- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ve Zlíně jezdilo na MHD SORek asi 10, od roku 2000. Už není ani jedna, šly na Ukrajinu nebo na Slovensko. Nebyly moc oblíbené, měly manuální převodovku, což není do městské dopravy optimální a řazení bylo prý dost tuhé. O nových SORkách se tam nepřemýšlí.
ta manuální převodovka musela být požadavek zákazníka...dnes se busy nedělají sériově, dnes si zákazník vybere vše sám - od typu motoru, převodovky až po barvu záclonek
SOR to je shit, maďarský Ikarus za komoušů byl proti tomu mercedes
No ony ty SORy na rozdíl od Ikarusu umějí topit, není v nich průvan a sedačky mají taky poněkud komfortnější než ty maďarské žíněnky.
To jo měněj je za Iveca,ale spotřeba nových Ivec je 28-32 litrů,u Sorek 18.5-23 max.
Jde o to, jak velké autobusy srovnáváte. A jen otázka, jaké motory používá SOR?
SORy šly kvalitou hodně nahoru... Ano první stály za h..., ale současné NB18 se vyrovnají i ostatním výrobcům... A pokud se bude kašlat na údržbu, tak odejde všechno... Viz hořící Karosy a Citybusy...
Pro antispartany může štvát, že SOR vlastně patří Křetinskému
Jak koukám na tu první fotku, tak už je napadlo udělat v tom autobuse okna U Brna jich jezdí hromada (příměstské od BDS, BusLine) a ty "nízkopodlažní" (od 1. ke 2. dveřím) mají sedadla u kterých okno začíná v úrovni očí To nemluvím o tom, jak to skřípe a o hlučnosti když se zapnou supervýkonné větráky.
To musíte být hodně malé pívo, když Vám v low-entry busu vychází dolní hrana okna do výše očí. Měřím 181 cm a mně okno to vychází do úrovně ramen...
Už to zde bylo řečeno nesčetněkrát a za sebe mohu potvrdit, že kvalita SOR je otřesná, alespoň zde v Praze. Už nový vůz vrže jako mnoho let starý a bus vypadá již na první pohled jako celý postavený z nějakých univerzálních dílů pochybné úrovně, které k sobě prostě vůbec nepasují. Co se skrývá pod kapotou snad raději nechci vědět, ale co vím od bratra, který u DPP pracuje, tak jsou tam z nich nadšeni...
Ale co, je to levné, že... Bohužel to platí jen pro pořizovací náklady.
Pod kapotou je ten samy motor jako u konkurence ;-)
Potkávám jich desítky denně ve Francii, ale jak tu čtu, asi to nebudou ty zdejší...
Jiste ze jsou to ty same busy, to jen diskuteri na iDnes radi plivou na vse ceske ;-)
zajimalo by mne kam se podela karosa/renault. tyhle sor busy je otresne, ale nastesti tim jedu 5 x za rok a i tak se bojim, zda mne to nenecha v noci nekde uprostred cesty.
Od renaultu odkoupila výrobu autobusů ve Vysokém Mýtě firma iveco. Výroba běží ve Vysokém Mýtě úspěšně dál, jen už pouze pod značkou iveco.
Slyšel jsem, že první SORky byly postaveny podle plánů připravovaného malého autobusu, se kterými utekli inženýři z Karosy a v Libchavách jenom katovali kosty. Co je na tom pravdy?
#
Toto nemohu potvrdit , ani vyvrátit, ale, že za vznikem Soru stojí "utečenci" z Mýta , to je pravda
Kvalita autobusů je strašná. To musí potvrdit snad každý, kdo se v tom trochu orientuje. Např. TQM Opava měla téměř celou svou flotilu složenou ze SORů, naštěstí už dostali rozum a pomalu je mění za Iveca. Ani bych se nebál říct, že bus z číny by byl kvalitnější.