Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italové, Poláci, Rakušané, Kazaši. Oprava D1 láká čím dál více cizinců

Nedostatek zakázek na stavbu nových silnic vede dál k velkému souboji stavebních firem o modernizaci dálnice D1. Konkurenci ještě zostřují firmy ze zahraničí, které u nás dosud nestavěly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88i10ř10í 26N19o57v34o38t77n28ý 2728352705227

I Súdánci by to udělali levněji, i kdyby měli vozit štěrk z Afriky na oslech...

0/0
6.9.2016 14:30

M67a45r81t70i31n 46V69o64j80á17č39e78k 9773647171586

mezi námi jel jsem nedávno v Německu déšť a v místě uzavřený úsek dálnice na tom úseku za sebou fungovalo snad 5 technologií od výřezu a broušení až po pokládku asfaltu a výsledek byl ,že po té koloně strojů se rýsovala opravená dálnice ,jen v tom dešti nelajnovali ....ale neumím si představit ,že by tam tu dálnici opravovali snad už 5tou pětiletku

+1/0
6.9.2016 10:17

J75a31n 39Š51m25í22d50a 7615378459872

Mám podobnou zkušenost, kdy na dálnici za Regensburgem německá odnož firmy SKANSKA prováděla v sobotu před půlnocí za hustého deště frézování vozovky.Nechci nic zveličovat, ani zatracovat, ale myslím si, že v Čechách stavět kvalitní dálnice z různých důvodů neumíme (a asi nechceme??). Výstavbu dálnic jakožto stavbám vysoké důležitosti bychom měli po zkušenostech s českým přístupem zadávat zahraničním firmám bez vazeb na naše všeobecně známé úplatkářské prostředí; zároveň je nanejvýš nutné změnit nevhodný proces plánování, výběru dodavatele a kontrolních mechanismů kvality výstavby.V této věci podporuji plně německý model a zkušenosti ve výstavbě dálnic.

0/0
7.9.2016 8:48

M60a58r95e58k 17P20o92s53p74í39š77i31l 2455815131

A copak že je moc nezajímají zakázky na regionální silnice 2-3-4 třídy? Tam to jsou tankodromy a některé abs. nesplňují dnešní požadavky na provoz na pozemních komunikacích.

No a to teď ještě přišli s placením mýta podle ujetého km. Jezdím denně 80km po D1. Pokud to zavedou, tak už se mi to do práce nevyplatí jezdit. Zaplatil bych astronomickou sumu k poměru na výdělky v ČR. A je nás mnoho! A jezdit 3-4 třídou do práce 42km jednu cestu to je naprd. Jo vyhlídková trasa dobrá a změna oproti denní D1 rutinně. Měl by se mimochodem změnit zákon, kdy bychom si mohli cestovné do práce odečítat s daní. Vždyť vlastně je to nemorální ze strany státu. Když jedu do páce,tak vykonávám činnost placenou ze svého(benzín,opotřebení vozidla atd..) pro to,aby z denní mzdy profitoval stát. Takže já denně platím ze své čisté mzdy ještě to, abych státu vydělal peníze. Pokud do práce nepojedu a budu třebas na nemocenské, stát má prd z mejch daní. To jsem zvědavej kdo tohle změní! Jelikož jsme v EU, měl by nějaký právník a nebo ombudsman se tímto zabývat. Jelikož třebas v Německu je toto umožněno. Soud dal jednomu stěžovateli za pravdu na nemorální přístup státu v této věci. A už to mají v zákoně.Tzv Pendeltax.

0/0
6.9.2016 7:18

Š79t46e77f51a33n 42F67r25i11č54a 7342598513326

Už dvacet let to opravují, a furt to není opravené?

+1/0
5.9.2016 23:38

J41a19n 93K11l80e14i32c20h 3799715671708

No jestli to vyhraje Eurovia, tak budeme mít tankodrom kromě Ostravy i mezi Prahou a Brnem. Do podkladu navezou odpad z nějaké skládky/haldy a dostanou zaplaceno 2x. Však oni ví, proč nabídli nejnižší cenu.

+6/0
5.9.2016 17:18

J63a83n 24Š96e98v92č69í22k 6426142825850

Jen škoda, že ten tankodrom u Ostravy nestavěla Eurovia, ale Ostravské dopravní stavby. Eurovia pak tuto firmu převzala. Čili nemužou za to co tam vyvedly ODS(ostravské dopravní stavby) To se projevilo v záruce kterou převzala nevědomky za ně. Kde jsou dnes ti konkrétní lidi co to mají na svědomí?

0/0
5.9.2016 19:46

J21i55n92d42ř93i14c81h 60Š51k30o43p30e83k 4305631770805

8-o nevědomky převzala záruku ? Co to jako má být ?

Když jedna firma přebírá druhou, tak ji přebírá se vším, i se závazky. Opravdu to nechodí tak, že si vybere, co si převezme a co ne

+1/0
5.9.2016 19:52

J68a65n 15Š82e61v78č83í11k 6136552405880

takže když v době co to přebírala bylo ještě vše v pořádku a rok na to se přišlo že to ODS celé podělali tak za to může Eurovie? Ano protože v česku je takový bordel, že ti co to stavěli jsou vysmátí a Eurovie si to vyžírá ikdyž to nedělala?

0/0
5.9.2016 19:58

J39i89n37d35ř17i88c35h 20Š88k26o75p88e17k 4295421490935

holt se poruchy a nekvalitní práce může projevit až časem, po zatížení provozem

0/0
5.9.2016 21:29

J22a77n 39K91l41e72i47c76h 3139595751188

Máte mylné informace, Eurovia už tehdy byla největším akcionářem ODS-Dopravní stavby Ostrava. V roce 2009 pouze vytěsnili minoritní akcionáře. A to, že nevědomky převzali záruky snad nemyslíte vážně...

+2/0
5.9.2016 20:02

J41a89n 58Š51e70v21č40í15k 6936762415370

proč je tedy nepotrestali?

0/0
5.9.2016 20:04

J66i90n52d88ř26i75c42h 45Š43k16o90p76e10k 4965961260885

převzetí minoritních akcií jde udělat i legálně, takže trestání je problém

0/0
5.9.2016 21:29

H57o14n39z58a 11P57i35t27á47k 7461172

Jak vunec muze stat dovolit Eurovii ucastnit se dalsich statnich zakazek?

+5/0
5.9.2016 16:47

J11i43n98d45ř45i12c34h 50Š30k58o60p36e26k 4405741340985

ani po tolika průšvihách se totiž nezavedla změna zákona, která by zákaz dovolila

+1/0
5.9.2016 16:50

J80a50n 72C23e24p26e45k 1724126770

No firmy by měly mít také patřičné reference a za sebou někde kvalitně odvedenou práci, která xy let vydržela. To Eurovia asi nebude. Poláci měli svých průšvihů s dálnicemi také dost. Pak bych chtěl vidět, co a jak postavil Kazach s Italem dohromady. Asi nejdůvěryhodněji mi zní Rakušáci.

+2/0
5.9.2016 16:41

J64i43n26d71ř77i39c34h 43Š98k16o54p41e97k 4715561950405

problém je, že referencí můžeš chtít jen pár. A pár staveb, které nepokazili, vždy najdou

0/0
5.9.2016 16:51

J96a76k22u28b 36K32a35m46e96n72i92c86k27ý 4629722437336

eurovia o dost mensi cena, to uz maji nekde zase sehnanej pochybnej material na podklad? vyloucit, dokud neopravi za svoje dalnici u ostravy!

+3/0
5.9.2016 16:35

J69i17n13d85ř82i96c91h 95Š74k27o54p49e51k 4105661280845

bohužel toto zákon nedovoluje, nový jen velmi omezeně

0/0
5.9.2016 16:51

P48e94t89r 58A37n20d90r35ý79s65e40k 9563801536817

Firma, která záměrně ošidí nějakou státní stavbu, tak jak to udělala s D1 u Ostravy, by měla být ze všech státních zakázek automaticky vyloučena.

+4/0
5.9.2016 16:34

J96i73ř12í 49D91o53n24ě79k 2305323616149

Eurovia se předvedla u Ostravy...ty bych vyloučil za antidampingovou cenu a nekvalitní provádění staveb.

+3/0
5.9.2016 16:32

J80a96n 55H72r36z68a42n 9244768530733

Ani se jim nedivim ! Kdyz si prectou, kolik nas stat plati za vystavbu 1 km dalnice, tak musi Ceskou republiku povazovat za novy Klondike :-P:-P:-P

+6/−1
5.9.2016 16:17

J41i95ř22í 60D12o40n60ě49k 2925733716519

njn stačí se podívat na koho ty stavební kolosy jsou napojené a kdo si namastil kapsu:) Stavime třikrát dráže než sousední státy a přitom máme kvalitu okresek.Mnohamiliardový bussines který kontroluje konsorcium spojených

firem navenek vystupujících jako jednotlivé soukromé subjekty.Ve stavebnictví v čechách platí kdo maže,ten jede a kdo nemaže čumí...

+1/0
5.9.2016 16:35

J76a97r27o35s40l34a25v 68S36k75a16l19i37c34k92ý 7137864488382

no jestli jsou i rakusaci jen o 40 mega drazsi, tak bych to dal jim, jak stavi Eurovia uz vsichni vime ;-)

0/0
5.9.2016 16:17

J14i53n98d69ř52i79c92h 21Š48k68o81p67e39k 4185541770735

Eurovia staví prostě nahoru dolu ;-D

+1/0
5.9.2016 16:57







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.