Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno začalo jednat o hyperloopu. „Lidské potrubí“ může nahradit pomalé vlaky

Z Brna do Prahy za minuty místo hodin? Tuto vizi slibuje futuristický nápad Elona Muska z roku 2013. O možnostech budoucí realizace se nyní brněnští politici začali bavit s jednou z firem, která se snaží (dosud nerealizovaný) koncept uvést do praxe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A66n69d32r72e12a 21V49e42s96e81l34á 3124181941301

Kdyby se raději obnovily lety z Brna do Prahy, spravily silnice, které jsou v nechutným stavu... atd.... :-/

0/0
28.8.2016 18:38

K45a77r91e22l 69U96r79b13a17n 2734294381189

Už vidím, jak vykupují pozemky na trase. ;-D

0/0
24.8.2016 12:49

B81l82a10h94o56m53í83r 24S22k60o32u39p29ý 1900625988937

Typická česká (předvolební?) politická sračka:

po městě Brně a JmK (a obecně po většině ČR) budeme jezdit po otřesně rozbitých silnicích, "opravovaných" povětšině metodu asfaltových "plivanců" tak kvalitně, že se ty opravy musí někde dělat dvakrát ročně (překrývající se "plivance" vypovídají o mnohaleté historii takových oprav), ale naši politici = "elita národa" budou "debatovat" o Hyperloopu.

Kdyby se raději věnovali přízemnějším problémům, např. špinavým brněnským ulicím či každoroční solankovou sněhovou břečkou na chodnících. Ale na to nemají, s tím si neporadí! Tak raději bláboly o Hyperloopu...

Jděte do ........, soudruzi!!!!!!

+2/−1
23.8.2016 22:17

A12n27n79a 81Č13e76r62n73á 1527524869664

jj, Aranka umí hula hop ;-D

V Brně chybí věřejné záchody a lavičky, například. A místo potřebných věcí ohlupují fantasmagoriema. :-/

Snad je to po volbách přejde. ;-)

+2/−1
23.8.2016 20:12

P24e98t82r 81M40a60r23š80o38u55n 5635218156326

vždyť byla nějaká reportáž, že v Brně mají nejdražší kadibudky "na světě". ;-D

http://brno.idnes.cz/opravy-jostovy-ulice-skoncily-pribyly-lavicky-i-zachod-za-tri-miliony-1mq-/brno-zpravy.aspx?c=A110901_1644018_brno-zpravy_bor

+1/0
23.8.2016 21:57

T27o68m81á49š 16H26a14t23a70n 3119573359770

A co na to Petr Šeda, aby u Semilassa netekla krev.

+1/0
23.8.2016 16:15

T16o47m30á13š 11H96a57t97a61n 3499563889390

A co na to Petr Šeda, jen aby u Semilassa netekla krev.

0/0
23.8.2016 16:14

J48a27n 64S56t62e68h76l80í58k 1929909136454

Už při čtení nadpisu se mi vybavila "jednokolejka" ze Simpsonových.

0/0
22.8.2016 13:19

M69i61r10e37k 81S34á14l 1825171428174

tyo, jestli to dá praha-brno v jednotkách minut, tak kdyby se to rozlezlo po evropě, bylo by to skoro jak cestovat metrem po praze. třeba bydlet v praze a pracovat ve vídni :-)

0/0
22.8.2016 10:59

L51u62b24o57m33i65r 29M35a60c75h77o 2852570245477

Hyperloop je ďaľšia bublina od Elona Muska, na vylákanie peňazí od investorov. Elektroautá Tesla vyrába a predáva, ale zisky pre investorov akosi stále nikde, nový model mešká, a ktovie či vôbec bude.

+2/−3
22.8.2016 6:57

J88a58n 96D56l54o39u10h64ý 7374949960339

Tohle fakt pobavilo !!!

+1/0
21.8.2016 12:32

D66a32n83i55e41l 84P56l15e10s54c29h56n92e72r 6650510687900

Nevim nevim jestli to ma na tak kratkou vzdalenost smysl a spis bychom stejne mluvili o desitkach minut, treba dve az tri. To ze to umi ject vice nez rychlosti 1000 km/h (teoreticky jsou tam minimalni odpory takze mnohem mnohem vic) neznamema ze ji to mezi Prahou a Brnem dosahne... prece musi akcelerovat i decelerovat prijatelnym zrychlenim, u dopravnich letadel dopredne pretizeni (vyvolane zrychlenim) nepresahuje dle predpisu 1,4 g a nekomu uz prijde ze je zatlacen do sedacky...

+1/0
21.8.2016 11:31

M75i52r23o44s45l55a85v 59Z87i77k50m97u86n61d 6368412627128

A kdo "TO" zaplatí ... jaká bude cena přepravy ....

+3/0
20.8.2016 22:33

J75a30n 45D11l11o18u47h43ý 7394499630809

Koupis Teslu model S a dostanes od Muska permici na jeden rok :-D

0/0
21.8.2016 12:33

J72i58ř94í 45E29r54b20e32n 1863384696817

Týž, kdo bude platit VRT :-)

0/−1
22.8.2016 6:29

M95a77r63t11i67n67a 29D60v20o62ř75á48k55o73v50á 3144963110254

To já bych mohla taky slíbit, že v Třešňové postavím metro. Ovšem výhledově.

+1/−1
20.8.2016 22:13
Foto

P45a94t16r15i91k 12C50h41r80z 4318399252469

Já jsem k tomuto celkem skeptický. Běžná železniční doprava má problém konkurovat na krátké trasy autobusové a na dlouhé letecké a to hlavně cenově. Pochybuji, že toto bude levnější.

Ano, je to rozhodně ekologičtější než autobusová nebo letecká přeprava, ale moc si nedokážu ekonomicky představit, že tím bude někdo například každý den jezdit do práce.

+1/−3
20.8.2016 21:22

J59i62ř14í 32K54o45c75u70r29e12k 6705194815558

Znáte ten monument? Ano ten na Svoboďáku. Tak běžte na radnici, tam jsou ještě větší.

+4/−1
20.8.2016 13:19

P88a54v13e15l 34M85o22r33a85v89e72c 3712979262358

Máte pravdu, Onderka pořád sedí v zastupitelstvu.

Jinak... něco k článku samotnému byste neměl?

+6/−1
21.8.2016 12:07

P48e39t79r 47Z38d88e91n69ě28k 2594609344

Nápad to není špatný. Kdo a za jak dlouho ale prorazí poměrně velký tunel např. mezi Prahou a Brnem. Vzpomeňte, jak dlouho to barabům trvalo, než prorazili tunel ze Želivky na okraj Prahy. I když samozřejmě technika pokročila. No nechme se překvapit, ale šacuju to nejméně na léta. A pak ještě vyřešit spoustu technologických problémů. Kolikpak bude stát jízdenka?;-D

+1/0
20.8.2016 11:05

P53a25v92e44l 94M19o56r61a86v77e25c 3142399332368

A kde se píše, že "smyčka" musí vést v tunelu?

0/0
21.8.2016 12:08

R75a23d58e81k 46J59a45n80a72t90a 9715526664952

No jinak by to nefungovalo, když to využívá podtlak. Tubus samozřejmě může být i na povrchu, ale to je rovněž dražší. než běžná VRT, která, vede-li na porvchu, tubus nepotřebuje.

+3/0
21.8.2016 12:26

P84a84v55e73l 60M68o17r92a55v77e62c 3512639472708

Takže v tunelu být nemusí, že? :)

+2/0
21.8.2016 12:37

B23l74a18h15o61m25í55r 69S77k24o73u18p44ý 1290535338657

Na poměrně velké tunely jsme v ČR kabrňáci. Tedy ty finanční...

0/0
23.8.2016 22:19

F88e64l11i91x 69M40e77d64e28k 7815674790297

https://www.youtube.com/watch?v=RNFesa01llk

O Hyperloopu, doporučuji zhlédnout R^

+1/0
20.8.2016 9:00

J94a94r96o20s59l25a62v 47D14o79s38t24a77l 2584861595729

POZOR brňáci to není Megalůp to je Hyperloop.

0/0
20.8.2016 5:08

P73e11t54r 95H61r98a46b77á53k 6430407492430

U nás tohle? Tak za 1000 let nejdříve. Snad tomu zde někdo nevěří;-D

+1/−1
19.8.2016 22:33

M43a86r88t57i29n 78B20a33r69t37e69k 5277841831713

No pokud všichni lidi budou myslet jako vy, tak určitě

+6/−1
20.8.2016 21:45

J77a90n 80T89a14r55a18b66a 4356326429959

To bude legrace, až podle českého (Pardon česko-Moravského) pravidla vybrat nejlevnější nabídku, to zadají Joudovi z Horní Dolní, protože se svou chráněnou dílnou nabídl po odpočtu obligátních 20% takzvaně nejnižší cenu, ačkoliv až dosud vybudoval pouze sedm kozích chlívků, devět kilometrů hrbaté cyklostezky a opravil jednu tělocvičnu, kde se dosud soudí o reklamace. Pak s několikaletým zpožděním vznikne křivá roura s lidokapslemi, které tak nějak trochu nebudou fungovat. No doufejme, že všechny. Pokud by nefungovaly jen některé, byl by náraz v 1000km/h do stojícího lidokapslošpuntu docela sousto.

Ale jinak je mi ta Brněnská utopie docela sympatická, je to samozřejmě totální nesmysl, ale to je přemístění nádraží taky., drak je krokodýl a Starobrno je prý pivo... Miluju Brno...:-) fakt

+12/−2
19.8.2016 21:44
Foto

L60u42b15o80š 32H96a70n46u51s 4347297391182

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+2/0
19.8.2016 23:42

M49a48r14t72i83n 77N76e24r73m10u61t 9617497458879

Tomuhle se smějete, ale stejná růžovo-zelená grupa která jedná o hypertrubce, prosazuje wilkommen kultur. No doufám, že i zde dopadnou stejně

0/−2
20.8.2016 11:58

J34i30ř63í 35K85o81c58u90r63e55k 6475304245468

Proč Jouda? Máme přece Bögla a Kysla, ti mají s rychlou dopravou ze Studénky do mostu mnohaleté zkušenosti.

0/0
20.8.2016 13:15

P30a52v71e51l 81K64o16l14á92č50e53k 9654814862421

Přemístění nádraží není nesmysl, chytrolíne.

+1/0
21.8.2016 20:47

J53i29ř81í 61E82r22b30e70n 1923534356897

Vzájemný náraz kapslí je možný jen v případě závažné poruchy samotné cesty (tubusu) - kapsle fungují jako píst s čelní plochou několika čtverečných metrů a pokud je mezi nimi vzduch, tak ani rychlost 1000 km/h nepostačí na takové stlačení vzduchu, aby se srazily.

Ale vstříknout tam v tu chvíli trochu nafty... ;-)

0/0
22.8.2016 6:34

J57i49ř26í 45E57r62b76e52n 1563894206667

Pardon, beru zpět, nedočetl jsem tu část o podtlaku uvnitř trubky. Pak ano, pak ten vzájemný náraz kapslí bude velmi snadno proveditelný.

0/0
22.8.2016 6:36

K80a80r30e37l 23W81a29t10z71k58o 9206367657676

Létání byl kdysi taky nesmysl a dnes se létá dokonce na měsíc. :-)

0/0
27.8.2016 0:05

P40e34t10r 80S77c96h56ö73n 7583636752143

to znám z Futuramy ;-)

+2/0
19.8.2016 21:23

A94n13t14o44n84i63n 18N24e80m12e90c 7928573211330

Jediny, co o problemech dopravy ma prehled, je p.Janata.

Potom je tu nekolik diskuteru, kteri vi, ze se jedna o nejistou budoucnost, ktera neni nikde na svete.

Stat, ktery neni schopen postavit novou zeleznici do prahy, ani kousek dalnice z Pohorelic do Mikulova, bude vyvijet vzdalenou fiktivni budoucnost.

Snad by se alespon mohlo uklizet brnenske nadrazi, ale to je pro zastupitele prizemni

90 % diskuteru nevi nic, jak je ostatne na diskuzich v Idnes obvykle.

+6/0
19.8.2016 20:45

J35a28r97o39m89í79r 89Š31r51á51m75e22k 3227206177312

Jako asi je to lepší než nedávný nápad, že by mohla vést do Bohunic lanovka. Jako bylo by to výborné, ale obávám se, že je to prodávání kůže z medvěda, který ještě běhá po lese...

+1/0
19.8.2016 19:44

T65o60m18á85š 25V94e36l72č55o27v50s86k38ý 4433178339658

Jako?

0/0
19.8.2016 20:04

J72a31r54o59m34í85r 33Š15r81á61m91e19k 3517956147722

Jako co? Jako proč je to lepší nápad než lanovka? Protože je zamýšlená z tak (místo i kapacita), že bude mnohem víc turistickou atrakcí než posilou nedostatečné dopravní obslužnosti nemocnice a univerzitního kampusu. Jako proč je to prodávání kůže medvěda, který běhá po lese? Protože je tolik "technických detailů" k dořešení, že je skutečně dosti zásadní otázka, zda to vůbec bude realizovatelné.

+2/0
19.8.2016 20:18

P79e35t41r 48Š34t17ě39p 2903353820716

Hyperloop je zatím asi v takové fázi, jako meziplanetární pilotované lety. Takže zbožné přání bez technického základu. To co s takovou slávou v poušti odzkoušeli byl cca podvozek maglevu. Nikdo neví, jak vytvořit a udržet vakuum v potrubí o délce stovek kilometrů, Jak kompenzovat teplotní roztažnost potrubí na této vzdálenosti (pokud by to celé nezakopali hluboko pod zem, což by ale náklady vystřelilo úplně mimo realitu). Jak zabezpečit kapsle/vlaky při problému na dráze - aby nouzové brzdění z 1000km/h na nulu nerozpláclo pasažery na kaši. Atd atd.

+3/−1
19.8.2016 18:50

M39a12r91t18i44n 51P55e48c88i61n70a 4401743

Vakuum v potrubí nebude a teplotní roztažnost se dá kompenzovat jednoduše. Brzdění "na fleku" asi nebude potřeba, stejně jako to dnes není potřeba dělat u Maglevu. Co tam máte dál?

+2/0
19.8.2016 19:10

P83e80t43r 43Š44t63ě14p 2313463230586

V potrubí chtějí mít 100 pascalů, to už je prakticky vakuum. Kompenzovat roztažnost při zachování vzduchotěsnosti spojů rozhodně nebude žádná sranda, zejména ne když těch spojů bude muset být hodně. Maglev, metro a všechny ostatní vlaky mají nouzové brzdění, stejně tak ho bude muset mít hyperloop. Nikdo nedovolí provozovat hromadnou dopravu, kde se v případě problému v trubce všechny kapsle rozplácnou na jedné hromadě.

+1/0
19.8.2016 19:22

M17a74r83t41i65n 91P62e34c51i23n93a 4131893

Těsnost by se udržovala právě díky tomu podtlaku; okolní atmosférický tlak se to to postará - bude tlačit na těsnění tím větší silou čím větší ten podtlak bude:-). Udržovat v takovém systému přetlak by byl předpokládám daleko větší problém. A nouzové brždění samozřejmě, ale ne takové jaké si představujete. V tomto případě nehrozí nenadálá překážka na trati stejně jako u Maglevu (zde ještě lépe - celá trať je v trubce). A zabrzdit na fleku to stejně nedokáže, to nedokáže ani český "rychlík".

+2/0
19.8.2016 20:04

J53a56n 66T94a56r25a21b19a 4936666649529

No u Maglevu bych si jistý nebyl, vede na Pudong Airport, betonová deska Maglevu vypadá jako trochu křivá úzká ranvej a američtí piloti občas netrefí ani správné letiště, natož jen dráhu......Takže překážku na nouzové brzdění tam mít může.

0/0
19.8.2016 21:49

P73e94t56r 70D77y50n92t87a43r 8104699671235

hyperloop je potřeba od začátku stavět větší..na rozměry autobusu, ne osobáku. Náklady na udržení "vakua" větší, ale pointou je se tam dostat rychle, což nepůjde, pokud člověk stráví hodinu ve frontě. Taky to nesmí stát 800 za cestu, ale aby se s tím dalo dojíždět do práce.

0/0
19.8.2016 18:29

J82a96n 97J45a88d60r88n77ý 4530894865956

Už jen ta cesta by byla dobrá :D určitě to bude stát jako 15min jízdenka na šalinu ;-D

0/0
19.8.2016 23:01

J18a74k30u12b 48H23e17g28e87n90b95a16r63t 9725724119244

Aerodynamika pravděpodobně neumožňuje libovolně měnit geometrii kapslí.

0/0
20.8.2016 0:58

J56a52n 86M98e80r72t27a 3222720141158

Hyperloop by musel vyřešit hodně zásadní problémy. Mimo jiné, jak zvládnout porušení trati. Nevěřím, že by se v blízké době realizoval. Dobře na ty problémy poukázal ve svém video Thunderf00t https://www.youtube.com/watch?v=RNFesa01llk

Nemyslím si, že by se ze strany Elona Muska jednalo o nějaký tunel. Spíš, že Elon Musk je vizionář, ale ne odborník v oblasti. Hyperloop je daleko dál marketingově než technicky. Neexistuje žádný funkční prototyp v délce třeba jen jednoho kilometru.

Jinak nechápu komentáře, co pořád vytahují, jak máme špatné železnice, jako by to znamenalo, že bychom kvalitní železnice nedokázali technicky realizovat. Přitom by technicky nebyl problém ani s maglevem.

+5/0
19.8.2016 18:15







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.