Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD utratí 63 milionů za vylepšení čtyři roky starých jídelních vozů

Zatímco na některých trasách jezdí lidé dvacet i více let stále stejnými vagony, strávníkům v jídelních vozech chtějí České dráhy nabídnout své služby v novém interiéru vozů, které přitom prošly rozsáhlou přestavbou teprve před čtyřmi lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11i54r46i 56D82o50m87i87n11i16k 1881458581620

Nedávno jsem jel Pendolinem do Marianských Lázní - a co mne nemile překvapilo, že v první třídě jsem dostal plastovou skleničku a salát na tácku, jako někde v bufetu . Doplněné plastovým příborem. V první třídě bych něco takového nečekal. :-/ I za komunistů ve starých jídelních vozech podávali jídlo na porcelánu .

+1/−1
25.8.2016 10:05

R54a69d53e40k 95J77a85n21a98t22a 9695696254452

To ale mluvíte o tom, co vám donesli na místo. Pokud byste si zašel do toho jídelního vozu (jako "za těch komunistů"), tak byste dostal jídlo na porcelánovém talíři a s nerez přiborem.

+4/0
25.8.2016 19:59

M98i40r76o22s76l57a70v 79Z45i49k22m28u75n62d 6208292797438

Ohlupovací titulek ... autor píše o vozech starých 4 roky, aby o něco níže napsal, že se jedná o vozy, které před 4 léty prošly modernizací ...

základ vozu = vozidlový rám, což je jediná část vozu (vozidla) jíž nelze jakýmkoli způsobem vyměnit, je starý cca 30 let ... to ostatní, včetně plechových bočnic se dá vyměnit nebo při poškození nahradit.

Z ekonomického hlediska > má dáti - dal si nikde na sebe restaurační vůz nemůže vydělat, i kdyby byl v provozu 25 hodin denně a jedna sklenička vody se tam prodávala za 100 Kč ...

+4/0
25.8.2016 9:27

P31a68v83e17l 49R93e88z80n84i88c54e33k 3855234344522

ale z principu, vylepsovat vuz ktery prosel zasadni modernizaci pred 4 roky, zatimco na spouste trati jezdi stale vozy ve stavu vice nez 20 let starem a ani neudrzovanem .. to mi proste prijde jako naprosta hovadina...

ano je jednodussi modernizovat to co se nam chce, ne to co je potreba...

podobne jako treba u policajtu mereni rychlosti a u mestaku odtahy tam kde to je neskodne - jen to neodpovida nejake norme treba o 10 cnetimetru....

jsou mnohem dulezitejsi, spolecensky nebezpecnejsi veci na ktere by se PCR i MP mela zamerit, ale ty jsou moc komplikovane a tak jdou po tom co jde delat rychle a viditelne...

0/0
25.8.2016 13:31

R87a70d38e76k 68J10a91n74a34t13a 9285766114322

Dělá se snad to, co se vyplatí - a tato úprava (titulek je blábol, je to v podstatě sloučení vozu 1. třídy a jídelního vozu do jednoho) ušetří náklady. Ono se totiž přišlo na to, že typický Čech je ochoten zaplatit v jídelním voze za jídlo jen něco málo přes stovku. Jenže z toho vyhrazený jídelní vůz neuživíte.

Zatímco rekonstruovat starý vůz nemusí být vůbec k ničemu.

Za prvé, hlavní problém české železnice je (na většině tratí) pomalost. Tj. opravený vůz nepřiláká nové lidi.

Za druhé, starý vůz (nepíšete konkrétné jaký vůz myslíte) může být pro rekonstrukci už technicky nevhodný (prostě je ho výhodnější sešrotovat a koupit nový).

Za třetí, Ministerstvo dopravy už několik let prohlašuje, že brzo začnou soutěže. To samozřejmě investice brzdí, protože ČD nemohou vědět, jaké budou podmínky - zda stačí vozy rekostruované nebo musí být nové.

+2/0
25.8.2016 20:08

J11a79r42d35a 47S55o61k90o89l 1816338941721

Zřejmě si na rekonstrukci ty vozy za čtyři roky vydělaly.;-D

+1/0
25.8.2016 9:04

M34a21r62c97e92l 33B74a49k89o12š 4741306763

.......... Za 53 milionů korun chtějí vylepšit devět vozů, u kterých chtějí vyměnit obložení stěn, lůžka,rolety, sprchu či toalety .............

Mne toto proste hlava nebere!!! .... Za 53 miliónov mi táto prestavba vychádza na 5,8 mil. korun na jeden vygón, teda na interiér, rolety, záchod, sprchu. Vygooglil som si nejaký rozmer jedného osobného vagóna, cca 26 m x 2,8, t.j. "podlahová plocha" 70 m2, t.j. taký menší rodinný dom - jednopodlažný bungalov. Teda prirovnám to pre lepšiu predstavu k rodinnému domu. A to idú robiť len interiér!!!!!!!!!! .... to musí byť lobbing, korupcia, marža ako Brno! :-D

0/−9
25.8.2016 8:13

M18a53r15t20i25n 20H92u58d30e12c33e24k 3423769689423

a to si ted predstavte kolik stoji treba jen novy nater letadla, nedej boze jeho rekonstrukce. To vam uz vubec hlava nebude brat.

0/0
26.8.2016 9:50

M58a12r92c66e68l 69B95a55k38o12š 4141356843

Tak to vôbec. Ale viete tam je možné že ide o špeciálny náter, špeciálnu technológiu, čo najnižšiu hmotnosť náteru, aerodynamický povrch, dolnosť voči extrémnym teplotným podmienkam, ochrana proti blesku ... neviem, vymýšľam si ..... tuna tvrdia že idú robiť nábytok, steny, rolety sprchu a záchody ...

0/0
26.8.2016 18:01

M60i10r57e11k 48Z87á35v51o42d57n26ý 7262907910468

Zajímavé. Podobné kombinované vozy první třídy s jídelňákem před několika lety byly celkem propadák. Tak se ČD rozhodly udělat po několika letech to stejné s nedávno modernizovanými vozy. Krásné vyhazování peněz. A jak napsalautor článku, někde jezdí vlaky 30 let staré (i když u většiny již alespoň došlo k výměně těch 30 let starých potahů :))

+2/−3
25.8.2016 7:53

R95a68d44e79k 91J56a80n57a33t20a 9825476574582

A z čeho usuzujete, že jsou ARMpee propadák? Jsou podle vás větší propadák než tyto WRmee?

+2/0
25.8.2016 20:10

T80o23m16a67s 72N68o12v75y 7238936878

statni moloch... 7 000 000 za upravu interieru??? A po 4 l to zas zmeni Rv

+3/−6
24.8.2016 23:39

M43i90l25a53n 76R50a76k76u58š59a69n 7664332423384

jj, za 7 melounů bych si postavil nádhernej barák, ČD jsou schopny za tyto peníze akorát vyměnit sedačky a změnit obložení ve stávajícím vagónu...

0/−1
25.8.2016 5:44
Foto

J79a51n 33V89a64l50a76l91í60k 6446199580276

i Jančura to dělá :-P

+4/0
25.8.2016 6:31

A33l44a30n 54Ř49e90p58k64a 4645136

Nojo, ale to je přece ten úžasnej, skvelej podnikatel a rozdává kávičku zadarmo :D

+1/0
25.8.2016 8:17

M56i69r16e69k 98Z98á20v55o81d34n44ý 7882607520328

Máte pravdu, Jančura lidem pěkně podlézá. Na druhou stranu ČD by taky trochu toho podlézání zákazníkům neuškodilo :)

0/−1
25.8.2016 8:33

J39a47n 65J98e63m19e66l91k58a 1535240

České dráhy jezdí především za výborné ceny. Praha Hradec králové 80 Kč, s In 50 dokonce 65Kč (120 km). Kde to ve světě je.

+1/0
25.8.2016 11:32

J24i27ř42í 83N72e24v47r75l30a 8582793779927

Neřekl bych, že je na tm něco špatného. Nicméně pane Sůro, autore článku, a co v rámci novinářské objektivity napsat článek s něčím negativním i o Regiojetu a Leošovi? To asi ne, co? Často tady vidím články o tom, jak jsou ČD špatné, ale o těch dvou skoro nikdy nic špatného. Náhoda? Neřekl bych. Aneb objektivní a nestranná novinařina. :-) Mimochodem nedávno jsem viděl na hlavním nádraží sražený vozík Leoše, jak vjel do cesty mašině SŽDC. A jestli se nepletu, není to poprvé. Jaktože o tom není článek taky? A co třeba článek "Jančurovi stále a stále odcházejí zaměstnanci, na vlaku chybí někdy až 5 stewardů"? Zase nic... Proč mě to nepřekvapuje tady na idnes? :-)

+14/−7
24.8.2016 22:53

V49í87t 37P33r82č44í82k 9778320204520

Velkého babišovce Jančuru nelze na idnes kritizovat. A Leoše také raději ne, je přece výrazným Jančurovým spojencem proti ČD.

+8/−2
24.8.2016 23:13

J91a65n 10K93o89b76ě56r25s83k68ý 1950376481503

Sůra je placený Jančurou. Takže nic negativního o něm nenapíše ;-) Můžou si s Bevelem podat ruce jen každý má jinou barvu ;-D

0/−1
24.8.2016 23:15

J70a73n 22S75ů12r79a 4665873153232

Pane Koběrský, velmi děkuji.

+3/0
24.8.2016 23:28

J30a38n 67K75o19b40ě61r91s17k88ý 1900176231533

Pane Sůro, nebojte to byl jen nejapný žert :) Narozdíl od Bevela nekradete texty :D

0/0
24.8.2016 23:30

J84a52n 12S63ů92r33a 4535603873822

Nejapne žerty něco stojí, tak doufám,že už máte vybranou nadaci, kam odškodnění za lživé tvrzení půjde.

0/0
25.8.2016 20:27

J22a69n 69K11o29b39ě85r14s59k85ý 1720616191793

Neberte všechno tak vážně a nedělejte z každého oponenta svého nepřítele :)

0/0
25.8.2016 21:00

J53a17n 13S30ů59r58a 4625593683902

Nula nulou zůstane. Škoda, myslel jsem,že jste větší frajer.

0/0
25.8.2016 21:03

J59a77n 12K93o81b68ě69r50s84k63ý 1480706601713

Dobře, omlouvám se vám :) nečekal jsem že se vás to tak dotkne (to stejné už tady napsalo víc lidí předemnou). Jinak si to nemyslím, bylo to myšleno ironicky. Fakt nevím proč dělat z komára velbrouda. Přeji hezký večer.

0/0
25.8.2016 21:38

P76e13t86r 56N36o79v33a42k 8311573495266

Špatného je na tom to, že tyhle srandy zaplatíme všichni v daních.

+2/−3
24.8.2016 23:41

V50í39t 38P34r58č19í10k 9208690604820

Pro pořádek: z daní platíme samozřejmě i Jančuru a Leoše. Díky kouzlení s kompenzacemi nařízených slev zaplatíme za provoz "nedotované" trati Praha - Ostrava přibližně třikrát tolik, než když na ní jezdily pouze "dotované" vlaky ČD.

+10/−1
24.8.2016 23:48

P19e77t26r 13N21o34v26a66k 8821553405536

Stěžujte si na ministerstvu dopravy na nastavený systém. Nebo když dostanete nařízeno, že musíte někoho vozit levněji, jistě to budete dělat jen tak z dobrého srdce a nenecháte si to doplatit. Mimochodem, kompenzace u Regiojetu tvoří daleko daleko méně než podobní experti jako vy pořád vykřikujete. Až jsem se sám divil, že je to tak málo. Kouzlením myslíte co? Kontrol na to má Regiojet více než dost a bez problémů. Stejně tak, jako u autobusů si hlídají, zda na dané jízdné má cestující nárok nebo ne. Černá díra na naše peníze jsou zejména díky socanům právě ČD.

0/−1
25.8.2016 2:29
Foto

J56a71n 16V32a88l66a26l56í54k 6546649280406

Nedávno jsem tu četl že RJ bylo v zisku 41M a na kompenzacích dostal 43M tak byl vlastně v mínusu.

0/0
25.8.2016 3:09

R21o59m14a38n 69S50t12o25n29e76k 1789193769221

Myslim že michate 2 rozdilne věci dohromady

0/0
25.8.2016 4:40
Foto

J18a14n 90V66a69l20a85l80í61k 6526869210526

Také bylo myslím i zde psáno jak vozy 1 třídy vydává za 2 třídu

0/0
25.8.2016 3:11
Foto

J53a14n 38V63a22l97a71l98í73k 6226379220156

Jančura inkasuje ze slev od státu více. Díky fintě s 2. třídou

0/0
25.8.2016 3:13
Foto

J37a37n 36V93a36l22a21l54í17k 6516639870946

ekonomika.idnes.cz/regiojet-a-finta-s-kompenzacemi-d3e-/eko-doprava.aspx?c=A150204_223027_eko-doprava_neh

0/0
25.8.2016 3:17

V96a61c51l57a97v 58G21r90e22p66l 6214142238445

pane Nevrlo, jel jste někdy pendolinem a Leo expresem? Rozdíl poznáte hned, jak vstoupíte do vagonu - u ČD zapáchají toalety. To je asi proto, že jízdenka ČD je vyšší (255 oproti 188 do Olomouce) a cestující proto musí dostat něco navíc. O tom, že daňový poplatník doplácí na ČD několik miliard ročně raději pomlčme.

0/−8
25.8.2016 5:47

J17a78n 25O45p80p69e11l17t 5419724593

Úsměvné je také například to, že cena jízdenky ČD z Ostravy do Olomouce přes Přerov je levnější než pouze Ostrava-Přerov....

0/0
25.8.2016 7:58

M10i44r40o35s94l84a39v 45Z77i58k10m22u58n25d 6468492307858

Mohl byste prosím specifikovat vlak a číslo vozu se zapáchajícími toaletami ... aby se mohla zjednat náprava ...

+1/0
25.8.2016 9:29

P53e68t41r 76P88e56t12r 6423192858553

To mě pobavilo :D prý chceme rozšířit gastronomické služby a proto zmenšíme jídelňák na polovinu :D

+8/−4
24.8.2016 22:40

T91o65m 72J12u73r41e85č63k32a 6825452245175

Protože můžou rozšířit servis na místo třeba i tím, že to budou řadit na vlaky spolu s vozy Bmz229, které taky mají zázemí pro catering. ;-)

0/0
24.8.2016 22:56

M15a17t66ě65j 29V44o29n79d31ř86i13č27k32a 4554830338626

Je to patrně myšleno tak, že budou bistrovozy jezdit i tam, kde by se dnes celý jídelní vůz nevyplatil. Předpokládám, že půjde o novou expresní linku do Budějovic a Lince.

0/0
25.8.2016 9:21

R75a52d89k14o 66K44ř48i56v50á14n63e66k 7630703325270

Blábolíme, blábolíme, nic jiného neumíme, ale máme poctivého zaměstnavatele. :-)

Pochopitelně se nebude investovat do "vylepšení jídelních vozů", ale do jejich zmenšení, protože se změnila situace na trhu. Zbývající část vozu se využije jako první třída, takže u některých vlaků jeden vůz nahradí dosavadní dva s velkou úsporou provozních nákladů. Je to koncepční změna vozu, ne rozmařilé vylepšení jídelňáku. Zmínka o "milionech" spolehlivě nastartuje primitivy a diletanty - viz diskuse. Je vidět, na koho pod vlajícími žlutými trenýrkami babišpress cílí.

Tolik v zájmu objektivity. Záměr ČD i ekonomické důvody chápu.

Z pohledu cestujícího už to tak optimisticky nevidím, naopak to hodnotím negativně, jako cestující první třídy nemám rád šumperské paskvily, jestli to bude něco jako ARmpee, tak potěš koště. Impotentní interiér a tvrdá sedadla firmy Borcad (vzor Záhořovo lože) nemají v dálkové dopravě co dělat.

Můj závěr: rekonstruovat ano, ale kvalitně. Ať to stojí místo 63 třeba 64 milionů, je to na dlouhá léta a pohodlí ve vlaku by mělo být podstatnou konkurenční výhodou proti autu a busu, ne naopak.

+23/−1
24.8.2016 21:13

L71a27d19i77s39l65a23v 67S26t80a98r62ý 5725447875851

Je jasné, že tahat sebou další vagón, pokud není využitý, nemá smysl. Jen by mě zajímalo, jestli jsou tyhle doplňkové služby vůbec kalkulovány s nějakým ziskem. A nemyslím jen náklady na obsluhu, ale celkové náklady.

Petr Žaluda třeba svého času tvrdil, že Pendolína jsou zisková, jaksi opomněl do nákladů započítat jejich odpisy.

Ve výroční zprávě se ČD chlubí, že vytočili 250 tisíc piv, což teda netuším, jestil je hodně nebo málo.

0/0
24.8.2016 22:05

P11a63v22e94l 65K79r70á98l 5280619364938

Za Pendolina ovšem nemohly ČD. To byl tenkrát politicky protlačený nákup za příliš vysokou cenu, proto se nezaplatí. ČD se z nich aspoň snažily dostat co nejvíc.

+1/0
25.8.2016 0:23

J63a39n 92S66ů43r75a 4275663203212

Koncepční změna vozu po 4 letech, zatímco z jiných vozů vypadávají cestující.

+3/−7
24.8.2016 23:29
Foto

J69a78n 13V61a86l85a87l22í65k 6516829290906

Každý den aspoň dva že.

+5/0
25.8.2016 0:42

R69a89d52k15o 47K47ř77i20v13á85n72e61k 7510153955380

Příklad: rakouské vozy, pár let po velké a velmi zdařilé rekonstrukci (ten interiér opravdu nedělal Jančura, ale rakouské státní dráhy) byly prodány RJ. Tam došlo krátce po původní rekonstrukci ke změně koncepce vozu - dosazení kuchyněk - přičemž patrně neodborné zásahy do elektroinstalace způsobily její vysokou poruchovost (zejména klimatizace). Lidi tedy z nich nevypadávají, ale kolabují (byl i nějaký exitus).

A jste si jist, že investice do vozů řady B apod. by byla efektivní a že těch 63 milionů by problém s dveřmi celostátně vyřešilo? Problém těchto vozů se měl řešit už v 90. letech, tehdy by se velká rekonstrukce vyplatila. Co navrhujete dnes?

+4/0
25.8.2016 8:06

J67a69n 29S75ů89r93a 4425913143912

Bistrovozy se předělávaly v roce 2010-12 na jídelní, aby se opět předělávaly na bistro po čtyřech letech. Důkaz skvělého koncepčního a strategického myšlení. A takových investic na ČD najdeme tolik, že to není o 63 milionech, ale x stovkách milionů či miliard, které mohly být dávno použity na to, aby B už nejezdily.

0/−1
25.8.2016 8:20

T84o20m15á95š 83H21a44v47e33t75t89a 5703794280411

Nemluvě o úžesné desce na stolech, po které cokoliv v každém oblouku krásně jezdilo. Takže si člověk musel přidržovat talíř, pohár s nápojem a láhev... Jo, to byla super modernizace.

0/0
25.8.2016 8:41

M10a65t91ě39j 98V45o79n91d82ř96i81č62k53a 4114750578596

Ze který bistrovozů vznikly vozy jídelní v letech 2010-2012? Jídelní vozy Wrmee814/816 vznikly z jídelních vozů WRm812/813 a bistrovozy Armpee vznikly z bistrovozů BRcm, bistro-lehátkových vozů.

+2/0
25.8.2016 9:16

J11a54n 62S67ů15r17a 4125613273142

Fajn, z pohledu cestujícího hrůza, ale píše to Sůra,takže babišpress a kydání hnoje. Býval jste ve větší formě, pane Křivánku.

+1/−2
24.8.2016 23:39







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.