Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkušební jízda elektromobilu Tesla skončila požárem a útěkem posádky

Elektromobil Model S americké společnosti Tesla Motors během zkušební jízdy v jihozápadní Francii zachvátil požár. Posádce vozu se podařilo včas vystoupit, takže se incident obešel bez zranění. Tesla oznámila, že spolupracuje s francouzskými úřady na vyšetření tohoto případu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B74o27h21u40m81i84l14a 66Z25a14c16h68o49v71á 1408784215292

ten tesla model 3 vypada pekne. Ma mit 100kwh baterii a ma ujet 610 km, coz je uz pekne. Jinak uz ve statech jezdi dost elektromobilu, nebo hybridu. Zejmena pro jezdeni ve meste je to asi vyhodne a provoz vyjde pekne levne. Tady aspon ano, nebot 1 kwh stoji 6,5 centu. Ale benzin se tez drzi slusne, jen $2,21 za galon (3,8 l).

0/0
22.8.2016 9:09

K47a67r35e37l 55Š60e98v61č84í53k 5179281708317

přátelé, řídím auto velmi rád..... za deště, sněžení, letního dne či podzimního podvečera ... proboha, na co mi bude auto, které jede samo? já jsem přece řidič a užívám si řízení automobilu ... ne sledování řízení automobilu.... tento systém ovládání automobilů je pro blbce.... co říkáte, řídiči?

+1/−1
17.8.2016 22:36

M65a40r63t85i31n 48N67e88r57m92u21t 9257447618669

no, já se taky velice rád vozím, ale jsou chvíle, kdy bych ten automat přivítal

0/0
18.8.2016 0:37

P86e68t44r 97Č66e15r25m11á46k 9708595419300

A tak neodsuzoval bych to, když vidím co dneska dostane řidičák tak možná zlatý automaty, navíc to nijak nesouvisi s teslou, autopilota mají i jiné automobilky, a dokud to jde přepínat tak žádný problém.

0/0
19.8.2016 15:38

J10o59s59e95f 43Š84o13l18t18e53s 8564718600573

Sorry, ale jedna ryba ještě rybník nedělá. Auta hoří denně na celém světě. Ono se možná ukáže, že tu Teslu třeba nakonec někdo zapálil. Ve Francii by se nebylo ani tak moc čemu divit. A u autopilota je jasně napsané, že je v betaverzi a není určen pro běžné použití a že řidič ho používá na vlastní triko a musí být neustále převzít řízení. Co na tom kdo nechápe?

+1/0
17.8.2016 12:24

O20l41g25a 40B26o46c93k96o83v71a 4304132267493

Musk zbankrotuje

+2/0
17.8.2016 9:57

H39o26n25z71a 16T47a87r 3969432244802

Někdy možná . Tesla motors už zažila několik útoků, ale vždy to přežila a jede dál . www.hybrid.cz

Přes 400 000 před objednávek na model 3 hovoří jasně .

Aby se ale mohly vyrábět Musí se naplno rozjet Gigafaktory 1

Již tet totiž výroba akumulátorů nedokáže pokrýt poptávku Velká část výroby totiž putuje do solárních systémů kde akumulují přebytky .

www.hybrid.cz

0/0
19.8.2016 17:24

P58e58t58r 78Č25e87r35m15á56k 9158685309400

Zkrachují v okamžiku kdy tam přestanou donátoři sypat peníze, a nebo nedejbože budou dokonce chtít vrátit co tam dnes je. 400 tis jakože objednávek (nejsou nijak závazné) na neexistující auto nijak nemění ten problém že tesla není schopná vyrábět pořádně ani těch pár desítek tisíc a především je neumí ziskově prodat. Kdyby jim tedy náhodou v budoucnosti ta menší větší fabrika skutečně stála, akorát to uspíší ten ekonomický konec.

0/0
21.8.2016 0:27

H42o93n36z12a 75T86a75r 3409682624772

Ne ! Zkrachují jestli udělají závaznou chybu Ztratí důvěru a lidé jejich výrobky přestanou kupovat. Na začátku Elon Musk jasně všem investorům řekl Všechny dostupné prostředky budeme zpátky investovat do rozvoje . Firma nebude léta generovat zisk !

www.hybrid.cz

Názor: V Tesla Motors sázejí všechny karty na Model 3 protože zájem předčí očekávání Proto cpou všechny dostupné prostředky do uvedení tohoto modelu na trh. Tento model má být klíčovým modelem značky. Gigafaktory 1 s vysokým stupněm automatizace. Přinese velké skokové snížení ceny s novým typem akumulátorů . Nový 100kWh akumulátor. Nová verze elektromobilu Tesla Model S 100D s dojezdem 613 km dle NEDC.

Toyota motors je v určitém směru zklamáním .

Toyota model plug- in- hybrid malý dojezd čistě na EV ( vyšší kapacita nedostupna ani za příplatek ). Na srazu EV jsem viděl První generaci Toyota RAV EV ( výroba1997–2003 ) Dovoz s USA koupeno u prodejce Toyoty s novou sadou akumulátoru Ni-Mh . Toyota měla náskok který dostatečně nevyužila. Ale co už jí nikdo nevezme je, že synonymum od slova Hybrid je Prius.

U Toyota motors vsadili do budoucna na výrobně náročný vodíkový pohon . Jako u Tesla motors. Trh rozhodne jestli uspějí.

www.youtube.com

0/0
21.8.2016 13:18

P90e37t84r 64Č22e69r22m97á10k 9588675879440

Ale kdeže, jste vedle jak ta jedle. Aby firma mohla zisk investovat do vývoje, musela by vydělávat. Tesla ale žádný zisk negeneruje!!! Naopak je od samého začátku v trvale ztrátě, takže nemá co investovat. Kumulovaná ztráta se neustále zvětšuje, a je tedy naprosto závislá na tom co kdo do ní nasype a především na tom kdy bude chtít zpět. Co komu Musk říká je zcela irelevantní, pokud se akcionáři a donátoři rozhodnou zítra že chtějí peníze zpět, Musk na to nemá absolutně žádný vliv.

Do čeho vkládá naděje není zas tak důležité, zatím jsou výsledku žalostné, prodávájí pár desítek tisíc aut za šílenou cenu která je akcpetovatelná jen díky dotacím, a přesto nejsou schopni vydělat.

Toyota narozdíl od nich prodává hybridů statisíce, a především už 15 let, a hlavně ziskově!!! ;-)

0/0
28.8.2016 16:04

K28a68r83e94l 96B68l44á70h94a 1845386221219

Už jsem něco podobného napsal níže: ten článek je napsán tak aby vzbuzoval negativní emoce. Vzhledem k tomu, že jsou zde především negativní příspěvky, byl tento článek napsán dobře. A proč si myslím, že ten článek je záměrně napsaný negativně? Není v něm ani jedna pozitivní věta o tomto výrobku. A ta by se určitě dala najít.

Zkrátka si musíme uvědomit, že s námi pořád manipulují, ať už se jedná o stavbu metra, migrační otázku, volbu prezidenta, fotbalový zápas, nebo třeba vybudování jezu na řece.

+3/−1
17.8.2016 8:51

P85e31t56r48a 50M89a94l80a87k86o12v69a 1928860910704

:-) a KDO s vámi manipuluje? zeman? ovčáček? mynář? putin?

+1/−3
17.8.2016 9:15

J30a81r74o16m90í83r 16Č12e80c42h 1983288177942

Vedoucí elity tohoto světa,vážená paní,Ty které tu uvádíte krom ,Putina jsou hodně malé ryby.Vy snad máte pocit že žijete ve svobodné společnosti?;-)

+2/−1
17.8.2016 9:20

K52a56r52e11l 83B90l50á61h17a 1765916631409

Může to být někdo, komu vadí, že má Musk úspěch v získávání dotací. Nebo v tom mohou být petrolejářské společnosti. Nebo v tom může být konkurence z automobilového světa. Také to může být opravdu jenom nevinný článek o požáru jednoho auta.

Také může být pravda ta, že já sám jsem zmanipulovaný abych to tak cítil a tudíž to vidím špatně. :-)

0/0
17.8.2016 10:42

K80a81r34e14l 81B51l98á74h13a 1625156291119

A mimochodem, vy si myslíte, že vámi jmenovaní s námi nemanipulují???

0/0
17.8.2016 10:44

L24u53d66v18í89k 76G72a91j44d54o26š90í13k 2105293674732

Vzhledem k tomu že tento plátek patří Babišovi, jehož živobytí je výroba biosložky do paliva spalovacích motorů, tak se snad ladění článku nemusíte moc divit. ;-)

+1/0
17.8.2016 9:28

J97i23ř36í 52Š35t30ě55d37r27a 5750172291497

Článek není recenzí na automobil, ale zpráva o požáru.

0/0
17.8.2016 9:52

J93a46k80u81b 76F96e93i98f85a24r 7899479466369

Obecně považuji elektromobily současné konstrukce za slepou větev vývoje automobilů, stejně tak jako hybridy.

Na druhou stranu, že se toto stalo ve Franci, kde všechno nefrancouzské, nedejbože dokonce americké je špatné, tak bych tomu nepřikládál velkou váhu. Ostatně kolik už shořelo Peugeotů a Renaultů...myslím nepočítaně.

+3/0
17.8.2016 8:36

L18u23d78v51í79k 17G38a64j91d91o57š87í33k 2215793724112

Slepá cesta je podle mě auto čistě na baterky. Naopak nějaká forma hybridů s vetším či menším důrazem na elektřinu tu bude velmi dlouho a nejspíš nahradí klasické pohony.

Samotný elektropohon má totiž oproti spalovacím motorům nepřehlédnutelné výhody. Problém jsou pouze ty baterky.

0/0
17.8.2016 9:32

Z65d71e93n60ě78k 19D30u33f32e72k 2734214988

teď chápu, že si BMW dělá z nich legraci. Auta, která vyvíjejí už jsou prodaná koncovému zákazníkovi a ten holt musí čekat a čekat než auta odladí a pak mu ho dodají, ale kdy to závisí na odladění masařek, které toto vozidlo ještě má. Až se jim to povede, tak bude mít BMW po legraci. Do té doby BMW, ale prodá spoustu hybridních vozidel.

+1/0
17.8.2016 8:06

L46u14d88v92í47k 24G47a33j37d22o20š38í54k 2875333874732

Až se jim to povede...

Ještě pár podobných kiksů a objednávky začnou zákazníci hromadně rušit. Víte co podobné zprávy dělají s důvěrou lidí?

+2/0
17.8.2016 9:34

H82o29n22z22a 33T75a51r 3749382134572

BMW si naběhlo svou rýpavou Reklamou Udělalo Tesla motors Reklamu zdarma . Zajímavé jsou komentáře pod videem.

www.youtube.com

0/0
19.8.2016 16:26

O28n57d43ř64e52j 92U55l52m98a39n 3728652359774

R^;-D

0/0
17.8.2016 7:28

O38n58d82ř31e34j 31U96l44m57a88n 3548972859224

Mělo patřit pod příspěvek: Tomáš Kuchař, 16.8.2016 21:05

0/0
17.8.2016 7:31

R38a46d28e19k 21B89a15r79t78o55š 7854619424796

To je škoda, že se nikomu nepodařilo to ohořelé torzo vyfotit. Pak bych tomu článku snad i věřil...

0/0
17.8.2016 6:28

J87a43k20u62b 86P44o94k26o68r53n14ý 7819606833987

mozna i podarilo, ale pote co se do toho vlozili pravnici tesly si ho ais nikdo nedovolil publikovat ...

+1/0
17.8.2016 7:52

L53u19d53v16í42k 24G62a21j63d54o44š71í58k 2795373454712

Anebo iDnes prostě nebyla ochotna tu fotku zaplatit.

0/0
17.8.2016 9:36

M87í26r55a 24K78r90a21t50o27c21h76v73í14l 8396399314794

Co se divíte, benzín a nafta přece hoří, ne?

0/0
17.8.2016 4:54

M34í45r41a 54K98r65a35t32o56c18h51v72í46l 8456419174414

Koukám, že petrolejářská masírka zabírá

+2/0
17.8.2016 4:56

H92o43n37z84a 74T28a42r 3659252124842

V automobilech se spalovacím motorem je i na palivový systém používáno plastových komponentu, které mohou někdy prasknout. V práci se nám na dodávce stalo, že se zlomil plastový díl přes který, se vracely přebytky paliva v palivovém systému spět do nádrže . Bylo cítit silný pach vypařujícího se paliva Ještě že se to zjistilo včas .

Když je Palivo vedeno v hořlavém plastovém potrubí tak to v případě požáru jen oheň přiživuje. Komponenty Palivového systému by měl být s kovu, i v případě menšího požáru by palivo nevzplálo nebo alespoň prodloužilo čas na opuštění vozidla záchranu posádky , zvýšení bezpečnosti.

( SNIŽOVÁNÍ NÁKLADŮ zisk na prvním místě )

0/0
19.8.2016 17:51

V46a58c24l15a50v 77V55a90v13r27a 3887594305907

Teď v létě se tu zabil zkušební řidič Tesly u Tampy.

Ostatně to že prodělává Tesla na každém vyrobeném a prodaném voze průměrně 4,000 dolarů není pro ty co se zajímají žádná novinka. Váš tisk vám o tom nenapíše.

Podle mne auta s pohonem na baterie nejsou řešení bucnosti. Daleko efektivnější jsou dnes už spolehlivé a vymakané palivové články. Od nich se upustilo zároveň s klesající cenou ropy. Američan je ochoten dát za auto 35,000 dolarů a to Tesla zatím nedokáže. Ta v postatě jede jen proto, že ji drží nad vodou sponzoři zejména z bank. Až jim dojde trpělivost a oželí své ztráty, bublina splaskne.

Co to je ročně vyrobených 50,000 aut když se jich letos v Americe vyrobí kolem 16,000 000?

+8/−4
17.8.2016 3:28

R32o81l68a77n80d75o 45A66r72i46a94s 7928949597270

LIthium je extrémně reaktivní kov, jakmile je článek dehermetizován, je po legraci.

+2/0
17.8.2016 1:42

V98a88c82l63a49v 85V97a92v46r31a 3677894495147

Baterie se během provozu externě chladí nebo ohřívá na optimální teplotu. Pohon vozu je z vysokonapěťové baterie a ostatní spotřebiče běží na běžnou 12V baterii (Možná Lithiovou) Ostatně moje nířadí v mé garážové dílně beží všechno na Lithium. Od osekávaček, různé pily na dřevo, cirkulka, vrtačky.. dnes už Nikl Cadje nepoužitelné na déle než rok. Nemá to výdrž.

Věřím na vodíkové palivové články.Měnící vodík na el. energii a zjednodušeně na elektromotory. Je to mnohem lacinější a efektivní provoz. Pravda články bývaly těžké, nespolehlivé a drahé (platina) ale nakonec je GM vymakal a měl v NY i jinde po Americe celé flotily aut všech druhů od sporťáčku Corvette kde se to zkoušelo, přes Camaro až po populární Silverado. Taky Ford a Chrysler zkoušeli palivové články i elektromobily ale vcelku snadno přišli na to, že to je nesmysl. Je třeba vidět právní důsledky. Ta Lithiová baterie je velmi drahá a já nevěřím že bude bezvadně pracovat alespoň těch 7 let. Jestli dnes Tesla prodělává na každém autě 4,000 USD (100,000 Kč), tak by mohla prodělávat mnohonásobně víc. A to by neustála.

Jinak ovšem chápu že někdo si představuje že třeba do práce by bezstarostně těch svých 10-15km jezdil v pohodě s elektromobilem a přes noc nabíjel. (A to v Americe jsou dosud nabíjecí stanice doslova všude, zdarma). S elektromobilem se jezdí poněkud jinak než s klasikou..mohu ujistit. Jo je to tiché, a má to odpich. Tady někde bych končil...Ne nenatankuješ skoro nikde, a když ti dojde šťáva, tak si počkáš pokud už se k dobíječce dostaneš.A několik hodin. Nissan Leaf potřebuje 8 hodin, Ford Focus Electric 5 hodin, Chevy Volt má dobíjecí malý motorek takže se to dobije i za jízdy na vybitou baterku, evropslé modely elektromobilů neznám ale podstata a prodejnost, bude stejná.

Perpetum Mobile stále ještě není. A chování baterie po roce a po 5ti letech? Všichni stárnem i ty baterky.

+4/0
17.8.2016 3:54

H24o13n82z17a 92T51a45r 3729862444362

Jen doplním Nissan Leaf lze nabíjet ruznými způsoby. Třeba na rychlonabíjecí stanici 0 na 80 % za pouhých 30 minut. Vice na www.nissan.cz

Chevy Volt Motor je mechanicky spojený přes převody a podílí se přímo na pohonu vozu .

To BMW i3 ve verzi s REX (prodlužovač dojezdu) má palubní generátor který

je tvořen motorem s scooteru C 650 GT a není mechanicky spojen s pohonem.

www.bmw.cz;lbmatchtype=b&lbcreative=104748620765&lbnetwork=g&lbkeyword=%2Bi3%20%2Bbmw%26subscription_lead_context=TDA-i01-sopo-aw

0/0
20.8.2016 17:04

M48a79r84t77i19n 56P81l95a72t13i37l 9161953791158

V nadpisu útěk posádky, v článku ta samá posádka v klidu vystoupila. Lupo, lupo, kam to spěješ....

+19/0
17.8.2016 0:02

V33a87c32l56a22v 84V95a61v57r42a 3217854125177

ten už druhý řidič z auta vystoupil rovnou do igelitového pytle.

0/−1
17.8.2016 3:29

D81u36š11a47n 37P10i15š22i 8253361730849

Držet ruce ve vzduchu vedle volantu musí být po chvíli únavné. To si je raději položím na volant a odřídím si to sám.

+7/0
16.8.2016 23:59

V93l75a10d86i96m86í36r 87H27o56l49ý 8404321506527

...nebo tak. R^

0/0
17.8.2016 0:24

K27a36r45e96l 70K79r87p90a76t35a 5674686788985

TEchnicky

SLAbé

:-(

+5/−4
16.8.2016 23:44

H21o72n95z81a 36T90a29r 3619702454342

Kterou pobočku máte na mysli.?

www.tesla.cz nebo www.tesla.com

0/0
22.8.2016 11:00

J58i24ř88í 34S85t70r25a86k56a 9878846782388

Nevím, k čemu mi je, že to umí řídit samo,když musím držet ruky u volantu. Děkuji, nechci.

+1/0
16.8.2016 23:37

V12l15a15d84i32m60í39r 28H56o87l16ý 8824531586947

Ještě že jsem tak hodný člověk, který nemá nepřítele. Mít ho, koupil bych mu Teslu jako dárek k narozeninám.

0/−6
16.8.2016 23:14

T58o33m65á64š 98T72á22b64o97r66s90k64ý 2514811313212

Jaaa jsem od teď tvůj úhlavní nepřítel.... Jinak narozky mám 27.4 dík :-D

+12/0
17.8.2016 0:06

V35l92a66d78i30m84í44r 38H20o16l16ý 8114361826507

Jen blbni...;-D

0/0
17.8.2016 0:25

M41a21r30t37i33n 31V30o79k64o89u49n 9178283413956

Skoda ze v clanku chybi dosti podstatna informace, ze tesla model S ma i pres velmi medializovane pozary mnohonasobne nizsi pocet pozaru, nez je prumer u spalovacich aut. Zejmena kvuli tomu, ze spalovaci auta vozi nadrz vysoce horlaveho benzinu nebo o trochu mene horlave nafty a hori velmi casto. Dale velmi casto take hori kvuli zavade na elektroinstalaci, hned nekolika mym znamych shorelo auto, ale z nejakeho duvodu se to do novin nedostalo.

+7/−3
16.8.2016 23:08

D86a46n34i75e79l 89R85o78z73s72n88y36o 5540929665218

Doporucuji zkusenost s pozarem mobilniho telefonu, kde je baterka o hmotnosti par gramu. A nyni si vemte to auto, kde je takto nebezpecna vec v mnozsti stovek kg.

A pak nebudete tak blbe mluvit. Benzin hori treba na povrchu v kontaktu se vzduchem a lze ho lepe ci hure uhasit, ale jestli mate vnitrni zkrat v baterii - to je nezstavitelna sebedestrukce. At se snazi sebelip nejakou ochranou (ktera je na ukor kapacity).

+4/0
16.8.2016 23:57

H38o24n25z58a 52T31a53r 3979882154232

Bohužel neoriginální akumulátory do mobilních zařízení, které jsou vydávány za zaručeně pravé. Někdy v nich chybí, nebo je spatně navržen ochranný el. obvod, který má zajistit odpojení a někdy se přímo ochranný obvod Sám podílí na destrukci akumulátoru.

Ještě by bylo dobré doplnit, že u těch elektromobilů Tesla nehoří akumulátor ,ale palubní el systémy .

Osobně jsem viděl rozebraný akumulátorový box se shořelé Tesly a byl v pořádku nebyl poškozený ani ohořelý . Jsou lidé, kteří je kupují rozebírají a rozprodávají a ND . Tesla totiž používá velmi kvalitní zadané akumulátory Panasonic. Na Akumulátorový box je poskytována záruka 8let bez omezení počtu ujetých kilometrů. Která jiná Automobilka dává 8 let záruku na motor bez omezení ujetých km.

Pro příklad Mercedes vykupuje akumulátory s bouraných EV Smart v jakémkoliv stavu za 100 000kč repasované prodává za 250 000kč.

www.youtube.com

Až poletíte letadlem boing třeba na dovolenou tak si vzpomeňte ze sedíte jen na 200 000 litrech paliva .

0/0
19.8.2016 17:09

J11a88n 79S77v25o96b24o28d68a 3757594129603

To musíte mít asi dost známých. Já třeba neznám nikoho, komu by za posledních 10 let shořelo auto. Poslední koho znám, tak byl bratrův kamarád a jeho stodváca na plyn.

+4/−2
17.8.2016 0:02

C55y42r55i63l 44P94a74v86e97l77k21a 4916122828525

Páč asi měli francouzský auto, ty hoří normálně Třeba peugeotům palubní desky.

+1/0
17.8.2016 0:24

V64a91c36l85a74v 75V84a89v93r94a 3727394395737

lidi toho nakecaj... nicméně několik mrtvol už Tesla má a to je zlé..

Pokud nedostanou cenu pod 35,000 dolarů, tak si na sebe nevydělají.

Kdo měl možnost jezdit aspoň několik dní v elektromobilu libovolné značky, ten pozná jeden zásadní strach.

Jezdil jsem v elektro Focusu asi měsíc, i v jiných ale to sem nepatří. Vyrábělo se krátce i víc modelů i značek a ani Nissan Leaf nemá odbyt stejně jako Chevy Volt který se prodává už mnoho let...a dává se záruka na baterku 7 let. Aby se mohl prodávat za dobrou cenu je třeba max efektivnost výroby, bezporuchovost, výdrž baterie (SKUTEČNÁ). Elektromobil je velmi složité vozidlo. Daleko složitější než auto se spalovacím motorem. Ne není to golfové vozítko.

+2/−3
17.8.2016 3:37







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.