- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jasně, nejnižší cena "je tou pravou zárukou". Chjo, kdy se to smýšlení čechů změní. Čím nižší cena, tím nižší kvalita, tím nižší mzdy dělníků na stavbě, tím nižší motivace dodržovat technologické postupy na 100%.
Ano Geosan je zárukou toho správného tunelu. To se budou dít věci. Hlavně bych chtěl vidět procenta subdodávek. Kazaši 100% geosdan fakturuje. To jim jde.
Po mnoha letech v Itálii musím konstatovat, že italové dálnice umí. Pokud bych je např. srovnal s pracovním tempem u nás, tak dokážou fakt máknout. Silnice dělají 24h denně a nevymlouvají se na tmu atp, jako u nás. Navíc si tam nikde nepamatuji cedule typu "technologická přestávka, musíme to udělat, pracovní doba od-do" atp. Prostě se tam makalo při plném nasazení, vedro nevedro. Tady si firmy rozdělají x silnic najednou, kde se nemaká jenom proto, aby se mohlo hodně fakturovat.
Ještě jsem neslyšel přirovnání: "Maká jako Ital."
Geosan? :-))) Se divím, že kvůli tomu nezaložili nějakou novou firmu, jak je to obvyklé.
Oni založili v Kazachstánu, protože tady jsou už profláklý.
Kazaši dodají technologii, jsou v tomto oboru špička. Italové to budou řídit, obdobně jako vlastní hospodářství. Češi to pořeší finančně, žádný rozpočet přece není tak velký, aby se nedal dokonale rozkrást. Toto bude kvalitní projekt .
Pokud to postaví Italové za ze peníze z Kazachstánu, tak bych se obával jen té české firmy, co v tom holportu chce být také....
Ťok nám vysvětlí, že levné je špatné a doporučí firmu dala vyšší - ale všimné.
No popravdě nerozumím, jak by to mělo fungovat. Kazašští dělníci zde samozřejmě nemohou pracovat, nejsou občané EU. Tj. museli by si najmout stejně české dělníky (resp. ty, co tu už mají pracovní povolení). Navíc i kdyby dostali výjimku, tak samozřejmě to není pro stát úspora, když dává práci cizinci a čechovi pak musí platit dávky.
Stroje - OK, museli by je sice dovézt, ale dokážu si představit, že mají u nich problém, že se jim tam nevyužité válí, takže by to pro ně mohla být úspora. Případně si samozřejmě mohou půjčit od českých firem, ale tam by neušetřili.
Materiál - betonárky, cementárny, pískovny ... se používají ty nejbližší, jinak se to nevyplatí vozit a tam opět budou mít spíše výhodu české firmy, které tam nakupují častěji. Navíc je samozřejmě třeba znát nějaké místní specialitky, aby třeba nekoupili bobtnající strusku, viz problém u Ostravy.
Krom toho jsou samozřejmě v ČR trochu jiné normy atd., což samozřejmě českem nepolíbená firma nezná a bude jí trvat a stát $$$ tyhle znalosti získat.
Ale jestli nabízí stejnou kvalitu, záruky, dobu realizace .... za nižší peníze, tak jen do toho. Jen doufám, že si stát tentokrát hlídá kvalitu, aby se neopakovala situace s ostravskou dálnicí. Aby pak Kazaši nebyli jen bílý kůň nějaké české firmy, která nechce riskovat zařazení do seznamu nespolehlivých firem a prostě při prvních potížích by shrábli prachy a neřešili záruky atd.
Podívejte se jak stavěla ta česká firma např. v Tunisku
Šaškárna jménem D1 pokračuje. Asi 25 let se ví, že ta dálnice je přetížená a kapacitně nestačí, vždyť když je špička, ta se ta auta na tu dálnici pořádně ani nevlezou a je to čím dál tím horší. A teď když byla možnost postavit při opravách 3. stopu po většině délky tak se to to nedělá. Co ty chytrý hlavy na ŘSD a ministerstvu dopravy dělají, když za takovou dobu nejsou schopní ani naplánovat pořádnou modernizaci dálnice?! Udělalo se to jako většina věcí z jejich provenience; polovičatě, aby se neřeklo, že se nic nedělá.
Kazaši ??? viděl jsme je na stavbě - všechno se pak předělávalo!!