Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Právníci zákazníků Volkswagenu: V dieselgate sehrál klíčovou roli Bosch

Německý dodavatel automobilových součástek Robert Bosch se měl podílet na plánu automobilky Volkswagen obcházet americké zákony o emisích. Uvedli to právníci amerických majitelů naftových aut značky Volkswagen s nadměrnými emisemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L59a87d52i85s50l62a25v 29K90a88l70o12u92s 7875646271660

Údajně za všechno může vysušený ředitel Bosch.

0/0
22.8.2016 10:04

J35i80ř56í 67D89o44n14ě75k 2855683336709

je jedno kdo byl subdodavatel Volkswagen byla a je poviný kontrolovat všechny součásti.Proč právníci nehovoří o tom že Volkswagen o problému věděl ale ututlal ho aby profitoval na prodeji...

za vším je mamon a vyplata divident nic jiného.

+3/0
20.8.2016 0:47

T93o96m 49P33o12d83l61e19s65n21y 6133542112

A fraska pokracuje...

+3/0
19.8.2016 9:26
Foto

T11o30m38á98š 65D94v36o75ř17á65k 3135373186256

Je to jasný...:-)

""Když dovolíte, já su Tonek Trósil. Protože přéčinou byla elektrónka E-13 z našeho podniko Katoda Olomóc, přepojuje se k omluvě i naša fabrika."

+11/0
19.8.2016 7:55

M83i75c98h80a38l 54F35r92ý48d47a 1102199353552

Bosch přece dodává hardware a toto je záležitost software. A je úplně jedno kdo do toho hardware nahrál ten software. Software vytvořil VW, ten je za něj odpovědný. To je stejné, jako kdybych já žaloval výrobce hrnce, že se mi v něm připálila omáčka nebo výrobce vrtačky může za to, že jsem tu díru vyvrtal blbě? Pane Bože, ten svět je úplně zvrácenej naruby.

+8/0
19.8.2016 7:06

J60a55n 32C36h55o65b68o15t 5143208909427

Software je pevný, VW do něj nevrtá. Většina chování je ale řízena datovými tabulkami, které jako jediné může měnit zákazník (VW). A právě tady bylo zakódováno použití alternativního režimu (bez dávkování močoviny) mimo testovací režim. Takže VW.

0/0
24.8.2016 0:25

R56o62m38a93n 22S24t86r98a85j19t 8846818575294

Bossch.

0/0
18.8.2016 22:40

M17a61r82t38i89n 39K49o75v30á83ř 2391560719486

Vzhledem k problémům s dieselgate připravuje VW projekt jak v USA vydělat mimo automotive - bude produkovat filmy v Hollywoodu.

První film se už připravuje a bude se jmenovat "Emission impossible" a hlavní roli bude hrát Vin Diesel.

+19/0
18.8.2016 22:23

M19i78c65h18a48l 80F90r95ý98d36a 1322239193492

R^R^R^

+1/0
19.8.2016 7:07

P45e74t72r 73U17l48l13m85a76n24n 2807518667362

Z celé dieselgate je hrozná fraška. Zajímavé je, že takovou mediální a finanční pozornost si nevyžádaly ani problémy, kde kvůli problematickým součástkám umírali lidé. Dále třeba stavění Toyot tak, aby vyhověli přesně a pouze normalizovanému crashtestu. Ale pár gramů CO2 asi způsobilo větší škody. Svět postavenej na hlavuRv

+5/−1
18.8.2016 21:55

P78e98t46r 50U75l76l29m29a11n46n 2107668327172

*vyhověly

0/0
18.8.2016 21:58
Foto

J35i60ř25í 79D88v13o10ř57á19k 5325189670618

To tvůj komenrtář taky.

+1/0
19.8.2016 5:17

P42e64t84r 66U81l54l22m96a62n85n 2557458897292

A argumentace nic?

0/0
19.8.2016 9:17

M43a38r71t17i83n 40K77ř35í60ž 9443902470657

Ano, CO2 je typický oxid dusíku.

+2/0
18.8.2016 22:58

P78e68t75r 37U82l23l43m63a44n44n 2647558537342

Ok, tak NOx, ale mění to co? Kolik lidí umřelo na tohle a kolik na např. Takata airbag?

+1/0
19.8.2016 9:19

J54a49n 14C78h88o68b68o70t 5843128479767

Šlo o gramy oxidů dusíku a ne CO2.

0/0
24.8.2016 0:26

J88a36k81u30b 92K28o25s 3756532300344

Majitelé VW v USA byli neskutečně poškozeni :-) Ještě bych chápal, kdyby VW žaloval stát. Ale tohle je fraška.s jediným cílem dolovat peníze.

+15/0
18.8.2016 20:20
Foto

J13i42ř12í 35D84v98o73ř26á62k 5585849380318

Ale stát ho žaluje.

0/0
19.8.2016 5:18

P81e54t31r 77A94g92u65l38á60r 4927868600434

Jestli Bosch pomůže VW zaplatit pokutu, tak to udělá proto, že chce a ne proto, že by musel. Udělali by to jen proto, že VW je asi největší zákazník Bosche a potřebují je podržet. Protože když se propadnou zisky VW, bude škodný i Bosch.

+3/0
18.8.2016 19:58

P51a25v48e78l 10S14o30b45o70t75k63a 5830694

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1592247-manipulace-s-emisemi-vw-pry-uz-pred-lety-varoval-jeho-dodavatel

+4/0
18.8.2016 19:42

J95a68n 48V88a91c59h15u10d75a 7702506297828

A co na to Jan Tleskač? 8-o8-o8-o

+1/0
18.8.2016 19:02
Foto

V86i91k73t19o55r 50Š90k43o82d34a 1465623540643

Hned zitra jdu vyměnit svoji aku vrtačku....:-)

+7/0
18.8.2016 18:48

D91a59n15i89e47l 18D97r33n27e48c 6681429806602

Jen chtějí vytřískat peníze kromě Volkswagenu i z Bosche. Kdyby mohli, zažalovali by i společnost dodávající uhlí do wolfsburské elektrárny...

+28/−2
18.8.2016 18:43

T67o79m 74P28o95d22l21e56s36n25y 6353712502

Budte v klidu, vsechno postupne. :-)

0/0
19.8.2016 9:25

V85l70a32d84i43m36i67r 55S93o84u33k41a31l 4580681521156

Ale no tak..Bosch je jen dodavatel co dela na zaklade zakazky :) I kdyby to cele Bosch vedel a system naprogramoval, tak on ty auta neprodava ;)

+18/−1
18.8.2016 18:33

P75e73t88r 33A62g18u16l49á49r 4427188650434

Bosch není zodpovědný za uvádění výrobku - aut na trh. Prodává výrobci aut součástku. Výrobce vozidel si nestěžoval na nefunkčnost součástky nebo její nesprávnou funkci. Bosch očividně dodával to, co si VW objednal.

+30/−1
18.8.2016 18:18

L79u27k95á31š 36M10a41l15v41i74n35s65k81y 2558424963478

no nevím, se stejnou logikou můžete omlouvat i autoservisy, kde stáčí tachometry, taky jen dodávají co si zákazník objednal

+1/−2
18.8.2016 19:09

J52i67ř50í 59K50o45c47u86r77e64k 6825444115288

Bosh dodá řídící jednotku vč. dokumentace obsahují infromace, jak ji naladit, aby spolu s motorem dodávala určitý výkon.

Ale jo, za rozladěné housle může houslař a ne houslista.

+1/0
18.8.2016 19:32

P11a21v24e66l 36S19o93b57o37t47k72a 5110484

Bosch už před lety VW písemně upozornil, viz výše.

0/0
18.8.2016 19:43

P33e51t17r 74A18g12u95l74á66r 4167918430784

To není stejné. Řídící jednotka je jen počítač, který je naprogramovaný, aby v definovaných časech spínal určité výstupy. Kdyby k ní nebyl připojený motor, mohla by klidně rozsvěcet světýlka na vánočním stromečku. Bosch poskytuje základní funkční kód a zákazník si jej ve spolupráci s dodavatelem naladí podle vlastní potřeby. Podobně jako firmy dělají chiptuning. Akorát to VW dělá milionkráte víc. Vámi zmiňovaný podvod s tachometry je zneužití. Já si nemyslím, že VW podváděl úřady. Jen udělal to, co mu mezera ve zkušebnictví umožnila. Podvedení se cítí úředníci a zákazníci. Finální produkt - auto - si programují technici u VW a na to nemá Bosch už prakticky žádný vliv. Asi podobně, jako si vy nastavíte pozadí plochy na počítači nebo motiv prohlížeče. A technici u VW měli před sebou technický problém - máme pravidla jak se provádí nějaká zkouška a cílem je, aby při ní byl naměřen určitý limit emisí. Zkouška neříká, za jakých podmínek, tedy jestli vozidlo musí být v pohybu. Naopak, všechny státy daly akreditaci/certifikáty zkušebnám, které neměly vybavení pro měření emisí, to je ale chyba všech těch států a jejich úředníků, ne VW ani Bosche. A zkušebny měřily a dávaly všem výrobcům, nejen VW, potvrzení, že vozidla jsou v pořádku. To není problém VW. Z mého úhlu pohledu jsou lidé od VW ještě dost měkcí. Klidně by se mohli soudit se státy, že jim takový způsob měření umožnili a teď je pošpiňují. Ale se stáčením tachometrů se to opravdu nedá srovnávat. Technic od VW v dobré víře udělali to, co udělali i jiní výrobci - přečůrali úředníky, kteří neví nic o technice.

+3/0
18.8.2016 19:50

J19a53r71o27s95l14a23v 73M23o50u24r28e33č13e88k 1250306777578

Je to podvod, protože se dopředu neřekla celá pravda, to je neomluvitelné, ať si to VW vyžere, za ty jejich auta už nevěděli, co by za ně chtěli.

0/0
22.8.2016 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.