Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SŽDC náhle zrušila největší železniční tendr. Ministru Ťokovi se to nelíbí

Nejméně půlroční zpoždění nabere rekonstrukce čtvrtého koridoru mezi vinohradskými tunely a nádražím v Praze-Hostivaři. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž svoji největší zakázku v letošním roce nečekaně zrušila. Ministr dopravy Dan Ťok se zrušením tendru nesouhlasí a pošle na správce českých kolejí kontrolu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A31n72t98o11n68í97n 10D64o70u89b76e40k 3610429359

typicke podvody v cesku

musim ale rict ze nad rekonstrukci hostivare zustava rozum stat! ta hroza co tam predvedli je silena. tolik penez to stalo a pritom vubec neudelali podchod pod vlaky a pak rovnou pod silnici na tramvajove koleje. muse se to silene obchazet a prechazet silnice

0/0
30.8.2016 7:57

F61r20a36n56t92i83š77e32k 19N64o73v10o22t98n59ý 4750707669137

Ťokovi se nelíbí nic z čeho nic nemá.

0/−3
18.8.2016 23:58

R67o27b80e98r33t 56H13o32m88o29l93k20a 2920552612571

No, to je jasné. Strabag už měl domluveno, že vyhraje. A něco se cestou po... Někdo se asi pěkně zapotil, když dostal kapesné a najednou ho má vracet, přičemž půlku už rozfofroval... :-D

+3/−2
18.8.2016 19:25

J18i14ř92í 22K78o53c50u88r46e94k 6975874645218

Původní plán zněl jasně: Vyhraje vybraná firma s cenou +20 %, zadá to Chládkovi a Tintěrovi za cenu -10 %.

Původní plán ale nepočítal s tím, že Chládek a Tintěra do toho půjde přímo s cenou -10 %. Takže se jede podle plánu bé - VŘ zrušit za každou cenu.

(brát prosím s rezervou, křišťolovou kouli nevlastním)

+3/0
18.8.2016 19:23

M24i16l72a57n 74C17h80a20l12u98p89a 7604876137253

Jsou dvě možnosti:

1) Levná stavba = zbude méně odkloněných penízků do VIP kapsiček, než bylo plánováno.

2) Výběrem nečekaného vítěze by odkloněné penízky šly do jiných kapsiček než bylo naplánováno.

+2/0
18.8.2016 18:43

Š79t54e60f51a51n 70F76r53i34č24a 7762908623386

Myslím, že i ministři by měli být jmenováni podle toho, jak levné jídlo jedí, jak levným autem jezdí, a který nejlevnější kvartýr v ČR používají. Prokazatelně nejlevnější z uchazečů by se stal ministrem.

+1/0
18.8.2016 17:04

R58a25d66e77k 14S87a46d44í79l53e75k 9967122932321

Už prosím nepište žádné komentáře, když ani netušíte, co komentujete.

+1/−4
18.8.2016 14:46

A27n64t46o73n91í24n 52Z36e23l68e52n39ý 2284333601406

Netušit co komentuji, to je pro psaní komentářů podmínka nutná, nikoliv však postačující.

+1/0
18.8.2016 14:53

D88o57m73i50n73i92k 19Ž97ď37á17n44s73k16ý 7740548687823

Co když netušíme, ale víme, můžeme pak komentovat? ;-D

0/0
18.8.2016 15:56

M31i16l58a39n 27C69h23a15l87u53p19a 7614586277203

Pane Sadílku, prosím, rozšiřte nám obzory.

+1/0
18.8.2016 18:36

J29a23n 85Č48e37k52a58l 7349545484454

Mi to přijde jak kdyby někdo dopravní stavby v ČR úmyslně sabotoval...

+3/0
18.8.2016 14:20

D83o78m78i30n47i23k 83Ž55ď96á27n11s10k71ý 7860608457853

To máte pravdu, EIA se řeší od roku 2002, Uzemní plán Prahy snad ještě déle a když už se má stavět, tak to někdo napadnu u soudu, že papír vysel na nástěnce o den méně 8-o, když už se všechno podaří, tak tendr zruší ÚHOS nebo rovnou zadavatel [>-]

0/0
18.8.2016 14:45

T49o98m46á78š 88M34o53r92a88v16č41í39k 3717816143905

Pane Bubik, kdyby neexistovaly úplatky, byl by nízký zisk, všichni pracovali na maximum, nejefektivněji jak by mohli, tak by to možná platilo. Ale nic takového u nás neexistuje, takže se to pak ve výsledné ceně objevit může.

0/−1
18.8.2016 13:46

J80a85n 43B35u67b16i95k 9762121302927

kolik jste za život dostal úplatků?

0/0
18.8.2016 13:50

T28o23m24á60š 75M17o71r83a54v12č66í94k 3547346363575

Takže když jsem je osobně nedostal, tak neexistují? Proč tedy ČR má tak vysoký index korupce?

0/0
18.8.2016 14:01

D16o52m26i34n45i96k 18Ž89ď11á26n19s28k43ý 7130688757683

To není korupce, to jsou obchodní dohody ;-D to tu existuje od pravěku a po celém světě EU

0/−2
18.8.2016 14:04

T40o35m78á74š 54M64o32r10a96v58č87í23k 3897886113405

Možná tak pro vás, pro mě je to korupce. corrumpere = kazit, nalomit, oslabit, znetvořit, podplatit

+1/0
18.8.2016 14:09

D57o88m34i84n94i56k 31Ž14ď33á58n59s96k52ý 7500518427893

Jenže pokud stát neumí nastavit podmínky, tak musí vznikat obchodní dohody. To není kazit, oslabit, nalomit, to je přežít, dohodnout se, zaměstnat :-) ... ale pochopitelně tím neomlouvám to, co se v tomto státě děje!!

+1/0
18.8.2016 14:16

T36o23m98á57š 82M61o87r92a34v48č47í30k 3767206373185

A když už tam máte tu vlaječku EU, zjistěte si jaký index je například v Dánsku, Finsku nebo Švédsku.

0/0
18.8.2016 14:10

D87o84m24i44n89i72k 82Ž14ď74á51n94s14k34ý 7560558177543

Ale věřte mi, že dohody tam jsou, jenže jsou tam nadnárodní organizace a index je poměrové číslo [>-]

+1/0
18.8.2016 14:18

A32n63t74o11n82í73n 37Z45e91l70e18n82ý 2824553481326

Index korupce? Nebo index vnímání korupce? A jak se měří?

+1/0
18.8.2016 14:34

M88a64r65t37i97n 10K62y39p93r 2812415654824

Index korupce je jen bezvýznamný důkaz kruhem. Není založen na faktech, ale na subjektivních pocitech. Vysoký index = máte pocit, že je tu vysoká korupce = při průzkumu indexu řeknete, že je korupce vysoká (co na tom že jste se s ní osobně nikdy nesetkal, ale když je vysoký index, tak přece musí být) = vysoký index. Čili jen nic nedokazující kruh.

+1/0
18.8.2016 18:46

J68a76n 91B40u74b53i55k 9612161152217

Pro ty, co mne minusují si dovolím sem nakopírovat příspěvek pana Morcinka z článku o firmě SDS Exmost (snad mi promine). Myslím, že přesně vystihuje situaci:

Selský rozum říká, že nejlevnější nemůže být nejlepší, ba jak se nyní ukazuje ani vyhovující. To platí o rohlíku, šunce i stavebních pracích. Všichni stavaři používají jednotný rozpočtový systém naceňování dle RTS, v tomto programu tvoří rozpočty i projektanti. Při kalkulovaném zisku 5% nemůže fungovat cena o 30% pod rozpočtovou cenou ani kdyby měla firma 100% prací zajištěno svými stroji, zaměstnanci, což nedělá nikdo ani Skanska ne. Bohužel, pokud je jediným kriteriem cena, tak pak to takhle dopadá...Nabereme zakázky a pak to vícepracemi ,,nějak" doženem a když to nedopadne, tak se krachuje...

+2/−8
18.8.2016 13:21

A85n97t97o11n74í31n 90Z94e56l81e45n91ý 2894783561326

Pro standardního čtenáře bulváru není problém zastávat dvě opačná stanoviska pod dvěma různými články.

0/0
18.8.2016 13:24

D11o44m17i10n41i71k 62Ž33ď93á25n51s18k12ý 7910698827583

RTS, URS nebo ASPE - ceny se liší až o 40%, asi jste nikdy nerozpočtoval. Mimo to má každá firma jinou výši režie a marží při nákupu stejného materiálu, takže 30% je normál. Dále se firmy liší v produktivitě práce, někde se pracuje a někde pracuje jeden a okolo všichni koukají a nechají se fascinovat prací :-)

+13/0
18.8.2016 13:34

J53a50n 98B11u60b64i72k 9892461182117

1/ ano rozdíl je, ale ne 40%.

2/ fakt jste přesvědčen o tom, že třeba SKANSKA má o 30% dražší beton či kolejnice, než Chládek?

3/ a že u Metrostavu či Skansky ze tří pracujících dva postávají, kdežto Chládek jede jak drak?

;-D

+2/−5
18.8.2016 13:49

D32o83m12i61n28i30k 54Ž26ď98á14n78s24k44ý 7740178597783

Jakožto profesí rozpočtář Vám tvrdím, že se ceny mezi Prahou, Brnem a Libercem liší až o 40% (tedy URS, RTS, ASPE), jenom jsem se snažil zmínit obecný argument rozdílnosti cen. současně každá firma započítává do ceny tzv. nemonetární aspekty, (nemám práci, mám práce hodně nebo potřebuji referenci) rozdíl 30% je STANDARD.

+5/0
18.8.2016 14:10

M82i91r63o21s61l42a45v 38Z56i31k49m79u43n20d 6948622617108

Kouzlo nechtěného může spočívat v tom, že Ch&T jsou menší firma a proto má nižší správní a provozní režii. To jsou položky, které se nedají podílovat na konkrétní činnost, např. platy vrcholového vedení ... SKANSKA a METROSTAV jsou větší konglomeráty se spoustou TH pracovníků - nikdo netvrdí, že nic nedělají, ale tak to je ...

To je stejné, jako "ekonomický" úspěch žlutého nebo černého dopravce ... pokud objem výkonů dosáhne určité výše, tak prostě náklady narůstají.

Vlaky žlutého ani černého dopravce nejsou v mezistátním rezervačním systému - standard evropských "národních dopravců", na rozdíl od ČD a.s., tudíž nemusí za tohle platit.

+1/0
18.8.2016 14:44

J66i32r70k97a 15D46v64o93ř82á61k 4825740963468

To jste na omylu. Žlutý i černý dopravce mají horší ekonomiku než ČD.

0/−2
18.8.2016 15:12

J19a26n 67S77ů88r69a 4125913943952

2015 RegioJet zisk 42 milionů.ČD těžká ztráta. V čem je horší ekonomika žlutého dopravce?

+3/−1
18.8.2016 17:21

K49a12r50e18l 72Ř39e67h55á66č28e82k 9422160281592

Aby neprospěchal náš nestraný novinář. Možná by si pan Sůra měl uvědomit, že píše na Idnes a ne do časopisu Žlutý.

0/−1
18.8.2016 19:14

P90a73t80r60i55k 67Z14i24m44a 2377307912617

To je přece volovina. Někde se platí úplatky za získání zakázek, a tím se to prodraží. Někde se neplatí. Proč asi byla vyřazena italská firma z tendru na stavbu jednoho z úseku dálnice? Prostě opět velké firmy zvyklé dostávat zakázky neunesly, že někdo nabídl cenu nezaplevelenou úplatky.

+3/−1
18.8.2016 13:41

J95a30n 78B12u18b70i25k 9912421522207

aha. Tak to jo.....

0/0
18.8.2016 13:45

M45a38r89t32i73n 35D83a61n59i39s 7776370200446

Zadefinujem si, že šunka má obsahovať minimálne 95% mäsa, čiže všetko pod 95% ide mimo. A pri všetkom, čo má 95% mäsa a viac ma už zaujíma iba cena. Vyberiem si to najlacnejšie z toho, čo chcem. To, čo nechcem, nevyhodnocujem z hľadiska ceny.

Úplne rovnako sa to dá robiť aj pri zadávaní verejných zákaziek, systém to nielenže umožňuje, ale vyžaduje, aby sa to tak robilo.

Plakanie nad tým, že cena ako hodnotiace kritérium je zlá, je iba ukážkou nepochopenia problematiky a vlastnej neschopnosti.

+7/0
18.8.2016 13:43

A49n16t45o86n15í80n 51P46o16l58i46c49k80ý 9330442131667

Amen

0/0
18.8.2016 13:54

J58a30n 70S24ů26r76a 4815503183522

Na tomto případě je zajímavé spíše něco jiného: že jediná nabídka byla pod cenou podle rozpočtu, ostatní vysoce nad odhadovanou cenu. Není to zvláštní?

+3/0
18.8.2016 17:20

M67a42r32t27i91n 67K66ř68í64ž 9783142360717

Nepodařilo se výběrové řízení ušít na míru pro kámoše a vyhrál někdo jiný. To by tak hrálo, aby to bylo levnější.

+11/0
18.8.2016 13:19

V67á97c32l40a85v 34M54i60k27u55l71i29c16a 8493309321394

Jaké mlhavé informace podává SŽDC, prostě nevyhrál kdo měl.

Czech practice :-/

+7/0
18.8.2016 13:14

D62o46m95i37n82i14k 82Ž41ď53á80n23s63k79ý 7330628317583

Nespekuloval bych, neznáme podrobnosti. Čekám od SŽDC vysvětlení i vzhledem k tomu, že již máme smlouvu s EU o financování z CEFu!!

0/0
18.8.2016 13:12

T12o25m93a45s 95A26u63g91u50s85t60y97n 6847286461450

Umí psát pan Sůra i pozitivně o něčem státním? Když MD rozhodlo, že vysoutěží množství rychlíkových tratí, tak o tom na iDnes není ani zmínka. V HN to bylo na titulní straně...

0/0
18.8.2016 13:01

P34a25v66e40l 43Š83m93í49d98e41k 6529400953468

Občas umí já bych mu dal pus

+2/0
18.8.2016 13:16

J32a18n 96S57ů47r14a 4385923663302

MD nerozhodlo. MD něco slibuje, že možná bude. Až je začne soutěžit, tak to s radostí napíšu. MD rozhodlo o soutěžích už v roce 2010, btw. Kde soutěže díky mixu neschopnosti, odporu ČD a odborářů jsou, víte sám.

+3/0
18.8.2016 17:26

T42o45m42a28s 32A42u67g62u75s28t54y17n 6947906241270

dekuji za upresneni. I tak byste mohl o tom napsat a pak sledovat, jak plni (nebo neplni) sve sliby ;-)

0/0
18.8.2016 22:05

D31a54v45i63d 72Š32t94a13m62b51e10r37a 4802414164416

Tak nevím. Jeden článek je o tom, že jedna firma podsekávala ceny a krachuje a druhá zase mohla ušetřit. Někdo by si měl uvědomit, že je-li hlavním kritériem ve výběrovém řízení cena, je to z podstaty špatně.

+6/−1
18.8.2016 12:50

P58a45t96r96i51k 74Z26i66m73a 2897647772917

V normálně fungujícím tržním prostředí byste měl pravdu. V ČR jsou ceny nadsazené, protože jsou předem rozdělené a to stojí peníze na úplatcích. Pak přijde do rybníku štika, ve které si manažeři nestaví z peněz firmy své chalupy, a ejhle, je problém...

+1/0
18.8.2016 13:43

A25n22t16o42n29í82n 83P56o13l57i19c50k38ý 9640792411407

Nemate pravdu. Cena za to, co vyhovuje zadani, je nejlepsi kriterium.

0/0
18.8.2016 13:56

J81a44n 21B23u58b59i92k 9262741552377

no, já po té trati jezdím denně a docela bych jezdil rád i nadále. Bez obav, že pan Chládek s panem Tintěrou přeruší práce či položí firmu uprostřed prací.

Ta rekonstrukce je velmi složitá, součástí je stavba dvou nových nádraží a nových mostů nad tramvajovou tratí a jednou z hlavních pražských ulic, takže pokud by se stal stavební průšvih, bude dopravně odříznutá nejen trať na Benešeov, ale celá jihovýchodní část Prahy

Takže prosím radši někoho, kdo tu nestaví největší stavbu ve svém podnikatelském životě

P.S. jedinou referencí z kolejových staveb mají na stránkách výměnu kolejí ve Strakonicích za necelou půl miliardy. Jinak nic........

+1/−10
18.8.2016 12:50

J78a89k81u67b 27Š21a47f38a93n93d60a 7585327831541

A koho tedy doporučujete? Která že to velká firma nemá zpoždění a velké navýšení ceny?

+2/0
18.8.2016 12:52

J87a86n 56B23u19b46i35k 9422181292657

já nejsem SŽDC, já nevybírám. Já jen vím, že etapu 1, což byla stavba úplně nového nádraží Hostivař, výměna mostů nad Průmyslovou ulicí a kompletní výměna svršku v délce asi dvou kilometrů, dělalo konsorcium Viamont, Metrostav a tuším ještě někdo a udělali to v termínu a z pohledu mého, jako cestujícího bez problémů. Viz http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5733-Slavnostni-zahajeni-rekonstrukce-zeleznicni-stanice-Praha-Hostivar/

A to byla "minirekonstrukce" za 1,2 miliardy, etapa II je výrazně složitější úsek za trojnásobek......

0/0
18.8.2016 13:00

M77a65t62ě22j 25K53o36n56v77a23l75i51n32a 8269275503

No když se podívám na jejich stránky, tak jenom v roce 2015 dělali nádraží ve Strakonicích, Havlíčkovým Brodě a Velkém Meziříčí a dále pracovali na trati Rozsochatec-Havlíčkův Brod. V předchozích letech např. trať Telč-Sedlejov, Jihlava-Havlíčkův Brod, Brněnský uzel aj. Takže reference by se našli...

Jinak podle Vašeho názoru tedy nelze objednat firmu, pro kterou by to byla nejvýznamnější zakázka... Jak ale pak mohou firmy růst??? Koho byste objednal? Z firem splňujících Vaše kritéria zbývají snad pouze Metrostav, Strabag, SKANSKA a EUROVIA jinak nikdo.....

+4/0
18.8.2016 13:00







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.