Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákladní vlaky drží ČD v plusu, osobní doprava prohloubila ztrátu

Skupina České dráhy zvýšila v prvním pololetí svůj zisk. Státní dopravce ale stále prodělává ve svém hlavním byznyse, osobní dopravě. Ztráty v přepravě cestujících dokonce ještě rostou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K32a44r26e92l 57K77o71l69á41ř 2854232351963

Problém je to, že osobní doprava jezdí rychlostí jak před 80 lety, např. Praha - Bratislava, 1938: 4 hodiny 18 minut, 2016: 3 hodiny 58 minut a to za cenu, kdy i jednomu člověku už se vyplatí jet autem, natož pokud jede lidí víc. Dnes se plánuje, že za 20 let se bude stavět železnice s rychlostí 160 km/h, jakou se jezdilo v zahraničí před 100 lety, a to jen za předpokladu, že přípravu nebudou zdržovat ekoteroristé. Díky nim a legislativě, která to umožňuje je každý větší projekt - dálnice nebo VRT několikagenerační záležitost s cenou, jako kdyby byly kolejnice ze zlata a dálnice z mramoru, a to jen za předpokladu, že se vůbec začne stavět.

Řešením by bylo podpořit výstavbu VRT a s tím spojenou legislativu, tak aby se u nás jezdilo rychleji a levněji. Protože jsme ale v ČR, tak řešením bude nechat železnice jako za protektorátu, ale místo toho zpomalit, zdražit a zkomplikovat individuální dopravu autem - zdražit spotřební daň na benzín, místo parkování modré zóny, místo magistrály městem zelený bulvár o jednom pruhu, tempo 30 a místo dálnice cyklostezska, která se ale s dálnici rovná cenou....

EUEUEU

+1/0
1.9.2016 12:15

P41e65t90r 38N11o44v35o38t43n78y 1621970711

Nojo, tehdy to jel jeden protekční motorák s jednou zastávkou. Dnes každé EC s pěti zastávkama a to ještě o těch dvacet minut rychleji.

+3/0
1.9.2016 15:41

R42a60d85e80k 98J46a16n27a21t46a 9685346454902

A navíc - ta trať skoro nezměnila - vede stejnými klikatými údolími, jak to před 170 lety navrhl inženýr Jan Perner. Jen při rekonstrukci narovnali pár zatáček.

Jinak má trať trasování 19. století.

+1/0
1.9.2016 15:52

R17a71d47e53k 14J13a97n17a54t78a 9755376644572

"např. Praha - Bratislava, 1938: 4 hodiny 18 minut, 2016: 3 hodiny 58 minut a to za cenu, kdy i jednomu člověku už se vyplatí jet autem ..."

Já vidím v e-shopu ČD cenu 414 Kč. Na kolik že vás to přijde autem?

+2/0
1.9.2016 15:49

P94a87v18e87l 58Š77m24í73d97e98k 6349370543968

Jo honzík asi neměl svůj de, jen souhlas panem Janatou a Novotným;-D;-D;-D

0/0
1.9.2016 9:25

P94a59v72e27l 63Š74m10í91d52e71k 6909590273378

Tak ta diskuze ohledně honzíka je dobrá;-D

0/0
1.9.2016 9:13

M56a86r72t54i66n 40N89o56v87o73t46n36ý 3136576921324

Jane Sůro, pokud nejste schopen vydýchat, že se do vás někdo trošičku v diskusi opře, tak do ní radši vůbec nechoďte. Není přece nutné, abyste hned agresivně reagoval a lidi urážel. Buďte trochu nad věcí.

Kdyby si podobně brali příspěvky v diskusích vaši kolegové, kteří píší třeba o Rusku, Ukrajině nebo uprchlické krizi, tak by to s nimi po týdnu šlehlo.

+3/0
31.8.2016 22:48

J78a16n 14J72e79m10e80l80k77a 1905400

Já myslím, že ČD nikdy nebylo adekvátně placeno. Z dob monopolního Carga byly zisky používány k financování osobní dopravy. Což je podle mě jeden důvod, proč Cargo vypadá jak vypadá. Jejich park vypadal, že do nich snad za 25 let nikdo neinvestoval. A stejně politici generovali 100 milionové schodky rozpočtu. Podobně vybírají vybírají dividendy z ČEZu. Hlavně, že chtějí stavět "10" bloků.

A dále řešit provoz a modernizace rozprodejem majetku je špatně.

Prostě politici nechtěli a nechtějí investovat více do železnice.(mimo EU peněz)

Neplatili adekvátně ani výluky (přestože ví, že jinak veřejná podpora není dovolena)

ČD 2015

Tržby 33 mld., osobní 21mld

6 mld. investic, 5,36 mld v osobní dopravě. Podobně odpisy.

+4/0
31.8.2016 22:05

P40e22p18a 94B16r16a33t24r79š70o77v49s80k52ý 9375296829701

Nevím co všichni řeší. Firmě se v osobní dopravě zvýšily tržby i počet cestujících, ale z důvodu velkých investic do vozidel se jí prohloubila ztráta. Nákladní dokázala skoro zázračně snížit náklady a vydělala mnohem více než loni. Kdyby někteří zdejší hateři a obdivovači četli nejen tento článek, ale i dokumenty na stránkách ČD, nemusel by se tu nikdo s nikým hádat.

Ale asi by bylo nejlepší kdyby se do ničeho neinvestovalo (jak z pohledu haterů, kterým by krátkodobě firma nevykazovala navýšení ztráty, ale i ze strany horlivých obdivovačů, kterým zlý management krade Béčka).

Já tento výsledek považuji za očekávaný a výtam zvýšený počet cestujících, modernější vozidla a zefektivnění nákladní dopravy. R^

+5/0
31.8.2016 19:49

J75i10ř62í 65R48a23m96p36á48č30e52k 5231911533840

Bydlím na trase Praha - Ostrava. Vlaky používám podle času, kde v danou chvíli potřebuji být. Minulý týden jsme s dcerkou jeli na výlet, do Ustí/Orlicí s čd, dále do Červené vody také čd - zpět bus do Štítů a následně další bus do Zábřeh na Moravě a pak žlutým domů. Celé ČD jsou mi ukradené, tak jako ostatní, ale pan Sůra mne svými články vytáčí. Jeho reakce v diskuzích mohu srovnat pouze s puberťákem.

0/0
31.8.2016 18:39

J59a21n 64S56ů43r33a 4285173513862

Jednoduchá rada: nečtěte je.nebo mi napište, co je v textu špatně,já rád chybu přiznám a opravím ji. Omlouvám se za své pubertální reakce reagující na Vaše hlubokomyslna tvrzení.

+2/−2
31.8.2016 20:02

M98a63r35t42i94n 39N28o38v52o58t18n69ý 3636226541394

No vidíte, teď jste zrovna potvrdil, že reagujete jako puberťák. Opravdu byla od vás ta poslední věta nutná? :-/

+1/0
31.8.2016 22:16

J66i91ř36í 87R41a49m34p35á87č97e52k 5691701153280

Řadu roků čtu páně Sůrovy nenávistné a arogantní články na adresu ČD. Jeho fascinace žlutými vlaky je do nebe volající.

Čtu i diskuze pod články tohoto autora a za tu dobu si člověk osvojí jeho reakce.

Moc bych za to nedal, že příspěvky v diskuzi od pana Ondřeje Nováka a Oldřicha Janečka jsou psány na stejné klávesnici jako článek sám.

+4/0
31.8.2016 14:17

J65a39n 47C41e71p20e36k 1834946190

Mně zas fascinují fanatičtí fanoušci Českých drah. Kanálu, který se nikdy nenaplní. Ač jim stát cpe více a více, tak jsou stále v mínusu a hospodaří do 10 k 5. Jančura a pan Sůra jsou mi volní. Vadí mi neskutečně promrhané prachy daňových poplatníků v ČD.

+3/−5
31.8.2016 15:07
Foto

J28a62n 34V56a16l62a56l86í79k 6216729770836

když místo ČD by začal jezdit někdo jiný tak ty peníze bude také dostávat tak jako dostávají ČD

+2/−1
31.8.2016 15:13

O94l72d75ř92i91c69h 13J40a39n98e87č46e64k 8459556243911

1) "Někdo jiný" by nedostával tytéž peníze jako dostávají ČD - dosavadní zkušenosti ze soutěží ukazují, že vysoutěžená cena je zpravidla nižší než ta, kterou dosud dostávaly ČD. Pokud ne, tak je to často kvůli lepším službám - více spojů nebo lepší soupravy.

2) ČD sice dostávají úhrady ztrát, stejně však za půl roku na osobní dopravě prodělaly 342 milionů Kč! Jelikož jejich 100%ním vlastníkem je stát, přichází daňoví poplatníci navíc o tyto peníze. Kdyby byl v mínusu soukromník, daňového poplatníka to trápit nemusí.

(Mimochodem, i zdůvodňování ztrát výlukami mi přijde dost pochybné - i to je přeci objektivní a prokazatelná ztráta, kterou by objednavatel měl doplatit)

0/0
31.8.2016 15:21
Foto

J35a29n 26V60a57l54a25l17í35k 6736959620186

no když by ta cena byla vyšší kvůli lepším službám atd tak by pak ale stát platil víc než platí ČD to by nedávalo smysl...

když nabídnou cenu nižší tak třeba ve vlaku není WC jako u jednoho dopravce

0/0
31.8.2016 15:44

O58l41d85ř28i73c63h 87J24a63n17e11č26e57k 8589936263161

co na tom nedává smysl, když se objednavatel rozhodne, že chce lepší službu (ať už v jakémkoliv ohledu), než nyní dostává, a je za to i ochoten zaplatit více, než nyní platí?

a pokud se objednavatel rozhodne, že v objednaném vlaku nepotřebuje WC, tak tam prostě nemusí být. třeba u motoráčků od Stadleru to WC podle mě komfort spíš snižuje - většina jejich jízd je do 60 minut (aspoň v Jizerkách, nevím, jak na Vysočině), to by se většina cestujících bez WC obešla, přitom v tom malém voze to bezbariérové WC zabírá podstatnou plochu, kvůli čemuž se pak nedostává 'normálních' míst na sezení - takže myslím, že by cestující ocenili spíše to sezení než WC. (to není kritika ČD, ale kraje, který soutěž zadával - pokud tedy v těch motoráčcích bezbariérové WC požadoval)

0/0
31.8.2016 16:23

J73o19s32e44f 64K57o85p57e74c55k24y 9454472545

Danovi poplatnici o zadnych 342 mil neprichazeji. Takova podpora by byla nezakonna a zcela ji vylucuje i uz mnoho let stare narizeni EU

0/0
31.8.2016 20:20

J95a14n 65J13e35m38e15l13k68a 1955270

Vlaková doprava je zatím téměř všude dotovaná. Je pár tratí na světě, které jsou u nuly nebo lehce v +. Co konkrétního je nehospodárného. Když tam jede jeden Elephant jeden strojvůdce, jeden průvodčí. A jezdí tam a zpět. Můžete to nějak pojmenovat?

0/0
1.9.2016 7:24

R71o40m11a95n 49J53e98s58c75h78k78e 9558435487195

Bez vlaků a kolejí by klekl stát. Na silnice se všichni nevlezeme. Vojáci také nejsou hospodární. To Vám nevadí ? Úředníci na úřadech také nejsou efektivní. Na co se staví dálnice za peníze daňových poplatníků ? Pro lidi.

Auto vlastním a po dálnici vůbec nejezdím. V našem okrese není ani kilometr dálnice. V Praze také mají metro za peníze daňových poplatníků. Nezavidím jim, bydlet bych tam nechtěl. Je to nutné.

0/0
1.9.2016 18:19

O51l62d25ř76i39c49h 17J92a65n78e13č62e89k 8609126483801

Můžete si být jistý, že přinejmenším v mém případě nejsou (proč bych jinak býval psal námitku vůči formulacím p. Sůry např. v článku o Flixbusu do Liberce?).

V této a obdobných diskusích je v zásadě několik typů diskutujících:

- zastánci liberalizace

- zbožňovači ČD (předpokládám, že hlavně jejich zaměstnanci a penzisté)

- plivači na ČD

- plivači na vlaky obecně

- ti, co si pletou jablka s patyzony (tedy komerční dopravu s dopravou kraji / státem objednávanou).

Já jsem prostě jen zastánce liberalizace a kritik socialistického chování ČD (to neznamená nutně plivač na ČD resp. vlaky obecně, např. za railjety jsem rád). Holt se pak často moje názory podobají názorům p. Sůry, ale i mně zejména v poslední době Regiojet a zejména jeho šéf lezou krkem.

Pokud moji kritiku považujete za neoprávněnou, tak mi prosím vysvětlete, jaktože ČD vykazují stamilionovou ztrátu z činnosti, kde mají drtivou většinu výkonů na objednávku krajů či státu a dostávají za ně uhrazenu prokazatelnou ztrátu a zbytek pak z pár komerčních spojů, o nichž vedení firmy tvrdí, že jsou ziskové.

+1/0
31.8.2016 15:16

R26o40m94a61n 67J85e44s54c27h94k93e 9558465377855

Pan Jančura jezdí na hlavní trati. ČD jezdí celostátně, na mnoha okrajových tratích s malou frekvencí cestujících. Například na naší trati Brno - Letovice jezdí vlaky po hodině od 4 do 23 hodin, ve špičce po půl hodině. Tam i zpátky. Pro nás je to paráda, bohužel obsazenost není 100 % ale mezi 20 a 90 % podle času.

Bohužel na silnice se všichni nevlezeme. A takové platy na každodenní dojíždění autem každý nemá. Dále pak nedostatek prakovišt ve městě.

0/0
1.9.2016 18:26

J34a79n 94S65ů93r27a 4435123933102

Děkuji za přízeň. Moc bych nedal za to, že jste dnes znásilnil pět psů.

+1/−3
31.8.2016 15:47
Foto

J61a87n 56V86a30l55a23l88í27k 6526949670916

ale no tak... 8-o

+1/0
31.8.2016 16:19

V21i66k63t19o53r 14D62e74j69m83e57k 8269617746776

Inteligentní reakce. Vy jako *ůrák nejen vypadáte a píšete... Rv

0/−2
31.8.2016 16:24

J68a85n 59S45ů77r27a 4645903433922

Škoda, že mohu posoudit jen Váš skvělý sloh:-)Ale pokud Vám to pomáhá v terapii, poslužte si.

0/0
31.8.2016 16:32
Foto

J39a47n 16V34a90l24a95l16í36k 6106979120166

no uznejte že jste tu narážku přehnal...

+1/0
31.8.2016 16:36

J75a48n 84S56ů56r35a 4815273453962

Nevidím důvod. Nejsem typ, co si nechá kálet na hlavu lidmi, jako pan Rampáček. A fakt jsem čím dál více alergický na chování těchto hrdinů schovanými za klávesnicí:)

0/0
31.8.2016 16:43
Foto

J96a37n 52V73a35l81a41l74í88k 6456539610706

jo já vás chápu... ale zajisté to šlo vyjádřit jinak... prostě bych řekl že jste se neudržel ale to neomlouvá měl by jste být více nad věcí...

jen aby jste pak nepřišel o 100 dukátů ;-D

0/0
31.8.2016 16:50

J68a45n 31S77ů32r34a 4475773713412

Ano, šlo to vyjádřit ještě jinak. Například předžalobní výzvou.

0/0
31.8.2016 16:51

O84l61d43ř71i50c26h 16J85a46n13e65č88e88k 8939266683621

Pane Sůro, v tomto musím s panem Valalíkem souhlasit: pan Rampáček se sice vyjádřil poněkud přehnaně, ale nenapsal nic vulgárního a už teprve nic žalovatelného. Proto nevím, proč máte potřebu odpovídat mu vulgaritou. U běžného čtenáře by se to možná ještě dalo pochopit, ale redaktor by se myslím měl v reakcích pod svými články chovat v rámci možností umírněně. Takto pouze přiživujete antipatii vůči Vaší osobě, ať už oprávněnou nebo ne.

+3/0
31.8.2016 16:57

J61a73n 25S69ů40r86a 4135403933842

Já nejsem politik, abych si živil nějakou přízeň. Jsem pouze člověk, který reaguje na lži, zvláště psané stylem "moc bych nedal". Pokud se vás to dotklo, omlouvám se. Zkusím si zase dát půst od lidí typu Rampáček, Dejmek a spol

0/0
31.8.2016 17:00

O66l46d94ř67i73c71h 88J74a12n93e95č79e41k 8269936373551

Mě se to nikterak nedotklo, nevím proč.

Přízeň si možná živit nepotřebujete, ale kdo seje vítr, sklízí bouři - pokud budete na své kritiky reagovat tak, jak jste to udělal zde, naleznete pod svými články v budoucnu nenávistných komentářů jen více.

Myslel jsem, že Váš protiútok mířil především na první odstavec p. Rampáčka. Pokud máte problém s tím posledním, tak na to přeci existují poměrně jednoduché metody, jak něco takového prokázat nebo vyvrátit.

0/0
31.8.2016 17:29

V83i31k41t65o87r 43D40e30j19m18e78k 8219457726406

To nebyla terapie, pane Sůro, pouze konstatování holé skutečnosti, bohužel.

A politiku byste měl rozhodně zkusit - takovíto arogantní ubožáci jako vy, co neumí nic kloudného - jen žvanit, popř. pisálkovat, jsou tam nyní v kurzu...

Navíc za klávesnicí se schováváte především vy sám. Upřímně pochybuji, že byste měl dost odvahy říci takovouto nechutnou urážku do očí svému oponentovi, ať by to byl kdokoliv. Nýmande Rv

0/−2
31.8.2016 17:27

J63a23n 74S90ů61r46a 4285933313292

777113047. Zavolejte, domluvíme se na osobním setkáním.

0/0
31.8.2016 17:28

L54a78d87i58s79l29a89v 97P69a18s13t48o10r44e14k 1383787408405

Sůro neříkals, že na diskuze už nebudeš přispívat? Další lež? :-/

0/0
31.8.2016 21:56
Foto

J67a64n 93V24a83l43a68l85í40k 6236799910696

vaše chování nebylo arogantní a urážlivé??? a i nyní urážíte a chováte se jako čuně...

0/0
31.8.2016 17:41
Foto

J94a46n 93V21a21l75a39l29í30k 6416269820426

no vy máte také inteligentní názor že...;-ORvRv

0/0
31.8.2016 16:36

O92n14d71ř52e60j 11N24o64v51á88k 9237214329649

Vždycky mne fascinuje ta obhajoba ČD a tvrzení o jejich naprosté životní nezbytnosti k fungování života státu ...

Pamatujete na tu asi týdenní stávku?

Jistě, první dny to byl šok ... pak zareagovali autobusoví dopravci výrazným posílením spojů ... a po pár dnech se zjistilo, že osobní dopravě České dráhy vůbec nechybí ... a pak tu stávku ČD zrušili bez toho, že by dosáhli svého ....

Dneska jsme o X let dále, máme už i konkurenci na železnici ... to nejlepší, co by stát mohl udělat, je to, že by začal od znovu a s čistým stolem a ČD by odstřihl od všech dotacích ... ať si klidně stávkují .... za měsíc by zjistli, že byli rychle nahrazeni, že si prostávkovali živobytí a že nikomu nechybí ...

Dnes dávat dotace Českým drahám (na nákup lokomotiv) a objednávat si jejich službu (a za tu platit) tam, kde to prostě není potřeba je prostě finanční zločin a okrádání všech ....

0/−6
31.8.2016 14:03

V64i44k55t39o83r 77D88e68j17m73e19k 8909847286296

Myslíte si, že LeoExpress a RegioJet statní peníze nedostávají? ;-D

+2/0
31.8.2016 14:08
Foto

J90a35n 73V93a52l27a84l53í47k 6196189490196

Nováku ať si tu jezdí třeba 100 dopravců a jejich spoje na sebe navazují mě jako cestujícího zajíma že si koupím jízdné z bodu A do bodu B a ne že si budu kupovat 5 jízdenek...

+1/0
31.8.2016 14:17

O92l32d38ř69i32c62h 27J95a65n75e80č36e12k 8189356813821

To už Vám přeci slíbili, před pár dny tu byl článek.

Já vím, pak budete brečet, že Vám neplatí režijka...

Mimochodem, dělit cestu na více jízdenek, protože je to levnější, je normální už dnes a to i když celou cestu jedu s ČD.

+2/−3
31.8.2016 15:24
Foto

J52a36n 14V73a65l69a92l29í96k 6896709910386

minus za tu režijku kterou nemám...

no vidíte a já si kupuji jizdenku na celou cestu...

a když jedu někam dál jako například do Rožnova pod Radhoštěm tak si koupím celodenní jízdenku...

0/0
31.8.2016 16:15

O53l40d40ř79i60c67h 64J25a68n56e57č96e38k 8179766383751

Dle Vaší bezbřehé obhajoby ČD Vás hádám na jejich současného či bývalého zaměstnance a tedy vlastníka režijky.

Pokud si na cesty typu Bohumín - Dobřichovice koupíte jednu jízdenku za 392Kč (kilometrový tarif s IN25) nebo dokonce celodenní za 579Kč, zatímco kombinací tří jízdenek můžete jet i pod 250Kč, tak jste upřímně řečeno dost hloupý. IN50 ani IN100 nemáte, protože to byste si nekupoval celodenní jízdenku.

0/0
31.8.2016 16:51
Foto

J46a58n 50V39a82l36a65l65í65k 6276649140616

Já neobhajuji ČD ale a tu celodenní jízdenku kupuji protože když jedu na výlet tak jedu pak i zpět... tak jsem juknul na cestu z Bohumína do Dobřichovic a když bych jel zítra ráno v 6:20 z B tak v OV jsem v 6:34

RJ odjezd v 6:40 a když by ten osobák měl zpoždění tak se mohu jít klouzat protože RJ odjede a na další by mě jízdenka neplatila..

ve vlaku bude třeba blbý signál a jízdenku nebudu moci stornovat tak ve finále prodělám

+1/0
31.8.2016 17:38

P68e97t98r 74N15o87v96o57t76n94y 1111320841

Jistě, autobusoví dopravci sehnali ze dne na den stovky autobusů. ;-D

+1/0
31.8.2016 14:29

J71o88s15e19f 21K95o90p88e22c42k26y 9914942895

Tak jiste by slo prenest cestujici z zeleznice na silnice. jen clovek asi nemusi byt zadny Einstein, aby vedel, co by pak nasledovalo... Takze tudy cesta asi nepovede... ;-)

0/0
31.8.2016 20:23

J11a95n 33J11e97m58e50l91k53a 1455680

Vlaková doprava je dotovaná. I jinde na světě.

Dotace .. finanční zločin. Podle mě z EU peněz je nákup nových vlaků nebo ještě lépe do modernizace tratí nejlepší na co peníze šly. Wellness, školení, 5 hvězdičkové hotely jsou mnohem horšími investicemi daňových poplatníků. Aneb jak utratit 700G.

Chtěl bych vidět Prahu po zrušení vlaků. A bez ČD by to možná i slušně přemalovalo realitní mapu. Protože nárůst cen by některým začal slušně vysávat peněženku.

+1/0
1.9.2016 7:36

V19i77k62t69o57r 60D92e61j87m34e42k 8809937386586

Srovnáváte jablka s patyzony. Machrovat, že vydělávám na koridoru Praha - Ostrava (popř. Brno) umí kdekdo. Ale až Jančura nebo Novotný budou obstarávat železniční dopravu na méně lukrativních tratích (v podstatě jakýchkoliv ostatních) a obsluhovat například Letohradsko, Trutnovsko, Varnsdorfsko, Strakonicko, Zlínsko či Znojemsko, tak může ukazovat svaly a černá čísla... :-P

+3/−6
31.8.2016 13:39







Najdete na iDNES.cz