Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejošklivější česká nádraží: budovy zralé na demolici a skanzeny komunismu

Na celou řadu stanic, zastávek a nádraží v Česku řemeslníci či stavbaři nesáhli desítky let. Konkurence ve fotoanketě iDNES.cz o nejošklivější z nich tak byla velká. Některé podle čtenářů připomínají budovy určené k demolici, jiné se chlubí čekárnou, v níž by se mohly pořádat výslechy StB. Pro cizince pak mohou být česká nádraží důkazem, že východní Evropa začíná v Aši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T14o82m66á96š 77H52r76d30ý 9158960399681

To už jste dávali loni, ne? Úplně stejný fotky...

0/0
6.1.2017 13:09

V30o58j52t57ě87c84h 61O16k61t94á77b91e55c 8336915410158

Skanzeny komunismu ? Spíš vizitka současného kapitalismu.

Nedostatek údržby souvisí se změnou způsobu prodeje lístků. Údržbu nádraží a zastávek pak už nikdo ČD nezaplatí, navíc budovy malých nádraží jsou na to, aby fungovaly jen jako čekárna zcela nevhodné.

+1/0
4.12.2016 0:45
Foto

J72a21r72o43m53í24r 84K18o58b16e40l87k17a 7124324621765

No tak to nádraží v Hranicích u Aše už dávno nestojí, srovnali ho se zemí:-/

0/0
3.12.2016 17:47
Foto

D42a10v76i77d 31F74r16a71n92e18k 6153743510548

Vidím, ze do té Pripjati u Cernobylu jet nemusím, tohle je lepsí.

+3/0
3.12.2016 16:21

A59n44t24o42n85i66n 34N76e43m66e49c 7398773311280

Pokud stat nevbybira dane (OSVC neplati pri 80 % pausalu nic),

sta trpi Svarcsystem atd, potom nema na zeleznici ani na opravy silnic.

Pokud to tak narod chce, je to o.k.

Nevim, proc by meli platit Nemci nebo Anglani ceske silnice a nadrazi.-

+1/0
5.10.2016 10:09

J54a92r54o38m77í90r 91K64a37p51l45a65n 7718604162794

K fotkám nádraží v Aši - jsou i zanedbanější nádraží. V Aši je k vzteku hlavně to, že je v mnohých časech celá budova uzavřená a jako návštěvník odjinud musíte obíhat budovu kolem dokola, abyste vůbec zjistili, jak se dostat na nástupiště. Fakt ostuda!

0/0
12.9.2016 13:35

M42i16r61k79a 52S92z68l45e95z52a64k 6651203387912

Tady na Floride je maximalne strecha pro pasazery. Jinak nic. A to neni dobre. A na zastavkach autobusu neni nic, kdo jim jezdi (tech lidi je malo) se nema ani kde schovat, musi cekat v destich i tropickych bourkach.Ty budovy byly za socialismu uzitecne, ted je jasne, ze co neni ziskove, je zanedbane. Je to skoda. Urcite by se daly vyuzit. Hlavne v tech rusnejsich nadrazich. Vzpominam na mladi, kdy se clovek mel kam schovat, koupit neco k jidlu a piti a ty budovy nevypadaly tehdy takto. Je jich skoda. A dost tech nadraznich budov je starsich, tak bych na socialismus vsechno nehazela. Ty by se mely chranit. Jinak zmizi pamatecne budovy (ta budova v Praze by mela byt urcite chranena). Je skoda divat se na niceni naseho dedictvi. Ne vsechno co se dela jinde je lepsi. Mozna by obce mely vzit patronat nad temi nemsimi budovami. Neni to jednoduche, ale ty budovy by nemely lezet ladem.

+1/−1
7.9.2016 19:14

P95e84t53r 48H25a59j45d73a 1627671794860

Vy jste se asi nastála v těch tropických bouřích. Ano, nejen nádraží byly za totáče výstavní budovy. Nedělejte si ostudu.

0/−1
10.9.2016 21:59

J90a49n 11P62r26o37c85h16a32z25k51a 1747615339187

Už se na ten "komunismus" vykašlete. Komunismus nikdy v Čechách (ani nikde jinde ve světě) nebyl.

+1/0
6.9.2016 15:14

J42a35n 35Č35e53k97a59l 7499805274214

Slovíčkaření...

+3/−1
8.9.2016 15:04

J89i30ř96í 41E98r21b71e15n 1773944946887

Ale byl. Izraelské kibucy jsou jeho pozitivním příkladem. Kambodžský primitivní teror byl jeho totálně negativní verzí.

0/0
9.9.2016 16:33

P48e38t33r 32H68a79j42d77a 1867901504130

Promiňte, ale komunismus má pozitivní verzi?

0/0
10.9.2016 22:01

P48e36t41r 35H88a41j10d29a 1447141464650

Že vy jste tak houževnatý. Moc dobře chápete, jak je to myšleno, ale musíte zaprudit.

+1/0
10.9.2016 22:00
Foto

I19v89o 26L40a12d55e55n23b47e45r86g96e30r 3753893687476

Demolice nejen drážních budov není nic jiného, než jak nadále vykrádat státní kasu. Vyvolení dotovaní podnikatelé ruku v ruce s politiky už si mnou ruce, kolik si na demolicích vydělají. Přitom by bylo jednoduší budovy prodat třeba jen za převod nemovitosti a cenu obvyklou za m2 pozemku se závazkem, že nabyvatel v nějakém daném časovém horizontu nemovitost opraví dle předem dojednaného budoucího užívání nemovitosti.

+4/−1
6.9.2016 11:46

R48a34d98e78k 92J92a71n78a46t26a 9455946744542

Pokud by to bylo tak jednoduché, tak už by ty bydovy byly prodané. Nabízeny byly a jsou na http://nemovitosti.ceskedrahy.cz/. Jenže on ty budovy nikdo nechce. Jsou většinou staré, neekonomické, příliš velké, na nezajímavých místech.

Vznikly zkrátka v době, kdy na železnici seděla kvanta úředníků a jiných zaměstnanců, a to v každé stanici. Dnešní železnice ale už takto nefunguje. "Modrá armáda" už neexistuje. Jsou tu e-shopy, automaty, dálkové řízení provozu, kdy se z jednoho dispečerského pracoviště řídí "půlka republiky". Lokomotivám už se nemusí doplňovat voda a uhlí a jsou i spolehlivější, takže nemusí být depo v každé obratové stanici kvůli opravám.

http://www.ceskedrahy.cz/assets/skupina-cd/personalistika/personalistika-v-cislech/pocty-zamestnancu-a-vek1620.gif

+6/−1
6.9.2016 12:23

J44a91n 67Č23e77k62a12l 7759405444374

Pane Ivo, nikdo je nechce, jsou to často zříceniny, které nemají málem ani nulovou hodnotu...

0/0
8.9.2016 15:05

O65l13d49ř44i15c23h 50R41y80k94r 6799469850

Teď frčí cyklostezky !

+2/0
6.9.2016 10:39

J25a96n53a 60H65u39b20á27l71k89o51v14á 7613617216152

to je strašný, jako v Rusku 8-oRv

+1/−3
6.9.2016 9:17

V45e72r92o63n51i37k88a 32Š43k40v12á94r63o92v58á 5631540816966

Asi jste v Rusku nebyla. Jestli tam je něco perfektní, z čeho by si mohla vzít příklad i ostatní Evropa, tak to je právě železniční doprava.

+7/−2
6.9.2016 9:23

R80a19d51e19k 10J34a19n92a22t96a 9405526604382

Je pravda, že vlak je v Rusku velmi často nejlepší způsob dopravy. Ale to je spíš tím, že vzdálenosti jsou velké, silnice jsou ještě horší a cena jízdného je dotovaná a tudíž nízká. Taky je pravda, že ve větších městech bývají nádraží velmi dobře udržovaná a panuje tam pořádek.

Jinak za Evropou Rusko spíše zaostává, zejména co se rychlosti týče. Mají vlastně jen jednu VRT (Moskva-Petrohrad 250 km/h).

+6/0
6.9.2016 10:48

V35e45r32o85n81i43k87a 18Š31k26v35á36r24o63v77á 5411870596796

Ovšem na rozdíl od ČR ruské vlaky nemají zpoždění.

+4/−2
6.9.2016 11:15

J64a40k95u93b 62Ř91í39h41a 4435769342131

Jestli to nebude i tím, že vzdálenosti mezi stanicemi jsou vRusku veliké. A tudíž pokud vlak jede o 1 km/hod rychleji než nezpozděný vlak, dokáže nějakou minutku nahnat. V ČR jsou vzdálenosti tak malé, že stačí špatný rozjezd soupravy a už nestačí do další stanice zpoždění nahnat vyšší maximálkou, naopak spíš pár sekund ještě nabere.

+2/0
6.9.2016 12:31

R86a51d65e37k 57J36a77n71a47t18a 9725866344832

Hlavně by mě zajímalo, jak paní na to, že ruské vlaky nemají zpoždění, přišla, a dokonce že je to tam lepší než v ČR.

Přesnost vlaků v ČR totiž není o mnoho horší než na západě Evropy (cca 91-93%) - http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-16003/

Statistiky o Rusku jsem nikde nenašel. Ale je třeba si uvědomit, co se bere jako zpoždění. U nás se považuje vlak zpoždění o 5 minut za zpožděný. Opravdu by takové zpoždění někdo řešil a započítal v Rusku, při tamních vzdálenostech?

+2/0
6.9.2016 13:11

V73e19r54o25n80i19k80a 72Š94k96v38á50r68o93v52á 5121540406956

Právě kvůli těm vzdálenostem a různým časovým pásmům, kterými jeden spoj projíždí, jsou a musí být spoje dobře organizovány, což se ruským železnicím opravdu daří. I to pětiminutové zpoždění je považováno za zpoždění a patnáctiminutové dokonce za zvláštní případ. Většina vlaků přijíždí do cílové stanice i o několik minut dříve, než by podle jízdního řádu měla. Několikrát jem v Rusku vlakem jela a vždy jsme v cíli byli dříve, než stanovil jízdní řád. Samotní Rusové dopravu vlakem velebí a neslyšela jsem od nikoho, že by si stěžoval na zpoždění. Jestli existují statistiky nevím, ale to, že ruské vlaky nemají zpoždění, je zkrátka skutečnost.

Teď jsem zvědavá, kolik dostanu mínusů a přezdívek "rusofob" jen proto, že píši něco kladného o Rusku.

0/0
7.9.2016 15:46

R22a47d84e58k 36J29a15n19a86t41a 9555676194682

"Několikrát jem v Rusku vlakem jela a vždy jsme v cíli byli dříve, než stanovil jízdní řád".

To ovšem není důkaz přesnosti. Spíše naopak nepřesnosti - a mají na ni v jízdním řádě brutální rezervu. Podobně byste mohla v ČR uvést do jízdního řádu, že Praha-Brno trvá 3 hodiny, když to trvá 2:30. A hned budem jezdit vždy včas :-)

+5/0
7.9.2016 18:38

P77e28t29r 85H28a95j25d32a 1237551674970

JOJOJ. Jel jsem před třemi lety do Tajšetu - zpoždění 63 hodin! A navíc samí ožralí mužici ( báryšni ovšem nezaostávaly), skutečně kultura cestování, vy perfektní dopravo.

0/0
10.9.2016 22:09

J16i66ř83í 29J44o63z41a 3898213460871

Takova stanice Dolni Poustevna take neni zadny zazrak a jedna se o mezinarodni nadrazi... to na druhe strane (rozumej Nemecko) v Selbu je to jine kafe....

Vetsina mezinarodnich nadrazi na regionalnich trati (As, Moldava, Dolni Poustevna, Varnsdorf atd.) je v katastrofalnim stavu, nejspise v dusledku nasi socialisticke minulosti...

U jedne s fotografii z Moldavy je uvedeno, ze se ma znovuobnovit provoz do Nemecka... to se mi moc nezda vzhledem k tomu, ze nemecka strana se k tomu stavi dost vlazne az odmitave...

+5/0
6.9.2016 5:43

F60r28a94n74t98i92š40e49k 39V29a81n90ě74k 1327254357447

Tam už je dávno cyklostezka.

+2/0
6.9.2016 8:27

L80u89d33ě38k 90N37ě23m47e35c 5665951902364

Se Selbem/Dolní Poustevnou jste mě zaskočil. Až jsem si začal připadat, že o něčem nevím.

0/0
9.9.2016 12:25

D28a56v40i39d 68Z67a33j30d25á38k 8815162380781

Ted frci vymena svodidel. Vsude. Na zastavky a nadrazi neni.

+2/0
6.9.2016 0:35

J34i74ř18í 96E29r37b95e18n 1313224596687

Odkdy SŽDC platí výměny svodidel?

0/0
6.9.2016 6:03

H89o81n36z72a 36K43a57r12á10s34e59k 1445621572128

V Německu (na což autor zjevně naráží v popisku u fotek z Aše) to u většiny nádraží nevypadá o nic lépe - opuštěné velké nádražní budovy v dezolátním stavu. A budova v Hranicích v Čechách byla již přede dvěma lety zbořena, přesto je v galerii uvedena...

+7/0
6.9.2016 0:02

J24a65n 60K50o31b61ě58r87s71k27ý 1690766631403

To stejné píšu i dole. On si asi autor myslí, že v Německu je všechno dokonalé.

+4/0
6.9.2016 0:54

L34u28d79ě98k 76N51ě92m51e12c 5485581362774

No vidíte... přece jen je ta fotka z Hranic postarší.

0/0
9.9.2016 12:27

M10a25r72t43i71n 34K80o52p70e70c37k17ý 3418927639554

Nevím, kolikrát byl autor u výslechu StB. Já ano, vícekrát a na různých místech. Nicméně žádnou takovou místnost jsem u nich nikde neviděl ani náhodou. :-)

+3/0
5.9.2016 23:34

J66a66n 93J70e90l98í41n64e63k 1798602317236

Nejde pouze o ošklivost fasády. Třeba v Nymburce, kdysi "baště komunistů", je mohutné nádraží, ale "hala pro cestující" má rozměr asi 10 na 10 metrů, pouhých osm kovových sedaček, je v ní neustálý průvan a často nefunkční dveře. Na rozdíl od nedalekých Poděbrad, kde je hala přes celé nádraží, čistá a přívětivá, včetně kavárny, v Nymburce je na peróně nepříliš vábná hospoda. Záchody na opačné straně zašlého perónu jsou už rok v opravě. A tak "pánové" občas chodí do podchodu, který tím patřičně smrdí.

Jsem moc zvědavý, zda se i na tak důležité nádraží - vede sem trať z Kolína, ale v Nymburce se rozvětvuje do několika směrů! - kudy procházejí tisíce cestujících, dostane nějaký ten milión. Už jednou byla naděje, ale kdosi jaksi "nestihl" připravit patřičné plány...

+4/0
5.9.2016 22:18

J58a12n 72J35e79m87e56l53k36a 1155380

Hodně nádraží je sice již hezky opravených. Hodně se udělalo. Ale.

Úvalno (u Krnova). Takhle idylicky to vypadalo před pár lety.

http://foto.turistika.cz/foto/8351/5187/full_bbfc2b_76351.jpg

Nechali to na pospas a dnes je z toho holostavba. Možná stačilo převést na obec.

Jinak Kunčice pod Ondřejníkem, to je modernizace :-) 9 měsíců po rekonstrukci trati a stále se jezdí 40 - 50km/h místo 100 a 80. Protože evidentně je něco špatně. Trať není zrovna rovná i bez měření. Nejspíš horká EU jehla. Snad to vydrží dýl, než by vydržely původní koleje. K tomu rozvodna v bývalé (nyní zavřené) útulné čekárně. (tedy ji obec již neotevře ani kdyby chtěla). Nová podivná kusá kolej místo P&R parkoviště. Nevím k čemu tam je, snad to není zabezpečovací prvek ala Vítkovice http://www.lidovky.cz/v-ostrave-vykolejil-osobni-vlak-skoda-za-deset-milionu-pgi-/zpravy-domov.aspx?c=A111022_204105_ln_domov_rka (jinde by stačilo datovým přenosem zaslat "stop", nebo přenosem v kolejišti)

Rekonstrukce za miliardu sice řeší podchody, kde 100 let se žilo bez podchodů. Ale neřeší vlakový zabezpečovač. Nemá ani bodový zabezpečovací systém. Přejezd na frekventované cestě zůstal bez závor (Kunčice Trojanovice). Neřeší vyhýbání v každé stanici (jako ve Švýcarsku). Neřeší elektrifikaci.

+2/0
5.9.2016 22:16

M59i65l63a56n 51Z91i44c57h 6386946441805

proc se z hradu bezdez stala zricenina,protoze prestala plnit vojenskou funkci,to same dnesni nadrazi,99 procent nadraznich budov bylo navrhnuto a postaveno pred rokem 1939,takze dneska jsou totalne zastarale,tudiz je nikdo nepouziva,a nejhorsi budova stoji ve vesnici katusice na mladoboleslavsku,tam maji neco jako zachody z encyklopedie rakouskeho vojenstvi z doby napoleonskych valek,prosne zazitek 8-o8-o,a to prosim vubec neprehanim

+2/0
5.9.2016 22:13

F63r64a86n10t83i18š79e90k 73M59a39t22ě68j64č81e60k 7153172123401

Dvacet šest let po pádu vlády jedné strany se ještě stále odvoláváme za co všechno mohou. Ani takto dlouhá doba s tím nic neudělala.

+11/0
5.9.2016 21:39

R60i65c21h34a45r83d 23T70o44m13e91č27e23k 7306185696921

Udělala - z nich ruiny.

+7/−1
5.9.2016 21:45

Ř86e72h44o56ř 23V63l98a36s50á87k 2854204831516

Udržovat nádražní budovy jen tak nemá smysl. Chce to hlavně napřimovat a zkapacitňovat tratě, aby se vlakem vyplatilo jezdit.

A nová nádraží rovnou stavět v režii obcí, které to spojí s poštou a sámoškou....jinak to hospodářsky nedává smysl.

+1/0
5.9.2016 21:21

R30i92c14h29a97r52d 62T63o98m93e18č56e69k 7666225986471

Pokud ztratí svůj původní účel tak je třeba hledat jiné využití nebo zbourat. Pokud slouží tak zrenovovat, nebo nahradit moderním. Nechat to napospas vandalům a různým živlům je nezodpovědné a nekulturní. Soukromníka by už dávno úřady naháněly.

0/0
5.9.2016 21:40

P56a21t67r28i44k 66E83g47e11r 2218960949951

Nádraží Praha Vyšehrad si myslím, že schází bylo by dobrou přestupní stanicí pro obyvatele Prahy 2.

+2/0
5.9.2016 21:20

R37i60c60h60a71r34d 18B11a19r26t40o32š 4729505479661

Je to vidět, chřadne ta naše republika, chřadne... kdy to lidem dojde? ;-(

Mimochodem, když jsem se díval na ty fotky, tak jsem si vzpomněl na nádraží poměrně velkého města Berouna, které také nebyla žádná sláva. Ale už jsem tam byl tak cca před rokem.

+2/−3
5.9.2016 21:08

F93i42l24i50p 49V39ý97m25o33l85a 1354300818

Vytáhněte si hlavu ze zadku a trochu se rozhlídněte kolem. Přijde vám, že republika chřadne? Udělal se tady za čtvrtstoletí neskutečný kus práce, vše nové, pěkně opravené (teda většinou to, co je v soukromých rukách). Většina těch nádraží je dnes naprosto k ničemu. Privatizace by to vyřešila.

+1/−1
5.9.2016 22:57

R96i41c64h68a12r66d 56B94a19r94t87o90š 4469465939371

No já nepíšu, že chřadne od roku 1989, ale tak od roku 2008 značně viditelným tempem ano. No a jinak to není jen o výsledku práce, ale také o nákladech/ceně na/za tu práci ;-).

+2/−1
6.9.2016 0:17

D94a70v26i45d 79Š17a78f82r53á55n96e61k 5447374847973

Ta nádraží nejsou ošklivá, jen prostě přestaly plnit svůj účel. Je to asi jako stěžovat si na zříceniny hradů.

K moderní zastávce v Horní Lhotě prostě patří nástupiště s prosklenou budkou a automatem na lístky.

+4/0
5.9.2016 21:04

R86i28c21h84a74r63d 70B83a89r71t83o47š 4369595139921

Nemáte pravdu, srovnáváte jablka s hruškami. Pokud tam vlaky staví, lidé tam vystupují, chodí kolem toho... Pokud neplní účel, měly by se tedy zbourat, v drtivé většině případů zdrojem romantiky rozhodně nejsou (jako ty zříceniny hradů ;-)).

0/0
5.9.2016 21:15

D14a87v37i25d 18Š84a11f89r61á80n24e56k 5687944597803

Ano, ta nádraží patří zbourat a nástupiště modernizovat. V místě, kam zajíždí vlak maximálně jednou za hodinu, není potřeba stavení s personálem.

+3/0
5.9.2016 21:23

J19a88k14u27b 34S19ú61k41e10n42í54k 1188320409

Nádherné stanice, škoda, že padají. Ty novodobé unifikované sklo a beton postrádají jakékoliv drážní charisma;-)

0/0
5.9.2016 20:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.