Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výpravčí nahrazuje moderní technika, bude i ve venkovských zastávkách

Z desítek nádraží v Česku mizí kvůli přechodu na dálkové řízení železnice výpravčí. Cestující by ale o aktuální informace o spojích přijít neměli. Správa železniční dopravní cesty chce i na malé zastávky postupně umístit elektronické tabule. Chystá se i nová aplikace pro chytré telefony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45e50t74r 60N64o40v28o56t93n40y 1821730861

A kdo bude rozdávat strojvedoucím všehny ty OPčka, když se "náhodou" něco SŽDC rozbije a nebo když zrovna dělá vozidlo ČD zkušební jízdu pro SŽDC na trati po výluce zdarma?

+1/0
29.8.2016 21:07

J23i64ř15í 30P91r18ů58š87a 7595972465349

Neboj i tohle dávno ošetřeno v Praze se objevuje amerika a z Přerova se řídí půlka Moravy dálkově už pár let.

0/0
29.8.2016 21:38

J75i98r28i 97Z71u72z15a88ň97á64k 4768750423766

Dobře to funguje v létě a nedej Bože aby se vrátily zimy -20 a sněhu,až po zadnici,tak sbohem techniko a vše je zastaveno to je zkušenost z tratí(lokálky)a všichni spoléhali,když byly silnice zaváté a nic nepremávalo,že aspoň dráha bude fungovat,tak vám nepomůže žádný chytrý telefon.;-D;-D

+2/−1
29.8.2016 11:47

R67o70m79a38n 37S23t23o88n62e75k 1129713549161

jediný velké přerušení provozu na železnici v nedávné době byl mrznoucí déšť který se zachytával na trolejích ale tam by vám nepomohl ani výpravčí

+1/0
29.8.2016 13:39

K64u42b85a 52S38a36n87t41i10k 6576319672766

??? ;-D

0/0
29.8.2016 11:43

K83u87b57a 86S38a87n25t49i86k 6176319702326

Pokles zaměstnanců je špatně, ale technický pokrok asi nezastavíte. A k těm dalším...aplikace může být fajn pomocník na cesty a snad konečně budou nádraží v ČR vypadat lépe.

0/0
29.8.2016 11:17

J20a86n 46J51e95m10e27l98k34a 1645780

Lépe asi ne, budou to takové zavřené domy hrůzy. Jako v Neměcku za Libereckem.

+1/0
29.8.2016 16:43
Foto

L34u46k15á87š 36R70e31j17n69a46r39t 8108140878722

Takže si pustíme přednostu stanice a zamáčkneme slzu. Divná digitální doba.

+5/−1
29.8.2016 9:43

J82a38n 65K77l34i63m80a 7160253110932

Sždc zřídí dálkové řízení za několik desítek miliard zruší výpravčího ,který prodával ve stanici lístky uklízel topil odklízel v zimě sníh podával informace atd.. A sždc si pořídí pouze úklid peronů ve stanici od externího dodavatele za 100 tisic měsíčně. Viz registr smluv na stránkách sždc. To je masakr.Rv

+7/−2
29.8.2016 9:25

J58a61n 31J49e77m59e33l77k62a 1905810

Plus nastaví na regionální trati podchody za 100 vky milionů na jednu stanici, za kterou by ten výpravčí mohl být královsky placen stovky let ;-D Frýdlant nad Ostravicí 450 milonů cca.

0/0
29.8.2016 16:39

V36á23c26l84a24v 11P85u80l86e42c 7628323266875

Neberte lidem práci ! Povolání má co do sebe ! žádný robot to povolání nenahradí !

+5/−2
29.8.2016 9:24

P42e55t39r 25N52e40c89h86a41n22i69c84k29ý 7683796768350

Pokles výpravčích je obecně špatně. V Rakousku těch výpravčích stále plno je, i když technika spoustu věcí zastane. Ten lidský faktor je důležitý a není jen omylný. Pro cestujícího: Může si popovídat (zvlášť starší cestující), může se poradit ,zeptat se na cestu.

Pro budovu (a pak i pro cestujícího): Někdo se stará o budovu, někdo tam zalévá kytky, topí, případně hlásí problémy s budovou. Dokonalým příkladem jsou Rynoltice, které pod paní výpravčí úplně vzkvétají a působí úplně domácky. Trochu se tomu blíží Praha-Dejvice, kde je stará čekárna a nádražka. Je tu navíc někdo, kdo dokáže přijít s novými nápady jako je půjčovna knih (na obou nádražích)

Pro provoz: Čidlo hlásí až když je problém, člověk vidí, že se k problému schyluje. Člověk má zprávy od dalších lidí, člověk může vymetat výhybky, vidět jestli nějaké zařízení funguje správně, může varovat strojvedoucí na trati, může varovat dispečink, může rozhodovat lépe než dispečer při křižování a zpoždění, protože zná reálie trati (kde je to prudký, kde jsou blbé pražce, jak to fíruje jarda co ted jede na mašině, jak si s tím tahle mašina poradí atd.). V kombinaci s kontrolou od moderní technologie už se pak toho Švýcarska dosáhnout dá.

+14/−1
29.8.2016 9:06

P35a81v11e12l 52M61a49t49o79u29š44e23k 5610947388144

Jsem tedy v tomto ohledu naprostý laik, ale mám dojem, že v dálkovém řízení tratí jsme pozadu několik desítek let nejen za západní Evropou, ale třeba i za Ruskem (resp. býv. SSSR) nebo Čínou.

+3/−3
29.8.2016 9:00

D60u44š13a92n 62R20a59j91n48i80n13e25c 4384802273111

A kde je tá objavná skutočnosť , že príde , moderná technika ? Pred 20 rokmi v Holandsku ani nebola moderná technika a na stanici pod letiskom Shipol , kde zastavovali medzinárodné vlaky /napr. brusel - paríž/ bol na stanici iba nejaký dedo v sklennom kiosku ktorý mal nejasné , pre mňa , zamestnanie. A ešte sa tam potupoval jeden chlapík s metlou a vedrom .

Ale na druhej strane vlak prišiel na sekundu presne , dvere sa "postavili" presne na namaľovanú čiaru na peróne a za 2 minúty sme odfrčali do sveta. A to bolo medzinárodné letisko ! Ináč po celej trase som nevidel človiečika v železničiarskej uniforme! Peróny prázdne.....a vlaky sa nezrážali ako v Česko , ako biliárdové gule na stole .

+2/−5
29.8.2016 8:57

P16e37t50r 25F85r89a93n89c 9747711218548

Jasne, zeleznicni nehody vymysleli cehunsti zeleznicari a nikde jinde k zadne nkdy nedoslo. Take vas obdivuji, jak dokazete z nastupiste zjistit modernost ci nemodernost zabezpecovaciho zarizeni.

+5/0
29.8.2016 10:25

F73r79a27n40t80i67š33e75k 82M71a24t31ě19j62č70e57k 7333202973121

Nebylo by lepší, aby jsi se staral o Slovenské dráhy?

+5/0
29.8.2016 11:40
Foto

J43i13ř54í 66J87o88s74e54f 18F12a87g47o48š 5461741112851

Už vidím jak puberťáci, opilci a další vandalové místo papírových jízdních řádů ničí nějaké elektronické tabule a opět na zastávkách nebude možno zjistit spojení. Pak nezbyde než do těch tabulí bude zabudován fotoaparát, který těsně před svým zničením vyfotí pachatele. To bude zase něco stát a tak nic takového nebude.

+6/−4
29.8.2016 8:40

D83u56š22a92n 34R36a44j23n28i16n32e28c 4464652633721

Takže papierové cestovné poriadky ničiť môžu ? Zaujímavé?

+2/−4
29.8.2016 8:59

M18i21r69e35k 59K52r90o92u77p67a 8796839767822

Protože autor článku nereaguje, opakuji znovu to, co jsem napsal už rání ve 4:45:

"Pane Sůro, úsek z Olbramovic (Votic) do Uhříněvsi (mimo) je z CDP Praha řízen od noci ze 13. na 14.srpna"

+5/−1
29.8.2016 8:13
Foto

J71a87n 69V70a49l63a85l18í18k 6766199530686

Tak třeba ještě spí a nebo nechce reagovat

+2/0
29.8.2016 9:00

J82o51s35e70f 46K33a74r39f34í14k 7752365406640

Já bych zrušil i mašinfíry. Drtivá většina nehod je lidská chyba, kdy přehlédne červenou, přejede nástupiště a skončí málem až na tramvajovém ostrůvku....

Při mimořádné události má násobě pomalejší reakce.

Ale počítám, že když už bude doba, kdy by to technika zvládla, tak to odboráři stejně nedopustí;-)

+3/−9
29.8.2016 8:11

P28e25t66r 56F60r45a45n43c 9437581758268

Pro me je zajimave, ze i kdyz jede vlak dle AVV, tak v pripade napriklad projeti nastupiste nebude hnana k odpovednosti lokomotiva, ale strojvedouci.

0/0
29.8.2016 10:28

F10r86a98n13t92i25š16e82k 18M50a51t95ě43j59č12e52k 7473822923441

Pročpak třeba v Itálii, kde jsou výpravči prakticky zrušeni dvacet let. Naopak na lokomotivách jezdí dva, aby se mohli střídat? Třeba jenom nahození jističe a hlavně reagovat ne věci, které nejdou naprogramovat, spadlý strom, vybočení kolejí a desítky dalších.

0/0
29.8.2016 11:57

J18a97n 66J92e51m29e58l17k33a 1485170

Problém je v tom, že v ten moment, kdy vyhodí výpravčího (které tam prodával i lístky a udržoval a hlídal nádraží) mají tendence zavřít nádraží. Což je špatně pro cestujícího špatně . A ještě si just do čekárny dají technologie.

Ať to radši převedou na obce. Čekat hodinu v zimě v dešti není zrovna příjemná věc. Která ve výsledku vyžene lidi zase do aut. Na Čeladné nádraží je, protože jej stavěli cca před 5 lety, snad jej tato blbá móda mine. Vedle v Kunčicích ho pod rouškou pseudomodernizace tiše zavřeli. Je to špatně, protože je to turistická destinace, mohlo tam být něco kombinovaného. Listky, infocentrum, obchod, pošta, úschovna atd.. Tak objekt jen rozeberou bezďáci.

B) pokles tržeb dopravce

C) Drážní inspekce jim říká, že rušením výpravčích klesá dvojí kontrola. A není technicky nahrazena. Zajímalo by mě, zda regionální pseudomodernizace jezdí pouze na semafor. Nebo zda byl zachován aspoň generální stop a opakovač návěstidla třeba. Ostrava Opava má tuším GSM-R, která sama osobně údajně generální stop neumí. Tedy je to zase vysílačka jako v pravěku. Bad Aibling (DE), Corato (IT), Rotava (cz), Paskov (2009) Vřesina 2008 atd.

+10/−1
29.8.2016 8:10

J75a94r29o32s86l40a31v 21Š59m29e57j56d77a 8722709229100

Jen více a houšť . Ať žije nezaměstnanost .

+5/−5
29.8.2016 8:07

M43i91r95e60k 64K41r17o12u29p15a 8616729657972

Výpravčích je neustálý nedostatek

+3/0
29.8.2016 8:09

P58e68t42r74a 10N23o37v24á22k26o70v43á 7248606504888

Když jsem včera viděla ten boj odstartovat EC z prvního nástupiště v Brně... Tipuju, že tam by byli potřeba ještě tak 3 lidi. Než se domluvili, že už nikdo nenastupuje ani za zatáčkou a lze vyrazit... (Ale vůbec to nádraží není do zatáčky, ne ne.)

0/0
29.8.2016 7:53
Foto

J30a79n 16V58a72l40a52l56í21k 6636229300666

Je do oblouku

+2/0
29.8.2016 9:02

P34e68t47r93a 31N97o86v44á96k69o98v72á 7298796794888

Což jeho zahnutí ale nezmění.

0/0
29.8.2016 10:58
Foto

J31a27n 56V60a40l84a80l65í16k 6356289250856

No nezmění ale na železnici nejsou zatáčky

+1/−1
29.8.2016 12:34

M63a46r11t16i56n 87N56e32r48m91u61t 9637547338209

A ještě se najdou zelené hlavy, které tvrdí, že nevadí, že je staré nádraží v zatáčce, protože stejně všechny vlaky přes nádraží jezdí krokem

0/0
29.8.2016 9:28

P17a85v53e59l 72M66a88t46o64u68š36e48k 5870817868954

To není až tak věc výpravčího. Mimochodem, v Rakousku, Německu, Švýcarsku atd. jsou peróny do oblouků úplně běžně, vlaky mívají před deset vozů a "nějak" to jde, aniž by po sobě personál pořvával.

+1/0
29.8.2016 9:54

P78e70t57r42a 32N97o65v72á91k33o65v82á 7348936964848

No on problém brněnského nádraží je hlubší než jen jeho zakřivení, ale to je na jinou debatu.

Pokud jde o tabule, tak mi značně nelogické přijde, že když se vyměnily mechanické za elektronické, tak třeba není větší písmo, nebo proč nezůstaly staré velké viditelné hodiny a jsou pouze ty malé, pro staršího člověka nebo s oční vadou skoro neviditelné.

0/0
29.8.2016 11:03

V60l69a58d30i80m67í52r 28Š74t10ě45r47b29a 2482671502607

Jak dlouho vydrží v našem státě na zastávkách "elektronické tabule", než je někdo z "umělců" neposprejuje, nebo nezničí? Srovnání se Švýcarskem se nedá použít, tady u nás se nejedná o civilizovaný stát, ale o Česko.;-)

+12/−6
29.8.2016 7:50

P95a81v91e95l 90M86a18t29o79u67š49e11k 5160217698714

Ve vandalismu má tato země bohužel dlouholetou tradici. Jen namátkou si z dětství, cca z počátku 70. let, vybavuji neustále rozflákané lampy v Praze na mostě "Inteligence". Je spousta věcí, které mohou fungovat snad kdekoli ve světě, ale v Česku prostě ne.

+7/−2
29.8.2016 8:43

P50a86v27e32l 66M24a21t28o38u66š31e62k 5280527538644

Nemusíte mi dávat mínusy, je to pravda. Že ji někdo nerad slyší? Možná, ale strkáním hlavy do písku se toho moc nezlepší.

+7/−2
29.8.2016 8:54

F24i31l37i22p 14S88m69o82l49a 9107118101127

Nebojte, vydrží. Třeba po Brně jsou tabule na některých zastávkách MHD a fungují a když jedu vlakem, tak všude jsou ty tabule nezničené a funkční. :-)

Češi nejsou zas tak hrozný národ, jak si myslíte.

+1/0
29.8.2016 9:27

P27a68v88e74l 74M78a60t49o27u93š81e70k 5730677338654

A pak jedu modernizovaným vozem, v němž jsou u třetiny sedadel pryč dekly od el. zásuvek (zrovna minulé úterý v osobáku mezi Kolínem a Pardubicemi). Pochybuji, že upadly a odešly samy. Není to až tak dávno, co se ve velkém kradly nerezové záchodové mísy. Nebo která prosklená čekárna na zastávce vlaku nebo MHD zůstane aspoň měsíc nerozmlácená! Někde se už skleněné výplně raději ani neobnovují, protože to nemá cenu. Já bych ty Čechy zase tak optimisticky neviděl. On už to totiž člověk bere jako samozřejmost a ani si takových věcí moc nevšímá.

+2/0
29.8.2016 9:39

J55a11n 37N23o84v85á83k 6834574

A výpravčí nebudou mít co žrát.

+1/−6
29.8.2016 7:42

M66a61r26t44i82n 65N23e20r25m21u97t 9427867528739

Myslíte těch 180, kteří naopak chybějí?

+2/0
29.8.2016 9:26

P91e24t96r 36N55e50c40h30a46n26i92c98k72ý 7853276418830

Technika se zlepšuje, ale SŽDC likviduje výhybny a nedělá je tam, kde je potřeba. To pak nakladni dopravu mimo hlavni trate prakticky znemoznuje. Viděl jsem v Německu výhybnu na jednokolejné lokálce v lese,jen dvě koleje, nic víc, všechno dálkové, jak prosté.

+13/0
29.8.2016 7:22

P14a26v18e26l 43M15a44t38o68u59š57e55k 5340327688584

V tomto ohledu je snad jedním z nejhorších příkladů úsek Lužná u Rakovníka (resp. Krupá) - Žatec. Ukázka, co se dá udělat z kdysi hlavní a dokonce částečně dvoukolejné tratě!

+2/0
29.8.2016 8:52

R63o31b69e88r57t 37D16o36s40t79á27l 1881669495346

Jasne. Propuste je vsechny. Ale pak to dopadne jako v Bohumine, kde blafne vyhybna a tyden nikdo nemuze najit zamky vyhybek a nekoho, kdo umi postavit cestu. :-(

+4/−2
29.8.2016 7:14
Foto

M97i79l24o37s69l43a56v 58D18o61u97b86r90a81v74a 6212938341490

U venkovské zastávky, kde jsou dvě koleje a dvě výměny, to zcela chápu. U velkých stanic s depy, seřadištěm nákladních souprav a jinými dispozičními provozy, musí být mnohem víc těchto pracovníků.

hlavní výpravčí

traťový výpravčí

výpravčí panelista

venkovní výpravčí

dispoziční výpravčí

zátěžový výpravčí

výpravčí DOZ

Tady technika pomůže, ale nikdy člověka nenahradí.

+7/−2
29.8.2016 7:09

M19a64r56t52i35n 76N20e80r84m62u86t 9557707288359

Těchto velkých stanic se to určitě netýká, ale na lokálních tratích určitě. Je trapné, když na trati potkáte víc obslužného personálu než je cestujících ve vlaku

+3/0
29.8.2016 9:29

K58a75t20e93ř97i24n16a 71V60ý36b59o50r25n54á 6650679329

Ono se řekne "švýcarské železnice". Ale jestli někdo z čtenářů ví, že délka švýcarských železnic je stejná, jako délka závodové vlečky v Magnitogorsku? ;-D

+14/−2
29.8.2016 7:07

P63a26v40e69l 51M37a87t60o59u62š70e94k 5300157368674

Nevím, jak je dlouhá závodová vlečka v Magnitogorsku, ale každopádně jsou švýcarské železnice svou délkou srovnatelné s našimi.

+3/0
29.8.2016 8:57

M65i32r97e10k 10K36r35o12u91p94a 8256759357942

Švýcarská železniční síť má délku 5.035 km (údaj z roku 2004), s rozlohou 41.285 km², to je jako rozloha sídel v České republice a na rozdíl od městských států Monaka a Vatikánu, je nejhustší na světě a je téměř celá elektrifikována.

Zdroj: wikipedia

+1/0
29.8.2016 9:57

P36e29t94r 64N90o54v86o64t17n48y 1321420481

Výborná je kovaná.

0/0
29.8.2016 22:04

E60v45a 76P39l30á32š81k58o31v66á 5668325371906

Žádná technika člověka nenahradí. Zase nějací chytráci vymýšlejí, jak ušetřit - na úkor lidí Rv

+6/−9
29.8.2016 6:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.