Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zkušební jízda elektromobilu Tesla skončila požárem a útěkem posádky

Elektromobil Model S americké společnosti Tesla Motors během zkušební jízdy v jihozápadní Francii zachvátil požár. Posádce vozu se podařilo včas vystoupit, takže se incident obešel bez zranění. Tesla oznámila, že spolupracuje s francouzskými úřady na vyšetření tohoto případu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R28o40l18a88n16d57o 43A31r80i94a97s 7638579647480

LIthium je extrémně reaktivní kov, jakmile je článek dehermetizován, je po legraci.

+2/0
17.8.2016 1:42

V35a17c89l21a72v 47V45a65v26r94a 3327314805507

Baterie se během provozu externě chladí nebo ohřívá na optimální teplotu. Pohon vozu je z vysokonapěťové baterie a ostatní spotřebiče běží na běžnou 12V baterii (Možná Lithiovou) Ostatně moje nířadí v mé garážové dílně beží všechno na Lithium. Od osekávaček, různé pily na dřevo, cirkulka, vrtačky.. dnes už Nikl Cadje nepoužitelné na déle než rok. Nemá to výdrž.

Věřím na vodíkové palivové články.Měnící vodík na el. energii a zjednodušeně na elektromotory. Je to mnohem lacinější a efektivní provoz. Pravda články bývaly těžké, nespolehlivé a drahé (platina) ale nakonec je GM vymakal a měl v NY i jinde po Americe celé flotily aut všech druhů od sporťáčku Corvette kde se to zkoušelo, přes Camaro až po populární Silverado. Taky Ford a Chrysler zkoušeli palivové články i elektromobily ale vcelku snadno přišli na to, že to je nesmysl. Je třeba vidět právní důsledky. Ta Lithiová baterie je velmi drahá a já nevěřím že bude bezvadně pracovat alespoň těch 7 let. Jestli dnes Tesla prodělává na každém autě 4,000 USD (100,000 Kč), tak by mohla prodělávat mnohonásobně víc. A to by neustála.

Jinak ovšem chápu že někdo si představuje že třeba do práce by bezstarostně těch svých 10-15km jezdil v pohodě s elektromobilem a přes noc nabíjel. (A to v Americe jsou dosud nabíjecí stanice doslova všude, zdarma). S elektromobilem se jezdí poněkud jinak než s klasikou..mohu ujistit. Jo je to tiché, a má to odpich. Tady někde bych končil...Ne nenatankuješ skoro nikde, a když ti dojde šťáva, tak si počkáš pokud už se k dobíječce dostaneš.A několik hodin. Nissan Leaf potřebuje 8 hodin, Ford Focus Electric 5 hodin, Chevy Volt má dobíjecí malý motorek takže se to dobije i za jízdy na vybitou baterku, evropslé modely elektromobilů neznám ale podstata a prodejnost, bude stejná.

Perpetum Mobile stále ještě není. A chování baterie po roce a po 5ti letech? Všichni stárnem i ty baterky.

+4/0
17.8.2016 3:54

H29o59n10z83a 13T48a12r 3559632934152

Jen doplním Nissan Leaf lze nabíjet ruznými způsoby. Třeba na rychlonabíjecí stanici 0 na 80 % za pouhých 30 minut. Vice na http://www.nissan.cz/CZ/cs/vehicle/electric-vehicles/leaf/charging-and-battery/charging-nissan-leaf-and-battery.html

Chevy Volt Motor je mechanicky spojený přes převody a podílí se přímo na pohonu vozu .

To BMW i3 ve verzi s REX (prodlužovač dojezdu) má palubní generátor který

je tvořen motorem s scooteru C 650 GT a není mechanicky spojen s pohonem.

http://www.bmw.cz/cs/all-models/bmw-i/i3/2016/bmw-i3-offer.html?bmw=3P1W5XCUiTR05MUh63hpebYvvnTQoW&lbmatchtype=b&lbcreative=104748620765&lbnetwork=g&lbkeyword=%2Bi3%20%2Bbmw%26subscription_lead_context=TDA-i01-sopo-aw

0/0
20.8.2016 17:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.