Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dušek pomáhá Českým drahám zarazit Jančuru. Objednávkou za 0 Kč

České dráhy jsou o krok blíže tomu, aby na železnici Praha - Brno udržely svůj monopol a nepustily na trať soukromého dopravce RegioJet. Díky bývalému odboráři a nyní náměstkovi hejtmana Pardubického kraje pro dopravu Jaromírovi Duškovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40a40r19t98i50n 68R35u66z90i82c97k30a 1682158566277

Typicky komunisticke... Porad to nestaci? Cim jinym uz by se tito lide meli zesmesnit, nez timto...

0/0
29.8.2016 14:15

J64o49s26e59f 13P62i97š18v56e50j88c 5126736108539

Dokud si dopravci mezi sebou nebudou uznávat jízdenky a to včetně všech slev a slevových karet, tak jednoznačně preferuji ČD. Cestou do práce přes dva kraje dvakrát přesedám a nehodlým kvůli tomu 2x odbíhat z nástupiště do haly k pokladnám a pokaždé vystát frontu a kupovat jízdenku.

+2/−2
27.8.2016 17:54

R47a55d35e74k 10N49e83u27m70a66n86n 5232202888565

děláš ze sebe blbého 2x

1) nikdy si nebudou dopravci uznávat všechny slevy

2)fakt chceš denně dojíždět a každý den si kupovat lístek v kase?

0/−4
27.8.2016 20:35

J18a31n 45J63e50m31e95l77k42a 1115520

A ty si chceš kupovat 2 nestornovatelné lístky přes internet, na 2 stránkách měsíc dopředu (aby byla rozumná cena)? Který pak propadne, když vlak ujede?

Proč by si neuznávali jízdné, když to bude dotovaný vlak, co jim objednavatel řekne, to musí splnit.

Mám IN 50, dobrovolně, jezdím první třídou za super peníze. Anglické problémy neřeším. (omezená kapacita, cena, nestornovatelnost, neflexibilita).

+1/0
28.8.2016 10:10

P98a79v33e91l 89V38i60l74d43o39m55e76c 2804312548910

Zaražte Duška!

+7/0
27.8.2016 16:11

L25u48b87o28m98í80r 84B92a51b63i89s96z 1337392962674

zrušit ten dobytek z ČD včetně jeho zlodějíčků ala dušek... zajímalo by mne kdy bude konkurence na trase praha, kolín čáslav... tam také zloději z čp mají zaplacené kumpány v kraji.. jak jinak... služby a dodržování jejich vlastních jízdních řádů tomu dost napovídá... a vše je OK... ;-)

+6/−2
27.8.2016 15:31

J48i41ř28í 90K43o93c33u80r38e81k 6365734615548

Dušek. To je ten, který zrušil návaznosti vlak-bus, marně doufaje, že pojede více lidí vlakem?

+5/0
27.8.2016 15:12

J64i42r94i 38D79o38m53i82n52i28k 1941398501350

Dušek. To mi stačí.:-)

+5/0
27.8.2016 15:05

P48e62t50r 13B42u87r38d49a 3130625589307

Znám Duška. Je to prima pán. Ale ten na fotce je někdo úplně jiný.

0/0
1.9.2016 12:37

P25e16t88r 27J53a20r41o96c98h 7560113935588

Stát by samozřejmě neměl zvýhodňovat žádného dopravce, z toho kouká arbitráž.

+5/0
27.8.2016 12:19

J67i23ř65í 87K98o95c14u53r96e42k 6745404325418

Abychom kapitalistickým vykořisťovatelům zabránili v odírání cestujcícíh ... zaplatí to daňový poplatník.

+1/0
27.8.2016 15:13

F72r25a25n38t42i79š58e23k 47M92a35t73ě83j96č52e36k 7903612563541

Zcela jistě znáte zákon, že kdo ovládá 40% trhu, což ČD splňují všude, nesmí jezdit za podnákladové ceny. Ostatní Regio, Leo, Arriva mohou jezdit i zadarmo.

+4/0
27.8.2016 12:18

R73e74n72é 60F13l66á54š76a27r 5734230854

Až bude funkční uznávání jedné jízdenky všemi dopravci, potom ať mezi sebou soutěží, jak chtějí, ale dokud tato možnost není, měly by přednost dostávat České dráhy. Stejně tak by měli soukromníci garantovat, že budou jezdit i v takzvaně hluchých časech, tedy brzy ráno a večer a nejen v čase dopravních špiček, kdy se dá nejvíce napakovat...

+4/−10
27.8.2016 11:39

J80i83ř28í 68P24l10a53v74s71k61ý 9350216161119

proc by to meli asi tak ti soukromnici delat ?

+4/0
27.8.2016 11:59

R69o50m23a83n 77N66o97v52a63k 6359751352816

přesně! Ti přece jezdí jen pro zisk a ne pro lidi. Takže až na trase mezi Brnem a Prahou bude jezdit jen Regiojet, tak se normální člověk nedostane večer z jednoho města do druhýho. Doufám, že tenhle rádoby podnikatel se na trasu této vlakové linky nikdy nedostane!

+1/−4
28.8.2016 10:33

I95v73a78n 49H52o15l39a71s 5527727928417

Aha, ČD nejezdí pro zisk, ale "pro lidi". A teď tu o Červené Karkulce, té se totiž dá věřit víc.

+2/0
29.8.2016 9:03

P54e29t98r 10B98u76r54d47a 3750565339107

ČD zisk jako firma negeneruje. Jsou stále v mínusu. Ke komu jdou vydělané peníze se (veřejně?) neví.

Zajímavé je, že když čistě soukromý dopravce nabídne doporavní obslužnost i v "takzvaně hluchých" časech, je ze soutěže vyřazen pro "náhle nalezené" chyby.

Ona hlavně firma soukromého dopravce živí jednoho šéfa, pár lidí na ekonomickém a zaměstnance. ČD živí odborové šéfy mašinfírů, výpravčích ... k tomu šéfa šéfů, šéfa šéfů odborových šéfů, milenky šéfů na pozicích nezbytně nutných k chodu drah ...Prostě ČD jsou neskutečný moloch. A jízdné drah je poslední léta vyšší, než jízdné rychlejšího autobusu na stejné trase (tedy nástupní a cílová zastávka, autobus po kolejích nejezdí).

0/0
1.9.2016 12:35

P12e52t20r 69J37a29r91o92c88h 7270573115928

Proč zrovna ČD? Proč ne třeba RegioJet?

+2/0
27.8.2016 12:18

R22a82d15e76k 38J27a76n30a51t33a 9475986524632

No přece protože Regiojet ten kompatibilní tarif nemá a a vzhledem k principům jeho tarifu (jízdenka neoddělitelná od místenky a vázaná na spoj, což je silně využíváno k revenue managemenu) je pro něj těžké ho i zavést.

Zatímco ČD ho mají už spoustu let (kompatibilní se zahraničím, krajskými IDS a samozřejmě i zbytkem své sítě).

+2/−1
27.8.2016 13:06

P57e31t86r 16B48u50r77d46a 3980945699437

A České dráhy jsou co? Státní podnik jseóu jen tím, že když (každý rok) prodělají, zaplatí to všichni daňoví poplatníci. Jiný rozdíl tam najde snad jen právník.

0/0
1.9.2016 12:29

L32u79k10á52š 36M71u97d17r86o93c48h 9703461394551

Tak se mi zdá, že někdo u ČD nejedná v souladu s péčí řádného hodpodáře a pokud to statutární orgán strpí, je trestně postižitelný - viz http://www.epravo.cz/top/clanky/k-novemu-pojeti-pece-radneho-hospodare-94266.html

+3/−1
27.8.2016 10:51

R79a59d28e72k 69J84a65n44a70t11a 9205196604242

Já tam žádný rozpor nevidím. ČD přece jednají ve vlastním zájmu.

Jančura, byť i jednotlivým spojem, na lince do Brna znamená cenovou válku (ostatně byl za podobný čin už pravomocně odsouzen - u autobusů na téže trase) - tj. pro ČD nižší tržby.

Přitom na lince je poměrně nízké jízdně už teď (cca 80 haléřů/km bez inkarty, cca 66 haléřů na km s inkartou, pomáhají tomu akorát turisté kupující jízdenky Vídeň-Praha v zahraničí, Češi i do té Vídně platí málo).

+2/−1
27.8.2016 11:17

J74i82ř20í 17P93l93a95v30s98k95ý 9740106451769

neznat duska, tak uz podle vyberu slov si reknu "ejhle, odborar" ...

nejaci zaprodanci vrahu z volstrytu by tam nebyli ?

+6/−1
27.8.2016 9:18

T62o82m25á69š 18B93e97r86n79ý 4314986583668

Ta "nervozita" je dobrá pro nás - spotřebitele. Pokud mezi Prahou a Ostravou jede 8x více lidí denně, než kdekoliv jinde, tak se o to můžou prát a podbízet se. To samé Brno-Praha...

0/0
27.8.2016 9:15

R45o38m50a25n 61P47o91l21á20č37e63k 5516449595

Praha - Brno ve vlakové relaci těží z opravy D1... Až bude D1 průjezdná tak po vlaku zase moc lidí neštěkne..

+2/−3
27.8.2016 12:13

R59o60m32a96n 69N49o87v80a87k 6859501102656

tím líp, vlaky jsou poslední rok přeplněný...hodilo by se, kdyby pár tisíc lidí lačnící po kávě zdarma přesedlalo zase na bus;-D

0/0
28.8.2016 10:35

P26a87v13e88l 17K45u37n60c 9902579808228

"Zarazit Jančuru" je vtipné slovní spojení. Ale kam, pane Sůro?

+2/−1
27.8.2016 8:59

J62a52n 65J51e54m61e27l73k44a 1485350

Já bych chtěl vidět, jak by Jančura štěkal, kdyby jeho čas na Praze Ostravě vzali a dali jinému dopravci. Je to logické, ČD se brání, jako i jiný subjekt. Jančura s nima taky nejedná v rukavičkách. Neustále s nimi válčí. Já třeba s klíčovým spojem Z Brna do Prahy na 9 mám problém, protože je to vlak, kterým se jezdí na školení. Regiojet osobně z loňska vnímám jako časově nespolehlivého dopravce, který není zárukou, že dojedu na místo v čas. Již jsem se vytrestal.. Jízdní řády byly podle mě nerealistické. (Leo Expres dojel s často mnohem menším zpožděním než Regiojet, nebo ČD) Navíc když jsem jel v minulosti, stalo se mi několikrát, že klimatizace nefungovala, což je opět v tomto případě velký problém. Dalším problémem je návaznost na další vlaky a uznání jízdenek z těchto návazných spojů. Ne každý jede z Brna hl. n.

+9/−1
27.8.2016 8:54

M57a33r39t18i77n 63S49p64i73c61a80k 8754328179486

jako katalizátor zkvalitnění služeb jsou soukromníci super. Zrovna Praha-brno má ale nejkvalitnější servis ze všech tratí. Zajišťují ho vlaky v celkové hodnotě přes 6,5 mld. Bohužel se soukromníci bojí např. do Plzně do Budějovic, do Liberce, tam je skutečná revoluce zapotřebí

+5/−1
27.8.2016 8:52
Foto

T55o15m17á97š 67D12v50o84ř16á95k 3325393436336

Do Liberce jezdí autobusy a perou se o to.

Vlakové spojení do Liberce totiž není nic moc...

0/0
27.8.2016 9:19

R33a36d30i77m 61P54o64l77á37š58e96k 9516923169609

Protože je tam mizerná trať.

0/0
27.8.2016 9:47

R80o76m42a44n 16N15o21v66a45k 6799331162486

nebojí, Jančura vyzobává třešničky a extrémně výdělečné tratě...na žádnou lokálku vám nepůjde (ale humbuk kvůli ní vyrobí)

0/−1
28.8.2016 11:01

M32i21r55o34s16l40a50v 35B60u96č70e62k 6823763771574

Furt dokola. Kde existuje řádný trh - ten přinese zlepšení služeb uživateli a nižší cenu. Kde je Odborář - tam je blaho a oživování neexistujícího pojmu - Zadarmo - tedy za 0 Kč. Čti - Nic dražšího nexistuje ...

+4/−1
27.8.2016 8:17

M11i26r19e44k 33Z34á29v88o94d36n27ý 7212697830968

Po dlouhé době (pro mě) pozitivní zpráva :)

+2/−3
27.8.2016 7:27

M38i47l25o55š 25S13a71l45o61š64e35k 7304783711803

Pomohlo by tak akorát vyházet z kanceláří nemakačenka a darmožrouty,kterých je tam hafol.Potom by ČD mohly jít s cenou dolů.

+1/−1
27.8.2016 7:17

S32t38a43n18i44s63l23a71v 24R97o91s65e39c78k22ý 9395659751109

Dotace, dotace a zase jen dotace....

+4/−2
27.8.2016 7:07

M41i24r66e31k 61Z54á38v79o56d78n97ý 7132497270238

A že si těmi 0 Kč pořádně vydělají :)

+4/0
27.8.2016 7:28

M13i88c76h60a49e43l 24C75h11a56r33v46á42t 9659488353682

Bóže, to zas bude nekonečný seriál o tom, jak je Jančura diskriminován...:-/

+5/−2
27.8.2016 6:47

P54e78t40r 66N65o16v81o63t15n82y 1651910261

"RegioJet na rozhodnutí kraje zareagoval tím, že poslal stejnou nabídku. „Jsme připraveni také zastavit v uvedených stanicích či akceptovat jízdenky integrovaného tarifu Pardubického kraje,“ řekl mluvčí Aleš Ondrůj. Podle něj nabídne RegioJet na trase větší kapacitu a rozsah služeb než České dráhy." Bez toho byste neudělali nic. Takže je aspoň vidět, kam kroky pana Duška směřujou.

+1/−2
27.8.2016 2:17

J93o51s48e25f 74J33ů61z14a 1358658263487

Ještě se měl zavázat k uznávání jízdenek podle TR10, a pak bych jeho nabídku přijal s tím, že v případě nesplnění bude nahrazen původním uchazečem.

0/0
27.8.2016 11:10

R65a73d38e18k 95J23a18n53a38t57a 9705856564472

„Tím se podle nařízení 1370 stává v tomto případě jakýkoli závazek veřejné služby ‚bezpředmětný‘, protože je zde dopravce, který oficiálně deklaruje, že je připraven tuto službu poskytovat, aniž by se kraj musel k čemukoli zavázat,“ uvedl majitel RegioJetu Radim Jančura.

----------

Obávám se že pan Jančura nechápe význam slova závazek. To není jen o tom, že by se kraj k něčemu zavazoval. Zavazuje se totiž především dopravce! Že bude tu linku jezdit za danou cenu po danou dobu. To je hlavní rozdíl oproti open-access režimu, kde se může dopravce rozhodnout spoj či celé podnikání ukončit v podstatě ze dne na den. Cestující se tak na tu linku mohou více spolehnout, najít si podle ní školu či zaměstnání například.

+9/0
27.8.2016 2:01

R81o94m96a44n 59T58y82č84k62a 3807968261907

„Rozumím soukromníkům, že chtějí kořistit na české železnici. Toto je ale služba občanům,“ tvrdí Dušek.

komunistická zrůda Rv

+20/−11
27.8.2016 1:27

J25a72r64o29m22í23r 27K98r42á52l 4540199684579

Tak bude kořistit ČD, no. :-/ Koukám, že se rétorika Duška za těch 40 let nijak nezměnila.

+5/−4
27.8.2016 7:07

R48a86d45e80k 62N68o37v50o66t16n90ý 5168672646805

Omyl, mělo být +

0/0
27.8.2016 9:45

J21i56ř21í 78K32o91c79u73r38e57k 6725384475498

Jo, podle komunistů by lidi měli pracovat bez nároku na mzdu. Proč? Pracují přece proto aby měli peníze a tím pádem kořistí úplně stejně jako kapitalista. :-P

+2/0
27.8.2016 15:06

R51o52m35a90n 10N44o96v26a10k 6449571622746

Typický regiojet = vyzobávat třešničky, dělat mediální humbuk a posílat na tratě zánovní vlaky s nefungující klimatizací ;-D

+7/−10
27.8.2016 1:10

Š16t57e37f16a55n 62F28r31i95č43a 7392458653686

Zánovní vlaky? To ani náhodou. Jsou to mnoho desítek let staré repasy, většinou po střední nebo generální opravě. Proto často ta nefunkční klimatizace, blokované dveře atd. Rv

+6/0
27.8.2016 3:29

M23i16l32a88n 40L88a10š24ť63o65v24k67a 8302824933558

Stejné vozy v počtu desítek nakoupila i Černá Díra;-D;-D;-D

+6/−4
27.8.2016 5:12

R76a31d69e26k 72J25a11n51a26t74a 9285286554182

To jo, ale nenamontovávali tam amatérsky kuchyňku (která je nejspíš jednou z přičin těch výpadků klimatizace, přetížili tím elektrickou síť ve voze).

0/0
28.8.2016 0:20

M94a54r43t75i83n 19J77i54r27o72u74s91e93k 7716905875428

Centrála RegioJet má dnes noční. ;-D

+10/−2
27.8.2016 0:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.