Diskuze

Železničáři žádají vyšší mýtné pro autodopravce, jsou prý v nevýhodě

Nově založené sdružení železničních dopravců Žesnad.cz tlačí na stát, aby zrovnoprávnil podmínky pro vlaky a kamiony. Železničáři požadují zdražení mýtného pro nákladní automobily, to se pochopitelně autodopravcům nelíbí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pry se po zeleznici prepravuje malo. Bodejd by ne, kdyz postou stoji zasilka od 50kc ( i s dodanim na adresu), kdezto CD kuryr z nadrazi do nadrazi stoji 200,-

0 0
možnosti

Je příznačné, že ekologická doprava po elektrické železnici je brzděna mj. platbou za zelené zdroje

2 0
možnosti

D90a64v64i51d 28P77e20c61a

26. 8. 2016 12:22

Takto fungují "zelená" opatření skoro všude. Bavil jsem se na veletrhu s prodejci polských městských autobusů jako laik o kolik je lepší a levnější autobus na CNG oproti naftě. Odpověď zněla : nebýt dotací a daňových úlev by to vůbec nevycházelo. Úsudek nechám na Vás.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 1
možnosti

s první částí souhlas.

Druhá je nesmysl.

Kolik lidí cestuje kamiony ?

1 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 1
možnosti

Železnice je kraně nevhodná pro svážení 1000 litrů mléka z kravína do mlékárny v nejbližším městě. Železnice je vhodná pro dálkovou dopravu (cca nad 300 km) v objemech nad tisíc tun. Bohužel pro tranzitní železniční dopravu chybí kapacita tratí. A ta se zvýšením mýtněho nezvýší, spíš by byla potřeba dvojkolejná trať z Plzně do Německa a další dvě koleje mezi Čechy a Moravou.

Jinak ty poplatky na železnici jsou nádledující: 35-50 Kč za kilometr a 1000 tun. Těch 1000 tun je důležitých - odpovídá to asi 40 kamionům. Takže cena je srovnatelné pro oba druhy přepravy. Jen nesmíte k jednomu vagónku s 20 tunami dřeva věšet dvě 60t lokomotivy. Pak to nevyjde, jelikož se platí i za ty lokomotivy.

1 0
možnosti

D96a97v26i60d 97P34e76c12a

25. 8. 2016 16:31

Myslím, že to nepíšete správně. Neplatí se za ten nákladní vlak za 0-1000 tun? To je velký rozdíl oproti 1000 tun. Dopravce má leckdy dilema zda jet se dvěma vozy a prodělávat, ale uspokojit jednoho, dva zákazníky, nebo spoj nejet. Prostě vícenáklady, které odpadají v momentě, kdy by bylo více zboží na kolejích.

1 0
možnosti
Foto

To jsou dobré zkratky "že" "snad".cz "Ces" "mad".cz ;-D

1 0
možnosti

Vždyť železničáři už teď mají oproti autům výhodu. Přece auta stojí, vlaky jedou ;-D

1 0
možnosti

D89a20v20i26d 15P61e14c85a

25. 8. 2016 13:37

Nebudu se přít o just in time, ani o potraviny, ale proč se dnes vozí kamionem železný šrot, uhlí, štěrk a tříděný odpad? Proto, že kamionová doprav nazahrnuje do svých nákladů opotřebení komunikace. Bavme se o tom , zda jim jí účtovat, neboť to ve finále zaplatíme my, zákazníci. Takže volné silnice, část zboží na kolejích, ale taky dražší zboží. Jsem pro to si připlatit.

7 0
možnosti

P83a27v26e55l 55D14a69v35i76d

25. 8. 2016 14:52

Já myslím, že tříděný odpad, uhlí a štěrk se v drtivé většině vozí jen poslední (první) míle po silnici.

0 0
možnosti

Kamiony, ktere vozi dily na vyrobu aut, tak hlavni tahy nalozit na vlak. Dojezd primo domfirmy uz kamionem. To stejne s kamiony, ktere vezou porubane stromy pres nekolik statu. Potom, ze je o zivot vyjet na ceskou silnici.

1 0
možnosti

Kdo zaplati celou infrastrukturu a bude to provozovat?

0 0
možnosti

K88a70r48e97l 60U32r26b70a17n

25. 8. 2016 12:22

Veškeré poplatky za používání inženýrské infrastruktury by měly pokrýt celkové náklady na jejich stavbu a údržbu.

4 1
možnosti

To byste se divil, kolik by toho zaniklo... Mimochodem by to znamenalo zánik venkova, protože pár stovek lidí na vesnici nepokryje opravu a údržbu dvojky/trojky do vesnice vedoucí ani náhodou. Nemluvě o tom, že kamiony by taková místa přestaly zásobovat. (Tím spíš, pokud by místní "spravedliví" chtěli poplatky jen po nákladních dopravcích.)

Ale jo, taky názor... Jen nevím, zda jste domyslel všechny důsledky...:-)

5 0
možnosti