Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejošklivější česká nádraží: budovy zralé na demolici a skanzeny komunismu

Na celou řadu stanic, zastávek a nádraží v Česku řemeslníci či stavbaři nesáhli desítky let. Konkurence ve fotoanketě iDNES.cz o nejošklivější z nich tak byla velká. Některé podle čtenářů připomínají budovy určené k demolici, jiné se chlubí čekárnou, v níž by se mohly pořádat výslechy StB. Pro cizince pak mohou být česká nádraží důkazem, že východní Evropa začíná v Aši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T98o17m90á68š 77H83r69d97ý 9938250579801

To už jste dávali loni, ne? Úplně stejný fotky...

0/0
6.1.2017 13:09

V28o77j59t37ě75c77h 85O23k37t88á89b28e53c 8466235760688

Skanzeny komunismu ? Spíš vizitka současného kapitalismu.

Nedostatek údržby souvisí se změnou způsobu prodeje lístků. Údržbu nádraží a zastávek pak už nikdo ČD nezaplatí, navíc budovy malých nádraží jsou na to, aby fungovaly jen jako čekárna zcela nevhodné.

+1/0
4.12.2016 0:45
Foto

J25a35r46o89m34í32r 49K68o75b49e65l32k80a 7844634971145

No tak to nádraží v Hranicích u Aše už dávno nestojí, srovnali ho se zemí:-/

0/0
3.12.2016 17:47
Foto

D49a10v34i42d 31F25r38a44n53e23k 6803363510358

Vidím, ze do té Pripjati u Cernobylu jet nemusím, tohle je lepsí.

+3/0
3.12.2016 16:21

A70n41t28o63n20i71n 95N93e55m20e67c 7108383301900

Pokud stat nevbybira dane (OSVC neplati pri 80 % pausalu nic),

sta trpi Svarcsystem atd, potom nema na zeleznici ani na opravy silnic.

Pokud to tak narod chce, je to o.k.

Nevim, proc by meli platit Nemci nebo Anglani ceske silnice a nadrazi.-

+1/0
5.10.2016 10:09

J56a13r35o30m48í95r 23K52a35p92l19a17n 7558804182674

K fotkám nádraží v Aši - jsou i zanedbanější nádraží. V Aši je k vzteku hlavně to, že je v mnohých časech celá budova uzavřená a jako návštěvník odjinud musíte obíhat budovu kolem dokola, abyste vůbec zjistili, jak se dostat na nástupiště. Fakt ostuda!

0/0
12.9.2016 13:35

M42i34r23k93a 89S61z30l53e35z17a55k 6531233737312

Tady na Floride je maximalne strecha pro pasazery. Jinak nic. A to neni dobre. A na zastavkach autobusu neni nic, kdo jim jezdi (tech lidi je malo) se nema ani kde schovat, musi cekat v destich i tropickych bourkach.Ty budovy byly za socialismu uzitecne, ted je jasne, ze co neni ziskove, je zanedbane. Je to skoda. Urcite by se daly vyuzit. Hlavne v tech rusnejsich nadrazich. Vzpominam na mladi, kdy se clovek mel kam schovat, koupit neco k jidlu a piti a ty budovy nevypadaly tehdy takto. Je jich skoda. A dost tech nadraznich budov je starsich, tak bych na socialismus vsechno nehazela. Ty by se mely chranit. Jinak zmizi pamatecne budovy (ta budova v Praze by mela byt urcite chranena). Je skoda divat se na niceni naseho dedictvi. Ne vsechno co se dela jinde je lepsi. Mozna by obce mely vzit patronat nad temi nemsimi budovami. Neni to jednoduche, ale ty budovy by nemely lezet ladem.

+1/−1
7.9.2016 19:14

P86e17t53r 95H19a54j15d12a 1397571884910

Vy jste se asi nastála v těch tropických bouřích. Ano, nejen nádraží byly za totáče výstavní budovy. Nedělejte si ostudu.

0/−1
10.9.2016 21:59

J70a10n 64P49r22o46c51h35a74z24k36a 1107935829817

Už se na ten "komunismus" vykašlete. Komunismus nikdy v Čechách (ani nikde jinde ve světě) nebyl.

+1/0
6.9.2016 15:14

J94a40n 49Č68e38k61a70l 7329985124834

Slovíčkaření...

+3/−1
8.9.2016 15:04

J98i22ř36í 32E83r46b10e68n 1593524696677

Ale byl. Izraelské kibucy jsou jeho pozitivním příkladem. Kambodžský primitivní teror byl jeho totálně negativní verzí.

0/0
9.9.2016 16:33

P43e17t70r 48H56a72j80d52a 1117361724200

Promiňte, ale komunismus má pozitivní verzi?

0/0
10.9.2016 22:01

P70e88t87r 60H40a98j77d64a 1477371474380

Že vy jste tak houževnatý. Moc dobře chápete, jak je to myšleno, ale musíte zaprudit.

+1/0
10.9.2016 22:00
Foto

I97v52o 39L89a98d34e33n38b34e72r16g61e66r 3223243587286

Demolice nejen drážních budov není nic jiného, než jak nadále vykrádat státní kasu. Vyvolení dotovaní podnikatelé ruku v ruce s politiky už si mnou ruce, kolik si na demolicích vydělají. Přitom by bylo jednoduší budovy prodat třeba jen za převod nemovitosti a cenu obvyklou za m2 pozemku se závazkem, že nabyvatel v nějakém daném časovém horizontu nemovitost opraví dle předem dojednaného budoucího užívání nemovitosti.

+4/−1
6.9.2016 11:46

R59a81d72e49k 26J61a94n57a49t38a 9595746154292

Pokud by to bylo tak jednoduché, tak už by ty bydovy byly prodané. Nabízeny byly a jsou na http://nemovitosti.ceskedrahy.cz/. Jenže on ty budovy nikdo nechce. Jsou většinou staré, neekonomické, příliš velké, na nezajímavých místech.

Vznikly zkrátka v době, kdy na železnici seděla kvanta úředníků a jiných zaměstnanců, a to v každé stanici. Dnešní železnice ale už takto nefunguje. "Modrá armáda" už neexistuje. Jsou tu e-shopy, automaty, dálkové řízení provozu, kdy se z jednoho dispečerského pracoviště řídí "půlka republiky". Lokomotivám už se nemusí doplňovat voda a uhlí a jsou i spolehlivější, takže nemusí být depo v každé obratové stanici kvůli opravám.

http://www.ceskedrahy.cz/assets/skupina-cd/personalistika/personalistika-v-cislech/pocty-zamestnancu-a-vek1620.gif

+6/−1
6.9.2016 12:23

J15a68n 41Č49e13k42a90l 7529765124434

Pane Ivo, nikdo je nechce, jsou to často zříceniny, které nemají málem ani nulovou hodnotu...

0/0
8.9.2016 15:05

O85l96d82ř36i93c27h 84R28y46k86r 6559749880

Teď frčí cyklostezky !

+2/0
6.9.2016 10:39

J81a90n44a 41H59u95b72á62l29k53o11v91á 7343727206262

to je strašný, jako v Rusku 8-oRv

+1/−3
6.9.2016 9:17

V36e16r15o69n15i40k63a 22Š31k55v20á74r55o67v41á 5581930526676

Asi jste v Rusku nebyla. Jestli tam je něco perfektní, z čeho by si mohla vzít příklad i ostatní Evropa, tak to je právě železniční doprava.

+7/−2
6.9.2016 9:23

R22a97d59e91k 79J39a79n65a53t80a 9435686544732

Je pravda, že vlak je v Rusku velmi často nejlepší způsob dopravy. Ale to je spíš tím, že vzdálenosti jsou velké, silnice jsou ještě horší a cena jízdného je dotovaná a tudíž nízká. Taky je pravda, že ve větších městech bývají nádraží velmi dobře udržovaná a panuje tam pořádek.

Jinak za Evropou Rusko spíše zaostává, zejména co se rychlosti týče. Mají vlastně jen jednu VRT (Moskva-Petrohrad 250 km/h).

+6/0
6.9.2016 10:48

V12e19r80o49n15i82k50a 36Š32k19v14á84r97o17v60á 5211510976806

Ovšem na rozdíl od ČR ruské vlaky nemají zpoždění.

+4/−2
6.9.2016 11:15

J15a96k28u76b 23Ř34í39h34a 4735209402861

Jestli to nebude i tím, že vzdálenosti mezi stanicemi jsou vRusku veliké. A tudíž pokud vlak jede o 1 km/hod rychleji než nezpozděný vlak, dokáže nějakou minutku nahnat. V ČR jsou vzdálenosti tak malé, že stačí špatný rozjezd soupravy a už nestačí do další stanice zpoždění nahnat vyšší maximálkou, naopak spíš pár sekund ještě nabere.

+2/0
6.9.2016 12:31

R85a65d10e53k 57J60a19n88a68t26a 9855746494872

Hlavně by mě zajímalo, jak paní na to, že ruské vlaky nemají zpoždění, přišla, a dokonce že je to tam lepší než v ČR.

Přesnost vlaků v ČR totiž není o mnoho horší než na západě Evropy (cca 91-93%) - http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-16003/

Statistiky o Rusku jsem nikde nenašel. Ale je třeba si uvědomit, co se bere jako zpoždění. U nás se považuje vlak zpoždění o 5 minut za zpožděný. Opravdu by takové zpoždění někdo řešil a započítal v Rusku, při tamních vzdálenostech?

+2/0
6.9.2016 13:11

V94e40r72o15n42i39k45a 86Š48k76v82á42r66o24v74á 5571760256906

Právě kvůli těm vzdálenostem a různým časovým pásmům, kterými jeden spoj projíždí, jsou a musí být spoje dobře organizovány, což se ruským železnicím opravdu daří. I to pětiminutové zpoždění je považováno za zpoždění a patnáctiminutové dokonce za zvláštní případ. Většina vlaků přijíždí do cílové stanice i o několik minut dříve, než by podle jízdního řádu měla. Několikrát jem v Rusku vlakem jela a vždy jsme v cíli byli dříve, než stanovil jízdní řád. Samotní Rusové dopravu vlakem velebí a neslyšela jsem od nikoho, že by si stěžoval na zpoždění. Jestli existují statistiky nevím, ale to, že ruské vlaky nemají zpoždění, je zkrátka skutečnost.

Teď jsem zvědavá, kolik dostanu mínusů a přezdívek "rusofob" jen proto, že píši něco kladného o Rusku.

0/0
7.9.2016 15:46

R31a28d28e97k 62J12a59n42a18t21a 9875216524362

"Několikrát jem v Rusku vlakem jela a vždy jsme v cíli byli dříve, než stanovil jízdní řád".

To ovšem není důkaz přesnosti. Spíše naopak nepřesnosti - a mají na ni v jízdním řádě brutální rezervu. Podobně byste mohla v ČR uvést do jízdního řádu, že Praha-Brno trvá 3 hodiny, když to trvá 2:30. A hned budem jezdit vždy včas :-)

+5/0
7.9.2016 18:38

P35e39t98r 60H68a77j11d51a 1977271324700

JOJOJ. Jel jsem před třemi lety do Tajšetu - zpoždění 63 hodin! A navíc samí ožralí mužici ( báryšni ovšem nezaostávaly), skutečně kultura cestování, vy perfektní dopravo.

0/0
10.9.2016 22:09

J25i93ř93í 24J21o49z69a 3828273690751

Takova stanice Dolni Poustevna take neni zadny zazrak a jedna se o mezinarodni nadrazi... to na druhe strane (rozumej Nemecko) v Selbu je to jine kafe....

Vetsina mezinarodnich nadrazi na regionalnich trati (As, Moldava, Dolni Poustevna, Varnsdorf atd.) je v katastrofalnim stavu, nejspise v dusledku nasi socialisticke minulosti...

U jedne s fotografii z Moldavy je uvedeno, ze se ma znovuobnovit provoz do Nemecka... to se mi moc nezda vzhledem k tomu, ze nemecka strana se k tomu stavi dost vlazne az odmitave...

+5/0
6.9.2016 5:43

F42r20a12n81t95i36š74e59k 64V39a15n40ě84k 1747954187477

Tam už je dávno cyklostezka.

+2/0
6.9.2016 8:27

L89u79d29ě11k 74N90ě86m64e47c 5935101482504

Se Selbem/Dolní Poustevnou jste mě zaskočil. Až jsem si začal připadat, že o něčem nevím.

0/0
9.9.2016 12:25

D69a19v65i63d 66Z50a65j94d14á24k 8325662670401

Ted frci vymena svodidel. Vsude. Na zastavky a nadrazi neni.

+2/0
6.9.2016 0:35

J19i63ř19í 48E24r41b31e92n 1463494736667

Odkdy SŽDC platí výměny svodidel?

0/0
6.9.2016 6:03

H29o24n27z58a 42K74a21r23á69s95e73k 1305181552518

V Německu (na což autor zjevně naráží v popisku u fotek z Aše) to u většiny nádraží nevypadá o nic lépe - opuštěné velké nádražní budovy v dezolátním stavu. A budova v Hranicích v Čechách byla již přede dvěma lety zbořena, přesto je v galerii uvedena...

+7/0
6.9.2016 0:02

J52a84n 65K95o44b17ě59r77s11k38ý 1550856171293

To stejné píšu i dole. On si asi autor myslí, že v Německu je všechno dokonalé.

+4/0
6.9.2016 0:54

L75u71d25ě88k 98N30ě50m76e55c 5815571542534

No vidíte... přece jen je ta fotka z Hranic postarší.

0/0
9.9.2016 12:27

M70a23r88t87i39n 67K88o78p17e80c53k39ý 3588687469254

Nevím, kolikrát byl autor u výslechu StB. Já ano, vícekrát a na různých místech. Nicméně žádnou takovou místnost jsem u nich nikde neviděl ani náhodou. :-)

+3/0
5.9.2016 23:34

J29a85n 87J14e93l92í33n58e40k 1188342107746

Nejde pouze o ošklivost fasády. Třeba v Nymburce, kdysi "baště komunistů", je mohutné nádraží, ale "hala pro cestující" má rozměr asi 10 na 10 metrů, pouhých osm kovových sedaček, je v ní neustálý průvan a často nefunkční dveře. Na rozdíl od nedalekých Poděbrad, kde je hala přes celé nádraží, čistá a přívětivá, včetně kavárny, v Nymburce je na peróně nepříliš vábná hospoda. Záchody na opačné straně zašlého perónu jsou už rok v opravě. A tak "pánové" občas chodí do podchodu, který tím patřičně smrdí.

Jsem moc zvědavý, zda se i na tak důležité nádraží - vede sem trať z Kolína, ale v Nymburce se rozvětvuje do několika směrů! - kudy procházejí tisíce cestujících, dostane nějaký ten milión. Už jednou byla naděje, ale kdosi jaksi "nestihl" připravit patřičné plány...

+4/0
5.9.2016 22:18

J39a83n 47J88e63m88e64l22k49a 1255270

Hodně nádraží je sice již hezky opravených. Hodně se udělalo. Ale.

Úvalno (u Krnova). Takhle idylicky to vypadalo před pár lety.

http://foto.turistika.cz/foto/8351/5187/full_bbfc2b_76351.jpg

Nechali to na pospas a dnes je z toho holostavba. Možná stačilo převést na obec.

Jinak Kunčice pod Ondřejníkem, to je modernizace :-) 9 měsíců po rekonstrukci trati a stále se jezdí 40 - 50km/h místo 100 a 80. Protože evidentně je něco špatně. Trať není zrovna rovná i bez měření. Nejspíš horká EU jehla. Snad to vydrží dýl, než by vydržely původní koleje. K tomu rozvodna v bývalé (nyní zavřené) útulné čekárně. (tedy ji obec již neotevře ani kdyby chtěla). Nová podivná kusá kolej místo P&R parkoviště. Nevím k čemu tam je, snad to není zabezpečovací prvek ala Vítkovice http://www.lidovky.cz/v-ostrave-vykolejil-osobni-vlak-skoda-za-deset-milionu-pgi-/zpravy-domov.aspx?c=A111022_204105_ln_domov_rka (jinde by stačilo datovým přenosem zaslat "stop", nebo přenosem v kolejišti)

Rekonstrukce za miliardu sice řeší podchody, kde 100 let se žilo bez podchodů. Ale neřeší vlakový zabezpečovač. Nemá ani bodový zabezpečovací systém. Přejezd na frekventované cestě zůstal bez závor (Kunčice Trojanovice). Neřeší vyhýbání v každé stanici (jako ve Švýcarsku). Neřeší elektrifikaci.

+2/0
5.9.2016 22:16

M49i68l90a71n 59Z50i61c14h 6606356941685

proc se z hradu bezdez stala zricenina,protoze prestala plnit vojenskou funkci,to same dnesni nadrazi,99 procent nadraznich budov bylo navrhnuto a postaveno pred rokem 1939,takze dneska jsou totalne zastarale,tudiz je nikdo nepouziva,a nejhorsi budova stoji ve vesnici katusice na mladoboleslavsku,tam maji neco jako zachody z encyklopedie rakouskeho vojenstvi z doby napoleonskych valek,prosne zazitek 8-o8-o,a to prosim vubec neprehanim

+2/0
5.9.2016 22:13

F50r58a76n88t40i57š30e42k 88M14a77t95ě15j49č94e78k 7813132793691

Dvacet šest let po pádu vlády jedné strany se ještě stále odvoláváme za co všechno mohou. Ani takto dlouhá doba s tím nic neudělala.

+11/0
5.9.2016 21:39

R69i86c54h33a42r85d 79T67o72m95e23č13e88k 7786485146211

Udělala - z nich ruiny.

+7/−1
5.9.2016 21:45

Ř74e81h91o94ř 84V37l45a90s93á66k 2204554821326

Udržovat nádražní budovy jen tak nemá smysl. Chce to hlavně napřimovat a zkapacitňovat tratě, aby se vlakem vyplatilo jezdit.

A nová nádraží rovnou stavět v režii obcí, které to spojí s poštou a sámoškou....jinak to hospodářsky nedává smysl.

+1/0
5.9.2016 21:21

R57i55c34h98a63r14d 52T56o53m76e62č69e92k 7896735176361

Pokud ztratí svůj původní účel tak je třeba hledat jiné využití nebo zbourat. Pokud slouží tak zrenovovat, nebo nahradit moderním. Nechat to napospas vandalům a různým živlům je nezodpovědné a nekulturní. Soukromníka by už dávno úřady naháněly.

0/0
5.9.2016 21:40

P10a89t66r16i31k 87E74g84e58r 2198420479291

Nádraží Praha Vyšehrad si myslím, že schází bylo by dobrou přestupní stanicí pro obyvatele Prahy 2.

+2/0
5.9.2016 21:20

R69i22c88h72a65r57d 63B78a84r10t67o28š 4379245419251

Je to vidět, chřadne ta naše republika, chřadne... kdy to lidem dojde? ;-(

Mimochodem, když jsem se díval na ty fotky, tak jsem si vzpomněl na nádraží poměrně velkého města Berouna, které také nebyla žádná sláva. Ale už jsem tam byl tak cca před rokem.

+2/−3
5.9.2016 21:08

F26i86l40i19p 65V25ý26m35o66l58a 1234140938

Vytáhněte si hlavu ze zadku a trochu se rozhlídněte kolem. Přijde vám, že republika chřadne? Udělal se tady za čtvrtstoletí neskutečný kus práce, vše nové, pěkně opravené (teda většinou to, co je v soukromých rukách). Většina těch nádraží je dnes naprosto k ničemu. Privatizace by to vyřešila.

+1/−1
5.9.2016 22:57

R20i18c34h16a50r79d 29B34a26r52t56o25š 4889975869931

No já nepíšu, že chřadne od roku 1989, ale tak od roku 2008 značně viditelným tempem ano. No a jinak to není jen o výsledku práce, ale také o nákladech/ceně na/za tu práci ;-).

+2/−1
6.9.2016 0:17

D72a42v68i24d 64Š26a60f87r60á55n73e56k 5397904157643

Ta nádraží nejsou ošklivá, jen prostě přestaly plnit svůj účel. Je to asi jako stěžovat si na zříceniny hradů.

K moderní zastávce v Horní Lhotě prostě patří nástupiště s prosklenou budkou a automatem na lístky.

+4/0
5.9.2016 21:04

R79i16c57h20a13r18d 90B45a24r29t10o43š 4839925769271

Nemáte pravdu, srovnáváte jablka s hruškami. Pokud tam vlaky staví, lidé tam vystupují, chodí kolem toho... Pokud neplní účel, měly by se tedy zbourat, v drtivé většině případů zdrojem romantiky rozhodně nejsou (jako ty zříceniny hradů ;-)).

0/0
5.9.2016 21:15

D39a41v92i25d 54Š89a39f92r57á45n55e93k 5157724947353

Ano, ta nádraží patří zbourat a nástupiště modernizovat. V místě, kam zajíždí vlak maximálně jednou za hodinu, není potřeba stavení s personálem.

+3/0
5.9.2016 21:23

J47a90k45u81b 49S75ú89k64e50n33í98k 1458260279

Nádherné stanice, škoda, že padají. Ty novodobé unifikované sklo a beton postrádají jakékoliv drážní charisma;-)

0/0
5.9.2016 20:56







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.