Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové problémy Českých drah: vysoký růst mezd i vracení dotací za vlaky

České dráhy sice jako skupina ohlásily za pololetí zisk, toho ale dosáhly jen díky nákladní dopravě a prodeji Masarykova nádraží. Detailnější pohled ukazuje, že státem vlastněný dopravce má velký problém především ve svém hlavním byznysu: osobní dopravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T75o66m80á65š 31K85o32u10d63e24l29k95a 9731909644

Čaukýsek,

situace zase není tak hrozná, vlaky jsou docela pohodlný, třeba na těch se sedadlech se sedi skoro jako doma na sedačce, myslím že to bude koženka http://aimexsro.cz/classic-style/

Jinak znáte to, nerozčilovat se, stejně se nic nezmění :-);-D;-D;-O

0/0
12.9.2016 10:31

M89a43r77t76i76n 57M96o39h56a24č 5442612227

Nechápu jednu věc. Škoda dodala pozdě lokomotivy a ČD jí musí platit.ByŤ to bylo stržené penále za zpoždění. Teď mají ČD vracet dotace za to, že nevymáhaly penále. No není to kocourkov???

+1/0
5.9.2016 8:01

L75u58d40ě47k 87N14ě83m28e13c 5455151552464

Samozřejmě je! Na ČD nebyl jediný soudný člověk, který by dokázal posoudit stav, který už je od socíku na hony vzdálený, a který říká, že smlouva je závazná a případné změny jsou věcí dodatků.

0/0
5.9.2016 15:27

J27i68ř23í 48K14o74c61u47r77e56k 6975254265148

Většinou šlo o to, že vlaky dodal výrobce pozdě a České dráhy za zpoždění neuplatňovaly smluvní pokutu.

---

Co dodat?

0/0
3.9.2016 12:39

F46i20l66i30p 68V73ý56m50o33l76a 1404900898

ZPRIVATIZOVAT!!

+3/−10
3.9.2016 12:27

M71a60r54t37i31n 39N59o88v83o90t51n48ý 3816246431294

Ziskovou a zároveň strategickou firmu? Proč?

+1/−2
3.9.2016 20:12

J59i24n30d83ř67i73c60h 82Š75k41o98p94e92k 4905811570245

v duchu zisky soukromníkům, náklady státu ?

+2/0
4.9.2016 19:28

M12i11l92a49n 34W67e65l37s29e54r 5682278488541

Jojo... Odboráři z ČSSD chtějí přidávat zaměstnancům a zároveň snižovat jízdné. Dokonce někteří krajští hejtmani navrhují jízdné zdarma pro některé občany.

A kdo to bude platit? My, všichni. Akorát voliči ČSSD ta KSČM o nechápou.

+6/−3
3.9.2016 11:55

J39i36ř89í 18K55o56c32u26r21e77k 6775954315438

Mno Detroit jsme v ČR ještě neměli. Vždyť na výplaty se dá vzít úvěr od banky.

+1/0
3.9.2016 12:40

M65i96r11e43k 36Z46á79v31o92d93n90ý 7582927630228

Ale chápou ... a dokonce s tím i souhlasí :)

0/0
3.9.2016 14:58

S15v43a43t31o12p71l15u84k 45N35o34v97á90k 4338250539128

ale jo, přidejte jim, ale 20% klidně můžete vyhodit. Je to na blití kolik různejch šamšulů popochází kolem nádraží, když dnes již všechno řídí automatika. Pokud automatika vypoví službu, tak bývá chaos a neuvěřitelná zpoždění. O opravách na trati, kde stojí 15 lidí a koukají na 3, raději ani nemluvit.. Tudíž kdyby byl pan Krtek trochu manažerem (námět na nový díl Krtka), tak si udělá personální audit a ty lidi pro nadbytečnost vyhodí

0/−16
3.9.2016 11:10

R33a10d39e27k 21J41a80n67a33t46a 9425976584612

No dobře, můžete mít takový dojem (ono kvůli zastaralým tratím je v ČR opravdu stále hodně v 21. století zbytečných pozic, jako závorář, či signalista).

Ale tento článek je o ČD, ne o SŽDC ...

+15/0
3.9.2016 11:18

J91i19ř20í 77S43c55h93m58i38d79t 5610753184385

a na ty plné baráky ouřadů, v době počítačů a online spojení, jste zapomněl, ale to není divu, ti jsou pěkně zalezlí v teple, aby na ně nebylo vidět a mají příjmy podstatně vyšší, než ti kopáči na trati;-)

Tam by ten audit byl pohromou, proto do toho neměl ještě nikdo odvahu jít:-P

+5/−2
3.9.2016 11:21

R55o56m15a48n 90J66e58s63c46h11k72e 9628755977645

Kopáči na trati nejsou ČD. To je SŽDC. A ti dostali přidáno 2 %. České dráhy 1,6 %.

+1/0
4.9.2016 7:27

R39a16d36e82k 42J24a86n22a89t68a 9595536944292

Kopáči na trati nejsou ani ČD, ani SŽDC. Stejně tak kopáči na dálnici nejsou zaměstnanci Jančury ani ŘSD.

Jsou pracovníci stavební firmy.

+3/0
4.9.2016 13:56

J77a51n 12H13o34r20a 6277961506

"Kopáči" na trati mohou být od SŽDC,dá se to poznat podle toho , že to mají napsané ba zádech.....;-)

+1/0
4.9.2016 14:57

R40o10m97a55n 18J47e25s66c56h38k28e 9328535777425

Já znám kopáče SŽDC, mají pracovní oděv SŽDC.

0/0
4.9.2016 21:25
Foto

J93a50r42o65s46l87a47v 71B38e85ň93o 2976697377640

Ale by už byl Krteček bez ježečka a myšičky...

0/0
3.9.2016 15:26

J80i67ř88í 74S36c84h86m15i49d96t 5330223314345

Ono je nárust mezd je 4,7%, ale u dělnických profesí, včetně těch vysoce kvalifikovaných to jen 1,7% a to je další problém dráhy, mzdové prostředky nejsou rozdělovány optimálně a jen minimálně je na tom líp pracovník, na kterém to stojí oproti tzv. podavačům. Takže ve výsledku schopní mladí jdou za lepším a zůstavají staří a podavači:-/

0/−1
3.9.2016 10:57

R71o75m98a18n 18J61e91s54c80h18k12e 9678705227605

U ČD přidali asi 1,6 - 1,7 %. U nás v Cargu pouze 1 % a u SŽDC 2 %. Kde jste vzal 4,7 % ?

0/0
4.9.2016 7:29

P20e76t86r 11V74o69n39d57r27a92c55e87k 7105441423330

Jak to jen dělají v Německu nebo Rakousku , kde si lidé vydělávají násobky zdejších platů ?? Asi tam lépe hospodaří s penězi , které tady mizí v propadlišti různých firem

+2/−5
3.9.2016 10:55

J66i23ř10í 62S85c85h88m18i45d20t 5100593854165

Taky je zajmavé, že ten český lempl dělník, si tam taky bez problémů vydělá mnohem více, než tady, bych řekl, že úroveň našich firem nestojí na tom jací jsou dělníci, ale na něčem úplně jiném;-)

+5/−1
3.9.2016 11:04

P64e71t36r 94V72o20n31d46r61a93c24e58k 7165621293600

Víš co je firma bez dělníků = prázdná schránka ........ chlapče , když v hospodě nebude číšník a kuchař - kdo ti přinese jídlo ?? Podle tebe asi majitel ze Seychel

+1/0
3.9.2016 19:15

M56a21r56t51i88n 67K17a35r73á30s68e51k 9898743208528

No a hlavne maji nasobne jizdne a statni "dotace"

+2/0
3.9.2016 11:07

R50a61d30e29k 92J37a34n20a86t15a 9285856144792

V Německu a Rakousku je cca 4x vyšší jízdné a cca 2x vyšší "dotace" u objednávaných vlaků. Taky je tam díky modernějším a rychlejším tratím vyšší produktivita práce (když vlak jede rychle, zvládnete stejný interval s menším počtem souprav i personálu). Taky tam mají zastávky dál od sebe, malé vesničky, třebaže jsou u trati, obsluhují autobusy - i to zvyšuje efektivitu.

Všechno jsou to faktory, které dopravce (ČD) nemají pod kontrolou, spíše jde o poltiická rozhodnutí.

+10/0
3.9.2016 11:08

P33a68v56e87l 98Š53m17í96d48e57k 6469610733148

Souhlas s panem Janatou u nás osobák i rychlík staví často,v Německu lokálky moc nejsou a u každěho vlaku vesměs stojí autobusy do , které rozváží lidi do vesnic (viz třeba Bad Schandau).

0/0
6.9.2016 21:11

J67i41ř70í 50S50c72h95m84i42d36t 5330323114685

Co se týče mezd, tak to na ČD zas taková sláva není, u nás potřebujeme doplnit elektronika a když se někdo příjde o místo ucházet, tak to ztroskotá právě na platu a tak nemůžeme nikoho sehnat. Ti co to dělají dnes mají většinou kolem 55 let, takže se jim už nechce měnit zaměstnání a začínat někde od začátku, ale mladé a perspektivní síly je problém na dráhu dostat.

Požadavky na znalosti jsou vysoké a člověk, který tyto znalosti má si jinde vydělá podstatně více:-/

+9/0
3.9.2016 10:36

V46i69k81t13o55r 50N61á21r62o90ž30n12ý 3559122148

Hlavně je to o tom , že jde o odpovědnost. A odpovědnou práci nechce dnes nikdo dělat. Zaměstnance dnes marně shánějí takřka všechny firmy...

+2/0
3.9.2016 10:41

J83i66ř28í 33S65c77h26m63i76d22t 5170933894415

V tom s váma souhlasím a to je právě to, na co doplácejí firmy, které si včas neuvědomily, že si musí své odborníky namotivovat tak, aby neutekli za lepším, což je u molocha, jako je ČD běh na dlouhé trati:-/

+1/−2
3.9.2016 10:50

P33e65t97r 84F70i37a65l53a 9893216223913

ČD ale již dávno není moloch.

+4/−1
3.9.2016 10:57

J15i50ř49í 47S94c70h91m10i74d18t 5980653324525

co se týče rychlosti reakce na situaci kolem, tak věřte, že je. Taky je ovšem pravda, že je bržděna miliony různých předpisů a nařízení a na kdejakou blbost se musí dělat výběrové řízení a to samozřejmě vše neskutečně zpomaluje veškeré procesy. Kdyby tohle vše museli stejně dělat i soukromníci, tak se z toho zblázní;-)

+3/−1
3.9.2016 11:09

J81i91ř68í 95K60o59c29u87r96e91k 6455404275458

A ty předpisy si ČD vytvářejí samy nebo je jim to vnuceno shora zákonem? Tipnul bych to první: Interni byrokracie. A jediným smyslem života byrokrata je vydávat další a další nařízení aby ukázal svou potřebnost.

0/−3
3.9.2016 12:45

J59i93ř55í 15S40c60h37m75i25d81t 5510243924255

Je to soubor obojího, něco jsou zákonné povinnosti, jako třeba ta výběrová řízení, pak nařízení ministerstva dopravy, ISO a pak i vnitřní předpisy, dohromady je toho pěkná kopa:-(

Jinak s tou přebujelou byrokracii souhlas, na co stačil pře 20 lety jeden papír máme dnes 10 a to se to prý pořád zjednodušuje díky zavedení nových programů a počítač už dnes krmí kdejaký parťák a to musí ještě vytisknout tu kupu papírů a nechat je dělníkům podepsatRv;-)

To víte kapři si sami rybník nevypustí;-)

+3/0
3.9.2016 13:03

V33i33k98t75o41r 88N44á96r56o38ž61n92ý 3149172578

U takto specializovaných činností asi ano. Jenže..kolik elektroniků zaměstnávají ČD celkově ? Dále jak znám drážní systém odměňování , vždy fungoval tak , že byla poměrně nízká platová třída , ale obrovská suma na příplatcích za všechno možné. Takže příplatky+prémie činily takových 40-50% procent z celkové mzdy. Obrovsky dobře na tom byl člověk , který pracoval v nepřetržitém provozu a obrovsky špatně člověk , který si v po-pá denně odkroutil tu svoji osmičku.

Navíc každá firma má nějaké největší skupiny zaměstnanců , které mají největší zastoupení v odborech a tyto skupiny jsou tudíž u kolektivního vyjednávání nejvíce protěžovány. U železnice v minulosti to byly vždy výpravčí a strojvedoucí. A když to srovnám třeba s Německem...tam strojvedoucí si vydělá o něco málo méně než je německá průměrná mzda , u nás mnohem více , než je průměrná česká mzda...

+1/−6
3.9.2016 10:56

J14i17ř77í 34S41c16h28m12i67d15t 5930753664205

S druhým odstavcem souhlas, ale s prvním ne, tohle se celkem dost změnilo, prémie jsou minimální, v řádu 100 korun a příplatky v turnuse oproti denním směnám udělají tak 2 000 měsičně, takže se už dávno o nějakých 40-50% nedá hovořit.

+3/0
3.9.2016 11:02

F27r80a66n43t94i63š96e26k 13V51r81á48n13a 5649932223361

Zvyšování mezd je v pořádku, ale je potřeba zefektivnit práci a část osob propustit. Ono pořád platí starý (ne)vtip: "Co děláš?" "Nic, jsem na dráze!" ;-)

+1/−10
3.9.2016 9:57

P52e79t71r 18F13i27a81l86a 9953306653923

No nevím, pod slovy ́jsem na dráze ́ bych si nepředstavoval zaměstnance ČD, ale spíš SŽDC a že by tam nedělali nic, bych se hodně divil, tam jsou odborníci z více oborů.... a plno lidí o tom nemá nejmenší šajn.

Ještě k tomu přidat lékaře a zemědělce, to jsou spolu se železničáři - otloukánci, kdy si kde kdo myslí, že by to uměl lépe.;-D

Podotýkám, že nepatřím mezi žádnou uvedenou skupinu. :-)

+11/0
3.9.2016 10:02

V80i65k32t34o78r 74N70á27r96o49ž19n40ý 3109642948

Motoráky na některých lokálkách mohou například jezdit pouze se strojvedoucím. Proč když množství cestujících nikdy nepřekročí 30 lidí ve vlaku , proč tam jedou dva ?

0/−3
3.9.2016 10:07

P84e38t51r 34F89i41a61l24a 9143576163983

1) Jak to souvisí s mým příspěvkem, o ČD jsem nepsal.

2) Nejsem zaměstnanec ČD, to se musíte zeptat jinde.

3) Osobně se domnívám, že píšete nesmysly, pochybuji, že někde jezdí dva strojvedoucí. ;-D

+8/0
3.9.2016 10:11

V98i79k47t73o97r 14N45á47r29o57ž68n37ý 3929762248

1) Souvisí to s vaší reakcí na první příspěvek

2) Myslím dva členy posádky vlaku , tedy strojvedoucího+vlakvedoucího. Jestli autobus se třiceti cestujícími doprovází pouze řidič , proč na lokálce jsou tito zaměstnanci dva ?

0/−3
3.9.2016 10:19

J85i42ř48í 70S53c18h41m53i44d70t 5400343404655

Tohle už jsou ovšem také vyjímky, jelikož tyhle lokálky už jsou vybavované atomaty na jízdenky a tam už jezdí jen jednočlenná posádka.

+4/0
3.9.2016 10:26

V60i73k28t79o75r 89N78á33r51o15ž93n61ý 3449472258

Většina těchto lokálek nikoliv....

0/−1
3.9.2016 10:28

R11a57d56e74k 54J29a74n42a14t96a 9665546454752

Ono je to často tak, že ČD by samoobslužný provoz zavedly rády, ale objednavatel (kraj) si to nepřeje. Protože občané (voliči) si stěžují, že nerozumí automatům.

Konkrétní případ je Smržovka-Josefův důl. Tam z politických důvodů je opět průvodčí, třebaže neprodá jízdenek ani za svou mzdu.

+5/0
3.9.2016 11:17

M43i73r72o78s86l55a38v 88P60a13v97l90í44č36e53k 7193180705264

Zkuste se zeptat rovnou vlakvedoucího. Třeba vám za tento názor i poděkuje.

0/0
3.9.2016 10:32

V51i86k24t64o78r 21N90á27r68o30ž22n30ý 3549122898

Je mi jasné , jaká by byla reakce zbytečného zaměstnance , kdyby mu někdo oznámil , že je zbytečný ;-)

0/0
3.9.2016 10:33

L77i42b25o74r 88V18e35s49e53l58ý 2839206912312

Abyste nebyl reakcí překvapen.:-P

+1/0
3.9.2016 10:42

P33e95t36r 50F12i57a61l77a 9933606873683

Naučte se číst, chápat text a vyjadřovat se pořádně.

Dochází vám vůbec, že SŽDC nejsou ČD? Kromě toho jsem psal, že nejsem železničář - ze žádné takové firmy. Souvislost dvou údajných strojvedoucích s mým příspěvkem nikde nevidím.

Pokud jsem někdy jel motoráčkem na lokálce, nikdy tam nebyli dva strojvedoucí, ani vlakvedoucí, pouze jeden strojvedoucí a jeden průvodčí.

+3/−1
3.9.2016 10:35

R85o18m76a39n 57J95e11s65c93h38k44e 9288625897125

Třeba protože byl zrušen prodavač jízdenek na nádraží a vlakvůdce vybírá jízdné. Vlakvůdce také kontroluje délku vlaku a nastupování cestujících. Také jezdily autobusy s vleky a měly obsluhu 2 lidi.

+2/0
4.9.2016 7:36

J42a65n 80J68e29m69e93l72k92a 1705280

Bohužel velké státní firmy jsou zatížené v Evropě odbory víc než je zdravé.

5% růst při inflaci 2%. Pak se stejně co jevíce zaměstnanců vyhazuje.

OPD 1, nákupem na ČD citelně zlepšily cestování v ČR. Starší kvalitní vozy se přesunuly na linky, kde nikdo před tím neinvestoval. Jediné, co by bylo třeba otlouct o hlavu Škodě o hlavu jsou podvozky Interpanterů a vibrace.

Současný návrh ČD co koupit vystihuje, co česká železnice potřebuje. Nějaké vagony, (protože některé rychlíkové vozy potřebují obměnu - Luhačovice a spol.). Nějaké motorové vozy, protože je třeba nahradit nejstarší rychlíkové motorové vozy + nějaké 810ky. na OS. Nějaké elektrické soupravy, protože jsou modernější rychlejší stroje.

Co chce Ťok? Nahrazovat nejmladší rychlíkové stroje 842/843 z roku 98. Tedy to co železnice vůbec nepotřebuje. Které jsou navíc kvalitní a pohodlné s rekonstruovaným interierem. A zcela adekvátní a funkční na linku např. Ostrava Krnov. Po železnici jezdily 40-50 let staré stroje, ale najednou je ten luxus, aby se nahrazovaly nejmladší? Mrhání peněz. Prostě chce soutěžit, jinde na to nemá vliv. Že zrovna tato část funguje dobře.. Asi nejezdí 30 let vlakem.

Regionální politici to samé. Jeden bude chtít v soutěži vlaky kulaté, druhý hranaté. Jeden z klimatizací, druhý nízkopodlažní, třetí nové, čtvrtý na 250 km/h. Padlé na hlavu..

Půjčovna je jen prodražující nesmysl. 2 a.s. 2 účetnictví, 2 managementy, reorganizace, stěhování zaměstnanců. Ťok s (částečně vytištěnými) Eury dostal užasný nástroj jak po.. ČD a provést "liberoprivatizaci". Což zrovna od ministra, který má za občany řídit a kontrolovat ČD mi nepříjde jako člověk na svém místě.

+11/−2
3.9.2016 9:52

J96i50ř21í 82K81o36c15u13r98e57k 6205954625828

Půjčovna je náhodou super trafika pro Tvrdíky a jiné vysloužilé soudruhy a jejich rodinné příslušníky.

Vždy záleží na úhlu pohledu. :-/

0/0
3.9.2016 12:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.