Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ztráta Uberu bobtná úměrně expanzi. Letos už na 1,3 miliardy dolarů

Kontroverzní taxikářská firma Uber vykázala za první pololetí ztrátu 1,3 miliardy dolarů a ve druhém čtvrtletí zřejmě ztráta dosáhla vrcholu. „Ztráta je důsledkem subvencování řidičů v rámci celosvětové expanze firmy,“ řekl investorům finanční ředitel Uberu Gautam Gupta, jehož citovala agentura Bloomberg.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T20o56m13á93š 69B25a73ř45i33n32a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
26.8.2016 9:13

P73e17t75r 68K55o33l42o20u38š92e41k 6429558383124

Je to stejné jako Coca Cola či iPhone.

Víte do čeho jdete. Nemusíte zjišťovat co jak funguje, je to dobré? Budu spokojen? Neokradou mě, nedostanu něco co nechci?

Samozřejmě jsou levnější varianty, ale k těm jak jste hezky napsal, potřebujete něco vědět. Takže pro turisty a neznalé trhu je to možná dražší než nejlevnější stejně kvalitní řešení, ale mají jistotu a nemusí hledat.

+1/0
26.8.2016 9:18

F49i64l20i73p 41S90o22k22o95l 2640961230

Není vám to divné, že tyto firmy expandují, ale přitom jdou čím dál více do ztráty ?

Žijí na dluh, a zbankrotují s dluhem. Odporné. Vadné. Americký způsob. ( Nejsem Rusofil. )

+3/−4
26.8.2016 0:18

M73a70r34t34i94n 93N73o92v59á40k 6703407909231

ne, není.. tedy naprosto jsem na vaší straně, že by "TO TAK SPRAVNE být nemělo".. ale koukněte se i po té neskutečně předražené, převařené a totálně hyped tzv. start-up scéně v CR... každý druhý, co přijde s nějakou "pitch--inou" (v praxi nikdy neověřenou), dostane od nějakého dalšího ulítlého venture - čí jak se honosněji nazývají - "angel investors" aspon 5-10 mil USD.. protože PRECI ONI MAJI SKVELY PROJEKT!!.. typu ne něco vyrábět, ale v 90 % případů jen něco analyzovat, zdokonalovat software jiných apod.. jako např. oni Social Bakers, kteří dle dotací investorů mají mít hodnotu snad přes MILIARDU KC, jen na základě toho, že dokáží analyzovat nějaká "big data", z nichž pro marketing nadnárodních značek typu Nike, McDonalds, Adidas atd JASNE vystanou at již cílové skupiny pro zacílení na marketing či (v naprosto ideálním případě) konkrétní produkty, které mají max. možnost uspět na trhu..

každý lepší soudní člověk sice pochopí důležitost marketingového průzkumu - ale ani ten nepochopí, proč firma, co ušetří Adidasu ročně něco mezi 1-2 mil USD, by měla mít hodnotu 100 mlionu USD.. bez ohledu na to, že klientů typu Adidas má třeba dalších 15

p,s. Spojení mezi Adidas a SocialBakers je čistě ilustrativní, a netvrdím, že SB pro Adidas dělají - ale jako ilustrativní příklad se hodí, protože pro firmy podobné velikosti SB dělají analýzy.

+3/0
26.8.2016 1:37

P41e98t88r 78K24o57l64o67u74š18e34k 6589898513614

Když založíte firmu, dáte do ni 1 miliardu. Tuto 1 miliardu investujete ( třeba do výrobní haly na baterie do aut ) tak je logické, že jste za první rok 1 miliardu ve ztrátě. Přestože nemáte žádné dluhy.

Neříkám, že nemá dluhy, pouze se o nich v článku vůbec nepíše, přesto o nich píšete vy.

0/0
26.8.2016 9:23

M93a78r14e58k 20Š67i48m14o68n 2454487808448

Je to trochu jinak. Investor věří, že ten koncept je životaschopnej, tak do toho sype peníze a ví, že pořád nese to riziko, že to nedopadne a investor v tom ty prachy utopí. Nebo se to za čas z tý ztráty dostane a investor bude vydělávat.

0/0
27.8.2016 21:16

R51a18d93e79k 81D28o59l22e33ž27a50l 2489573160940

No, těžko říct. Ten Amazon je dobrý příklad, všichni z něj měli srandu, jak obrovské má ztráty, a když dosáhl v roce 2002 zisku celých pěti milionů dolarů (při obratu asi půl miliardy), tak se mohli analytici potrhat smíchy.

0/0
25.8.2016 23:47
Foto

J25i10ř46í 14D32v40o64ř61á66k 5805809540918

Něco jako Tesla .

+3/−4
25.8.2016 20:27

M94a30r43e74k 75M30a25l66ý 1242548761710

Ano? Taky je částečně dotován z peněz daňových poplatníků jako Tesla?

0/−3
25.8.2016 21:18

T91o49m70á61š 62B19a61ř61i53n87a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
26.8.2016 8:49

M67a98r44e58k 13M86a56l36ý 1972108721660

Tak na to je zákon, regulátor, kontroly a pokuty, aby se zamezilo nějakému protiprávnému jednání, ne? A někde už Uber i zakázali.

Mě šlo o to, že Uber opravdu není jako Tesla, jak bylo zmíněno v prvním příspěvku. Tak nechápu ty mínusy... za jasně položenou otázku. Ale někdo prostě ze zásady minusuje vše, čemu nerozumí, to se nedá nic dělat :-)

0/0
26.8.2016 9:06

V27á13c82l74a72v 37Š89u37b11r55t 9687413398907

Tak Tesla dělá výzkum a vývoj - to se nedá srovnávat. Uber se jen snaží ovládnout trh, což v důsledku nikomu nic nepřinese.

0/0
27.8.2016 11:12

P93e10t13r 70S29o92u47k16u61p 6449409275269

Uber je ve ztrátě, protože si pořád platí PR články. Tím si také naoko zvyšuje svoji hodnotu a láká investory. Ve zkutečnosti třeba v ČR vůbec není jednička na trhu, je zde např. originál české Liftago a další, kteří mají podobný systém. Ale pořád se píše jen Uber, Uber, Uber. V Číně to projeli úplně.

Část novinářů je tak najivních, že přebírají jen články agentur bez toho aby jim došlo, že je to jen placená PR kampaň. Zbytek to snad dělají i vědomě.

+8/0
25.8.2016 20:19

M20a86r55e75k 97H34r31u66b77y 6877462331708

Výhoda Uberu proti Liftagu je právě ta celosvětovost.

+1/−2
25.8.2016 22:22

J26a85n 22M39i12t28l21e91n55e33r 4361808791293

Na rozdíl od Uberu Liftago dohazuje legální dopravce.

0/0
26.8.2016 19:53

H20y51n48e44k 54Š21l61a27h24ů10n92e43k 4159693366319

Takže Uber je ve skutečnosti v půlroční ztrátě půl miliardu dolarů jen proto, že se mu údajně nedaří v ČR? :)

0/0
25.8.2016 23:16

P62e28t94r 28S14o21u25k38u53p 6919229195979

Mu se nedaří nikde.

0/0
25.8.2016 23:46

M70a22r46t67i22n 51N65o34v18á12k 6843577969891

Gautam Gupta, v roce 2011 stíhán FBI pro pojistné podvody, poštovní zpronevěru a konspiraci: - že by to byla jen naprosto divná shoda jmen?

http://abcnews.go.com/Business/weight-loss-doctor-gautam-gupta-charged-fraud/story?id=13885714

http://www.rrstar.com/article/20130131/Blogs/301319750

0/0
25.8.2016 18:37

R12a44d15e54k 16D26o62l61e80ž97a24l 2109583210920

Zřejmě je to shoda jmen. Tenhle je narozen v roce 1954. Ten z Uberu je evidentně mladší. Navíc by to bylo fakt divný, doktor, stíhaný za nesmyslné pilulky na hubnutí finančním ředitelem Uberu, to by určitě někde psali..

Mimochodem, aby byl někdo v Čechách stíhaný za nesmyslné pilulky na hubnutí, toho se asi nedočkáme.

0/0
25.8.2016 23:36

M25a19r69t17i30n 23N93o47v46á15k 6923447199401

.. takže říkáte, že se syn "potatil"? ;-D

0/0
26.8.2016 1:39

M49a94r28t25i73n 68T34e97s17a55ř 2179333423893

Až někde něco provede nějaký Martin Novák, taky to svedeme na vás nebo na vašeho syna.

Např. v Číně se každý druhý jmenuje Wang. V Indii taky neměla premiérka Indira Ghándíová nic společného s Mahátmou Ghándím.

+1/0
26.8.2016 8:10

M21a35r97e19k 80S29a60j46d59a 2815300276268

To je business - 1.1 mld obrat, .75 mld ztrata... mam podobny napad: za kazdou korunu vam vratim dve :) Kdo mne chce zainvestovat?

+2/−3
25.8.2016 18:12

M67a82t83ě74j 45Š84p13i65r78y78t 9674285950604

Uber je naprosto parádní služba a kdo jí zkusil, nemá absolutně žádný důvod využívat klasický taxikáře. Kvalita jejich služeb, chování a ceny jsou neúměrně lepší klasickým taxikářům.

+6/−13
25.8.2016 17:55

J91o55s17e55f 19V52a58l89a 9130473813423

treba naprosto perfektni, ale za nic neruci. V pripade, ze se s Vami naboura licencovany taxikar, ma odpovidajici pojisteni a tim padem dostanete i odskodne. Od ridice Uberu nedostanete nic - on prece neni taxikar a nemusi byt pojisteny, on to dela "levou zadni" To ale plati pro vsechna remesla,. od reznika po zubare

+9/−1
25.8.2016 18:05

M69a14r36e96k 23H14r46u91b23y 6477432511368

Vámi popsané platí pro Pop, já preferuji Black.

0/−1
25.8.2016 22:23

O45t91a13k24a98r 39Z80e65m63e81k 3146464531219

Jezdím s Uberem tak třikrát týdně...spokojenost, ale že by ty ceny byly nějak o hodně nižší než třeba Áčka, to bych neřekl. Spíš mě baví způsob objednávání, placení a taky promo :-).

To ale není moc k tématu článku. A ten zase neodhaluje, jak je ta ztráta strukturovaná. Teoreticky jí jde většina na investice do nových technologií - auto bez řidiče atd. - a za rok dva všechny převálcuje a bude ziskový.

Nebo to jde do pokut, které, jak mi řeklo už několik šoférů, za ně platí. Ne za řízení, ale od magistrátu a tak.

+3/−3
25.8.2016 18:21
Foto

K98a30r62e67l 88M82o44u67r97e58k 9331754433331

Myslim, ze nejvice je stoji ziskavani novych zakazniku (ridicu). V San Diegu je to vice nez $2000. Pritom prumerny ridic s tim prasti za nekolik tydnu.

+5/0
25.8.2016 18:34

J17a80n 33V11a77l67o57u25c20h 6412287478220

No jistěže není o moc nižší než u taxíku. Protože už to dávno není spolujízda, kde si naúčtuju dejme tomu půlku ceny za benzín, když tam stejně jedu (tak 1kč/km), ale kšeft s o*ebáváním všech možných povinností taxislužby. A když se na to nabalí halda parazitů, kteří se tím chtejí uživit, jdou ztráty do těch zmiňovaných čísel...

+6/−1
25.8.2016 19:45

M92a30r11t85i23n 16K95a51r74á70s91e84k 9368963818968

Uber nikdy spolujizda nebyl.....

+5/−1
25.8.2016 22:34

J56i77r37k18a 57S65e70k12o 2134455753710

A zkusil jste nekdy liftago? Podle me nabizi mnohem vic v uber nemate moc moznosti vyberu napr.ridice,auta,ceny casu atd

0/0
11.10.2016 17:51

O85t72a78k28a81r 25Z64e68m18e64k 3916454161969

Jasan, ale většinou jsou o dost dražší. Tím myslím třeba 380 kc na trase kterou běžně jezdím s uberem za 220.

0/0
11.10.2016 17:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.