Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní firma žaluje státní úřad. Českým drahám se nelíbí RegioJet do Brna

Plány soukromého dopravce RegioJet začít jezdit s vlaky mezi Prahou, Brnem a Bratislavou se nelíbí Českým drahám. Ty chtějí po soudu, aby předběžným opatřením zakázal RegioJetu na této trase jezdit a nedovolil si vůbec žádat správce trati o to, aby jezdit mohl. Současně žalují Drážní úřad za to, že se situací na této trase odmítl zabývat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a32n 41C23e61p93e54k 1374876270

Čili ČD. My to budeme jezdit a státe dotuj nám to. Stát, vypíšeme dva vlaky bez dotací. Jančura, já to jezdit bez dotací budu. ČD, státe zakaž Jančurovi jezdit bez dotací, nech nám tam náš monopol s dotacemi.

+1/−3
24.8.2016 16:30

L29i77b53o25r 60Z97a39v27ř98e80l 8729706151272

Jančura a lepší služby?? Kecal jeden, neumí ani zařídit aby mu řidiči jejich autobusů neustále neporušovali silniční zákon a nejezdili tam kde nemají!!

+2/−1
24.8.2016 8:52

Š82t31e71f67a44n 33F26r39i52č34a 7472698603696

Vůbec nechápu, jak může stát dopustit, aby někdo se 35 let starými vraky takto vyskakoval. Jedná se o páteřní železniční koridor a špičkové RailJety cestující veřejnosti vyhovují. Takové si borec nepořídí ani za 50 let.Rv

+5/−8
22.8.2016 22:42

M79a50r25t47i57n 81Š97t70r73o87s 4399207630118

Jančurův styl podnikání je mi stále více nesympatický. Agresivně vybírá lukrativní spoje, které ale vydělávají jen proto, že stát dotuje infrastrukturu a hlavně dotuje ostatní spoje, včetně MHD, které jsou na Jančurovy linky nepojeny ;-O

+9/−11
22.8.2016 16:09

I54v28a72n 26H23o94l78a71s 5817687538937

Stát infrastrukturu nedotuje - je povinností státu tuto infrastrukturu udržovat (a to všude, ať tam jezdí kdokoliv). Stejně tak tzv. dotace (ve skutečnosti objednávky spojů v závazku veřejné služby) "ostatních spojů, vč. MHD", využívají i ČD.

+5/0
22.8.2016 21:59

R13a47d11e89k 23J37a78n56a29t40a 9565326574452

"Stát infrastrukturu nedotuje - je povinností státu tuto infrastrukturu udržovat"

----

To je pravda, ale nikde není psáno. že osobní vlaky mají platit 3x méně než nákladní. V jiných zemích platí stejně. To skrytá dotace je. A docela pdostatná. Pokud by nebyla cena za použití dopravní cesty takto nízká, open-access by pravděpdoobně neexistoval, protože by se nevyplatil.

+1/0
23.8.2016 0:56

J29a21n 57C83e37p33e68k 1244836330

Ale to že vám stát dotuje silnice pro vaše auto to vám nevadí že?

0/−1
24.8.2016 16:28

M60a31r56t64i90n 17N67o55v92o63t77n59ý 8685824742124

Pokud někdo tvrdí, že ve vlacích ČD je vyšší pohodlí a komfort cestování, než ve vlacích soukromých dopravcú RJ a LE, tak si lže do kapsy. Při otázce, kde bych našel ve spoji z Moravy do Prahy jídelní vůz mi průvodčí odsekla, a k čemu, když jsme za dvě hodiny v Praze?

+6/−14
22.8.2016 14:07

R41o16m80a24n 71P49o67l77á75č66e23k 5976409305

Zrovna tady jezdí Railjety,takže ano lepší vozy to jsou ;-)

+8/−3
22.8.2016 14:31

M91a80r24t65i21n 71Š10u39l93c 2677689510735

Ale Railjety jezdí z Brna jen v sudé hodiny... V lichou hodinu vám může přijet třeba souprava MÁV a tam už to tak jasné není...

+5/−3
22.8.2016 14:37

K19v35ě90t62o43s69l61a20v 62V77y87b33í92r69a24l 7723389888964

Ale Jančura taky nepojede každou hodinu jako ČD že? A klidně se mu chcete časově přizpůsobit. Tak můžete počkat a jet v sudou hodinu, když chcete mít Railjet spoj.

+5/−1
22.8.2016 17:41

O90l54d82ř31i27c50h 69J52a70n20e73č20e17k 8249496883151

Komfort v různých vlacích ČD je velmi rozdílný, takže velmi záleží na tom, s čím u ČD soukromníky srovnáváte, taky jakou cestovní třídu.

Ten jídelní vůz anebo aspoň minibar nejsou ani tak otázka jízdní doby, jako otázka poptávky - aby to pro dopravce mělo aspoň trochu význam. Většina cestujících si něco raději vezme z domu nebo koupí cestou na nádraží, takže to pro ČD smysl nemá a pokud Vy vyžadujete prodej ve vlaku, musíte si podle toho vybírat spoj, z Moravy do Prahy určitě nějaký najdete. To já když jedu z Pardubic do Liberce (3 hodiny), tak si vybírat nemůžu, dokonce si ani nemůžu připlatit za 1. třídu.

+1/0
22.8.2016 14:49

J38a71n 54K92r26i27e38g12l35e41r 8276124845650

uz aby to z Libe do Pce otevreli konkurenci

+1/−3
22.8.2016 14:52

O65l77d70ř59i29c35h 14J73a22n72e27č89e10k 8879676793191

Mně by pro začátek stačilo, kdyby tam jezdily soupravy s 1. třídou (použitelnou - ne něco jako v Regiopanterech). Ale to by soutěž s určitými požadavky odpovídající dálkové dopravě měla zajistit.

+1/0
22.8.2016 14:59

J53a80n 19J43e65m43e14l74k36a 1535280

Ale toho dopravce Vám stejně vybere politik. A vyhraje největší lowcost a sardinkárna. Takže nevím co od toho úplně čekáte.

+1/−2
22.8.2016 15:23

O90l18d51ř50i84c53h 18J41a45n63e29č62e10k 8649596803751

Odkud berete tu jistotu? Proč tedy všechny nové i renovované soupravy včetně těch regionálních (panter, žralok) vyjma těch nejmenších (shuttle od Stadleru) mají 1. třídu? Jsou tyto stadlery nebo desira u Trilexu taky "největší lowcost a sardinkárna"?

Já myslím, že rychlíky Lbc - Pce už v podstatě horší být nemůžou. Tedy pokud se na ně nenasadí regionovy. Snad leda v tom, že když tam bude jezdit soukromník, nebudu si moci se Včasnou jízdenkou vybrat, jestli pojedu přes Jaroměř nebo přes Nymburk. Ale to bych i spolu s vyšší cenou (dvě jízdenky dvou dopravců vs. jedna Břeclav - Liberec) výměnou za lepší komfort skousl.

0/0
22.8.2016 16:01

J35a27n 50J43e54m32e73l31k75a 1325980

Prostě ten směr je patrný. Dřív 3+1, dnes 2+2, v Asii a tuším i v Anglii jsem viděl 3+2. Stejné v letadlech. Když se SŽDC platí za hmotnost.

Třeba ta Regionova na OS chápu, že je na takové trase neštěstí.

S předčasnou jízdenkou také budete muset dodržet odjezd. Jinak Vám propadne. Zatím jsem neviděl moc regionální zánovní stroj s rozumnou první třídou. Kromě úpravy od ČD (854). Sedačky často podobné, jen víc místa na nohy.

0/0
23.8.2016 8:40

J43a66n 84J92e81m84e81l13k31a 1755140

oprava 2+1

0/0
23.8.2016 10:20
Foto

J55a79n 36V44a54l33a27l18í78k 6166629380486

v RJ mají jídelní vůz??

+1/0
22.8.2016 15:04

F18r13a84n46t85i77š29e19k 31V18a96n78ě78k 1367794257817

No hlavně, že ruší Regiojet jídelní vozy na trase Bratislava - Košice.

+4/0
22.8.2016 15:17

O55l59d98ř30i70c69h 17J20a76n49e13č67e52k 8929806383451

Obecně jsem sice zastáncem liberalizace železniční osobní dopravy, ale tady už s Jančurou hrubě nesouhlasím, tady už jde totiž o ono 'vyzobávání rozinek'.

Pokud jezdí ČD celodenně v hodinovém taktu a Regiojet chce dva spoje přesně v jejich časech, tak by ČD měly mít jednoznačně přednost. Ony jsou totiž taky narozdíl od něj vázány na takt v mezinárodní dopravě, ať už jde o směr na Vídeň nebo na Budapešť. Pokud by kapacitu dostal Regiojet, co budou ČD dělat? Mezinárodní rychlík, který do Břeclavi přijel ze zahraničí v taktu, tam nechají 10 minut stát? Resp. z Prahy pojedou o 10 minut dříve, protože v taktu nemají místo? 8-o

S tou (ne)ztrátovostí to Jančura taky nemůže myslet vážně - to je přeci jasné, že i na relaci, která je 'celkově' (z pohledu celého dne / týdne) ztrátová, mohou existovat jednotlivé ziskové spoje.

Kdyby si býval zažádal o časy, v nichž žádnému taktu nevadí, tak o.k. (i když by to nejspíš znamenalo navýšení ztrát ČD - v tomto případě oprávněně zaplacených státem), ale tohle o co se snaží je opravdu už jen destrukce systému.

Kdysi jsem mu fandil, protože veřejnou dopravu v ČR opravdu pozvedl, ale v poslední době už je to jen velkohubý kverulant.

+16/−8
22.8.2016 13:50

J83i78ř10í 44H27o52v56o94r34k70a 8387646742955

až na to, že Regiojet nežádá o trasy v "základním" taktu, ale o ty doplňkové mezi základem, které jedou 2-3x denně

+7/−1
22.8.2016 14:19

O47l92d95ř59i12c39h 27J46a42n77e36č18e38k 8259516773251

Dobrá, to jsem nevěděl, v tom případě to není tak strašné.

Nicméně by ČD i tak měly mít na svůj 'doplňkový takt' přednost (resp. jakýkoliv jiný dopravce, který v taktu jezdí) - ať už je Regiojet přesvědčený, že dokáže zákazníky přitáhnout kvalitou a cenou, nebo jen potřebuje dostat své vlaky ze Slovenska do Prahy na údržbu, tak by pro něj nemělo být rozhodující, jestli jede o 10 minut dříve nebo později. Proč by měl 'vykrádat' časové polohy někoho jiného?

+2/−2
22.8.2016 14:56

M26a49r43t52i11n 24Š46u38l17c 2517359460975

Každá trať má nějakou kapacitu. Musí se na ní vejít R, Ex, IC, EC, rj ČD, linka S2 také ČD a nákladní doprava. Mezi Brnem a ČT to takový problém nebude, ale z ČT se k tomu přidávají vlaky od Olomouce a z Kolína pražská S1 a brněnské R přes HB a z Č. Brodu pražská S7. Takže jen těžko tam najdete ještě volný slot, který by byl z Brna až do Prahy.

+3/0
22.8.2016 15:02

O77l54d12ř52i65c73h 55J42a78n98e27č46e46k 8329186183231

To sice máte pravdu, ale to je podle mě trochu jiný problém - totiž jak rozdělovat kapacitu, pokud poptávka je vyšší, než možnosti. To by měl stát řešit, pokud nehodlá kapacitu urychleně navýšit, očividně to bude čím dál více potřeba.

Já podstatu popisovaného sporu ČD vs. RJ vidím jinde (možná se pletu, neznám detaily) - článek mi vyznívá, že nakonec budou jezdit všechny stávající spoje ČD a ještě k tomu RJ, tedy že ta kapacita se nějak najde. A pak je otázka, proč by měl nově příchozí subjekt dostat časy toho, který už tam jezdí, a ten být přesunut jinam?

Pokud vím, má objednávaná doprava při přidělování kapacity přednost před komerční. Tedy ministerstvem objednávané spoje přednost před Regiojetem. Pokud ministerstvo rozhodlo, že kvůli Regiojetu už dané spoje neobjedná, a přitom se všichni na trať nevejdou, tak musí urychleně vymyslet způsob, jak kapacitu komerční dopravě rozdělovat - viz výše. A (obzvláště pokud by SŽDC upřednostnila Regiojet) vysvětlit, proč jednou na nátlak soukromníka objednávky u ČD zruší a trať dá k dispozici volné konkurenci (tento případ), když jindy mu dotovanou trať, na niž on nepožadoval žádnou dotaci, předat odmítlo a dál objednává u ČD.

Každopádně ale tento případ jasně ukazuje, že obslužnost v dané relaci musí být řešena komplexně - z pohledu týdenního grafikonu, nikoliv jednotlivých spojů. Že pokud dopravce bude na trať vpuštěn, pak musí garantovat dlouhodobě stabilní rozsah spojů, ne že bude každého půl roku přidávat a zase rušit spoje a zastávky, jako se to děje na Praha - Ostrava nebo u autobusů a jak se to může brzy dít u Regiojetu mezi Bratislavou a Prahou.

+2/0
22.8.2016 16:17

J41i53ř55í 55H22o24v41o53r45k77a 8587316932865

Největší problém je kapacita - zejména v Brně a v okolí Prahy jsou tratě tak vytížené, že i 10 minut posunu znamená rozvrácení mnoha dalších spojů

0/0
22.8.2016 23:38

R91o10m43a98n 80N16o85v59a76k 6329821462506

at neleze do Brna a jezdi si s jeho vlakam jinde...vse jen domrvi...jeho vlaky stoji za starou belu - klimatizace vecne nejede, misto na nohy v zakladni tride v kupe zadny a jeho nechutny bagety a uzasny kafe zdarma at si nabizi na severni trase na Slovensko

+5/−6
22.8.2016 16:37

M25i15l64o91š 37M29a92c20k80ů 5900529652397

Tak další rozinka vyzobnutá růžovým Jančurou. Už se ve vlacích chová stejně jako v autobusech. Jenom dálkové vytížené trasy, Horní Dolní ho nezajímá o to více zaplatí kraje na dopravní obslužnosti. Inu proč nepřelívat peníze od státu do soukromých rukou.

+7/−11
22.8.2016 13:39

M69a97r29e95k 95M20a83l21ý 1342468121330

A neměl Jančura náhodou před X lety zájem jezdit i pro kraje? Jak vy říkáte, obslužnost i v Horní Dolní... to, co ted jezdí ČD a na co dostávají peníze od kraje. Chtěl to Jančura, akorát hejtmani tehdy zabetonovali v krajích ČD na nějakých 10 let? Nebo jak to bylo?

+10/−2
22.8.2016 13:48

T37o12m 37J80u76r33e71č74k73a 6255482805845

Proč se tedy potom nepřihlásil do výběrových řízení, které byly vyhlášeny? Namátkou třeba Liberec?

+3/−1
22.8.2016 14:48

M30a11r11t76i20n 18Š89u42l51c 2457869400795

Třeba, že by mu to ekonomicky nevycházelo? Dělat si základnu v LBC bez návaznosti na další aktivity?

+3/−2
22.8.2016 15:04

T35o71m 62J39u89r67e61č68k10a 6275642385145

Proč by mu to ekonomicky nemělo vycházet, když všude tvrdil, jak levně to on dokáže a kolik ušetří peněz. A nakonec skutek utek. Neboli nikdo vám nedokáže dát víc, než Jančura dokáže naslibovat. ;-D

+4/−1
22.8.2016 15:38

M67a80r90e65k 54M59a47l21ý 1742198821430

To já nevím, zeptejte se jeho...

Já jen vím, že jezdit pro kraje měl zájem, ale oranžoví hejtmani to tehdy zablokovali. Nevím, jaká je situace ted.

+3/−2
22.8.2016 15:15

T24o38m 22J89u84r66e50č50k96a 6975102225435

Bylo víc výběrek do kterých se nepřihlásil.

+2/−1
22.8.2016 15:37

O34l79d29ř25i30c83h 45J48a16n50e19č51e85k 8909366913681

Ano a ne.

V obecné rovině ne - Vy jste zase jeden, co míchá komerčně potenciálně ziskovou dopravu mezi velkými městy ("rozinky") s nutně ztrátovou, ovšem kraji či státem požadovanou a tedy objednávanou a hrazenou dopravu na nelukrativních trasách ("Horní Dolní").

V tomto konkrétním případě ano - pokud se Jančura cpe se svými dvěma spoji denně do časových poloh, kde ČD jezdí celodenně v taktu, tak už je to opravdu snaha o destrukci a vyzobávání rozinek.

+4/−2
22.8.2016 13:55

M59a62r78t94i75n 39Š49u78l25c 2607249870165

Necpe se do taktu. Takt z Brna do Prahy je XX:38 pro Ex, IC, EC, rj a on chce dva doplňkové časy XX:08

+4/0
22.8.2016 14:34

O69l79d77ř31i29c79h 27J94a54n34e47č94e17k 8869126473981

Dobrá, máte pravdu, nevěděl jsem. Nicméně i tak nechápu, proč se nutně musí cpát někam, kde už někdo jezdí? Proč si nemůže požádat o 10 minut dříve nebo později?

0/0
22.8.2016 15:01

I75v23a57n 38H47o47l42a48s 5587497798467

Co třeba proto, že na čas T se do Brna sjíždějí další spoje, takže kromě cestující ze samotného Brna může oslovit i ty přestupující? I regionální doprava je téměř výhradně v taktu a ten je nastaven (pokud kapacita a technologie hlavního brněnského nádraží dovolí) podle příjezdu a odjezdu dálkových spojů.

+1/0
22.8.2016 22:04

J14i33ř30í 59P98l79a38v72s64k70ý 9560746721149

proc by soukromeho podnikatele mela zajimat nejaka horni dolni ? byznys se obvykle provozuje za ucelem zisku, ne proto, by se tetky mohly dostat do kostela ...

+3/−1
22.8.2016 14:24

S37v41a10t68a51v46a 40D25v83o10ř40á77č31k42o44v81á 8700397471576

Jezdím ráno 6:08 z Brna do Prahy Ex, zastavuje pouze v Pardubicích a v Praze je v 8:45h. Bezva spoj, příjemní průvodčí, moderní vagóny s klimou, čisto. Jela jsem párkrát Jančura spojem z Pha do Ostravy, spíše horší průměr pohodlí, personálu, pocitové teploty (zima nebo vedro) uvnitř vozu.

+12/−4
22.8.2016 13:37

M50a11r26t44i17n 17N73o73v44o14t66n82ý 8645434192114

Lžete jako když tiskne. Tenhle spoj je naprosto otřesný.

0/−14
22.8.2016 14:01

R48o88m96a42n 16N87o48v30a29k 6319581942386

neni, je normalni a rozhodne je lepsi nez jakykoli spoj regiojetu

+2/0
22.8.2016 16:38

O81l10g26a 36B25o63c36k24o64v60a 4444722657803

kam se Jančura pořád cpe se svými pseudovlaky...ČD má kvalitní RailJety na této trase a to je opravdu příjemné cestování.

+12/−5
22.8.2016 13:24

V79l43a56d23i87m33í42r 43F80i42b15i50g61e61r 5954241851574

Jančurovy vlaky vypadají na pohled hezky ale při detailnějším pohledu lze zjistit, že vagony jsou polepené folií a na střechu se kašle, ta není vidět ale z mostu si nelze nevšimnout, že téměř každý vagon má jiný odstín střechy. Problémy s ventilací a klimatizací v létě jsou klasika. Kdyby šla alespoň otevřít okna.

+4/−1
22.8.2016 13:48

O77l45d62ř14i49c56h 49J79a82n86e82č38e61k 8689506173681

ať se klidně cpe, to je přeci volba cestujícího, jestli pojede radši levněji 'pseudovlakem' nebo dráž něčím kvalitnějším (anebo i dráž horším ;-)). ale ne se dvěma spoji denně do (mezinárodního!) taktu, to je fakt prasárna!

+1/−5
22.8.2016 13:58

T85o72m17á70š 71T94a47t28í83č30e73k 5120732270508

Pánbíčku na nebíčku, moc tě prosím, ušetři tu nejhroznější hrůzu všech železničních nádraží na světě, hlnádr Brno, alespoň toho Jančury!

+13/−4
22.8.2016 12:47

T74o85m93á29š 28D74v92o10ř72á17k 3495553606526

Někde Jančura psal, že je brněnský patriarcha.

Máte to ale kliku :-)

+2/−1
22.8.2016 13:57

M79i45c10h53a92l 20K51o77l86o16v50r24a84t 5657353745772

Ten kdo jel někdy jel vlakem mezi Brnem a Prahou tak ví, o čem celý spor je. ČD nasadili RailJety a konkurenci tam nechtějí.

+10/−2
22.8.2016 12:46
Foto

J19a68n 42V62a75l74a30l87í92k 6916719430626

no railjetům se RJ opravdu nevyrovná...

+17/−2
22.8.2016 12:51

M31a49r86e74k 13M83a72l57ý 1792178971950

Tak proč se toho ČD bojí? Pokud mají kvalitní spojení, tak to trh prokáže a Jančura se tam neuchytí... kde je problém?

+6/0
22.8.2016 13:50







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.