Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na jeden lístek po celém Česku. Integrovaný tarif vznikne do tří let

Českou železnici čeká do tří let průlom v oblasti jízdenek. Zatímco dosud si cestující musí pro jízdu s každým dopravcem kupovat lístek zvlášť, v budoucnu si vystačí s jedinou jízdenkou. Integrovaný tarif, který znají už lidé z cestování v rámci některých krajů, má přilákat do vlaků další lidi a současně odblokovat soutěže na provoz dálkových a regionálních vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R77i97c85h16a26r50d 69R94i93t84t86e54r 9209324175829

A nakonec to dopadne jako OpenKrad :D

0/0
27.8.2016 13:49

P17e64t77r 28K90l25a91u38d49a 5348730814870

Pokud vznikne systém podobný jako v Německu jsem pro.Jednotný tarif pro regionální dopravu (neřeším jakým dopravcem jedu), pak zemské (u nás krajské jízdenky), celostátní jízdenky platné i na regionální busy a MHD a současné zachované výhody jednotlivých dopravců (BahnCard u DB, Hopper Tickety u Länderbahnu např.). Dokonce u soukromých dopravců vám ochotně prodají jízdenku na státní dráhy ve vlaku a bez poplatku.

0/0
26.8.2016 21:04

J43i78r41k55a 74D93v65o64ř98á97k 4795580403708

Ty vaše regionální a krajské jízdenky jsou totéž. Současné regionální integrované systémy už mají vpodstatě velikost kraje.

+1/0
26.8.2016 21:15

J38i50r33k38a 34D38v14o84ř65á51k 4635250623158

Také nezapomeňte, že německá země je velká jako naše republika. Takže obsáhlostí jejich zemská jízdenka = naše celorepubliková.

0/0
26.8.2016 21:27

J56o66s91e75f 87Š17o59l15t55e97s 8454388510273

No a proč to nejde udělat ve stylu proměnlivé elektronické jízdenky? Jejíž cena by se měnila podle využitých spojů? Snad každý je schopen si cestu rozumně časově naplánovat, aby věděl, v kolik pojede. A pokud ne, tak na danou jízdenku bude moci stále jet, ale pokud pojede jiným než zvoleným spojem s jiným dopravcem, automaticky se mu změní cena jízdenky a odečtou se či přičtou se další peníze.

0/−2
26.8.2016 14:39
Foto

J18a66n 96V68a59l53a63l87í25k 6956489520836

někdo z vašich blízkých se dostane do nemocnice a z toho důvodu odložíte jízdu na později a za to by jste měl pak plati víc?????

+1/0
26.8.2016 15:27

J58o22s88e90f 59Š41o60l17t42e15s 8144698330213

Nebo taky míň. Prostě podle toho, kolik si daný provozovatel spoje v danou chvíli řekne.

0/−1
26.8.2016 15:56

R33a93d34e91k 95J86a85n75a98t54a 9945646184502

Myslíte systém check in - check out, nebo jakým způsobem byste zajistil, že bude elektronická jízdenka v každém spoji zaregistrována?

0/0
26.8.2016 15:49

J68o50s94e37f 45Š32o10l91t65e17s 8844968890203

Při nástupu do vlaku byste ji projel skenerem, případně by se u trvalých karet načetla automaticky bezdrátově z karty, třeba pomocí čipu RFID. Technologická řešení na to jsou a nejsou drahá.

0/0
26.8.2016 15:58

R75a60d91e97k 35J42a40n92a89t13a 9525656974822

No to je skoro systém check in - check out, až na to, že vám tam chybí ten check out. Jak byste poznal, kde cestující vystoupil?

Mimochodem vybavit celostátně vozidla všech dopravců čtečkami u každých dveří (v příměstské dopravě by muselo být i několik čteček, aby to stíhalo) - to jsou pravě náklady poměrně nezanebatelné. Ono nestačí jen namontovat čtečky, musí být na nějaké vozidlové sběrnici, co je bude informovat o poloze (aktuální zóně), zablokovaných kartách atd.

Co vím, tak to funguje v emirátě Dubaj. Ale ten je menší než ČR a mohatší než ČR ...

+1/0
26.8.2016 17:14

J23a44n 95C93e32p19e48k 1904196760

Většina tu jásá, já moc ne. Za prvé vzniká tu diktát cen, proč? To nám bude stát diktovat co a kolik má stát? Na druhou stranu pokud by nebyl, kdo by na tom asi tratil nejvíce, kdo má nyní nejdražší jízdné?

0/−4
26.8.2016 12:44

M34a10r20t40i38n 27K16a97r95á75s10e47k 9618953388758

No v zasade on ten diktat cen porad (mimo otevrene trate, jako Ostrava-Praha).

Proste vyberko na trate (drtiva vetsina musi byt dotovana, jinak to nikdo jezdit nebude) bude fungovat (a v zasade to tak funguje i ted), ze stat rekne - (bude tu jezdit x spoju, lidem budete uctovat ceny dle tarifu Y, ten kdo bude pozadovat nejnizsi dotace bude tuto linku jezdit pristich 10 let).

+1/0
26.8.2016 14:25

J20a74n 59J91e83m78e34l27k77a 1315200

On právě dosud nikomu neřekl, budete účtovat dle tarfiru Y. On řekl, vyberte si co uznáte za vhodné. A až něco opravdu bude platné. Tak tomu budu věřit.

0/0
26.8.2016 22:41

J90a73n 79J70e83m50e25l73k34a 1315980

Když někdo má mít "výlučné právo" na 15 let k infrastruktuře, která dělá pohodlnější způsob dopravy, má prioritu před vozidly, tak ať je cena aspoň regulovaná. Navíc měl by podle mě mít povinnost uznávat u dotovaných tratí. Tedy jestli někomu prodá sám levnější lístek, ať prodá.

0/0
26.8.2016 22:37

J64a72n 95J53e68m32e82l75k82a 1105640

V souvislosti s Ťokem by se to nemělo být použito slovo soutěž. Spiš bych to nazval šaškárna, svinstvo, pohrdání, ohýbání.

Za 3 roky bude tarif?. Takže do 3 let plánuje Ťok soutěžit cca 7-8 linek? Z cca 24. Ty se zasmluvní na 15 let a pak se cestující doví, za kolik bude jezdit?

Kdo bude garantovat, že to nedopadne jako takový předražený doplněk, abychom si odškrtli - máme jednotný tarif.

První ať řekne zákazníkům za jakých podmínek a pak ať si po referendu soutěží. Ťok neustále táhne železnici směrem Británie. Koncese - soutěže, půjčovny, virtuální operátoři.

Pokud vím současná pseudosoutěž byla bez určení ceny jízdného. To je zcela vadné. Dovede si někdo představit, že třeba LE - letecké ceny (ačkoliv ho mám rád, nabízí dobré služby) bude na 15 let na Praze Ostravě jezdit sám? A může si s cenami dělat co chce? To byla dosud Ťokobritská logika.

Je třeba říct, že to je systém: My (stát) zaplatíme co nejméně a z nich si vyberte tržní maximum. Je to jiné než TR10.

Ceny cca 320 km dlouhé trati:

GB (Privatizace) Špička 12 Kč/km, mimo špičku 8 Kč/km. Marketingové nestornovatelné od 4Kč/km. Pokud potřebujete změnit plán, nestíháte, marketingový lístek Vám propadá, kupujete nový dle leteckého tarifu. Tedy třeba za těch +3700 Kč cca Praha Ostrava.

Švýcarsko (Antiprivatizace, nejúspěšnější systém), zákaznická karta 3,8 Kč/km, kdykoliv. (tedy maximum)

Německo ICE 3-5 Kč/km podle zákaznické karty. Rakousko 2 Kč/km (zákaznická karta) -4 Kč/km. Britové platí největší podíl na pravidelné dojíždění z EU. Ťok je s Brity podle mě jediný, který věří v "liberalizaci" dálkových tras - u nás rychlíků. V Německu a Rakousku tomu zatím podle mě nevěří. Česká železnice v současné době zažívá hezké období. Je na mnoha místech modernizovaná, jezdí na mnoha místech modernizované nebo nové vozy za dobré peníze. Jednotná, přehledná - opak dotovaných autobusů, flexibilní. Doporučuju si to užít ty 2 roky než to Ťok a krajští politici roz..

+2/0
26.8.2016 10:49

J55a97n 72J41e27m91e54l75k92a 1625170

K tomu je třeba říct, že libra je nízko 36->31. Frank vysoko, před pár lety byl za 15Kč dnes za 25Kč.

0/−1
26.8.2016 10:53

M16a25r33t25i14n 25K95a45r32á14s54e21k 9198853948408

Ceska realita je ale trochu jina nez britska, viz napriklad pekelny propad cen na jedine liberalizovane trati (Praha-ostrava), ceny od 0,5kc/km bez jakychkoli zakaznickych karticek, predtim 1 - 1,5 kc/km

0/0
26.8.2016 14:44

J20a12n 44J12e47m20e35l28k81a 1975520

Ano, ale tam jsou 3 dopravci na jedné trati. Open access.. Ten by pán Ťok mimo jiné rád zatrhl. A já se bavím o soutěžených dotovaných tratích - tedy jeden dopravce jedna trať 15 let, neurčená cena jízdného.

0/0
26.8.2016 16:35

M33a33r28t58i38n 46K57a65r80á29s52e28k 9668783468768

A jak jste prisel na tu neurcenou cenu jizdneho v clanku o integrovanem tarifu? To by prave to maximalni jizdne urcene bylo....

O soutezeni trati "bez urceni jizdenho" se v CR zrovna nejak extra neuzvazuje...

+1/0
26.8.2016 16:36

J60a11n 86J63e54m31e61l44k73a 1575590

Protože v pseudosoutěži na rychlíky Most podle mě nebylo. Ani v krajské soutěži na šumavské tratě.

0/0
26.8.2016 17:04

J68a95n 89J15e43m15e72l72k22a 1135540

Až něco bude reálného, pak tomu budu věřit. Zatím jsou to takové kecy..

0/0
26.8.2016 22:44

M26a73r61t30i24n 20K66a83r76á32s11e42k 9738263938448

No realita zatim odpovida spise tomu, ze cenu zustavaji nizke, pripadne nizsi nez je standardni tarif CD, takze jen "takove kecy" jsou spise vase domnenky a na ty moje...

Az bude neco realneho nasvedcovat tomu, ze kvuli soukrpomnikum tady doprava pekelne zdrahne (zatim to vypada na pravy opak), pak tomu budu verit...

0/−1
27.8.2016 8:50

R96a11d70e82k 83J79a85n88a69t89a 9235186224932

Opravdu? Že se zlevnilo, vám vyjde jen pokud srovnáváte jednorázové jízdné.

Jenže stačí cokoliv jiného (skupina lidí, které má u ČD automaticky skupinovou slevu, pravidelný cestující, u ČD má inkartu nebo traťovou jízdenku, cestující na dlouhou vzdálenost, u ČD má akční jízdenku na celou trasu nebo síťovou jízdenku) a už to tak dobře nevyjde.

0/0
27.8.2016 11:29

M16a33r73t15i84n 22K11a34r16á50s77e89k 9798373668628

No aby vas trasa Ostrava-Praha (nebo jeji vyznamna cast) vysla draz po vstupu konkurence, tak byste musel byt hodne kreativni ve mysleni scenare....

Dnesni cena za zakldni jizdne u regiojetu je nizsi, nez kolik jsme platil dotovane studenstke jizdne u ceskych drah pred 10 lety (a nic levnejsi nez studenstky tehdy nebylo - sleva 55%)...

0/0
27.8.2016 13:23

R25a88d49e70k 74J70a50n30a70t45a 9875726594332

Ale to víte, že byly levné jízdenky. Třeba ČD Net pro 5 osob za 900 Kč odkudkoliv kamkoliv. To je 180 Kč na osobu.

0/0
28.8.2016 0:28

R96a57d70e82k 25J76a68n67a41t80a 9425726944302

A i to běžné skupinové jízdné - každý kromě prvního ve skupině platil polovinu, takže něco kolem 220 Kč za trasu Ostrava-Praha. Šlo to koupit kdykoliv, špička nešpička. Dneska se ve špičce pod 300 Kč nedostanete.

0/0
28.8.2016 0:31

J15a92n 98J58e31m17e74l34k68a 1505280

Neustále motáte dohromady Praha Ostrava - Open Access. A dotované tratě. Soutěžené systémem jeden dopravce 15 let.

0/0
1.9.2016 12:11

J45i81r53k44a 48D34v38o74ř81á53k 4295280963218

Jenže ten hluboký propad cen byl za cenu hlubokého dumpingu který oba soukromé dopravce dovedl k obrovské ztrátě.

0/−1
26.8.2016 21:18

M88a93r56t56i67n 38K12a75r30á24s76e46k 9388513528588

No ted uz jezdi viccemene ziskove pri stejnych cenach (aspon regiojet)...

0/−1
26.8.2016 21:22

J71i88r30k63a 79D93v25o33ř91á56k 4145970223758

Až na to, že to, že regiojet jezdí víceméně ziskově se tu píše co půlrok už mnoho let.

+1/0
26.8.2016 21:36

J85i74r12k46a 41D23v28o76ř11á21k 4265690613388

Regiojet jak známo má velmi výhodné půjčky a různé outsourcované náklady s mateřskou SA.

0/0
26.8.2016 21:38

J67a12n 94Č86e31k33a81l 7409975424414

No už aby to bylo!

+1/−1
26.8.2016 10:22

J94a77k33u63b 20K33o14r63e54c 6384120441913

Jsem zvedav jak se byde resit to, ze rj a le jsou mistenkove.

0/0
26.8.2016 10:19

M19i39r40e93k 86Z18á47v20o42d85n65ý 7892617270758

To jsou komerční spoje. Těch se to nedotkne, pokud sami dopravci nebudou chtít tyto vlaky integrovat (a pak by povinně místenkové být nemohly).

+1/−1
26.8.2016 10:20

R87a93d55e76k 68J15a46n44a94t22a 9895876224162

Univerzální jízdenky klidně mohou platit v povinně místenkových spojích (viz např. mezinárodní jízdenky nebo i jízdné ČD, jež platí i v povinně místenkovém Pendolínu).

Jen by Regiojet a Leoexpres museli zavést samostatně prodejnou místenku.

+2/0
26.8.2016 10:33

M16i10r64e66k 12Z76á91v92o86d52n88ý 7942307610908

Tak to doufám, že MD nedovolí, aby v integrovaných vlacích byla povinné místenkování. To by mě vážně hodně naštvali :/

+1/0
26.8.2016 10:42

M66a73r58t16i37n 74K60a82r35á74s85e72k 9938453808968

Muzu se zeptat v cem je horsi integrovany povinne mistenkovy vlak, nez neitegrovany vlak?

0/0
26.8.2016 14:45

M30a34r14t36i85n 10K32a58r49á82s94e16k 9128863728838

No predne je treba si uvedomit, ze ten jendotny tarif bude mit (pokud nekdo nevymysli nejakou totalni blbost) naprosto zandbatelny dopad na soucasnou majoritni trasu obsluhovanou i soukromniky (Praha - Ostrava), ale je to smerovane primarne na lookalky a rychliky, kde by melo soukroych dopravcu do budoucna pribyvat.

Na dalkovych trasach nejspis (pokud vubec budou vlaky kategorie IC zahrnuty do integrovaneho systemu, coz rozhodne neni standard) stejne budou jezdit primarne na svoje akcni jizdenky (pokud bude jednotny tarif drazsi nez trzni jizdne), nebo budou mit povinne placene mistenky (pokud bude integrovany tarif levnejsi nez trzni jizdne)...

0/−1
26.8.2016 10:09

M84i52r37e48k 41Z80á83v40o55d27n39ý 7902267140978

Možné to samozřejmě je, nicméně pokud budou současné dopravci na trase Praha - Ostrava obsluhovat v závazku jiné tratě, bude pro ně (alespoň si myslím) výhodné integrovat se i na této trati.

0/0
26.8.2016 10:19

P57e15t55r 67N69o26v35a15k 8661503985656

K čemu "integrovaný tarif" když i dnes když jedu s ČD dál, tak se mi vyplatí koupit si 2-3 jízdenky kvůli ceně místo jedné

+1/−1
26.8.2016 10:03

M53i79r53e79k 47Z11á12v87o50d17n42ý 7642487500728

Třeba právě kvůli tomu, abyste si nemusel kupovat 3 jízdenky :)

0/0
26.8.2016 10:22

J79a67n 69J41e42m45e84l47k11a 1565290

A myslíte si, že soukromé společnosti Vám naservírují slevy na podnose?

+1/0
26.8.2016 10:51

M13a66r58t47i70n 97K41a25r40á60s12e47k 9918883238258

Integrovany tarif je hlavne kvuli tomu, at neni problem rozdeli male casti trati mezi ruzne dopravce (tj at si napriklad na cestu 30km ale se 2 prestupy, nemusi kupovat 3 jizdenky).

0/−1
26.8.2016 14:47

M56a49r72t89i28n 29M52a54i46k95s18n66a29r 3684423518322

A kdy se to zavede u Autobusu prosim?

+1/−1
26.8.2016 9:54

J28a97n 44S38m13e46t43a33n33a 2195222765304

Whoa, ze bysme meli do tri let neco, co zbytek sveta? (a nejen to, da se koupit neomezena jizdenka na vsechny staty v eu ...jen neplati na vlaky v CR)

0/−1
26.8.2016 9:29

P77e51t28r 29K38l96a38u66d10a 5828230144100

Pokud mluvíte o jízdence Interrail, tak ta nikdy neplatí ve státu kde máte bydliště, takže pro Němce v Německu, pro Španěla ve Španělsku atd, ale to je pro nás spíš výhoda těch pár km na hranice zase v českých poměrech tolik nestojí.

+1/0
26.8.2016 20:47

M74i88r73e94k 71Z28á59v24o73d90n78ý 7862537130388

Jen tedy nevím, jestli se dokáže stát dohodnout se všemi kraji na tomto jednodném systému. Aby to neskončilo tak, že vlaky objednávající MD budou mít jeden tarif, krajské vlaky jiný tarif. To by byla hodně velká trhlina tohoto systému, protože sice si nebude člověk muset kupovat lístky napříč dopravci, ale napříč vlaky podle objednavatele.Takže když bych jel někam Os, R, Os, tak stejně budu muset koupit 3 lístky.

+3/0
26.8.2016 9:10

O65t93t19o 40P76o26s27p66í47š10i39l 4444235657288

Bude to nejspíš jinak:

Stát vytvoří "národní tarif" pro vlaky. Slevy jednotlivých dopravců zůstanou, tarify jednotlivých IDS zůstanou.

Stát si u krajů pojistí, že ve vlacích bude platit také "národní tarif". (Bude to nejspíš podmínka poskytnutí finanční podpory státu na regionální dopravu.)

+2/0
26.8.2016 9:22

M24i30r34e12k 70Z53á58v38o47d92n26ý 7152147600498

Bylo by to super, jen si nejsem jistý, jestli je stát pro krajům natolik silný, aby si mohl tyto podmínky diktovat. Přeci jen, je to politika a tam není příliš prostor na silná gesta (nepřijmeš můj návrh, nedostaneš peníze).

+1/0
26.8.2016 9:25

O42t83t92o 98P11o15s73p81í36š83i56l 4324365937418

Jsou to peníze státu. Otázka zní, chce kraj peníze nebo je chce stát jen tak darovat... Za silnější konec lana tahá stát a protože to nakonec byly a jsou kraje, kdo se snaží stát k národní integraci dokopat, tak nevidím překážku...;-)

Spíš mám obavy o to, co konkrétně stát vymyslí, aby to mělo přínos pro cestující.

+2/0
26.8.2016 9:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.