- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
meli jsem prilezitost nedavno jet v jednom z tech modernizovanych vozu, v 1. tride z Budapesti do Prahy a take jsme zasli do jidelniho vozu.
My jsme meli mistenky a asi 3/4 sedadel vagonu jednicky byly zajistene na mistenky (oznacene zlutymi listecky nad sedadly). Problem nastal v Bratislave, kde zeleznicni pokladna vesele prodavala neomezeny pocet jizdenek do jednicky, ktere nebyly s mistenkou. Vysledek byl ten, ze lide stali v jednicce v ulicce, sedeli na podlaze na obou koncich vagonu a zabrali veskera sedadla v jidelnim voze po cely zbytek cesty. Kdo si tam chtel jit od Bratislavy na jidlo, byl nucen jist ve stoje zatimco sedici pasazeri tam prevazne jen popijeli napoje nebo kavu, aby si udrzeli sedadla.
Nejaka Slovenka nam rikala, ze si chtela koupit mistenku v Bratislave, ale rekli ji ze zadne nemaji do jednicky ani dvojky, ale "ze ma jit do jednicky, tam bude mista dost". Pouzila sedadlo, ktere bylo obsazeno az z Brna, ale v Brne musela z nej odejit, kdyz se dostavila zena, ktera mela mistenku.
Jo, a hlavu si na těch židličkách můžete opřít leda tak o souseda, který sedí za vámi. A v případě nehody si rovnou zlomíte vaz. Pokrok se nedá zastavit.
Člověk by měl mít ve vlaku aspoň elementární soukromí. To, v čem se dneska jezdí, jsou dobytčáky se sedadly. Divím se, že i hajzlík není na place mezi sedačkama. A k tomu i v noci nevypnutelné odporné studené bílé světlo s intenzitou převyšující osvětlení operačního sálu, ze kterého bolí hlava za pár minut po nastoupení. O nějakém spaní se už vůbec nedá hovořit...
"Divím se, že i hajzlík není na place mezi sedačkama." Regionova k tomu má nakročeno. Pokud člověk nepochopí komplikovaný systém, jak po vstupu na záchod ve správném pořadí a ve správných intervalech stisknout dvě tlačítka, tak pak další cestující otevře ty velikánské půlkruhové odsouvací dveře a vy sedíte na míse uprostřed vagónu.
Pro cestující je to v každém případě krok zpět.
Dost dobře nechápu trend rušení kupé a nahrazování velkoprostory se stlačenými sedačkami. Vlaky jsou obecně málo obsazované, volných sedaček je habaděj. Výrobně jde sice o úsporu ale cestovní komfort je nižší. Už jen šíření respiračních chorob je rizikovější. Cestující má pocit, že vlak byď je dražší, má lepší cestovní komford než autobus. Prosadil se ekonomický ukazatel nákladů na sedačku. Za nejlepší vagony považuji staré s kupé s červenými umělohmotnými potahy, dala se tam snadno měnit poloha sedu. Když jsem jezdil často trasu Ostrava Plzeň, tak jsem si je vybíral, spalo se tam vítečně, což v modernizovaných není vůbec možné. Také do Vysokých tater jsme je vyhledávali, přijeli jsme vyspalí. Dnes, v některých mám pocit, že sedím v nepohodlném lavóru, z těch sedaček bolí zadek.
Ten byď a komford ještě dopilovat, ale jinak souhlasím.
Tyyyy jo, internet a zásuvky!
České drahy vstoupili do 90. let 20. století a hned na dvou linkach!
Ten jidelni vuz je jak z 50let, to predchozi reseni vypadalo mnohem moderneji a lepe... nechapu...
Kéž bychom se v dopravě vrátili ke komfortu a luxusu 50. a 60. let, kdy vlaky projektovali inženýři vystudovaní za první republiky.
kdo ma zajem podivat se jake je cestovani vlakem v jinych evropskych statech, nebo dokonce mimo Evropu, tady je link k obsahlym informacim a mnoha fotografiim
http://www.seat61.com/Europe-train-travel.htm
Staci zvolit z menu na leve strane stat, ktery vas zajima a je to tam vse, ruzna spojeni, vcetne cen a kde co/jak koupit
Jidelni vozy - bejvavalo
http://www.jidelnivozy.cz/fotogalerie/jidelni-vozy/
Jidelni vozy dnes
http://www.jidelnivozy.cz/fotogalerie/fotogalerie-image-foto-2014/
Ten 20 let starý umakartový stůl v jídelním voze, to je skutečně paráda
Mohl byste prosím seznámit čtenáře s tím, jaké stoly jsou v jídelních vozech např. DB, ÖBB, SBB - když se vám ty stolky nelíbí ....