Diskuze
Nákladní vlaky drží ČD v plusu, osobní doprava prohloubila ztrátu
Děkujeme za pochopení.
K52a46r58e64l 30K88o24l66á66ř
Problém je to, že osobní doprava jezdí rychlostí jak před 80 lety, např. Praha - Bratislava, 1938: 4 hodiny 18 minut, 2016: 3 hodiny 58 minut a to za cenu, kdy i jednomu člověku už se vyplatí jet autem, natož pokud jede lidí víc. Dnes se plánuje, že za 20 let se bude stavět železnice s rychlostí 160 km/h, jakou se jezdilo v zahraničí před 100 lety, a to jen za předpokladu, že přípravu nebudou zdržovat ekoteroristé. Díky nim a legislativě, která to umožňuje je každý větší projekt - dálnice nebo VRT několikagenerační záležitost s cenou, jako kdyby byly kolejnice ze zlata a dálnice z mramoru, a to jen za předpokladu, že se vůbec začne stavět.
Řešením by bylo podpořit výstavbu VRT a s tím spojenou legislativu, tak aby se u nás jezdilo rychleji a levněji. Protože jsme ale v ČR, tak řešením bude nechat železnice jako za protektorátu, ale místo toho zpomalit, zdražit a zkomplikovat individuální dopravu autem - zdražit spotřební daň na benzín, místo parkování modré zóny, místo magistrály městem zelený bulvár o jednom pruhu, tempo 30 a místo dálnice cyklostezska, která se ale s dálnici rovná cenou....
P87e29t97r 80N14o95v91o89t22n95y
Nojo, tehdy to jel jeden protekční motorák s jednou zastávkou. Dnes každé EC s pěti zastávkama a to ještě o těch dvacet minut rychleji.
P76a60v56e37l 79Š46m53í60d79e88k
Jo honzík asi neměl svůj de, jen souhlas panem Janatou a Novotným
P15a59v55e72l 25Š78m48í27d67e19k
Tak ta diskuze ohledně honzíka je dobrá
M11a12r34t27i40n 63N94o95v35o22t44n49ý
Jane Sůro, pokud nejste schopen vydýchat, že se do vás někdo trošičku v diskusi opře, tak do ní radši vůbec nechoďte. Není přece nutné, abyste hned agresivně reagoval a lidi urážel. Buďte trochu nad věcí.
Kdyby si podobně brali příspěvky v diskusích vaši kolegové, kteří píší třeba o Rusku, Ukrajině nebo uprchlické krizi, tak by to s nimi po týdnu šlehlo.
J38a90n 89J30e83m82e44l62k86a
Já myslím, že ČD nikdy nebylo adekvátně placeno. Z dob monopolního Carga byly zisky používány k financování osobní dopravy. Což je podle mě jeden důvod, proč Cargo vypadá jak vypadá. Jejich park vypadal, že do nich snad za 25 let nikdo neinvestoval. A stejně politici generovali 100 milionové schodky rozpočtu. Podobně vybírají vybírají dividendy z ČEZu. Hlavně, že chtějí stavět "10" bloků.
A dále řešit provoz a modernizace rozprodejem majetku je špatně.
Prostě politici nechtěli a nechtějí investovat více do železnice.(mimo EU peněz)
Neplatili adekvátně ani výluky (přestože ví, že jinak veřejná podpora není dovolena)
ČD 2015
Tržby 33 mld., osobní 21mld
6 mld. investic, 5,36 mld v osobní dopravě. Podobně odpisy.
P77e96p24a 47B34r41a79t22r51š93o38v53s16k59ý
Nevím co všichni řeší. Firmě se v osobní dopravě zvýšily tržby i počet cestujících, ale z důvodu velkých investic do vozidel se jí prohloubila ztráta. Nákladní dokázala skoro zázračně snížit náklady a vydělala mnohem více než loni. Kdyby někteří zdejší hateři a obdivovači četli nejen tento článek, ale i dokumenty na stránkách ČD, nemusel by se tu nikdo s nikým hádat.
Ale asi by bylo nejlepší kdyby se do ničeho neinvestovalo (jak z pohledu haterů, kterým by krátkodobě firma nevykazovala navýšení ztráty, ale i ze strany horlivých obdivovačů, kterým zlý management krade Béčka).
Já tento výsledek považuji za očekávaný a výtam zvýšený počet cestujících, modernější vozidla a zefektivnění nákladní dopravy.
J54i13ř62í 15R88a65m83p62á77č69e20k
Bydlím na trase Praha - Ostrava. Vlaky používám podle času, kde v danou chvíli potřebuji být. Minulý týden jsme s dcerkou jeli na výlet, do Ustí/Orlicí s čd, dále do Červené vody také čd - zpět bus do Štítů a následně další bus do Zábřeh na Moravě a pak žlutým domů. Celé ČD jsou mi ukradené, tak jako ostatní, ale pan Sůra mne svými články vytáčí. Jeho reakce v diskuzích mohu srovnat pouze s puberťákem.
J27a80n 35S58ů64r43a
Jednoduchá rada: nečtěte je.nebo mi napište, co je v textu špatně,já rád chybu přiznám a opravím ji. Omlouvám se za své pubertální reakce reagující na Vaše hlubokomyslna tvrzení.
J32i55ř82í 33R14a20m78p16á32č24e82k
Řadu roků čtu páně Sůrovy nenávistné a arogantní články na adresu ČD. Jeho fascinace žlutými vlaky je do nebe volající.
Čtu i diskuze pod články tohoto autora a za tu dobu si člověk osvojí jeho reakce.
Moc bych za to nedal, že příspěvky v diskuzi od pana Ondřeje Nováka a Oldřicha Janečka jsou psány na stejné klávesnici jako článek sám.
J27a15n 94C31e41p45e27k
Mně zas fascinují fanatičtí fanoušci Českých drah. Kanálu, který se nikdy nenaplní. Ač jim stát cpe více a více, tak jsou stále v mínusu a hospodaří do 10 k 5. Jančura a pan Sůra jsou mi volní. Vadí mi neskutečně promrhané prachy daňových poplatníků v ČD.
O77n54d96ř12e24j 28N53o36v17á59k
Vždycky mne fascinuje ta obhajoba ČD a tvrzení o jejich naprosté životní nezbytnosti k fungování života státu ...
Pamatujete na tu asi týdenní stávku?
Jistě, první dny to byl šok ... pak zareagovali autobusoví dopravci výrazným posílením spojů ... a po pár dnech se zjistilo, že osobní dopravě České dráhy vůbec nechybí ... a pak tu stávku ČD zrušili bez toho, že by dosáhli svého ....
Dneska jsme o X let dále, máme už i konkurenci na železnici ... to nejlepší, co by stát mohl udělat, je to, že by začal od znovu a s čistým stolem a ČD by odstřihl od všech dotacích ... ať si klidně stávkují .... za měsíc by zjistli, že byli rychle nahrazeni, že si prostávkovali živobytí a že nikomu nechybí ...
Dnes dávat dotace Českým drahám (na nákup lokomotiv) a objednávat si jejich službu (a za tu platit) tam, kde to prostě není potřeba je prostě finanční zločin a okrádání všech ....
V54i63k85t60o16r 96D32e35j49m91e83k
Myslíte si, že LeoExpress a RegioJet statní peníze nedostávají?
V66i50k10t78o60r 64D25e94j49m88e40k
Srovnáváte jablka s patyzony. Machrovat, že vydělávám na koridoru Praha - Ostrava (popř. Brno) umí kdekdo. Ale až Jančura nebo Novotný budou obstarávat železniční dopravu na méně lukrativních tratích (v podstatě jakýchkoliv ostatních) a obsluhovat například Letohradsko, Trutnovsko, Varnsdorfsko, Strakonicko, Zlínsko či Znojemsko, tak může ukazovat svaly a černá čísla...
O65n76d58ř79e19j 85N66o51v97á72k
A co je tam nejdřív pustit?
Zeptám se jinak - když je to tak prodělečné, proč se toho České dráhy drží zuby nehty?
Jen si vždycky vzpomenu na ty první pokusy o privatizace .... tehdy formou pronájmů ... trať, na které ČD prodělávala miliony ... soukromník byl schopen jezdi za nulu .... to byla rychlost, jak jim ty tratě zase sebraly .....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů
V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...
Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr
Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...
Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo
Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...