Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD utratí 63 milionů za vylepšení čtyři roky starých jídelních vozů

Zatímco na některých trasách jezdí lidé dvacet i více let stále stejnými vagony, strávníkům v jídelních vozech chtějí České dráhy nabídnout své služby v novém interiéru vozů, které přitom prošly rozsáhlou přestavbou teprve před čtyřmi lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17i98r72i 28D38o89m56i39n72i89k 1511798411680

Nedávno jsem jel Pendolinem do Marianských Lázní - a co mne nemile překvapilo, že v první třídě jsem dostal plastovou skleničku a salát na tácku, jako někde v bufetu . Doplněné plastovým příborem. V první třídě bych něco takového nečekal. :-/ I za komunistů ve starých jídelních vozech podávali jídlo na porcelánu .

+1/−1
25.8.2016 10:05

R32a97d10e67k 58J68a53n98a62t55a 9785796254322

To ale mluvíte o tom, co vám donesli na místo. Pokud byste si zašel do toho jídelního vozu (jako "za těch komunistů"), tak byste dostal jídlo na porcelánovém talíři a s nerez přiborem.

+4/0
25.8.2016 19:59

M57i58r81o26s44l21a23v 15Z52i84k38m45u10n80d 6898572427248

Ohlupovací titulek ... autor píše o vozech starých 4 roky, aby o něco níže napsal, že se jedná o vozy, které před 4 léty prošly modernizací ...

základ vozu = vozidlový rám, což je jediná část vozu (vozidla) jíž nelze jakýmkoli způsobem vyměnit, je starý cca 30 let ... to ostatní, včetně plechových bočnic se dá vyměnit nebo při poškození nahradit.

Z ekonomického hlediska > má dáti - dal si nikde na sebe restaurační vůz nemůže vydělat, i kdyby byl v provozu 25 hodin denně a jedna sklenička vody se tam prodávala za 100 Kč ...

+4/0
25.8.2016 9:27

P27a28v60e33l 28R46e45z14n64i54c53e93k 3475234674982

ale z principu, vylepsovat vuz ktery prosel zasadni modernizaci pred 4 roky, zatimco na spouste trati jezdi stale vozy ve stavu vice nez 20 let starem a ani neudrzovanem .. to mi proste prijde jako naprosta hovadina...

ano je jednodussi modernizovat to co se nam chce, ne to co je potreba...

podobne jako treba u policajtu mereni rychlosti a u mestaku odtahy tam kde to je neskodne - jen to neodpovida nejake norme treba o 10 cnetimetru....

jsou mnohem dulezitejsi, spolecensky nebezpecnejsi veci na ktere by se PCR i MP mela zamerit, ale ty jsou moc komplikovane a tak jdou po tom co jde delat rychle a viditelne...

0/0
25.8.2016 13:31

R89a73d16e68k 27J62a78n22a70t32a 9585876624502

Dělá se snad to, co se vyplatí - a tato úprava (titulek je blábol, je to v podstatě sloučení vozu 1. třídy a jídelního vozu do jednoho) ušetří náklady. Ono se totiž přišlo na to, že typický Čech je ochoten zaplatit v jídelním voze za jídlo jen něco málo přes stovku. Jenže z toho vyhrazený jídelní vůz neuživíte.

Zatímco rekonstruovat starý vůz nemusí být vůbec k ničemu.

Za prvé, hlavní problém české železnice je (na většině tratí) pomalost. Tj. opravený vůz nepřiláká nové lidi.

Za druhé, starý vůz (nepíšete konkrétné jaký vůz myslíte) může být pro rekonstrukci už technicky nevhodný (prostě je ho výhodnější sešrotovat a koupit nový).

Za třetí, Ministerstvo dopravy už několik let prohlašuje, že brzo začnou soutěže. To samozřejmě investice brzdí, protože ČD nemohou vědět, jaké budou podmínky - zda stačí vozy rekostruované nebo musí být nové.

+2/0
25.8.2016 20:08

J30a40r61d60a 64S98o38k21o46l 1216798661681

Zřejmě si na rekonstrukci ty vozy za čtyři roky vydělaly.;-D

+1/0
25.8.2016 9:04

M20a15r71c70e45l 29B89a26k50o72š 4951636493

.......... Za 53 milionů korun chtějí vylepšit devět vozů, u kterých chtějí vyměnit obložení stěn, lůžka,rolety, sprchu či toalety .............

Mne toto proste hlava nebere!!! .... Za 53 miliónov mi táto prestavba vychádza na 5,8 mil. korun na jeden vygón, teda na interiér, rolety, záchod, sprchu. Vygooglil som si nejaký rozmer jedného osobného vagóna, cca 26 m x 2,8, t.j. "podlahová plocha" 70 m2, t.j. taký menší rodinný dom - jednopodlažný bungalov. Teda prirovnám to pre lepšiu predstavu k rodinnému domu. A to idú robiť len interiér!!!!!!!!!! .... to musí byť lobbing, korupcia, marža ako Brno! :-D

0/−9
25.8.2016 8:13

M47a61r95t87i57n 51H23u34d22e42c85e58k 3673699689533

a to si ted predstavte kolik stoji treba jen novy nater letadla, nedej boze jeho rekonstrukce. To vam uz vubec hlava nebude brat.

0/0
26.8.2016 9:50

M61a36r11c57e52l 72B50a10k85o39š 4961456983

Tak to vôbec. Ale viete tam je možné že ide o špeciálny náter, špeciálnu technológiu, čo najnižšiu hmotnosť náteru, aerodynamický povrch, dolnosť voči extrémnym teplotným podmienkam, ochrana proti blesku ... neviem, vymýšľam si ..... tuna tvrdia že idú robiť nábytok, steny, rolety sprchu a záchody ...

0/0
26.8.2016 18:01

M56i44r96e21k 26Z46á42v33o88d69n65ý 7412567770288

Zajímavé. Podobné kombinované vozy první třídy s jídelňákem před několika lety byly celkem propadák. Tak se ČD rozhodly udělat po několika letech to stejné s nedávno modernizovanými vozy. Krásné vyhazování peněz. A jak napsalautor článku, někde jezdí vlaky 30 let staré (i když u většiny již alespoň došlo k výměně těch 30 let starých potahů :))

+2/−3
25.8.2016 7:53

R23a12d74e59k 46J64a24n70a48t21a 9755966614192

A z čeho usuzujete, že jsou ARMpee propadák? Jsou podle vás větší propadák než tyto WRmee?

+2/0
25.8.2016 20:10

T58o59m15a23s 77N77o44v74y 7418316378

statni moloch... 7 000 000 za upravu interieru??? A po 4 l to zas zmeni Rv

+3/−6
24.8.2016 23:39

M44i64l90a70n 68R11a73k54u36š96a21n 7784602793844

jj, za 7 melounů bych si postavil nádhernej barák, ČD jsou schopny za tyto peníze akorát vyměnit sedačky a změnit obložení ve stávajícím vagónu...

0/−1
25.8.2016 5:44
Foto

J84a95n 85V44a29l84a33l74í38k 6646519630786

i Jančura to dělá :-P

+4/0
25.8.2016 6:31

A42l53a81n 80Ř47e24p81k73a 4525126

Nojo, ale to je přece ten úžasnej, skvelej podnikatel a rozdává kávičku zadarmo :D

+1/0
25.8.2016 8:17

M46i46r31e69k 63Z97á78v97o34d37n91ý 7812577390218

Máte pravdu, Jančura lidem pěkně podlézá. Na druhou stranu ČD by taky trochu toho podlézání zákazníkům neuškodilo :)

0/−1
25.8.2016 8:33

J46a14n 69J35e36m28e14l32k40a 1105540

České dráhy jezdí především za výborné ceny. Praha Hradec králové 80 Kč, s In 50 dokonce 65Kč (120 km). Kde to ve světě je.

+1/0
25.8.2016 11:32

J26i73ř63í 78N16e42v82r58l49a 8232593309357

Neřekl bych, že je na tm něco špatného. Nicméně pane Sůro, autore článku, a co v rámci novinářské objektivity napsat článek s něčím negativním i o Regiojetu a Leošovi? To asi ne, co? Často tady vidím články o tom, jak jsou ČD špatné, ale o těch dvou skoro nikdy nic špatného. Náhoda? Neřekl bych. Aneb objektivní a nestranná novinařina. :-) Mimochodem nedávno jsem viděl na hlavním nádraží sražený vozík Leoše, jak vjel do cesty mašině SŽDC. A jestli se nepletu, není to poprvé. Jaktože o tom není článek taky? A co třeba článek "Jančurovi stále a stále odcházejí zaměstnanci, na vlaku chybí někdy až 5 stewardů"? Zase nic... Proč mě to nepřekvapuje tady na idnes? :-)

+14/−7
24.8.2016 22:53

V95í40t 39P24r71č95í84k 9238690434420

Velkého babišovce Jančuru nelze na idnes kritizovat. A Leoše také raději ne, je přece výrazným Jančurovým spojencem proti ČD.

+8/−2
24.8.2016 23:13

J54a55n 47K34o96b24ě15r30s24k46ý 1330246281273

Sůra je placený Jančurou. Takže nic negativního o něm nenapíše ;-) Můžou si s Bevelem podat ruce jen každý má jinou barvu ;-D

0/−1
24.8.2016 23:15

J94a19n 32S18ů26r60a 4255783733932

Pane Koběrský, velmi děkuji.

+3/0
24.8.2016 23:28

J95a14n 42K35o55b85ě84r82s40k19ý 1320686171853

Pane Sůro, nebojte to byl jen nejapný žert :) Narozdíl od Bevela nekradete texty :D

0/0
24.8.2016 23:30

J43a43n 91S45ů82r11a 4805213213282

Nejapne žerty něco stojí, tak doufám,že už máte vybranou nadaci, kam odškodnění za lživé tvrzení půjde.

0/0
25.8.2016 20:27

J61a72n 76K96o19b27ě63r80s60k50ý 1300636881593

Neberte všechno tak vážně a nedělejte z každého oponenta svého nepřítele :)

0/0
25.8.2016 21:00

J44a39n 63S92ů14r94a 4575873333882

Nula nulou zůstane. Škoda, myslel jsem,že jste větší frajer.

0/0
25.8.2016 21:03

J73a33n 25K42o76b91ě82r83s84k79ý 1610786871753

Dobře, omlouvám se vám :) nečekal jsem že se vás to tak dotkne (to stejné už tady napsalo víc lidí předemnou). Jinak si to nemyslím, bylo to myšleno ironicky. Fakt nevím proč dělat z komára velbrouda. Přeji hezký večer.

0/0
25.8.2016 21:38

P75e38t71r 28N86o31v54a83k 8571163295176

Špatného je na tom to, že tyhle srandy zaplatíme všichni v daních.

+2/−3
24.8.2016 23:41

V75í26t 63P40r38č83í13k 9728920844850

Pro pořádek: z daní platíme samozřejmě i Jančuru a Leoše. Díky kouzlení s kompenzacemi nařízených slev zaplatíme za provoz "nedotované" trati Praha - Ostrava přibližně třikrát tolik, než když na ní jezdily pouze "dotované" vlaky ČD.

+10/−1
24.8.2016 23:48

P87e77t66r 44N82o36v80a55k 8631983265756

Stěžujte si na ministerstvu dopravy na nastavený systém. Nebo když dostanete nařízeno, že musíte někoho vozit levněji, jistě to budete dělat jen tak z dobrého srdce a nenecháte si to doplatit. Mimochodem, kompenzace u Regiojetu tvoří daleko daleko méně než podobní experti jako vy pořád vykřikujete. Až jsem se sám divil, že je to tak málo. Kouzlením myslíte co? Kontrol na to má Regiojet více než dost a bez problémů. Stejně tak, jako u autobusů si hlídají, zda na dané jízdné má cestující nárok nebo ne. Černá díra na naše peníze jsou zejména díky socanům právě ČD.

0/−1
25.8.2016 2:29
Foto

J33a39n 10V11a43l88a75l18í23k 6696259660306

Nedávno jsem tu četl že RJ bylo v zisku 41M a na kompenzacích dostal 43M tak byl vlastně v mínusu.

0/0
25.8.2016 3:09

R54o51m76a74n 25S81t78o88n49e92k 1619523489271

Myslim že michate 2 rozdilne věci dohromady

0/0
25.8.2016 4:40
Foto

J13a11n 52V29a90l10a91l33í39k 6376499230956

Také bylo myslím i zde psáno jak vozy 1 třídy vydává za 2 třídu

0/0
25.8.2016 3:11
Foto

J84a71n 26V72a21l45a88l40í58k 6156409800296

Jančura inkasuje ze slev od státu více. Díky fintě s 2. třídou

0/0
25.8.2016 3:13
Foto

J36a35n 40V77a57l61a25l85í74k 6656929780246

ekonomika.idnes.cz/regiojet-a-finta-s-kompenzacemi-d3e-/eko-doprava.aspx?c=A150204_223027_eko-doprava_neh

0/0
25.8.2016 3:17

V73a96c24l24a37v 61G28r95e17p72l 6764802258625

pane Nevrlo, jel jste někdy pendolinem a Leo expresem? Rozdíl poznáte hned, jak vstoupíte do vagonu - u ČD zapáchají toalety. To je asi proto, že jízdenka ČD je vyšší (255 oproti 188 do Olomouce) a cestující proto musí dostat něco navíc. O tom, že daňový poplatník doplácí na ČD několik miliard ročně raději pomlčme.

0/−8
25.8.2016 5:47

J17a68n 96O70p70p10e63l74t 5619544813

Úsměvné je také například to, že cena jízdenky ČD z Ostravy do Olomouce přes Přerov je levnější než pouze Ostrava-Přerov....

0/0
25.8.2016 7:58

M74i33r37o31s28l78a47v 57Z47i48k73m26u31n53d 6218832217638

Mohl byste prosím specifikovat vlak a číslo vozu se zapáchajícími toaletami ... aby se mohla zjednat náprava ...

+1/0
25.8.2016 9:29

P57e58t61r 93P54e56t87r 6133942918253

To mě pobavilo :D prý chceme rozšířit gastronomické služby a proto zmenšíme jídelňák na polovinu :D

+8/−4
24.8.2016 22:40

T22o51m 42J48u13r34e95č77k38a 6345292435765

Protože můžou rozšířit servis na místo třeba i tím, že to budou řadit na vlaky spolu s vozy Bmz229, které taky mají zázemí pro catering. ;-)

0/0
24.8.2016 22:56

M46a53t58ě85j 87V98o26n12d91ř86i29č76k48a 4274330858326

Je to patrně myšleno tak, že budou bistrovozy jezdit i tam, kde by se dnes celý jídelní vůz nevyplatil. Předpokládám, že půjde o novou expresní linku do Budějovic a Lince.

0/0
25.8.2016 9:21

R17a34d95k40o 76K28ř28i24v16á82n39e38k 7240843155630

Blábolíme, blábolíme, nic jiného neumíme, ale máme poctivého zaměstnavatele. :-)

Pochopitelně se nebude investovat do "vylepšení jídelních vozů", ale do jejich zmenšení, protože se změnila situace na trhu. Zbývající část vozu se využije jako první třída, takže u některých vlaků jeden vůz nahradí dosavadní dva s velkou úsporou provozních nákladů. Je to koncepční změna vozu, ne rozmařilé vylepšení jídelňáku. Zmínka o "milionech" spolehlivě nastartuje primitivy a diletanty - viz diskuse. Je vidět, na koho pod vlajícími žlutými trenýrkami babišpress cílí.

Tolik v zájmu objektivity. Záměr ČD i ekonomické důvody chápu.

Z pohledu cestujícího už to tak optimisticky nevidím, naopak to hodnotím negativně, jako cestující první třídy nemám rád šumperské paskvily, jestli to bude něco jako ARmpee, tak potěš koště. Impotentní interiér a tvrdá sedadla firmy Borcad (vzor Záhořovo lože) nemají v dálkové dopravě co dělat.

Můj závěr: rekonstruovat ano, ale kvalitně. Ať to stojí místo 63 třeba 64 milionů, je to na dlouhá léta a pohodlí ve vlaku by mělo být podstatnou konkurenční výhodou proti autu a busu, ne naopak.

+23/−1
24.8.2016 21:13

L93a94d23i94s33l62a40v 32S69t43a88r22ý 5715847865631

Je jasné, že tahat sebou další vagón, pokud není využitý, nemá smysl. Jen by mě zajímalo, jestli jsou tyhle doplňkové služby vůbec kalkulovány s nějakým ziskem. A nemyslím jen náklady na obsluhu, ale celkové náklady.

Petr Žaluda třeba svého času tvrdil, že Pendolína jsou zisková, jaksi opomněl do nákladů započítat jejich odpisy.

Ve výroční zprávě se ČD chlubí, že vytočili 250 tisíc piv, což teda netuším, jestil je hodně nebo málo.

0/0
24.8.2016 22:05

P97a10v22e35l 36K27r60á88l 5530289284298

Za Pendolina ovšem nemohly ČD. To byl tenkrát politicky protlačený nákup za příliš vysokou cenu, proto se nezaplatí. ČD se z nich aspoň snažily dostat co nejvíc.

+1/0
25.8.2016 0:23

J78a20n 97S21ů78r16a 4115813363112

Koncepční změna vozu po 4 letech, zatímco z jiných vozů vypadávají cestující.

+3/−7
24.8.2016 23:29
Foto

J23a53n 90V81a22l70a58l79í25k 6316979800566

Každý den aspoň dva že.

+5/0
25.8.2016 0:42

R14a22d18k60o 87K96ř53i41v23á81n74e44k 7770433615710

Příklad: rakouské vozy, pár let po velké a velmi zdařilé rekonstrukci (ten interiér opravdu nedělal Jančura, ale rakouské státní dráhy) byly prodány RJ. Tam došlo krátce po původní rekonstrukci ke změně koncepce vozu - dosazení kuchyněk - přičemž patrně neodborné zásahy do elektroinstalace způsobily její vysokou poruchovost (zejména klimatizace). Lidi tedy z nich nevypadávají, ale kolabují (byl i nějaký exitus).

A jste si jist, že investice do vozů řady B apod. by byla efektivní a že těch 63 milionů by problém s dveřmi celostátně vyřešilo? Problém těchto vozů se měl řešit už v 90. letech, tehdy by se velká rekonstrukce vyplatila. Co navrhujete dnes?

+4/0
25.8.2016 8:06

J85a95n 56S95ů85r68a 4435543153892

Bistrovozy se předělávaly v roce 2010-12 na jídelní, aby se opět předělávaly na bistro po čtyřech letech. Důkaz skvělého koncepčního a strategického myšlení. A takových investic na ČD najdeme tolik, že to není o 63 milionech, ale x stovkách milionů či miliard, které mohly být dávno použity na to, aby B už nejezdily.

0/−1
25.8.2016 8:20

T39o73m12á96š 31H20a32v16e84t12t28a 5273144370931

Nemluvě o úžesné desce na stolech, po které cokoliv v každém oblouku krásně jezdilo. Takže si člověk musel přidržovat talíř, pohár s nápojem a láhev... Jo, to byla super modernizace.

0/0
25.8.2016 8:41

M40a78t55ě14j 78V18o86n92d29ř73i11č94k87a 4694670138696

Ze který bistrovozů vznikly vozy jídelní v letech 2010-2012? Jídelní vozy Wrmee814/816 vznikly z jídelních vozů WRm812/813 a bistrovozy Armpee vznikly z bistrovozů BRcm, bistro-lehátkových vozů.

+2/0
25.8.2016 9:16

J58a32n 51S44ů90r71a 4525383913402

Fajn, z pohledu cestujícího hrůza, ale píše to Sůra,takže babišpress a kydání hnoje. Býval jste ve větší formě, pane Křivánku.

+1/−2
24.8.2016 23:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.