Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní firma žaluje státní úřad. Českým drahám se nelíbí RegioJet do Brna

Plány soukromého dopravce RegioJet začít jezdit s vlaky mezi Prahou, Brnem a Bratislavou se nelíbí Českým drahám. Ty chtějí po soudu, aby předběžným opatřením zakázal RegioJetu na této trase jezdit a nedovolil si vůbec žádat správce trati o to, aby jezdit mohl. Současně žalují Drážní úřad za to, že se situací na této trase odmítl zabývat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a10n 59C52e57p19e90k 1854546830

Čili ČD. My to budeme jezdit a státe dotuj nám to. Stát, vypíšeme dva vlaky bez dotací. Jančura, já to jezdit bez dotací budu. ČD, státe zakaž Jančurovi jezdit bez dotací, nech nám tam náš monopol s dotacemi.

+1/−3
24.8.2016 16:30

L12i62b88o55r 34Z80a42v54ř24e79l 8449396661522

Jančura a lepší služby?? Kecal jeden, neumí ani zařídit aby mu řidiči jejich autobusů neustále neporušovali silniční zákon a nejezdili tam kde nemají!!

+2/−1
24.8.2016 8:52

Š57t63e69f86a35n 47F42r89i57č36a 7372718953956

Vůbec nechápu, jak může stát dopustit, aby někdo se 35 let starými vraky takto vyskakoval. Jedná se o páteřní železniční koridor a špičkové RailJety cestující veřejnosti vyhovují. Takové si borec nepořídí ani za 50 let.Rv

+5/−8
22.8.2016 22:42

M14a61r60t62i46n 49Š79t17r10o32s 4449937580558

Jančurův styl podnikání je mi stále více nesympatický. Agresivně vybírá lukrativní spoje, které ale vydělávají jen proto, že stát dotuje infrastrukturu a hlavně dotuje ostatní spoje, včetně MHD, které jsou na Jančurovy linky nepojeny ;-O

+9/−11
22.8.2016 16:09

I89v88a94n 34H39o72l26a19s 5757117388287

Stát infrastrukturu nedotuje - je povinností státu tuto infrastrukturu udržovat (a to všude, ať tam jezdí kdokoliv). Stejně tak tzv. dotace (ve skutečnosti objednávky spojů v závazku veřejné služby) "ostatních spojů, vč. MHD", využívají i ČD.

+5/0
22.8.2016 21:59

R56a40d66e92k 51J71a29n78a18t74a 9985376384432

"Stát infrastrukturu nedotuje - je povinností státu tuto infrastrukturu udržovat"

----

To je pravda, ale nikde není psáno. že osobní vlaky mají platit 3x méně než nákladní. V jiných zemích platí stejně. To skrytá dotace je. A docela pdostatná. Pokud by nebyla cena za použití dopravní cesty takto nízká, open-access by pravděpdoobně neexistoval, protože by se nevyplatil.

+1/0
23.8.2016 0:56

J18a63n 14C23e95p46e51k 1184596840

Ale to že vám stát dotuje silnice pro vaše auto to vám nevadí že?

0/−1
24.8.2016 16:28

M19a27r94t94i66n 85N15o30v95o52t96n17ý 8865314242694

Pokud někdo tvrdí, že ve vlacích ČD je vyšší pohodlí a komfort cestování, než ve vlacích soukromých dopravcú RJ a LE, tak si lže do kapsy. Při otázce, kde bych našel ve spoji z Moravy do Prahy jídelní vůz mi průvodčí odsekla, a k čemu, když jsme za dvě hodiny v Praze?

+6/−14
22.8.2016 14:07

R93o31m26a55n 80P40o29l26á75č78e67k 5676509535

Zrovna tady jezdí Railjety,takže ano lepší vozy to jsou ;-)

+8/−3
22.8.2016 14:31

M18a38r44t71i35n 65Š66u97l82c 2647769900495

Ale Railjety jezdí z Brna jen v sudé hodiny... V lichou hodinu vám může přijet třeba souprava MÁV a tam už to tak jasné není...

+5/−3
22.8.2016 14:37

K17v28ě47t69o82s96l49a65v 20V88y43b18í39r59a37l 7533239768764

Ale Jančura taky nepojede každou hodinu jako ČD že? A klidně se mu chcete časově přizpůsobit. Tak můžete počkat a jet v sudou hodinu, když chcete mít Railjet spoj.

+5/−1
22.8.2016 17:41

O85l33d27ř41i50c88h 47J59a92n12e81č19e36k 8429706463291

Komfort v různých vlacích ČD je velmi rozdílný, takže velmi záleží na tom, s čím u ČD soukromníky srovnáváte, taky jakou cestovní třídu.

Ten jídelní vůz anebo aspoň minibar nejsou ani tak otázka jízdní doby, jako otázka poptávky - aby to pro dopravce mělo aspoň trochu význam. Většina cestujících si něco raději vezme z domu nebo koupí cestou na nádraží, takže to pro ČD smysl nemá a pokud Vy vyžadujete prodej ve vlaku, musíte si podle toho vybírat spoj, z Moravy do Prahy určitě nějaký najdete. To já když jedu z Pardubic do Liberce (3 hodiny), tak si vybírat nemůžu, dokonce si ani nemůžu připlatit za 1. třídu.

+1/0
22.8.2016 14:49

J35a23n 56K77r17i44e77g77l16e27r 4211887895216

uz aby to z Libe do Pce otevreli konkurenci

+1/−3
22.8.2016 14:52

O58l46d45ř50i60c68h 68J54a66n10e86č22e33k 8499526243811

Mně by pro začátek stačilo, kdyby tam jezdily soupravy s 1. třídou (použitelnou - ne něco jako v Regiopanterech). Ale to by soutěž s určitými požadavky odpovídající dálkové dopravě měla zajistit.

+1/0
22.8.2016 14:59

J26a13n 58J46e77m97e97l79k15a 1165520

Ale toho dopravce Vám stejně vybere politik. A vyhraje největší lowcost a sardinkárna. Takže nevím co od toho úplně čekáte.

+1/−2
22.8.2016 15:23

O60l76d88ř23i56c61h 31J49a67n87e13č45e41k 8239896173351

Odkud berete tu jistotu? Proč tedy všechny nové i renovované soupravy včetně těch regionálních (panter, žralok) vyjma těch nejmenších (shuttle od Stadleru) mají 1. třídu? Jsou tyto stadlery nebo desira u Trilexu taky "největší lowcost a sardinkárna"?

Já myslím, že rychlíky Lbc - Pce už v podstatě horší být nemůžou. Tedy pokud se na ně nenasadí regionovy. Snad leda v tom, že když tam bude jezdit soukromník, nebudu si moci se Včasnou jízdenkou vybrat, jestli pojedu přes Jaroměř nebo přes Nymburk. Ale to bych i spolu s vyšší cenou (dvě jízdenky dvou dopravců vs. jedna Břeclav - Liberec) výměnou za lepší komfort skousl.

0/0
22.8.2016 16:01

J92a62n 60J74e56m80e42l89k90a 1415520

Prostě ten směr je patrný. Dřív 3+1, dnes 2+2, v Asii a tuším i v Anglii jsem viděl 3+2. Stejné v letadlech. Když se SŽDC platí za hmotnost.

Třeba ta Regionova na OS chápu, že je na takové trase neštěstí.

S předčasnou jízdenkou také budete muset dodržet odjezd. Jinak Vám propadne. Zatím jsem neviděl moc regionální zánovní stroj s rozumnou první třídou. Kromě úpravy od ČD (854). Sedačky často podobné, jen víc místa na nohy.

0/0
23.8.2016 8:40

J39a91n 88J82e79m54e96l15k78a 1475540

oprava 2+1

0/0
23.8.2016 10:20
Foto

J45a45n 16V81a68l36a94l33í52k 6256469320326

v RJ mají jídelní vůz??

+1/0
22.8.2016 15:04

F33r72a61n68t44i45š82e64k 71V47a68n23ě89k 1967654937687

No hlavně, že ruší Regiojet jídelní vozy na trase Bratislava - Košice.

+4/0
22.8.2016 15:17

O53l70d29ř20i92c34h 78J33a38n27e52č68e19k 8289666403291

Obecně jsem sice zastáncem liberalizace železniční osobní dopravy, ale tady už s Jančurou hrubě nesouhlasím, tady už jde totiž o ono 'vyzobávání rozinek'.

Pokud jezdí ČD celodenně v hodinovém taktu a Regiojet chce dva spoje přesně v jejich časech, tak by ČD měly mít jednoznačně přednost. Ony jsou totiž taky narozdíl od něj vázány na takt v mezinárodní dopravě, ať už jde o směr na Vídeň nebo na Budapešť. Pokud by kapacitu dostal Regiojet, co budou ČD dělat? Mezinárodní rychlík, který do Břeclavi přijel ze zahraničí v taktu, tam nechají 10 minut stát? Resp. z Prahy pojedou o 10 minut dříve, protože v taktu nemají místo? 8-o

S tou (ne)ztrátovostí to Jančura taky nemůže myslet vážně - to je přeci jasné, že i na relaci, která je 'celkově' (z pohledu celého dne / týdne) ztrátová, mohou existovat jednotlivé ziskové spoje.

Kdyby si býval zažádal o časy, v nichž žádnému taktu nevadí, tak o.k. (i když by to nejspíš znamenalo navýšení ztrát ČD - v tomto případě oprávněně zaplacených státem), ale tohle o co se snaží je opravdu už jen destrukce systému.

Kdysi jsem mu fandil, protože veřejnou dopravu v ČR opravdu pozvedl, ale v poslední době už je to jen velkohubý kverulant.

+16/−8
22.8.2016 13:50

J48i44ř71í 42H42o40v77o41r54k47a 8497876102815

až na to, že Regiojet nežádá o trasy v "základním" taktu, ale o ty doplňkové mezi základem, které jedou 2-3x denně

+7/−1
22.8.2016 14:19

O34l14d42ř31i22c52h 98J94a55n18e10č35e26k 8269336513981

Dobrá, to jsem nevěděl, v tom případě to není tak strašné.

Nicméně by ČD i tak měly mít na svůj 'doplňkový takt' přednost (resp. jakýkoliv jiný dopravce, který v taktu jezdí) - ať už je Regiojet přesvědčený, že dokáže zákazníky přitáhnout kvalitou a cenou, nebo jen potřebuje dostat své vlaky ze Slovenska do Prahy na údržbu, tak by pro něj nemělo být rozhodující, jestli jede o 10 minut dříve nebo později. Proč by měl 'vykrádat' časové polohy někoho jiného?

+2/−2
22.8.2016 14:56

M34a51r56t64i35n 25Š37u98l32c 2787319920515

Každá trať má nějakou kapacitu. Musí se na ní vejít R, Ex, IC, EC, rj ČD, linka S2 také ČD a nákladní doprava. Mezi Brnem a ČT to takový problém nebude, ale z ČT se k tomu přidávají vlaky od Olomouce a z Kolína pražská S1 a brněnské R přes HB a z Č. Brodu pražská S7. Takže jen těžko tam najdete ještě volný slot, který by byl z Brna až do Prahy.

+3/0
22.8.2016 15:02

O54l29d94ř94i40c25h 20J33a21n31e29č22e28k 8549186903411

To sice máte pravdu, ale to je podle mě trochu jiný problém - totiž jak rozdělovat kapacitu, pokud poptávka je vyšší, než možnosti. To by měl stát řešit, pokud nehodlá kapacitu urychleně navýšit, očividně to bude čím dál více potřeba.

Já podstatu popisovaného sporu ČD vs. RJ vidím jinde (možná se pletu, neznám detaily) - článek mi vyznívá, že nakonec budou jezdit všechny stávající spoje ČD a ještě k tomu RJ, tedy že ta kapacita se nějak najde. A pak je otázka, proč by měl nově příchozí subjekt dostat časy toho, který už tam jezdí, a ten být přesunut jinam?

Pokud vím, má objednávaná doprava při přidělování kapacity přednost před komerční. Tedy ministerstvem objednávané spoje přednost před Regiojetem. Pokud ministerstvo rozhodlo, že kvůli Regiojetu už dané spoje neobjedná, a přitom se všichni na trať nevejdou, tak musí urychleně vymyslet způsob, jak kapacitu komerční dopravě rozdělovat - viz výše. A (obzvláště pokud by SŽDC upřednostnila Regiojet) vysvětlit, proč jednou na nátlak soukromníka objednávky u ČD zruší a trať dá k dispozici volné konkurenci (tento případ), když jindy mu dotovanou trať, na niž on nepožadoval žádnou dotaci, předat odmítlo a dál objednává u ČD.

Každopádně ale tento případ jasně ukazuje, že obslužnost v dané relaci musí být řešena komplexně - z pohledu týdenního grafikonu, nikoliv jednotlivých spojů. Že pokud dopravce bude na trať vpuštěn, pak musí garantovat dlouhodobě stabilní rozsah spojů, ne že bude každého půl roku přidávat a zase rušit spoje a zastávky, jako se to děje na Praha - Ostrava nebo u autobusů a jak se to může brzy dít u Regiojetu mezi Bratislavou a Prahou.

+2/0
22.8.2016 16:17

J52i88ř96í 82H24o72v72o82r11k34a 8207386702975

Největší problém je kapacita - zejména v Brně a v okolí Prahy jsou tratě tak vytížené, že i 10 minut posunu znamená rozvrácení mnoha dalších spojů

0/0
22.8.2016 23:38

R78o98m59a77n 84N25o92v15a12k 6329851162956

at neleze do Brna a jezdi si s jeho vlakam jinde...vse jen domrvi...jeho vlaky stoji za starou belu - klimatizace vecne nejede, misto na nohy v zakladni tride v kupe zadny a jeho nechutny bagety a uzasny kafe zdarma at si nabizi na severni trase na Slovensko

+5/−6
22.8.2016 16:37

M48i72l92o71š 47M11a48c63k58ů 5300679522937

Tak další rozinka vyzobnutá růžovým Jančurou. Už se ve vlacích chová stejně jako v autobusech. Jenom dálkové vytížené trasy, Horní Dolní ho nezajímá o to více zaplatí kraje na dopravní obslužnosti. Inu proč nepřelívat peníze od státu do soukromých rukou.

+7/−11
22.8.2016 13:39

M84a66r69e26k 40M33a60l52ý 1432968351490

A neměl Jančura náhodou před X lety zájem jezdit i pro kraje? Jak vy říkáte, obslužnost i v Horní Dolní... to, co ted jezdí ČD a na co dostávají peníze od kraje. Chtěl to Jančura, akorát hejtmani tehdy zabetonovali v krajích ČD na nějakých 10 let? Nebo jak to bylo?

+10/−2
22.8.2016 13:48

T15o67m 54J46u92r58e19č31k10a 6355812615705

Proč se tedy potom nepřihlásil do výběrových řízení, které byly vyhlášeny? Namátkou třeba Liberec?

+3/−1
22.8.2016 14:48

M61a17r12t54i83n 24Š91u18l68c 2837689530595

Třeba, že by mu to ekonomicky nevycházelo? Dělat si základnu v LBC bez návaznosti na další aktivity?

+3/−2
22.8.2016 15:04

T87o87m 80J55u42r15e47č35k53a 6525382425585

Proč by mu to ekonomicky nemělo vycházet, když všude tvrdil, jak levně to on dokáže a kolik ušetří peněz. A nakonec skutek utek. Neboli nikdo vám nedokáže dát víc, než Jančura dokáže naslibovat. ;-D

+4/−1
22.8.2016 15:38

M93a85r89e33k 33M59a66l70ý 1552188681440

To já nevím, zeptejte se jeho...

Já jen vím, že jezdit pro kraje měl zájem, ale oranžoví hejtmani to tehdy zablokovali. Nevím, jaká je situace ted.

+3/−2
22.8.2016 15:15

T74o22m 65J95u55r79e65č65k46a 6265142825745

Bylo víc výběrek do kterých se nepřihlásil.

+2/−1
22.8.2016 15:37

O80l39d33ř37i12c23h 26J64a60n90e42č50e96k 8389606833241

Ano a ne.

V obecné rovině ne - Vy jste zase jeden, co míchá komerčně potenciálně ziskovou dopravu mezi velkými městy ("rozinky") s nutně ztrátovou, ovšem kraji či státem požadovanou a tedy objednávanou a hrazenou dopravu na nelukrativních trasách ("Horní Dolní").

V tomto konkrétním případě ano - pokud se Jančura cpe se svými dvěma spoji denně do časových poloh, kde ČD jezdí celodenně v taktu, tak už je to opravdu snaha o destrukci a vyzobávání rozinek.

+4/−2
22.8.2016 13:55

M23a75r25t59i85n 35Š80u68l16c 2367349590825

Necpe se do taktu. Takt z Brna do Prahy je XX:38 pro Ex, IC, EC, rj a on chce dva doplňkové časy XX:08

+4/0
22.8.2016 14:34

O22l56d66ř94i30c45h 50J16a94n27e36č92e77k 8839146213401

Dobrá, máte pravdu, nevěděl jsem. Nicméně i tak nechápu, proč se nutně musí cpát někam, kde už někdo jezdí? Proč si nemůže požádat o 10 minut dříve nebo později?

0/0
22.8.2016 15:01

I66v89a50n 85H39o78l11a15s 5747127988777

Co třeba proto, že na čas T se do Brna sjíždějí další spoje, takže kromě cestující ze samotného Brna může oslovit i ty přestupující? I regionální doprava je téměř výhradně v taktu a ten je nastaven (pokud kapacita a technologie hlavního brněnského nádraží dovolí) podle příjezdu a odjezdu dálkových spojů.

+1/0
22.8.2016 22:04

J29i10ř68í 96P64l70a95v10s89k43ý 9420576311449

proc by soukromeho podnikatele mela zajimat nejaka horni dolni ? byznys se obvykle provozuje za ucelem zisku, ne proto, by se tetky mohly dostat do kostela ...

+3/−1
22.8.2016 14:24

S90v20a48t54a68v89a 28D29v95o54ř57á77č47k53o67v27á 8110457801186

Jezdím ráno 6:08 z Brna do Prahy Ex, zastavuje pouze v Pardubicích a v Praze je v 8:45h. Bezva spoj, příjemní průvodčí, moderní vagóny s klimou, čisto. Jela jsem párkrát Jančura spojem z Pha do Ostravy, spíše horší průměr pohodlí, personálu, pocitové teploty (zima nebo vedro) uvnitř vozu.

+12/−4
22.8.2016 13:37

M39a55r40t92i86n 50N71o63v19o31t98n40ý 8475834202204

Lžete jako když tiskne. Tenhle spoj je naprosto otřesný.

0/−14
22.8.2016 14:01

R86o54m16a53n 29N50o61v25a39k 6469691592286

neni, je normalni a rozhodne je lepsi nez jakykoli spoj regiojetu

+2/0
22.8.2016 16:38

O81l13g85a 26B38o57c49k48o83v45a 4464902877813

kam se Jančura pořád cpe se svými pseudovlaky...ČD má kvalitní RailJety na této trase a to je opravdu příjemné cestování.

+12/−5
22.8.2016 13:24

V21l43a47d89i92m47í23r 97F59i83b65i78g91e85r 5794731151474

Jančurovy vlaky vypadají na pohled hezky ale při detailnějším pohledu lze zjistit, že vagony jsou polepené folií a na střechu se kašle, ta není vidět ale z mostu si nelze nevšimnout, že téměř každý vagon má jiný odstín střechy. Problémy s ventilací a klimatizací v létě jsou klasika. Kdyby šla alespoň otevřít okna.

+4/−1
22.8.2016 13:48

O84l46d80ř72i58c91h 63J48a72n29e98č71e93k 8209806603671

ať se klidně cpe, to je přeci volba cestujícího, jestli pojede radši levněji 'pseudovlakem' nebo dráž něčím kvalitnějším (anebo i dráž horším ;-)). ale ne se dvěma spoji denně do (mezinárodního!) taktu, to je fakt prasárna!

+1/−5
22.8.2016 13:58

T77o25m48á19š 75T61a13t20í10č46e63k 5520122630478

Pánbíčku na nebíčku, moc tě prosím, ušetři tu nejhroznější hrůzu všech železničních nádraží na světě, hlnádr Brno, alespoň toho Jančury!

+13/−4
22.8.2016 12:47
Foto

T64o72m41á94š 28D72v69o28ř90á31k 3525133266986

Někde Jančura psal, že je brněnský patriarcha.

Máte to ale kliku :-)

+2/−1
22.8.2016 13:57

M25i87c62h53a76l 13K22o12l36o84v98r26a30t 5567383255832

Ten kdo jel někdy jel vlakem mezi Brnem a Prahou tak ví, o čem celý spor je. ČD nasadili RailJety a konkurenci tam nechtějí.

+10/−2
22.8.2016 12:46
Foto

J10a86n 13V53a31l49a62l68í46k 6346219320206

no railjetům se RJ opravdu nevyrovná...

+17/−2
22.8.2016 12:51

M60a72r49e66k 32M43a50l50ý 1752788471470

Tak proč se toho ČD bojí? Pokud mají kvalitní spojení, tak to trh prokáže a Jančura se tam neuchytí... kde je problém?

+6/0
22.8.2016 13:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.