Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

SŽDC náhle zrušila největší železniční tendr. Ministru Ťokovi se to nelíbí

Nejméně půlroční zpoždění nabere rekonstrukce čtvrtého koridoru mezi vinohradskými tunely a nádražím v Praze-Hostivaři. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) totiž svoji největší zakázku v letošním roce nečekaně zrušila. Ministr dopravy Dan Ťok se zrušením tendru nesouhlasí a pošle na správce českých kolejí kontrolu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A75n20t22o98n14í33n 95D45o50u76b89e88k 3800469169

typicke podvody v cesku

musim ale rict ze nad rekonstrukci hostivare zustava rozum stat! ta hroza co tam predvedli je silena. tolik penez to stalo a pritom vubec neudelali podchod pod vlaky a pak rovnou pod silnici na tramvajove koleje. muse se to silene obchazet a prechazet silnice

0/0
30.8.2016 7:57

F92r98a71n79t20i56š19e92k 35N41o32v59o64t52n83ý 4710487769547

Ťokovi se nelíbí nic z čeho nic nemá.

0/−3
18.8.2016 23:58

R97o38b20e43r29t 31H14o21m66o14l20k97a 2320432932981

No, to je jasné. Strabag už měl domluveno, že vyhraje. A něco se cestou po... Někdo se asi pěkně zapotil, když dostal kapesné a najednou ho má vracet, přičemž půlku už rozfofroval... :-D

+3/−2
18.8.2016 19:25

J47i79ř45í 75K32o65c27u86r67e80k 6725404915658

Původní plán zněl jasně: Vyhraje vybraná firma s cenou +20 %, zadá to Chládkovi a Tintěrovi za cenu -10 %.

Původní plán ale nepočítal s tím, že Chládek a Tintěra do toho půjde přímo s cenou -10 %. Takže se jede podle plánu bé - VŘ zrušit za každou cenu.

(brát prosím s rezervou, křišťolovou kouli nevlastním)

+3/0
18.8.2016 19:23

M14i51l21a35n 47C76h82a64l51u57p15a 7454526877243

Jsou dvě možnosti:

1) Levná stavba = zbude méně odkloněných penízků do VIP kapsiček, než bylo plánováno.

2) Výběrem nečekaného vítěze by odkloněné penízky šly do jiných kapsiček než bylo naplánováno.

+2/0
18.8.2016 18:43

Š43t98e25f70a53n 46F91r13i11č32a 7412218323756

Myslím, že i ministři by měli být jmenováni podle toho, jak levné jídlo jedí, jak levným autem jezdí, a který nejlevnější kvartýr v ČR používají. Prokazatelně nejlevnější z uchazečů by se stal ministrem.

+1/0
18.8.2016 17:04

R47a57d73e28k 10S98a67d85í96l94e26k 9267812372861

Už prosím nepište žádné komentáře, když ani netušíte, co komentujete.

+1/−4
18.8.2016 14:46

A70n85t23o38n71í34n 81Z57e69l48e29n22ý 2484203131166

Netušit co komentuji, to je pro psaní komentářů podmínka nutná, nikoliv však postačující.

+1/0
18.8.2016 14:53

D65o59m87i14n10i41k 26Ž51ď87á55n56s12k29ý 7530368637633

Co když netušíme, ale víme, můžeme pak komentovat? ;-D

0/0
18.8.2016 15:56

M25i40l45a28n 81C60h51a65l98u13p79a 7804866297753

Pane Sadílku, prosím, rozšiřte nám obzory.

+1/0
18.8.2016 18:36

J92a88n 60Č66e92k33a85l 7389695714494

Mi to přijde jak kdyby někdo dopravní stavby v ČR úmyslně sabotoval...

+3/0
18.8.2016 14:20

D25o77m78i38n25i21k 64Ž57ď32á79n67s86k82ý 7980468477103

To máte pravdu, EIA se řeší od roku 2002, Uzemní plán Prahy snad ještě déle a když už se má stavět, tak to někdo napadnu u soudu, že papír vysel na nástěnce o den méně 8-o, když už se všechno podaří, tak tendr zruší ÚHOS nebo rovnou zadavatel [>-]

0/0
18.8.2016 14:45

T37o45m69á11š 36M79o19r39a92v68č70í39k 3387116753565

Pane Bubik, kdyby neexistovaly úplatky, byl by nízký zisk, všichni pracovali na maximum, nejefektivněji jak by mohli, tak by to možná platilo. Ale nic takového u nás neexistuje, takže se to pak ve výsledné ceně objevit může.

0/−1
18.8.2016 13:46

J41a44n 73B85u70b87i67k 9262381952957

kolik jste za život dostal úplatků?

0/0
18.8.2016 13:50

T35o12m76á67š 56M85o84r11a33v11č48í88k 3967696973325

Takže když jsem je osobně nedostal, tak neexistují? Proč tedy ČR má tak vysoký index korupce?

0/0
18.8.2016 14:01

D52o93m27i92n77i91k 40Ž50ď64á72n61s39k49ý 7770538717393

To není korupce, to jsou obchodní dohody ;-D to tu existuje od pravěku a po celém světě EU

0/−2
18.8.2016 14:04

T83o82m37á25š 11M24o53r53a10v51č55í92k 3547756263715

Možná tak pro vás, pro mě je to korupce. corrumpere = kazit, nalomit, oslabit, znetvořit, podplatit

+1/0
18.8.2016 14:09

D64o25m32i21n12i27k 43Ž70ď35á13n82s34k55ý 7610558567753

Jenže pokud stát neumí nastavit podmínky, tak musí vznikat obchodní dohody. To není kazit, oslabit, nalomit, to je přežít, dohodnout se, zaměstnat :-) ... ale pochopitelně tím neomlouvám to, co se v tomto státě děje!!

+1/0
18.8.2016 14:16

T58o22m85á70š 16M50o79r72a49v76č49í84k 3577196953445

A když už tam máte tu vlaječku EU, zjistěte si jaký index je například v Dánsku, Finsku nebo Švédsku.

0/0
18.8.2016 14:10

D66o83m61i31n60i37k 65Ž49ď65á88n97s40k29ý 7960488957973

Ale věřte mi, že dohody tam jsou, jenže jsou tam nadnárodní organizace a index je poměrové číslo [>-]

+1/0
18.8.2016 14:18

A26n95t63o39n11í58n 74Z52e47l61e50n92ý 2854773921856

Index korupce? Nebo index vnímání korupce? A jak se měří?

+1/0
18.8.2016 14:34

M88a87r76t93i35n 25K31y55p45r 2142265514484

Index korupce je jen bezvýznamný důkaz kruhem. Není založen na faktech, ale na subjektivních pocitech. Vysoký index = máte pocit, že je tu vysoká korupce = při průzkumu indexu řeknete, že je korupce vysoká (co na tom že jste se s ní osobně nikdy nesetkal, ale když je vysoký index, tak přece musí být) = vysoký index. Čili jen nic nedokazující kruh.

+1/0
18.8.2016 18:46

J52a51n 38B53u86b40i23k 9422151642347

Pro ty, co mne minusují si dovolím sem nakopírovat příspěvek pana Morcinka z článku o firmě SDS Exmost (snad mi promine). Myslím, že přesně vystihuje situaci:

Selský rozum říká, že nejlevnější nemůže být nejlepší, ba jak se nyní ukazuje ani vyhovující. To platí o rohlíku, šunce i stavebních pracích. Všichni stavaři používají jednotný rozpočtový systém naceňování dle RTS, v tomto programu tvoří rozpočty i projektanti. Při kalkulovaném zisku 5% nemůže fungovat cena o 30% pod rozpočtovou cenou ani kdyby měla firma 100% prací zajištěno svými stroji, zaměstnanci, což nedělá nikdo ani Skanska ne. Bohužel, pokud je jediným kriteriem cena, tak pak to takhle dopadá...Nabereme zakázky a pak to vícepracemi ,,nějak" doženem a když to nedopadne, tak se krachuje...

+2/−8
18.8.2016 13:21

A85n77t23o74n25í56n 79Z21e14l53e40n18ý 2704123711116

Pro standardního čtenáře bulváru není problém zastávat dvě opačná stanoviska pod dvěma různými články.

0/0
18.8.2016 13:24

D73o17m92i96n41i32k 13Ž93ď20á21n49s98k47ý 7790538827323

RTS, URS nebo ASPE - ceny se liší až o 40%, asi jste nikdy nerozpočtoval. Mimo to má každá firma jinou výši režie a marží při nákupu stejného materiálu, takže 30% je normál. Dále se firmy liší v produktivitě práce, někde se pracuje a někde pracuje jeden a okolo všichni koukají a nechají se fascinovat prací :-)

+13/0
18.8.2016 13:34

J52a17n 56B11u56b40i88k 9342151472937

1/ ano rozdíl je, ale ne 40%.

2/ fakt jste přesvědčen o tom, že třeba SKANSKA má o 30% dražší beton či kolejnice, než Chládek?

3/ a že u Metrostavu či Skansky ze tří pracujících dva postávají, kdežto Chládek jede jak drak?

;-D

+2/−5
18.8.2016 13:49

D22o43m66i51n24i38k 48Ž34ď22á67n92s63k74ý 7280648147173

Jakožto profesí rozpočtář Vám tvrdím, že se ceny mezi Prahou, Brnem a Libercem liší až o 40% (tedy URS, RTS, ASPE), jenom jsem se snažil zmínit obecný argument rozdílnosti cen. současně každá firma započítává do ceny tzv. nemonetární aspekty, (nemám práci, mám práce hodně nebo potřebuji referenci) rozdíl 30% je STANDARD.

+5/0
18.8.2016 14:10

M80i72r34o10s57l85a28v 93Z24i98k27m76u13n71d 6358842187818

Kouzlo nechtěného může spočívat v tom, že Ch&T jsou menší firma a proto má nižší správní a provozní režii. To jsou položky, které se nedají podílovat na konkrétní činnost, např. platy vrcholového vedení ... SKANSKA a METROSTAV jsou větší konglomeráty se spoustou TH pracovníků - nikdo netvrdí, že nic nedělají, ale tak to je ...

To je stejné, jako "ekonomický" úspěch žlutého nebo černého dopravce ... pokud objem výkonů dosáhne určité výše, tak prostě náklady narůstají.

Vlaky žlutého ani černého dopravce nejsou v mezistátním rezervačním systému - standard evropských "národních dopravců", na rozdíl od ČD a.s., tudíž nemusí za tohle platit.

+1/0
18.8.2016 14:44

J75i53r96k83a 18D41v28o69ř63á58k 4535810813918

To jste na omylu. Žlutý i černý dopravce mají horší ekonomiku než ČD.

0/−2
18.8.2016 15:12

J36a81n 53S42ů23r93a 4635563483562

2015 RegioJet zisk 42 milionů.ČD těžká ztráta. V čem je horší ekonomika žlutého dopravce?

+3/−1
18.8.2016 17:21

K10a38r30e57l 18Ř95e66h77á65č46e87k 9592190951632

Aby neprospěchal náš nestraný novinář. Možná by si pan Sůra měl uvědomit, že píše na Idnes a ne do časopisu Žlutý.

0/−1
18.8.2016 19:14

P91a80t86r31i68k 50Z41i26m35a 2507317282927

To je přece volovina. Někde se platí úplatky za získání zakázek, a tím se to prodraží. Někde se neplatí. Proč asi byla vyřazena italská firma z tendru na stavbu jednoho z úseku dálnice? Prostě opět velké firmy zvyklé dostávat zakázky neunesly, že někdo nabídl cenu nezaplevelenou úplatky.

+3/−1
18.8.2016 13:41

J71a24n 27B29u15b50i82k 9792201702617

aha. Tak to jo.....

0/0
18.8.2016 13:45

M67a90r74t26i44n 13D75a72n56i77s 7306220760356

Zadefinujem si, že šunka má obsahovať minimálne 95% mäsa, čiže všetko pod 95% ide mimo. A pri všetkom, čo má 95% mäsa a viac ma už zaujíma iba cena. Vyberiem si to najlacnejšie z toho, čo chcem. To, čo nechcem, nevyhodnocujem z hľadiska ceny.

Úplne rovnako sa to dá robiť aj pri zadávaní verejných zákaziek, systém to nielenže umožňuje, ale vyžaduje, aby sa to tak robilo.

Plakanie nad tým, že cena ako hodnotiace kritérium je zlá, je iba ukážkou nepochopenia problematiky a vlastnej neschopnosti.

+7/0
18.8.2016 13:43

A79n15t67o21n94í16n 86P76o73l16i50c29k68ý 9540672231837

Amen

0/0
18.8.2016 13:54

J80a20n 35S62ů76r75a 4255803313732

Na tomto případě je zajímavé spíše něco jiného: že jediná nabídka byla pod cenou podle rozpočtu, ostatní vysoce nad odhadovanou cenu. Není to zvláštní?

+3/0
18.8.2016 17:20

M57a71r25t50i11n 49K92ř35í44ž 9253672250637

Nepodařilo se výběrové řízení ušít na míru pro kámoše a vyhrál někdo jiný. To by tak hrálo, aby to bylo levnější.

+11/0
18.8.2016 13:19

V73á90c27l67a74v 25M44i31k14u43l92i48c12a 8513729121394

Jaké mlhavé informace podává SŽDC, prostě nevyhrál kdo měl.

Czech practice :-/

+7/0
18.8.2016 13:14

D52o39m72i42n38i15k 57Ž64ď49á79n74s29k33ý 7960268657553

Nespekuloval bych, neznáme podrobnosti. Čekám od SŽDC vysvětlení i vzhledem k tomu, že již máme smlouvu s EU o financování z CEFu!!

0/0
18.8.2016 13:12

T60o71m58a18s 50A65u85g52u52s38t32y12n 6977976291320

Umí psát pan Sůra i pozitivně o něčem státním? Když MD rozhodlo, že vysoutěží množství rychlíkových tratí, tak o tom na iDnes není ani zmínka. V HN to bylo na titulní straně...

0/0
18.8.2016 13:01

P15a72v37e52l 31Š44m85í68d12e34k 6449680123808

Občas umí já bych mu dal pus

+2/0
18.8.2016 13:16

J45a75n 82S56ů90r11a 4525303123722

MD nerozhodlo. MD něco slibuje, že možná bude. Až je začne soutěžit, tak to s radostí napíšu. MD rozhodlo o soutěžích už v roce 2010, btw. Kde soutěže díky mixu neschopnosti, odporu ČD a odborářů jsou, víte sám.

+3/0
18.8.2016 17:26

T85o88m84a75s 35A62u50g81u55s95t27y34n 6877236331250

dekuji za upresneni. I tak byste mohl o tom napsat a pak sledovat, jak plni (nebo neplni) sve sliby ;-)

0/0
18.8.2016 22:05

D84a89v15i25d 31Š26t49a71m91b55e29r51a 4162284794836

Tak nevím. Jeden článek je o tom, že jedna firma podsekávala ceny a krachuje a druhá zase mohla ušetřit. Někdo by si měl uvědomit, že je-li hlavním kritériem ve výběrovém řízení cena, je to z podstaty špatně.

+6/−1
18.8.2016 12:50

P70a63t65r41i58k 19Z42i48m83a 2627237152627

V normálně fungujícím tržním prostředí byste měl pravdu. V ČR jsou ceny nadsazené, protože jsou předem rozdělené a to stojí peníze na úplatcích. Pak přijde do rybníku štika, ve které si manažeři nestaví z peněz firmy své chalupy, a ejhle, je problém...

+1/0
18.8.2016 13:43

A20n87t68o32n74í25n 62P24o85l51i68c48k23ý 9820792431987

Nemate pravdu. Cena za to, co vyhovuje zadani, je nejlepsi kriterium.

0/0
18.8.2016 13:56

J74a36n 26B43u63b34i56k 9912651752567

no, já po té trati jezdím denně a docela bych jezdil rád i nadále. Bez obav, že pan Chládek s panem Tintěrou přeruší práce či položí firmu uprostřed prací.

Ta rekonstrukce je velmi složitá, součástí je stavba dvou nových nádraží a nových mostů nad tramvajovou tratí a jednou z hlavních pražských ulic, takže pokud by se stal stavební průšvih, bude dopravně odříznutá nejen trať na Benešeov, ale celá jihovýchodní část Prahy

Takže prosím radši někoho, kdo tu nestaví největší stavbu ve svém podnikatelském životě

P.S. jedinou referencí z kolejových staveb mají na stránkách výměnu kolejí ve Strakonicích za necelou půl miliardy. Jinak nic........

+1/−10
18.8.2016 12:50

J66a40k67u13b 43Š18a81f67a59n29d41a 7135267681831

A koho tedy doporučujete? Která že to velká firma nemá zpoždění a velké navýšení ceny?

+2/0
18.8.2016 12:52

J21a96n 91B45u35b62i15k 9842871862887

já nejsem SŽDC, já nevybírám. Já jen vím, že etapu 1, což byla stavba úplně nového nádraží Hostivař, výměna mostů nad Průmyslovou ulicí a kompletní výměna svršku v délce asi dvou kilometrů, dělalo konsorcium Viamont, Metrostav a tuším ještě někdo a udělali to v termínu a z pohledu mého, jako cestujícího bez problémů. Viz http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5733-Slavnostni-zahajeni-rekonstrukce-zeleznicni-stanice-Praha-Hostivar/

A to byla "minirekonstrukce" za 1,2 miliardy, etapa II je výrazně složitější úsek za trojnásobek......

0/0
18.8.2016 13:00

M29a56t62ě22j 40K18o49n15v57a55l83i65n15a 8149115223

No když se podívám na jejich stránky, tak jenom v roce 2015 dělali nádraží ve Strakonicích, Havlíčkovým Brodě a Velkém Meziříčí a dále pracovali na trati Rozsochatec-Havlíčkův Brod. V předchozích letech např. trať Telč-Sedlejov, Jihlava-Havlíčkův Brod, Brněnský uzel aj. Takže reference by se našli...

Jinak podle Vašeho názoru tedy nelze objednat firmu, pro kterou by to byla nejvýznamnější zakázka... Jak ale pak mohou firmy růst??? Koho byste objednal? Z firem splňujících Vaše kritéria zbývají snad pouze Metrostav, Strabag, SKANSKA a EUROVIA jinak nikdo.....

+4/0
18.8.2016 13:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.