Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové problémy Českých drah: vysoký růst mezd i vracení dotací za vlaky

České dráhy sice jako skupina ohlásily za pololetí zisk, toho ale dosáhly jen díky nákladní dopravě a prodeji Masarykova nádraží. Detailnější pohled ukazuje, že státem vlastněný dopravce má velký problém především ve svém hlavním byznysu: osobní dopravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T47o40m38á38š 71K73o96u66d92e16l76k45a 9241489134

Čaukýsek,

situace zase není tak hrozná, vlaky jsou docela pohodlný, třeba na těch se sedadlech se sedi skoro jako doma na sedačce, myslím že to bude koženka http://aimexsro.cz/classic-style/

Jinak znáte to, nerozčilovat se, stejně se nic nezmění :-);-D;-D;-O

0/0
12.9.2016 10:31

M18a63r26t12i14n 98M82o15h51a30č 5232802457

Nechápu jednu věc. Škoda dodala pozdě lokomotivy a ČD jí musí platit.ByŤ to bylo stržené penále za zpoždění. Teď mají ČD vracet dotace za to, že nevymáhaly penále. No není to kocourkov???

+1/0
5.9.2016 8:01

L32u53d45ě36k 68N81ě33m15e21c 5815211202364

Samozřejmě je! Na ČD nebyl jediný soudný člověk, který by dokázal posoudit stav, který už je od socíku na hony vzdálený, a který říká, že smlouva je závazná a případné změny jsou věcí dodatků.

0/0
5.9.2016 15:27

J23i60ř76í 24K71o80c98u47r28e41k 6295404305798

Většinou šlo o to, že vlaky dodal výrobce pozdě a České dráhy za zpoždění neuplatňovaly smluvní pokutu.

---

Co dodat?

0/0
3.9.2016 12:39

F63i34l85i17p 58V91ý60m43o48l69a 1494760418

ZPRIVATIZOVAT!!

+3/−10
3.9.2016 12:27

M25a97r96t80i15n 91N77o85v32o37t37n58ý 3416816971134

Ziskovou a zároveň strategickou firmu? Proč?

+1/−2
3.9.2016 20:12

J22i26n95d48ř11i68c79h 34Š74k61o27p74e79k 4225171740945

v duchu zisky soukromníkům, náklady státu ?

+2/0
4.9.2016 19:28

M49i83l49a31n 59W24e47l52s93e41r 5962588588261

Jojo... Odboráři z ČSSD chtějí přidávat zaměstnancům a zároveň snižovat jízdné. Dokonce někteří krajští hejtmani navrhují jízdné zdarma pro některé občany.

A kdo to bude platit? My, všichni. Akorát voliči ČSSD ta KSČM o nechápou.

+6/−3
3.9.2016 11:55

J19i62ř39í 35K52o53c38u39r55e27k 6715164525738

Mno Detroit jsme v ČR ještě neměli. Vždyť na výplaty se dá vzít úvěr od banky.

+1/0
3.9.2016 12:40

M12i15r19e30k 61Z63á91v97o57d81n61ý 7122577940168

Ale chápou ... a dokonce s tím i souhlasí :)

0/0
3.9.2016 14:58

S37v82a75t25o44p17l21u49k 85N63o30v66á19k 4378310589538

ale jo, přidejte jim, ale 20% klidně můžete vyhodit. Je to na blití kolik různejch šamšulů popochází kolem nádraží, když dnes již všechno řídí automatika. Pokud automatika vypoví službu, tak bývá chaos a neuvěřitelná zpoždění. O opravách na trati, kde stojí 15 lidí a koukají na 3, raději ani nemluvit.. Tudíž kdyby byl pan Krtek trochu manažerem (námět na nový díl Krtka), tak si udělá personální audit a ty lidi pro nadbytečnost vyhodí

0/−16
3.9.2016 11:10

R72a49d87e31k 76J95a94n34a21t15a 9565736504942

No dobře, můžete mít takový dojem (ono kvůli zastaralým tratím je v ČR opravdu stále hodně v 21. století zbytečných pozic, jako závorář, či signalista).

Ale tento článek je o ČD, ne o SŽDC ...

+15/0
3.9.2016 11:18

J42i33ř27í 44S95c89h17m66i90d65t 5320653414965

a na ty plné baráky ouřadů, v době počítačů a online spojení, jste zapomněl, ale to není divu, ti jsou pěkně zalezlí v teple, aby na ně nebylo vidět a mají příjmy podstatně vyšší, než ti kopáči na trati;-)

Tam by ten audit byl pohromou, proto do toho neměl ještě nikdo odvahu jít:-P

+5/−2
3.9.2016 11:21

R81o69m35a33n 18J41e83s55c27h15k16e 9788305207955

Kopáči na trati nejsou ČD. To je SŽDC. A ti dostali přidáno 2 %. České dráhy 1,6 %.

+1/0
4.9.2016 7:27

R15a91d22e23k 35J33a85n19a86t62a 9635626164572

Kopáči na trati nejsou ani ČD, ani SŽDC. Stejně tak kopáči na dálnici nejsou zaměstnanci Jančury ani ŘSD.

Jsou pracovníci stavební firmy.

+3/0
4.9.2016 13:56

J32a98n 20H64o97r51a 6507781336

"Kopáči" na trati mohou být od SŽDC,dá se to poznat podle toho , že to mají napsané ba zádech.....;-)

+1/0
4.9.2016 14:57

R64o19m20a86n 15J22e37s26c68h96k69e 9848735207525

Já znám kopáče SŽDC, mají pracovní oděv SŽDC.

0/0
4.9.2016 21:25
Foto

J15a72r95o60s48l69a53v 77B77e96ň94o 2166947247320

Ale by už byl Krteček bez ježečka a myšičky...

0/0
3.9.2016 15:26

J67i55ř36í 67S56c13h24m46i80d96t 5590463934645

Ono je nárust mezd je 4,7%, ale u dělnických profesí, včetně těch vysoce kvalifikovaných to jen 1,7% a to je další problém dráhy, mzdové prostředky nejsou rozdělovány optimálně a jen minimálně je na tom líp pracovník, na kterém to stojí oproti tzv. podavačům. Takže ve výsledku schopní mladí jdou za lepším a zůstavají staří a podavači:-/

0/−1
3.9.2016 10:57

R46o71m58a87n 67J58e34s55c89h40k63e 9208415427885

U ČD přidali asi 1,6 - 1,7 %. U nás v Cargu pouze 1 % a u SŽDC 2 %. Kde jste vzal 4,7 % ?

0/0
4.9.2016 7:29

P19e15t41r 11V45o39n24d58r15a62c48e90k 7355251623880

Jak to jen dělají v Německu nebo Rakousku , kde si lidé vydělávají násobky zdejších platů ?? Asi tam lépe hospodaří s penězi , které tady mizí v propadlišti různých firem

+2/−5
3.9.2016 10:55

J33i59ř22í 41S34c46h27m37i65d96t 5220643954145

Taky je zajmavé, že ten český lempl dělník, si tam taky bez problémů vydělá mnohem více, než tady, bych řekl, že úroveň našich firem nestojí na tom jací jsou dělníci, ale na něčem úplně jiném;-)

+5/−1
3.9.2016 11:04

P45e71t81r 57V70o91n27d44r58a35c31e23k 7525351283660

Víš co je firma bez dělníků = prázdná schránka ........ chlapče , když v hospodě nebude číšník a kuchař - kdo ti přinese jídlo ?? Podle tebe asi majitel ze Seychel

+1/0
3.9.2016 19:15

M98a39r37t51i39n 60K28a11r64á72s86e13k 9458473268598

No a hlavne maji nasobne jizdne a statni "dotace"

+2/0
3.9.2016 11:07

R62a10d26e75k 19J77a54n69a70t87a 9105856194202

V Německu a Rakousku je cca 4x vyšší jízdné a cca 2x vyšší "dotace" u objednávaných vlaků. Taky je tam díky modernějším a rychlejším tratím vyšší produktivita práce (když vlak jede rychle, zvládnete stejný interval s menším počtem souprav i personálu). Taky tam mají zastávky dál od sebe, malé vesničky, třebaže jsou u trati, obsluhují autobusy - i to zvyšuje efektivitu.

Všechno jsou to faktory, které dopravce (ČD) nemají pod kontrolou, spíše jde o poltiická rozhodnutí.

+10/0
3.9.2016 11:08

P92a91v19e97l 97Š81m37í53d73e84k 6539790923968

Souhlas s panem Janatou u nás osobák i rychlík staví často,v Německu lokálky moc nejsou a u každěho vlaku vesměs stojí autobusy do , které rozváží lidi do vesnic (viz třeba Bad Schandau).

0/0
6.9.2016 21:11

J14i23ř97í 20S18c71h60m52i19d51t 5570303844665

Co se týče mezd, tak to na ČD zas taková sláva není, u nás potřebujeme doplnit elektronika a když se někdo příjde o místo ucházet, tak to ztroskotá právě na platu a tak nemůžeme nikoho sehnat. Ti co to dělají dnes mají většinou kolem 55 let, takže se jim už nechce měnit zaměstnání a začínat někde od začátku, ale mladé a perspektivní síly je problém na dráhu dostat.

Požadavky na znalosti jsou vysoké a člověk, který tyto znalosti má si jinde vydělá podstatně více:-/

+9/0
3.9.2016 10:36

V79i51k59t41o90r 53N79á94r93o47ž48n44ý 3319182368

Hlavně je to o tom , že jde o odpovědnost. A odpovědnou práci nechce dnes nikdo dělat. Zaměstnance dnes marně shánějí takřka všechny firmy...

+2/0
3.9.2016 10:41

J40i32ř38í 84S56c65h57m88i89d77t 5470593504815

V tom s váma souhlasím a to je právě to, na co doplácejí firmy, které si včas neuvědomily, že si musí své odborníky namotivovat tak, aby neutekli za lepším, což je u molocha, jako je ČD běh na dlouhé trati:-/

+1/−2
3.9.2016 10:50

P66e49t77r 96F70i73a32l34a 9213886483273

ČD ale již dávno není moloch.

+4/−1
3.9.2016 10:57

J18i28ř60í 70S73c49h52m25i77d29t 5280453384105

co se týče rychlosti reakce na situaci kolem, tak věřte, že je. Taky je ovšem pravda, že je bržděna miliony různých předpisů a nařízení a na kdejakou blbost se musí dělat výběrové řízení a to samozřejmě vše neskutečně zpomaluje veškeré procesy. Kdyby tohle vše museli stejně dělat i soukromníci, tak se z toho zblázní;-)

+3/−1
3.9.2016 11:09

J32i61ř69í 63K53o92c39u23r37e96k 6705474605438

A ty předpisy si ČD vytvářejí samy nebo je jim to vnuceno shora zákonem? Tipnul bych to první: Interni byrokracie. A jediným smyslem života byrokrata je vydávat další a další nařízení aby ukázal svou potřebnost.

0/−3
3.9.2016 12:45

J14i16ř21í 49S45c38h56m38i38d28t 5130963164345

Je to soubor obojího, něco jsou zákonné povinnosti, jako třeba ta výběrová řízení, pak nařízení ministerstva dopravy, ISO a pak i vnitřní předpisy, dohromady je toho pěkná kopa:-(

Jinak s tou přebujelou byrokracii souhlas, na co stačil pře 20 lety jeden papír máme dnes 10 a to se to prý pořád zjednodušuje díky zavedení nových programů a počítač už dnes krmí kdejaký parťák a to musí ještě vytisknout tu kupu papírů a nechat je dělníkům podepsatRv;-)

To víte kapři si sami rybník nevypustí;-)

+3/0
3.9.2016 13:03

V14i47k31t41o67r 69N50á69r63o56ž45n55ý 3879942898

U takto specializovaných činností asi ano. Jenže..kolik elektroniků zaměstnávají ČD celkově ? Dále jak znám drážní systém odměňování , vždy fungoval tak , že byla poměrně nízká platová třída , ale obrovská suma na příplatcích za všechno možné. Takže příplatky+prémie činily takových 40-50% procent z celkové mzdy. Obrovsky dobře na tom byl člověk , který pracoval v nepřetržitém provozu a obrovsky špatně člověk , který si v po-pá denně odkroutil tu svoji osmičku.

Navíc každá firma má nějaké největší skupiny zaměstnanců , které mají největší zastoupení v odborech a tyto skupiny jsou tudíž u kolektivního vyjednávání nejvíce protěžovány. U železnice v minulosti to byly vždy výpravčí a strojvedoucí. A když to srovnám třeba s Německem...tam strojvedoucí si vydělá o něco málo méně než je německá průměrná mzda , u nás mnohem více , než je průměrná česká mzda...

+1/−6
3.9.2016 10:56

J62i98ř36í 88S18c21h70m17i78d98t 5980533934335

S druhým odstavcem souhlas, ale s prvním ne, tohle se celkem dost změnilo, prémie jsou minimální, v řádu 100 korun a příplatky v turnuse oproti denním směnám udělají tak 2 000 měsičně, takže se už dávno o nějakých 40-50% nedá hovořit.

+3/0
3.9.2016 11:02

F51r59a55n85t14i19š89e75k 38V78r90á92n43a 5519632143891

Zvyšování mezd je v pořádku, ale je potřeba zefektivnit práci a část osob propustit. Ono pořád platí starý (ne)vtip: "Co děláš?" "Nic, jsem na dráze!" ;-)

+1/−10
3.9.2016 9:57

P50e60t47r 74F28i76a18l97a 9223426393513

No nevím, pod slovy ́jsem na dráze ́ bych si nepředstavoval zaměstnance ČD, ale spíš SŽDC a že by tam nedělali nic, bych se hodně divil, tam jsou odborníci z více oborů.... a plno lidí o tom nemá nejmenší šajn.

Ještě k tomu přidat lékaře a zemědělce, to jsou spolu se železničáři - otloukánci, kdy si kde kdo myslí, že by to uměl lépe.;-D

Podotýkám, že nepatřím mezi žádnou uvedenou skupinu. :-)

+11/0
3.9.2016 10:02

V42i68k26t56o45r 22N96á88r68o82ž85n10ý 3869692568

Motoráky na některých lokálkách mohou například jezdit pouze se strojvedoucím. Proč když množství cestujících nikdy nepřekročí 30 lidí ve vlaku , proč tam jedou dva ?

0/−3
3.9.2016 10:07

P97e25t76r 29F53i73a19l57a 9913556583323

1) Jak to souvisí s mým příspěvkem, o ČD jsem nepsal.

2) Nejsem zaměstnanec ČD, to se musíte zeptat jinde.

3) Osobně se domnívám, že píšete nesmysly, pochybuji, že někde jezdí dva strojvedoucí. ;-D

+8/0
3.9.2016 10:11

V82i47k87t90o75r 60N33á95r20o74ž45n97ý 3389662258

1) Souvisí to s vaší reakcí na první příspěvek

2) Myslím dva členy posádky vlaku , tedy strojvedoucího+vlakvedoucího. Jestli autobus se třiceti cestujícími doprovází pouze řidič , proč na lokálce jsou tito zaměstnanci dva ?

0/−3
3.9.2016 10:19

J30i66ř74í 47S87c57h29m19i81d45t 5220853774335

Tohle už jsou ovšem také vyjímky, jelikož tyhle lokálky už jsou vybavované atomaty na jízdenky a tam už jezdí jen jednočlenná posádka.

+4/0
3.9.2016 10:26

V20i33k11t86o89r 23N50á79r90o19ž49n62ý 3739462338

Většina těchto lokálek nikoliv....

0/−1
3.9.2016 10:28

R79a78d89e85k 58J87a90n27a18t69a 9735626374162

Ono je to často tak, že ČD by samoobslužný provoz zavedly rády, ale objednavatel (kraj) si to nepřeje. Protože občané (voliči) si stěžují, že nerozumí automatům.

Konkrétní případ je Smržovka-Josefův důl. Tam z politických důvodů je opět průvodčí, třebaže neprodá jízdenek ani za svou mzdu.

+5/0
3.9.2016 11:17

M55i62r74o55s72l98a50v 44P20a48v52l73í50č75e64k 7963340835814

Zkuste se zeptat rovnou vlakvedoucího. Třeba vám za tento názor i poděkuje.

0/0
3.9.2016 10:32

V85i12k65t32o98r 28N44á29r16o91ž26n25ý 3609222738

Je mi jasné , jaká by byla reakce zbytečného zaměstnance , kdyby mu někdo oznámil , že je zbytečný ;-)

0/0
3.9.2016 10:33

L44i55b74o16r 10V47e81s44e68l51ý 2439846462242

Abyste nebyl reakcí překvapen.:-P

+1/0
3.9.2016 10:42

P62e20t45r 88F80i51a13l89a 9403746363383

Naučte se číst, chápat text a vyjadřovat se pořádně.

Dochází vám vůbec, že SŽDC nejsou ČD? Kromě toho jsem psal, že nejsem železničář - ze žádné takové firmy. Souvislost dvou údajných strojvedoucích s mým příspěvkem nikde nevidím.

Pokud jsem někdy jel motoráčkem na lokálce, nikdy tam nebyli dva strojvedoucí, ani vlakvedoucí, pouze jeden strojvedoucí a jeden průvodčí.

+3/−1
3.9.2016 10:35

R79o44m51a93n 32J91e60s76c40h18k32e 9288835447135

Třeba protože byl zrušen prodavač jízdenek na nádraží a vlakvůdce vybírá jízdné. Vlakvůdce také kontroluje délku vlaku a nastupování cestujících. Také jezdily autobusy s vleky a měly obsluhu 2 lidi.

+2/0
4.9.2016 7:36

J66a96n 79J64e43m96e14l52k81a 1805350

Bohužel velké státní firmy jsou zatížené v Evropě odbory víc než je zdravé.

5% růst při inflaci 2%. Pak se stejně co jevíce zaměstnanců vyhazuje.

OPD 1, nákupem na ČD citelně zlepšily cestování v ČR. Starší kvalitní vozy se přesunuly na linky, kde nikdo před tím neinvestoval. Jediné, co by bylo třeba otlouct o hlavu Škodě o hlavu jsou podvozky Interpanterů a vibrace.

Současný návrh ČD co koupit vystihuje, co česká železnice potřebuje. Nějaké vagony, (protože některé rychlíkové vozy potřebují obměnu - Luhačovice a spol.). Nějaké motorové vozy, protože je třeba nahradit nejstarší rychlíkové motorové vozy + nějaké 810ky. na OS. Nějaké elektrické soupravy, protože jsou modernější rychlejší stroje.

Co chce Ťok? Nahrazovat nejmladší rychlíkové stroje 842/843 z roku 98. Tedy to co železnice vůbec nepotřebuje. Které jsou navíc kvalitní a pohodlné s rekonstruovaným interierem. A zcela adekvátní a funkční na linku např. Ostrava Krnov. Po železnici jezdily 40-50 let staré stroje, ale najednou je ten luxus, aby se nahrazovaly nejmladší? Mrhání peněz. Prostě chce soutěžit, jinde na to nemá vliv. Že zrovna tato část funguje dobře.. Asi nejezdí 30 let vlakem.

Regionální politici to samé. Jeden bude chtít v soutěži vlaky kulaté, druhý hranaté. Jeden z klimatizací, druhý nízkopodlažní, třetí nové, čtvrtý na 250 km/h. Padlé na hlavu..

Půjčovna je jen prodražující nesmysl. 2 a.s. 2 účetnictví, 2 managementy, reorganizace, stěhování zaměstnanců. Ťok s (částečně vytištěnými) Eury dostal užasný nástroj jak po.. ČD a provést "liberoprivatizaci". Což zrovna od ministra, který má za občany řídit a kontrolovat ČD mi nepříjde jako člověk na svém místě.

+11/−2
3.9.2016 9:52

J79i70ř69í 54K25o98c79u71r66e47k 6925744295508

Půjčovna je náhodou super trafika pro Tvrdíky a jiné vysloužilé soudruhy a jejich rodinné příslušníky.

Vždy záleží na úhlu pohledu. :-/

0/0
3.9.2016 12:49







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.