Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Taxiaplikace na vzestupu. V Praze už přivolávají víc než čtvrtinu vozů

Dlouhé roky platilo, že taxikář měl v Česku v podstatě dvě možnosti. Buď jezdit pro jeden z telefonických dispečinků, nebo platit za takzvaný štafl na frekventovaném místě. A zákazník tak mohl buď volat centrálu, nebo mávat na ulici. Do toho se před pár lety „vloupaly“ mobilní aplikace, přes které si taxík přivolává stále více lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R33o25m13a46n 52V11o31l45f 6550624782541

Nojo, natankovat CNG a pak jezdit za 28 kc / km , to se to potom podnika.... to by umel kazdej. Onehda jsem chtel jet ve 3 rano ze Smichova do Zabehlic, protoze MHD jelo az za 20 minut, chtel jsem taxi... par jich kolem projelo, na mavnuti nereagovalo, aplikace jsem zkusil 3, ani jedno slibene taxi neprijelo... nakonec jsem odjel MHD a jsem z taxiku zase na pekne dlouho vylecenej....

+1/−1
17.8.2016 13:34

J71a25r13o92s62l97a63v 57Š14k79o97d70a 6224548719331

7 tisíc dispečink/měsíc; 1500 silniční daň/rok; vjezdové a parkovací karty/rok; dálniční známka/rok; palivo - spotřeba 2Kč/km, náplně - 1Kč/km; vysávání, mytí - 50Kč za každou směnu

15% daň z příjmu

servis taxametru 1000. Pořízení 15tisíc.

daň zdravotní a sociální

polepení auta reklamou a povinnostma.

Žlutá karta, koncesovaná živnost, zkouška z mapy a zákonů, častější podplácení na STK.

Modlení se, aby se nic nestalo a nerozbilo. Jakákoliv návštěva servisu 10tisíc a víc.

Riskování života, zodpovědnost za životy a majetek. Riskování poblití a znečištění. Poslouchání namachrovanejch opilců.

Tržba kolem 40 - 45tisíc. Čistá vejplata měsíčně tak 20 - 22 tisíc. Za 12ky směny, většinu noční a rozvrácené rodiny, hemeroidy, zničená záda.

V česku se bude stejně pořád závidět. UBERáci platí jen za provoz vozidla, a proto jsou levnější.

+2/0
17.8.2016 13:03

J61a79r18o83s66l78a20v 51Š55k72o42d13a 6974968779981

nájezd km za směnu 300 - 400 km.

Po pár letech neprodejné auto.

+2/0
17.8.2016 13:06

M43i87l95a13n 75K80r12á55l 8353278251521

dokážu si představit tu debatu na štaflu dvou taxikářů v šusťákových teplákách jak na ty aplikace nadávají a jak to okradení zákazníků je čím dál tím horší;-D

+5/0
17.8.2016 9:11

Ř27e42h33o96ř 38V96l82a74s53á93k 2864924151606

Že restaurace zajišťují zákazníkům taxík telefonicky, to je jen přechodné. Časem také přejdou na počítače, byť třeba s nějakou přidanou IP telefonií. Mít věci v počítači má prostě příliš výhod.

+5/0
17.8.2016 8:31

J47a89r64d60a 58S17o11k97o36l 1336578681561

Zajímavý a poučný článek hlavně pro zákazníky.R^

0/0
17.8.2016 8:25

L80u77k61á58š 49Š62l66e34h23o48f44e73r 1113239125559

Liftago funguje moc dobře. Jinak už taxíky neobjednávám R^

+5/−2
17.8.2016 8:18
Foto

S48t10e13p96a24n 43K21u89t73a67j 5187517294167

ja tez :) a jsem max spokojen....

0/0
17.8.2016 8:27

F98r48a69n49t12i96š90e45k 47M39o47s36s 8332503309869

"Podle výpočtů, které si vede, mu tak z přibližně 44 tisíc korun, které si vyjezdí podle taxametru, po odečtení daně a všech pojištění a provizí zbude okolo 27 tisíc čistého. Do toho ale nezapočítává jednu významnou položku - amortizaci auta a s ní související náklady na servis."

Za den? Za týden? Za měsíc? Jestli za měsíc, tak to si tedy moc nevydělá.

+9/0
17.8.2016 7:40

M57i92c97h51a86l 32J54a70r42o47š 7654700832805

To bude zjevně měsíc, ale překvapilo mě, že jeho auto nemusí tankovat.

+2/0
17.8.2016 8:07

J54a25n 15D17ř48e94v13ě60n20ý 1159630131629

To bude za den.

0/−4
17.8.2016 8:07

J73a59r87o19s69l69a86v 20Š24k52o76d28a 6754938979171

je to za měsíc, a je to přesně tak. Čistého mi zbyde tak 20. Žádná rejže to není. Jen se pořád nadává na všecky, přitom ti hajzl_ové stojí jen u staromáku.

Kupuju oleje a destičky od starlinu - ten nejlevnejsi. Jezdim na LPG. A pneumatiky kupuju vždycky ojety a sjezdim je do hola.

0/0
17.8.2016 12:52

J63a40n29a 60E65l84i32á30š26o12v34á 9829964814918

Taxikáři ani aplikace za takovou reklamu nestojí.

Dobré pro cizince, že si to mohou odkontrolovat.

0/0
17.8.2016 7:35

J87a83n 69D80o21b53r38o95v11o96l70n39ý 1710383872716

Nevěřil bych, kolik slov se dá napsat kolem taxikaření.

+8/0
17.8.2016 7:21

R10o15m52a56n 74L44i51p95s87k36ý 2679913679

Už se těším, jak si řidiči Uber budou pořizovat systémy EET. To teprve "zamíchá kartami".;-D

0/−1
17.8.2016 7:14

M45a14r23e41k 60M88a43l16ý 1232868631350

Nesmysl. Není nutné, pokud platba probíhá bezhotovostne.

+3/−1
17.8.2016 8:12

R44o28m63a93n 54L60i91p37s39k33ý 2779533359

Myslíš? To by pak podnikatelům satačilo zavést platební terminály a nemuseli by se otravovat s EET. Ba ne, takto to, bohužel, fungovat nebude.

+2/0
17.8.2016 10:24

M27a53r41e72k 91M83a85l45ý 1372658921570

Ano, myslím. Taky podnikam, ale vše jde na fakturu, žádná hotovost. Eet se mě netyks

0/0
18.8.2016 17:32

M97a21r49t54i65n 86L28i88n30h40a25r87t 5113438755755

Taxikáři protestují proti aplikaci UBER. Hoteliéři protestují proti aplikaci BnB.

Bojím se momentu, kdy se pošťáci dozví o emailu... :-D

+58/−3
17.8.2016 5:44

J64a37n 21J36a68d16r42n44ý 4120424315126

;-D

+3/0
17.8.2016 6:19
Foto

T76o89m16á62š 70M46i56h48a51l82i73k 1469584643145

To už tu dal niekto iný pred mesiacom.

+1/−1
17.8.2016 7:21

J86a37n53a 70E57l18i20á79š98o53v65á 9889904774148

Vadí to nějak ?

+2/0
17.8.2016 7:36

J51o32s64e26f 21K40r33b62e26c 3647866373331

Svět a diskuse zde jsou plné plagiátorů.

+1/0
17.8.2016 9:26

J80a63r74o76m14í11r 55K17r57á70l 4720929664199

;-D To bude při "pružnosti" pošty ještě pár let trvat.

+1/0
17.8.2016 8:01
Foto

J16a18c14h57y64m 69B47r40z50e80z42i52n73a 6629739362163

Tak ono by se možná v rámci "klasických taxikářů" bylo hodné spíše zamyslet se proč asi tak rapidně stoupá popularita alternativ...

+23/0
17.8.2016 1:37

M70i80c86h98a44l 78J88a84r89o32š 7954920602915

"Klasický taxikář" a "zamyslet se" jsou neslučitelné termíny, zejména po těch jejich stávkách nebo jak tomu říkali.

+12/0
17.8.2016 5:04

A32d54a31m 27F54a22r17i31n66i84c 5502237926436

no ano zamyslet... redaktor...

modri andel a AAA mneli android aplikaci uz v roku 2011 vcase kdy ubercab.com byl donucen dat pric slovo cab-taxi z jeho nazvu(protoze kupodivu to odporovalo legalnim podminkam)

to ze AAA aplikace nezmenila cenu od 2011 19.9 kc/km a ze garantuje vraceni penez kdyz Vam ridic spatne nauctuje...

Proc nikdo neudelal porovnani jizd v PHA jak to udelali redaktori telegraph v London. Jinak to ze UBER musi davat reklamu do metra ze jezdi za 9.9kc/km a nenapsat ani malymi pismenami ze se jeste plati za kazdou minutu jizdy bez ohledu jestli se stoji nebo jede .. mi rika ze maji malo objednavek ;) technologicka firma co musi delat reklamu v tistenem platku LOL;-D

0/0
1.9.2016 11:15







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.