Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volkswagenu docházejí díly, omezil výrobu v největší wolfsburgské továrně

Německý automobilový koncern Volkswagen musel omezit výrobu v částech své největší továrny v domovském Wolfsburgu. Podobná situace je i v dalších dvou továrnách. Problémy automobilka vysvětlila nedostatkem dílů poté, co její dodavatelská firma odmítla dodržet plán dodávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L87a39d89i35s70l38a20v 64H91a26š71k58a 4453246951340

Náš dodavatel náš pán

0/−1
18.8.2016 11:47

P35e40t31r 71V35o79n98d89r58a53c22e94k 7895151403480

Pár info pro neznalé v prostředí automotive - automobilky ždímají dodavatele až na samé dno rentability výroby, nesmyslé termíny a za tento ,, luxus" je splatnost faktur bežně za 6 mesíců ....

+5/−1
18.8.2016 11:38

V72l94a95d54a 77S43i83m10o23n37i79k 3589273933335

Tu splatnost je pobral prosím kde ? Ať se dívám jak se dívám, nevidím u německých výrobců nic víc než průměr 40 dnů.

0/0
18.8.2016 12:35

P23e54t86r 39V11o64n16d27r18a40c98e75k 7265251243740

Vládíku - 15 let osobní praxe v automotive .......

+1/−1
18.8.2016 12:44

V86l85a33d84a 50S28i50m55o91n56i30k 3579973983495

Neykáme si, to za prvé. Za druhé - asi pracujete u špatné firmy. Moje číslo 40 avg. je naprosto přesné. Dvacátý pátý den následujícího měsíce po měsíci dodávky jsou neomylně peníze na účtě. Řídím si podle toho kalendář. Nejdelší splatnosti měli PSA a Renault Nissan ale to jim před pár lety zatrhla francouszká váda.

0/0
18.8.2016 12:47

P71e64t30r 97V50o12n75d38r82a66c76e86k 7245781663670

Vládíku - píšeš : ,,Neykáme si" ..... neboj - dle tvého přání si tedy nebudeme hýkat .........;-D

+1/0
18.8.2016 12:51

V83l98a62d92a 72S93i18m81o94n14i40k 3479543433575

Vtipné, děkuji uctivě za upozornění ... tedy ještě jednou a bez překlepu. Husy jsme spolu nepásli, netykáme si tedy. Už je to jasné?

0/0
18.8.2016 12:54

M28i19c89h36a21l 94K27r73e71j20č56a 5498286736403

a) pokud nejste schopen akceptovat jiste principy webovych diskuzi, lehka pokoc - nezucastnujte se jich.

b) p. Hornicek kdysi rikal (tedy o hercich), ze velci jsou prijemni a vyrovnani. Jen ti mali (a nejisti apod.) se prifukuji... Prijde mi to jako zajimava myslenka. Vam ne?

0/0
18.8.2016 13:01

V35l76a34d87a 45S58i45m15o76n77i55k 3479133463705

Děkuji za radu, do diskuzí přispívám podle svého uvážení tam, kde mám co říci. Snažím se o jasná vyjádření, ve svých vyjádřeních jsem si jist a nejsem herec. Pokud Vám b) přijde zajímavá myšlenka v debatě o dodavatelích v automobilovém průmyslu, je to jenom Vaše věc. Filozofickou debatu o Panu Horníčkovi můžeme nechat na jindy. Pokud diskuzi postavíte hlavně na tykání, což právě děláte, pak je princip diskuze trochu zkreslený.

0/0
18.8.2016 14:11

P38e83t49r 18V57o77n33d52r55a71c66e35k 7895811263540

Vláďo - zde v diskusi se skutečně neřeší tykání z důvodu, že všichni diskutující jsme si rovni ..... a k automotive jen poznámku - osobně znám automotive firmu, kde 400 lidí pracuje ve 12ti hodinových turnusech za 12.400kč hrubého .......

0/0
18.8.2016 15:10

M89i18r63o77s63l22a65v 97M98i82č13á23n 5579648560249

asi už jsou ve vedení imigranti.

0/0
18.8.2016 11:22
Foto

J36a10n 81K71r10o19p25á62č 4123339783263

... zcela evidentně zde cosi nefunguje....

0/0
18.8.2016 11:13

M78i32l54a33n 59N33o65v39o48t67n17ý 2250281511195

Uff - to je klika všech klik že statisíce nových pilných pracovních sil už jsou na cestě ... R^

0/0
18.8.2016 11:12

R74a74d19i93m 89P24o52l97á88š10e53k 9536793929119

Situace musí být ještě horší. Každá automobilka mívá vedle stávajícího dodavatele komponent příslušnými smlouvami a ISO certifikací připraveného dalšího dodavatele, který může toho prvního okamžitě nahradit. A veýhledu vybraného nebo vybrané další......

Pokud tedy automobilka kvůli nedostatku nějakých komponent omezuje výrobu, museli vypadnout už dva dodavatelé.....

+1/−1
18.8.2016 11:12

O74n40d43ř48e28j 75L37o78š63o34t98h 1275745675921

To myslíte, že další 2 firmy mají připravené nevyužité linky, aby mohly někoho nahradit? To určitě ne. A transfer výroby není ze dne na den, nejde jen o samotnou linku, ale o vstupní materiál. Tady se spíš může stát, že budoucí zakázky vysoutěží někdo jiný. Dnes ty objemy výroby a požadavky jsou dost na hraně a všichni dodavatelé mají občas problémy stíhat objednávky.

+1/0
18.8.2016 13:35

R66a53d58i10m 50P86o91l39á87š11e35k 9346643339169

Připravené nevyužité linky určitě ne. Ale připravené a dokončené certifikační řízení, které jinak trvá měsíce, stoprocentně ano. A dle možností v rámci toho řízení třeba připravené speciální přípravky a pomůcky k výrobě.

Takže za optimálních podmínek jim stačí jen pár nocí na přenastavení výrobní linky nebo něco takového a mohou aspoň částí kapacity vyrábět.

Navíc dost komponent automobilka odebírá od dvou dodavatelů, takže pokud jeden vypadne, druhý jen víc využije linku.

0/−1
18.8.2016 15:09

O78n85d46ř46e92j 76L80o78š32o42t46h 1945555685891

Druhý víc využije linku? A to udělá jak? Když ta jeho linka jede na maximum. Prostě to takhle nefunguje.

+4/0
18.8.2016 15:35

V39í95ť42a 10K94r78u51t23i82š 1110544475927

I kdybyste nakrasne měl dva dodavatele, tak i při poměru 50:50 to znamená, že skokové musíte zdvojnásobit výrobu. Kromě zmíněného problému kapacit na to taky musíte mít lidi nebo materiálové vstupy, což není otázka hodin nebo dnů, ale v lepších případech týdnu a někdy měsíců..

0/0
18.8.2016 17:03

O51n71d55ř56e55j 23L80o37š74o26t84h 1735365675141

Zdvojnásobit výroba nejde a určitě ne že dne na den. I kdyby to chtěl jeden dodavatel rozšířit o další linku a náhodou měl volný stroj, tak nechat vyrobit potřebný nástroj může trvat několik měsíců. Čistě teoreticky by mohl být použit nástroj od původního dodavatele, pokud by byl majitelem zákazník.

Ale ktery dodavatel má dnes volné výrobní prostory a pokud volné má, pak s nimi počítá třeba na nové projekty.

0/0
18.8.2016 17:42

J48a98n 22P75o26k48o63r78n57ý 1353689210473

Vůbec nevíte která bije. příprava výroby komponentu trvá jeden až dva roky a stojí to hezkých pár miliard. Většinou to platí automobilka, ale záleží jak jsou nastavené obchodní stavy. Dát výrobu někomu jinému není tak jednoduché a nelze to ze dne na den. Ve hře jsou nejen výrobní linky, ale strašná spousta různých přípravků, certifikátů, zaučeného personálu a logistiky. A to co jsem popsal je jen vrcholek ledovce.

+2/0
18.8.2016 15:30

C31y46r40i56l 42P44a56v13e65l50k71a 4176852148645

Když neplatěj, tak co s nima.

+1/0
18.8.2016 10:58

P50e58t42r 96V76e39s52e46l56ý 7314875194398

A to ještě jim kancléřka nabízí hromadu kvalitních pracovníků do výroby....

+4/−1
18.8.2016 10:50

M89o41j79m24í94r 55S11k72á44l77a 2970932436

...a taky inženýrů:-P

+1/0
18.8.2016 10:54

K70o82n57r49a68d 39S43l98a38d98e92k 3707438179772

a na vedoucí pozice

+1/0
18.8.2016 11:10

J98a82r35d54a 34S27o23k33o69l 1576218401131

Nesouvisí to omezení dodávky ND náhodou na tom že jim WV dluží ?

0/0
18.8.2016 10:30

V91i16k79t43o12r 42N68á69r88o16ž61n58ý 3749402608

Zcela logické. Každý dodavatel je od VW cenově stlačen hodně a hodně dolů a když VW chce více a více dílů pro svoji stoupající výrobu , je jasné , že se to musí podělat.

Jestli se situace nezmění , začnou dodavatelé bankrotovat a to bude teprve hukot..až panáčci-nákupčí z VW zjistí , že jim příští týden přijde poslední dodávka...

+2/0
18.8.2016 9:53

O42n86d52ř60e47j 32L73o60š52o52t69h 1265565585861

Je to tak, VW dost sází na vysoké objemy a ceny tlačí na hranu rentabilnosti. A platí to pro celý koncern - od Seatu po Audi.

Renault nebo PSA jsou pro dodavatele mnohem lepší zákazníci.

+1/0
18.8.2016 13:37

J91a57n 97P40o16k32o28r58n68ý 1113479180203

Tak jednoduché a rychlé to není. Dodavatel má nasmlouvané objemy výrobků a to je součást (někdy celý)jeho výrobního programu. Zastavit dodávku znamená nemít peníze pro personál, rozvoj a jistotu, že v příštím zadávání projektů ta vaše firma nebude oslovena, dokonce pravděpodobně ani jinými odběrateli, protože jste si vyrobili punc nespolehlivého dodavatele. Proč a jak to vzniklo nikdo nezkoumá a nikoho to nezajímá. možná tak ještě jako perličku při ranní kávě a to je vše. Na vaše místo naskočí kdokoli jiný, protože konkurence je dost ostrá.

0/0
18.8.2016 15:39

J76a73n 95P59o85k61o90r82n14ý 1593919790283

Ta moje reakce byla na někoho jiného. Nějak se to zašmodrchalo.:-/

0/0
18.8.2016 15:42

M54i37l89a42n 26V22o20t11a23v13a 5594436331382

at chceme nebo ne, tak tohle se projeví na kvalitě. Pokud mám ušetřit, musím něco ubrat či ošidit. A to samé udělají dodavatelé. a když uberu na lidech, tak se to projeví nekvalifikovanou pracovní silou a výsledek bude zase mizerný

+2/0
18.8.2016 9:52

D23a37l83i59b98o24r 63C83h77l56u19p 5397942673144

Jistě, svoje problémy si bude VW hojit na dodavatelích, bude žádat snížení ceny, aby někdo jiný zaplatil jejich pokuty. No jejich místní pobočka se tak chová už léta, tedy pracovat pro tento koncern není o zisku ale o reklamě jak vám tamní specialisté řeknou. Co takhle podle hesla za dobrou práci dobré peníze ??? Ale to by nebyly ty miliardové zisky vlastně....

+3/0
18.8.2016 9:44

L87u96b15o59m87í76r 90V68r36t83a35l 6960187621691

Aha. Čili kvalitní vozy této značky už došly. Nyní budou nuceni dodavatelé šetřit. Na materiálech, na lidech - takže na provedení. Z toho logicky vyplývají budoucí problémy s převodovkami a sedačkami - a to je jen začátek. Nyní se setrvačností ještě bude prodávat, než se ukáže kde dodavatelé ušetřili. Samozřejmě to manažeři nepřiznají, ale VW už bych se raději vyhnul.

+3/0
18.8.2016 9:31

M46i25c61h32a76l 54F29r10ý91d65a 1642709583432

Tak kvalitní vozy této značky došly už dávno, zpráva je spíše o tom, že bude ještě hůř.

+3/0
18.8.2016 9:56
Foto

I32v86a26n 52K95o35p16t53a 5827452611327

To je problém u všech automobilek, takřka bez výjimky.

+2/0
18.8.2016 10:41

V68l57a75d73a 26S54i30m17o20n93i77k 3719893583685

Spekulujete . Německý soud jenom vydal rozhodnutí, kterým dodavatelům přikázal pokračovat dodávkách. A že jsou dodavatelé pod tlakem, to samozřejmě jsou. Jinak by Fabie stála 600 000 v základu. Ale samozřejmě mohou prodávat díly komukoliv jinému, třeba do mlýnků na maso. Ale tam asi ta série bude trochu kratší. Rozhodně ale nemají

( dodavatelé) problém s tím, že by měli pohledávky půl roku po splatnosti, to opravdu ani omylem.

+1/0
18.8.2016 12:39
Foto

A95n23i93s 33G15. 41H34a13b96i19b 1541223375635

ackoliv nemam rad VW tak jedna vec je na te dieselgate pozitivni.. vetsine lidem jsou nejaka emisni narizeni a normy nekde..

+15/0
18.8.2016 9:27

E91d41a 26S70t54á85r71e34k 6286494192506

Máte pravdu, bohužel je většině opravdu jedno, že devastují planetu, není to jejich problém, bude to problém až jejich dětí a vnoučat. Takže proč se omezovat, že?

+2/−5
18.8.2016 9:47
Foto

A51n33i38s 18G53. 61H47a66b19i40b 1881213555895

Pane Stárku. Pláčete na špatném hrobě. Jdete se podívat do velkých zemí 3. Světa kde se opravdu planeta devastuje. Tady nás oficiality buzerují zda může do centra měst auto se 100mg/100km nebo se 120mg/100km. To je k smíchu. Tímhle tu vaši planetu nezachráníte

+4/0
18.8.2016 9:58

E43d53a 77S63t70á42r92e52k 6276614602116

A vaše planeta to není? Pochopitelně, že vím o devastaci jinde v daleko větším rozsahu, ale přece to neznamená, že se na to vykašlu i já? Kam bychom došli stylem, když zabili oni, proč bych nemohl zabít i já?

+1/0
18.8.2016 10:04
Foto

A45n71i95s 71G93. 53H23a64b88i11b 1741873645925

Ale ovšem. Jen tohle jednání tak trochu zavání alibismem ve stylu: Město je pod vodou a vy berete do ruky kýbl místo aby jste si oblékl plavky. Pokud je potřeba zachraňovat tak jinak a jinde.. Tohle je pouze alibismus a buzerace.

+1/0
18.8.2016 10:13

M74a70r54t61i51n 14K24a63r52á27s55e63k 9788763568978

To opravdu neni alibismus a buzerace, pri intenzite provozu ve velkych evropskych mestech by pri absenci emisnich norem bylo v tech mestech nedychatelno....

+1/0
18.8.2016 15:59

J15i75ř57í 51E26r74b69e46n 1463454976907

Hm, emisní normy zavedly koncem 60. let USA právě proto, že v jejich městech už bylo nedýchatelno...

0/0
18.8.2016 20:20

T10o41m77á89š 98T77a66t32í97č65e20k 5560862800298

To jsme se toho teda dozvěděli... :-/

+6/0
18.8.2016 9:16

M78i26c39h74a45l 17P90i94n98d40j22a75k 5983104177247

Tak hlavne aby byla mista pro imigranty jak chce pani Markelova!:-P

+2/0
18.8.2016 9:12

P16e15t32r 63A20n48g64e64r 9104199342981

Nic neroste do nebes.

+1/0
18.8.2016 9:03

R49o65s10t64i45s54l89a30v 16F70l61é82g19l 2457782597856

Ukázka padajícího ho*na. Na VW se provalí problém dieselgate a odnést to mají dodavatelé tím že jim VW poníží ceny :-)

+14/0
18.8.2016 9:01

V11l67a31d90a 50S13i50m63o27n18i39k 3609733733365

Přečtěte si ten článek na Spiegel ... Vaše spekulace je trochu mimo .

0/0
18.8.2016 12:40

A82d90a55m 43B39e57r40n54a20r85d 3184447533496

Socialismus. Jednou nefunguje parní válec, jednou nejsou hřebíky. Přesně jako v tom vtipu o socialistickém pekle.

0/−2
18.8.2016 9:00
Foto

P73e69t15r 78Ž98u51r13e18k 4977617583

Ten vtip neznám , sem s ním :-)

0/0
18.8.2016 9:04

V28í45t 59O69ž41a96n35a 1108288895454

Vygooglil jsem tohle:

Chlap se dostane po smrti do pekla. Přestoupí před Lucifera a ten se ptá:

"Tak co, hříšný člověče, chtěl bys raději do kapitalistického nebo socialistického pekla?"

Chlápek přemýšlí, jaký by mezi těmi pekly mohl být rozdíl. Nic ho nenapadá, ale v tom se vedle něj zjeví duše a povídá:

"Vyber si socialistické peklo, radím ti dobře."

"A proč?" ptá se chlap.

"No," říká duše, "v socialistickém pekle budeš muset za trest ležet na prkně pobitém hřebíky a bude po tobě jezdit parní válec. Ale protože je to peklo socialistické, tak pokud se k tobě dostane prkno, nebudou hřebíky. Pokud donesou hřebíky, nebude prkno. A pokud bude prkno i hřebíky, nepřijede parní válec."

+14/0
18.8.2016 9:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.