Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na jeden lístek po celém Česku. Integrovaný tarif vznikne do tří let

Českou železnici čeká do tří let průlom v oblasti jízdenek. Zatímco dosud si cestující musí pro jízdu s každým dopravcem kupovat lístek zvlášť, v budoucnu si vystačí s jedinou jízdenkou. Integrovaný tarif, který znají už lidé z cestování v rámci některých krajů, má přilákat do vlaků další lidi a současně odblokovat soutěže na provoz dálkových a regionálních vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R24i59c84h58a22r70d 52R89i25t11t81e25r 9319164375709

A nakonec to dopadne jako OpenKrad :D

0/0
27.8.2016 13:49

P49e80t62r 35K32l10a92u62d44a 5298360984170

Pokud vznikne systém podobný jako v Německu jsem pro.Jednotný tarif pro regionální dopravu (neřeším jakým dopravcem jedu), pak zemské (u nás krajské jízdenky), celostátní jízdenky platné i na regionální busy a MHD a současné zachované výhody jednotlivých dopravců (BahnCard u DB, Hopper Tickety u Länderbahnu např.). Dokonce u soukromých dopravců vám ochotně prodají jízdenku na státní dráhy ve vlaku a bez poplatku.

0/0
26.8.2016 21:04

J63i65r24k31a 76D58v92o10ř14á74k 4925900913578

Ty vaše regionální a krajské jízdenky jsou totéž. Současné regionální integrované systémy už mají vpodstatě velikost kraje.

+1/0
26.8.2016 21:15

J17i21r57k26a 52D55v21o15ř51á69k 4835500233668

Také nezapomeňte, že německá země je velká jako naše republika. Takže obsáhlostí jejich zemská jízdenka = naše celorepubliková.

0/0
26.8.2016 21:27

J31o23s91e43f 52Š82o60l44t66e92s 8534578440693

No a proč to nejde udělat ve stylu proměnlivé elektronické jízdenky? Jejíž cena by se měnila podle využitých spojů? Snad každý je schopen si cestu rozumně časově naplánovat, aby věděl, v kolik pojede. A pokud ne, tak na danou jízdenku bude moci stále jet, ale pokud pojede jiným než zvoleným spojem s jiným dopravcem, automaticky se mu změní cena jízdenky a odečtou se či přičtou se další peníze.

0/−2
26.8.2016 14:39
Foto

J45a15n 69V44a39l52a84l50í86k 6136829530946

někdo z vašich blízkých se dostane do nemocnice a z toho důvodu odložíte jízdu na později a za to by jste měl pak plati víc?????

+1/0
26.8.2016 15:27

J58o24s54e46f 35Š44o36l77t89e82s 8584488190953

Nebo taky míň. Prostě podle toho, kolik si daný provozovatel spoje v danou chvíli řekne.

0/−1
26.8.2016 15:56

R54a63d71e93k 21J50a68n46a10t49a 9215696804802

Myslíte systém check in - check out, nebo jakým způsobem byste zajistil, že bude elektronická jízdenka v každém spoji zaregistrována?

0/0
26.8.2016 15:49

J36o87s60e97f 86Š11o30l22t56e28s 8224178910543

Při nástupu do vlaku byste ji projel skenerem, případně by se u trvalých karet načetla automaticky bezdrátově z karty, třeba pomocí čipu RFID. Technologická řešení na to jsou a nejsou drahá.

0/0
26.8.2016 15:58

R31a20d95e30k 55J22a95n32a41t87a 9425546884762

No to je skoro systém check in - check out, až na to, že vám tam chybí ten check out. Jak byste poznal, kde cestující vystoupil?

Mimochodem vybavit celostátně vozidla všech dopravců čtečkami u každých dveří (v příměstské dopravě by muselo být i několik čteček, aby to stíhalo) - to jsou pravě náklady poměrně nezanebatelné. Ono nestačí jen namontovat čtečky, musí být na nějaké vozidlové sběrnici, co je bude informovat o poloze (aktuální zóně), zablokovaných kartách atd.

Co vím, tak to funguje v emirátě Dubaj. Ale ten je menší než ČR a mohatší než ČR ...

+1/0
26.8.2016 17:14

J53a96n 24C73e54p96e63k 1934976490

Většina tu jásá, já moc ne. Za prvé vzniká tu diktát cen, proč? To nám bude stát diktovat co a kolik má stát? Na druhou stranu pokud by nebyl, kdo by na tom asi tratil nejvíce, kdo má nyní nejdražší jízdné?

0/−4
26.8.2016 12:44

M68a83r14t56i71n 64K42a22r52á67s58e14k 9478623948908

No v zasade on ten diktat cen porad (mimo otevrene trate, jako Ostrava-Praha).

Proste vyberko na trate (drtiva vetsina musi byt dotovana, jinak to nikdo jezdit nebude) bude fungovat (a v zasade to tak funguje i ted), ze stat rekne - (bude tu jezdit x spoju, lidem budete uctovat ceny dle tarifu Y, ten kdo bude pozadovat nejnizsi dotace bude tuto linku jezdit pristich 10 let).

+1/0
26.8.2016 14:25

J36a21n 55J97e60m69e64l24k87a 1165390

On právě dosud nikomu neřekl, budete účtovat dle tarfiru Y. On řekl, vyberte si co uznáte za vhodné. A až něco opravdu bude platné. Tak tomu budu věřit.

0/0
26.8.2016 22:41

J95a74n 61J63e53m33e59l84k23a 1595470

Když někdo má mít "výlučné právo" na 15 let k infrastruktuře, která dělá pohodlnější způsob dopravy, má prioritu před vozidly, tak ať je cena aspoň regulovaná. Navíc měl by podle mě mít povinnost uznávat u dotovaných tratí. Tedy jestli někomu prodá sám levnější lístek, ať prodá.

0/0
26.8.2016 22:37

J62a98n 28J88e68m64e35l45k47a 1895140

V souvislosti s Ťokem by se to nemělo být použito slovo soutěž. Spiš bych to nazval šaškárna, svinstvo, pohrdání, ohýbání.

Za 3 roky bude tarif?. Takže do 3 let plánuje Ťok soutěžit cca 7-8 linek? Z cca 24. Ty se zasmluvní na 15 let a pak se cestující doví, za kolik bude jezdit?

Kdo bude garantovat, že to nedopadne jako takový předražený doplněk, abychom si odškrtli - máme jednotný tarif.

První ať řekne zákazníkům za jakých podmínek a pak ať si po referendu soutěží. Ťok neustále táhne železnici směrem Británie. Koncese - soutěže, půjčovny, virtuální operátoři.

Pokud vím současná pseudosoutěž byla bez určení ceny jízdného. To je zcela vadné. Dovede si někdo představit, že třeba LE - letecké ceny (ačkoliv ho mám rád, nabízí dobré služby) bude na 15 let na Praze Ostravě jezdit sám? A může si s cenami dělat co chce? To byla dosud Ťokobritská logika.

Je třeba říct, že to je systém: My (stát) zaplatíme co nejméně a z nich si vyberte tržní maximum. Je to jiné než TR10.

Ceny cca 320 km dlouhé trati:

GB (Privatizace) Špička 12 Kč/km, mimo špičku 8 Kč/km. Marketingové nestornovatelné od 4Kč/km. Pokud potřebujete změnit plán, nestíháte, marketingový lístek Vám propadá, kupujete nový dle leteckého tarifu. Tedy třeba za těch +3700 Kč cca Praha Ostrava.

Švýcarsko (Antiprivatizace, nejúspěšnější systém), zákaznická karta 3,8 Kč/km, kdykoliv. (tedy maximum)

Německo ICE 3-5 Kč/km podle zákaznické karty. Rakousko 2 Kč/km (zákaznická karta) -4 Kč/km. Britové platí největší podíl na pravidelné dojíždění z EU. Ťok je s Brity podle mě jediný, který věří v "liberalizaci" dálkových tras - u nás rychlíků. V Německu a Rakousku tomu zatím podle mě nevěří. Česká železnice v současné době zažívá hezké období. Je na mnoha místech modernizovaná, jezdí na mnoha místech modernizované nebo nové vozy za dobré peníze. Jednotná, přehledná - opak dotovaných autobusů, flexibilní. Doporučuju si to užít ty 2 roky než to Ťok a krajští politici roz..

+2/0
26.8.2016 10:49

J15a79n 87J76e81m40e88l83k71a 1185780

K tomu je třeba říct, že libra je nízko 36->31. Frank vysoko, před pár lety byl za 15Kč dnes za 25Kč.

0/−1
26.8.2016 10:53

M69a90r65t48i72n 88K42a50r74á85s55e41k 9968853938698

Ceska realita je ale trochu jina nez britska, viz napriklad pekelny propad cen na jedine liberalizovane trati (Praha-ostrava), ceny od 0,5kc/km bez jakychkoli zakaznickych karticek, predtim 1 - 1,5 kc/km

0/0
26.8.2016 14:44

J77a71n 58J52e44m18e68l52k67a 1555710

Ano, ale tam jsou 3 dopravci na jedné trati. Open access.. Ten by pán Ťok mimo jiné rád zatrhl. A já se bavím o soutěžených dotovaných tratích - tedy jeden dopravce jedna trať 15 let, neurčená cena jízdného.

0/0
26.8.2016 16:35

M81a91r96t93i35n 82K82a39r37á33s29e90k 9458133958258

A jak jste prisel na tu neurcenou cenu jizdneho v clanku o integrovanem tarifu? To by prave to maximalni jizdne urcene bylo....

O soutezeni trati "bez urceni jizdenho" se v CR zrovna nejak extra neuzvazuje...

+1/0
26.8.2016 16:36

J32a23n 79J27e26m60e58l76k91a 1305570

Protože v pseudosoutěži na rychlíky Most podle mě nebylo. Ani v krajské soutěži na šumavské tratě.

0/0
26.8.2016 17:04

J23a56n 66J46e58m79e22l48k48a 1925500

Až něco bude reálného, pak tomu budu věřit. Zatím jsou to takové kecy..

0/0
26.8.2016 22:44

M92a29r64t80i93n 31K85a80r22á27s49e77k 9148483728298

No realita zatim odpovida spise tomu, ze cenu zustavaji nizke, pripadne nizsi nez je standardni tarif CD, takze jen "takove kecy" jsou spise vase domnenky a na ty moje...

Az bude neco realneho nasvedcovat tomu, ze kvuli soukrpomnikum tady doprava pekelne zdrahne (zatim to vypada na pravy opak), pak tomu budu verit...

0/−1
27.8.2016 8:50

R67a80d30e60k 62J45a65n36a89t20a 9185396734772

Opravdu? Že se zlevnilo, vám vyjde jen pokud srovnáváte jednorázové jízdné.

Jenže stačí cokoliv jiného (skupina lidí, které má u ČD automaticky skupinovou slevu, pravidelný cestující, u ČD má inkartu nebo traťovou jízdenku, cestující na dlouhou vzdálenost, u ČD má akční jízdenku na celou trasu nebo síťovou jízdenku) a už to tak dobře nevyjde.

0/0
27.8.2016 11:29

M46a72r96t34i49n 21K11a53r20á33s88e87k 9208823858208

No aby vas trasa Ostrava-Praha (nebo jeji vyznamna cast) vysla draz po vstupu konkurence, tak byste musel byt hodne kreativni ve mysleni scenare....

Dnesni cena za zakldni jizdne u regiojetu je nizsi, nez kolik jsme platil dotovane studenstke jizdne u ceskych drah pred 10 lety (a nic levnejsi nez studenstky tehdy nebylo - sleva 55%)...

0/0
27.8.2016 13:23

R23a65d65e32k 73J98a92n39a64t69a 9965386294672

Ale to víte, že byly levné jízdenky. Třeba ČD Net pro 5 osob za 900 Kč odkudkoliv kamkoliv. To je 180 Kč na osobu.

0/0
28.8.2016 0:28

R38a46d30e95k 19J19a89n94a98t44a 9765856794142

A i to běžné skupinové jízdné - každý kromě prvního ve skupině platil polovinu, takže něco kolem 220 Kč za trasu Ostrava-Praha. Šlo to koupit kdykoliv, špička nešpička. Dneska se ve špičce pod 300 Kč nedostanete.

0/0
28.8.2016 0:31

J98a80n 25J13e81m59e96l66k33a 1645450

Neustále motáte dohromady Praha Ostrava - Open Access. A dotované tratě. Soutěžené systémem jeden dopravce 15 let.

0/0
1.9.2016 12:11

J83i92r80k92a 54D32v32o81ř97á39k 4595310373978

Jenže ten hluboký propad cen byl za cenu hlubokého dumpingu který oba soukromé dopravce dovedl k obrovské ztrátě.

0/−1
26.8.2016 21:18

M19a14r27t66i30n 55K87a28r88á39s83e53k 9928563698708

No ted uz jezdi viccemene ziskove pri stejnych cenach (aspon regiojet)...

0/−1
26.8.2016 21:22

J71i23r64k59a 34D26v19o12ř53á21k 4545130813738

Až na to, že to, že regiojet jezdí víceméně ziskově se tu píše co půlrok už mnoho let.

+1/0
26.8.2016 21:36

J48i58r87k15a 71D55v78o10ř12á19k 4575650133508

Regiojet jak známo má velmi výhodné půjčky a různé outsourcované náklady s mateřskou SA.

0/0
26.8.2016 21:38

J18a11n 39Č75e22k37a67l 7469115764724

No už aby to bylo!

+1/−1
26.8.2016 10:22

J92a94k24u22b 18K10o83r46e25c 6894340651863

Jsem zvedav jak se byde resit to, ze rj a le jsou mistenkove.

0/0
26.8.2016 10:19

M84i24r90e71k 20Z54á11v68o22d67n92ý 7522817780908

To jsou komerční spoje. Těch se to nedotkne, pokud sami dopravci nebudou chtít tyto vlaky integrovat (a pak by povinně místenkové být nemohly).

+1/−1
26.8.2016 10:20

R53a15d12e57k 21J42a77n60a63t86a 9925186734282

Univerzální jízdenky klidně mohou platit v povinně místenkových spojích (viz např. mezinárodní jízdenky nebo i jízdné ČD, jež platí i v povinně místenkovém Pendolínu).

Jen by Regiojet a Leoexpres museli zavést samostatně prodejnou místenku.

+2/0
26.8.2016 10:33

M87i59r82e45k 51Z90á96v45o95d36n55ý 7742147790368

Tak to doufám, že MD nedovolí, aby v integrovaných vlacích byla povinné místenkování. To by mě vážně hodně naštvali :/

+1/0
26.8.2016 10:42

M31a69r36t31i91n 91K19a87r76á53s54e16k 9638363838268

Muzu se zeptat v cem je horsi integrovany povinne mistenkovy vlak, nez neitegrovany vlak?

0/0
26.8.2016 14:45

M46a37r49t34i17n 19K16a40r87á93s18e18k 9758113458378

No predne je treba si uvedomit, ze ten jendotny tarif bude mit (pokud nekdo nevymysli nejakou totalni blbost) naprosto zandbatelny dopad na soucasnou majoritni trasu obsluhovanou i soukromniky (Praha - Ostrava), ale je to smerovane primarne na lookalky a rychliky, kde by melo soukroych dopravcu do budoucna pribyvat.

Na dalkovych trasach nejspis (pokud vubec budou vlaky kategorie IC zahrnuty do integrovaneho systemu, coz rozhodne neni standard) stejne budou jezdit primarne na svoje akcni jizdenky (pokud bude jednotny tarif drazsi nez trzni jizdne), nebo budou mit povinne placene mistenky (pokud bude integrovany tarif levnejsi nez trzni jizdne)...

0/−1
26.8.2016 10:09

M97i33r42e26k 66Z86á81v36o78d71n15ý 7902957830438

Možné to samozřejmě je, nicméně pokud budou současné dopravci na trase Praha - Ostrava obsluhovat v závazku jiné tratě, bude pro ně (alespoň si myslím) výhodné integrovat se i na této trati.

0/0
26.8.2016 10:19

P19e21t20r 19N47o63v55a28k 8211623945436

K čemu "integrovaný tarif" když i dnes když jedu s ČD dál, tak se mi vyplatí koupit si 2-3 jízdenky kvůli ceně místo jedné

+1/−1
26.8.2016 10:03

M83i10r22e75k 18Z26á18v39o92d67n58ý 7582547230548

Třeba právě kvůli tomu, abyste si nemusel kupovat 3 jízdenky :)

0/0
26.8.2016 10:22

J45a13n 25J44e13m59e97l96k65a 1915970

A myslíte si, že soukromé společnosti Vám naservírují slevy na podnose?

+1/0
26.8.2016 10:51

M82a52r14t41i15n 33K51a32r23á26s21e21k 9458663748128

Integrovany tarif je hlavne kvuli tomu, at neni problem rozdeli male casti trati mezi ruzne dopravce (tj at si napriklad na cestu 30km ale se 2 prestupy, nemusi kupovat 3 jizdenky).

0/−1
26.8.2016 14:47

M46a48r39t40i86n 78M95a22i62k75s58n31a34r 3904653478492

A kdy se to zavede u Autobusu prosim?

+1/−1
26.8.2016 9:54

J35a19n 82S32m42e94t97a62n26a 2985982645564

Whoa, ze bysme meli do tri let neco, co zbytek sveta? (a nejen to, da se koupit neomezena jizdenka na vsechny staty v eu ...jen neplati na vlaky v CR)

0/−1
26.8.2016 9:29

P83e80t38r 13K29l81a77u81d53a 5108610694980

Pokud mluvíte o jízdence Interrail, tak ta nikdy neplatí ve státu kde máte bydliště, takže pro Němce v Německu, pro Španěla ve Španělsku atd, ale to je pro nás spíš výhoda těch pár km na hranice zase v českých poměrech tolik nestojí.

+1/0
26.8.2016 20:47

M89i41r45e34k 52Z54á35v19o62d98n16ý 7382567950878

Jen tedy nevím, jestli se dokáže stát dohodnout se všemi kraji na tomto jednodném systému. Aby to neskončilo tak, že vlaky objednávající MD budou mít jeden tarif, krajské vlaky jiný tarif. To by byla hodně velká trhlina tohoto systému, protože sice si nebude člověk muset kupovat lístky napříč dopravci, ale napříč vlaky podle objednavatele.Takže když bych jel někam Os, R, Os, tak stejně budu muset koupit 3 lístky.

+3/0
26.8.2016 9:10

O81t60t21o 27P12o98s74p65í54š10i90l 4314935967468

Bude to nejspíš jinak:

Stát vytvoří "národní tarif" pro vlaky. Slevy jednotlivých dopravců zůstanou, tarify jednotlivých IDS zůstanou.

Stát si u krajů pojistí, že ve vlacích bude platit také "národní tarif". (Bude to nejspíš podmínka poskytnutí finanční podpory státu na regionální dopravu.)

+2/0
26.8.2016 9:22

M90i61r84e44k 39Z92á47v42o52d15n42ý 7912777420858

Bylo by to super, jen si nejsem jistý, jestli je stát pro krajům natolik silný, aby si mohl tyto podmínky diktovat. Přeci jen, je to politika a tam není příliš prostor na silná gesta (nepřijmeš můj návrh, nedostaneš peníze).

+1/0
26.8.2016 9:25

O28t88t72o 40P44o65s61p50í33š88i79l 4874765607788

Jsou to peníze státu. Otázka zní, chce kraj peníze nebo je chce stát jen tak darovat... Za silnější konec lana tahá stát a protože to nakonec byly a jsou kraje, kdo se snaží stát k národní integraci dokopat, tak nevidím překážku...;-)

Spíš mám obavy o to, co konkrétně stát vymyslí, aby to mělo přínos pro cestující.

+2/0
26.8.2016 9:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.