- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A přitom by stačilo kdyby zrušily ten pitomy poplatek za přejeti statni hranice ktery odporuje svobodnemu trhu uvnitř EU
Žádný takový poplatek není, je to jen ceník NRT (http://www.cd.cz/assets/infoservis/cim-se-ridime/prehled-mezinarodnich-tarifnich-bodu-nrt-a-trasovani_1.pdf). Osobně si myslím, že to je přežitek, ale problém u "normálních" vlaků je, že to prostě provozuje po svém území daná železnice a musí se to řídit dohodami mezi železnicemi.
Tak dočteme se i něco zde...
Jančurův RegioJet se snaží zabránit dohodě státu s ČD, podal žalobu Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/jancuruv-regiojet-se-snazi-zabranit-dohode-statu-s-cd-podal-zalobu-1314673#utm_source=zpravy&utm_medium=selfpromo&utm_campaign=e15rss#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink
Nechápu, proč MD nepřistoupí na nabídku "žlutého dopravce" za následujících podmínek, tak, aby koncový uživatel změnu dopravce z hlediska pořizovaných jízdenek nepoznal :
1) vlaky budou zahrnuty do mezistátního rezervačního systému - rezervaci místa bude možné učinit ze zahraničí nezávisle na nákupu jízdenky ...
2) dopravce bude mimo "smluvních přepravních podmínek RJ" akceptovat "smluvní přepravní podmínky dopravce ČD a.s.)
3) dopravce bude akceptovat tarif IDS JMK, Tarif TR 10 dopravce ČD a.s., dále se bude řídit předpisem KC1
4) dopravce bude akceptovat mezistátní jízdenky, jízdenky InterRail (One Country Pass, GlobalPass), síťové jízdenky IN 100, zaměstnanecké jízdenky ČD (tzv. režijky = IN Karta za zaměstnaneckou cenu), průkazy na slevu IN 25, IN 50, IN Senior, IN Business.
5) ve vlacích bude rozlišena 1. a 2. vozová třída
6) vozidla nasazená na tyto vlaky budou pořízena veřejnou soutěží, tak jako musí činit dopravce ČD a.s.
Tedy podmínky, které "žlutý dopravce" nemůže akceptovat ...
Minulý týden jsem jel:
Praha hl.n. - Olomouc hl.n.
Olomouc hl.n. - Praha hl.n.
Praha hl.n. - Olomouc hl.n. - Hodonín
Hodonín - Brno hl.n. - Praha hl.n.
zvolil jsem proto jízdenku na léto za 790,- Kč
Jinak jezdím často pouze z Prahy do Hodonína přes Brno a cesta mě tam a zpět stojí 500,- Kč.
To zas bude bašta pro jančuru :D
No s Leošem se dá jet Ostrava - Košice i za 140,-- tak zas taková bašta to nebude...
jakým výpočtem jste přišel na 600 korun za auto mezi Prahou a Ostravou?
a proc nezlevni trasa take smerem na Budapest? tam je snad kilometr jizdy drazsi?
Lide nejsou hloupi, skoro denne ve vlacich Cesky drah narazim na cloveka, ktery si uvedomuje, ze tramvaj Leoexpressu neni to same co Pendolino.
Toto jsou typické ČD. Jedná se sice o spoje bez dotací, ale když budou tyto spoje ztrátové, tak se jednoduše zafinancují z dotovaných linek. Představa, jak levnější jízdné přiláká nové cestující a tím se ČD zvýší tržby jsou naivní. Ono když se sníží cena jízdenek, tak se sníží tržby od všech cestujících a přírůstek nových zdaleka nemusí pokrýt tento úbytek....
Dost by mě zajímalo, zda v ČD nese někdo zodpovědnost za to, že snížením jízdného tržby neklesnou. V soukromé firmě by pokles zisku rozhodně nebyl přijat s nadšením...
Proto ostatní soukromí dopravci jezdí za dumping a jako bonus za to dostávají pokuty
A pak že konkurence nefunguje. Funguje jen semusí omezit moloch jménem ČD na kolejích v ČR!!! Už aby to bylo a po CR i mimo ČR si člověk mohl vybrat vlak s komfortem a obsluhou ať jede rychlíkem kam chce. Snad se toho alespoň mé děti dožijí
až vaše děti když budou cestovat vlakem a budou si kupovat X jízdenek tak to bude paráda co....