
14.8.2016 21:13

R45o44m24a65n 42P60o80l62á34č42e45k 5276229805

Stejné motory jako SOR ;-D

FPT Industrial

FPT Industrial

FPT Industrial

0/0
14.8.2016 21:20

R37o94m21a85n 30P25o97l32á40č65e45k 5296749955

SORy šly kvalitou hodně nahoru... Ano první stály za h..., ale současné NB18 se vyrovnají i ostatním výrobcům... A pokud se bude kašlat na údržbu, tak odejde všechno... Viz hořící Karosy a Citybusy...

Pro antispartany může štvát, že SOR vlastně patří Křetinskému;-D

+5/0
14.8.2016 21:06

J14a34n 60P91y43t53e75l52a 5870146158

Jak koukám na tu první fotku, tak už je napadlo udělat v tom autobuse okna ;-D U Brna jich jezdí hromada (příměstské od BDS, BusLine) a ty "nízkopodlažní" (od 1. ke 2. dveřím) mají sedadla u kterých okno začíná v úrovni očí :-P:-P:-P To nemluvím o tom, jak to skřípe a o hlučnosti když se zapnou supervýkonné větráky.

0/0
14.8.2016 19:36

J15i49ř77í 20E61r30b87e56n 1453334856947

To musíte být hodně malé pívo, když Vám v low-entry busu vychází dolní hrana okna do výše očí. Měřím 181 cm a mně okno to vychází do úrovně ramen...

+2/0
14.8.2016 21:56

J49a86n 96S69v22o13b57o30d23a 3847834579103

Už to zde bylo řečeno nesčetněkrát a za sebe mohu potvrdit, že kvalita SOR je otřesná, alespoň zde v Praze. Už nový vůz vrže jako mnoho let starý a bus vypadá již na první pohled jako celý postavený z nějakých univerzálních dílů pochybné úrovně, které k sobě prostě vůbec nepasují. Co se skrývá pod kapotou snad raději nechci vědět, ale co vím od bratra, který u DPP pracuje, tak jsou tam z nich nadšeni...

Ale co, je to levné, že... Bohužel to platí jen pro pořizovací náklady.

+6/−8
14.8.2016 19:17

L81u53k83á68š 15Š83l16e17h79o24f75e30r 1223789455569

Pod kapotou je ten samy motor jako u konkurence ;-)

+2/0
14.8.2016 22:07

J72a39n 72S28v39o20b14o45d83a 3637484409823

Tak ono to není jen o motoru, že ;) Důležitá je především kvalita provedení všech vnitřností. A když to není huj ani nahoře kde to je vidět, tak neočekávám, že to bude nějaká hitparáda tam, kde to vidět není.

0/0
14.8.2016 22:22

P90e29t64r 29L19a78n76d14a 1869400495784

Potkávám jich desítky denně ve Francii, ale jak tu čtu, asi to nebudou ty zdejší...

0/0
14.8.2016 18:51

L87u68k71á31š 49Š98l34e22h72o50f55e21r 1393699705489

Jiste ze jsou to ty same busy, to jen diskuteri na iDnes radi plivou na vse ceske ;-)

+5/−1
14.8.2016 19:37

J47a84n 50S44v75o33b88o94d20a 3107134989683

O tom to vůbec není Lukáši. Neříkejte mi, že nejste do SORů nějak osobně zainteresován (dle mínusů, který tu sypete). Vždy mi přišlo, že Praze a hlavně pražské MHD celkem rozumíte, takže nevidím žádný jiný rozumný důvod, proč se zrovna SOR tak zastáváte. Neznám nikoho, komu by se ten autobus líbil. Všichni jen nadávají a to ať už s ním jezdí denně, nebo je jen jako občasní cestující.

+4/−5
14.8.2016 20:13

L52u84k97á32š 49Š51l50e42h24o44f64e24r 1283209505739

Nemam se SORy nejmensi problem, sorry ;-) Aktualni NB18 jsou moderni busy nizsi cenove kategorie. Jiste, napr. Mercedesy jsou lepsi, ale to by bylo od obycejnych lidi kriku, ze se kupuji drahe busy...

+2/0
14.8.2016 22:10

J52a89n 48S17v37o65b11o88d14a 3127644799763

Tak by byl křik no. Ten křik je i tak, takže by se stejně nic nezměnilo. Ať se zdraží roční jízdné klidně i dvojku, když se nahradí ty SORy nějakou lepší značkou. Hlavně je však důležité, aby vše mělo klimatizaci, protože ta mi v pražské MHD chybí nejvíce a její absence mi vadí víc, než všechny rozvrzané busy SOR a dřevěné sedačky z nových tramvají dohromady.

0/−3
14.8.2016 22:29

J20i48ř95í 35E52r30b64e56n 1873884286307

Vy mate nove SORky bez klimy?

Mimochodem, kolik dalsich vyrobcu nabizi nizkopodlazni ctyr/sestidverove busy s tak extremne rychlou vymenou cestujicich? Vite, kdyz se na zastavce otevre temer polovina boku vozu, lidi nastoupi/vystoupi mnohem rychleji, na dvacetizastavkove lince usetrite peknych par minut a v souctu pak pri sikovnem dispecerovi usetrite na stejne kapacite i nekolik busu a tedy i soferu...

+3/0
14.8.2016 23:42

J16a33n 50S85v30o57b22o47d30a 3677204639903

Ano, máme tu SORky bez klimy.

Nevím a ani mě to nezajímá. Pro mě je důležitější komfort a inteligentní rozložení sedaček, než rychlost výměny cestujících. To je sice také důležité, ale nesmí to jít na úkor ostatního komfortu. To se pak rovnou můžou udělat busy úplně bez sedaček. To by byla rychlost výstupu úplně nejlepší. Pokud by to klasicky nezdržoval řidič, který také otevírá dveře jak kdy. Někdy i klidně 5 vteřin po přijetí do zastávky.

0/−2
15.8.2016 0:31

L40u85k82á19š 28Š46l86e70h64o14f94e68r 1873749885859

Máme tu takové SORy, jaké si DP objednal. Rozvržení sedaček, klima, to vše je na objednateli. Myslím že pláčete na špatném hrobě ;-)

+2/0
15.8.2016 0:43

J27a63n 10S30v86o31b42o60d13a 3837544519423

Jasné, vše jde je za objednatelem:) Myslím, že prachmizerné technické provedení interiéru busu, kdy prostě vše skřípe už když je to nové, nejde za objednavatelem, ale je to prostě standard SOR. Navíc by mělo být přece prioritou firmy neprodat cokoliv, i kdyby se objednatel na hlavu stavěl. Jde především o jejich jméno.

0/−1
15.8.2016 7:48

L56u52k38á41š 44Š22l44e80h47o69f52e41r 1583509295549

Ok, nemáte tu značku rád, já vám to neberu. Jen tu svoje subjektivní pocity nevydávejte za objektivní fakta ;-)

+1/0
15.8.2016 8:53

J26a41n 82S33v61o13b13o19d43a 3137184529323

Ne, ta značka mi nikdy nevadila. Tedy dokud jsem nezažil kvalitu jejich nových nízkopodlažních busů v praxi. To, že ten autobus je rozvrzaný už jako nový a na řadě sedaček se nedá pohodlně sedět vám potvrdí 9 z 10 lidí ;)

Nicméně tady je to koukám sraz zaměstnanců SOR, takže mizím :)

0/−1
15.8.2016 9:31

R15u43d91o44l38f 18K61o66m36á53r61e54k 7148799932579

zajimalo by mne kam se podela karosa/renault. tyhle sor busy je otresne, ale nastesti tim jedu 5 x za rok a i tak se bojim, zda mne to nenecha v noci nekde uprostred cesty.

+1/−1
14.8.2016 18:48
Foto

M87i37c80h23a15l 85N52a71j27m79a52n 7489283976400

Od renaultu odkoupila výrobu autobusů ve Vysokém Mýtě firma iveco. Výroba běží ve Vysokém Mýtě úspěšně dál, jen už pouze pod značkou iveco.

0/0
14.8.2016 19:33
Foto

R14o90m58a41n 36K59o95z30e41l 4677876893864

Karosa v podstatě skončila v roce 2006, s modelem 954...od té doby je to už Iveco Czech Republic.

+1/0
14.8.2016 20:00

P30e78t56r 33B19e61z54s74t36a39r26o29s89t30i 2279576643221

Mám svěřenou LC 956... Je to jak v papírech tak logem Karoska... Ročník 2002... 2003 a řada 950, byla modernizovaná, kotouče i vpředu, dvě mřížky vzadu, jiné nápravy, tvrdé, spíš pro sportovní styl a prodáváno pod jménem Irisbus a za číslo 95x dosaženo písmeno S, na čele delfín...

0/0
14.8.2016 21:06

P47e37t22r 57B62e55z47s66t96a90r17o48s55t26i 2959656503481

Písmeno E a pod Irisem se vždy C956E jmenovala Axer

0/0
14.8.2016 21:09
Foto

R33o29m38a65n 53K65o76z61e41l 4227466393784

Jo řada 95x měla výkonný motor, také původně z tahače. Jen je tam dost slyšet turbo. Řada 93x zas měla příjemný zvuk motoru Renault.

0/0
14.8.2016 22:56

J72i75ř54í 50E61r73b72e25n 1113844516647

Nejhezci zvuk mely 730ky s turbomotorem LIAZ ML636N. Ten umel krasne zpivat!

0/0
15.8.2016 9:15
Foto

R62o67m86a82n 98K33o34z78e77l 4337456823804

Myslíte poslední Karosy, označované 1340,z let asi 1994 - 1996, co měly na boku vzadu žebrování? Ty ano.

0/0
15.8.2016 15:34

V83í56t79ě11z23s34l30a66v 22S43c72h11m75i43t90t 5770329329433

Slyšel jsem, že první SORky byly postaveny podle plánů připravovaného malého autobusu, se kterými utekli inženýři z Karosy a v Libchavách jenom katovali kosty. Co je na tom pravdy?

#

0/0
14.8.2016 17:50

P85e11t89r 97B89e77z42s88t21a60r10o49s40t70i 2689776273921

Toto nemohu potvrdit , ani vyvrátit, ale, že za vznikem Soru stojí "utečenci" z Mýta , to je pravda

+3/0
14.8.2016 18:05

J24a86n 59V31a97l50o33u24c81h 6332897428110

Ano, "utečenci", když Mýto koupil Renault. Vyvinuli 7,5m bus, který na trhu chyběl, bohužel na ten samý základ roubují kastle delší a delší, což není zrovna k dobru věci.

0/0
14.8.2016 20:03

P55e11t11r 95B79e93z58s89t32a80r45o18s16t21i 2939416393161

Malý autobus na trhu nechybí , ani nechyběl, srovnejte si 8 metr dnešní s prodlouženou dodávkou... Náklady jasně říkají, kapacita dostačuje, že místo Sorky, Solarisu je lepší vzít Rošero, Iveco nebo klidně i Mercedes a při rozdílu minimálně 7 litrů/100 km se to zaplatí samo

0/0
14.8.2016 21:52

J64i72ř83í 18E44r83b64e12n 1483734746947

Rekl bych, ze dnesni NBcka uz s puvodni 7,5 "Lili" nemaji moc spolecneho...

0/0
14.8.2016 23:46

R18a98d78e58k 54R47a39i73d88a 5837682129

Kvalita autobusů je strašná. To musí potvrdit snad každý, kdo se v tom trochu orientuje. Např. TQM Opava měla téměř celou svou flotilu složenou ze SORů, naštěstí už dostali rozum a pomalu je mění za Iveca. Ani bych se nebál říct, že bus z číny by byl kvalitnější.

+7/−4
14.8.2016 17:43

K90a16r24e22l 91K39o39š82ť52á26l 8347691260475

Úspěšná česká firma a tady se převážně nadává. Člověk hnedka ví, že je doma.

+7/−9
14.8.2016 17:40

J65a27n 41V76a54l83o24u37c71h 6462397568660

Úspěšná v tom, že vyrábí to, co řidičům (když řidič Arrivy k doktorovi s bolestni zad, první otázka je, čím jezdí, a po odpovědi SORkou je v podstatě vyšetření hotovo) ani cestujícím (minimum sedaček bez schůdku, vzadu opičí dráha) tolik co konkurence nenabízí, ale holt nakupují politici a pro ty je rozhodující cena (i když ani ta se občas nemusí zadařit nejnižší - viz zrušené výběrko v Praze) a nenaštvat majitele.

+1/−2
14.8.2016 20:09

L55u12b64o26š 79M14a81š26í38n 9689516207198

No nevím ale zaměstnanci DP Praha na ně spíše nadávají.A pokud je průměrný plat kolem 25000kč tak se docela bojím zeptat kolik je průměrný dělnický plat.

+4/0
14.8.2016 17:31
Foto

J44a91k52u91b 73S18o42b16o81t21k42a 6224398837876

Většina firem tohle udává jako údaj bez platů středního a vyššího managementu.

0/0
14.8.2016 17:36

R63a43d76e82k 44R71a83i79d87a 5987532649

no když se zveřejňovaly platy v DP Ostrava, tak se snad uváděly kolem 30 tisíc, přitom ale řidiči měli tak půlku.

0/0
14.8.2016 17:38
Foto

J44a30k36u57b 88S65o45b49o32t83k79a 6714308247596

Tak samozřejmě netvrdím, že to tak dělají všechny, nebo alespoň většina firem :-)

Uvádění mediánu by jistě bylo mnohem zajímavější.

0/0
14.8.2016 21:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.