Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové dálnice v roce 2017: peněz bude dost, s povoleními už je to horší

Stát chce dát příští rok až o 4,6 miliardy korun více do dopravních staveb než letos. Rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) ve výši 82 miliard se tak přiblíží historickému rekordu 91,5 miliardy korun z roku 2015. Zahájení staveb nových úseků dálnic však není jisté - chybějí povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V55l44a33d20i12m38í40r 19F51i10b54i94g34e63r 5824521871884

Firmy se snažit nemusí. Viz Eurovia prokázalo se že postavili nekvalitně a stějně vyhrávají nové stavby. Kvalita je dot hrozná i když to opravují. Měsíc otevřená hlavní ulice v Hradci Králové a už tam jsou tradiční propadlé kanály. Kvalita oprav je tragická a rychlost oprav pomalejší než pomalá.

+1/0
8.9.2016 20:08

L92u85k34á85š 79D45u32d48a 9312173148605

D49 Hulín–Fryšták - Stav: Hlavní stavební povolení nemohou být vydána, čeká se na výjimku z EIA.

ČLÁNEK Z 1.7. -

Řidiči ve Zlínském kraji dostávají málo dobrých zpráv, ale tato mezi ně patří. Výstavba zásadních dálnic D49 z Hulína do Fryštáku a D55, což znamená v první fázi dokončení obchvatu Otrokovic, už je na dohled.

Obě investice za několik miliard korun totiž nebudou muset znovu procházet složitým a zdlouhavým řízení EIA

Zdroj: http://zlin.idnes.cz/evropska-komise-schvalila-eia-pro-d49-a-d55-ve-zlinskem-kraji-pn5-/zlin-zpravy.aspx?c=A160701_2257147_zlin-zpravy_ras

0/0
8.9.2016 10:48

M38a56r22e90k 49M87a54r73t55i23n 8449774736830

Tohle slibovali od Ťoků už před dvěmy lety. Posílíme rozpočet na stavbu nových úseků, rozestavíme 100 km nových dálnic. Jak to dopadlo, všichni víme. Holt je to pravda, slibem neurazíš.

+2/0
7.9.2016 22:45

P67e78t35r 79B67á90č17a 8525776305955

R(D)43 nikde jak jinak.

Druhy nejvetsi mesto v republice a ma prijezdovou cestu ze severu jak vesnice s tisici obyvateli.

+1/−1
7.9.2016 20:28
Foto

L33u94m12í12r 97K76u12c61h38a19ř 4149174782899

D43 tam není a ani být nemůže, když to parafrázuji: Druhé největší město v republice a krajské zásady územního rozvoje nejsou, protože se tam lidé hádají o trasování jako v obci s tisíci obyvateli a nechtějí se smířit s dálnicí přes Bastr :-)) takže když lidé z Brna jsou proti trase, jak ji chtějí mít? za to nemůže nikdo z vlády, to je čistě lokální věc, krajské zásady územního rozvoje by sice nově být letos měly, ale co je to platné, když lidé v Bastru jsou proti tomu, aby měli z klidné lokality rušný bulvár ... každý dálnici v Brně chce (D43) ale nikdo ji nechce za barákem, jak klasické pro ČR ale i jinde ...

+1/−1
8.9.2016 20:39

D37o39m52i21n28i12k 66Ž16ď53á64n63s57k23ý 7630358407423

Bohužel je to každý rok, za rok. Takže se bude nejvíce stavět v roce 2023, kdy budeme dočerpávat Evropské fondy z OPD2. Pak se budou všichni divit, proč je to tak drahé, když se 5 let koukalo z okna.Rv

+2/0
7.9.2016 17:30

M33a26r88e47k 89H77r70u92b83y 6357722661148

Dekujeme RSD za dlouhodobe kvalitni praci. (/konec ironie)

+5/0
7.9.2016 14:37
Foto

L76u50m94í37r 56K71u15c85h70a75ř 4409684472879

proboha tu je žvanilů o ničem ;-D

několik faktů:

1) příští rok se provede archeologický průzkum na D35 Opatovice nad Labem - Časy - Ostrov a začne se soutěžit zhotovitel stavby (pro neznalé spojení HK - Olomouc), na jaře 2018 se poklepe kladívkem a začne se opravdu stavět!

2) stejně tak se provede archeologický průzkum na D11 Hradec-Králové - Smiřice - Jaroměř a také se začne soutěžit zhotovitel stavby, na jaře 2018 se poklepe kladívkem a začne se opravdu stavět!

3) začne se stavět D48 Frýdek-Místek obchvat 1. etapa (2. etapa zatím nemá stavební povolení a jen tak ho mít nebude (ekoterorismus) ) a stavět se bude na stejné dálnici úsek MÚK Rychaltice - Rybí a pokud se letos dotáhne EIA a stavební povolení, tak se příští rok dokončí i MÚK Rychaltice (v rámci nedokončené stavby D48 Rychaltice - Frýdek-Místek)

4) D1 0136 Říkovice - Přerov (obchvat Přerova) by příští rok měl příští rok projít archeologickým průzkumem a měl by být vypsán tendr na zhotovitele a navíc vykoupeny téměř všechny možná i všechny pozemky, takže v roce 2018 se konečně začne stavět

5) stavět se začne i na D3 úsek 0310/I Úsilné - Hodějovice (velká část obchvat Českých Budějovic) následující úsek 0310/II Hodějovice - Třebonín, bohužel má problém s pozemky :-(

6) D6 bojuje s pozemky, tam příští rok podle mě nezačne nic, podobně na tom je mnohem více projektů ...

+2/0
7.9.2016 14:27

L47u71k46á69š 38B21r29a66n26d11e28j43s 2543275471611

Ad 1 a 2 - těch termínů už jsem slyšel.... Je mi líto

+1/0
7.9.2016 15:48
Foto

L96u88m64í58r 37K17u84c18h77a64ř 4639114642789

pane Brandejs, já sice taky, ale tentokrát jsme v situaci, kdy jsou ve věstníku zakázek uveřejněna předběžná oznámení o vypsání soutěže, jsou takřka vykoupeny pozemky (viz. nedávná tel. reportáž ČT24) a běží soutěže na provedení archeologického výzkumu včetně zemních prací, práce jsou rozvrhnuty od letošního listopadu do listopadu příštího roku a pak by již měly přijít na řadu stavební práce, tedy s koncem zimy 2017/2018, takže ;-)R^

+1/0
7.9.2016 16:13

M11a98r28t40i11n 64R72u15z15i50c13k57a 1162498196187

A hlavne by na to mely byt penize, dane zustali stejne jako za krize a ekonomika evropy se zlepsuje...

0/0
7.9.2016 17:06

V20l17a96d15i27m13í60r 61F78i69b16i82g67e73r 5424281671974

Ten archeoprůzkum by mohl dávno probíhat na vykoupených pozemcích, ale je to akorát zdržování. Nedejbože aby tam našli nějaký střep :-/

0/0
8.9.2016 20:10

T70o27m78á81š 21M41a20c92e40j57k18a 6271972747107

A dočláme se někdy toho, že mnohé beznadějně přetížené silnice prvních tříd budou mít místou dvou průhů 4? Například silnice 53 Pohořelice - Znojmo. nebo E50 Holubice - Střílky a mnohé další. Vždyť ty silnice jsou beznadějně přetížené a předjíždět se tam bezpečně prakticky nedá. Co takhle okopírovat Rakouské Schnellstarassen? V této zemi nebudeme mít normální dopravní infrastrukturu asi nikdy.

+2/0
7.9.2016 13:25

L79u58k46á97š 13B26r31a38n21d57e43j90s 2393855471511

Tož když ANO slibovalo, že se za jejich vlády budou dálnice stavět jinak, netušil jsem, že to znamená, že se nebudou stavět vůbec... Rv

Jezdím cca 2-3x do měsíce Praha - Mohelnice - Zábřeh. Bývaly doby, kdy jsem raději jel po D1 a pak R46 na OL. Teď to nemá smysl. Tak se vleču mezi kamiony na I/35, projíždím středy obcí a měst na trase a říkám, že jsem skromný, tichý a nenápadný člověk, kterému by snad stačilo, aby se celá tato silnice udělala, jako je zhruba za Litomyšlí - alespoň obchvaty obcí, 1,5m zpevněné krajnice, připojovací + odbočovací pruhy a v kopcích stoupáky, aby se mohlo bezpečně předjet. Stejně by se to tak mělo udělat, aby v případě nějakého problému na D35 (dožiju-li se jí), existovala solidní objízdná trasa. Tak když je tak strašný problém s D35, co udělat aspoň tohle? Ale ani toho se nedočkám, achjo

+9/0
7.9.2016 13:21

T42o40m37á67š 97M75a98c24e65j56k18a 6841622867777

Všude nemusí být dálnice, ono by stačilo kdyby mnohé silnice měly 4 pruhy a vedle nich muže být klidně cyklosteska.

+2/−1
7.9.2016 13:27

J88a57n 45D68l69o25u95h38ý 8866220823870

Vždyť máme plno nových dálnic. Třeba D10, D4 a další.

+1/−1
18.9.2016 16:46

J51a34r92o68m60í98r 30O50b29š31i75l 3856241121371

nějak mně děsí statistiky čelních střetů a smrťáků na skromných dvouproudých státovkách, právě mezi Hradcem a Mohelnicí...ve stoupácích v levém pruhu se hoši předvádí, kdo má víc koní i v hustém provozu, na devadesátce jedou běžně 140, mám z těchto a podobných hovad strach o sebe a děti a raději volím dálnici spodem

0/0
20.9.2016 17:09

J23a50n 39J53e48m62e21l73k30a 1245890

A za Opatovice a Labe u Hradce Králové směrem na Vysoké Mýto ne.. a ne..

+3/0
7.9.2016 12:35

J19i63t29k57a 48J25e72l82í39n63k65o35v67á 5650405216904

Vary už se tak nějak smířily s tím, že dálnice jen tak nebude, ale ten čtyřkilometrovej kousek odnikud nikam u Lubence je moc hezká vlaštovka.

Nešlo by, prosím, udělat na každým konci točnu, abysme si to mohli hezky užít?

Protože i napsání tohoto příspěvku trvalo dýl než přejetí toho slavného "dálničního úseku" :))

+6/0
7.9.2016 12:34

M74a54r18t55i29n 85P52o88s33p11í19š66i37l 8445831146407

D35, potřebná jak sůl, nevěřím, že se jí dočkám během příštích 20 let. Každý den by tam celá vláda měla bez majáčků jezdit z Lmyšle do HK a zpět. I když, raději ne, už tak je to často vláček.

+6/0
7.9.2016 10:47

J51a81n 34M55a48c45e32k 3574751682573

Nekecáme, mákáme, žejo Babiši? ;-€

+3/0
7.9.2016 10:05

M19a28r61e73k 18H13r28u11b38y 6467292401288

ehm, Babis ma na starosti finance...

0/−1
7.9.2016 14:37

J47i80ř87í 38K97o35c32u24r53e43k 6195914755688

A Ťok má ve straně koho za šéfa.

+1/0
7.9.2016 20:52

P26e77t48r 97D19r67a89p25a25l 3975898653975

tak u nás do stavebního řízení kecá 7 ministerstev, proto každé povolení trvá tak dlouho.Samozřejmě, že žádné z nich si tu svou porci důležitosti vzít nenechá, novelizace kompetenčního zákona je na roky a spíš v nedohlednu.

+4/0
7.9.2016 9:16

P96ř63e73m22y13s10l 45H26r49o19m98a43d32a 2344476268511

Tak ten článek je úplně mimo. Příští rok se začnou stavět dálnice které dostaly výjimku. V tabulce například úplně chybí D68-o

+1/−1
7.9.2016 9:13

P91a56v39e63l 30M90o70r55a14v25e29c 3572259882408

Všechny v grafice uvedené stavby mají začít příští rok? Přitom ještě řada pozemků není vykoupená?

Tak to jsem zvědav jak to ŘSD stihne. Stačí JEDINÝ člověk co se odmítne domluvit a než se naplní institut vyvlastnění nebo než něco začnou řešit soudy, máme průtah na pár let. Viz. paní Havránková od Hradce.

Dále, i normální vyjednávání o odkupu pozemků trvá ŘSD dlouhé roky. Příběh jedněch majitelů: "dostali jsme dopis ať jim pole levně prodáme. odpověděli jsme že to je polovina minimální ceny, že chceme XY. Za 3 měsíce odpověděli s návrhem smlouvy - kde byla stejná cena, my obratem urgovali naši odpověď, ŘSD odpovědělo za další 2 měsíce se správnou cenou ale blbými čísly z katastru, po další urgenci půl roku nic.."

ŘSD je nejneefektivnější nejprohnilejší instituce v zemi;-O.

+10/0
7.9.2016 8:44

P43e61t20r 20D52r96a91p51a65l 3695828553235

majitelů pozemků u liniových staveb jsou stovky...obešlou se najednou, někdo odpoví hned, někdo za půl roku a někdo vůbec, ale stejně se musí čekat na všechny. proto to trvá tak dlouho, kdybyste chtěl individuální přístup u každého majitele kozího chlívku, tak musíte navýšit počet úředníků asi tak 10x

0/−2
7.9.2016 9:20

P59a91v25e96l 68M84o44r69a73v37e51c 3592579912558

Nemáte pravdu.

ŘSD pošle všem první dopis. Pak odpovědi majitelů pozemků začnou postupně chodit. A ŘSD snad má postupně ty odpovědi zpracovávat a hned reagovat.

Naopak kdyby čekala až všichni odpoví a PAK teprv je naráz začala řešit, pak by naráz potřebovala tuny lidí.

+6/0
7.9.2016 9:25

P84e56t85r 15D56r88a33p78a37l 3545748843325

přesně naopak, takové záležitosti s v prvních fázích dělají dávkově, aby se v tom nenadělal zmatek, individuálně se řeší až to, co zůstane

0/0
7.9.2016 9:28

P73a82v49e69l 98M54o57r45a39v84e86c 3502609882838

Probůh jaký zmatek? Zmatek v tom dělá ŘSD, viz. jak reagovali v tom příkladě co jsem uváděl..

+4/0
7.9.2016 9:31

P13e27t63r 66N50o16v45o18t79n58y 1751850151

No pak se nedivme, že v tom zmatek je. A trvá to.

+1/0
7.9.2016 10:02

M27a39r74e93k 12H93r98u74b82y 6927242281168

Podle vysledku to evidentne moc dobre nedelaji.:-P

0/0
7.9.2016 14:40

P67a44v94e96l 31M53o70r68a21v86e47c 3382759512248

Zajímavé, že stejný článek se stejným obrázkem vyšel v MF Dnes včera, a text tam vyzněl naprosto naopak - jak vesele a mohutně se příští rok bude stavět, že skoro celá republika bude obbetonovaná a všechny dálnice dokončeny minimálně v šestipruhu.

Copak že za jediný den ten článek tak změnili?

+2/0
7.9.2016 8:38

M16a62r64e81k 24H82r50u37b90y 6867752771958

Redaktor si tu tiskovou zpravu precetl jeste jednou, nejspis;-)

0/0
7.9.2016 14:42
Foto

M68i83l21o95s32l54a19v 23Z64í19t89k64a 8980664877620

Konečně jeden článek k dálnicím, kde se nesvádí zpoždění na ekoaktivisty apod. Skutečný problém je právě v neschopnosti včas a správně vše projednat a vykoupit pozemky. Navrhuju přesunout finanční prostředky na železnici - modernizace Plzeň - Mnichov, Cheb - Norimberg ( umožní zvýšení především nákladní dopravy do Německa, z přetíženého úseku Děčín-Drážďany ). D6/I6 je dopravci na cestě do Německa používána místo D5, protože se platí menší mýto a ještě se některé úseky dají objet - řešení - zpoplatnění všech silnic I. třídy pro tranzitní nákladní dopravu

+7/−1
7.9.2016 8:33

J32i78ř94í 40P44a92u67l 3196725907252

Myslíte, že je tak jednoduché vykoupit pozemky. Vzpomínáte na kauzu Havránková D11 u Hradce, kde po 20 letech hádek stát nakonec vykoupil 11 ha za 90 milionů a ještě to vydával, asi oprávněně, za úspěch.

0/0
7.9.2016 8:41

P80e67t27r 11N61i68v58n72i87c41k38ý 3242214425337

Běžně se používá institut vyvlastnění.

+1/−1
7.9.2016 9:05

P51e63t96r 92D61r60a70p41a59l 3525828193855

ten se právě využívá zcela výjimečně za obrovského řevu médií

+2/0
7.9.2016 9:21

J95o92s94e25f 64T36r18ö61g95l 8599272756666

To tak běžné není. Je třeba prokázat, že dohoda není možná, což právě nebyl případ paní Havránkové (ta se chtěla dohodnout už před 25 lety sama bez vyzvání ŘSD).

+4/0
7.9.2016 10:15

M37a72r51e89k 54H52r76u46b98y 6167572111588

Havrankova to celou dobu nabizela za jasnych podminek, jenze RSD trvalo na svych...

0/0
7.9.2016 14:41

M65i37l84a18n 24V65o75l63e57k 5339153306629

Ale stavby zakonzervované v krizi by snad mohli dokončovat rovnou, ne?

0/0
7.9.2016 8:30

P25a81v16e75l 95M69o29r19a70v25e88c 3812159822138

Počkejte s tím chvíli, za pár let tu myšlenku dostane i samotný ťuk ťuk Ťok, a za dalších pár let ji možná dá i příkazem.. :)

0/0
7.9.2016 8:39

P37e93t43r 39D86r79a28p92a94l 3295958693515

to je právě ten problém, propadla jim EIA

+1/0
7.9.2016 9:22

Z61d17e19n36ě17k 48K75o80ř76í78n95e86k 6851684831320

Nebo nez se zacne stavet:)

0/0
7.9.2016 8:21

J11a14r85d71a 42Š34m69í53d 3859368671949

takže podle grafiky bych to viděl, že se v roce 2017 nezačne stavět nikde. Skoro všude chybí EIA a vykoupené pozemky.... vzhledem k tomu, že ŘSD trvá 1-2 roky, než vybere spřátelenou firmu, která to postaví, tak vidím špatně i rok 2018 a 2019....

+8/−1
7.9.2016 8:04

L84u46k34á43š 61Š19m82a62h76e23l 2117374142164

A nemohou ty peníze použít na vysokorychlostní tratě? Že by se konečně o nich přestalo jen mluvit? Pro začátek Brno Přerov tam je to navrhování nejdále.

+2/−2
7.9.2016 7:58

J50a18n 73M55a63c77e23k 3174331862713

Je u nás nějaká VRT vyprojektovaná, se všemi povoleními a vykoupenými pozemky? Jestli není, tak nemohli ;-)

+2/0
7.9.2016 10:03
Foto

J98i96ř75í 80Š51r40á31m12e50k 3468257689231

Není, protože není vůle. Holt když se nechce, je to horší, než když se nemůže.

+4/0
7.9.2016 10:14

J33i18ř55í 81K93o96c97u45r63e67k 6785164745718

Jo kousek je, tunel u Lovosic. Jenže se čeká, až zahřmí. Až zahřmí ohňostroj při prorážce druhého tubusu u Ejpovic.

Ono to mohlo jít i do novostavby Blažovice-Nezamyslice. Ale to by (hádejte kdo) nesměli u soudu shodit Zásady územního rozvoje JMK. Byla to velké výhra, železnice se stavět nezačne a transit pojede stále středem Brna. No pojede, bude postávat v kolonách, to je ještě ekologičtější.

0/0
7.9.2016 20:58

G29e43n18e 23H46a36m67m80o67n51d 9408741716634

Postavte konečně ten pražský okruh krucinál!

+15/−1
7.9.2016 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.