Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krize ve Volkswagenu končí. Automobilka se dohodla s dodavateli dílů

Po dlouhých nočních jednáních se vedení koncernu Volkswagen konečně podařilo dohodnout se vzpurnými dodavateli náhradních dílů. Informovala o tom agentura DPA. Díly přestaly dodávat dvě firmy. Krize se dotkla šestice německých továren, celkem 28 tisíc zaměstnanců a pocítili ji už i v ČR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R97a61d61o43m12í82r 91A98l26b83e68r48t 1186541352149

Já bych nechal ty vzpurné dodavatele i s jejich zaměstnanci zavřít, za podvracení kapitalismu!!!

0/0
25.8.2016 0:58

P18e66t94r 48S97l57o46v86á76k 9845545107799

VW valcuje;))) jedna sympaticka firma;)))

0/0
23.8.2016 22:14

M88a27r51t83i25n 16N87e55r52m30u41t 9887797378209

Hlavně aby jim na tu neplánovanou dovolenou vyšlo počasí

+1/0
23.8.2016 17:12

R69a71d86e78k 22T91o14m61š35ů 3305483602731

Počasí bude v Německu tento týden jako na jihu Evropy :-P

0/0
23.8.2016 19:20

J84i58n56d81ř22i20c97h 42Š84k32o11p66e78k 4605871350165

myslíš polojasno až oblačno, místy migračno ;-D

+1/0
23.8.2016 22:14

J68a69r46o75s25l88a15v 42K18l74í36m90a 7305445643

Ještě přispěji svoji troškou do mlýna. Zkušnosti z oblasti mám. Věc se má tak že celá řada dodavatelů je oslovena i s "nepříjemnými" projekty s tím, že pokud budou těžko výdělečný a komplikovaný díl vyrábět, automobilka jim to kompenzuje další zakázkou na které se dodavatel zahojí... Zde patrně nedošlo k naplnění slibu a to co mělo firmu zahojit neklaplo... O prasáckém chování VW jsem tu už psal, je to verbež feudalních manýrů (vím z vlastní mnohaleté zkušenosti)

+6/0
23.8.2016 11:38

J42a13n 95N94e47m28e77c 9808946357470

Ano, je smutné, že v dnešním světě se velmi často na gentleman agreement již nelze spolehnout. Asi nikdo netuší přesné pozadí tohohle konkrétního případu, ale že dnes často vládnou "hyeny pro které je koruna dnes více než stovka zítra" je bohužel pravda. Důvěra je velmi cenný artikl, jenže nese až ve střednědobém/dlouhodobém horizontu a tak často vyhraje šmudla, který partnera dnes odrbe a zítra bude hledat dalšího na odrbání, protože stávající již umřel/není ochoten dále spolupracovat.

+3/0
23.8.2016 11:55
Foto

V70i29k10t60o14r 77Š55k66o59d11a 1835583940533

Ano, mohu i ze svého oboru potvrdit, že se takto VW a ŠA skutečně chovají.

0/0
23.8.2016 11:56

J24o73s46e83f 17Š21o49l67t67e63s 8824648500173

Holt ve smlouvě měla být i smlouva budoucí s příslibem té budoucí zakázky nebo případné kompenzace při jejím zrušení. Teď už budou chytřejší.

0/0
23.8.2016 15:19

M37a86r74t21i38n 53H69o15l80c13a96t 7795331708429

A dodavatele z toho maji dlouhodobou smlouvu !R^ Je videt, ze i takovyho arogantniho dinosaura jako je VW je mozne dostat do kolen !

0/0
23.8.2016 11:18

J79a82n 17N52e80m72e81c 9938726837840

Vyhrát bitvu neznamená vyhrát válku. Často jsem jednal s dodavateli a cenil jsem ty, kteří v případě problémů vyšli vstříc ... našli se i tací, kteří problému využili a ten obchod "natáhli" - no většinou to byl jejich poslední obchod, který jsem s nimi uzavřel. Naopak pokud mi někdo v tu chvíli vyšel vstříc (cenou, rychlostí dodání, přidanou službou, ...) příště jsem většinou já akceptoval nějakou výhodu pro něj.

0/0
23.8.2016 11:58

R78o12m65a26n 94P63o69l27á79č84e89k 5546149355

Krátkodobě ano... Moc bych se nedivil, kdyby si VW po tomhle výlevu hledal nového dodavatele...

0/−1
23.8.2016 13:32

P48e43t69r 48T13y83č49k17a 6875842559392

Tak to vypadá, že dodavatel dosáhl svého. Výměnou za mlčení.

0/0
23.8.2016 11:07

M83a76r34t43i23n 90D35o59k51t13o87r 5859498367616

Nechápu jak tu někdo nadává na dodavatele a vůbec nemá páru jak se uzavírají smlouvy a jak se VW či jiné automobilky vůči dodavatelům chovají. A vůbec nic neví o čem je tento spor.

+13/−1
23.8.2016 10:21

L52u84k51á34š 77Š80l14e46h12o43f89e88r 1433779895279

Není nic snazšího než nevýhodnou smlouvu neuzavřít, případně později vypovědět...

0/−8
23.8.2016 10:38

M19a85r20t86i45n 83D65o93k64t94o62r 5329598567306

Píši, že nikdo neví v čem je spor kdo co udělal či neudělal, ale vy máte jasno.

+3/0
23.8.2016 10:44

L21u50k40á64š 64Š62l16e73h35o46f73e90r 1523339565569

Ano, nikdo neví v čem je spor, ale ze dne na den ukončit dodávky je zcela jistě porušení smlouvy ze strany Preventu ;-)

0/−4
23.8.2016 10:48

M68a34r92t11i74n 62D90o77k85t90o86r 5399248587536

ale že napřed mohl porušit smlouvu VW či mohl vykonávat nátlak který není nijak smluvně podložen si nepřipouštíte.

+3/0
23.8.2016 10:52

L88u81k31á48š 58Š78l23e37h20o44f60e72r 1223549415429

Ne, vzhledem k rozhodnutí soudu, který Preventu přikázal dál vyrábět.

0/−2
23.8.2016 10:53

M46a17r35t38i38n 58D81o67k30t72o53r 5729768327906

Obchodoval jste někdy na této úrovni?

+2/0
23.8.2016 10:54
Foto

V25i81k56t91o68r 13Š74k77o43d41a 1235573500113

jen pro informaci: soud v Braunschweigu.... Asi 15 km od Wolfsburgu.

+1/0
23.8.2016 11:43

R49o45m45a53n 53P79o14l84á30č94e17k 5236119755

A? Soud je snad soud.. Firma porušuje rozhodnutí soudu...

Ale chápu, že od doby co rozhodnutí soudu ignorovala ČSSD, tak není co řešit;-D

+2/−1
23.8.2016 13:14

J14a15n 46Z14i28m29a 1779259305855

Tak takhle jednoduse to ve svete funguje? No prima. ;-D

+1/0
23.8.2016 11:53

A38l66o67i73s 92J25i79n17d79r27a 9830374987285

Nebudou, kupujte!

;-D

+3/0
23.8.2016 10:03

R96a28d15e94k 86N49e77u66m37a69n72n 5962362938385

Stejně je otázka, proč si podobné základní komponenty nevyrábí automobilka sama.

Pochopím, že malovýrobce nebude vyrábět 80000 potahů autosedaček jen pro sebe, ale VW ....

Odpovědí by bylo "odbory" - VW určitě platí více než externí výrobce součástek...

+1/0
23.8.2016 9:57

L71u84k29á59š 17Š86l85e16h20o69f49e86r 1363959275489

Prevent vyrábí pro řadu automobilek, takže výroba u nich bude levnější než ve vlastní továrně...

+1/0
23.8.2016 10:16

J14a85r48o85s22l34a90v 75K51l28í11m95a 7945765663

Efektivita a cena, Vyrábět si komplet díly prostě v dnešní době nelze. To si nemůže dovolit ani ferrari či rolls... Automobilky si tak nějak vyrábí jen to nejpodstatnější, kastly, motory, montáž a lakování. Jinak je to komplet na dodavatelých

0/0
23.8.2016 11:36

J30i51n44d93ř97i33c29h 22Š42k90o17p45e55k 4985221800485

tak samozřejmě malosérie se nevyplatí, proto nevyrádí ferrari a podobní

0/0
23.8.2016 22:15

M87a64r86t57i50n 81K14a80r19á76s41e16k 9898903388538

Ano odpovedel jste si sam. Navic VW je uz tak obri firma, predstavte si jak by se to kocirovalo, kdyby byla jeste minimalni dvojnasob tak velka (klidne i ctyrnasobna) kvuli akvici vyrobcu dilu.

0/0
23.8.2016 11:37

K49a96r51e42l 97L93a28n91g52r 2572777760778

Uplne stejne jako v USA kociruje vyrobu leteckych motoru GE, ma finalni montazni zavod a vyrobni zavody, vse pod jednou firmou, ale kazde se svym sefem co zodpovida za vcasne dodavky.

0/0
23.8.2016 12:27

R91a62d70e78k 22N40e17u28m26a47n47n 5632842308915

jsem zvědavý, jestli se dozvíme "proč"

0/0
23.8.2016 9:54

R23o32m51a61n 63P94o57l56á79č82e54k 5696729435

Prevent to může zavřít... Krátkodobe mu to může pomoct,ale tohle se nezapomíná... i kdyby ted měl jinou firmu na odběr,tak tu nálepku že zastavil výrobu VW se už nezbaví a budou obavy kdyz to udělal jim tak může i nám. ..

+6/−5
23.8.2016 9:45

J98a71n 15K35u87b55í16č61e92k 3584821208371

aut je tolik...netřeba pořád vyrábět naplno

+4/0
23.8.2016 9:34

P11e59t86r 56S76p11a14t68z11i95e24r80e30r 7444822865334

to máte pravdu...na druhou stranu...co pak s těma lidma...na naší planetě je už nás tak moc, že už dnes je nějaká míra nezaměstnanosti...a redukcí výroby čehokoliv..ne jen automobilového průmyslu..a nebo kvalitnějším zpracováním výrobku, by se musela snížit výroba a tím propustit lidé...a jelikož to je průřezem ve všech oborech a každý by propouštěl, tak ti dotyční by pak novou práci nikde nenašli. Tím že je nás tolik tak se musí stále vyrábět i když není proč, jelikož lidé musí mít mzdu, aby mohli přežit....asi jediná účinná věc je redukce obyvatelstva..:D přírodní katastrofa nebo válka..:D k tomu druhému se schyluje..:D

+3/−1
23.8.2016 9:38
Foto

V51i67k73t29o53r 42Š22k75o38d23a 1405293730683

Krátkodobě to problém jistě bude, ale z delšího horizontu si trh poradí sám. Mohou vznikat nové pracovní příležitosti, nové obory, prostě se to celé absorbuje. A když ne, tak ze stromů jsme slezli, takže na ně můžeme opět vylézt. Stejně se tak jednou stane.

0/0
23.8.2016 11:33

P51e36t93r 96K68e32t15t53n64e13r 1417132574331

Píší že zrušil jiný projekt. Prosim nemíchat hrušky a jablka. Jednou se to dozvíme..........

0/0
23.8.2016 9:33

M14a53r72t28i37n 51H89o18l90c82a67t 7475211288629

Arogantni a podvadejici Volkswagen si koleduje o poradnou lekci !!

+2/−5
23.8.2016 9:30

R70o84m94a42n 54P86o86l32á74č60e80k 5796869635

Za to ostatní automobilky jsou čisté jak křišťál. Viz "reálné" údaje o spotřebě. ..

+2/0
23.8.2016 9:38

J41a25r95d18a 17S31o65k94o12l 1776828591601

Jeden z nich je křivák. Kdo to je to se brzy dovíme.

0/0
23.8.2016 9:25
Foto

V52i35k59t57o14r 51Š81k79o18d98a 1575693460803

Automobilový průmysl nesnese spravedlivost. Je to Dog-eat-dog world a tady záleží pouze na na jediném: na velikosti. Všechno ostatní, jako je právo a nějaká morálka těmto lidem absolutně nic neříkají. Jistě, podobné to bude asi v každém byznyse, ale kdo nikdy nebyl přítomen jednání jako dodavatel s olbřímí automobilkou, tak těžko může soudit.

+5/0
23.8.2016 9:12

J77i21ř47í 56R64o36u76s74e86k 9586403886615

Prevent dodává téměř všem automobilkám..v tom bude něco jiného...ten se nedá odstřihnout jak se tu píše jen tak...jinak by o tom nikdo pomalu nevěděl a už by to bylo..

0/0
23.8.2016 9:00
Foto

V67i67k16t22o82r 93Š43k60o72d27a 1565383960163

Jistěže probíhá simultáně několik zákulisních jednání. Vůbec bych se nedivil, pokud by to vše byla kartelová dohoda vůči VW. Nechci VW v žádném případě chránit, ale všem musí být jasné, že Prevent v této podobě skončí tak či tak. Otázka je, jestli si už nevyjednal nějaký jiný kontrakt s někým jiným. To nikdo z nás nemůže vědět.

+2/−1
23.8.2016 9:16

P55a41t67r35i71k 35Z52a53b56r54a23n55s81k84y 1651759295673

zazalovali vcera Mercedes :-)

0/0
23.8.2016 10:28

L51u83k24á72š 94Š26l63e35h85o18f60e64r 1183599575799

Ano, už se dohadují i s Mercedesem. Jsou to magoři...

0/0
23.8.2016 10:13

M44a17r61t86i14n 45K17r20o22u92p65a 2101183779840

Velcí výrobci se občas chovají jako diktátoři. To platí i o Škoda auto. Jestli VW svoje ditátorský manýry přehnalo tak se dodavatelům není co divit.

+2/0
23.8.2016 8:54

L53u58k14á54š 82Š43l60e25h13o98f85e26r 1913889485949

Nikdo dodavatele nenití s VW spolupracovat... Ale pokud už jednou uzavřou smlouvu, její nedodržení jako v tomto případě bude dodavatele hodně bolet. A to je dobře.

0/−4
23.8.2016 8:56

P64e74t47r 77S13p87a24t31z43i72e11r79e38r 7264552575114

jo a když zadavatel dodavateli zruší objednávku, tak to je v pořádku? Takže zmíněné dodavatelské firmy se připraví materiálně za x milionů eur na smlouvu, kterou VW zadal...a následně jí VW zruší....to vám přijde normální? Asi taky moc nepřemýlíte...jen aby se VW neopupínkoval.

+4/−1
23.8.2016 9:00

L64u11k59á62š 76Š24l29e29h13o62f11e86r 1533289715279

To jste si vycucal z prstu ;-)

0/−1
23.8.2016 10:15

M37a90r61t39i73n 95D38o37k70t81o80r 5629318977576

to si vůbec nemusel vycucat z prstu, zažil jsem na vlastní kůži zrušení kontraktu u jednoho ze svých zákazníku jenž byl dodavatelem VW a odnesli to i dodavatelé zmíněného dodavatele.

+2/0
23.8.2016 10:57

M50a83r61t89i38n 85K28r50o54u28p74a 2501863369760

Když uprostřed výroby změní svévolně podmínky a hrají na to že stejně nikomu jinýmu nemůžete dodávat tak to je prasárna. A přesně tohle velcí výrobci dělají. Respektive jejich manažeři.

+1/−1
23.8.2016 9:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.