Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Právníci zákazníků Volkswagenu: V dieselgate sehrál klíčovou roli Bosch

Německý dodavatel automobilových součástek Robert Bosch se měl podílet na plánu automobilky Volkswagen obcházet americké zákony o emisích. Uvedli to právníci amerických majitelů naftových aut značky Volkswagen s nadměrnými emisemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L57a30d56i37s65l98a45v 61K73a96l14o94u70s 7515416461790

Údajně za všechno může vysušený ředitel Bosch.

0/0
22.8.2016 10:04

J62i20ř79í 15D88o82n22ě41k 2745373436909

je jedno kdo byl subdodavatel Volkswagen byla a je poviný kontrolovat všechny součásti.Proč právníci nehovoří o tom že Volkswagen o problému věděl ale ututlal ho aby profitoval na prodeji...

za vším je mamon a vyplata divident nic jiného.

+3/0
20.8.2016 0:47

T77o47m 27P60o80d57l72e90s58n17y 6693552732

A fraska pokracuje...

+3/0
19.8.2016 9:26

T32o38m98á17š 75D60v46o81ř38á69k 3605773246666

Je to jasný...:-)

""Když dovolíte, já su Tonek Trósil. Protože přéčinou byla elektrónka E-13 z našeho podniko Katoda Olomóc, přepojuje se k omluvě i naša fabrika."

+11/0
19.8.2016 7:55

M53i53c67h70a33l 40F15r36ý56d52a 1892609883162

Bosch přece dodává hardware a toto je záležitost software. A je úplně jedno kdo do toho hardware nahrál ten software. Software vytvořil VW, ten je za něj odpovědný. To je stejné, jako kdybych já žaloval výrobce hrnce, že se mi v něm připálila omáčka nebo výrobce vrtačky může za to, že jsem tu díru vyvrtal blbě? Pane Bože, ten svět je úplně zvrácenej naruby.

+8/0
19.8.2016 7:06

J56a47n 54C50h33o41b66o54t 5223338979767

Software je pevný, VW do něj nevrtá. Většina chování je ale řízena datovými tabulkami, které jako jediné může měnit zákazník (VW). A právě tady bylo zakódováno použití alternativního režimu (bez dávkování močoviny) mimo testovací režim. Takže VW.

0/0
24.8.2016 0:25

R96o19m48a76n 66S82t65r89a28j47t 8906468455244

Bossch.

0/0
18.8.2016 22:40

M67a95r80t56i26n 25K70o39v34á90ř 2241200539826

Vzhledem k problémům s dieselgate připravuje VW projekt jak v USA vydělat mimo automotive - bude produkovat filmy v Hollywoodu.

První film se už připravuje a bude se jmenovat "Emission impossible" a hlavní roli bude hrát Vin Diesel.

+19/0
18.8.2016 22:23

M98i98c40h43a71l 56F43r95ý86d78a 1852179943972

R^R^R^

+1/0
19.8.2016 7:07

P87e18t55r 18U14l18l73m70a72n65n 2177818157662

Z celé dieselgate je hrozná fraška. Zajímavé je, že takovou mediální a finanční pozornost si nevyžádaly ani problémy, kde kvůli problematickým součástkám umírali lidé. Dále třeba stavění Toyot tak, aby vyhověli přesně a pouze normalizovanému crashtestu. Ale pár gramů CO2 asi způsobilo větší škody. Svět postavenej na hlavuRv

+5/−1
18.8.2016 21:55

P83e56t62r 55U38l81l90m29a16n57n 2737888807702

*vyhověly

0/0
18.8.2016 21:58
Foto

J18i11ř69í 18D30v72o51ř25á44k 5165159440198

To tvůj komenrtář taky.

+1/0
19.8.2016 5:17

P38e35t74r 36U89l51l75m22a39n26n 2407778227172

A argumentace nic?

0/0
19.8.2016 9:17

M67a12r97t43i25n 37K12ř61í71ž 9953972600417

Ano, CO2 je typický oxid dusíku.

+2/0
18.8.2016 22:58

P25e67t22r 55U49l93l72m61a93n40n 2317838467142

Ok, tak NOx, ale mění to co? Kolik lidí umřelo na tohle a kolik na např. Takata airbag?

+1/0
19.8.2016 9:19

J58a77n 84C38h39o18b65o82t 5233468729897

Šlo o gramy oxidů dusíku a ne CO2.

0/0
24.8.2016 0:26

J17a16k75u63b 78K38o38s 3206602540274

Majitelé VW v USA byli neskutečně poškozeni :-) Ještě bych chápal, kdyby VW žaloval stát. Ale tohle je fraška.s jediným cílem dolovat peníze.

+15/0
18.8.2016 20:20
Foto

J70i89ř83í 48D54v73o70ř76á59k 5775329530838

Ale stát ho žaluje.

0/0
19.8.2016 5:18

P86e66t67r 52A75g41u53l74á81r 4597868650844

Jestli Bosch pomůže VW zaplatit pokutu, tak to udělá proto, že chce a ne proto, že by musel. Udělali by to jen proto, že VW je asi největší zákazník Bosche a potřebují je podržet. Protože když se propadnou zisky VW, bude škodný i Bosch.

+3/0
18.8.2016 19:58

P39a61v91e54l 36S53o13b59o23t48k55a 5690204

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1592247-manipulace-s-emisemi-vw-pry-uz-pred-lety-varoval-jeho-dodavatel

+4/0
18.8.2016 19:42

J19a51n 69V23a21c83h62u91d76a 7222696857438

A co na to Jan Tleskač? 8-o8-o8-o

+1/0
18.8.2016 19:02
Foto

V10i52k87t40o96r 81Š69k43o19d83a 1145513770493

Hned zitra jdu vyměnit svoji aku vrtačku....:-)

+7/0
18.8.2016 18:48

D33a72n28i21e82l 65D32r11n15e68c 6471129126912

Jen chtějí vytřískat peníze kromě Volkswagenu i z Bosche. Kdyby mohli, zažalovali by i společnost dodávající uhlí do wolfsburské elektrárny...

+28/−2
18.8.2016 18:43

T62o48m 31P68o91d34l12e17s35n17y 6583862492

Budte v klidu, vsechno postupne. :-)

0/0
19.8.2016 9:25

V74l42a84d19i69m15i23r 68S13o93u58k12a77l 4950981471286

Ale no tak..Bosch je jen dodavatel co dela na zaklade zakazky :) I kdyby to cele Bosch vedel a system naprogramoval, tak on ty auta neprodava ;)

+18/−1
18.8.2016 18:33

P91e93t78r 76A80g69u61l44á58r 4527468260474

Bosch není zodpovědný za uvádění výrobku - aut na trh. Prodává výrobci aut součástku. Výrobce vozidel si nestěžoval na nefunkčnost součástky nebo její nesprávnou funkci. Bosch očividně dodával to, co si VW objednal.

+30/−1
18.8.2016 18:18

L20u62k94á25š 56M68a29l59v77i95n88s33k58y 2548724663248

no nevím, se stejnou logikou můžete omlouvat i autoservisy, kde stáčí tachometry, taky jen dodávají co si zákazník objednal

+1/−2
18.8.2016 19:09

J38i13ř68í 16K25o63c18u72r93e71k 6335734215618

Bosh dodá řídící jednotku vč. dokumentace obsahují infromace, jak ji naladit, aby spolu s motorem dodávala určitý výkon.

Ale jo, za rozladěné housle může houslař a ne houslista.

+1/0
18.8.2016 19:32

P75a51v65e82l 94S17o62b49o40t28k68a 5240964

Bosch už před lety VW písemně upozornil, viz výše.

0/0
18.8.2016 19:43

P88e52t31r 25A87g77u43l24á43r 4567408940974

To není stejné. Řídící jednotka je jen počítač, který je naprogramovaný, aby v definovaných časech spínal určité výstupy. Kdyby k ní nebyl připojený motor, mohla by klidně rozsvěcet světýlka na vánočním stromečku. Bosch poskytuje základní funkční kód a zákazník si jej ve spolupráci s dodavatelem naladí podle vlastní potřeby. Podobně jako firmy dělají chiptuning. Akorát to VW dělá milionkráte víc. Vámi zmiňovaný podvod s tachometry je zneužití. Já si nemyslím, že VW podváděl úřady. Jen udělal to, co mu mezera ve zkušebnictví umožnila. Podvedení se cítí úředníci a zákazníci. Finální produkt - auto - si programují technici u VW a na to nemá Bosch už prakticky žádný vliv. Asi podobně, jako si vy nastavíte pozadí plochy na počítači nebo motiv prohlížeče. A technici u VW měli před sebou technický problém - máme pravidla jak se provádí nějaká zkouška a cílem je, aby při ní byl naměřen určitý limit emisí. Zkouška neříká, za jakých podmínek, tedy jestli vozidlo musí být v pohybu. Naopak, všechny státy daly akreditaci/certifikáty zkušebnám, které neměly vybavení pro měření emisí, to je ale chyba všech těch států a jejich úředníků, ne VW ani Bosche. A zkušebny měřily a dávaly všem výrobcům, nejen VW, potvrzení, že vozidla jsou v pořádku. To není problém VW. Z mého úhlu pohledu jsou lidé od VW ještě dost měkcí. Klidně by se mohli soudit se státy, že jim takový způsob měření umožnili a teď je pošpiňují. Ale se stáčením tachometrů se to opravdu nedá srovnávat. Technic od VW v dobré víře udělali to, co udělali i jiní výrobci - přečůrali úředníky, kteří neví nic o technice.

+3/0
18.8.2016 19:50

J61a95r94o84s65l44a23v 81M92o71u77r58e61č87e72k 1500476107668

Je to podvod, protože se dopředu neřekla celá pravda, to je neomluvitelné, ať si to VW vyžere, za ty jejich auta už nevěděli, co by za ně chtěli.

0/0
22.8.2016 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.