Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železničáři žádají vyšší mýtné pro autodopravce, jsou prý v nevýhodě

Nově založené sdružení železničních dopravců Žesnad.cz tlačí na stát, aby zrovnoprávnil podmínky pro vlaky a kamiony. Železničáři požadují zdražení mýtného pro nákladní automobily, to se pochopitelně autodopravcům nelíbí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F47r12a89n31t83i84s57e56k 92M11r19z17e45n42a 3375955308819

Pry se po zeleznici prepravuje malo. Bodejd by ne, kdyz postou stoji zasilka od 50kc ( i s dodanim na adresu), kdezto CD kuryr z nadrazi do nadrazi stoji 200,-

0/0
27.8.2016 12:15

M91a92r92t70i10n 80N22e78r91m47u63t 9897137658689

Je příznačné, že ekologická doprava po elektrické železnici je brzděna mj. platbou za zelené zdroje

+2/0
26.8.2016 8:22

D71a28v55i19d 11P59e94c65a 1165254211106

Takto fungují "zelená" opatření skoro všude. Bavil jsem se na veletrhu s prodejci polských městských autobusů jako laik o kolik je lepší a levnější autobus na CNG oproti naftě. Odpověď zněla : nebýt dotací a daňových úlev by to vůbec nevycházelo. Úsudek nechám na Vás.

0/0
26.8.2016 12:22

M95i18c69h71a27l 31G73r70e34g89o76r 8126194180152

Lidi nenechte se oblbnout hloupýma kecama. Všechno co si koupíte a doveze Vám kamión je zdaněno DPH 21%. Takže rozhodně kamion nejezdí gratis, jak se snaží někteří tvrdit.

Celé je to o tom zrušit svobodu - doprava a cesty budou jen pro vyvolené a zbytek bude sedět doma.

0/−1
25.8.2016 20:27

J20i92n12d97ř52i47c73h 24Š81k85o28p31e96k 4365851550875

s první částí souhlas.

Druhá je nesmysl.

Kolik lidí cestuje kamiony ?

+1/0
26.8.2016 7:08

M79i26c69h32a74l 45G68r38e94g44o80r 8516534980912

Proč ten člověk lže? Každé auta platí daň 1kč/ km a u kamiónu je to ještě více.

Navíc dálnice zvyšují produktivitu práce, snižují náklady na mzdy, takže stát vydělává ohromné prachy i na tom.

0/−1
25.8.2016 20:18

J54i12ř55í 22K23o23c56u57r44e55k 6895404125518

Železnice je kraně nevhodná pro svážení 1000 litrů mléka z kravína do mlékárny v nejbližším městě. Železnice je vhodná pro dálkovou dopravu (cca nad 300 km) v objemech nad tisíc tun. Bohužel pro tranzitní železniční dopravu chybí kapacita tratí. A ta se zvýšením mýtněho nezvýší, spíš by byla potřeba dvojkolejná trať z Plzně do Německa a další dvě koleje mezi Čechy a Moravou.

Jinak ty poplatky na železnici jsou nádledující: 35-50 Kč za kilometr a 1000 tun. Těch 1000 tun je důležitých - odpovídá to asi 40 kamionům. Takže cena je srovnatelné pro oba druhy přepravy. Jen nesmíte k jednomu vagónku s 20 tunami dřeva věšet dvě 60t lokomotivy. Pak to nevyjde, jelikož se platí i za ty lokomotivy.

+1/0
25.8.2016 16:04

D72a96v14i31d 23P39e91c44a 1695444571426

Myslím, že to nepíšete správně. Neplatí se za ten nákladní vlak za 0-1000 tun? To je velký rozdíl oproti 1000 tun. Dopravce má leckdy dilema zda jet se dvěma vozy a prodělávat, ale uspokojit jednoho, dva zákazníky, nebo spoj nejet. Prostě vícenáklady, které odpadají v momentě, kdy by bylo více zboží na kolejích.

+1/0
25.8.2016 16:31

J68i57ř12í 91K72o38c86u36r76e94k 6805724415748

Ne, je to podle váhy vlaku. Ve zkratce: Vynásobí se kilometry a hmotnost, vyjde číslo. To se vydělí tisícem a máte cenu.

Q [tis. hrubých tun ] je 1 tisícina hrubé hmotnosti vlaku v tunách. Hmotností vlaku se rozumí součet hmotností všech vozidel vlaku včetně hmotnosti cestujících nebo nákladu. Nositelem informace o hmotnosti vlaku pro výpočet základní ceny jsou prvky souboru provozních informačních systémů (SPIS). Cena C2 se vypočítá zvlášť pro každý traťový úsek, projetý daným vlakem po změně jeho hmotnosti (přivěšení nebo odvěšení vozidel, změna charakteru vlaku osobní dopravy z kategorie obsazený cestujícími na kategorii soupravový nebo naopak).

+1/0
25.8.2016 16:35

D33a67v35i75d 83P14e66c85a 1315474761296

Děkuji.

0/0
26.8.2016 12:12

J39i69ř98í 19K41o20c64u79r53e98k 6555524825618

Ale možná to víte líp než provozovatel dráhy:

http://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1279749

0/0
25.8.2016 16:36

D53a74v74i77d 25P40e88c48a 1155334191936

Myslel jsem, že jde o paušální cenu za km a druh vlaku krát počet km.

0/0
26.8.2016 12:13
Foto

M60a52r75t82i35n 63R25y52š97a26v36ý 1676625703182

To jsou dobré zkratky "že" "snad".cz "Ces" "mad".cz ;-D

+1/0
25.8.2016 14:45

D60a30n34i22e81l 92S32o60b90o21t53a 9319464396890

Vždyť železničáři už teď mají oproti autům výhodu. Přece auta stojí, vlaky jedou ;-D

+1/0
25.8.2016 14:28

P63e75t98r 47N59o21v14a70k 8721903375406

R^;-D

0/0
25.8.2016 23:42

D62a36v47i16d 24P54e31c37a 1275804211376

Nebudu se přít o just in time, ani o potraviny, ale proč se dnes vozí kamionem železný šrot, uhlí, štěrk a tříděný odpad? Proto, že kamionová doprav nazahrnuje do svých nákladů opotřebení komunikace. Bavme se o tom , zda jim jí účtovat, neboť to ve finále zaplatíme my, zákazníci. Takže volné silnice, část zboží na kolejích, ale taky dražší zboží. Jsem pro to si připlatit.

+7/0
25.8.2016 13:37

P11a37v91e83l 70D81a42v78i22d 1177624606684

Já myslím, že tříděný odpad, uhlí a štěrk se v drtivé většině vozí jen poslední (první) míle po silnici.

0/0
25.8.2016 14:52

J25i20ř95í 56K59o60c30u54r62e68k 6345524145388

Někteří by nejraději vozili čaje z Jemnice do Slavonic vlakem a ne dodávkou.

+1/0
25.8.2016 16:06

D75a24v12i72d 82P63e71c45a 1315294301986

Obávám se, že se mýlíte. Příklad sklárna v Kyjově dováží tříděný skleněný odpad ze Švýcarska. Švýcaři to posílají výhradně vagonem. Jedná se o kulturní národ, který tento sajrajt na silnici nechce. Firma HBH Holešák (H.Brod) tuto komoditu posílá výhradně kamionem. Taktéž plasty i papír. Vzdálenost sběrného dvora od kolejíSŽDC je 10 metrů, výškový rozdíl nula. Jen příklad, ale pravdivý.

+1/0
25.8.2016 16:25

M89a58r58t27i54n 73N86e47r97m44u35t 9807667298909

Příčinou budou možná podmínky nakládky a vykládky. Kamion přijede a za půlhodiny může odjet. Vagon??;-D

0/0
26.8.2016 8:18

D81a48v67i66d 40P66e53c65a 1635204441796

Naopak. U sběrného dvora, který přetéká tříděným odpadem dnes železnice přistaví vozy požadované řady a třeba i jeden navíc a zákazník může libovolně v řádu řekněme 48 hodin nakládat. Čili zde je to pro něj mnohem výhodnější než kamion, který se musí rychle obsloužit.

0/0
26.8.2016 12:15

J95i95n78d87ř75i36c60h 69Š70k95o44p24e59k 4655651390415

jsou i borci, co vozí uhlí přes celou republiku.

Mám kousek uhelné sklady, tak to vím.

0/0
26.8.2016 7:09

D87a30v16i62d 72P89e96c63a 1615884411466

Je to zcela běžné a nemůžeme se na ně zlobit, pokud tedy nejsou kamiony přetížené (což nikdo nekontroluje). V tomhle případě by si železnice opravdu měla říct zda o tyto přepravy bojuje, nebo dokáže bojovat.

0/0
26.8.2016 12:17

J92i93ř17í 20K92o89c51u28r55e58k 6545154595298

u těch kamionů: Když do nákladů počítáte údržbu komunikace, uvažujete také se zdaněním paliva na straně příjmů? Kdyby totiž kamion nejel, neopotřebí silnici, ale ani si nekoupí palivo.

0/0
25.8.2016 16:44

D84a13v53i16d 74P10e23c33a 1755884381276

Obávám se, že daně z paliva jsou jedním ze skutečných příčin, proč železnice není pro politiky prioritou. Neměli by co přerozdělovat. respektive by toho (spotřební daň a DPH) bylo méně.

0/0
26.8.2016 12:19

R33o16m81a34n 24J46e28s33c77h12k37e 9138655747245

Proč se vozí nábytek do Ikei ze Švédska po silnici ? Je to nutné. Zrušily se stovky vleček.

0/0
26.8.2016 21:13

M21o85n39i75k10a 13K53o14n93e19c54n24a 7413331681274

Kamiony, ktere vozi dily na vyrobu aut, tak hlavni tahy nalozit na vlak. Dojezd primo domfirmy uz kamionem. To stejne s kamiony, ktere vezou porubane stromy pres nekolik statu. Potom, ze je o zivot vyjet na ceskou silnici.

+1/0
25.8.2016 13:13

J27i81ř75í 66K44o46d30ý44d17e86k 7360500826753

Kdo zaplati celou infrastrukturu a bude to provozovat?

0/0
25.8.2016 13:56

J49i49ř98í 84K12o46c46u23r37e23k 6795124875258

Škodovka by ráda vozila více věcí vlakem. Ale na těch jednokolejkách do Boleslavi se toho nedá víc vyjezdit, pokud nebude druhá kolej, aby si vlaky mohly vyhnout. Zrovna na trati do Škodovky teďka SŽDC přistavuje kolej ve dvou nových výhybnách, aby těch vlaků mohlo projet víc.

+3/0
25.8.2016 16:09

K68a32r86e98l 19U83r19b31a89n 2174794731659

Veškeré poplatky za používání inženýrské infrastruktury by měly pokrýt celkové náklady na jejich stavbu a údržbu.

+4/−1
25.8.2016 12:22

O93t67t23o 76P12o30s27p68í14š25i55l 4314315807148

To byste se divil, kolik by toho zaniklo... Mimochodem by to znamenalo zánik venkova, protože pár stovek lidí na vesnici nepokryje opravu a údržbu dvojky/trojky do vesnice vedoucí ani náhodou. Nemluvě o tom, že kamiony by taková místa přestaly zásobovat. (Tím spíš, pokud by místní "spravedliví" chtěli poplatky jen po nákladních dopravcích.)

Ale jo, taky názor... Jen nevím, zda jste domyslel všechny důsledky...:-)

+5/0
25.8.2016 12:30

T53o62m86á42š 58M14o74r84a98v36č41í98k 3667286593905

Stačilo by, kdyby to platilo pro silnice I. třídy a výš.

0/0
25.8.2016 12:33

J15i37ř80í 51E54r24b46e76n 1813694556637

Kolik kamionů DNES zásobuje průměrnou pětisethlavou vesnici? :-)

Všude jezdí do obchodů skříňové sedmi- a devítituny (tam, kde před třiceti lety bohatě stačily třítunové Avie).

+1/0
25.8.2016 12:35

O17t40t76o 86P12o14s77p36í30š46i25l 4604285827238

Na Váš dotaz obecně odpovědět nelze. Do obcí, které leží na konci světa, nejezdí třeba žádný kamion nikdy. Tak by mě zajímalo, z čeho by ti ostatní lidé v tom spravedlivém modelu zaplatili alespoň údržbu takové silnice. O opravách (jakože pitomý malý mostek, který ani nevidíte jde nákladově do milionů až desítek milionů) ani nemluvě...

Mimochodem, moc se nemluví o tom, že některé účelové komunikace si staví, udržuje a opravuje firma tam sídlící (a kamiony využívající). Obec (nebo kraj) nedá ani korunu, přesto paradoxně chce, aby tam ta firma byla (např. kvůli práci pro místní)...

Než budete vymýšlet absolutní spravedlnost, zkuste se zamyslet, zda to je s ohledem na všechny aspekty vůbec možné...;-)

+1/0
25.8.2016 12:43

R49o70m30a60n 50P53o33k49o92r50n39ý 6599384250202

No jsme již trochu mimo téma, neb to byla konkurence železniční a kamionové dopravy, kde mají zastánci železnice pravdu. Takže pokud by jste chtěl být takto spravedlivý, tak D1 by byla ze zlata... Ale jelikož všechny silnice patří státu, tak se platí státu a ten opravuje všechny silnice a i ty které vedou do poslední vesničky, neb i tito lidé nakupují zboží které převážíte a tím si tu silnici platí vlastně taky... Ale k původnímu tématu již asi co říci nemáte.

+2/0
25.8.2016 12:47

O59t87t58o 21P77o67s58p53í95š61i50l 4324705677228

Ano, ano... Zastánci železnice mají vždycky pravdu ve všem. Zvlášť když chybu nehledají na železnici...:-)

A běda, kdo by se snažil hledat chybu kriticky na železnici. Takový jedinec páchá útok na dráhu dle Trestního zákoníku!

No jo, mezi šotoultras nezapadnu...

+1/−2
25.8.2016 12:51

R29o32m71a11n 96P16o60k19o15r19n82ý 6899834450722

Nikdy jsem netvrdil, že mám ve všem pravdu. Říkám svůj názor a můj postoj k dané situaci. To že by ČD mohli hospodařit mnohem lépe a některé věci zdokonalovat je dle mého také pravda.

+1/0
25.8.2016 12:56

J53i48ř21í 20K86o36c12u17r14e54k 6895264345978

"Bohatě stačily" a každý na ně nadával, když je dojel.

0/0
25.8.2016 16:51

D98r30a62h81o80m31í16r 87S36t27r14o98u78h52a11l 4945768742174

Jenže těch pár stovek lidí nedělá takové opotřebení, takže silnice vydrží mnohem déle. Ale když se z poplatků nezaplatí ani oprava hlavních tahů a přepravci jsou vlastně takto dotováni, je to na zamyšlení.

0/0
25.8.2016 13:48

M33a18r11e21k 59Š80i85m26o25n 2664557168888

Takový postup by zcela zničil Evropskou krajinu. Zůstaly by jen velká města s obrovzkými satelitními sídlišti a odlehlé liduprázdné venkovské prostory bez zpevněných cest s izolovanými farmami.

0/0
25.8.2016 13:08

M35a20r15t87i30n 18U12r24b65á65n21e93k 1164864561581

Pred kolik procent firem a obchodu vede zeleznice? Asi by me nebali naklad 3x nakladat a vykladat. Proto bych zvolil kamion.

0/−1
25.8.2016 12:02

J15i19ř76í 25E18r11b89e97n 1193124106947

Nikdo nechce navážet vagony do každého supermarketu. Úplně by stačilo mít zakolejená logistická centra a velké továrny. Oni naši předci nebyli blbí, když postavili třeba Nákladové nádraží Žižkov kvůli tomu, aby vymístili náklady z centrálních nádraží a přitom zpřístupnili pražský trh všem dodavatelům.

+9/0
25.8.2016 12:05

T14o90m30á79š 21M24o72r67a47v22č73í68k 3727916663515

To nádraží se postavilo ve 30. letech, tudíž na okraji Prahy, stejně jako jsou dnes třeba Měcholupy nebo Uhříněves, kde je kontejnerový terminál.

+3/0
25.8.2016 12:10

T88o26m53á93š 38M66o19r57a78v90č79í34k 3307176783275

A myslím, že je největší v ČR.

0/0
25.8.2016 12:16

V17a17c20l74a45v 40M81e90d23e87k 5211922445185

ze Žižkova dojdete na Václavák pěšky (a došel jste i v 30. letech) za pár minut. To srovnání zkrátka nesedí.

0/0
25.8.2016 12:38

T52o26m43á48š 18M91o57r16a65v46č81í71k 3117306443485

To srovnání náhodou sedí. Když se stavilo hl. nádraží, postavilo se za městem v polích (viz mapy.cz 19. stoleti), když se stavělo nákladové nádraží ve 30. letech, postavilo se za městem v polích a dnes máme terminál relativně taky na kraji Prahy - Uhříněves.

+2/0
25.8.2016 12:45

V47a39c43l56a60v 64M81e91d15e57k 5441622795505

ale z té Uhříněvse jedete do centra hodinu, kdežto ze Žižkova jste to za 10 minut odvezl na dvoukoláku.

0/0
25.8.2016 12:47

T55o26m23á69š 47M63o89r81a97v85č69í11k 3517736923725

Nenapadlo vás, že ty věci nemíří jen na Staroměstské náměstí, ale taky do Michle, Lhotky, na Chodov a mít kamiony a jiné nákl. auta v širším centru není to pravé ořechové?

+1/0
25.8.2016 12:50

T39o61m55á74š 49M81o58r87a56v86č43í51k 3427596573935

Prostě Praha je tak velká, že už není zásobovaný jen Karlův most, ale i ostatní části a tam se dostanete nejlíp po okružných trasách, ne přes centrum, tudíž má Uhříněves vynikající polohu.

0/0
25.8.2016 12:54

O35t24t90o 64P57o40s81p80í57š65i40l 4574855597238

Tak a kolik takových logistických center v Česku máme?

Kolik máme v Česku linek nákladní vlakové dopravy mezi takovými centry, aby mohla přeprava fungovat srovnatelně rychle a pokud možno "just in time"?

Co dělají dopravci pro to, aby konečný zákazník zvolil železnici i přesto, že to obvykle znamená jednu až dvě překládky navíc?

Co dělají dopravci pro to, aby se přepravcům vyplatilo po železnici vozit i náklady menší než 40 tun? (O nákladech menších než 10 tun ani nemluvě...)

Co pro výše uvedené dělá stát?

Nebylo by dobré se nejprve zabývat těmito otázkami a teprve pak případně řešit omezení kamionů?

+4/0
25.8.2016 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.