Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výpravčí nahrazuje moderní technika, bude i ve venkovských zastávkách

Z desítek nádraží v Česku mizí kvůli přechodu na dálkové řízení železnice výpravčí. Cestující by ale o aktuální informace o spojích přijít neměli. Správa železniční dopravní cesty chce i na malé zastávky postupně umístit elektronické tabule. Chystá se i nová aplikace pro chytré telefony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P81e35t92r 95N14o27v65o24t56n75y 1791720221

A kdo bude rozdávat strojvedoucím všehny ty OPčka, když se "náhodou" něco SŽDC rozbije a nebo když zrovna dělá vozidlo ČD zkušební jízdu pro SŽDC na trati po výluce zdarma?

+1/0
29.8.2016 21:07

J65i87ř83í 22P18r42ů47š21a 7295372755679

Neboj i tohle dávno ošetřeno v Praze se objevuje amerika a z Přerova se řídí půlka Moravy dálkově už pár let.

0/0
29.8.2016 21:38

J92i40r66i 43Z56u21z82a44ň58á29k 4528260653736

Dobře to funguje v létě a nedej Bože aby se vrátily zimy -20 a sněhu,až po zadnici,tak sbohem techniko a vše je zastaveno to je zkušenost z tratí(lokálky)a všichni spoléhali,když byly silnice zaváté a nic nepremávalo,že aspoň dráha bude fungovat,tak vám nepomůže žádný chytrý telefon.;-D;-D

+2/−1
29.8.2016 11:47

R73o41m88a92n 10S51t16o49n72e57k 1689653729921

jediný velké přerušení provozu na železnici v nedávné době byl mrznoucí déšť který se zachytával na trolejích ale tam by vám nepomohl ani výpravčí

+1/0
29.8.2016 13:39

K54u83b84a 89S89a55n63t45i23k 6386649142786

??? ;-D

0/0
29.8.2016 11:43

K76u30b45a 44S67a55n44t67i16k 6316359362336

Pokles zaměstnanců je špatně, ale technický pokrok asi nezastavíte. A k těm dalším...aplikace může být fajn pomocník na cesty a snad konečně budou nádraží v ČR vypadat lépe.

0/0
29.8.2016 11:17

J61a52n 66J18e73m90e47l89k88a 1745440

Lépe asi ne, budou to takové zavřené domy hrůzy. Jako v Neměcku za Libereckem.

+1/0
29.8.2016 16:43
Foto

L62u35k19á19š 38R27e60j38n94a72r38t 8298360238112

Takže si pustíme přednostu stanice a zamáčkneme slzu. Divná digitální doba.

+5/−1
29.8.2016 9:43

J19a38n 34K48l62i58m62a 7650933200772

Sždc zřídí dálkové řízení za několik desítek miliard zruší výpravčího ,který prodával ve stanici lístky uklízel topil odklízel v zimě sníh podával informace atd.. A sždc si pořídí pouze úklid peronů ve stanici od externího dodavatele za 100 tisic měsíčně. Viz registr smluv na stránkách sždc. To je masakr.Rv

+7/−2
29.8.2016 9:25

J63a73n 66J87e87m54e11l80k41a 1465340

Plus nastaví na regionální trati podchody za 100 vky milionů na jednu stanici, za kterou by ten výpravčí mohl být královsky placen stovky let ;-D Frýdlant nad Ostravicí 450 milonů cca.

0/0
29.8.2016 16:39

V39á87c69l96a41v 59P32u33l40e94c 7728803186645

Neberte lidem práci ! Povolání má co do sebe ! žádný robot to povolání nenahradí !

+5/−2
29.8.2016 9:24

P49e21t85r 98N69e24c97h59a23n96i64c37k83ý 7503736358410

Pokles výpravčích je obecně špatně. V Rakousku těch výpravčích stále plno je, i když technika spoustu věcí zastane. Ten lidský faktor je důležitý a není jen omylný. Pro cestujícího: Může si popovídat (zvlášť starší cestující), může se poradit ,zeptat se na cestu.

Pro budovu (a pak i pro cestujícího): Někdo se stará o budovu, někdo tam zalévá kytky, topí, případně hlásí problémy s budovou. Dokonalým příkladem jsou Rynoltice, které pod paní výpravčí úplně vzkvétají a působí úplně domácky. Trochu se tomu blíží Praha-Dejvice, kde je stará čekárna a nádražka. Je tu navíc někdo, kdo dokáže přijít s novými nápady jako je půjčovna knih (na obou nádražích)

Pro provoz: Čidlo hlásí až když je problém, člověk vidí, že se k problému schyluje. Člověk má zprávy od dalších lidí, člověk může vymetat výhybky, vidět jestli nějaké zařízení funguje správně, může varovat strojvedoucí na trati, může varovat dispečink, může rozhodovat lépe než dispečer při křižování a zpoždění, protože zná reálie trati (kde je to prudký, kde jsou blbé pražce, jak to fíruje jarda co ted jede na mašině, jak si s tím tahle mašina poradí atd.). V kombinaci s kontrolou od moderní technologie už se pak toho Švýcarska dosáhnout dá.

+14/−1
29.8.2016 9:06

P68a72v13e94l 60M91a61t31o15u71š86e47k 5190897918584

Jsem tedy v tomto ohledu naprostý laik, ale mám dojem, že v dálkovém řízení tratí jsme pozadu několik desítek let nejen za západní Evropou, ale třeba i za Ruskem (resp. býv. SSSR) nebo Čínou.

+3/−3
29.8.2016 9:00

D33u47š42a25n 80R71a31j35n79i74n72e42c 4134742803591

A kde je tá objavná skutočnosť , že príde , moderná technika ? Pred 20 rokmi v Holandsku ani nebola moderná technika a na stanici pod letiskom Shipol , kde zastavovali medzinárodné vlaky /napr. brusel - paríž/ bol na stanici iba nejaký dedo v sklennom kiosku ktorý mal nejasné , pre mňa , zamestnanie. A ešte sa tam potupoval jeden chlapík s metlou a vedrom .

Ale na druhej strane vlak prišiel na sekundu presne , dvere sa "postavili" presne na namaľovanú čiaru na peróne a za 2 minúty sme odfrčali do sveta. A to bolo medzinárodné letisko ! Ináč po celej trase som nevidel človiečika v železničiarskej uniforme! Peróny prázdne.....a vlaky sa nezrážali ako v Česko , ako biliárdové gule na stole .

+2/−5
29.8.2016 8:57

P15e62t14r 18F14r69a88n29c 9337771638528

Jasne, zeleznicni nehody vymysleli cehunsti zeleznicari a nikde jinde k zadne nkdy nedoslo. Take vas obdivuji, jak dokazete z nastupiste zjistit modernost ci nemodernost zabezpecovaciho zarizeni.

+5/0
29.8.2016 10:25

F21r22a13n16t71i78š60e13k 40M19a59t95ě50j77č24e85k 7293292273391

Nebylo by lepší, aby jsi se staral o Slovenské dráhy?

+5/0
29.8.2016 11:40
Foto

J89i37ř42í 55J85o83s53e62f 57F23a90g13o18š 5781241662701

Už vidím jak puberťáci, opilci a další vandalové místo papírových jízdních řádů ničí nějaké elektronické tabule a opět na zastávkách nebude možno zjistit spojení. Pak nezbyde než do těch tabulí bude zabudován fotoaparát, který těsně před svým zničením vyfotí pachatele. To bude zase něco stát a tak nic takového nebude.

+6/−4
29.8.2016 8:40

D65u69š34a24n 76R28a94j13n17i66n36e54c 4124102143591

Takže papierové cestovné poriadky ničiť môžu ? Zaujímavé?

+2/−4
29.8.2016 8:59

M33i61r83e79k 56K30r86o34u96p54a 8266289567872

Protože autor článku nereaguje, opakuji znovu to, co jsem napsal už rání ve 4:45:

"Pane Sůro, úsek z Olbramovic (Votic) do Uhříněvsi (mimo) je z CDP Praha řízen od noci ze 13. na 14.srpna"

+5/−1
29.8.2016 8:13
Foto

J71a62n 56V24a62l58a92l25í23k 6186469520776

Tak třeba ještě spí a nebo nechce reagovat

+2/0
29.8.2016 9:00

J27o26s17e55f 23K85a52r83f27í40k 7862235446810

Já bych zrušil i mašinfíry. Drtivá většina nehod je lidská chyba, kdy přehlédne červenou, přejede nástupiště a skončí málem až na tramvajovém ostrůvku....

Při mimořádné události má násobě pomalejší reakce.

Ale počítám, že když už bude doba, kdy by to technika zvládla, tak to odboráři stejně nedopustí;-)

+3/−9
29.8.2016 8:11

P98e26t32r 11F75r56a29n94c 9727971868468

Pro me je zajimave, ze i kdyz jede vlak dle AVV, tak v pripade napriklad projeti nastupiste nebude hnana k odpovednosti lokomotiva, ale strojvedouci.

0/0
29.8.2016 10:28

F55r66a17n48t74i42š14e52k 69M18a89t98ě13j41č13e13k 7533322683111

Pročpak třeba v Itálii, kde jsou výpravči prakticky zrušeni dvacet let. Naopak na lokomotivách jezdí dva, aby se mohli střídat? Třeba jenom nahození jističe a hlavně reagovat ne věci, které nejdou naprogramovat, spadlý strom, vybočení kolejí a desítky dalších.

0/0
29.8.2016 11:57

J28a75n 92J98e89m16e70l95k57a 1325530

Problém je v tom, že v ten moment, kdy vyhodí výpravčího (které tam prodával i lístky a udržoval a hlídal nádraží) mají tendence zavřít nádraží. Což je špatně pro cestujícího špatně . A ještě si just do čekárny dají technologie.

Ať to radši převedou na obce. Čekat hodinu v zimě v dešti není zrovna příjemná věc. Která ve výsledku vyžene lidi zase do aut. Na Čeladné nádraží je, protože jej stavěli cca před 5 lety, snad jej tato blbá móda mine. Vedle v Kunčicích ho pod rouškou pseudomodernizace tiše zavřeli. Je to špatně, protože je to turistická destinace, mohlo tam být něco kombinovaného. Listky, infocentrum, obchod, pošta, úschovna atd.. Tak objekt jen rozeberou bezďáci.

B) pokles tržeb dopravce

C) Drážní inspekce jim říká, že rušením výpravčích klesá dvojí kontrola. A není technicky nahrazena. Zajímalo by mě, zda regionální pseudomodernizace jezdí pouze na semafor. Nebo zda byl zachován aspoň generální stop a opakovač návěstidla třeba. Ostrava Opava má tuším GSM-R, která sama osobně údajně generální stop neumí. Tedy je to zase vysílačka jako v pravěku. Bad Aibling (DE), Corato (IT), Rotava (cz), Paskov (2009) Vřesina 2008 atd.

+10/−1
29.8.2016 8:10

J19a67r75o40s85l76a78v 64Š54m19e90j21d90a 8362329979440

Jen více a houšť . Ať žije nezaměstnanost .

+5/−5
29.8.2016 8:07

M52i26r50e49k 38K85r28o78u72p18a 8576679717172

Výpravčích je neustálý nedostatek

+3/0
29.8.2016 8:09

P94e47t64r79a 40N37o10v26á36k74o67v24á 7908366634128

Když jsem včera viděla ten boj odstartovat EC z prvního nástupiště v Brně... Tipuju, že tam by byli potřeba ještě tak 3 lidi. Než se domluvili, že už nikdo nenastupuje ani za zatáčkou a lze vyrazit... (Ale vůbec to nádraží není do zatáčky, ne ne.)

0/0
29.8.2016 7:53
Foto

J72a67n 18V36a52l41a80l13í80k 6806579610226

Je do oblouku

+2/0
29.8.2016 9:02

P68e30t95r82a 11N95o73v35á55k90o70v43á 7358886744818

Což jeho zahnutí ale nezmění.

0/0
29.8.2016 10:58
Foto

J23a94n 91V24a69l44a89l59í45k 6636629650616

No nezmění ale na železnici nejsou zatáčky

+1/−1
29.8.2016 12:34

M97a59r78t48i13n 66N53e70r41m88u39t 9897757268759

A ještě se najdou zelené hlavy, které tvrdí, že nevadí, že je staré nádraží v zatáčce, protože stejně všechny vlaky přes nádraží jezdí krokem

0/0
29.8.2016 9:28

P47a91v26e51l 16M30a67t85o65u46š52e33k 5400467468464

To není až tak věc výpravčího. Mimochodem, v Rakousku, Německu, Švýcarsku atd. jsou peróny do oblouků úplně běžně, vlaky mívají před deset vozů a "nějak" to jde, aniž by po sobě personál pořvával.

+1/0
29.8.2016 9:54

P43e17t73r57a 41N90o93v31á32k30o21v81á 7158616344928

No on problém brněnského nádraží je hlubší než jen jeho zakřivení, ale to je na jinou debatu.

Pokud jde o tabule, tak mi značně nelogické přijde, že když se vyměnily mechanické za elektronické, tak třeba není větší písmo, nebo proč nezůstaly staré velké viditelné hodiny a jsou pouze ty malé, pro staršího člověka nebo s oční vadou skoro neviditelné.

0/0
29.8.2016 11:03

V28l23a21d52i47m21í59r 40Š40t72ě23r11b60a 2432221332937

Jak dlouho vydrží v našem státě na zastávkách "elektronické tabule", než je někdo z "umělců" neposprejuje, nebo nezničí? Srovnání se Švýcarskem se nedá použít, tady u nás se nejedná o civilizovaný stát, ale o Česko.;-)

+12/−6
29.8.2016 7:50

P52a95v82e12l 67M43a55t97o93u29š85e19k 5850807138224

Ve vandalismu má tato země bohužel dlouholetou tradici. Jen namátkou si z dětství, cca z počátku 70. let, vybavuji neustále rozflákané lampy v Praze na mostě "Inteligence". Je spousta věcí, které mohou fungovat snad kdekoli ve světě, ale v Česku prostě ne.

+7/−2
29.8.2016 8:43

P58a15v27e34l 93M98a31t57o43u27š68e76k 5910707878174

Nemusíte mi dávat mínusy, je to pravda. Že ji někdo nerad slyší? Možná, ale strkáním hlavy do písku se toho moc nezlepší.

+7/−2
29.8.2016 8:54

F86i86l62i64p 50S90m59o78l64a 9547528901737

Nebojte, vydrží. Třeba po Brně jsou tabule na některých zastávkách MHD a fungují a když jedu vlakem, tak všude jsou ty tabule nezničené a funkční. :-)

Češi nejsou zas tak hrozný národ, jak si myslíte.

+1/0
29.8.2016 9:27

P31a53v90e20l 88M11a38t94o97u98š52e73k 5350677508744

A pak jedu modernizovaným vozem, v němž jsou u třetiny sedadel pryč dekly od el. zásuvek (zrovna minulé úterý v osobáku mezi Kolínem a Pardubicemi). Pochybuji, že upadly a odešly samy. Není to až tak dávno, co se ve velkém kradly nerezové záchodové mísy. Nebo která prosklená čekárna na zastávce vlaku nebo MHD zůstane aspoň měsíc nerozmlácená! Někde se už skleněné výplně raději ani neobnovují, protože to nemá cenu. Já bych ty Čechy zase tak optimisticky neviděl. On už to totiž člověk bere jako samozřejmost a ani si takových věcí moc nevšímá.

+2/0
29.8.2016 9:39

J78a15n 33N40o77v31á97k 6284474

A výpravčí nebudou mít co žrát.

+1/−6
29.8.2016 7:42

M70a67r54t47i68n 49N56e40r83m22u72t 9767667138689

Myslíte těch 180, kteří naopak chybějí?

+2/0
29.8.2016 9:26

P59e22t87r 86N19e90c25h32a19n14i85c48k28ý 7593946988550

Technika se zlepšuje, ale SŽDC likviduje výhybny a nedělá je tam, kde je potřeba. To pak nakladni dopravu mimo hlavni trate prakticky znemoznuje. Viděl jsem v Německu výhybnu na jednokolejné lokálce v lese,jen dvě koleje, nic víc, všechno dálkové, jak prosté.

+13/0
29.8.2016 7:22

P72a71v27e43l 82M56a39t59o95u43š50e55k 5760967228124

V tomto ohledu je snad jedním z nejhorších příkladů úsek Lužná u Rakovníka (resp. Krupá) - Žatec. Ukázka, co se dá udělat z kdysi hlavní a dokonce částečně dvoukolejné tratě!

+2/0
29.8.2016 8:52

R64o80b65e43r20t 18D56o54s44t45á43l 1821109375796

Jasne. Propuste je vsechny. Ale pak to dopadne jako v Bohumine, kde blafne vyhybna a tyden nikdo nemuze najit zamky vyhybek a nekoho, kdo umi postavit cestu. :-(

+4/−2
29.8.2016 7:14
Foto

M87i22l26o14s94l84a34v 76D64o58u37b23r56a73v75a 6412168731460

U venkovské zastávky, kde jsou dvě koleje a dvě výměny, to zcela chápu. U velkých stanic s depy, seřadištěm nákladních souprav a jinými dispozičními provozy, musí být mnohem víc těchto pracovníků.

hlavní výpravčí

traťový výpravčí

výpravčí panelista

venkovní výpravčí

dispoziční výpravčí

zátěžový výpravčí

výpravčí DOZ

Tady technika pomůže, ale nikdy člověka nenahradí.

+7/−2
29.8.2016 7:09

M63a78r39t64i44n 63N24e72r97m46u23t 9557587678629

Těchto velkých stanic se to určitě netýká, ale na lokálních tratích určitě. Je trapné, když na trati potkáte víc obslužného personálu než je cestujících ve vlaku

+3/0
29.8.2016 9:29

K62a42t60e92ř26i26n39a 14V11ý83b82o94r10n79á 6680149369

Ono se řekne "švýcarské železnice". Ale jestli někdo z čtenářů ví, že délka švýcarských železnic je stejná, jako délka závodové vlečky v Magnitogorsku? ;-D

+14/−2
29.8.2016 7:07

P18a63v73e11l 58M57a81t50o80u22š35e39k 5500127788554

Nevím, jak je dlouhá závodová vlečka v Magnitogorsku, ale každopádně jsou švýcarské železnice svou délkou srovnatelné s našimi.

+3/0
29.8.2016 8:57

M92i21r42e80k 23K56r29o33u74p38a 8806619677232

Švýcarská železniční síť má délku 5.035 km (údaj z roku 2004), s rozlohou 41.285 km², to je jako rozloha sídel v České republice a na rozdíl od městských států Monaka a Vatikánu, je nejhustší na světě a je téměř celá elektrifikována.

Zdroj: wikipedia

+1/0
29.8.2016 9:57

P91e39t41r 86N46o94v92o61t14n84y 1771520451

Výborná je kovaná.

0/0
29.8.2016 22:04

E14v13a 73P59l80á14š48k16o68v35á 5338235611436

Žádná technika člověka nenahradí. Zase nějací chytráci vymýšlejí, jak ušetřit - na úkor lidí Rv

+6/−9
29.8.2016 6:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.