Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na trhu s rozvozem potravin přituhuje, expanze do menších měst zatím drhne

Na trhu s rozvozem potravin do domácností začíná být těsno. Někteří hráči uznávají, že zájem lidí o nákup potravin přes internet není takový, jaký čekali. Plány na rozšiřování závozu do menších měst se zpožďují či dokonce pro malý zájem zpětně ruší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z42u97z12a65n83a 72B65e72n23d60o52v27á 2346302103328

Zatím jsem zkoušela jen jednou Tesco a docela mě naštvali. Chtěla jsem jeden konkrétní druh čaje, který z nějakého důvodu najednou nebyl fyzicky v obchodě, ale na netu ano. Tak jsem si objednala a oni přivezli náhradu. Vzali si ji zpět bez problémů, ale já chtěla to, co jsem si objednala a když to neměli skladem, tak to sakra měli napsat na web.

Ale jinak chápu, že to někomu vyhovuje.

0/0
3.9.2016 16:20

P33e42t45r 58B19á80č59a 8215846465845

Na rozvoz od tesca az domu si nemůžu stěžovat. Ušetří mi to spoustu času a nervů.

+2/0
2.9.2016 15:07

A43d30a87m 10H12o66u71b30a60ř 2519428295467

jsou tu koukam dve skupiny lid.

ta prvni se hrozne divi a ma potrebu to pomlouvat

a ta druha vesele online nakupuje a mysli si o te prvni skupine svoje.

:)

+5/0
2.9.2016 12:47

A53d63a58m 82H98o38u69b83a76ř 2429118695497

pak je treti skupina a ta nema zadny nazor, za to vsechny ostatni dokola poucuje o pravopisu :)

+2/0
2.9.2016 18:02

V36á97c61l47a90v 79H47o87s31c52h 8356598492591

uz cekam na firmu, ktera zacne lidi krmit, protoze lid dokaze byt liny uplne na vsechno.

+2/−10
2.9.2016 10:24

M61a10r48t80i89n 23K97a15r55á31s76e21k 9558753108658

Ne kazdy ma jezdeni po obchodech jako hobby, nekdo to holt radeji natuka za minut na netu a pak se venuje jinym konickum...

+11/0
2.9.2016 10:36

V86á85c40l62a39v 73H68o23s59c61h 8806588312201

se da po ceste nejdulezitejsi koupit rychle, ale je pravda, ze nekomu se muze nechtit :-)

0/0
2.9.2016 14:00

P33e32t59r 77J18a82r37o61š 2204561505317

Po ceste odkud? Nezamestnani, lide na rodicovske dovolene, nemocni, lide s home office, nebo ti, kterym se do kramu proste nechce.

0/0
2.9.2016 20:10

V52á39c70l78a33v 71J86ů65z64a 6481297856

Nehledě na to, že často se v těchto on-line obchodech dají sehnat kvalitnější potraviny než v běžném supermarketu, kde se toho bojí kvůli nízké obrátkovosti. A oproti Albertu a spol. mi ještě nedoručili tvrdé rohlíky nebo shnilou zeleninu.

+2/0
2.9.2016 11:23

V30á87c41l35a30v 38H41o49s82c44h 8976548612771

obcas to i vyjde

0/−1
2.9.2016 14:00

M66a26r37i35a75n 83K21e18c30h38l51i80b37a18r 3700653559

Kdyby nebylo konstruktivní lenosti, nebylo by civilizace.

Schválně spočítejte, kolikrát jste za dnešek "outsourcoval" něco, co jste mohl udělat sám. Například zatelefonoval obchodnímu partnerovi či kamarádovi, místo abyste za ním (pěšky, nejste přeci líný lid) zašel a zeptal se osobně.

+2/−1
2.9.2016 11:24

V83á12c72l57a30v 51H12o40s81c24h 8116478172411

to nebude to same, do te telefonovaci situace jsem vklouzl hned od zacatku, ne ze nejdriv bych za nim chodil peso a potom zlenivel a zacal mu jenom volat.

0/0
2.9.2016 14:01

P26e26t55r 14J70a37r38o72š 2454731225667

No jsou taci co v praci jen chodi a diskutuji. Pak jsou i taci co pracuji.

0/0
2.9.2016 20:13

J13a82n 49S10v32o77b27o87d23a 3517884309463

Nemám nic proti nákupům online, ale všichni tito "rohlíci" + rozvažeči z Dáme jídlo, jsou naprosto bravurní řidiči, a tak se jim vždy snažím co nejrychleji dostat z dohledu. Kam se na ně hrabou messengeři na kole. Ten "iTescař" co jezdí k sousedovi zas neumí naprosto parkovat, a tak raději zabere na blikačky celou ulici. No mám je rád, tyhle borce. Čím více zběsilých a časem rozvozu honěných kurýrů v ulicích, tím líp.

To byla jen taková kapka mého pátečního jedu, nic víc. Služba určitě dobrá, jen s sebou nese pár otravných neduhů :)

+1/0
2.9.2016 10:23

J74o35s94e92f68f 20M69u22s96i35l 7649815136100

Ten jeden iteskař má na autě nákup pro třeba 15 lidí, takže je v ulicích o 14 aut míň.

+7/−1
2.9.2016 10:31

J38a27n 21S66v97o44b62o47d28a 3907814909323

Bláhová představa.

1.Vážně si myslíte, že těch ostatních 15 lidí v tu dobu nikam nejede? Jen přesunou svou jízdu místo nákupu jinam.

2.Řidiči těchto aut jezdí tak agresivně, že je za pár aut navíc, které budou v ulicích a pojedou normálním stylem, klidně vyměním.

+2/−3
2.9.2016 10:44

M30a29r28i73a36n 35K67e95c11h43l78i75b63a52r 3540163569

IMHO z těch 15 lidí cca 12 jezdí jen proto, že musí. Málokdo jezdí po Praze pro radost.

Kromě toho, veze-li Vám Tesco nákup, musíte ty 2 hodiny sedět doma, abyste jej přebral. Lidi toho využívají k takovým bláhovým činnostem, jako je např. hraní s dětmi.

+2/0
2.9.2016 11:25

J84a28n 28C77e87p70e11k 1844906840

Jak píší jiní, něco se dá, něco ne. Rozhodně bych si z e-shopu neobjednával maso, pečivo nebo ovoce, zeleninu. Nemáte šanci si vybrat jako v obchodě. Na druhou stranu třeba cigarety, alkohol, drogerie nebo nealko s tím nemám žádný problém. Pak je tu ta trvanlivost, kdy e-shop vám nedá věc s nejdelší trvanlivostí, ale samo sebou se zbavuje toho, co ji má nejkratší. A poslední problém, který vidím, je problém s časem závozu. Když bych si něco objednával, tak potřebuji, aby mi to zavezli, když jsem doma, ne že mi to jako jiní nechají na poště nebo v jejich centrálních výdejnách.

0/−4
2.9.2016 9:44

J83a36n 16C13e21p77e87k 1484926780

Krásným příkladem toho je třeba, když si kamarád do obchodu nechal dovážet ovoce, zeleninu z velkoskladu. Když mu to dováželi oni, tak kus vyhodil, protože to bylo pomlácené, nehezké, neprodejné. Začal tam jezdit sám, vybírat si zboží a vše co přiveze má krásné k prodeji, nevyhazuje nic. Sice ho to stojí benzín, ale zas ušetří na tom, co vyhodil.

0/0
2.9.2016 9:49

J60o37s55e45f14f 36M82u42s89i44l 7919185416710

Vy vůbec nic o tom nevíte. Přivezou kdy chci já, maso no problem, zelenina ovoce jakbysmet. A když se vám to nelíbí, tak to prostě nepřijmete a cenu odečtou.

+2/0
2.9.2016 10:29

M16i62c71h53a41l 58Š26r88o45u50b83e68k 8944396673970

Zatím jsem neměl s ničím z toho problém. A závoz? Můj e-shop vozí celý den přesný čas v rozpětí cca 15 minut. A pokud ho nedodrží dostanu finanční kompenzaci....

+6/0
2.9.2016 9:51

J74a13r60o36m94í56r 71M82a73s61á86k 3683935556917

ty jejich argumenty jsou pořád stupidní, přitom o tom ti lidi očividně vědí prd.

+3/0
2.9.2016 10:02

M75i93c44h96a57l 15D43a17d44e61k 8703902158

Proč komentujete něco, co jste ještě nepoužil a o čem vůbec nic nevíte? ;-D

0/0
2.9.2016 11:23

M61a44r41t52i74n 90K68r88u56t14ý 1758581899885

nechápu ty emoce. Je přece zřejmé, že tyto (a vlastně žádné) služby nejsou pro úplně každého. Proč se tedy hádat, jestli někdo chodí do obchodu a jiný nakupuje na webu. Každému, co mu vyhovuje. Dobré důvody existují pro obě varianty.

+7/0
2.9.2016 9:33

L78a79d70i57s94l89a58v 17J73a59r42o19š 6924409940267

Ale vy vůbec nejste krutý, pane Krutý! Vy jste rozumný! ;-) Tady jde spíš o to, že někteří co nakupují online plivou na ty, co nenakupují online. A ti vysvětlují proč tak nečiní.

+1/−3
2.9.2016 9:39

J74a34n 65S66v30o39b30o43d93a 3137854129283

No prolétl jsem diskusi sice celkem zběžně, ale co se plivání na druhou skupinu týče, tak je to cca fifty fifty. Respektive těch co nenakupují online je spíš více a oponenty jim činí jen pár diskutérů z opačného tábora, kteří se však počtem příspěvků vyrovnají.

+1/0
2.9.2016 10:13

A88l68e47š 67V25o64n37d72r14á75k 9100556535

Nákup potravin přes e-shop jsme zkoušeli několikrát, ale pro nás má dvě zásadní nevýhody:

1) Nakupování přes webové rozhraní je značně nepřehledné a časově náročné. V obchodě se jednoduše rozhlédnu a rychle najdu, co hledám. Na webu něco najít je problém a zabere to mnohem více času. Častokrát je rychlejší sednout do auta a dojet na koupit, než naklikat nákup v e-shopu.

2) V e-shopu nezjistím datum trvanlivosti! Zatímco v obchodě mrknu na datum a hned vím, jak dlouho budu moc potravinu doma skladovat, u rozvážených potravin je vždy sázka do loterie. Také informace z obalů v e-shopu nezjistíte, takže jen stěží si například vyberete párek podle obsahu masa.

Bohužel, v současné podobě nakupování přes internet značně zaostává za nakupováním v obchodě. Teď navíc v Globusu zavedli samoobslužné skenování zboží, takže člověk si zboží ukládá z regálu přímo do nákupní tašky a odpadá tak mnohonásobné překládání zboží do vozíku, na pás, do vozíku, do tašky. A samozřejmě odpadá i čekání ve frontě u pokladny.

A ještě jednu nevýhodu má e-shop. Negarantuje, že vám objednané zboží skutečně doveze. Dokonce i poku vám vybírání zboží trvá déle, můžete při odesílání objednávky zjistit, že zboží v košíku už vám někdo vyfouknul, což se v obchodě (většinou) stát nemůže...

+13/−4
2.9.2016 9:21

M69i80c20h64a96l 38Š92r39o39u51b91e33k 8674496583370

Konečně nějaký názor s argumenty. Za to děkuji

1) To je otázka - vždy jde o zvyk, já naopak velmi tápu v supermarketu (výjimkou je Lidl, který má všechny prodejny stejné)

2) To je velmi zajímavý postřeh! Ano datum trvanlivosti v e-shopu je asi zápor. Ovšem co se týče složení tak nesouhlasím, složení v e-shopu je a navíc jednotným fontem, ne nějaký minitextem jak na výrobcích.

+1/0
2.9.2016 9:33

J62a91r13o55m88í83r 90M93a51s76á75k 3673535696577

jenže ty argumenty nejsou nic moc

+1/−1
2.9.2016 9:46

P64e21t76r 68J49a32r38o15š 2574181875597

Vetsina obchodu ma tendenci jednou za cas preorganizovat regaly, aby zakaznik musel hledat a nasel pri tom i to, co vlastne nehledal.

0/0
2.9.2016 9:41

J27a55r44o56m24í77r 45M50a83s96á98k 3643855886257

1) nesmysl - na webu máte druhy zboží u sebe, což je sice v krámě také ale vy nemusíte vždy vědět kde přesně máte hledat. Třeba nedávno jsem hledal v Tescu rozinky. Nakonec jsem musel otravovat zaměstnance... a stejně je neměli.

2) máte pravdu s tím DMT ale nestalo se mi že by někdy něco procházelo nějak výrazně dříve než by mělo. Naopak na zboží, které prochází brzy máte třeba u Rohlíku upozornění, respektive jedná se o akci přímo označenou krátkou trvanlivostí. Např. v Globusu když máte "slevu" tak je to většinou právě prop krátký DMT ale to vám neřeknou.

3) ta nevýhoda ohledně nedodání zboží, to je pravda a podle mě je to největší nevýhoda těchto obchodů. Tohle kdyby vychytali, tak to nevýhody nemá.

Výhody tohoto obchodu jste nenapsal, napíšu je tedy za vás - donesou vám to až ke dveřím, mnohdy mají zboží, které jinde v maloobchodní síti nenajdete (psal jsem o tom níže)

+2/0
2.9.2016 9:44

P23e30t62r 35J85a68r92o37š 2214901805197

Proc "otravovat zamestnance"? Od toho tam snad jsou ne? Navic jsou to oni, kdo to casto premistit z mista kde to bylo, nekam jinam. Tak at radi.

+1/0
2.9.2016 9:54

J14a34r86o55m47í10r 34M73a48s17á29k 3603895186287

jasně, jsou ale třeba se mi nechce s nima leckdy mluvit když je vidim jak vybalujou zboží apod.

0/0
2.9.2016 10:02

A73l67e21š 22V82o59n17d24r84á94k 9820116895

Obecně je hlavní rozdíl v jistotě. V prodejně přesně vím, co kupuji, jakou má zboží trvanlivost, jak vypadá, a pokud zrovna nemají, co chci, tak mohu vybrat alternativu. Mám tak jistotu, že z nakoupeného zboží uvařím oběd.

V e-shopu je to naopak sázka do loterie, nic nemáte jisté. Objednáte si třeba kachnu, těšíte se na skvělý oběd, ale kachny jsou v akci, takže je vyprodali a vám je z nákupu vyškrtli, což ovšem zjistíte až při přebírání zboží. Pak si buď dáte k obědu suché knedlíky se zelím, nebo sednete do auta a rychle dojedete někam shánět kachnu...

Jinak to nošení ke dveřím mě taky rozčilovalo... oni ten nákup nemohou přivézt v nějaké vratné přepravce, ale nacpou ho do asi miliónu igelitek. Ještě dnes vzpomínáme, jak nám dovezli 60 lahví piv balených po dvou do jedné tašky :-)

+1/−1
2.9.2016 10:03

J33a27r32o65m43í67r 40M26a96s50á61k 3633605256757

i v obchodě můžete koupit něco s krátkým DMT. Já pracuju právě pro jednoho z těch velkých maloobchodních řetězců a zrovna datumy spotřeby mám mj. na starosti, takže vím že se to stává. Není problém si při převzetí zboží projít, pokud tedy neděláte nákup 150 položek.

Je pravda, že některé zboží se k nákupu přes internet vůbec nehodí, hlavně to maso apod. Jenže ono v dnešní době i třeba uzeniny na pultovým prodeji můžete dostat že druhý den jsou na vyhození. To si prostě nevyberete.

Mně tyto nákupy vyhovují, vím kdy mi to přivezou, jak jsem psal, je tam zboží které mi v českých obchodech schází a cenově to není horší. Za mě prostě spokojenost s možností udělat jednou za měsíc takto nákup aniž bych musel řešit fronty lidí apod.

+2/0
2.9.2016 10:12

V10á11c45l77a49v 29J68ů10z78a 6971597966

Jo akce. Občas si chci v kamenném obchodě něco koupit (třeba máslo jiné, než bez uvedeného výrobce a vyrobeno v EU) a není, protože je zrovna v akci, a co je v akci, u toho je jen prázdný regál.

0/0
2.9.2016 12:49

V19á11c60l63a97v 43J49ů30z84a 6631277316

Trochu bych oddělil obecně možnosti nákupu přes net a nedostatky současného stavu u konkrétních provozovatelů dnes.

1) Na přehlednosti (a u některých i na rychlosti) webového rozhraní je co zlepšovat, ale samozřejmě někomu v některých situacích vždy bude více vyhovovat výběr mezi fyzickými kusy.

2) Občas se chci třeba zásobit na dovolenou, a chci, aby DMT bylo aspoň za týden. Dnes toho dosáhnu spíše v kamenném obchodě, nicméně si myslím, že přidání výběru podle data spotřeby (a příslušného odstupňování ceny) se jednou v eshopech dočkat můžeme. Naopak v kamenných obchodech si často zboží s delší trvanlivostí nechají ve skladu, než se vyprodá to v regálech.

3) Mě v praxi občas zmizelo zboží během vybírání, ale od začátku procesu placení nikdy. Spíš se na můj vkus příliš často stává, že kurýři něco zapomenou doručit, nebo naopak přijde něco pro někoho jiného. Ale zatím to operátoři vždy napravili a doručili třeba o hodinu a půl později.

0/0
2.9.2016 12:45

A76l12e75š 27J58a57n31á43č40e17k 3843924476323

To je překvapení, kdo by to byl řekl :-D

+1/0
2.9.2016 9:19

J49a13n 58K31o86h44l 4183437161944

No, myslím, že o službě mám celkem dobrý přehled, ale osobně bych jí nevyužil. Ten výběr na stránkách není takový a časová úspora v konečném důsledku taky spíš neexistuje než existuje. Včera mi nákup v Albertu cestou z práce trval asi deset minut, kolik by mi trvalo ty samé položky vyhledat a zaplatit online? A pak čekat na dovoz? A vybral by mi odpovědný brigádník stejně kvalitní zboží, nebo spíš to první, které by mu přišlo pod ruku?

+2/−1
2.9.2016 9:18

P88e97t64r 27J74a55r31o45š 2824231115477

Ve vasem pripade se vsak jedna pouze o lenost, ci pohodlnost, proc tuto sluzbu vyuzivat.

Jsou vsak lide, kteri maji do obchodu daleko, nebo z nejakeho duvodu dojit i par stovek metru je pro ne problem.

Nicmene s kvalitou zbozi mate urcite pravdu. Mel bych obavu, ze se boudu prodejci snazit touto cestou udat kusy zbozi, ktere lide prebrali v regalech a nikdo je nechtel.

+1/0
2.9.2016 9:38

M53a51r51t30i76n 25N65o11v26o66t26n75ý 7923465710625

Dle těch mapek docela chápu, že je na tom trhu tak těsno.

+2/0
2.9.2016 9:16

F76r82a22n43t94i80s37e60k 92K13o68f84r85o48n 8200339312121

Maloobchod s potravinami je myslím velmi odlišný od trhu se spotřebním zbožím.

1) v době příchodu prvních e-prodejců byly marže na spotřebním zboží ohromné. Takže nákupem dražšího spotřebiče kupujícího ušetřil i pár tisícovek. To přivedlo spoustu zákazníků, kteří si pak prostě zvykli nakupovat spotřební zboží na internetu i když marže plošně klesly a dnes jsou ceny podobné jako v obchodech. S ohledem ne velkou konkurenci nebude čistá marže na potravinách až tak velká, čili cenově konkurovat marketům je mnohem těžší.

2) spotřební zboží lze snadněji kategorizovat a e-shopy jsou relativně přehledné, takže si každý rychle vybere. U potravin je těch položek moc. Ono se stačí podívat,kolik položek má třeba Datart a třeba Kaufland. Asi by E-prodejcům pomohlo, kdyby udělali sekci - často kupované potraviny, kde by se zúžil sortiment, aby si kupující mohl poměrně rychle vyhledat a naklikat co chce.

3) síť prodejen s potravinami je velmi hustá, takže spousta lidí si nakoupí po cestě z práce/školy. Vozit na vesnice je logisticky nákladné. Možná by ale mohli mít program nějakého závozu na vesnice jednou za týden. Tím by se mohly nakumulovat objednávky a logistika by se zlevnila.

Celkově to ale nevidím jako nějaký velký business. Ono se stačí podívat na ziskovost klasických řetězců, která sice v průměru není špatná, ale žádný zlatý důl to taky není a to budou s ohledem na dlouhodobou tvrdou konkurenci dost nákladově optimalizovaní.

+3/0
2.9.2016 9:13

K59a17r79e65l 67U92r76b14a77n 2324814881339

Je to dobrá služba. Své služebné jsem ušetřil hodně času s chozením po nákupech. R^

0/0
2.9.2016 9:12

L38a83d67i68s10l11a67v 51J71a24r89o37š 6724569800257

Kolem nějakého marketu jezdí do práce či z práce téměř každý. Hustotu marketů na hlavu máme dvojnásobnou oproti Německu. Takže moc velké rozšíření této služby bych nečekal. Možná u trvanlivých potravin to stojí za zkoušku, ale rohlík má někdo radši tmavší, někdo světlejší... S tema frontama u pokladen to není tak horké. Možná v Albertu. Ale Tesco je díky samoobslužným pokladnám elimunovalo na minimum, Lidl reaguje na množství zákazníků velice rychle a pružně, takže je to v pohodě. Zejména ve větších městech to má snad každý maximálně 5 minut pěšky. Navíc našinec je schopen si pro 30,- Kč nechat zničit budoucnost země, takže 50,- za dopravu dá jen těžko...

+1/−2
2.9.2016 9:09

P77e55t91r 53J90a85r63o82š 2204241295657

Bydlim na vesnici a casto pracuji na home office. Manzelka na rodicovske.

Tudiz cesty "musime zajet nakoupit", jsou treba u nas pomerne castym jevem.

K tomu Tescu - pokud delate velky tydeni nakup, tezko muzete vyuzit samoobsluznou pokladnu. Moje zkusenost je takova, ze na dlouhe fronty v Tescu narazim pomerne pravidelne. Najit pokladnu s jednim zakaznikem je maly zazrak, a najit volnou se mi snad jeste nestalo. Vetsinou cekani 10 a vice minut. Za tu dobu bych musel mit v eshopu naklikanou vetsinou nakupu, pokud ne nakup cely.

+3/0
2.9.2016 9:53

J89a12r14o78m14í79r 40M10a27s79á20k 3323635596877

a to si zkuste třeba Penny, tam je to přehlídka ztraceného času

+2/0
2.9.2016 10:03

M92i88c38h93a46l 94Š88r98o75u88b44e42k 8514296843570

Tak jsem si chtěl přečíst názory na to, proč lidé nenakupují on-line. A opět jsem si ověřil, že emoce jsou nad rozum. Sám na jednom webu nakupuji a jsem maximálně spokojený, většinou mi to trvá méně než 10 minut. Mají výběr, na který prostě běžný supermarket nemá šanci. Navíc i cenově to vychází lépe. Tak gratuluji všem, kteří si sedí ve svých zaprděných konzervativních bublinách. Hezký den! :-P

+6/−8
2.9.2016 9:05
Foto

R84i81c11h60a68r19d 21P33o92l25á79š97e97k 9454693890409

Hele ty bublino a nenapadlo tě, že většině lidí vyhovuje si zajít do krámu, zboží vzít do ruky a prohlídnout si co vlastně kupuju?

+2/−2
2.9.2016 9:10

M97i70c93h81a30l 82Š69r11o12u38b88e68k 8464876803410

Vzhledem k tomu, jaký hnůj v supermarketech lidi nakupují, tak ne opravdu ne... Já raději ušetřený čas věnuji rodině.

+4/−4
2.9.2016 9:16

L31a34d50i61s98l28a82v 76J15a11r30o24š 6894119390287

Hnůj se dá koupit i online. ;-)

+3/0
2.9.2016 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.