Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Avia se vrátí na silnice i se starým logem. Výroba odstartuje v Přelouči

Skupina Czechoslovak Group (CSG) obnoví výrobu středních nákladních automobilů značky Avia. Produkce se ujme závod v Přelouči na Pardubicku. Zpočátku půjde o stovky vozů ročně. Skupina vlastní i kopřivnickou Tatru, majitelem holdingu je český zbrojař Jaroslav Strnad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38e17t83r 67V75o35n47d92r14a38c58e62k 7405831243150

Poznámka pro omladinu - povšimněte si , jak systematicky byl zlikvidován český průmysl za kuponové rozkrádačky ...... to že padly automobilky Tatra, Liaz, Avia není náhoda a zapomeňte kecy o nekonkurenci ...... jasně je vidět, že když se chce tak to jde ......

+4/−3
31.8.2016 5:52
Foto

I37m61r78i50c88h 88S11u79c31h34a70r60s96k27ý 8146463835431

trefa do černého ;-)R^

jinak ty mínusy dokazují, že máte pravdu :-/ bohužel !!

0/0
31.8.2016 17:28

P23e48t17r 53J46a52v44u56r37e61k 9267895243316

Tak ještě LIAZ a Pragu do portfolia prosím..... Mě osobně tyhle zprávy dělají dobře. Děkuji!

+3/0
30.8.2016 23:41

L19u67k15á56š 69K83r95a49u16s 4148461517630

Továrna LIAZ už šla dávno k zemi. Bohužel...

0/0
31.8.2016 5:02

P85e94t85r 34J21a78v96u69r75e96k 9827245363166

To je pravda, ale aspoň po ní zůstaly podniky, které jedou. Modelárna Liaz nebo podnik, kde se ohraňují a tváří materiál. Nic moc, ale je práce. Škoda, že se to nepovedlo firmě Tedom. Ta to měla celkem dobře nalajnováno, ale trh je už dost nasycen

0/0
31.8.2016 8:14

P42e60t48r 62M40a19c48h51á38č22e56k 9767104463

Jak mě aviatici na každý okresce točili, tak mi teď chybí. Držím palce a přeji šťastný návrat na výsluní.

+4/0
30.8.2016 15:51

F73i41l12i16p 94S87i57r60o50t37e15k 9212279612421

Avia jako dobrá značka? To jako fakt?

0/−3
30.8.2016 15:38

M31a41r43t76i63n 87K67a51r16á41s24e44k 9668733768448

No hlavne z doby predsocialisticke...

0/0
30.8.2016 17:51

V77í59t 95M43r94h75a29l 1475589803200

Za zázrak považuji, že se česká firma opět vrací do českých rukou, to se jen tak nevidí.

+4/0
30.8.2016 15:19
Foto

P21e57t28r 91P86a18n67g89e24r43l 5327825840735

žel zapoměly dodat že Avia bude mít i nadále motor z USA a kastly z Indie jen šasí se tady bude montovat zbytek dovážet.Co hlavně Letňany se budou prodávat a komu jinému než develop.který se na to klepou už 3 roky.Baráků tady je jak hub po dešti a další se budou chystat s prodejem Avia.Proto se budem stěhovat už to tady je neúnosné.Nejsou kvalif.pracovníci.Ale jsou jen si je musí získat což za 15tis jim tam nikdo dělat nebude.Auto made in global ;-O hnus

0/−10
30.8.2016 15:14

J59i10ř63í 73N22o93v76o59t69n42ý 8679647978748

Mnoho výrobců používá cizí motory a Cummins je velmi dobrý motor. S těma kastlema z Indie to nebuda tak horký. V závodech Ashoku v Indii pracují děti a tak by to Evropská komise jako dovoz zatrhla. Jinak auto je to jednoduchý a vcelku slušný za velmi rozumný prachy.

+1/0
30.8.2016 15:25
Foto

P55e22t94r 28P82a77n55g93e86r48l 5367355970825

Já se nebráním motoru ale jako obecně i kasle by měla bejt z čech a jeho převzetí by mělo být i spojeno i opětovné přemístění lisů z Indie zpět do čech ale pokud je to ve sml.se kterou se zavázali odebírat jejich výrobky,tak stím nic neuděláme uvidíme co udělá EU

0/0
30.8.2016 15:35

L62u11b54o76š 21H69o44l75í64k 5737450852420

Vzhledem ktomu, že Strnadova Tatra náklaďákové kabiny vyrábí (i když jiné typy i rozměry), určitě bude tlačena kooperace tímto směrem.

Provázanost s dalšími produkty Tatry je logický krok.

0/0
30.8.2016 16:14
Foto

P61e86t85r 34P32a19n91g43e12r47l 5147985170285

Mno v to já taky doufám že to tak bude a Tatra bude dělat kabinu v budoucnu,ale zatím je psáno že kabinu budou dodávat Indové.

0/0
30.8.2016 16:17

F65i22l24i46p 85S94i93r95o68t86e89k 9532389392791

Já myslel, že bere kabiny od DAFu?

0/0
30.8.2016 16:19

M56a31r82t96i45n 93K17a11r24á14s26e15k 9488603628508

Pravdu mate oba - tatra nakupuje kabiny pro "civilni seriove nakladaky", pro vojenske a jine specialy dela vlastni. Tedy tady moc prostor pro kooperaci neni....

0/0
30.8.2016 17:53

P76e14t51r 78J62a50v36u58r89e47k 9647275973436

Tak Vy se nebráníte motoru....a kasle by měla bejt z čech. Hmmm....a "tak s tím nic neuděláme" Promiňte pane Strnade, nepoznal jsem Vás pod nickem toho chytrolína Petra Pangerla ;-D

0/0
30.8.2016 23:48
Foto

P78e79t62r 63P54a25n31g12e70r33l 5577205980425

Bohužel neuděláme p.Javurek.

0/0
31.8.2016 6:05

M69a88r54t45i15n 46K23a48r86á59s26e16k 9938333168968

No ono vyvinout a vyrobit motor pro vyrobu v radech stovek kusu je totiz totalni blbost.... stejne jako soustu dalsich komponent...

+4/0
30.8.2016 16:34

P39e88t13r 79J34a45v52u84r15e46k 9297745423276

Přesně tak! Splnit limity EURO5 a v budoucnosti to, že motor bude kyslík snad vyrábět, na to už nestačí pomalu ani VW. Proto si asi musel nějak pomoct...

+1/0
30.8.2016 23:32

M31a51r50t93i87n 10K92a28r21á61s30e39k 9928123468488

No i pres neustale prisnovani norem je ve mestech povetsinou doprava hlavnim zdrojem znecisteni ovzdusi (dodejme ze hodne toxickeho znecisteni), jak by to asi vypadalo bez emisnich norem? To by nase mesta byla v trvalem sedem oblaku jako sousta asijskych mest?

0/0
31.8.2016 8:53

P31e96t94r 73J93a67v17u28r17e34k 9467695393676

Možná zapomněli...ale určitě ne zapoměly! Tak proč si to nekoupil Kelner, Vítek nebo jinej realitní jestřáb, když je to takový terno! Ten Strnad je pěknej ptáček, ale je za nim vidět práce. Jsem rád, že už konečně nastal čas, že se něco buduje. Do nedávna byl kšeft spíš něco přivést ke krachu, rozprodat,.... Já AVII fandim i když jí budou montovat třeba na Ukrajině!

0/0
30.8.2016 23:28

A26l48a16n 69M38a74c64h10a44č 2151136200777

Jezdil jsem s tímto typem Avie a za sebe můžu říct že to není špatný auto.

+3/0
30.8.2016 15:11

A50l59b94e52r50t 48K66á25m31e78n 9684328629441

Nosníky na podvozok Avie sa za socializmu vyrábali (zvárali) v Brandýskom BSS.

V BSS sa vyrábali aj návesy, Kuka vozidla ale žeby sa niečo vyrábalo v Přelouči som nepočul.

0/0
30.8.2016 15:10

J31i85ř63í 63N33o87v52o44t81n33ý 8339727718828

Byl tam vojenský opravárenský závod na P-V3S a pokud vím tak i stále stojí.

+2/0
30.8.2016 15:26

A30l62b89e69r83t 89K66á68m22e81n 9944318729521

Chodieval som aj po vojenských výrobach,(Chrastava, Písek, . . . ) ale Pťelouč ma akosi obyšla :-)

0/0
30.8.2016 15:56

A94l69b47e46r75t 40K42á23m79e51n 9794318349151

Teraz mi to došlo. Já som chodieval po výrobných podnikoch (Liaz Mnichovo Hradište, Mladá Boleslav, BSS, Vrchlabí, Kvasiny, . . . ) a nie po opraváranských podnikoch, takže preto nič o Přelouči neviem.

0/0
30.8.2016 16:01

M77a71r28t77i76n 82P93l68a88t97i48l 9711763621738

nejrychlejší auto na silnici - všichni ostatní jedou za ním a horko těžko ho předjíždí....

+3/0
30.8.2016 14:51

J81i68ř12í 25N10o49v21o84t85n96ý 8409497178818

Zaspal jste dobu.

+2/0
30.8.2016 15:25

J47a88n 61V64á60c89l50a62v27í53k 3882576361809

Takže dle předpokladů šlo hlavně o pozemky v Praze...

+4/0
30.8.2016 14:26

F48r96a13n62t79i49š97e81k 77L16u34p65í65n85e41k 8801456436862

Vyborna zprava, skoda tech indu. Kez by jednou vyrabeli zase i letadla avia. A dali tem nakladakum motor, co jede do kopce.

+1/0
30.8.2016 14:25

V85i50k19t86o16r 26Š71e32d29i50v57ý 8366521230406

Letadla Avia?

To si opravdu myslíte, že lze jen tak z ničeho, na zelené louce, vytvořit výrobce letadel?

0/0
30.8.2016 14:46

L46u88d92ě77k 69N67ě83m65e21c 5545401942334

Ano, vyráběly se u nás letadla Avia. Ale přece jen už je to nějaký pátek. Výroba letadel v Avii skončila v roce 1960.

+3/0
30.8.2016 15:22

J64i30ř46í 18D55o69l49e40ž38a20l 4958456172268

Ájé, černá můra je zase zpátky. Do sebemenšího kopečku maximálně třicítkou a jak píše kolega níže - vždy v čele pelotonu. :-P

0/0
30.8.2016 14:21

T77o41m30á79š 81P51í34c48l 3526863661727

Předpokládám, že pan Strnad ví, co dělá, a přeji mnoho úspěchů. Dobrého průmyslu není nikdy dost.

+16/0
30.8.2016 14:11

F29r12a83n97t41i75s31e47k 67K97o14f48r80o81n 8720109172771

Budou to mít těžký prosadit se proti zavedeným výrobcům s rozsáhlou distribuční i servisní sítí, silnou značkou a velkým know-how i kapitálem v zádech.

Každopádně jim přeji úspěch a držím palce, ať se to podaří.

+8/0
30.8.2016 14:07

M95a41r61t50i15n 33K89ř74í58ž 9523972250767

Avia, nejrychlejší auto na světě - vždycky v čele pelotonu.

+8/0
30.8.2016 14:00

A58l51i81c50e 47J55a40n77á30k24o68v57á 4788365804989

A21/31 přetížena v dlouhé verzi s původním motorem, modely z 90.let A60/80 a ty co jsou na obrázku ne.

0/0
31.8.2016 12:42

J98a78n 34P41í74c90h35a 3212778954607

Mě zaujalo na článku, že v Praze nejsou kvalifikovaní pracovníci, proto se výroba přesune do Přelouče.... takže v Praze žije nejvíce občanů v Čr, ale zruční tam nejsou :-) Nebo jak si mám vyložit tento odstavec?

V Praze ani nejsou kvalifikovaní pracovníci, proto vedení přesune do konce roku výrobní sestavy do Přelouče. Jak skupina naloží s letňanským závodem, vedení ještě nerozhodlo.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/v-prelouci-se-zacnou-vyrabet-nakladni-vozy-avia-f56-/ekonomika.aspx?c=A160830_124235_ekonomika_rts

+5/−3
30.8.2016 13:54

M27a77r48e52k 31F54l96e97k41a35č 1546755984758

Jestli to není tím, že v praze chce každej makt v office centru za 50t měsíčně a rukama dělají už jenom Ukčka dlažbu na chodník

+14/0
30.8.2016 13:56

J13a45n 30P15í57c81h83a 3102678524787

Tak to by mělo být napsáno, že výroba v Praze je nerentabilní....

+2/−1
30.8.2016 14:00

P74e25t18r 28M85a70r63š97o89u67n 5145748686286

Jak souvisí office zaměstnanec s rentabilitou výrobní linky? Je to spravne ze nemají kvalifikované pracovníky (Officak prostě nemá kvalifikaci pro pas)

+4/0
30.8.2016 14:07

J85a80n 37P68í84c59h52a 3862728794717

Nevěřím, že ve městě, kde žije 1 000 000 se nenajdou dělníci. řadový dělník nepotřebuje kvalifikaci. Pouze svářeči, apod. a jedná se většinou o učební obory. ... Můj názor: je to o financích....

+3/−2
30.8.2016 14:20

J77a24n 34P75a89ř30í94z28e37k 9526170507856

Taky se podívejte, jaká je v Praze nezaměstnanost. Tam už prostě není kde brát

0/0
31.8.2016 11:45

M79a40r35t31i44n 41K54ř45í38ž 9943132710977

Tady se prostě rukama moc nedělá, a když už, tak za draho.

+1/0
30.8.2016 14:04

T67o28m22á86š 51P37í56c97l 3926483721247

Putna, Shanaáh, Zlatuška a podobní jistě vychovají na svých univerzitách spoustu lidí pro praktickou činnost velice použitelných :-) Jen co získají praxi v neziskovkách...

+7/−2
30.8.2016 14:06

M77a82r78t50i90n 43K72ř85í82ž 9143282270657

To, že něčemu nerozumíte, není důvod se tomu vysmivat.

+1/−4
30.8.2016 14:11

P37e48t26r 51M48a28r31e13č90e62k 1753161509108

Jo v Praze už je to samý úředník, stánkař, pingl nebo taxikář. :-) A potom ukrajinští zedníci a kopáči. Do výroby aut potřebujete trochu jinou kvalifikaci než znalost měnového kurzu.

+3/0
30.8.2016 14:14

J78a93n 86V86á91c61l17a65v57í75k 3932476601399

O lidi by se museli v oblasti pretahovat s několika firmami, které nejspis plati lepe. Ale ono v Praze jim jde hlavne o pozemky pro byty, takze je to v zasade jedno.

+4/0
30.8.2016 14:20

J84i25ř62í 98Š94v30a24g88r 3398550535296

Pražáci jsou rozmazlení, prý už jim nestačí ten milodar od zaměstnavatele, za který si koupí jízdenku do práce a tři rohlíky s vlašákem. Prý potřebují zaplatit i bydlení, tak se k nim nikdo nehrne = nejsou zruční lidé. ;)

0/0
30.8.2016 14:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.