Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákladní vlaky drží ČD v plusu, osobní doprava prohloubila ztrátu

Skupina České dráhy zvýšila v prvním pololetí svůj zisk. Státní dopravce ale stále prodělává ve svém hlavním byznyse, osobní dopravě. Ztráty v přepravě cestujících dokonce ještě rostou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K95a77r76e94l 78K28o87l86á15ř 2194162961333

Problém je to, že osobní doprava jezdí rychlostí jak před 80 lety, např. Praha - Bratislava, 1938: 4 hodiny 18 minut, 2016: 3 hodiny 58 minut a to za cenu, kdy i jednomu člověku už se vyplatí jet autem, natož pokud jede lidí víc. Dnes se plánuje, že za 20 let se bude stavět železnice s rychlostí 160 km/h, jakou se jezdilo v zahraničí před 100 lety, a to jen za předpokladu, že přípravu nebudou zdržovat ekoteroristé. Díky nim a legislativě, která to umožňuje je každý větší projekt - dálnice nebo VRT několikagenerační záležitost s cenou, jako kdyby byly kolejnice ze zlata a dálnice z mramoru, a to jen za předpokladu, že se vůbec začne stavět.

Řešením by bylo podpořit výstavbu VRT a s tím spojenou legislativu, tak aby se u nás jezdilo rychleji a levněji. Protože jsme ale v ČR, tak řešením bude nechat železnice jako za protektorátu, ale místo toho zpomalit, zdražit a zkomplikovat individuální dopravu autem - zdražit spotřební daň na benzín, místo parkování modré zóny, místo magistrály městem zelený bulvár o jednom pruhu, tempo 30 a místo dálnice cyklostezska, která se ale s dálnici rovná cenou....

EUEUEU

+1/0
1.9.2016 12:15

P51e45t74r 79N64o94v39o50t33n88y 1301890601

Nojo, tehdy to jel jeden protekční motorák s jednou zastávkou. Dnes každé EC s pěti zastávkama a to ještě o těch dvacet minut rychleji.

+3/0
1.9.2016 15:41

R23a39d37e11k 20J15a89n65a76t24a 9225456654582

A navíc - ta trať skoro nezměnila - vede stejnými klikatými údolími, jak to před 170 lety navrhl inženýr Jan Perner. Jen při rekonstrukci narovnali pár zatáček.

Jinak má trať trasování 19. století.

+1/0
1.9.2016 15:52

R28a27d81e56k 57J34a11n68a42t58a 9795326184452

"např. Praha - Bratislava, 1938: 4 hodiny 18 minut, 2016: 3 hodiny 58 minut a to za cenu, kdy i jednomu člověku už se vyplatí jet autem ..."

Já vidím v e-shopu ČD cenu 414 Kč. Na kolik že vás to přijde autem?

+2/0
1.9.2016 15:49

P25a71v88e56l 15Š28m15í57d58e14k 6989100163678

Jo honzík asi neměl svůj de, jen souhlas panem Janatou a Novotným;-D;-D;-D

0/0
1.9.2016 9:25

P74a31v62e44l 97Š46m21í32d51e42k 6719640593548

Tak ta diskuze ohledně honzíka je dobrá;-D

0/0
1.9.2016 9:13

M96a78r31t86i95n 54N49o14v35o65t40n47ý 3536696671774

Jane Sůro, pokud nejste schopen vydýchat, že se do vás někdo trošičku v diskusi opře, tak do ní radši vůbec nechoďte. Není přece nutné, abyste hned agresivně reagoval a lidi urážel. Buďte trochu nad věcí.

Kdyby si podobně brali příspěvky v diskusích vaši kolegové, kteří píší třeba o Rusku, Ukrajině nebo uprchlické krizi, tak by to s nimi po týdnu šlehlo.

+3/0
31.8.2016 22:48

J56a56n 27J42e92m21e94l45k33a 1715340

Já myslím, že ČD nikdy nebylo adekvátně placeno. Z dob monopolního Carga byly zisky používány k financování osobní dopravy. Což je podle mě jeden důvod, proč Cargo vypadá jak vypadá. Jejich park vypadal, že do nich snad za 25 let nikdo neinvestoval. A stejně politici generovali 100 milionové schodky rozpočtu. Podobně vybírají vybírají dividendy z ČEZu. Hlavně, že chtějí stavět "10" bloků.

A dále řešit provoz a modernizace rozprodejem majetku je špatně.

Prostě politici nechtěli a nechtějí investovat více do železnice.(mimo EU peněz)

Neplatili adekvátně ani výluky (přestože ví, že jinak veřejná podpora není dovolena)

ČD 2015

Tržby 33 mld., osobní 21mld

6 mld. investic, 5,36 mld v osobní dopravě. Podobně odpisy.

+4/0
31.8.2016 22:05

P91e30p55a 84B49r67a60t60r78š82o21v14s61k27ý 9705946969141

Nevím co všichni řeší. Firmě se v osobní dopravě zvýšily tržby i počet cestujících, ale z důvodu velkých investic do vozidel se jí prohloubila ztráta. Nákladní dokázala skoro zázračně snížit náklady a vydělala mnohem více než loni. Kdyby někteří zdejší hateři a obdivovači četli nejen tento článek, ale i dokumenty na stránkách ČD, nemusel by se tu nikdo s nikým hádat.

Ale asi by bylo nejlepší kdyby se do ničeho neinvestovalo (jak z pohledu haterů, kterým by krátkodobě firma nevykazovala navýšení ztráty, ale i ze strany horlivých obdivovačů, kterým zlý management krade Béčka).

Já tento výsledek považuji za očekávaný a výtam zvýšený počet cestujících, modernější vozidla a zefektivnění nákladní dopravy. R^

+5/0
31.8.2016 19:49

J59i91ř50í 64R73a84m24p46á26č60e84k 5821841623340

Bydlím na trase Praha - Ostrava. Vlaky používám podle času, kde v danou chvíli potřebuji být. Minulý týden jsme s dcerkou jeli na výlet, do Ustí/Orlicí s čd, dále do Červené vody také čd - zpět bus do Štítů a následně další bus do Zábřeh na Moravě a pak žlutým domů. Celé ČD jsou mi ukradené, tak jako ostatní, ale pan Sůra mne svými články vytáčí. Jeho reakce v diskuzích mohu srovnat pouze s puberťákem.

0/0
31.8.2016 18:39

J30a57n 82S79ů79r89a 4785923183872

Jednoduchá rada: nečtěte je.nebo mi napište, co je v textu špatně,já rád chybu přiznám a opravím ji. Omlouvám se za své pubertální reakce reagující na Vaše hlubokomyslna tvrzení.

+2/−2
31.8.2016 20:02

M94a44r52t65i24n 32N26o97v40o73t78n82ý 3376566701704

No vidíte, teď jste zrovna potvrdil, že reagujete jako puberťák. Opravdu byla od vás ta poslední věta nutná? :-/

+1/0
31.8.2016 22:16

J12i50ř10í 74R95a96m58p78á41č69e86k 5251261233790

Řadu roků čtu páně Sůrovy nenávistné a arogantní články na adresu ČD. Jeho fascinace žlutými vlaky je do nebe volající.

Čtu i diskuze pod články tohoto autora a za tu dobu si člověk osvojí jeho reakce.

Moc bych za to nedal, že příspěvky v diskuzi od pana Ondřeje Nováka a Oldřicha Janečka jsou psány na stejné klávesnici jako článek sám.

+4/0
31.8.2016 14:17

J98a42n 75C77e50p70e80k 1114376680

Mně zas fascinují fanatičtí fanoušci Českých drah. Kanálu, který se nikdy nenaplní. Ač jim stát cpe více a více, tak jsou stále v mínusu a hospodaří do 10 k 5. Jančura a pan Sůra jsou mi volní. Vadí mi neskutečně promrhané prachy daňových poplatníků v ČD.

+3/−5
31.8.2016 15:07
Foto

J83a53n 88V54a46l29a36l19í19k 6866389910426

když místo ČD by začal jezdit někdo jiný tak ty peníze bude také dostávat tak jako dostávají ČD

+2/−1
31.8.2016 15:13

O91l97d85ř72i33c54h 45J11a81n27e92č79e50k 8609776293981

1) "Někdo jiný" by nedostával tytéž peníze jako dostávají ČD - dosavadní zkušenosti ze soutěží ukazují, že vysoutěžená cena je zpravidla nižší než ta, kterou dosud dostávaly ČD. Pokud ne, tak je to často kvůli lepším službám - více spojů nebo lepší soupravy.

2) ČD sice dostávají úhrady ztrát, stejně však za půl roku na osobní dopravě prodělaly 342 milionů Kč! Jelikož jejich 100%ním vlastníkem je stát, přichází daňoví poplatníci navíc o tyto peníze. Kdyby byl v mínusu soukromník, daňového poplatníka to trápit nemusí.

(Mimochodem, i zdůvodňování ztrát výlukami mi přijde dost pochybné - i to je přeci objektivní a prokazatelná ztráta, kterou by objednavatel měl doplatit)

0/0
31.8.2016 15:21
Foto

J31a48n 71V16a21l52a68l34í93k 6496609160166

no když by ta cena byla vyšší kvůli lepším službám atd tak by pak ale stát platil víc než platí ČD to by nedávalo smysl...

když nabídnou cenu nižší tak třeba ve vlaku není WC jako u jednoho dopravce

0/0
31.8.2016 15:44

O36l51d16ř98i82c79h 63J96a57n56e91č66e12k 8369956733951

co na tom nedává smysl, když se objednavatel rozhodne, že chce lepší službu (ať už v jakémkoliv ohledu), než nyní dostává, a je za to i ochoten zaplatit více, než nyní platí?

a pokud se objednavatel rozhodne, že v objednaném vlaku nepotřebuje WC, tak tam prostě nemusí být. třeba u motoráčků od Stadleru to WC podle mě komfort spíš snižuje - většina jejich jízd je do 60 minut (aspoň v Jizerkách, nevím, jak na Vysočině), to by se většina cestujících bez WC obešla, přitom v tom malém voze to bezbariérové WC zabírá podstatnou plochu, kvůli čemuž se pak nedostává 'normálních' míst na sezení - takže myslím, že by cestující ocenili spíše to sezení než WC. (to není kritika ČD, ale kraje, který soutěž zadával - pokud tedy v těch motoráčcích bezbariérové WC požadoval)

0/0
31.8.2016 16:23

J68o57s88e19f 65K88o30p35e80c55k27y 9484382145

Danovi poplatnici o zadnych 342 mil neprichazeji. Takova podpora by byla nezakonna a zcela ji vylucuje i uz mnoho let stare narizeni EU

0/0
31.8.2016 20:20

J83a94n 74J89e50m72e50l77k97a 1655110

Vlaková doprava je zatím téměř všude dotovaná. Je pár tratí na světě, které jsou u nuly nebo lehce v +. Co konkrétního je nehospodárného. Když tam jede jeden Elephant jeden strojvůdce, jeden průvodčí. A jezdí tam a zpět. Můžete to nějak pojmenovat?

0/0
1.9.2016 7:24

R91o79m48a18n 25J71e59s97c80h13k26e 9958705617855

Bez vlaků a kolejí by klekl stát. Na silnice se všichni nevlezeme. Vojáci také nejsou hospodární. To Vám nevadí ? Úředníci na úřadech také nejsou efektivní. Na co se staví dálnice za peníze daňových poplatníků ? Pro lidi.

Auto vlastním a po dálnici vůbec nejezdím. V našem okrese není ani kilometr dálnice. V Praze také mají metro za peníze daňových poplatníků. Nezavidím jim, bydlet bych tam nechtěl. Je to nutné.

0/0
1.9.2016 18:19

O72l12d34ř46i58c28h 51J17a71n36e46č54e11k 8549896583321

Můžete si být jistý, že přinejmenším v mém případě nejsou (proč bych jinak býval psal námitku vůči formulacím p. Sůry např. v článku o Flixbusu do Liberce?).

V této a obdobných diskusích je v zásadě několik typů diskutujících:

- zastánci liberalizace

- zbožňovači ČD (předpokládám, že hlavně jejich zaměstnanci a penzisté)

- plivači na ČD

- plivači na vlaky obecně

- ti, co si pletou jablka s patyzony (tedy komerční dopravu s dopravou kraji / státem objednávanou).

Já jsem prostě jen zastánce liberalizace a kritik socialistického chování ČD (to neznamená nutně plivač na ČD resp. vlaky obecně, např. za railjety jsem rád). Holt se pak často moje názory podobají názorům p. Sůry, ale i mně zejména v poslední době Regiojet a zejména jeho šéf lezou krkem.

Pokud moji kritiku považujete za neoprávněnou, tak mi prosím vysvětlete, jaktože ČD vykazují stamilionovou ztrátu z činnosti, kde mají drtivou většinu výkonů na objednávku krajů či státu a dostávají za ně uhrazenu prokazatelnou ztrátu a zbytek pak z pár komerčních spojů, o nichž vedení firmy tvrdí, že jsou ziskové.

+1/0
31.8.2016 15:16

R17o91m96a49n 85J71e39s54c87h39k32e 9808775777295

Pan Jančura jezdí na hlavní trati. ČD jezdí celostátně, na mnoha okrajových tratích s malou frekvencí cestujících. Například na naší trati Brno - Letovice jezdí vlaky po hodině od 4 do 23 hodin, ve špičce po půl hodině. Tam i zpátky. Pro nás je to paráda, bohužel obsazenost není 100 % ale mezi 20 a 90 % podle času.

Bohužel na silnice se všichni nevlezeme. A takové platy na každodenní dojíždění autem každý nemá. Dále pak nedostatek prakovišt ve městě.

0/0
1.9.2016 18:26

J87a86n 76S75ů73r29a 4525543493722

Děkuji za přízeň. Moc bych nedal za to, že jste dnes znásilnil pět psů.

+1/−3
31.8.2016 15:47
Foto

J76a81n 78V26a58l52a89l53í92k 6876779640456

ale no tak... 8-o

+1/0
31.8.2016 16:19

V86i39k93t90o70r 87D28e35j93m57e26k 8669247776246

Inteligentní reakce. Vy jako *ůrák nejen vypadáte a píšete... Rv

0/−2
31.8.2016 16:24

J84a13n 64S47ů56r76a 4195893603372

Škoda, že mohu posoudit jen Váš skvělý sloh:-)Ale pokud Vám to pomáhá v terapii, poslužte si.

0/0
31.8.2016 16:32
Foto

J38a86n 42V37a83l88a50l33í50k 6896459780376

no uznejte že jste tu narážku přehnal...

+1/0
31.8.2016 16:36

J81a65n 30S46ů82r33a 4615593443742

Nevidím důvod. Nejsem typ, co si nechá kálet na hlavu lidmi, jako pan Rampáček. A fakt jsem čím dál více alergický na chování těchto hrdinů schovanými za klávesnicí:)

0/0
31.8.2016 16:43
Foto

J75a67n 89V33a40l17a68l76í48k 6436629410116

jo já vás chápu... ale zajisté to šlo vyjádřit jinak... prostě bych řekl že jste se neudržel ale to neomlouvá měl by jste být více nad věcí...

jen aby jste pak nepřišel o 100 dukátů ;-D

0/0
31.8.2016 16:50

J85a97n 19S68ů75r42a 4735863783162

Ano, šlo to vyjádřit ještě jinak. Například předžalobní výzvou.

0/0
31.8.2016 16:51

O75l82d81ř36i40c36h 66J97a76n93e21č65e68k 8939656193251

Pane Sůro, v tomto musím s panem Valalíkem souhlasit: pan Rampáček se sice vyjádřil poněkud přehnaně, ale nenapsal nic vulgárního a už teprve nic žalovatelného. Proto nevím, proč máte potřebu odpovídat mu vulgaritou. U běžného čtenáře by se to možná ještě dalo pochopit, ale redaktor by se myslím měl v reakcích pod svými články chovat v rámci možností umírněně. Takto pouze přiživujete antipatii vůči Vaší osobě, ať už oprávněnou nebo ne.

+3/0
31.8.2016 16:57

J81a23n 96S44ů73r49a 4635433473722

Já nejsem politik, abych si živil nějakou přízeň. Jsem pouze člověk, který reaguje na lži, zvláště psané stylem "moc bych nedal". Pokud se vás to dotklo, omlouvám se. Zkusím si zase dát půst od lidí typu Rampáček, Dejmek a spol

0/0
31.8.2016 17:00

O64l85d26ř70i86c95h 61J23a50n58e80č37e50k 8809446843461

Mě se to nikterak nedotklo, nevím proč.

Přízeň si možná živit nepotřebujete, ale kdo seje vítr, sklízí bouři - pokud budete na své kritiky reagovat tak, jak jste to udělal zde, naleznete pod svými články v budoucnu nenávistných komentářů jen více.

Myslel jsem, že Váš protiútok mířil především na první odstavec p. Rampáčka. Pokud máte problém s tím posledním, tak na to přeci existují poměrně jednoduché metody, jak něco takového prokázat nebo vyvrátit.

0/0
31.8.2016 17:29

V89i29k39t24o12r 65D27e90j73m80e70k 8119427276916

To nebyla terapie, pane Sůro, pouze konstatování holé skutečnosti, bohužel.

A politiku byste měl rozhodně zkusit - takovíto arogantní ubožáci jako vy, co neumí nic kloudného - jen žvanit, popř. pisálkovat, jsou tam nyní v kurzu...

Navíc za klávesnicí se schováváte především vy sám. Upřímně pochybuji, že byste měl dost odvahy říci takovouto nechutnou urážku do očí svému oponentovi, ať by to byl kdokoliv. Nýmande Rv

0/−2
31.8.2016 17:27

J91a62n 12S22ů59r33a 4335693163792

777113047. Zavolejte, domluvíme se na osobním setkáním.

0/0
31.8.2016 17:28

L25a60d44i53s72l25a10v 88P12a73s23t18o57r61e29k 1983787238245

Sůro neříkals, že na diskuze už nebudeš přispívat? Další lež? :-/

0/0
31.8.2016 21:56
Foto

J90a22n 17V40a87l45a86l78í32k 6346239650596

vaše chování nebylo arogantní a urážlivé??? a i nyní urážíte a chováte se jako čuně...

0/0
31.8.2016 17:41
Foto

J32a44n 86V15a82l47a11l65í70k 6226409530786

no vy máte také inteligentní názor že...;-ORvRv

0/0
31.8.2016 16:36

O82n14d50ř92e60j 54N20o54v25á67k 9187294559189

Vždycky mne fascinuje ta obhajoba ČD a tvrzení o jejich naprosté životní nezbytnosti k fungování života státu ...

Pamatujete na tu asi týdenní stávku?

Jistě, první dny to byl šok ... pak zareagovali autobusoví dopravci výrazným posílením spojů ... a po pár dnech se zjistilo, že osobní dopravě České dráhy vůbec nechybí ... a pak tu stávku ČD zrušili bez toho, že by dosáhli svého ....

Dneska jsme o X let dále, máme už i konkurenci na železnici ... to nejlepší, co by stát mohl udělat, je to, že by začal od znovu a s čistým stolem a ČD by odstřihl od všech dotacích ... ať si klidně stávkují .... za měsíc by zjistli, že byli rychle nahrazeni, že si prostávkovali živobytí a že nikomu nechybí ...

Dnes dávat dotace Českým drahám (na nákup lokomotiv) a objednávat si jejich službu (a za tu platit) tam, kde to prostě není potřeba je prostě finanční zločin a okrádání všech ....

0/−6
31.8.2016 14:03

V84i46k77t63o88r 18D62e85j23m74e24k 8269407216586

Myslíte si, že LeoExpress a RegioJet statní peníze nedostávají? ;-D

+2/0
31.8.2016 14:08
Foto

J30a10n 76V85a19l61a81l37í39k 6736689540156

Nováku ať si tu jezdí třeba 100 dopravců a jejich spoje na sebe navazují mě jako cestujícího zajíma že si koupím jízdné z bodu A do bodu B a ne že si budu kupovat 5 jízdenek...

+1/0
31.8.2016 14:17

O17l75d77ř84i36c39h 25J28a92n57e50č45e25k 8969896743781

To už Vám přeci slíbili, před pár dny tu byl článek.

Já vím, pak budete brečet, že Vám neplatí režijka...

Mimochodem, dělit cestu na více jízdenek, protože je to levnější, je normální už dnes a to i když celou cestu jedu s ČD.

+2/−3
31.8.2016 15:24
Foto

J44a23n 98V94a94l66a40l43í46k 6556139180486

minus za tu režijku kterou nemám...

no vidíte a já si kupuji jizdenku na celou cestu...

a když jedu někam dál jako například do Rožnova pod Radhoštěm tak si koupím celodenní jízdenku...

0/0
31.8.2016 16:15

O89l29d62ř57i78c46h 95J38a88n11e95č39e37k 8519356503921

Dle Vaší bezbřehé obhajoby ČD Vás hádám na jejich současného či bývalého zaměstnance a tedy vlastníka režijky.

Pokud si na cesty typu Bohumín - Dobřichovice koupíte jednu jízdenku za 392Kč (kilometrový tarif s IN25) nebo dokonce celodenní za 579Kč, zatímco kombinací tří jízdenek můžete jet i pod 250Kč, tak jste upřímně řečeno dost hloupý. IN50 ani IN100 nemáte, protože to byste si nekupoval celodenní jízdenku.

0/0
31.8.2016 16:51
Foto

J64a90n 62V60a38l55a55l19í22k 6196479510896

Já neobhajuji ČD ale a tu celodenní jízdenku kupuji protože když jedu na výlet tak jedu pak i zpět... tak jsem juknul na cestu z Bohumína do Dobřichovic a když bych jel zítra ráno v 6:20 z B tak v OV jsem v 6:34

RJ odjezd v 6:40 a když by ten osobák měl zpoždění tak se mohu jít klouzat protože RJ odjede a na další by mě jízdenka neplatila..

ve vlaku bude třeba blbý signál a jízdenku nebudu moci stornovat tak ve finále prodělám

+1/0
31.8.2016 17:38

P82e22t20r 54N67o31v81o67t28n53y 1781490551

Jistě, autobusoví dopravci sehnali ze dne na den stovky autobusů. ;-D

+1/0
31.8.2016 14:29

J21o13s65e66f 25K15o92p52e89c21k55y 9864602735

Tak jiste by slo prenest cestujici z zeleznice na silnice. jen clovek asi nemusi byt zadny Einstein, aby vedel, co by pak nasledovalo... Takze tudy cesta asi nepovede... ;-)

0/0
31.8.2016 20:23

J17a47n 65J37e58m86e97l27k82a 1295820

Vlaková doprava je dotovaná. I jinde na světě.

Dotace .. finanční zločin. Podle mě z EU peněz je nákup nových vlaků nebo ještě lépe do modernizace tratí nejlepší na co peníze šly. Wellness, školení, 5 hvězdičkové hotely jsou mnohem horšími investicemi daňových poplatníků. Aneb jak utratit 700G.

Chtěl bych vidět Prahu po zrušení vlaků. A bez ČD by to možná i slušně přemalovalo realitní mapu. Protože nárůst cen by některým začal slušně vysávat peněženku.

+1/0
1.9.2016 7:36

V82i14k67t35o46r 47D82e20j82m43e52k 8539547926416

Srovnáváte jablka s patyzony. Machrovat, že vydělávám na koridoru Praha - Ostrava (popř. Brno) umí kdekdo. Ale až Jančura nebo Novotný budou obstarávat železniční dopravu na méně lukrativních tratích (v podstatě jakýchkoliv ostatních) a obsluhovat například Letohradsko, Trutnovsko, Varnsdorfsko, Strakonicko, Zlínsko či Znojemsko, tak může ukazovat svaly a černá čísla... :-P

+3/−6
31.8.2016 13:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.