Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Avia se vrátí na silnice i se starým logem. Výroba odstartuje v Přelouči

Skupina Czechoslovak Group (CSG) obnoví výrobu středních nákladních automobilů značky Avia. Produkce se ujme závod v Přelouči na Pardubicku. Zpočátku půjde o stovky vozů ročně. Skupina vlastní i kopřivnickou Tatru, majitelem holdingu je český zbrojař Jaroslav Strnad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67e91t77r 46V22o78n74d73r81a97c84e28k 7255351523150

Poznámka pro omladinu - povšimněte si , jak systematicky byl zlikvidován český průmysl za kuponové rozkrádačky ...... to že padly automobilky Tatra, Liaz, Avia není náhoda a zapomeňte kecy o nekonkurenci ...... jasně je vidět, že když se chce tak to jde ......

+4/−3
31.8.2016 5:52
Foto

I87m19r48i68c59h 12S19u55c15h76a87r23s88k24ý 8696193675531

trefa do černého ;-)R^

jinak ty mínusy dokazují, že máte pravdu :-/ bohužel !!

0/0
31.8.2016 17:28

P38e33t25r 32J32a39v61u70r30e90k 9907845963226

Tak ještě LIAZ a Pragu do portfolia prosím..... Mě osobně tyhle zprávy dělají dobře. Děkuji!

+3/0
30.8.2016 23:41

L39u62k51á12š 75K41r92a65u82s 4318411457890

Továrna LIAZ už šla dávno k zemi. Bohužel...

0/0
31.8.2016 5:02

P60e84t67r 38J75a60v71u96r29e89k 9657855193166

To je pravda, ale aspoň po ní zůstaly podniky, které jedou. Modelárna Liaz nebo podnik, kde se ohraňují a tváří materiál. Nic moc, ale je práce. Škoda, že se to nepovedlo firmě Tedom. Ta to měla celkem dobře nalajnováno, ale trh je už dost nasycen

0/0
31.8.2016 8:14

P87e80t28r 64M30a78c75h83á36č72e67k 9437364603

Jak mě aviatici na každý okresce točili, tak mi teď chybí. Držím palce a přeji šťastný návrat na výsluní.

+4/0
30.8.2016 15:51

F72i49l92i90p 86S48i11r85o62t62e25k 9332359252201

Avia jako dobrá značka? To jako fakt?

0/−3
30.8.2016 15:38

M71a84r25t65i34n 14K83a64r66á20s65e24k 9758573948698

No hlavne z doby predsocialisticke...

0/0
30.8.2016 17:51

V41í33t 21M34r78h96a74l 1985709153120

Za zázrak považuji, že se česká firma opět vrací do českých rukou, to se jen tak nevidí.

+4/0
30.8.2016 15:19
Foto

P27e64t48r 95P52a59n72g63e86r52l 5767125550875

žel zapoměly dodat že Avia bude mít i nadále motor z USA a kastly z Indie jen šasí se tady bude montovat zbytek dovážet.Co hlavně Letňany se budou prodávat a komu jinému než develop.který se na to klepou už 3 roky.Baráků tady je jak hub po dešti a další se budou chystat s prodejem Avia.Proto se budem stěhovat už to tady je neúnosné.Nejsou kvalif.pracovníci.Ale jsou jen si je musí získat což za 15tis jim tam nikdo dělat nebude.Auto made in global ;-O hnus

0/−10
30.8.2016 15:14

J84i35ř79í 30N33o34v37o67t91n82ý 8109247908408

Mnoho výrobců používá cizí motory a Cummins je velmi dobrý motor. S těma kastlema z Indie to nebuda tak horký. V závodech Ashoku v Indii pracují děti a tak by to Evropská komise jako dovoz zatrhla. Jinak auto je to jednoduchý a vcelku slušný za velmi rozumný prachy.

+1/0
30.8.2016 15:25
Foto

P74e20t25r 94P29a12n66g98e28r23l 5237635120935

Já se nebráním motoru ale jako obecně i kasle by měla bejt z čech a jeho převzetí by mělo být i spojeno i opětovné přemístění lisů z Indie zpět do čech ale pokud je to ve sml.se kterou se zavázali odebírat jejich výrobky,tak stím nic neuděláme uvidíme co udělá EU

0/0
30.8.2016 15:35

L17u27b64o31š 64H45o93l70í93k 5787460792730

Vzhledem ktomu, že Strnadova Tatra náklaďákové kabiny vyrábí (i když jiné typy i rozměry), určitě bude tlačena kooperace tímto směrem.

Provázanost s dalšími produkty Tatry je logický krok.

0/0
30.8.2016 16:14
Foto

P59e72t64r 95P38a68n42g87e76r36l 5817825530315

Mno v to já taky doufám že to tak bude a Tatra bude dělat kabinu v budoucnu,ale zatím je psáno že kabinu budou dodávat Indové.

0/0
30.8.2016 16:17

F84i17l66i17p 69S31i43r60o74t28e77k 9592549462141

Já myslel, že bere kabiny od DAFu?

0/0
30.8.2016 16:19

M25a46r58t48i38n 17K36a62r26á84s94e69k 9158403898818

Pravdu mate oba - tatra nakupuje kabiny pro "civilni seriove nakladaky", pro vojenske a jine specialy dela vlastni. Tedy tady moc prostor pro kooperaci neni....

0/0
30.8.2016 17:53

P48e20t24r 18J63a37v71u76r57e39k 9987965453276

Tak Vy se nebráníte motoru....a kasle by měla bejt z čech. Hmmm....a "tak s tím nic neuděláme" Promiňte pane Strnade, nepoznal jsem Vás pod nickem toho chytrolína Petra Pangerla ;-D

0/0
30.8.2016 23:48
Foto

P77e23t95r 83P60a89n33g43e25r23l 5587545490315

Bohužel neuděláme p.Javurek.

0/0
31.8.2016 6:05

M73a61r38t29i84n 45K39a48r40á37s50e87k 9748813898978

No ono vyvinout a vyrobit motor pro vyrobu v radech stovek kusu je totiz totalni blbost.... stejne jako soustu dalsich komponent...

+4/0
30.8.2016 16:34

P18e38t26r 97J16a80v73u30r78e98k 9587145943106

Přesně tak! Splnit limity EURO5 a v budoucnosti to, že motor bude kyslík snad vyrábět, na to už nestačí pomalu ani VW. Proto si asi musel nějak pomoct...

+1/0
30.8.2016 23:32

M58a19r86t49i12n 95K11a78r22á10s87e39k 9828673438728

No i pres neustale prisnovani norem je ve mestech povetsinou doprava hlavnim zdrojem znecisteni ovzdusi (dodejme ze hodne toxickeho znecisteni), jak by to asi vypadalo bez emisnich norem? To by nase mesta byla v trvalem sedem oblaku jako sousta asijskych mest?

0/0
31.8.2016 8:53

P25e50t53r 26J15a30v37u50r25e92k 9867175493846

Možná zapomněli...ale určitě ne zapoměly! Tak proč si to nekoupil Kelner, Vítek nebo jinej realitní jestřáb, když je to takový terno! Ten Strnad je pěknej ptáček, ale je za nim vidět práce. Jsem rád, že už konečně nastal čas, že se něco buduje. Do nedávna byl kšeft spíš něco přivést ke krachu, rozprodat,.... Já AVII fandim i když jí budou montovat třeba na Ukrajině!

0/0
30.8.2016 23:28

A86l35a52n 39M77a40c10h34a78č 2931956380257

Jezdil jsem s tímto typem Avie a za sebe můžu říct že to není špatný auto.

+3/0
30.8.2016 15:11

A26l20b76e96r16t 86K16á83m17e60n 9774938389801

Nosníky na podvozok Avie sa za socializmu vyrábali (zvárali) v Brandýskom BSS.

V BSS sa vyrábali aj návesy, Kuka vozidla ale žeby sa niečo vyrábalo v Přelouči som nepočul.

0/0
30.8.2016 15:10

J45i33ř18í 19N92o38v36o22t61n85ý 8539887128718

Byl tam vojenský opravárenský závod na P-V3S a pokud vím tak i stále stojí.

+2/0
30.8.2016 15:26

A89l71b58e30r76t 14K21á39m48e94n 9804308439101

Chodieval som aj po vojenských výrobach,(Chrastava, Písek, . . . ) ale Pťelouč ma akosi obyšla :-)

0/0
30.8.2016 15:56

A78l74b74e44r49t 59K64á11m69e84n 9124108889131

Teraz mi to došlo. Já som chodieval po výrobných podnikoch (Liaz Mnichovo Hradište, Mladá Boleslav, BSS, Vrchlabí, Kvasiny, . . . ) a nie po opraváranských podnikoch, takže preto nič o Přelouči neviem.

0/0
30.8.2016 16:01

M58a90r53t26i83n 44P93l45a11t57i27l 9331683151848

nejrychlejší auto na silnici - všichni ostatní jedou za ním a horko těžko ho předjíždí....

+3/0
30.8.2016 14:51

J23i37ř72í 93N36o43v86o21t18n48ý 8529177888118

Zaspal jste dobu.

+2/0
30.8.2016 15:25

J73a27n 75V25á17c80l56a50v63í46k 3982166421739

Takže dle předpokladů šlo hlavně o pozemky v Praze...

+4/0
30.8.2016 14:26

F26r27a25n89t58i25š56e56k 39L15u61p68í71n79e44k 8771416366142

Vyborna zprava, skoda tech indu. Kez by jednou vyrabeli zase i letadla avia. A dali tem nakladakum motor, co jede do kopce.

+1/0
30.8.2016 14:25

V44i36k40t50o18r 61Š34e37d71i73v36ý 8946291100236

Letadla Avia?

To si opravdu myslíte, že lze jen tak z ničeho, na zelené louce, vytvořit výrobce letadel?

0/0
30.8.2016 14:46

L93u90d33ě61k 57N73ě54m27e86c 5705621482194

Ano, vyráběly se u nás letadla Avia. Ale přece jen už je to nějaký pátek. Výroba letadel v Avii skončila v roce 1960.

+3/0
30.8.2016 15:22

J76i16ř85í 14D71o12l97e46ž85a75l 4178386342868

Ájé, černá můra je zase zpátky. Do sebemenšího kopečku maximálně třicítkou a jak píše kolega níže - vždy v čele pelotonu. :-P

0/0
30.8.2016 14:21

T83o82m13á20š 42P67í58c84l 3526543781787

Předpokládám, že pan Strnad ví, co dělá, a přeji mnoho úspěchů. Dobrého průmyslu není nikdy dost.

+16/0
30.8.2016 14:11

F40r89a19n52t79i55s22e24k 59K65o86f31r32o26n 8120759182251

Budou to mít těžký prosadit se proti zavedeným výrobcům s rozsáhlou distribuční i servisní sítí, silnou značkou a velkým know-how i kapitálem v zádech.

Každopádně jim přeji úspěch a držím palce, ať se to podaří.

+8/0
30.8.2016 14:07

M25a32r33t85i69n 43K83ř60í29ž 9793592910627

Avia, nejrychlejší auto na světě - vždycky v čele pelotonu.

+8/0
30.8.2016 14:00

A41l34i92c70e 18J36a42n95á61k25o19v36á 4288945804869

A21/31 přetížena v dlouhé verzi s původním motorem, modely z 90.let A60/80 a ty co jsou na obrázku ne.

0/0
31.8.2016 12:42

J25a65n 81P76í37c38h56a 3542538294747

Mě zaujalo na článku, že v Praze nejsou kvalifikovaní pracovníci, proto se výroba přesune do Přelouče.... takže v Praze žije nejvíce občanů v Čr, ale zruční tam nejsou :-) Nebo jak si mám vyložit tento odstavec?

V Praze ani nejsou kvalifikovaní pracovníci, proto vedení přesune do konce roku výrobní sestavy do Přelouče. Jak skupina naloží s letňanským závodem, vedení ještě nerozhodlo.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/v-prelouci-se-zacnou-vyrabet-nakladni-vozy-avia-f56-/ekonomika.aspx?c=A160830_124235_ekonomika_rts

+5/−3
30.8.2016 13:54

M68a29r35e42k 63F67l13e55k96a39č 1546935484758

Jestli to není tím, že v praze chce každej makt v office centru za 50t měsíčně a rukama dělají už jenom Ukčka dlažbu na chodník

+14/0
30.8.2016 13:56

J29a63n 17P24í58c51h48a 3122728134237

Tak to by mělo být napsáno, že výroba v Praze je nerentabilní....

+2/−1
30.8.2016 14:00

P77e25t34r 13M77a48r27š87o61u72n 5765358816546

Jak souvisí office zaměstnanec s rentabilitou výrobní linky? Je to spravne ze nemají kvalifikované pracovníky (Officak prostě nemá kvalifikaci pro pas)

+4/0
30.8.2016 14:07

J68a25n 49P83í57c70h71a 3422118184737

Nevěřím, že ve městě, kde žije 1 000 000 se nenajdou dělníci. řadový dělník nepotřebuje kvalifikaci. Pouze svářeči, apod. a jedná se většinou o učební obory. ... Můj názor: je to o financích....

+3/−2
30.8.2016 14:20

J48a40n 93P77a36ř65í55z31e29k 9856520777516

Taky se podívejte, jaká je v Praze nezaměstnanost. Tam už prostě není kde brát

0/0
31.8.2016 11:45

M28a89r37t15i86n 12K51ř37í34ž 9683892360977

Tady se prostě rukama moc nedělá, a když už, tak za draho.

+1/0
30.8.2016 14:04

T28o25m42á51š 44P24í26c38l 3386173321207

Putna, Shanaáh, Zlatuška a podobní jistě vychovají na svých univerzitách spoustu lidí pro praktickou činnost velice použitelných :-) Jen co získají praxi v neziskovkách...

+7/−2
30.8.2016 14:06

M35a16r30t14i62n 68K25ř46í96ž 9643662420667

To, že něčemu nerozumíte, není důvod se tomu vysmivat.

+1/−4
30.8.2016 14:11

P55e97t65r 45M24a71r14e51č37e47k 1393881769508

Jo v Praze už je to samý úředník, stánkař, pingl nebo taxikář. :-) A potom ukrajinští zedníci a kopáči. Do výroby aut potřebujete trochu jinou kvalifikaci než znalost měnového kurzu.

+3/0
30.8.2016 14:14

J38a61n 23V88á82c15l93a61v95í31k 3332706101739

O lidi by se museli v oblasti pretahovat s několika firmami, které nejspis plati lepe. Ale ono v Praze jim jde hlavne o pozemky pro byty, takze je to v zasade jedno.

+4/0
30.8.2016 14:20

J88i11ř62í 57Š10v83a88g25r 3598920245456

Pražáci jsou rozmazlení, prý už jim nestačí ten milodar od zaměstnavatele, za který si koupí jízdenku do práce a tři rohlíky s vlašákem. Prý potřebují zaplatit i bydlení, tak se k nim nikdo nehrne = nejsou zruční lidé. ;)

0/0
30.8.2016 14:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.