Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kde vzít na vyšší platy řidičů? Podraží jízdné, nebo je zaplatí kraje

Stát chce přidat řidičům autobusů. Kde vzít peníze, ale neví. Zdraží se jízdné, nebo kraje zaplatí dvě miliardy? Velký spor se vede především o hodiny za čekání na jízdy, řidiči totiž dostávají plně zaplaceno jen za řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D78a76v72i92d 61P76e70t53r 7610576220805

Raději platit vyšší daně a mít kvalitní (v perfektním technickém stavu) , čisté, s klimatizací, autobusy se spokojenými vyspanými řidiči.

Někdo by raději zvýšil jízdné, ale já jsem spíše pro vysoké daně a vysokou kvalitu veřejných služeb, je ovšem nemožné platit současné nízké daně a pak chtít kvalitní služby.

0/−3
27.8.2016 18:37

M48a89r18t48i24n 88B66a21r88t11e83k 5147501171663

Daně už jsou extrémně vysoké už teď a měly by se naopak snižovat.

+3/0
28.8.2016 6:50

J48o55s44e28f 11H81o47n18e19š 7621902310593

Cena nafty je na nízké úrovni,tak odtud vzít peníze na platy.Je to 10 Kč na litr nafty

0/0
27.8.2016 13:22

P22e95t13r 10V46o83n35d63r92a64c33e42k 7805391163210

Jak čtu ty vaše výplody v této diskusi, tak vám uniká fakt, že by stačilo ponížit brutální zisky majitelů autobusů a bylo by na platy řidičů ....... pro méně chápavé - podívejte se komu patří největší autobusové firmy !! Rozhodně chudáci to tedy nejsou ......

+4/−3
27.8.2016 5:19

P65e83t90r 77K72n29ě45b93o18r66t 8452308889350

Zlí kapitalisti! Mělo by se zase znárodňovat aby všechno patřilo všem. Pak by měl řidič stejný plat jako ředitel.

+2/0
27.8.2016 7:14

D10a15v79i13d 29P67e51t71r 7180476170305

Ono dříve měli třeba horníci na "předku" co dělali rekordy vyšší platy než členové ÚV KSČ, ( i tak by to šlo), ale podle mne by měl být podíl mezi nejvyšším a minimálním platem 4:1 až 6:1, ale více už ne, takže nejvyšší plat = minimální mzda x 6.

0/−1
27.8.2016 18:41

M63a29r80t34i45n 58B14a37r78t55e78k 5647751301273

To chcete soukromým firmám nařizovat kolik můžou maximálně svým špičkovým zaměstnancům platit?

0/0
28.8.2016 6:46

J40i79n11d89ř26i95c57h 43Š44k17o79p34e36k 4175451250495

ne, postačí když se stanoví, kolik minimálně musí dávat svým zaměstnancům

0/0
28.8.2016 13:55

K15a63r81e38l 73H53o47r64á95k 2528769943773

A co je špatného na tom, aby měl ředitel stejný plat jako řidič?

0/0
28.8.2016 12:17

J10i57ř49í 12P75l50a89v16s36k29ý 9730126831759

tak jisteze ... spravny podnikatel svoji firmu neprovozuje pro mrzky zisk, ale pro nejake to "blaholidu" ;-D

+1/0
27.8.2016 9:43

M11a23r96t56i54n 29K70a28r59á80s22e76k 9968713258718

Tak mrknul na jednoho z nejuspesnejsi provozovatelu autobusu Arriva (byvala Veolia) - konkretne Arriva Morava.

Zisk za rok 2014 (posledni zverejnene udaje): 32 milionu

Mzdove naklady za rok 2014: 480 milionu

Tj kdyby firma rozdala cely svuj "brutalni zisk" zamestnancum, tak muze zvysit mzdy o 6,5%

+3/0
27.8.2016 9:44

J58i91n47d91ř40i84c55h 35Š59k94o23p72e64k 4725741110545

těch 32 mil zisku je minimální hodnota zisku, která se již nedokázala vyvést za hranice, případně snížit přes spřátelené firmy. Ve skutečnosti je zisk větší, jen se ho většina "ztratí"

0/−1
27.8.2016 16:49

Š79t44e80f29a50n 62F96r30i55č37a 7782828263696

Není důvod zdražovat jízdné. Firmy musí lépe hospodařit, jinak přijdou o cestující. V Bavorsku zaplatím na regionální autobusové lince často i nižší jízdné, než v Česku, přesto tam mají řidiči násobně vyšší platy, než jejich kolegové v Čechách.

+2/−2
27.8.2016 3:36

D77a39v39i56d 57P39e34t83r 7630316660705

V Německu je doprava dotována velmi silně, díky vyšším daním si to Německo může dovolit. Lze si vybrat-buď platit poměrně nízké dnaně, jako teď v ČR a nít nekvalitní a drahé veřejné služby nebo platit vysoké daně, jako v Německu nebo ve Šédsku a mít levné a kvalitní veřejné služby (já jsem pro vysoké daně a kvalitní veřejnou službu).

+2/0
27.8.2016 6:39

J97i92ř21í 32P45l17a56v13s32k70ý 9700916241219

ja jsem pro nizke dane, ktere zajisti zakladni sluzby statu, a doplnkove sluzby at si kazdy financuje sam, podle toho, jake sluzby vyuziva.

+2/0
27.8.2016 9:46

F28r51a76n87t35i79s31e26k 39M56i93k94e44s 8713977310142

At to udelaji jako v NYC. Kdyz chteji machri z metra pridat, zvysi jizdne!

+1/0
26.8.2016 22:34
Foto

B55r45o85n41i40s59l56a44v 67G60a79b62r30y36š 2162849861

Je pravdou, že v dopravě je nejdražší položkou lidská síla. Ale vše se nemusí točit kolem ní.

Pokud by dopravce zapojil mozek a zaměstnal lidi, kteří se v dopravě vyznají a rozumějí jí, nemusel by pořád brečet nad tím, jak málo má na provoz peněz. Bohužel se v dopravě placatí ti, které práce nebaví a dávají to na sobě znát zmršenými projekty. Ušetřit se dá mnoha způsoby a vůbec to nemusí odnášet řidiči. Např.:

- Zastávky na znamení - zkrátí se jízdní doby, sníží se počet vypravených vozidel, sníží se finanční náročnost na provoz spojů. Zkrácením jízdní doby se logicky zvýší cestovní rychlost.

- Změna linkového vedení - místo klasického "odkudkoliv kamkoliv" by se mohla aplikovat intervalová doprava s páteřními linkami. Je však nutné dbát na optimální počet přestupních procesů na síti.

- Změna oběhů - nevím, proč by se společně s řidičem muselo na konečné flákat i vozidlo. Už v několika městech funguje, že se řidiči střídají v polovině spoje a vůz tak zbytečně netráví čas v obratišti.

- Nasazování nízkokapacitních vozidel - bez škrtání spojů mohou být na lince provozována menší vozidla.

- Využívání jiných druhů dopravy - pokud má autobus ve špičce interval 4 minuty, pak už je linka zralá na tramvaj. Dále nahradit autobusové linky trolejbusovými. Nafta a plyn tady nebudou věčně a téměř vše už dnes pohání elektřina. Je to to samé, jako když chci ušetřit za topení v zimě, tak investuju nějakou větší částku do oken, která lépe těsní a v zimě tolik neprotopím. Návratnost je poměrně rychlá.

Někteří současní dopravci, či spíše úředníci na dopravních odborech, však bohužel nemají mentální kapacitu na to, aby pochopili některé metody, kterými lze dopravu zkvalitnit a zefektivnit.

+1/−1
26.8.2016 22:27

J47i20ř71í 45P79r88ů82š72a 7225882165169

Vzhledem k tomu že ve výběrovém řízení stejně vítězí nejnižší cena, nebude důvod přidávat. A když se stanoví minimální mzda řidiče tak si dopravce najde způsob jak řidiče obrat na různých pokutách.

+2/0
26.8.2016 19:02

R59a62d18e86k 98J72a70n19a65t82a 9645446564742

Musely by být ve smlouvě hodně vysoká pokuty za neodjeté spoje. Pak by si zaměstnavatel spočítal předem, že s hodně nízkou nabídkou nemá cenu do soutěže jít, protože by musel dát nízké mzdy a řidiči by mu mohli utéct.

A samozřejmě, na ty pokuty bankovní záruku. Aby se jim nedalo vyhnout krachem firmy a založením nové.

0/0
26.8.2016 21:36

D33a86v58i78d 76P41e73t18r 7640226430665

Naštěstí dochází řidiči, mladí to dělat moc nechtějí a starší postupně odcházejí do důchodu, takže kdo vůbec bude chtít jako dopravce mít řidiče, prostě bude muset přidat.

+1/0
27.8.2016 6:41

J45i72n50d61ř50i75c82h 32Š77k53o73p12e67k 4285291850245

Svobodu volby mají. Buď si firmy sníží zisky, něco přihodí kraj a obsluha bude zachována, nebo mzdy se nezvýší a obsluha nebude, protože nebude mít časem kdo řídit busy

+1/0
26.8.2016 18:28

R76o11m16a62n 24P53o35l96á87č11e56k 5376829305

A co půjdou ti řidiči dělat?

0/0
26.8.2016 21:26

R43a78d43e60k 36J51a29n19a23t82a 9155976494642

Nějakou jinou práci (nezaměstnanost je nízká, volných míst spousta). Ti flexibilnější půjdou řídit do zahraničí.

+3/0
26.8.2016 21:31

R79o34m13a39n 15P88o44l35á29č89e44k 5666879465

To moc nehrozí jinak by to udělali už ted když ta situace je tak na h....

0/0
26.8.2016 22:13

J96i50n84d43ř76i96c45h 28Š47k84o50p52e63k 4505581850525

časem nebude mít kdo jezdit = ne hned budou bez řidičů, ale postupně. Někteří odejdou do důchodu, jiní do ciziny, další mimo obor. Noví nepřijdou

+1/0
26.8.2016 23:29

B11e70n 30P97a48v46k75a 1127793907371

Jasně, že se zdraží jízdné! Co asi jiného komouši!8-o

+3/−5
26.8.2016 17:17

R88a97d34e16k 61J84a52n34a45t18a 9575636314132

Proč "komouši"?

Je to naopak - zatimco v kapitalismu korelace mezi mzdami v oboru a cenou výrobků existuje, v komunismu je setřena.

+2/0
26.8.2016 17:29

J37i66n20d67ř14i93c82h 65Š49k84o79p45e45k 4355291860945

v kapitalismu taky nefunguje.

Např. nedostatek řidičů kamionů a jejich průměrná mzda cca 15 000 Kč moc nahoru nejde;-D

+2/0
26.8.2016 18:28

R40a30d43e48k 56J56a61n53a38t43a 9965116104752

Nedostatek řidičů kamionů je mediální fikce. Pokud by byl skutečný nedostatek, tak jim přidají. Musejí snad firmy odmítat zakázky, ubyvá snad kamionů na silnicích?

Druhá věc je, že k té poměrně nízké mzdy dostávají diety. To sice není součást mzdy, ale řidiči to tak chápou. Peníze jako peníze.

0/−1
26.8.2016 21:33

R35o21m50a83n 25S72t74o23n79e68k 1839143519491

Některe firmy už musi odmitat zakazky nedavno byl zde o tom članek

0/0
26.8.2016 21:52

J21i98n72d88ř98i82c37h 76Š36k72o16p32e70k 4215571410385

žádná fikce to není.

Zakázky už odmítat musí, mnoha dopravcům chybí řidiči autobusů

Diety nemají s mzdou nic společného, nepočítají se do základu pro podporu, důchod ani nemocenskou.

Když tě zaměstnanvatel odsouhlasí služební jízdu tvým autem a zaplatí cestovní náhradu, taky nejde říct, že tyhle prachy jsou tvou mzdou. Nejsou, je to náhrada za použití vlastního auta (tj. náhrada za opotřebení)

0/0
27.8.2016 7:42

R37a15d87e78k 44J68a98n18a45t20a 9255576684352

"nepočítají se do základu pro podporu, důchod ani nemocenskou"

To vím. A vědí to kamioňáci? Oni dostanou ta eura. Teď a tady. Ǎč by byl správnější si je uspořit na soukromé důchodové pojištění, oni je utratí.

"Odsouhlasí služební jízdu tvým autem a zaplatí cestovní náhradu"

Pozor na to, že náhrada za auto zhruba odpovídá nákladům na něj. Diety (zvané stravné) ale nikoliv. Silně pochybuju, že kamioňák těch 45 EUR denně (nebo kolik to dostávají) prožere. Za prvé na to nemá čas, za druhé si může vést jídlo z domova, za třetí v oblastech kde se pohybuje (nějaké benzínky, nikoliv centra měst s drahými restauracemi) se dá najíst celkem levně.

+1/0
27.8.2016 11:25

J75i86n76d48ř85i93c84h 11Š37k85o35p38e22k 4165871100675

možná to kamioňáci vědí, možná ne, každopádně slušná firma diety nevydává, nezapočítává a neuvádí jako mzdu

náhrada za auto neodpovídá plně nákladům na něj. Je tam fixní částka a částka závisející na spotřebě. Osobně jsem to počítal, a pokud se autem jezdí služebně v určitém rozsahu, náhrady za tyto cesty jsou schopny pokrýt celý provoz auta (tj. včetně cest soukromých), takže rezerva tam je. Stejně jako u toho jídla

0/0
27.8.2016 16:52

D89a18v57i36d 71P22e22t16r 7210926530395

Před rokem 1989 se např. cena jízdenky ve vlaku či autobusu neměnila 30 let.

0/0
27.8.2016 6:44

A83d29a40m 25Š57v58e63h45l45a 7699645897503

A byla v poměru ke mzdám mnohem vyšší než dnes.

0/0
27.8.2016 12:10

D21a12v77i17d 81P72e78t33r 7130366560105

Jízdenka v MDH stála jednu korunu, vlak do 10 km také 1Kčs, do 20 km 2Kčs do 300 km 4 kčs , ale např. měsíční jízdenka do 30 km, stála 21Kčs, síťová jízdenka 20Kčs (průměrný hrubý plat v roce 1988 2800 Kčs-tak si to porovnejte).

V poměru ke mzdám byly levnější, především jízdenky, bydlení, voda a energie, poměrně drahá byla elektronika, auta a věci považované za luxusní.

Potraviny byly v poměru k platu dražší, ale také mnohem kvalitnější-jen byl malý výběr (něco vždy bylo, ale sehnat např. telecí, nebo šunku, byl docela problém a nemluvě o mandarinkách.)

+1/0
27.8.2016 18:50

V44l66a39s49t76a 73S81v78o88b43o42d95a 4549919744

Odeberte nějaké peníze těm kteří jsou přeplaceni /poslanci, senátoři, soudci, politické strany a podobně/. Když se našli peníze pro učitele, kteří malí polodenní zaměstnání s celodenním platem a ještě spousty volna, tak proč by se nenašli pro řidiče kteří to nemají lehké.

+5/−5
26.8.2016 17:13

M72i52c19h36a72l 21V65i17t32e70k 2943191250452

mozna jste si spletl rok, ale dnes uz ridice neplati stat ale ten u koho jsou zamestnani. A ten na jejich platy musi vydelat tj. treba tak ze se zdrazi jizdne...

+2/0
26.8.2016 17:16

J57i20n49d17ř21i31c11h 63Š11k78o40p24e23k 4765381330875

platí je soukromé firmy z veřejných peněz

+3/0
26.8.2016 18:48

J73a49n 76Z34a41b37a62b14a 8894184928274

typicky socdem. S vysoutěženou cenou hnout nesmíte, na dotacích vám nepřidáme, ale zvednout platy nařídíme...

+11/−1
26.8.2016 16:29

J83i68n50d21ř83i79c27h 95Š47k43o51p67e60k 4315171710715

problém firem, že si myslí, že jim řidiči budou k dispozici 12 h za min. plat

+2/0
26.8.2016 18:49

R42a35d91e19k 92J65a84n36a71t17a 9435256744822

Nojo, to je je jedna z příčin, proč jsou autobusy pro kraje "levnější", než vlaky.

Za cenu, že řidiči autobusů za obdobně zodpovědnou práci berou méně, jsou přetíženi a nespokojeni.

+4/0
26.8.2016 16:25

V67á96c73l91a84v 23Z40a53j36í27č48e18k 4550531388906

Tak se podívejte za hranice do Německa. Když to tady nejde a tam ano, tak zjistěte jak to tam dělají a kolik stojí jízdné v Německu v poměru k výdělkům. Zjistěte si i výdělky řidičů. Stejný poměr nechte u nás na naše příjmy. Tam jezdí autobusy poměrně zaplněné, často, jezdit autobusem nebo vlakem je tam pro občany levnější než autem a ekologičtější. Zjistěte si, jak to tam dělají.

+1/0
26.8.2016 16:06

R88o69m11a82n 81P46o31l83á57č76e41k 5276289935

Pak by nebylo špatné říct i B. Kolik v Německu do dopravy sypou města/kraje...

+1/0
26.8.2016 16:15

V90á33c40l10a36v 91Z76a62j20í97č78e57k 4220601658666

Tak udělejme také to B!

0/0
26.8.2016 17:11

R47o45m28a25n 63P14o33l85á23č65e23k 5906559625

A kde bere B? ;-D;-D;-D;-D

0/0
26.8.2016 21:26

M81a75r94t10i30n 23K64a29r97á89s62e76k 9338293708478

Tak ono neni problem aby stat nasypal do autobusu vice, jenze logicky nechce....

A jizdne u nas rozhodne drahe neni, i s ohledem na ceske mzdy...

0/0
26.8.2016 16:32

V52á36c45l25a74v 60Z79a57j71í18č75e94k 4120161638966

Logicky nechce... v čem je talogika?Dopravní obslužnost je co?

0/0
26.8.2016 17:09

M95a17r33t93i82n 77K88a71r47á25s14e60k 9448163428328

V cem je ta logika - kdyz vam budu chtit prodat kure za 50 kc, nebo vam reknu ze si to same kure muzete koupit za 70 kc, tak logicky budete chtit zapltit jen tech 50 kc a ne 70, ze stejne logiky se statu nechce platit za dopravu vice, pri stejnem rozsahu sluzeb..

0/0
26.8.2016 19:25

R46o41m93a29n 17V20o12l46f 6590294492501

Rada je prostá, vyhodit polovinu darmožroutů (pardon manažerů) a bude peněz dost, ti, kteří denně jezdí si to určitě zaslouží

+10/−4
26.8.2016 15:34







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.