Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dušek pomáhá Českým drahám zarazit Jančuru. Objednávkou za 0 Kč

České dráhy jsou o krok blíže tomu, aby na železnici Praha - Brno udržely svůj monopol a nepustily na trať soukromého dopravce RegioJet. Díky bývalému odboráři a nyní náměstkovi hejtmana Pardubického kraje pro dopravu Jaromírovi Duškovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51a17r39t79i34n 11R34u11z56i11c64k19a 1292478936667

Typicky komunisticke... Porad to nestaci? Cim jinym uz by se tito lide meli zesmesnit, nez timto...

0/0
29.8.2016 14:15

J12o92s10e21f 42P54i69š11v85e44j74c 5276906608409

Dokud si dopravci mezi sebou nebudou uznávat jízdenky a to včetně všech slev a slevových karet, tak jednoznačně preferuji ČD. Cestou do práce přes dva kraje dvakrát přesedám a nehodlým kvůli tomu 2x odbíhat z nástupiště do haly k pokladnám a pokaždé vystát frontu a kupovat jízdenku.

+2/−2
27.8.2016 17:54

R64a79d93e93k 31N89e42u18m56a16n86n 5412442228315

děláš ze sebe blbého 2x

1) nikdy si nebudou dopravci uznávat všechny slevy

2)fakt chceš denně dojíždět a každý den si kupovat lístek v kase?

0/−4
27.8.2016 20:35

J93a33n 59J87e15m45e73l23k51a 1965470

A ty si chceš kupovat 2 nestornovatelné lístky přes internet, na 2 stránkách měsíc dopředu (aby byla rozumná cena)? Který pak propadne, když vlak ujede?

Proč by si neuznávali jízdné, když to bude dotovaný vlak, co jim objednavatel řekne, to musí splnit.

Mám IN 50, dobrovolně, jezdím první třídou za super peníze. Anglické problémy neřeším. (omezená kapacita, cena, nestornovatelnost, neflexibilita).

+1/0
28.8.2016 10:10

P37a93v89e36l 16V20i94l69d10o39m34e53c 2724762688830

Zaražte Duška!

+7/0
27.8.2016 16:11

L53u14b55o23m34í88r 63B50a51b66i12s54z 1947902652524

zrušit ten dobytek z ČD včetně jeho zlodějíčků ala dušek... zajímalo by mne kdy bude konkurence na trase praha, kolín čáslav... tam také zloději z čp mají zaplacené kumpány v kraji.. jak jinak... služby a dodržování jejich vlastních jízdních řádů tomu dost napovídá... a vše je OK... ;-)

+6/−2
27.8.2016 15:31

J96i82ř62í 48K28o29c98u75r45e73k 6225914685788

Dušek. To je ten, který zrušil návaznosti vlak-bus, marně doufaje, že pojede více lidí vlakem?

+5/0
27.8.2016 15:12

J86i21r46i 60D29o19m94i82n22i48k 1391498841490

Dušek. To mi stačí.:-)

+5/0
27.8.2016 15:05

P17e50t74r 19B73u81r56d88a 3240305659347

Znám Duška. Je to prima pán. Ale ten na fotce je někdo úplně jiný.

0/0
1.9.2016 12:37

P14e79t76r 60J75a71r80o71c79h 7900183435708

Stát by samozřejmě neměl zvýhodňovat žádného dopravce, z toho kouká arbitráž.

+5/0
27.8.2016 12:19

J56i56ř23í 69K23o19c77u44r59e67k 6935984125278

Abychom kapitalistickým vykořisťovatelům zabránili v odírání cestujcícíh ... zaplatí to daňový poplatník.

+1/0
27.8.2016 15:13

F86r32a96n96t25i94š94e14k 25M16a61t71ě66j67č22e68k 7263412413471

Zcela jistě znáte zákon, že kdo ovládá 40% trhu, což ČD splňují všude, nesmí jezdit za podnákladové ceny. Ostatní Regio, Leo, Arriva mohou jezdit i zadarmo.

+4/0
27.8.2016 12:18

R27e34n42é 28F10l20á86š88a53r 5214820604

Až bude funkční uznávání jedné jízdenky všemi dopravci, potom ať mezi sebou soutěží, jak chtějí, ale dokud tato možnost není, měly by přednost dostávat České dráhy. Stejně tak by měli soukromníci garantovat, že budou jezdit i v takzvaně hluchých časech, tedy brzy ráno a večer a nejen v čase dopravních špiček, kdy se dá nejvíce napakovat...

+4/−10
27.8.2016 11:39

J73i53ř92í 48P81l93a91v47s75k51ý 9410176181519

proc by to meli asi tak ti soukromnici delat ?

+4/0
27.8.2016 11:59

R51o19m31a90n 51N62o67v63a10k 6629881772966

přesně! Ti přece jezdí jen pro zisk a ne pro lidi. Takže až na trase mezi Brnem a Prahou bude jezdit jen Regiojet, tak se normální člověk nedostane večer z jednoho města do druhýho. Doufám, že tenhle rádoby podnikatel se na trasu této vlakové linky nikdy nedostane!

+1/−4
28.8.2016 10:33

I14v17a15n 59H14o32l10a96s 5237747738857

Aha, ČD nejezdí pro zisk, ale "pro lidi". A teď tu o Červené Karkulce, té se totiž dá věřit víc.

+2/0
29.8.2016 9:03

P32e48t92r 71B74u91r35d20a 3570685769667

ČD zisk jako firma negeneruje. Jsou stále v mínusu. Ke komu jdou vydělané peníze se (veřejně?) neví.

Zajímavé je, že když čistě soukromý dopravce nabídne doporavní obslužnost i v "takzvaně hluchých" časech, je ze soutěže vyřazen pro "náhle nalezené" chyby.

Ona hlavně firma soukromého dopravce živí jednoho šéfa, pár lidí na ekonomickém a zaměstnance. ČD živí odborové šéfy mašinfírů, výpravčích ... k tomu šéfa šéfů, šéfa šéfů odborových šéfů, milenky šéfů na pozicích nezbytně nutných k chodu drah ...Prostě ČD jsou neskutečný moloch. A jízdné drah je poslední léta vyšší, než jízdné rychlejšího autobusu na stejné trase (tedy nástupní a cílová zastávka, autobus po kolejích nejezdí).

0/0
1.9.2016 12:35

P62e68t29r 92J19a52r40o58c14h 7960863405698

Proč zrovna ČD? Proč ne třeba RegioJet?

+2/0
27.8.2016 12:18

R91a37d83e17k 53J37a44n57a14t29a 9235736914352

No přece protože Regiojet ten kompatibilní tarif nemá a a vzhledem k principům jeho tarifu (jízdenka neoddělitelná od místenky a vázaná na spoj, což je silně využíváno k revenue managemenu) je pro něj těžké ho i zavést.

Zatímco ČD ho mají už spoustu let (kompatibilní se zahraničím, krajskými IDS a samozřejmě i zbytkem své sítě).

+2/−1
27.8.2016 13:06

P69e63t67r 48B45u39r48d96a 3440135169877

A České dráhy jsou co? Státní podnik jseóu jen tím, že když (každý rok) prodělají, zaplatí to všichni daňoví poplatníci. Jiný rozdíl tam najde snad jen právník.

0/0
1.9.2016 12:29

L69u43k24á81š 35M60u61d11r81o64c51h 9123131404421

Tak se mi zdá, že někdo u ČD nejedná v souladu s péčí řádného hodpodáře a pokud to statutární orgán strpí, je trestně postižitelný - viz http://www.epravo.cz/top/clanky/k-novemu-pojeti-pece-radneho-hospodare-94266.html

+3/−1
27.8.2016 10:51

R18a57d49e15k 29J26a27n70a94t45a 9575516104302

Já tam žádný rozpor nevidím. ČD přece jednají ve vlastním zájmu.

Jančura, byť i jednotlivým spojem, na lince do Brna znamená cenovou válku (ostatně byl za podobný čin už pravomocně odsouzen - u autobusů na téže trase) - tj. pro ČD nižší tržby.

Přitom na lince je poměrně nízké jízdně už teď (cca 80 haléřů/km bez inkarty, cca 66 haléřů na km s inkartou, pomáhají tomu akorát turisté kupující jízdenky Vídeň-Praha v zahraničí, Češi i do té Vídně platí málo).

+2/−1
27.8.2016 11:17

J93i91ř79í 10P65l67a10v43s32k93ý 9620216891529

neznat duska, tak uz podle vyberu slov si reknu "ejhle, odborar" ...

nejaci zaprodanci vrahu z volstrytu by tam nebyli ?

+6/−1
27.8.2016 9:18

T14o21m64á45š 14B96e40r49n94ý 4964866713528

Ta "nervozita" je dobrá pro nás - spotřebitele. Pokud mezi Prahou a Ostravou jede 8x více lidí denně, než kdekoliv jinde, tak se o to můžou prát a podbízet se. To samé Brno-Praha...

0/0
27.8.2016 9:15

R72o28m45a76n 18P61o79l87á71č70e11k 5476729415

Praha - Brno ve vlakové relaci těží z opravy D1... Až bude D1 průjezdná tak po vlaku zase moc lidí neštěkne..

+2/−3
27.8.2016 12:13

R74o34m55a52n 17N35o73v65a82k 6809211472136

tím líp, vlaky jsou poslední rok přeplněný...hodilo by se, kdyby pár tisíc lidí lačnící po kávě zdarma přesedlalo zase na bus;-D

0/0
28.8.2016 10:35

P89a54v96e82l 23K93u25n36c 9242869268538

"Zarazit Jančuru" je vtipné slovní spojení. Ale kam, pane Sůro?

+2/−1
27.8.2016 8:59

J59a19n 64J41e50m62e97l41k64a 1645240

Já bych chtěl vidět, jak by Jančura štěkal, kdyby jeho čas na Praze Ostravě vzali a dali jinému dopravci. Je to logické, ČD se brání, jako i jiný subjekt. Jančura s nima taky nejedná v rukavičkách. Neustále s nimi válčí. Já třeba s klíčovým spojem Z Brna do Prahy na 9 mám problém, protože je to vlak, kterým se jezdí na školení. Regiojet osobně z loňska vnímám jako časově nespolehlivého dopravce, který není zárukou, že dojedu na místo v čas. Již jsem se vytrestal.. Jízdní řády byly podle mě nerealistické. (Leo Expres dojel s často mnohem menším zpožděním než Regiojet, nebo ČD) Navíc když jsem jel v minulosti, stalo se mi několikrát, že klimatizace nefungovala, což je opět v tomto případě velký problém. Dalším problémem je návaznost na další vlaky a uznání jízdenek z těchto návazných spojů. Ne každý jede z Brna hl. n.

+9/−1
27.8.2016 8:54

M48a53r79t45i77n 17S44p64i64c70a57k 8894428749876

jako katalizátor zkvalitnění služeb jsou soukromníci super. Zrovna Praha-brno má ale nejkvalitnější servis ze všech tratí. Zajišťují ho vlaky v celkové hodnotě přes 6,5 mld. Bohužel se soukromníci bojí např. do Plzně do Budějovic, do Liberce, tam je skutečná revoluce zapotřebí

+5/−1
27.8.2016 8:52

T87o53m56á14š 59D47v39o98ř56á25k 3185333426276

Do Liberce jezdí autobusy a perou se o to.

Vlakové spojení do Liberce totiž není nic moc...

0/0
27.8.2016 9:19

R23a16d47i34m 39P57o38l42á57š46e29k 9796313609819

Protože je tam mizerná trať.

0/0
27.8.2016 9:47

R11o29m32a66n 62N74o54v83a59k 6159761192546

nebojí, Jančura vyzobává třešničky a extrémně výdělečné tratě...na žádnou lokálku vám nepůjde (ale humbuk kvůli ní vyrobí)

0/−1
28.8.2016 11:01

M32i29r69o82s12l46a51v 64B20u64č12e26k 6583543941204

Furt dokola. Kde existuje řádný trh - ten přinese zlepšení služeb uživateli a nižší cenu. Kde je Odborář - tam je blaho a oživování neexistujícího pojmu - Zadarmo - tedy za 0 Kč. Čti - Nic dražšího nexistuje ...

+4/−1
27.8.2016 8:17

M84i79r25e78k 26Z54á94v85o66d79n52ý 7682327860298

Po dlouhé době (pro mě) pozitivní zpráva :)

+2/−3
27.8.2016 7:27

M62i48l82o20š 37S76a45l76o84š18e27k 7904643291493

Pomohlo by tak akorát vyházet z kanceláří nemakačenka a darmožrouty,kterých je tam hafol.Potom by ČD mohly jít s cenou dolů.

+1/−1
27.8.2016 7:17

S13t29a58n73i74s35l60a40v 37R76o34s82e26c31k93ý 9815429321459

Dotace, dotace a zase jen dotace....

+4/−2
27.8.2016 7:07

M48i77r74e44k 67Z42á49v12o40d69n98ý 7632407650268

A že si těmi 0 Kč pořádně vydělají :)

+4/0
27.8.2016 7:28

M75i32c20h58a22e92l 12C18h55a42r13v92á28t 9549908363842

Bóže, to zas bude nekonečný seriál o tom, jak je Jančura diskriminován...:-/

+5/−2
27.8.2016 6:47

P68e28t80r 71N37o84v89o40t34n32y 1301700381

"RegioJet na rozhodnutí kraje zareagoval tím, že poslal stejnou nabídku. „Jsme připraveni také zastavit v uvedených stanicích či akceptovat jízdenky integrovaného tarifu Pardubického kraje,“ řekl mluvčí Aleš Ondrůj. Podle něj nabídne RegioJet na trase větší kapacitu a rozsah služeb než České dráhy." Bez toho byste neudělali nic. Takže je aspoň vidět, kam kroky pana Duška směřujou.

+1/−2
27.8.2016 2:17

J23o92s26e98f 55J70ů71z83a 1208518463687

Ještě se měl zavázat k uznávání jízdenek podle TR10, a pak bych jeho nabídku přijal s tím, že v případě nesplnění bude nahrazen původním uchazečem.

0/0
27.8.2016 11:10

R29a11d64e48k 30J56a48n42a23t94a 9215846534482

„Tím se podle nařízení 1370 stává v tomto případě jakýkoli závazek veřejné služby ‚bezpředmětný‘, protože je zde dopravce, který oficiálně deklaruje, že je připraven tuto službu poskytovat, aniž by se kraj musel k čemukoli zavázat,“ uvedl majitel RegioJetu Radim Jančura.

----------

Obávám se že pan Jančura nechápe význam slova závazek. To není jen o tom, že by se kraj k něčemu zavazoval. Zavazuje se totiž především dopravce! Že bude tu linku jezdit za danou cenu po danou dobu. To je hlavní rozdíl oproti open-access režimu, kde se může dopravce rozhodnout spoj či celé podnikání ukončit v podstatě ze dne na den. Cestující se tak na tu linku mohou více spolehnout, najít si podle ní školu či zaměstnání například.

+9/0
27.8.2016 2:01

R47o29m27a86n 69T80y47č26k28a 3197768281987

„Rozumím soukromníkům, že chtějí kořistit na české železnici. Toto je ale služba občanům,“ tvrdí Dušek.

komunistická zrůda Rv

+20/−11
27.8.2016 1:27

J29a64r11o58m76í43r 12K17r82á35l 4900149754809

Tak bude kořistit ČD, no. :-/ Koukám, že se rétorika Duška za těch 40 let nijak nezměnila.

+5/−4
27.8.2016 7:07

R37a24d28e80k 41N54o16v32o51t65n32ý 5808652316125

Omyl, mělo být +

0/0
27.8.2016 9:45

J81i54ř71í 11K56o29c77u22r46e44k 6515514405648

Jo, podle komunistů by lidi měli pracovat bez nároku na mzdu. Proč? Pracují přece proto aby měli peníze a tím pádem kořistí úplně stejně jako kapitalista. :-P

+2/0
27.8.2016 15:06

R92o36m82a93n 98N19o12v10a38k 6449721912966

Typický regiojet = vyzobávat třešničky, dělat mediální humbuk a posílat na tratě zánovní vlaky s nefungující klimatizací ;-D

+7/−10
27.8.2016 1:10

Š22t45e35f94a77n 79F15r10i80č28a 7122288613586

Zánovní vlaky? To ani náhodou. Jsou to mnoho desítek let staré repasy, většinou po střední nebo generální opravě. Proto často ta nefunkční klimatizace, blokované dveře atd. Rv

+6/0
27.8.2016 3:29

M12i81l45a89n 13L75a67š58ť39o49v86k65a 8222104813258

Stejné vozy v počtu desítek nakoupila i Černá Díra;-D;-D;-D

+6/−4
27.8.2016 5:12

R37a37d63e31k 64J75a20n49a72t70a 9355636214172

To jo, ale nenamontovávali tam amatérsky kuchyňku (která je nejspíš jednou z přičin těch výpadků klimatizace, přetížili tím elektrickou síť ve voze).

0/0
28.8.2016 0:20

M79a74r46t59i98n 27J91i54r69o26u39s63e16k 7856185215678

Centrála RegioJet má dnes noční. ;-D

+10/−2
27.8.2016 0:03







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.