Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagenu docházejí díly, omezil výrobu v největší wolfsburgské továrně

Německý automobilový koncern Volkswagen musel omezit výrobu v částech své největší továrny v domovském Wolfsburgu. Podobná situace je i v dalších dvou továrnách. Problémy automobilka vysvětlila nedostatkem dílů poté, co její dodavatelská firma odmítla dodržet plán dodávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L85a26d34i63s43l93a46v 66H38a65š39k98a 4843466101870

Náš dodavatel náš pán

0/−1
18.8.2016 11:47

P27e82t79r 33V55o43n21d10r98a78c97e38k 7815301453250

Pár info pro neznalé v prostředí automotive - automobilky ždímají dodavatele až na samé dno rentability výroby, nesmyslé termíny a za tento ,, luxus" je splatnost faktur bežně za 6 mesíců ....

+5/−1
18.8.2016 11:38

V39l39a34d50a 37S49i78m89o93n80i18k 3199843763525

Tu splatnost je pobral prosím kde ? Ať se dívám jak se dívám, nevidím u německých výrobců nic víc než průměr 40 dnů.

0/0
18.8.2016 12:35

P35e61t52r 20V55o16n47d92r51a15c33e63k 7635951183840

Vládíku - 15 let osobní praxe v automotive .......

+1/−1
18.8.2016 12:44

V17l30a24d69a 54S22i59m59o76n14i88k 3389733343125

Neykáme si, to za prvé. Za druhé - asi pracujete u špatné firmy. Moje číslo 40 avg. je naprosto přesné. Dvacátý pátý den následujícího měsíce po měsíci dodávky jsou neomylně peníze na účtě. Řídím si podle toho kalendář. Nejdelší splatnosti měli PSA a Renault Nissan ale to jim před pár lety zatrhla francouszká váda.

0/0
18.8.2016 12:47

P25e32t36r 71V76o38n20d89r19a90c46e82k 7455131853240

Vládíku - píšeš : ,,Neykáme si" ..... neboj - dle tvého přání si tedy nebudeme hýkat .........;-D

+1/0
18.8.2016 12:51

V93l85a95d10a 88S69i16m96o23n11i91k 3429503263185

Vtipné, děkuji uctivě za upozornění ... tedy ještě jednou a bez překlepu. Husy jsme spolu nepásli, netykáme si tedy. Už je to jasné?

0/0
18.8.2016 12:54

M28i27c12h18a41l 37K33r40e55j96č39a 5158776186383

a) pokud nejste schopen akceptovat jiste principy webovych diskuzi, lehka pokoc - nezucastnujte se jich.

b) p. Hornicek kdysi rikal (tedy o hercich), ze velci jsou prijemni a vyrovnani. Jen ti mali (a nejisti apod.) se prifukuji... Prijde mi to jako zajimava myslenka. Vam ne?

0/0
18.8.2016 13:01

V24l55a90d89a 94S52i77m33o22n54i25k 3399583743465

Děkuji za radu, do diskuzí přispívám podle svého uvážení tam, kde mám co říci. Snažím se o jasná vyjádření, ve svých vyjádřeních jsem si jist a nejsem herec. Pokud Vám b) přijde zajímavá myšlenka v debatě o dodavatelích v automobilovém průmyslu, je to jenom Vaše věc. Filozofickou debatu o Panu Horníčkovi můžeme nechat na jindy. Pokud diskuzi postavíte hlavně na tykání, což právě děláte, pak je princip diskuze trochu zkreslený.

0/0
18.8.2016 14:11

P76e48t91r 81V28o65n42d94r53a86c69e54k 7495131583640

Vláďo - zde v diskusi se skutečně neřeší tykání z důvodu, že všichni diskutující jsme si rovni ..... a k automotive jen poznámku - osobně znám automotive firmu, kde 400 lidí pracuje ve 12ti hodinových turnusech za 12.400kč hrubého .......

0/0
18.8.2016 15:10

M38i88r83o86s45l51a60v 31M64i50č92á88n 5629258970749

asi už jsou ve vedení imigranti.

0/0
18.8.2016 11:22
Foto

J65a19n 30K90r23o94p88á72č 4813609463133

... zcela evidentně zde cosi nefunguje....

0/0
18.8.2016 11:13

M34i97l37a30n 63N88o86v50o73t87n10ý 2350871701275

Uff - to je klika všech klik že statisíce nových pilných pracovních sil už jsou na cestě ... R^

0/0
18.8.2016 11:12

R77a71d52i41m 38P87o94l88á40š82e67k 9516423989209

Situace musí být ještě horší. Každá automobilka mívá vedle stávajícího dodavatele komponent příslušnými smlouvami a ISO certifikací připraveného dalšího dodavatele, který může toho prvního okamžitě nahradit. A veýhledu vybraného nebo vybrané další......

Pokud tedy automobilka kvůli nedostatku nějakých komponent omezuje výrobu, museli vypadnout už dva dodavatelé.....

+1/−1
18.8.2016 11:12

O14n84d14ř56e95j 66L22o71š35o73t38h 1575105765181

To myslíte, že další 2 firmy mají připravené nevyužité linky, aby mohly někoho nahradit? To určitě ne. A transfer výroby není ze dne na den, nejde jen o samotnou linku, ale o vstupní materiál. Tady se spíš může stát, že budoucí zakázky vysoutěží někdo jiný. Dnes ty objemy výroby a požadavky jsou dost na hraně a všichni dodavatelé mají občas problémy stíhat objednávky.

+1/0
18.8.2016 13:35

R93a12d51i77m 21P10o38l28á18š24e39k 9196953479949

Připravené nevyužité linky určitě ne. Ale připravené a dokončené certifikační řízení, které jinak trvá měsíce, stoprocentně ano. A dle možností v rámci toho řízení třeba připravené speciální přípravky a pomůcky k výrobě.

Takže za optimálních podmínek jim stačí jen pár nocí na přenastavení výrobní linky nebo něco takového a mohou aspoň částí kapacity vyrábět.

Navíc dost komponent automobilka odebírá od dvou dodavatelů, takže pokud jeden vypadne, druhý jen víc využije linku.

0/−1
18.8.2016 15:09

O47n54d50ř63e82j 25L31o40š73o59t64h 1105275675101

Druhý víc využije linku? A to udělá jak? Když ta jeho linka jede na maximum. Prostě to takhle nefunguje.

+4/0
18.8.2016 15:35

V40í93ť21a 32K87r65u98t63i86š 1190754655957

I kdybyste nakrasne měl dva dodavatele, tak i při poměru 50:50 to znamená, že skokové musíte zdvojnásobit výrobu. Kromě zmíněného problému kapacit na to taky musíte mít lidi nebo materiálové vstupy, což není otázka hodin nebo dnů, ale v lepších případech týdnu a někdy měsíců..

0/0
18.8.2016 17:03

O42n66d57ř26e34j 39L35o82š16o46t93h 1915725705771

Zdvojnásobit výroba nejde a určitě ne že dne na den. I kdyby to chtěl jeden dodavatel rozšířit o další linku a náhodou měl volný stroj, tak nechat vyrobit potřebný nástroj může trvat několik měsíců. Čistě teoreticky by mohl být použit nástroj od původního dodavatele, pokud by byl majitelem zákazník.

Ale ktery dodavatel má dnes volné výrobní prostory a pokud volné má, pak s nimi počítá třeba na nové projekty.

0/0
18.8.2016 17:42

J28a56n 10P21o59k17o82r44n96ý 1723589390473

Vůbec nevíte která bije. příprava výroby komponentu trvá jeden až dva roky a stojí to hezkých pár miliard. Většinou to platí automobilka, ale záleží jak jsou nastavené obchodní stavy. Dát výrobu někomu jinému není tak jednoduché a nelze to ze dne na den. Ve hře jsou nejen výrobní linky, ale strašná spousta různých přípravků, certifikátů, zaučeného personálu a logistiky. A to co jsem popsal je jen vrcholek ledovce.

+2/0
18.8.2016 15:30

C89y63r53i17l 58P34a97v17e12l48k75a 4866412268345

Když neplatěj, tak co s nima.

+1/0
18.8.2016 10:58

P57e27t40r 25V93e31s45e39l19ý 7644155874598

A to ještě jim kancléřka nabízí hromadu kvalitních pracovníků do výroby....

+4/−1
18.8.2016 10:50

M31o59j52m74í98r 86S92k51á92l86a 2420472726

...a taky inženýrů:-P

+1/0
18.8.2016 10:54

K18o34n33r28a90d 57S86l79a42d43e44k 3267548339442

a na vedoucí pozice

+1/0
18.8.2016 11:10

J51a53r46d47a 84S52o94k10o86l 1536328811641

Nesouvisí to omezení dodávky ND náhodou na tom že jim WV dluží ?

0/0
18.8.2016 10:30

V40i96k77t31o60r 29N31á83r40o86ž95n11ý 3449792198

Zcela logické. Každý dodavatel je od VW cenově stlačen hodně a hodně dolů a když VW chce více a více dílů pro svoji stoupající výrobu , je jasné , že se to musí podělat.

Jestli se situace nezmění , začnou dodavatelé bankrotovat a to bude teprve hukot..až panáčci-nákupčí z VW zjistí , že jim příští týden přijde poslední dodávka...

+2/0
18.8.2016 9:53

O41n64d69ř48e28j 57L44o88š10o34t84h 1725225335451

Je to tak, VW dost sází na vysoké objemy a ceny tlačí na hranu rentabilnosti. A platí to pro celý koncern - od Seatu po Audi.

Renault nebo PSA jsou pro dodavatele mnohem lepší zákazníci.

+1/0
18.8.2016 13:37

J73a67n 74P31o49k44o65r23n65ý 1343119590213

Tak jednoduché a rychlé to není. Dodavatel má nasmlouvané objemy výrobků a to je součást (někdy celý)jeho výrobního programu. Zastavit dodávku znamená nemít peníze pro personál, rozvoj a jistotu, že v příštím zadávání projektů ta vaše firma nebude oslovena, dokonce pravděpodobně ani jinými odběrateli, protože jste si vyrobili punc nespolehlivého dodavatele. Proč a jak to vzniklo nikdo nezkoumá a nikoho to nezajímá. možná tak ještě jako perličku při ranní kávě a to je vše. Na vaše místo naskočí kdokoli jiný, protože konkurence je dost ostrá.

0/0
18.8.2016 15:39

J65a49n 45P50o72k85o68r32n82ý 1833639160943

Ta moje reakce byla na někoho jiného. Nějak se to zašmodrchalo.:-/

0/0
18.8.2016 15:42

M18i76l95a75n 56V19o60t93a23v37a 5364236391742

at chceme nebo ne, tak tohle se projeví na kvalitě. Pokud mám ušetřit, musím něco ubrat či ošidit. A to samé udělají dodavatelé. a když uberu na lidech, tak se to projeví nekvalifikovanou pracovní silou a výsledek bude zase mizerný

+2/0
18.8.2016 9:52

D74a50l14i24b26o97r 33C32h59l87u43p 5107362633234

Jistě, svoje problémy si bude VW hojit na dodavatelích, bude žádat snížení ceny, aby někdo jiný zaplatil jejich pokuty. No jejich místní pobočka se tak chová už léta, tedy pracovat pro tento koncern není o zisku ale o reklamě jak vám tamní specialisté řeknou. Co takhle podle hesla za dobrou práci dobré peníze ??? Ale to by nebyly ty miliardové zisky vlastně....

+3/0
18.8.2016 9:44

L89u82b20o25m53í36r 87V27r89t76a91l 6980267521221

Aha. Čili kvalitní vozy této značky už došly. Nyní budou nuceni dodavatelé šetřit. Na materiálech, na lidech - takže na provedení. Z toho logicky vyplývají budoucí problémy s převodovkami a sedačkami - a to je jen začátek. Nyní se setrvačností ještě bude prodávat, než se ukáže kde dodavatelé ušetřili. Samozřejmě to manažeři nepřiznají, ale VW už bych se raději vyhnul.

+3/0
18.8.2016 9:31

M19i37c42h21a92l 81F78r69ý47d17a 1712849263172

Tak kvalitní vozy této značky došly už dávno, zpráva je spíše o tom, že bude ještě hůř.

+3/0
18.8.2016 9:56
Foto

I41v56a82n 95K80o32p53t25a 5967852471857

To je problém u všech automobilek, takřka bez výjimky.

+2/0
18.8.2016 10:41

V32l23a46d33a 98S16i79m47o78n16i67k 3259703403215

Spekulujete . Německý soud jenom vydal rozhodnutí, kterým dodavatelům přikázal pokračovat dodávkách. A že jsou dodavatelé pod tlakem, to samozřejmě jsou. Jinak by Fabie stála 600 000 v základu. Ale samozřejmě mohou prodávat díly komukoliv jinému, třeba do mlýnků na maso. Ale tam asi ta série bude trochu kratší. Rozhodně ale nemají

( dodavatelé) problém s tím, že by měli pohledávky půl roku po splatnosti, to opravdu ani omylem.

+1/0
18.8.2016 12:39
Foto

A23n72i17s 80G50. 71H20a58b30i19b 1131443295675

ackoliv nemam rad VW tak jedna vec je na te dieselgate pozitivni.. vetsine lidem jsou nejaka emisni narizeni a normy nekde..

+15/0
18.8.2016 9:27

E93d39a 55S72t17á58r64e33k 6246184652146

Máte pravdu, bohužel je většině opravdu jedno, že devastují planetu, není to jejich problém, bude to problém až jejich dětí a vnoučat. Takže proč se omezovat, že?

+2/−5
18.8.2016 9:47
Foto

A77n38i34s 87G67. 35H50a21b40i52b 1891143965245

Pane Stárku. Pláčete na špatném hrobě. Jdete se podívat do velkých zemí 3. Světa kde se opravdu planeta devastuje. Tady nás oficiality buzerují zda může do centra měst auto se 100mg/100km nebo se 120mg/100km. To je k smíchu. Tímhle tu vaši planetu nezachráníte

+4/0
18.8.2016 9:58

E22d64a 26S23t94á70r59e79k 6836764212516

A vaše planeta to není? Pochopitelně, že vím o devastaci jinde v daleko větším rozsahu, ale přece to neznamená, že se na to vykašlu i já? Kam bychom došli stylem, když zabili oni, proč bych nemohl zabít i já?

+1/0
18.8.2016 10:04
Foto

A63n81i55s 89G57. 97H25a45b92i81b 1341413515775

Ale ovšem. Jen tohle jednání tak trochu zavání alibismem ve stylu: Město je pod vodou a vy berete do ruky kýbl místo aby jste si oblékl plavky. Pokud je potřeba zachraňovat tak jinak a jinde.. Tohle je pouze alibismus a buzerace.

+1/0
18.8.2016 10:13

M93a18r36t51i48n 50K75a91r45á98s16e10k 9228933548978

To opravdu neni alibismus a buzerace, pri intenzite provozu ve velkych evropskych mestech by pri absenci emisnich norem bylo v tech mestech nedychatelno....

+1/0
18.8.2016 15:59

J53i56ř76í 25E71r68b64e50n 1933914886607

Hm, emisní normy zavedly koncem 60. let USA právě proto, že v jejich městech už bylo nedýchatelno...

0/0
18.8.2016 20:20

T30o40m40á83š 71T27a76t50í53č42e37k 5690752700458

To jsme se toho teda dozvěděli... :-/

+6/0
18.8.2016 9:16

M55i82c57h84a31l 90P94i37n76d64j36a15k 5353534857577

Tak hlavne aby byla mista pro imigranty jak chce pani Markelova!:-P

+2/0
18.8.2016 9:12

P56e61t24r 70A15n68g32e37r 9934269132541

Nic neroste do nebes.

+1/0
18.8.2016 9:03

R21o28s16t48i10s32l18a67v 45F16l67é69g35l 2137632297456

Ukázka padajícího ho*na. Na VW se provalí problém dieselgate a odnést to mají dodavatelé tím že jim VW poníží ceny :-)

+14/0
18.8.2016 9:01

V22l50a96d67a 84S80i18m61o98n40i86k 3599293893145

Přečtěte si ten článek na Spiegel ... Vaše spekulace je trochu mimo .

0/0
18.8.2016 12:40

A86d50a26m 57B58e86r15n12a44r28d 3214507923546

Socialismus. Jednou nefunguje parní válec, jednou nejsou hřebíky. Přesně jako v tom vtipu o socialistickém pekle.

0/−2
18.8.2016 9:00
Foto

P45e11t15r 13Ž91u81r74e15k 4867367473

Ten vtip neznám , sem s ním :-)

0/0
18.8.2016 9:04

V96í86t 10O91ž31a17n26a 1258628815844

Vygooglil jsem tohle:

Chlap se dostane po smrti do pekla. Přestoupí před Lucifera a ten se ptá:

"Tak co, hříšný člověče, chtěl bys raději do kapitalistického nebo socialistického pekla?"

Chlápek přemýšlí, jaký by mezi těmi pekly mohl být rozdíl. Nic ho nenapadá, ale v tom se vedle něj zjeví duše a povídá:

"Vyber si socialistické peklo, radím ti dobře."

"A proč?" ptá se chlap.

"No," říká duše, "v socialistickém pekle budeš muset za trest ležet na prkně pobitém hřebíky a bude po tobě jezdit parní válec. Ale protože je to peklo socialistické, tak pokud se k tobě dostane prkno, nebudou hřebíky. Pokud donesou hřebíky, nebude prkno. A pokud bude prkno i hřebíky, nepřijede parní válec."

+14/0
18.8.2016 9:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.