Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kde vzít na vyšší platy řidičů? Podraží jízdné, nebo je zaplatí kraje

Stát chce přidat řidičům autobusů. Kde vzít peníze, ale neví. Zdraží se jízdné, nebo kraje zaplatí dvě miliardy? Velký spor se vede především o hodiny za čekání na jízdy, řidiči totiž dostávají plně zaplaceno jen za řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D36a54v67i58d 65P39e59t96r 7530846940365

Raději platit vyšší daně a mít kvalitní (v perfektním technickém stavu) , čisté, s klimatizací, autobusy se spokojenými vyspanými řidiči.

Někdo by raději zvýšil jízdné, ale já jsem spíše pro vysoké daně a vysokou kvalitu veřejných služeb, je ovšem nemožné platit současné nízké daně a pak chtít kvalitní služby.

0/−3
27.8.2016 18:37

M73a93r41t39i80n 12B48a97r31t21e73k 5887641611553

Daně už jsou extrémně vysoké už teď a měly by se naopak snižovat.

+3/0
28.8.2016 6:50

J12o86s34e90f 12H48o40n58e15š 7261942370583

Cena nafty je na nízké úrovni,tak odtud vzít peníze na platy.Je to 10 Kč na litr nafty

0/0
27.8.2016 13:22

P91e82t57r 57V44o37n12d32r48a53c81e43k 7855251153470

Jak čtu ty vaše výplody v této diskusi, tak vám uniká fakt, že by stačilo ponížit brutální zisky majitelů autobusů a bylo by na platy řidičů ....... pro méně chápavé - podívejte se komu patří největší autobusové firmy !! Rozhodně chudáci to tedy nejsou ......

+4/−3
27.8.2016 5:19

P88e15t12r 62K51n34ě16b50o46r64t 8772688779460

Zlí kapitalisti! Mělo by se zase znárodňovat aby všechno patřilo všem. Pak by měl řidič stejný plat jako ředitel.

+2/0
27.8.2016 7:14

D12a32v19i64d 50P73e76t46r 7860426230115

Ono dříve měli třeba horníci na "předku" co dělali rekordy vyšší platy než členové ÚV KSČ, ( i tak by to šlo), ale podle mne by měl být podíl mezi nejvyšším a minimálním platem 4:1 až 6:1, ale více už ne, takže nejvyšší plat = minimální mzda x 6.

0/−1
27.8.2016 18:41

M30a52r47t74i96n 11B50a52r12t63e52k 5127511511463

To chcete soukromým firmám nařizovat kolik můžou maximálně svým špičkovým zaměstnancům platit?

0/0
28.8.2016 6:46

J92i79n75d59ř64i29c26h 43Š26k92o22p48e67k 4595561910105

ne, postačí když se stanoví, kolik minimálně musí dávat svým zaměstnancům

0/0
28.8.2016 13:55

K41a97r86e40l 53H44o23r34á65k 2248929103793

A co je špatného na tom, aby měl ředitel stejný plat jako řidič?

0/0
28.8.2016 12:17

J67i28ř56í 93P10l85a32v22s95k66ý 9130596351359

tak jisteze ... spravny podnikatel svoji firmu neprovozuje pro mrzky zisk, ale pro nejake to "blaholidu" ;-D

+1/0
27.8.2016 9:43

M38a50r92t59i11n 31K53a24r20á96s11e78k 9548193458708

Tak mrknul na jednoho z nejuspesnejsi provozovatelu autobusu Arriva (byvala Veolia) - konkretne Arriva Morava.

Zisk za rok 2014 (posledni zverejnene udaje): 32 milionu

Mzdove naklady za rok 2014: 480 milionu

Tj kdyby firma rozdala cely svuj "brutalni zisk" zamestnancum, tak muze zvysit mzdy o 6,5%

+3/0
27.8.2016 9:44

J29i46n75d97ř45i27c48h 81Š37k44o95p42e38k 4485601150255

těch 32 mil zisku je minimální hodnota zisku, která se již nedokázala vyvést za hranice, případně snížit přes spřátelené firmy. Ve skutečnosti je zisk větší, jen se ho většina "ztratí"

0/−1
27.8.2016 16:49

Š92t30e73f63a92n 49F84r68i70č26a 7772488903506

Není důvod zdražovat jízdné. Firmy musí lépe hospodařit, jinak přijdou o cestující. V Bavorsku zaplatím na regionální autobusové lince často i nižší jízdné, než v Česku, přesto tam mají řidiči násobně vyšší platy, než jejich kolegové v Čechách.

+2/−2
27.8.2016 3:36

D60a91v58i90d 15P24e17t86r 7560236570635

V Německu je doprava dotována velmi silně, díky vyšším daním si to Německo může dovolit. Lze si vybrat-buď platit poměrně nízké dnaně, jako teď v ČR a nít nekvalitní a drahé veřejné služby nebo platit vysoké daně, jako v Německu nebo ve Šédsku a mít levné a kvalitní veřejné služby (já jsem pro vysoké daně a kvalitní veřejnou službu).

+2/0
27.8.2016 6:39

J68i92ř15í 63P15l80a17v57s79k54ý 9520316441769

ja jsem pro nizke dane, ktere zajisti zakladni sluzby statu, a doplnkove sluzby at si kazdy financuje sam, podle toho, jake sluzby vyuziva.

+2/0
27.8.2016 9:46

F14r81a66n77t56i40s75e52k 46M50i32k33e52s 8273687790712

At to udelaji jako v NYC. Kdyz chteji machri z metra pridat, zvysi jizdne!

+1/0
26.8.2016 22:34
Foto

B20r94o98n43i30s62l88a18v 29G67a45b97r39y56š 2812869331

Je pravdou, že v dopravě je nejdražší položkou lidská síla. Ale vše se nemusí točit kolem ní.

Pokud by dopravce zapojil mozek a zaměstnal lidi, kteří se v dopravě vyznají a rozumějí jí, nemusel by pořád brečet nad tím, jak málo má na provoz peněz. Bohužel se v dopravě placatí ti, které práce nebaví a dávají to na sobě znát zmršenými projekty. Ušetřit se dá mnoha způsoby a vůbec to nemusí odnášet řidiči. Např.:

- Zastávky na znamení - zkrátí se jízdní doby, sníží se počet vypravených vozidel, sníží se finanční náročnost na provoz spojů. Zkrácením jízdní doby se logicky zvýší cestovní rychlost.

- Změna linkového vedení - místo klasického "odkudkoliv kamkoliv" by se mohla aplikovat intervalová doprava s páteřními linkami. Je však nutné dbát na optimální počet přestupních procesů na síti.

- Změna oběhů - nevím, proč by se společně s řidičem muselo na konečné flákat i vozidlo. Už v několika městech funguje, že se řidiči střídají v polovině spoje a vůz tak zbytečně netráví čas v obratišti.

- Nasazování nízkokapacitních vozidel - bez škrtání spojů mohou být na lince provozována menší vozidla.

- Využívání jiných druhů dopravy - pokud má autobus ve špičce interval 4 minuty, pak už je linka zralá na tramvaj. Dále nahradit autobusové linky trolejbusovými. Nafta a plyn tady nebudou věčně a téměř vše už dnes pohání elektřina. Je to to samé, jako když chci ušetřit za topení v zimě, tak investuju nějakou větší částku do oken, která lépe těsní a v zimě tolik neprotopím. Návratnost je poměrně rychlá.

Někteří současní dopravci, či spíše úředníci na dopravních odborech, však bohužel nemají mentální kapacitu na to, aby pochopili některé metody, kterými lze dopravu zkvalitnit a zefektivnit.

+1/−1
26.8.2016 22:27

J57i38ř39í 25P46r15ů26š27a 7695802205879

Vzhledem k tomu že ve výběrovém řízení stejně vítězí nejnižší cena, nebude důvod přidávat. A když se stanoví minimální mzda řidiče tak si dopravce najde způsob jak řidiče obrat na různých pokutách.

+2/0
26.8.2016 19:02

R22a37d85e69k 58J52a86n24a23t24a 9725466204212

Musely by být ve smlouvě hodně vysoká pokuty za neodjeté spoje. Pak by si zaměstnavatel spočítal předem, že s hodně nízkou nabídkou nemá cenu do soutěže jít, protože by musel dát nízké mzdy a řidiči by mu mohli utéct.

A samozřejmě, na ty pokuty bankovní záruku. Aby se jim nedalo vyhnout krachem firmy a založením nové.

0/0
26.8.2016 21:36

D41a46v94i64d 63P98e75t24r 7860526420655

Naštěstí dochází řidiči, mladí to dělat moc nechtějí a starší postupně odcházejí do důchodu, takže kdo vůbec bude chtít jako dopravce mít řidiče, prostě bude muset přidat.

+1/0
27.8.2016 6:41

J93i77n39d61ř20i74c76h 79Š43k97o86p55e51k 4425671710595

Svobodu volby mají. Buď si firmy sníží zisky, něco přihodí kraj a obsluha bude zachována, nebo mzdy se nezvýší a obsluha nebude, protože nebude mít časem kdo řídit busy

+1/0
26.8.2016 18:28

R20o28m28a82n 98P19o60l62á69č15e95k 5106689935

A co půjdou ti řidiči dělat?

0/0
26.8.2016 21:26

R29a75d80e22k 34J13a48n46a91t13a 9215346854942

Nějakou jinou práci (nezaměstnanost je nízká, volných míst spousta). Ti flexibilnější půjdou řídit do zahraničí.

+3/0
26.8.2016 21:31

R62o96m91a49n 65P94o68l69á42č56e42k 5256689565

To moc nehrozí jinak by to udělali už ted když ta situace je tak na h....

0/0
26.8.2016 22:13

J24i73n18d84ř24i31c16h 42Š26k39o29p34e66k 4175161930955

časem nebude mít kdo jezdit = ne hned budou bez řidičů, ale postupně. Někteří odejdou do důchodu, jiní do ciziny, další mimo obor. Noví nepřijdou

+1/0
26.8.2016 23:29

B14e56n 63P70a30v49k10a 1417973607721

Jasně, že se zdraží jízdné! Co asi jiného komouši!8-o

+3/−5
26.8.2016 17:17

R42a64d53e77k 87J73a38n17a88t88a 9285536774332

Proč "komouši"?

Je to naopak - zatimco v kapitalismu korelace mezi mzdami v oboru a cenou výrobků existuje, v komunismu je setřena.

+2/0
26.8.2016 17:29

J76i66n81d58ř87i73c72h 38Š98k77o53p47e17k 4235421200335

v kapitalismu taky nefunguje.

Např. nedostatek řidičů kamionů a jejich průměrná mzda cca 15 000 Kč moc nahoru nejde;-D

+2/0
26.8.2016 18:28

R50a88d50e88k 48J50a54n95a59t28a 9275756524362

Nedostatek řidičů kamionů je mediální fikce. Pokud by byl skutečný nedostatek, tak jim přidají. Musejí snad firmy odmítat zakázky, ubyvá snad kamionů na silnicích?

Druhá věc je, že k té poměrně nízké mzdy dostávají diety. To sice není součást mzdy, ale řidiči to tak chápou. Peníze jako peníze.

0/−1
26.8.2016 21:33

R33o85m13a48n 90S22t66o35n32e72k 1649203159691

Některe firmy už musi odmitat zakazky nedavno byl zde o tom članek

0/0
26.8.2016 21:52

J74i40n28d82ř47i10c76h 63Š38k82o32p69e32k 4405701970295

žádná fikce to není.

Zakázky už odmítat musí, mnoha dopravcům chybí řidiči autobusů

Diety nemají s mzdou nic společného, nepočítají se do základu pro podporu, důchod ani nemocenskou.

Když tě zaměstnanvatel odsouhlasí služební jízdu tvým autem a zaplatí cestovní náhradu, taky nejde říct, že tyhle prachy jsou tvou mzdou. Nejsou, je to náhrada za použití vlastního auta (tj. náhrada za opotřebení)

0/0
27.8.2016 7:42

R12a75d91e49k 98J26a11n74a83t11a 9775336394822

"nepočítají se do základu pro podporu, důchod ani nemocenskou"

To vím. A vědí to kamioňáci? Oni dostanou ta eura. Teď a tady. Ǎč by byl správnější si je uspořit na soukromé důchodové pojištění, oni je utratí.

"Odsouhlasí služební jízdu tvým autem a zaplatí cestovní náhradu"

Pozor na to, že náhrada za auto zhruba odpovídá nákladům na něj. Diety (zvané stravné) ale nikoliv. Silně pochybuju, že kamioňák těch 45 EUR denně (nebo kolik to dostávají) prožere. Za prvé na to nemá čas, za druhé si může vést jídlo z domova, za třetí v oblastech kde se pohybuje (nějaké benzínky, nikoliv centra měst s drahými restauracemi) se dá najíst celkem levně.

+1/0
27.8.2016 11:25

J77i75n24d77ř76i79c26h 97Š88k96o50p63e43k 4265591500675

možná to kamioňáci vědí, možná ne, každopádně slušná firma diety nevydává, nezapočítává a neuvádí jako mzdu

náhrada za auto neodpovídá plně nákladům na něj. Je tam fixní částka a částka závisející na spotřebě. Osobně jsem to počítal, a pokud se autem jezdí služebně v určitém rozsahu, náhrady za tyto cesty jsou schopny pokrýt celý provoz auta (tj. včetně cest soukromých), takže rezerva tam je. Stejně jako u toho jídla

0/0
27.8.2016 16:52

D15a30v95i71d 69P16e53t72r 7640436800685

Před rokem 1989 se např. cena jízdenky ve vlaku či autobusu neměnila 30 let.

0/0
27.8.2016 6:44

A75d47a80m 59Š16v17e90h54l59a 7549105407143

A byla v poměru ke mzdám mnohem vyšší než dnes.

0/0
27.8.2016 12:10

D35a37v16i81d 65P60e17t78r 7800806610685

Jízdenka v MDH stála jednu korunu, vlak do 10 km také 1Kčs, do 20 km 2Kčs do 300 km 4 kčs , ale např. měsíční jízdenka do 30 km, stála 21Kčs, síťová jízdenka 20Kčs (průměrný hrubý plat v roce 1988 2800 Kčs-tak si to porovnejte).

V poměru ke mzdám byly levnější, především jízdenky, bydlení, voda a energie, poměrně drahá byla elektronika, auta a věci považované za luxusní.

Potraviny byly v poměru k platu dražší, ale také mnohem kvalitnější-jen byl malý výběr (něco vždy bylo, ale sehnat např. telecí, nebo šunku, byl docela problém a nemluvě o mandarinkách.)

+1/0
27.8.2016 18:50

V76l33a13s58t44a 94S21v49o60b17o46d43a 4559519704

Odeberte nějaké peníze těm kteří jsou přeplaceni /poslanci, senátoři, soudci, politické strany a podobně/. Když se našli peníze pro učitele, kteří malí polodenní zaměstnání s celodenním platem a ještě spousty volna, tak proč by se nenašli pro řidiče kteří to nemají lehké.

+5/−5
26.8.2016 17:13

M10i95c67h73a25l 70V44i63t33e87k 2213571630102

mozna jste si spletl rok, ale dnes uz ridice neplati stat ale ten u koho jsou zamestnani. A ten na jejich platy musi vydelat tj. treba tak ze se zdrazi jizdne...

+2/0
26.8.2016 17:16

J86i24n77d13ř36i13c58h 56Š59k47o14p48e32k 4665911810645

platí je soukromé firmy z veřejných peněz

+3/0
26.8.2016 18:48

J21a64n 64Z48a14b64a19b26a 8154524458904

typicky socdem. S vysoutěženou cenou hnout nesmíte, na dotacích vám nepřidáme, ale zvednout platy nařídíme...

+11/−1
26.8.2016 16:29

J10i79n93d33ř34i81c13h 20Š39k95o93p21e61k 4905281500575

problém firem, že si myslí, že jim řidiči budou k dispozici 12 h za min. plat

+2/0
26.8.2016 18:49

R78a62d97e22k 32J56a19n58a45t76a 9965726604892

Nojo, to je je jedna z příčin, proč jsou autobusy pro kraje "levnější", než vlaky.

Za cenu, že řidiči autobusů za obdobně zodpovědnou práci berou méně, jsou přetíženi a nespokojeni.

+4/0
26.8.2016 16:25

V22á58c75l64a24v 79Z66a28j56í61č84e69k 4980121728296

Tak se podívejte za hranice do Německa. Když to tady nejde a tam ano, tak zjistěte jak to tam dělají a kolik stojí jízdné v Německu v poměru k výdělkům. Zjistěte si i výdělky řidičů. Stejný poměr nechte u nás na naše příjmy. Tam jezdí autobusy poměrně zaplněné, často, jezdit autobusem nebo vlakem je tam pro občany levnější než autem a ekologičtější. Zjistěte si, jak to tam dělají.

+1/0
26.8.2016 16:06

R62o16m40a63n 16P40o22l43á89č30e58k 5556379185

Pak by nebylo špatné říct i B. Kolik v Německu do dopravy sypou města/kraje...

+1/0
26.8.2016 16:15

V52á29c26l46a27v 56Z47a21j61í32č11e27k 4760381228306

Tak udělejme také to B!

0/0
26.8.2016 17:11

R82o89m95a38n 46P42o66l30á76č77e68k 5556159675

A kde bere B? ;-D;-D;-D;-D

0/0
26.8.2016 21:26

M51a58r75t36i44n 47K51a52r64á61s66e40k 9158233858768

Tak ono neni problem aby stat nasypal do autobusu vice, jenze logicky nechce....

A jizdne u nas rozhodne drahe neni, i s ohledem na ceske mzdy...

0/0
26.8.2016 16:32

V27á91c60l98a34v 30Z18a93j50í32č52e48k 4770711518786

Logicky nechce... v čem je talogika?Dopravní obslužnost je co?

0/0
26.8.2016 17:09

M68a13r55t73i81n 39K85a69r64á30s32e64k 9338333558888

V cem je ta logika - kdyz vam budu chtit prodat kure za 50 kc, nebo vam reknu ze si to same kure muzete koupit za 70 kc, tak logicky budete chtit zapltit jen tech 50 kc a ne 70, ze stejne logiky se statu nechce platit za dopravu vice, pri stejnem rozsahu sluzeb..

0/0
26.8.2016 19:25

R12o84m27a69n 30V84o58l57f 6170534832951

Rada je prostá, vyhodit polovinu darmožroutů (pardon manažerů) a bude peněz dost, ti, kteří denně jezdí si to určitě zaslouží

+10/−4
26.8.2016 15:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.