Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krize ve Volkswagenu končí. Automobilka se dohodla s dodavateli dílů

Po dlouhých nočních jednáních se vedení koncernu Volkswagen konečně podařilo dohodnout se vzpurnými dodavateli náhradních dílů. Informovala o tom agentura DPA. Díly přestaly dodávat dvě firmy. Krize se dotkla šestice německých továren, celkem 28 tisíc zaměstnanců a pocítili ji už i v ČR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R66a78d28o41m94í81r 27A36l81b29e93r68t 1786741282519

Já bych nechal ty vzpurné dodavatele i s jejich zaměstnanci zavřít, za podvracení kapitalismu!!!

0/0
25.8.2016 0:58

P17e75t13r 44S75l44o74v61á11k 9665385887719

VW valcuje;))) jedna sympaticka firma;)))

0/0
23.8.2016 22:14

M40a22r65t81i43n 57N69e82r66m50u98t 9837797388409

Hlavně aby jim na tu neplánovanou dovolenou vyšlo počasí

+1/0
23.8.2016 17:12

R88a95d25e80k 61T75o50m22š82ů 3935353322131

Počasí bude v Německu tento týden jako na jihu Evropy :-P

0/0
23.8.2016 19:20

J65i40n38d52ř38i63c50h 16Š38k86o44p26e57k 4675501340135

myslíš polojasno až oblačno, místy migračno ;-D

+1/0
23.8.2016 22:14

J59a95r16o44s72l14a50v 57K36l94í88m98a 7825865183

Ještě přispěji svoji troškou do mlýna. Zkušnosti z oblasti mám. Věc se má tak že celá řada dodavatelů je oslovena i s "nepříjemnými" projekty s tím, že pokud budou těžko výdělečný a komplikovaný díl vyrábět, automobilka jim to kompenzuje další zakázkou na které se dodavatel zahojí... Zde patrně nedošlo k naplnění slibu a to co mělo firmu zahojit neklaplo... O prasáckém chování VW jsem tu už psal, je to verbež feudalních manýrů (vím z vlastní mnohaleté zkušenosti)

+6/0
23.8.2016 11:38

J35a65n 27N36e22m55e55c 9258866337600

Ano, je smutné, že v dnešním světě se velmi často na gentleman agreement již nelze spolehnout. Asi nikdo netuší přesné pozadí tohohle konkrétního případu, ale že dnes často vládnou "hyeny pro které je koruna dnes více než stovka zítra" je bohužel pravda. Důvěra je velmi cenný artikl, jenže nese až ve střednědobém/dlouhodobém horizontu a tak často vyhraje šmudla, který partnera dnes odrbe a zítra bude hledat dalšího na odrbání, protože stávající již umřel/není ochoten dále spolupracovat.

+3/0
23.8.2016 11:55
Foto

V18i79k64t14o17r 10Š87k79o43d39a 1265683920353

Ano, mohu i ze svého oboru potvrdit, že se takto VW a ŠA skutečně chovají.

0/0
23.8.2016 11:56

J86o94s11e67f 61Š16o54l98t36e89s 8904508230213

Holt ve smlouvě měla být i smlouva budoucí s příslibem té budoucí zakázky nebo případné kompenzace při jejím zrušení. Teď už budou chytřejší.

0/0
23.8.2016 15:19

M56a14r79t29i20n 22H94o69l91c32a87t 7885211138539

A dodavatele z toho maji dlouhodobou smlouvu !R^ Je videt, ze i takovyho arogantniho dinosaura jako je VW je mozne dostat do kolen !

0/0
23.8.2016 11:18

J78a19n 96N34e10m34e60c 9548566347270

Vyhrát bitvu neznamená vyhrát válku. Často jsem jednal s dodavateli a cenil jsem ty, kteří v případě problémů vyšli vstříc ... našli se i tací, kteří problému využili a ten obchod "natáhli" - no většinou to byl jejich poslední obchod, který jsem s nimi uzavřel. Naopak pokud mi někdo v tu chvíli vyšel vstříc (cenou, rychlostí dodání, přidanou službou, ...) příště jsem většinou já akceptoval nějakou výhodu pro něj.

0/0
23.8.2016 11:58

R15o18m53a73n 22P65o85l75á32č39e58k 5956589795

Krátkodobě ano... Moc bych se nedivil, kdyby si VW po tomhle výlevu hledal nového dodavatele...

0/−1
23.8.2016 13:32

P39e26t13r 77T79y71č94k51a 6555562809932

Tak to vypadá, že dodavatel dosáhl svého. Výměnou za mlčení.

0/0
23.8.2016 11:07

M26a23r86t95i58n 32D93o91k16t86o26r 5289208317136

Nechápu jak tu někdo nadává na dodavatele a vůbec nemá páru jak se uzavírají smlouvy a jak se VW či jiné automobilky vůči dodavatelům chovají. A vůbec nic neví o čem je tento spor.

+13/−1
23.8.2016 10:21

L44u79k24á29š 22Š47l53e70h17o57f76e76r 1623319625619

Není nic snazšího než nevýhodnou smlouvu neuzavřít, případně později vypovědět...

0/−8
23.8.2016 10:38

M95a92r28t49i71n 88D36o79k36t12o65r 5739528107836

Píši, že nikdo neví v čem je spor kdo co udělal či neudělal, ale vy máte jasno.

+3/0
23.8.2016 10:44

L67u57k68á60š 71Š41l37e67h55o72f52e78r 1483819545419

Ano, nikdo neví v čem je spor, ale ze dne na den ukončit dodávky je zcela jistě porušení smlouvy ze strany Preventu ;-)

0/−4
23.8.2016 10:48

M70a53r34t29i35n 90D81o40k54t52o43r 5919208817786

ale že napřed mohl porušit smlouvu VW či mohl vykonávat nátlak který není nijak smluvně podložen si nepřipouštíte.

+3/0
23.8.2016 10:52

L27u17k72á18š 28Š93l70e89h30o68f34e71r 1753299205879

Ne, vzhledem k rozhodnutí soudu, který Preventu přikázal dál vyrábět.

0/−2
23.8.2016 10:53

M96a80r70t94i30n 28D79o58k75t75o37r 5159288967446

Obchodoval jste někdy na této úrovni?

+2/0
23.8.2016 10:54
Foto

V57i73k92t34o70r 74Š73k36o46d10a 1625143600113

jen pro informaci: soud v Braunschweigu.... Asi 15 km od Wolfsburgu.

+1/0
23.8.2016 11:43

R29o15m20a44n 64P46o21l48á86č58e98k 5366239415

A? Soud je snad soud.. Firma porušuje rozhodnutí soudu...

Ale chápu, že od doby co rozhodnutí soudu ignorovala ČSSD, tak není co řešit;-D

+2/−1
23.8.2016 13:14

J52a65n 64Z71i32m34a 1759979825945

Tak takhle jednoduse to ve svete funguje? No prima. ;-D

+1/0
23.8.2016 11:53

A48l22o33i54s 33J93i67n23d29r57a 9560704267705

Nebudou, kupujte!

;-D

+3/0
23.8.2016 10:03

R63a60d33e18k 86N43e34u44m61a41n82n 5802452898805

Stejně je otázka, proč si podobné základní komponenty nevyrábí automobilka sama.

Pochopím, že malovýrobce nebude vyrábět 80000 potahů autosedaček jen pro sebe, ale VW ....

Odpovědí by bylo "odbory" - VW určitě platí více než externí výrobce součástek...

+1/0
23.8.2016 9:57

L36u34k31á31š 25Š94l52e22h65o25f91e90r 1843169655849

Prevent vyrábí pro řadu automobilek, takže výroba u nich bude levnější než ve vlastní továrně...

+1/0
23.8.2016 10:16

J81a49r92o18s70l10a66v 20K48l69í14m60a 7915705523

Efektivita a cena, Vyrábět si komplet díly prostě v dnešní době nelze. To si nemůže dovolit ani ferrari či rolls... Automobilky si tak nějak vyrábí jen to nejpodstatnější, kastly, motory, montáž a lakování. Jinak je to komplet na dodavatelých

0/0
23.8.2016 11:36

J58i76n42d92ř32i35c48h 10Š75k20o47p66e92k 4935521490375

tak samozřejmě malosérie se nevyplatí, proto nevyrádí ferrari a podobní

0/0
23.8.2016 22:15

M94a55r11t40i52n 81K20a35r66á20s82e55k 9898913308938

Ano odpovedel jste si sam. Navic VW je uz tak obri firma, predstavte si jak by se to kocirovalo, kdyby byla jeste minimalni dvojnasob tak velka (klidne i ctyrnasobna) kvuli akvici vyrobcu dilu.

0/0
23.8.2016 11:37

K72a43r24e52l 22L42a59n42g48r 2262967320428

Uplne stejne jako v USA kociruje vyrobu leteckych motoru GE, ma finalni montazni zavod a vyrobni zavody, vse pod jednou firmou, ale kazde se svym sefem co zodpovida za vcasne dodavky.

0/0
23.8.2016 12:27

R73a26d95e30k 75N64e45u69m21a16n93n 5312672658245

jsem zvědavý, jestli se dozvíme "proč"

0/0
23.8.2016 9:54

R64o54m84a28n 27P72o29l60á38č95e24k 5626959685

Prevent to může zavřít... Krátkodobe mu to může pomoct,ale tohle se nezapomíná... i kdyby ted měl jinou firmu na odběr,tak tu nálepku že zastavil výrobu VW se už nezbaví a budou obavy kdyz to udělal jim tak může i nám. ..

+6/−5
23.8.2016 9:45

J91a35n 84K86u91b91í93č86e35k 3244371848341

aut je tolik...netřeba pořád vyrábět naplno

+4/0
23.8.2016 9:34

P60e37t30r 30S54p76a44t77z93i40e77r15e69r 7534652665344

to máte pravdu...na druhou stranu...co pak s těma lidma...na naší planetě je už nás tak moc, že už dnes je nějaká míra nezaměstnanosti...a redukcí výroby čehokoliv..ne jen automobilového průmyslu..a nebo kvalitnějším zpracováním výrobku, by se musela snížit výroba a tím propustit lidé...a jelikož to je průřezem ve všech oborech a každý by propouštěl, tak ti dotyční by pak novou práci nikde nenašli. Tím že je nás tolik tak se musí stále vyrábět i když není proč, jelikož lidé musí mít mzdu, aby mohli přežit....asi jediná účinná věc je redukce obyvatelstva..:D přírodní katastrofa nebo válka..:D k tomu druhému se schyluje..:D

+3/−1
23.8.2016 9:38
Foto

V60i11k48t11o29r 79Š18k44o75d72a 1305773280703

Krátkodobě to problém jistě bude, ale z delšího horizontu si trh poradí sám. Mohou vznikat nové pracovní příležitosti, nové obory, prostě se to celé absorbuje. A když ne, tak ze stromů jsme slezli, takže na ně můžeme opět vylézt. Stejně se tak jednou stane.

0/0
23.8.2016 11:33

P90e41t47r 68K32e17t74t69n85e61r 1897962934171

Píší že zrušil jiný projekt. Prosim nemíchat hrušky a jablka. Jednou se to dozvíme..........

0/0
23.8.2016 9:33

M81a31r47t38i29n 11H62o35l45c33a40t 7565211858789

Arogantni a podvadejici Volkswagen si koleduje o poradnou lekci !!

+2/−5
23.8.2016 9:30

R13o23m98a74n 69P86o72l32á84č42e59k 5586909255

Za to ostatní automobilky jsou čisté jak křišťál. Viz "reálné" údaje o spotřebě. ..

+2/0
23.8.2016 9:38

J86a20r32d85a 11S61o53k34o91l 1576278181651

Jeden z nich je křivák. Kdo to je to se brzy dovíme.

0/0
23.8.2016 9:25
Foto

V95i24k37t74o94r 87Š90k81o47d90a 1315343290183

Automobilový průmysl nesnese spravedlivost. Je to Dog-eat-dog world a tady záleží pouze na na jediném: na velikosti. Všechno ostatní, jako je právo a nějaká morálka těmto lidem absolutně nic neříkají. Jistě, podobné to bude asi v každém byznyse, ale kdo nikdy nebyl přítomen jednání jako dodavatel s olbřímí automobilkou, tak těžko může soudit.

+5/0
23.8.2016 9:12

J98i62ř94í 69R51o71u19s57e23k 9186703206335

Prevent dodává téměř všem automobilkám..v tom bude něco jiného...ten se nedá odstřihnout jak se tu píše jen tak...jinak by o tom nikdo pomalu nevěděl a už by to bylo..

0/0
23.8.2016 9:00
Foto

V34i77k30t51o57r 60Š31k76o18d56a 1665633700983

Jistěže probíhá simultáně několik zákulisních jednání. Vůbec bych se nedivil, pokud by to vše byla kartelová dohoda vůči VW. Nechci VW v žádném případě chránit, ale všem musí být jasné, že Prevent v této podobě skončí tak či tak. Otázka je, jestli si už nevyjednal nějaký jiný kontrakt s někým jiným. To nikdo z nás nemůže vědět.

+2/−1
23.8.2016 9:16

P43a48t29r10i60k 80Z53a54b71r95a87n75s45k55y 1471109285133

zazalovali vcera Mercedes :-)

0/0
23.8.2016 10:28

L84u63k65á13š 26Š48l73e72h97o40f90e15r 1373169805719

Ano, už se dohadují i s Mercedesem. Jsou to magoři...

0/0
23.8.2016 10:13

M75a18r93t18i19n 38K79r79o16u33p62a 2801243749380

Velcí výrobci se občas chovají jako diktátoři. To platí i o Škoda auto. Jestli VW svoje ditátorský manýry přehnalo tak se dodavatelům není co divit.

+2/0
23.8.2016 8:54

L17u37k62á77š 16Š43l39e32h79o35f87e81r 1223629665689

Nikdo dodavatele nenití s VW spolupracovat... Ale pokud už jednou uzavřou smlouvu, její nedodržení jako v tomto případě bude dodavatele hodně bolet. A to je dobře.

0/−4
23.8.2016 8:56

P81e94t73r 78S39p16a20t93z55i83e85r96e91r 7854922575324

jo a když zadavatel dodavateli zruší objednávku, tak to je v pořádku? Takže zmíněné dodavatelské firmy se připraví materiálně za x milionů eur na smlouvu, kterou VW zadal...a následně jí VW zruší....to vám přijde normální? Asi taky moc nepřemýlíte...jen aby se VW neopupínkoval.

+4/−1
23.8.2016 9:00

L12u82k76á73š 37Š73l38e46h85o24f82e31r 1563669265499

To jste si vycucal z prstu ;-)

0/−1
23.8.2016 10:15

M64a80r85t50i95n 98D11o27k68t32o32r 5569428397926

to si vůbec nemusel vycucat z prstu, zažil jsem na vlastní kůži zrušení kontraktu u jednoho ze svých zákazníku jenž byl dodavatelem VW a odnesli to i dodavatelé zmíněného dodavatele.

+2/0
23.8.2016 10:57

M42a40r59t20i78n 88K93r54o30u44p42a 2521913379710

Když uprostřed výroby změní svévolně podmínky a hrají na to že stejně nikomu jinýmu nemůžete dodávat tak to je prasárna. A přesně tohle velcí výrobci dělají. Respektive jejich manažeři.

+1/−1
23.8.2016 9:04







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.