Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česká železnice zrychlila, přibyly další úseky s maximální rychlostí

O vysokorychlostních vlacích mohou cestující na české železnici dál jen snít. Alespoň slabou náplastí pro ně ale může být, že loni díky modernizaci opět přibylo úseků, kde vlaky mohou jezdit v Česku maximálně povolenou rychlostí 160 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a78n 49S60k63á79c19e39l 6698789469419

Proč to přehánět. Česko je prcek, ještě bychom se dočkali druhého Eschede.

0/−1
1.9.2016 23:54

M31a46r89e28k 22V72y92m81a68z41a77l 5248226642290

Až budou lidé nami zvolení v parlamentu podporovat ŽELEZNICI jako takovou, tak se i v Česku začne jezdit rychleji....O tom všem to je....Pokud nebude podpora od této instituce, bude se jen neustále kopat do ČD a SŽDC, jako do hlavního viníka všech neduhů...Bohužel spousta lidí tomu věří a majitelé kamionů a autobusů si jen mnou ruce, jak se daří vývoj VRT v Česku dál brzdit a oni nepřijdou o zakázky na úkor spolehlivější železniční dopravě....

+2/0
31.8.2016 14:07

V46á41c31l77a72v 32S39v54o81b68o19d66a 5276778499

Už se těším,jak pojedu z Prahy do Drážďan 350 km/hod.Jen jestli nebudeme dříve létat na Mars.:-P

+1/0
30.8.2016 17:07

M59a30r28t21i87n 33R35u64z91i47c81k19a 1582708116347

My ne, az se bude letat na Mars - tedy vsichni krome CR, u nas se budem hadat, ze to neni treba, a ze nam staci letat jen po nasi planete Zemi, atd, atd, atd...

+2/0
30.8.2016 17:17

J47a98n 59V71a97l47o11u72c19h 6912917178580

Maximálka není všechno, stačí pár km jednokolejného úseku (třeba z Pardubic směr Jaroměř) a veškerá doprava se musí uzpůsobit možnostem křižování. Tedy zvednout rychlost = snížit interval (protože zdvojkolejnění či aspoň stavba výhyben uzpůsobených potřebám jiné rychlosti je sci-fi), takže buď to nejede v taktu anebo (to spíš) na zahuštění nejsou peníze, tak se jezdí stejně rychle či se na křižování čeká, čili celková doba jízdy (pokud necestujete jen po tom zrychleném úseku) je stejná.

A pokud tam pošlete osobák, který sice 160 (výjímečně) umí, pak jsou zastávky tak blízko, že se na 160 stejně nerozjede anebo by to šlo za značně vyšších energetických nákladů (aby pak stejně někde čekal, pokud nemá dopravce všechna vozidla na trati stejných parametrů, aby se to dalo zohlednit v jízdních řádech).

Ale papírově je to super (že je to rychlost značně menší jež jinde se přece do tiskové zprávy nedává).

+1/0
30.8.2016 16:51

M12a15r74t14i29n 81R56u95z11i75c95k20a 1752388406907

Nesouhlasim s tim, ze nejsou penize, cca 80% muze hradit EU... a v clanku uvvadena modernizace trati HK-Chocen me uplne dostava, ta cena, ktera se usetri na tom, ze vlak nepojede 160, ale 120 je zanedbatelna... navic uz nekolikrat byla tato trat alternativou za koridor a pres 100tis. HK, pri nehodach a rekonstrukcich koridoru.

+2/0
30.8.2016 16:59
Foto

J22a80n 82V79a44l71a67l66í15k 6506219290546

zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/kraje-jsou-proti-statni-pujcovne-vlaku-chteji-jednat-s-vladou-1317641

0/0
30.8.2016 14:57

R11i95c41h28a15r88d 41B17a14r39t88o54š 4379465339631

Nedávno jsem jel nezanedbatelnou část úseku tzv. Posázavského pacifiku rychlostí zhruba 20 - 30 km/h. A to už je ten úsek tzv. revitalizovaný za pomocí dotací z Evropské Uhnije.

Takže jednak se ptám, komu ta "revitalizace" tratě pomohla, když ne cestujícímu a pak si tedy silně představuji, že by se na tom mělo ještě pořádně zamakat.

Nakonec zmíním, že to je sice skvělá trať s vyhlídkami a tak bych třeba tuto rychlost právě z tohoto důvodu chápal, nicméně by tomu ovšem měla odpovídat vlaková souprava - tj. taková, kde je člověk namačkaný jak sardinka a je bez klimatizace, není pro vyhlídkový vlak asi úplně to pravé ořechové.

Takže opět Banánistán hadr. Tentokrát typu nějaké jihoamerické díry.

+3/0
30.8.2016 13:36

M60a31r18t69i81n 95R21u18z37i24c40k47a 1172988776697

No to je prave ten problem, proc to modernizujeme a rekonstruujeme na tak nizke rychlosti, samozrejme to lze na nekterych mistech lokalky pochopit, ale casto spise zbytecne vyhazujeme penize oknem...

0/0
30.8.2016 17:01

J36a50n 98S78k64ř91i70v49á98n83e17k 3506936346

Také sem tam nedávno jel, ta rychlost je neuvěřitelná a ještě co tam jezdí za vlaky.Rv

+1/0
31.8.2016 8:13

J16a34n 44P13r53i28c12h59y72s15t84a32l 8891898583

Co je tohle za nesmysl? Opravte si to, ostudo!

"Loni v Česku přibylo 23 kilometrů tratí s maximální povolenou rychlostí v Česku. Vyplývá to z výroční zprávy Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Celkem tak mohou vlaky jezdit stošedesátikilometrovou rychlostí na 389 kilometrech."

Spravne to ma byt "Loni v Česku přibylo 23 kilometrů tratí s maximální povolenou rychlostí na trati SŽDC" - protoze na jine trati, ktera nepatri SZDC je maximalni povolena rychlost 210 km/h a pro vozidla s naklapeci skrini dokonce 230 km/h. Tohle neni prvni clanek, ktery pisete o zeleznici - a trat v Cerhenicich u Velimi rozhodne neni nejakou novinkou.

+3/−6
30.8.2016 12:50

J93a98n 15S60ů28r28a 4855473533972

ano, začneme ještě psát, že v Česku je na dálnicích neomezená rychlost, protože na polygonu Škodovky můžete jet více, než 130....

+9/0
30.8.2016 13:08
Foto

J68a60n 68V70a96l87a69l23í12k 6186159130136

sry za plus :-(

+1/0
30.8.2016 14:40

R54o59m66a75n 76J93e93s41c12h79k89e 9158835127895

Pane, vy nevíte, kde má lokomotiva komín. Seďte doma na zadku a neotravujte druhé. Hned se nám bude lépe žít. Ne vždy souhlasím s panem redaktorem, přesto si myslím, že je hodně objektivní a nestranný.

Jezdím vlakem denně a jsem celkem spokojený. Drobnosti se najdou. Na silnice se všichni nevlezeme.

0/0
31.8.2016 17:24

R74u15d29o86l89f 15R84u66b43e88š 3749265241194

Úžasné, tak to máme zpoždění už jen tak 50 let.

+4/0
30.8.2016 12:38

M86i81l52o89š 94K59ř11e61p51e19l53k59a 6655652807788

160 km/hod, to je už "opravdický fičák". Jen nevím. jestli to bude stačit. Když jezdím v Itálii courákem z Trevisa do Benátek, tak jezdí běžne rychlostí cca 135 km/hod. A ty opravdu rychlé vlaky (Frecciarossa) křižují Itálii rychlostí 310 km/hod. A to prosím za ceny od 19 €. Tak by mě zajímalo, kde dělají soudruzi z ČD a SŽDC chybu ;-D

+5/−2
30.8.2016 12:31
Foto

J65a23n 85V79a47l95a88l28í22k 6976699910336

Také mohu napsat že v Japonsku jezdím rychleji než v Italii a kde udělali soudruzi v Italii chybu

0/0
30.8.2016 14:42

V86á12c76l78a32v 24S97v47o24b88o51d88a 5236628209

...a ve Francii taky.;-)

0/0
30.8.2016 17:05

M43a39r49t28i85n 64R32u61z39i44c71k90a 1912348776967

Ma pravdu, do 160km/h jde o regionalni trat, tak je to chapano prakticky v cele "zapadni" evrope a mozna i v polsku, turecku a madarsku...

Jenom u nas je to povazovano za hlavni trat a tyto hlavni trate modernizujeme na tuto maximalku... Zatimco na zapad od nas se bezne jezdi na hlavnich tratich 200 km/h a vetsinou se stavi/modernizuji na vyssi rychlosti...

+2/0
30.8.2016 17:07

R89o18m38a64n 16J75e79s43c51h82k40e 9518345447895

Málo víte a znáte. I v Itáli jsou tratě, kde se jezdí do 100 km v hodině. Přes Brenner na hlavní trati se také nejezdí 200 km.

Na druhé straně Pardubice - Hradec nepovažuji za hlavní trať. Přesto se tam může jet 160.

0/0
31.8.2016 21:00

J33a43n 77J83e82m58e51l16k68a 1635490

Od.. kouzelné slovíčko

0/0
30.8.2016 20:35

J47i44ř60í 33J15u22r46á90š61e80k 8847975130677

Tak ona železnice na určitých úsecích zrychluje, ale pokud se hned vedle zmodernizovaného úseku rozkopou další dva, tak železnice ve výsledku zpomaluje. Viz. trať Praha - Ostrava. Olomouc je rozkopaná snad více než dva roky a konec prací v nedohlednu. Teď se firmy pustily do dalšího úseku na této trati.

Tak to trvá už asi 4 roky. Takže vlaky mají dál a dál zpoždění.

Na pohodlné přestupování si budeme muset ještě dlouho počkat. Pokud se ho vůbec někdy dočkáme.

+1/−1
30.8.2016 12:20

M59a16r75t12i33n 80Š37t94r53o47s 4569247500938

Kde se teď zase začalo kopat? Já myslel, že nyní to dočasně bude "hotové" ?

0/0
30.8.2016 13:18

J48a48r11o68m10í66r 37P45e81t28l76a27c14h 2424812195483

To je jako s D1. Proč by se měla rozšiřovat na 3 pruhy. Zbouráme mosty, rozšíříme vozovku, 5 let se dálnicí normálně neprojede, dáme tam panely, místo asfaltu, ale 3 pruhy ne! To si počkáme zase pár desítek let......A pak jsme v Polsku na dálnici jak v Jiříkově vidění.....

+11/−1
30.8.2016 12:02

M44a74r25t33i52n 74K13a44r81á21s52e89k 9238753908718

No tak delat D1 asfaltovou by byl fakt "svely" napad, dalnice se betonu nejdelaji jen tak z pleziru...

Mimochodem ta rekonstrukce byla proste nutnost - vzdhledem k tomu, ze predtim to nikdo neresil, tak vlada mela v zasade 2 volby:

1) zacit s rekonstrukci pri stavajicich dvou pruzich (s tim, ze treba mosty uz se prebouraji na budouci rozsireni apod)

2) zacit resit vykup pozemnku, ekologicke studie apod, s tim ze se zacne stavet za 10 let a do te doby se po d1 definitivne rozpadne...

+3/−1
30.8.2016 15:07

J51a52n 23V78r25a96b45e39c 4232330576354

Tak se měla urgentně řešit D35 z Opatovic u Pardubic do Mohelnice. Byla by severní varianta a poté se mohla udělat v klidu třípruhová D1.

Takto je cesta z Čech na Moravu kudykoliv peklem.

+1/0
30.8.2016 23:26

M15a75r94t22i44n 97K22a48r34á70s95e72k 9968343288548

Jak dlouho by podle trvala dostavba "severni dalnice"?

0/0
31.8.2016 8:51

J84a54n 68J51e85m54e62l88k68a 1395330

Otázka zda se bavíme o 160tce pouze pro naklápěcí soupravy nebo i běžné:-).

Na "novostavbě" na Budějovice jsou úseky s 135 kou pro většinu vlaků. Naklápěcí 160, ale ty tam nejezdí. Samozřejmě je to lepší než ta stará jednokolejka s 80kou.

Nebo Golčův Jeníkov snad 80 km/h po opravě. Což když konstruktér z 90 let tvrdí, že měli navrženou Praha Brno přes Havl. Brod pro smíšený provoz(včetně carga) přes vysočinu na 200-230..

+8/0
30.8.2016 11:02

M38a85r19t28i26n 77S39p15i26c39a55k 8244638519476

na 4 koridoru je 160 pro vsechny vlaky v celym useku od dynína k zatácce u veseli (dokonce stavebne na 200), v celym useku z veseli do sobeslavi, a od chotovin do sudomeric (tam je jen docasne omezeni u tunelu) z tabora do chotovin je 135 -150. tak to nemusite hodnotit tak negativne

+3/0
30.8.2016 11:30

M79i56r49o81s90l78a90v 53Z68i63k15m48u59n23d 6158522147748

Potěmkiny tam jezdit nebudou, smysl by měly až do Lince, kde je taky trať z rychlostního hlediska "bídná", ale ÖBB o Potěmkiny nestojí, nesplňují "rakouské" představy o komfortním vozidlu ... proto taky přestaly jezdit do Vídně, resp. Vídeňského Nového Města ...

0/−1
30.8.2016 11:49

R74o20m47a61n 76J56e28s94c22h38k55e 9978545877445

Znám pouze křižník Potěmkin. Dělám na dráze, píši o historii a tento výraz vůbec neznám.

0/0
31.8.2016 21:04

J16i82ř42í 29K57o41c67u47r41e50k 6645204395788

U Golčova Jeníkova ta štreka potřebuje překonat terénní val, který je kolmo na směr cesty. Takže nezbývá než udělat dvě polovracečky a jet po úbočí nebo to vzít tunelem.

Ano navržené mít mohli. Předpokládám, že to bylo způsobem tunel-most jako Dolní Loučky.

+1/0
30.8.2016 13:45

O91n20d85r51a 48T88a40l10í28ř 9795914624957

Nevíte někdo, jak to bude s těma EC/IC na jih ? V článku sice stojí EC/IC, ale v návrhu JŘ na rok 16/17 jsou psány jenom Ex a Rx 8-o

+1/0
30.8.2016 11:01

M66i61r97e69k 19Z27á13v53o40d72n33ý 7552427160728

To máte jedno, co to je za kategorie. Hlavní je, že to bude jezdit.

0/0
30.8.2016 11:11

O16n21d22r45a 88T25a29l28í68ř 9565154984147

Hm, to je taky pravda :-)

0/0
30.8.2016 11:14

M16a63t61ě36j 94V45o11n85d42ř79i54č92k36a 4354610468616

Tomu taky nerozumím, všude v médiích se mluví o EC/IC a ve všech návrzích jsou Ex a Rx.

0/0
31.8.2016 11:32

L95u16k81á67š 92Č16i66p56e73r79a 4463428396234

Má to vůbec cenu řešit. České tratě jsou zastaralé. Jakákoliv stavba stojí moc peněz a trvá velmi dlouho. Dále je tu problém s jinou napájecí soustavou než mají v Německu a Rakousku.

+1/−8
30.8.2016 10:48

M14i27r98o46s75l20a96v 59Z95i14k86m72u40n66d 6518622897678

V čem je problém s napájecí soustavou ? Ve Francii mají na VRT 25 kV 50 Hz, v Německu / Švýcarsku 15 kV 16,7 Hz ....

Italové jezdí 160 na 3 kV = ...

+4/0
30.8.2016 11:47

R81o16m60a97n 26J45e23s57c93h79k31e 9658645527135

Kdyby nebylo železnice, tak nejsou u nás žádná velká města. Na silnice se nevlezeme. Jezdím osobákem do práce a je rychlejší než auto. Nepíši o bezpečnosti.

0/0
31.8.2016 21:07

J66o50s75e36f 87P84i35š64v45e19j76c 5806296748109

Na tratích s rychlostí nad 160km/h nesmí být žádné úrovňové křížení a to je u nás vzhledem k desítkám malých přejezdů největší problém.

+2/0
30.8.2016 10:35

M14i20r88e77k 60Z32á62v15o10d62n33ý 7282257270388

Tak hlavně, že na "koridoru" Brno - Ostrava (respektive Brno - Přerov) se jezdí a bude jezdit maximálně 80 km/h. A pak mám nedávat ČD za to, že na trase Olomouc - Brno nasazují ty nejsrarší šroty v jejich vozovém parku :/

+2/0
30.8.2016 10:30

L40u49k44á69š 73B25r75a35n12d82e55j51s 2243885491641

Tak Brno - Přerov už jsou alespoň schváleny úpravy na 200 km/h. Proč to ale nešlo i zde, to mi hlava nebere. Aneb šetří se na nepravém místě.

0/0
30.8.2016 11:18

M92i81r93e74k 20Z75á85v90o80d14n45ý 7742727640668

No schválené jsou, ale co z toho? Realizace se odkládá a odkládá ... klidně ať to není schválené pro 200, ale jen pro 160, hlavně to mělo už dávno stát.

+1/0
30.8.2016 11:20

J19i46ř16í 78K36o46c59u11r84e37k 6845864945148

Čekalo se na územní rozhodnutí. A to se vleklo, protože nebyly schválené Zásady územního rozvoje (ZÚR). ZÚR schválené nebyly, protože je soud shodil ze stolu. Soud je shodil ze stolu, protože Zelení zažalovali procesní chyby v příprave trasy R43. Zelení to zažalovali jednak proto, že to mají v popisu "práce", a druhak proto, že je jim úplně jedno, co způsobí.

Ano, Zelení mohli projednat s úřadem a dořešit procesní nedostatky, případně tyto stavby jen vyřadit ze ZÚR. Jenže to by nesměli být Zelení vs. úřad v boji o to, kdo si prosdadí svou. Jak děcka na pískovišti.

0/0
30.8.2016 13:50

L80u47k26á60š 96S39e45d31l51á27č63e63k 1523887697780

Tak že 200 se jezdit nebude, na kterou je tento vlak stavěný.Rv

0/0
30.8.2016 10:24

M11a61r46t25i46n 14N18o19v22o28t42n80ý 3196476351884

Který vlak?

0/0
30.8.2016 10:30

P90a85v10e65l 29R24e74z34n30i86c94e87k 3245724924702

Pindulina

0/0
30.8.2016 10:34

P40a15v36e32l 49M78o67r75a38v16e48c 3782969642228

A imho taky railjety.

+2/0
30.8.2016 10:47

T14o91m73á72š 66M88o13r59a86v85č22í94k 3587196293935

V tom případě Stadler Flirt nebo 380 to taky vytáhne na 200 km/h.

+1/0
30.8.2016 11:05

M48a35r71t49i14n 21R12u49z21i27c33k36a 1232748956377

Stadler Flirt ma max. 180?

0/0
30.8.2016 17:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.