Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Železničáři žádají vyšší mýtné pro autodopravce, jsou prý v nevýhodě

Nově založené sdružení železničních dopravců Žesnad.cz tlačí na stát, aby zrovnoprávnil podmínky pro vlaky a kamiony. Železničáři požadují zdražení mýtného pro nákladní automobily, to se pochopitelně autodopravcům nelíbí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F86r93a40n24t55i96s68e30k 59M94r37z51e29n42a 3535615158169

Pry se po zeleznici prepravuje malo. Bodejd by ne, kdyz postou stoji zasilka od 50kc ( i s dodanim na adresu), kdezto CD kuryr z nadrazi do nadrazi stoji 200,-

0/0
27.8.2016 12:15

M52a92r46t36i85n 83N92e86r12m42u78t 9237387658829

Je příznačné, že ekologická doprava po elektrické železnici je brzděna mj. platbou za zelené zdroje

+2/0
26.8.2016 8:22

D28a24v23i75d 22P35e23c47a 1505524211806

Takto fungují "zelená" opatření skoro všude. Bavil jsem se na veletrhu s prodejci polských městských autobusů jako laik o kolik je lepší a levnější autobus na CNG oproti naftě. Odpověď zněla : nebýt dotací a daňových úlev by to vůbec nevycházelo. Úsudek nechám na Vás.

0/0
26.8.2016 12:22

M20i83c12h70a96l 25G49r11e19g46o92r 8576144380702

Lidi nenechte se oblbnout hloupýma kecama. Všechno co si koupíte a doveze Vám kamión je zdaněno DPH 21%. Takže rozhodně kamion nejezdí gratis, jak se snaží někteří tvrdit.

Celé je to o tom zrušit svobodu - doprava a cesty budou jen pro vyvolené a zbytek bude sedět doma.

0/−1
25.8.2016 20:27

J14i80n28d27ř26i23c22h 63Š58k35o46p90e39k 4395671330885

s první částí souhlas.

Druhá je nesmysl.

Kolik lidí cestuje kamiony ?

+1/0
26.8.2016 7:08

M44i41c80h16a90l 57G75r52e41g49o43r 8276154760822

Proč ten člověk lže? Každé auta platí daň 1kč/ km a u kamiónu je to ještě více.

Navíc dálnice zvyšují produktivitu práce, snižují náklady na mzdy, takže stát vydělává ohromné prachy i na tom.

0/−1
25.8.2016 20:18

J64i31ř84í 75K46o70c92u62r93e70k 6885174475898

Železnice je kraně nevhodná pro svážení 1000 litrů mléka z kravína do mlékárny v nejbližším městě. Železnice je vhodná pro dálkovou dopravu (cca nad 300 km) v objemech nad tisíc tun. Bohužel pro tranzitní železniční dopravu chybí kapacita tratí. A ta se zvýšením mýtněho nezvýší, spíš by byla potřeba dvojkolejná trať z Plzně do Německa a další dvě koleje mezi Čechy a Moravou.

Jinak ty poplatky na železnici jsou nádledující: 35-50 Kč za kilometr a 1000 tun. Těch 1000 tun je důležitých - odpovídá to asi 40 kamionům. Takže cena je srovnatelné pro oba druhy přepravy. Jen nesmíte k jednomu vagónku s 20 tunami dřeva věšet dvě 60t lokomotivy. Pak to nevyjde, jelikož se platí i za ty lokomotivy.

+1/0
25.8.2016 16:04

D12a19v78i16d 35P34e25c92a 1395324731366

Myslím, že to nepíšete správně. Neplatí se za ten nákladní vlak za 0-1000 tun? To je velký rozdíl oproti 1000 tun. Dopravce má leckdy dilema zda jet se dvěma vozy a prodělávat, ale uspokojit jednoho, dva zákazníky, nebo spoj nejet. Prostě vícenáklady, které odpadají v momentě, kdy by bylo více zboží na kolejích.

+1/0
25.8.2016 16:31

J69i49ř70í 80K23o25c17u41r24e56k 6745464475228

Ne, je to podle váhy vlaku. Ve zkratce: Vynásobí se kilometry a hmotnost, vyjde číslo. To se vydělí tisícem a máte cenu.

Q [tis. hrubých tun ] je 1 tisícina hrubé hmotnosti vlaku v tunách. Hmotností vlaku se rozumí součet hmotností všech vozidel vlaku včetně hmotnosti cestujících nebo nákladu. Nositelem informace o hmotnosti vlaku pro výpočet základní ceny jsou prvky souboru provozních informačních systémů (SPIS). Cena C2 se vypočítá zvlášť pro každý traťový úsek, projetý daným vlakem po změně jeho hmotnosti (přivěšení nebo odvěšení vozidel, změna charakteru vlaku osobní dopravy z kategorie obsazený cestujícími na kategorii soupravový nebo naopak).

+1/0
25.8.2016 16:35

D97a69v87i53d 96P85e85c44a 1925594411186

Děkuji.

0/0
26.8.2016 12:12

J35i69ř57í 40K16o90c46u23r96e65k 6915534985178

Ale možná to víte líp než provozovatel dráhy:

http://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1279749

0/0
25.8.2016 16:36

D92a32v81i69d 94P31e41c88a 1855124931686

Myslel jsem, že jde o paušální cenu za km a druh vlaku krát počet km.

0/0
26.8.2016 12:13
Foto

M43a30r38t83i62n 35R87y62š82a98v15ý 1536985433402

To jsou dobré zkratky "že" "snad".cz "Ces" "mad".cz ;-D

+1/0
25.8.2016 14:45

D56a74n83i72e31l 61S53o86b78o51t69a 9769704236140

Vždyť železničáři už teď mají oproti autům výhodu. Přece auta stojí, vlaky jedou ;-D

+1/0
25.8.2016 14:28

P37e67t54r 13N95o76v79a76k 8371183895726

R^;-D

0/0
25.8.2016 23:42

D29a39v48i82d 64P50e32c97a 1585384361206

Nebudu se přít o just in time, ani o potraviny, ale proč se dnes vozí kamionem železný šrot, uhlí, štěrk a tříděný odpad? Proto, že kamionová doprav nazahrnuje do svých nákladů opotřebení komunikace. Bavme se o tom , zda jim jí účtovat, neboť to ve finále zaplatíme my, zákazníci. Takže volné silnice, část zboží na kolejích, ale taky dražší zboží. Jsem pro to si připlatit.

+7/0
25.8.2016 13:37

P95a21v67e83l 95D83a83v27i85d 1227854116254

Já myslím, že tříděný odpad, uhlí a štěrk se v drtivé většině vozí jen poslední (první) míle po silnici.

0/0
25.8.2016 14:52

J40i88ř36í 59K96o14c94u93r53e63k 6235584215308

Někteří by nejraději vozili čaje z Jemnice do Slavonic vlakem a ne dodávkou.

+1/0
25.8.2016 16:06

D93a16v71i80d 39P19e25c75a 1855804671186

Obávám se, že se mýlíte. Příklad sklárna v Kyjově dováží tříděný skleněný odpad ze Švýcarska. Švýcaři to posílají výhradně vagonem. Jedná se o kulturní národ, který tento sajrajt na silnici nechce. Firma HBH Holešák (H.Brod) tuto komoditu posílá výhradně kamionem. Taktéž plasty i papír. Vzdálenost sběrného dvora od kolejíSŽDC je 10 metrů, výškový rozdíl nula. Jen příklad, ale pravdivý.

+1/0
25.8.2016 16:25

M52a21r15t88i12n 53N36e96r62m34u90t 9187317788389

Příčinou budou možná podmínky nakládky a vykládky. Kamion přijede a za půlhodiny může odjet. Vagon??;-D

0/0
26.8.2016 8:18

D16a10v27i24d 30P82e35c71a 1955904151236

Naopak. U sběrného dvora, který přetéká tříděným odpadem dnes železnice přistaví vozy požadované řady a třeba i jeden navíc a zákazník může libovolně v řádu řekněme 48 hodin nakládat. Čili zde je to pro něj mnohem výhodnější než kamion, který se musí rychle obsloužit.

0/0
26.8.2016 12:15

J29i84n31d73ř59i72c26h 46Š86k50o41p58e33k 4565671930965

jsou i borci, co vozí uhlí přes celou republiku.

Mám kousek uhelné sklady, tak to vím.

0/0
26.8.2016 7:09

D52a46v89i31d 87P45e47c79a 1795494931326

Je to zcela běžné a nemůžeme se na ně zlobit, pokud tedy nejsou kamiony přetížené (což nikdo nekontroluje). V tomhle případě by si železnice opravdu měla říct zda o tyto přepravy bojuje, nebo dokáže bojovat.

0/0
26.8.2016 12:17

J38i78ř27í 15K61o31c82u43r48e69k 6445704155218

u těch kamionů: Když do nákladů počítáte údržbu komunikace, uvažujete také se zdaněním paliva na straně příjmů? Kdyby totiž kamion nejel, neopotřebí silnici, ale ani si nekoupí palivo.

0/0
25.8.2016 16:44

D68a23v75i81d 71P58e78c13a 1125934611756

Obávám se, že daně z paliva jsou jedním ze skutečných příčin, proč železnice není pro politiky prioritou. Neměli by co přerozdělovat. respektive by toho (spotřební daň a DPH) bylo méně.

0/0
26.8.2016 12:19

R39o63m43a37n 22J92e46s95c91h28k13e 9788165507165

Proč se vozí nábytek do Ikei ze Švédska po silnici ? Je to nutné. Zrušily se stovky vleček.

0/0
26.8.2016 21:13

M71o23n19i96k29a 85K26o39n35e20c65n72a 7213601791104

Kamiony, ktere vozi dily na vyrobu aut, tak hlavni tahy nalozit na vlak. Dojezd primo domfirmy uz kamionem. To stejne s kamiony, ktere vezou porubane stromy pres nekolik statu. Potom, ze je o zivot vyjet na ceskou silnici.

+1/0
25.8.2016 13:13

J23i13ř66í 68K16o13d84ý36d17e58k 7220740726313

Kdo zaplati celou infrastrukturu a bude to provozovat?

0/0
25.8.2016 13:56

J57i78ř91í 51K37o96c39u80r52e77k 6195774265968

Škodovka by ráda vozila více věcí vlakem. Ale na těch jednokolejkách do Boleslavi se toho nedá víc vyjezdit, pokud nebude druhá kolej, aby si vlaky mohly vyhnout. Zrovna na trati do Škodovky teďka SŽDC přistavuje kolej ve dvou nových výhybnách, aby těch vlaků mohlo projet víc.

+3/0
25.8.2016 16:09

K86a82r79e32l 80U66r33b77a92n 2464484131169

Veškeré poplatky za používání inženýrské infrastruktury by měly pokrýt celkové náklady na jejich stavbu a údržbu.

+4/−1
25.8.2016 12:22

O15t22t92o 78P66o27s59p46í44š25i42l 4674375717258

To byste se divil, kolik by toho zaniklo... Mimochodem by to znamenalo zánik venkova, protože pár stovek lidí na vesnici nepokryje opravu a údržbu dvojky/trojky do vesnice vedoucí ani náhodou. Nemluvě o tom, že kamiony by taková místa přestaly zásobovat. (Tím spíš, pokud by místní "spravedliví" chtěli poplatky jen po nákladních dopravcích.)

Ale jo, taky názor... Jen nevím, zda jste domyslel všechny důsledky...:-)

+5/0
25.8.2016 12:30

T72o85m26á37š 93M17o19r19a71v39č93í49k 3507896543245

Stačilo by, kdyby to platilo pro silnice I. třídy a výš.

0/0
25.8.2016 12:33

J57i89ř58í 36E73r46b65e25n 1973594796367

Kolik kamionů DNES zásobuje průměrnou pětisethlavou vesnici? :-)

Všude jezdí do obchodů skříňové sedmi- a devítituny (tam, kde před třiceti lety bohatě stačily třítunové Avie).

+1/0
25.8.2016 12:35

O45t45t17o 47P98o94s15p77í73š62i86l 4774215157838

Na Váš dotaz obecně odpovědět nelze. Do obcí, které leží na konci světa, nejezdí třeba žádný kamion nikdy. Tak by mě zajímalo, z čeho by ti ostatní lidé v tom spravedlivém modelu zaplatili alespoň údržbu takové silnice. O opravách (jakože pitomý malý mostek, který ani nevidíte jde nákladově do milionů až desítek milionů) ani nemluvě...

Mimochodem, moc se nemluví o tom, že některé účelové komunikace si staví, udržuje a opravuje firma tam sídlící (a kamiony využívající). Obec (nebo kraj) nedá ani korunu, přesto paradoxně chce, aby tam ta firma byla (např. kvůli práci pro místní)...

Než budete vymýšlet absolutní spravedlnost, zkuste se zamyslet, zda to je s ohledem na všechny aspekty vůbec možné...;-)

+1/0
25.8.2016 12:43

R68o94m87a64n 96P93o34k86o53r79n81ý 6669464210782

No jsme již trochu mimo téma, neb to byla konkurence železniční a kamionové dopravy, kde mají zastánci železnice pravdu. Takže pokud by jste chtěl být takto spravedlivý, tak D1 by byla ze zlata... Ale jelikož všechny silnice patří státu, tak se platí státu a ten opravuje všechny silnice a i ty které vedou do poslední vesničky, neb i tito lidé nakupují zboží které převážíte a tím si tu silnici platí vlastně taky... Ale k původnímu tématu již asi co říci nemáte.

+2/0
25.8.2016 12:47

O71t77t18o 59P39o44s92p58í42š12i90l 4594185797268

Ano, ano... Zastánci železnice mají vždycky pravdu ve všem. Zvlášť když chybu nehledají na železnici...:-)

A běda, kdo by se snažil hledat chybu kriticky na železnici. Takový jedinec páchá útok na dráhu dle Trestního zákoníku!

No jo, mezi šotoultras nezapadnu...

+1/−2
25.8.2016 12:51

R94o49m94a34n 59P41o39k63o90r70n48ý 6519824600552

Nikdy jsem netvrdil, že mám ve všem pravdu. Říkám svůj názor a můj postoj k dané situaci. To že by ČD mohli hospodařit mnohem lépe a některé věci zdokonalovat je dle mého také pravda.

+1/0
25.8.2016 12:56

J25i33ř21í 36K50o17c16u42r96e33k 6395604935168

"Bohatě stačily" a každý na ně nadával, když je dojel.

0/0
25.8.2016 16:51

D63r90a42h37o44m98í64r 70S96t25r53o22u46h78a95l 4485728542164

Jenže těch pár stovek lidí nedělá takové opotřebení, takže silnice vydrží mnohem déle. Ale když se z poplatků nezaplatí ani oprava hlavních tahů a přepravci jsou vlastně takto dotováni, je to na zamyšlení.

0/0
25.8.2016 13:48

M58a51r45e44k 84Š68i88m53o42n 2884917628188

Takový postup by zcela zničil Evropskou krajinu. Zůstaly by jen velká města s obrovzkými satelitními sídlišti a odlehlé liduprázdné venkovské prostory bez zpevněných cest s izolovanými farmami.

0/0
25.8.2016 13:08

M98a13r95t63i83n 60U49r32b21á25n67e49k 1394354621921

Pred kolik procent firem a obchodu vede zeleznice? Asi by me nebali naklad 3x nakladat a vykladat. Proto bych zvolil kamion.

0/−1
25.8.2016 12:02

J95i27ř37í 90E86r49b10e15n 1483964926587

Nikdo nechce navážet vagony do každého supermarketu. Úplně by stačilo mít zakolejená logistická centra a velké továrny. Oni naši předci nebyli blbí, když postavili třeba Nákladové nádraží Žižkov kvůli tomu, aby vymístili náklady z centrálních nádraží a přitom zpřístupnili pražský trh všem dodavatelům.

+9/0
25.8.2016 12:05

T40o75m26á63š 36M61o59r38a78v91č51í18k 3707556183285

To nádraží se postavilo ve 30. letech, tudíž na okraji Prahy, stejně jako jsou dnes třeba Měcholupy nebo Uhříněves, kde je kontejnerový terminál.

+3/0
25.8.2016 12:10

T34o28m27á28š 58M28o79r95a94v44č79í18k 3257566633785

A myslím, že je největší v ČR.

0/0
25.8.2016 12:16

V21a52c39l61a84v 91M33e75d98e10k 5431672485445

ze Žižkova dojdete na Václavák pěšky (a došel jste i v 30. letech) za pár minut. To srovnání zkrátka nesedí.

0/0
25.8.2016 12:38

T48o77m78á53š 95M30o72r73a41v22č26í96k 3837406653245

To srovnání náhodou sedí. Když se stavilo hl. nádraží, postavilo se za městem v polích (viz mapy.cz 19. stoleti), když se stavělo nákladové nádraží ve 30. letech, postavilo se za městem v polích a dnes máme terminál relativně taky na kraji Prahy - Uhříněves.

+2/0
25.8.2016 12:45

V57a70c75l94a54v 91M44e65d88e71k 5421342935825

ale z té Uhříněvse jedete do centra hodinu, kdežto ze Žižkova jste to za 10 minut odvezl na dvoukoláku.

0/0
25.8.2016 12:47

T29o78m61á37š 94M45o68r47a77v19č81í89k 3797646293725

Nenapadlo vás, že ty věci nemíří jen na Staroměstské náměstí, ale taky do Michle, Lhotky, na Chodov a mít kamiony a jiné nákl. auta v širším centru není to pravé ořechové?

+1/0
25.8.2016 12:50

T75o36m90á68š 43M28o20r77a67v53č32í86k 3197406413105

Prostě Praha je tak velká, že už není zásobovaný jen Karlův most, ale i ostatní části a tam se dostanete nejlíp po okružných trasách, ne přes centrum, tudíž má Uhříněves vynikající polohu.

0/0
25.8.2016 12:54

O41t17t27o 42P76o15s77p38í29š22i11l 4384275447198

Tak a kolik takových logistických center v Česku máme?

Kolik máme v Česku linek nákladní vlakové dopravy mezi takovými centry, aby mohla přeprava fungovat srovnatelně rychle a pokud možno "just in time"?

Co dělají dopravci pro to, aby konečný zákazník zvolil železnici i přesto, že to obvykle znamená jednu až dvě překládky navíc?

Co dělají dopravci pro to, aby se přepravcům vyplatilo po železnici vozit i náklady menší než 40 tun? (O nákladech menších než 10 tun ani nemluvě...)

Co pro výše uvedené dělá stát?

Nebylo by dobré se nejprve zabývat těmito otázkami a teprve pak případně řešit omezení kamionů?

+4/0
25.8.2016 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.