Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česká železnice zrychlila, přibyly další úseky s maximální rychlostí

O vysokorychlostních vlacích mohou cestující na české železnici dál jen snít. Alespoň slabou náplastí pro ně ale může být, že loni díky modernizaci opět přibylo úseků, kde vlaky mohou jezdit v Česku maximálně povolenou rychlostí 160 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a53n 92S31k14á43c79e22l 6498559899559

Proč to přehánět. Česko je prcek, ještě bychom se dočkali druhého Eschede.

0/−1
1.9.2016 23:54

M90a58r82e35k 26V35y74m87a98z58a86l 5858316872250

Až budou lidé nami zvolení v parlamentu podporovat ŽELEZNICI jako takovou, tak se i v Česku začne jezdit rychleji....O tom všem to je....Pokud nebude podpora od této instituce, bude se jen neustále kopat do ČD a SŽDC, jako do hlavního viníka všech neduhů...Bohužel spousta lidí tomu věří a majitelé kamionů a autobusů si jen mnou ruce, jak se daří vývoj VRT v Česku dál brzdit a oni nepřijdou o zakázky na úkor spolehlivější železniční dopravě....

+2/0
31.8.2016 14:07

V59á16c14l16a79v 63S42v54o26b83o57d31a 5786218109

Už se těším,jak pojedu z Prahy do Drážďan 350 km/hod.Jen jestli nebudeme dříve létat na Mars.:-P

+1/0
30.8.2016 17:07

M74a77r39t38i58n 35R75u70z51i72c84k45a 1332758656167

My ne, az se bude letat na Mars - tedy vsichni krome CR, u nas se budem hadat, ze to neni treba, a ze nam staci letat jen po nasi planete Zemi, atd, atd, atd...

+2/0
30.8.2016 17:17

J10a25n 28V30a16l44o48u20c90h 6572137668510

Maximálka není všechno, stačí pár km jednokolejného úseku (třeba z Pardubic směr Jaroměř) a veškerá doprava se musí uzpůsobit možnostem křižování. Tedy zvednout rychlost = snížit interval (protože zdvojkolejnění či aspoň stavba výhyben uzpůsobených potřebám jiné rychlosti je sci-fi), takže buď to nejede v taktu anebo (to spíš) na zahuštění nejsou peníze, tak se jezdí stejně rychle či se na křižování čeká, čili celková doba jízdy (pokud necestujete jen po tom zrychleném úseku) je stejná.

A pokud tam pošlete osobák, který sice 160 (výjímečně) umí, pak jsou zastávky tak blízko, že se na 160 stejně nerozjede anebo by to šlo za značně vyšších energetických nákladů (aby pak stejně někde čekal, pokud nemá dopravce všechna vozidla na trati stejných parametrů, aby se to dalo zohlednit v jízdních řádech).

Ale papírově je to super (že je to rychlost značně menší jež jinde se přece do tiskové zprávy nedává).

+1/0
30.8.2016 16:51

M68a13r95t75i97n 82R19u56z92i39c88k83a 1442618436947

Nesouhlasim s tim, ze nejsou penize, cca 80% muze hradit EU... a v clanku uvvadena modernizace trati HK-Chocen me uplne dostava, ta cena, ktera se usetri na tom, ze vlak nepojede 160, ale 120 je zanedbatelna... navic uz nekolikrat byla tato trat alternativou za koridor a pres 100tis. HK, pri nehodach a rekonstrukcich koridoru.

+2/0
30.8.2016 16:59
Foto

J28a18n 78V59a76l56a16l59í90k 6936399380286

zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/kraje-jsou-proti-statni-pujcovne-vlaku-chteji-jednat-s-vladou-1317641

0/0
30.8.2016 14:57

R46i11c32h18a28r82d 68B88a69r35t91o56š 4599175849381

Nedávno jsem jel nezanedbatelnou část úseku tzv. Posázavského pacifiku rychlostí zhruba 20 - 30 km/h. A to už je ten úsek tzv. revitalizovaný za pomocí dotací z Evropské Uhnije.

Takže jednak se ptám, komu ta "revitalizace" tratě pomohla, když ne cestujícímu a pak si tedy silně představuji, že by se na tom mělo ještě pořádně zamakat.

Nakonec zmíním, že to je sice skvělá trať s vyhlídkami a tak bych třeba tuto rychlost právě z tohoto důvodu chápal, nicméně by tomu ovšem měla odpovídat vlaková souprava - tj. taková, kde je člověk namačkaný jak sardinka a je bez klimatizace, není pro vyhlídkový vlak asi úplně to pravé ořechové.

Takže opět Banánistán hadr. Tentokrát typu nějaké jihoamerické díry.

+3/0
30.8.2016 13:36

M46a70r82t15i25n 72R49u33z17i74c21k96a 1452838146537

No to je prave ten problem, proc to modernizujeme a rekonstruujeme na tak nizke rychlosti, samozrejme to lze na nekterych mistech lokalky pochopit, ale casto spise zbytecne vyhazujeme penize oknem...

0/0
30.8.2016 17:01

J79a37n 55S38k66ř74i26v78á73n15e57k 3826866136

Také sem tam nedávno jel, ta rychlost je neuvěřitelná a ještě co tam jezdí za vlaky.Rv

+1/0
31.8.2016 8:13

J26a49n 30P30r54i33c55h33y13s73t60a97l 8111538713

Co je tohle za nesmysl? Opravte si to, ostudo!

"Loni v Česku přibylo 23 kilometrů tratí s maximální povolenou rychlostí v Česku. Vyplývá to z výroční zprávy Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Celkem tak mohou vlaky jezdit stošedesátikilometrovou rychlostí na 389 kilometrech."

Spravne to ma byt "Loni v Česku přibylo 23 kilometrů tratí s maximální povolenou rychlostí na trati SŽDC" - protoze na jine trati, ktera nepatri SZDC je maximalni povolena rychlost 210 km/h a pro vozidla s naklapeci skrini dokonce 230 km/h. Tohle neni prvni clanek, ktery pisete o zeleznici - a trat v Cerhenicich u Velimi rozhodne neni nejakou novinkou.

+3/−6
30.8.2016 12:50

J71a52n 84S30ů47r75a 4325603563702

ano, začneme ještě psát, že v Česku je na dálnicích neomezená rychlost, protože na polygonu Škodovky můžete jet více, než 130....

+9/0
30.8.2016 13:08
Foto

J70a54n 14V41a19l24a65l45í13k 6576709750256

sry za plus :-(

+1/0
30.8.2016 14:40

R39o80m96a56n 34J80e76s68c73h71k16e 9118625717615

Pane, vy nevíte, kde má lokomotiva komín. Seďte doma na zadku a neotravujte druhé. Hned se nám bude lépe žít. Ne vždy souhlasím s panem redaktorem, přesto si myslím, že je hodně objektivní a nestranný.

Jezdím vlakem denně a jsem celkem spokojený. Drobnosti se najdou. Na silnice se všichni nevlezeme.

0/0
31.8.2016 17:24

R49u36d93o88l73f 58R82u77b51e91š 3929595941624

Úžasné, tak to máme zpoždění už jen tak 50 let.

+4/0
30.8.2016 12:38

M96i95l10o95š 36K55ř49e49p28e96l79k79a 6125962817968

160 km/hod, to je už "opravdický fičák". Jen nevím. jestli to bude stačit. Když jezdím v Itálii courákem z Trevisa do Benátek, tak jezdí běžne rychlostí cca 135 km/hod. A ty opravdu rychlé vlaky (Frecciarossa) křižují Itálii rychlostí 310 km/hod. A to prosím za ceny od 19 €. Tak by mě zajímalo, kde dělají soudruzi z ČD a SŽDC chybu ;-D

+5/−2
30.8.2016 12:31
Foto

J39a55n 51V14a95l76a63l81í12k 6656559120546

Také mohu napsat že v Japonsku jezdím rychleji než v Italii a kde udělali soudruzi v Italii chybu

0/0
30.8.2016 14:42

V64á40c30l81a16v 75S74v16o14b36o26d21a 5986188959

...a ve Francii taky.;-)

0/0
30.8.2016 17:05

M18a92r55t85i95n 54R61u46z17i89c65k30a 1422278936697

Ma pravdu, do 160km/h jde o regionalni trat, tak je to chapano prakticky v cele "zapadni" evrope a mozna i v polsku, turecku a madarsku...

Jenom u nas je to povazovano za hlavni trat a tyto hlavni trate modernizujeme na tuto maximalku... Zatimco na zapad od nas se bezne jezdi na hlavnich tratich 200 km/h a vetsinou se stavi/modernizuji na vyssi rychlosti...

+2/0
30.8.2016 17:07

R10o47m93a63n 65J58e97s95c30h16k89e 9348295357915

Málo víte a znáte. I v Itáli jsou tratě, kde se jezdí do 100 km v hodině. Přes Brenner na hlavní trati se také nejezdí 200 km.

Na druhé straně Pardubice - Hradec nepovažuji za hlavní trať. Přesto se tam může jet 160.

0/0
31.8.2016 21:00

J96a68n 66J72e18m20e68l16k10a 1125930

Od.. kouzelné slovíčko

0/0
30.8.2016 20:35

J22i90ř49í 55J42u88r20á65š26e73k 8147535400597

Tak ona železnice na určitých úsecích zrychluje, ale pokud se hned vedle zmodernizovaného úseku rozkopou další dva, tak železnice ve výsledku zpomaluje. Viz. trať Praha - Ostrava. Olomouc je rozkopaná snad více než dva roky a konec prací v nedohlednu. Teď se firmy pustily do dalšího úseku na této trati.

Tak to trvá už asi 4 roky. Takže vlaky mají dál a dál zpoždění.

Na pohodlné přestupování si budeme muset ještě dlouho počkat. Pokud se ho vůbec někdy dočkáme.

+1/−1
30.8.2016 12:20

M94a59r64t88i63n 36Š27t81r97o68s 4619747530858

Kde se teď zase začalo kopat? Já myslel, že nyní to dočasně bude "hotové" ?

0/0
30.8.2016 13:18

J59a40r41o93m60í71r 45P16e56t74l73a11c24h 2634182275913

To je jako s D1. Proč by se měla rozšiřovat na 3 pruhy. Zbouráme mosty, rozšíříme vozovku, 5 let se dálnicí normálně neprojede, dáme tam panely, místo asfaltu, ale 3 pruhy ne! To si počkáme zase pár desítek let......A pak jsme v Polsku na dálnici jak v Jiříkově vidění.....

+11/−1
30.8.2016 12:02

M24a36r23t23i60n 14K27a46r75á76s40e91k 9798923668448

No tak delat D1 asfaltovou by byl fakt "svely" napad, dalnice se betonu nejdelaji jen tak z pleziru...

Mimochodem ta rekonstrukce byla proste nutnost - vzdhledem k tomu, ze predtim to nikdo neresil, tak vlada mela v zasade 2 volby:

1) zacit s rekonstrukci pri stavajicich dvou pruzich (s tim, ze treba mosty uz se prebouraji na budouci rozsireni apod)

2) zacit resit vykup pozemnku, ekologicke studie apod, s tim ze se zacne stavet za 10 let a do te doby se po d1 definitivne rozpadne...

+3/−1
30.8.2016 15:07

J34a15n 85V42r20a92b67e24c 4872120886244

Tak se měla urgentně řešit D35 z Opatovic u Pardubic do Mohelnice. Byla by severní varianta a poté se mohla udělat v klidu třípruhová D1.

Takto je cesta z Čech na Moravu kudykoliv peklem.

+1/0
30.8.2016 23:26

M61a22r62t72i80n 75K47a48r40á72s98e36k 9248573848948

Jak dlouho by podle trvala dostavba "severni dalnice"?

0/0
31.8.2016 8:51

J15a23n 75J81e16m66e89l57k32a 1845810

Otázka zda se bavíme o 160tce pouze pro naklápěcí soupravy nebo i běžné:-).

Na "novostavbě" na Budějovice jsou úseky s 135 kou pro většinu vlaků. Naklápěcí 160, ale ty tam nejezdí. Samozřejmě je to lepší než ta stará jednokolejka s 80kou.

Nebo Golčův Jeníkov snad 80 km/h po opravě. Což když konstruktér z 90 let tvrdí, že měli navrženou Praha Brno přes Havl. Brod pro smíšený provoz(včetně carga) přes vysočinu na 200-230..

+8/0
30.8.2016 11:02

M30a67r98t34i57n 24S12p83i62c23a66k 8214148559286

na 4 koridoru je 160 pro vsechny vlaky v celym useku od dynína k zatácce u veseli (dokonce stavebne na 200), v celym useku z veseli do sobeslavi, a od chotovin do sudomeric (tam je jen docasne omezeni u tunelu) z tabora do chotovin je 135 -150. tak to nemusite hodnotit tak negativne

+3/0
30.8.2016 11:30

M13i60r16o59s28l61a18v 72Z18i73k36m17u18n94d 6318152507948

Potěmkiny tam jezdit nebudou, smysl by měly až do Lince, kde je taky trať z rychlostního hlediska "bídná", ale ÖBB o Potěmkiny nestojí, nesplňují "rakouské" představy o komfortním vozidlu ... proto taky přestaly jezdit do Vídně, resp. Vídeňského Nového Města ...

0/−1
30.8.2016 11:49

R92o26m80a41n 47J51e21s21c72h31k81e 9488125717355

Znám pouze křižník Potěmkin. Dělám na dráze, píši o historii a tento výraz vůbec neznám.

0/0
31.8.2016 21:04

J87i62ř38í 50K72o66c29u21r94e89k 6595314165928

U Golčova Jeníkova ta štreka potřebuje překonat terénní val, který je kolmo na směr cesty. Takže nezbývá než udělat dvě polovracečky a jet po úbočí nebo to vzít tunelem.

Ano navržené mít mohli. Předpokládám, že to bylo způsobem tunel-most jako Dolní Loučky.

+1/0
30.8.2016 13:45

O87n40d17r25a 25T20a38l46í71ř 9235644474167

Nevíte někdo, jak to bude s těma EC/IC na jih ? V článku sice stojí EC/IC, ale v návrhu JŘ na rok 16/17 jsou psány jenom Ex a Rx 8-o

+1/0
30.8.2016 11:01

M88i86r89e69k 71Z63á81v30o42d92n63ý 7762387720148

To máte jedno, co to je za kategorie. Hlavní je, že to bude jezdit.

0/0
30.8.2016 11:11

O50n87d29r14a 28T84a89l73í32ř 9855604954507

Hm, to je taky pravda :-)

0/0
30.8.2016 11:14

M89a25t85ě35j 59V40o34n14d30ř86i66č34k71a 4554470538486

Tomu taky nerozumím, všude v médiích se mluví o EC/IC a ve všech návrzích jsou Ex a Rx.

0/0
31.8.2016 11:32

L86u47k34á60š 31Č35i44p42e87r13a 4953268466854

Má to vůbec cenu řešit. České tratě jsou zastaralé. Jakákoliv stavba stojí moc peněz a trvá velmi dlouho. Dále je tu problém s jinou napájecí soustavou než mají v Německu a Rakousku.

+1/−8
30.8.2016 10:48

M13i84r79o51s76l76a51v 77Z41i78k81m29u10n62d 6788552397528

V čem je problém s napájecí soustavou ? Ve Francii mají na VRT 25 kV 50 Hz, v Německu / Švýcarsku 15 kV 16,7 Hz ....

Italové jezdí 160 na 3 kV = ...

+4/0
30.8.2016 11:47

R30o83m97a23n 71J89e68s89c51h91k71e 9378375867835

Kdyby nebylo železnice, tak nejsou u nás žádná velká města. Na silnice se nevlezeme. Jezdím osobákem do práce a je rychlejší než auto. Nepíši o bezpečnosti.

0/0
31.8.2016 21:07

J11o63s49e91f 13P69i75š95v18e15j54c 5776116348819

Na tratích s rychlostí nad 160km/h nesmí být žádné úrovňové křížení a to je u nás vzhledem k desítkám malých přejezdů největší problém.

+2/0
30.8.2016 10:35

M63i41r73e53k 94Z62á86v88o23d88n82ý 7862357590168

Tak hlavně, že na "koridoru" Brno - Ostrava (respektive Brno - Přerov) se jezdí a bude jezdit maximálně 80 km/h. A pak mám nedávat ČD za to, že na trase Olomouc - Brno nasazují ty nejsrarší šroty v jejich vozovém parku :/

+2/0
30.8.2016 10:30

L14u51k93á45š 97B98r39a62n35d81e54j86s 2893185261211

Tak Brno - Přerov už jsou alespoň schváleny úpravy na 200 km/h. Proč to ale nešlo i zde, to mi hlava nebere. Aneb šetří se na nepravém místě.

0/0
30.8.2016 11:18

M66i64r69e38k 39Z62á83v90o30d24n73ý 7362127290818

No schválené jsou, ale co z toho? Realizace se odkládá a odkládá ... klidně ať to není schválené pro 200, ale jen pro 160, hlavně to mělo už dávno stát.

+1/0
30.8.2016 11:20

J49i46ř12í 10K13o82c65u36r81e33k 6785474715508

Čekalo se na územní rozhodnutí. A to se vleklo, protože nebyly schválené Zásady územního rozvoje (ZÚR). ZÚR schválené nebyly, protože je soud shodil ze stolu. Soud je shodil ze stolu, protože Zelení zažalovali procesní chyby v příprave trasy R43. Zelení to zažalovali jednak proto, že to mají v popisu "práce", a druhak proto, že je jim úplně jedno, co způsobí.

Ano, Zelení mohli projednat s úřadem a dořešit procesní nedostatky, případně tyto stavby jen vyřadit ze ZÚR. Jenže to by nesměli být Zelení vs. úřad v boji o to, kdo si prosdadí svou. Jak děcka na pískovišti.

0/0
30.8.2016 13:50

L74u96k80á95š 77S26e32d65l31á75č50e66k 1123247837340

Tak že 200 se jezdit nebude, na kterou je tento vlak stavěný.Rv

0/0
30.8.2016 10:24

M13a59r15t98i15n 50N87o17v23o37t11n38ý 3866146601244

Který vlak?

0/0
30.8.2016 10:30

P22a50v55e26l 91R39e34z13n59i82c24e35k 3585454794502

Pindulina

0/0
30.8.2016 10:34

P51a57v30e28l 42M71o45r33a19v73e81c 3492249922788

A imho taky railjety.

+2/0
30.8.2016 10:47

T27o25m36á54š 61M68o66r42a72v35č11í48k 3317356613575

V tom případě Stadler Flirt nebo 380 to taky vytáhne na 200 km/h.

+1/0
30.8.2016 11:05

M76a56r59t85i38n 82R41u81z49i15c31k17a 1282578836887

Stadler Flirt ma max. 180?

0/0
30.8.2016 17:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.