Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fiasko s mýtným tendrem? Problém jsou rotující ministři, míní úředník

V Česku je málo lidí, kteří s mýtem pamatují tolik jako Václav Nestrašil. Ředitel úseku elektronického mýta na Ředitelství silnic a dálnic již od roku 2012 své nadřízené upozorňoval na časový skluzu v přípravě soutěže na nového provozovatele mýta. Marně. „Největší problém mýta byli ministři – než se stihli zorientovat, odešli,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a34n 27P67r78i35b20y24l 5930245647447

Takže co se týká SkyTollu, tak cituji: "neexistuje žádná právně průchozí varianta, jak by jim stát mohl zadat zakázku bez výběrového řízení", ale v případě firmy Kapsch to problém nebyl? Jaký je v tom rozdíl?

+1/0
4.10.2016 9:21

M25i77c67h46a38l 79S37t65e82b47l11o 5899591834707

Dobrý článek - rozhovor.R^

Jen by to chtělo ještě více detailů...

Co ta strategie..to čeká na vládu nebo ministra?

0/0
8.9.2016 14:24

J83a32n 86S22ů80r63a 4525293333352

Díky. Ministerstvo zpracuje, schvaluje vláda.

0/0
8.9.2016 23:09

J25o17s41e57f 37B62r92o42ž98e59k 7193655842631

Jo, Svoboda a Hudeček taky teď před soudem tvrdí, že to bylo nejlepší a nejlevnější a jediné možné řešení v případě OC - a přesto stojí před soudem. A ti navíc na to neměli čas 3 roky, aby to mohli jakkoliv změnit.

Pán nějak nekomentuje několikrát pro nesmysly a protizákonost zrušené výběrové řízení na poradce na mýto - navíc se stejně opět zakázka zadala bez výberového řízení. Takže jeho slova jsou pouze a jen účelová lež nebo alespoň omluva totální neschopnosti.

+1/−1
8.9.2016 12:23

R52a94d29e79k 62T33o36m17š94ů 3635363902161

To že bude mýto se satelitem lepší, nemusí být nutně pravda. Když se podívate, že na Slovensku vyhrála nabídka Skytoll (která mocně stojí i o české mýto), která byla suverénně nejdražší a stála 23 mld CZK a firmu Skytoll vlastní majitel Syneru... :-/Nehledě na to, že se při srovnání "výhodného" slovenského mýta píše třeba toto:

U východních sousedů se mýto vybírá od roku 2010 satelitním systémem, který dodala a provozuje firma SkyToll poté, co se svou nejdražší nabídkou v tendru zůstala osamocena, když byli podivně vyloučeni ostatní uchazeči. Důsledky Slovensko sklízí zřejmě dodnes. Čísla ukázala, že za prvních pět let fungování systému spolknul každoročně v průměru neuvěřitelných skoro 55 procent všech vybraných kamionových poplatků. Jde o takzvanou kumulativní nákladovost, tedy jak investiční tak i provozní náklady dohromady. Pro srovnání, v Česku za prvních pět let stejný ukazatel vyšel na 35 procent. Čisté provozní náklady mýtného systému se v tuzemsku pohybují dokonce jen kolem dvaceti procent ročně.

Kapsch jistě není žádný dobrodinec, ale aby jsme se ještě nedivili a nebylo to v budoucnu ještě horší.

+1/0
8.9.2016 11:38

J57i43r20i 23D72o94m17i54n84i17k 1571608331600

je potřeba ocenit alespoň snahu toho pána vysvětlit nevysvětlitelné. na to jsou státní úředníci a politici experti. Výsledek je ale VŽDY stejný - NULA a spousta vyházených peněz na NIC.

0/−2
8.9.2016 10:40

M28a46r32e69k 85M44a71r65t98i98n 8179214766310

On fakt skutečně někdo čeká, že Nestrašil, manažer ŘSD, které je podřízené ministerstvu dopravy, bude mluvit jinak? Samozřejmě, že podepsání Kapschi považuje za úspěch. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

+2/−1
8.9.2016 10:20

T45o55m90á57š 28D86v61o31ř73á50k 3785983216346

Neznalý by skoro řekl, že ministr dopravy má něco společného s majitelem tohoto plátku, nebo co? :-P

+3/0
8.9.2016 9:37

M77a26r77t56i71n 12H17o54r83á41k 9963459104

Jak se krade po Česku ...

0/0
8.9.2016 9:28

J91a44n 21C15e60p27e84k 1184386250

Pane Nestrašil, soutěž na mýto nepřipravuje primárně ministr. Ten dostává podklady, které mu připravují podřízení úředníci. Všichni o problému ví, ale prstem nikdo nehne. Soutěž mohla být již dávno připravena, jen s novým ministrem se mohla upravit.

+1/−1
8.9.2016 9:21

V41a45š98e96k 72Ř81í89h85a 2333473868822

ta smlouva již připravená skutečně byla jen Ťok ji nechtěl řešit.

0/0
8.9.2016 9:29

G30u60s49t74a24v 90S71o59j60k81a 1858683865614

Čekal bych jiné otázky:

1. "Nepřijde Vám 1,5 roku kdy je Ťok ve funkci (s Prachařem rovněž za ANO 3 roky) dost na to, aby se výběrové řízení vypsalo?"

2. "Považujete ve standardní demokracii za běžné, že se výběrové řízení vypíše v neděli a ten samý den i uzavře? To byly všechny úkony opravdu činěny v tu neděli?"

3. "Proč to najednou podepisuje náměstek?"

Ale chápu, že každý novinář někdo živí. Tomu se říká autocenzura.

+3/0
8.9.2016 9:20

J44a27n 80S35ů25r48a 4105783243352

Autocenzura zafunguje při psaní tohoto příspěvku, takže Vám pouze popreji hezký den:-)

0/0
8.9.2016 9:43

D12a20n80i11e50l 20T22e62n14č60l 1905530211521

Do diskuze je, zda mít obsažný rozhovor jen za předpokladu krotkých nebo vybraných otázek, nebo posílat na ŘSD a ministerstvo otázky více k meritu věci a dostávat žádné nebo prázdné odpovědi. Zvolil jste si jak jste si zvolil, děkuji za tento článek, a těším se, že se pokusíte dále zmapovat "bílá místa".

0/0
8.9.2016 10:01

M70a27r66t64i48n 58S58v40o19b20o47d72a 7159967312475

Proč to podepsal jen náměstek a ještě v neděli jsme se nedozvěděli.

0/0
8.9.2016 8:55

J81a51n 46C24e71p13e19k 1704186490

Protože ve státní správě se dnes bojí podepsat kdokoliv cokoliv. Nechávají si podepisovat lejstra do nadřízených, že něco mohou podepsat. A když nedostanou ani toto lejstro, tak nepodepíše nikdo nic. Každý se bojí, že ho někdo bude za cokoliv popotahovat, vyšetřovat, případně si půjde sednout.

0/0
8.9.2016 9:23

M69i33r63e35k 70S89l16a38v64í97k 1817451391658

Když si vezmete poslední zveřejněné výsledky, tak Kapsch při 2 mld. tržeb udělal zisk 400 Mio a to i přes spoustu smluv se spřízněnými osobami, kde je oprávněnost fakturovaných nákladů vždy s otazníkem. To je více než luxusní výsledek, dlouhé roky hrazený z kapes nás daňových poplatníků. Hloupost, neschopnost, korupce, těžko říct, asi mix všeho uvedeného. Sleva je fajn, ale tady stát jasně prušustroval miliardy ;-€Rv

+1/0
8.9.2016 8:53

J75i71ř10í 70E62r77b15e24n 1403654786487

Kde jsou ty výsledky k dosažení?

0/0
8.9.2016 9:02

M17a96r80t66i17n 95S56v98o88b34o75d83a 7489567652755

Děkujeme PR agentuře za zajímavý rozhovor včetně těch správných pochvalnych příspěvků. Je to průhledné.

+1/0
8.9.2016 8:52

M42a32r65t46i21n 80S47v98o13b48o17d40a 7439547912965

Jen aby bylo jasno. 5.2 mld. Kč za 3 roky se zaplatí je za údržbu a provozytneho systému. Žádné nové investice v tom nejsou.

Hrubě řečeno je to odměna pro Kapsch a platy zaměstnanců s provozními náklady. Chtěl bych vidět její účetní uzávěrku......

+3/0
8.9.2016 8:48

R56a31d82e19k 56T96o90m84š87ů 3405753502941

400 mil. zisk Kapsche za rok 2014. Výběr mýta byl asi 9 mld korun. Do budoucna se za 3 roky se vybere kolem 30 mld a 5 mld se dá na provoz. Takže stát by měl utržit kolem 25 mld korun. To není málo.

+2/0
8.9.2016 10:59

L26u31k16á21š 39M80a18l10v41i37n35s58k80y 2638674883268

Česko zažilo minimálně dva zbytečné pády vlády a s nimi spojeno výměnu ministrů. Jednou vládu sestřelil Paroubek, jednou Ištván se Šlachtou kvůli kabelkám. Každý takový pád znamená nové volby, nové ministry ... a práce mezitím stojí.

+7/−1
8.9.2016 8:46

T65o43m42á77š 37C27h72r56a28s45t41n80ý 2571804141953

Pokud byrokracie státu stojí a padá na nějakém šaškovi z vlády, znamená to, že nefunguje.

+3/0
8.9.2016 9:15

J13a85k26u10b 28K13o72m83á96n24e93k 2565591749423

To neni tak uplne pravda, nezastavi se uplne, ale nelze cinit velke koncepcni kroky, protoze chybi vrcholny organ tvorici vuli uradu. Ve chvili, kdy nebude ve firme fungovat vrcholny ridici organ, tak bude spolecnost taktez fungovat znacne oklestene

0/0
8.9.2016 12:25

R32a95d71e73k 42T18o27m88š14ů 3425643202451

Já bych chtěl panu Sůrovi poděkovat za rozhovor s někým, kdo o problému konečně aspoň trochu něco ví. Konečně jsem se dozvěděl aspoň něco konkrétního o pozadí mýta. R^ Půlka národa se stala v poslední době odborníky na mýto a všude se to hemží lidmi, kteří vědí, jak to udělat nejlépe, nejlevněji a nejjednodušeji, obvykle ale bez znalosti základních faktů, předpisů, smluv atd... :-/

+12/−3
8.9.2016 8:42

V75a29š83e55k 31Ř62í77h77a 2513873968612

Hm škoda, že je ale článek napsán značně tendenčně.

0/−1
8.9.2016 9:28

J69i57ř79í 22E33r25b95e52n 1123194836857

Jenže on to není článek, nýbrž rozhovor...

+2/0
8.9.2016 10:28

R16a70d86e85k 96T22o66m63š92ů 3375183772401

Jenže on to není článek ale rozhovor, ale třeba pan Sůra podsunul Nestrašilovi všechny odpovědi, protože mu to nařídil Babiš nebo Ťok. :-P

0/0
8.9.2016 11:09

J47a35n 96S96ů64r80a 4175733223722

To psal celé Babiš po nocích, já jsem pod tím jen podepsaný:)proto to trvalo přes týden od podpisu:)

+3/0
8.9.2016 12:24

P59a46v75e80l 26D67o66m43i66n44i97k 8488595743918

V téhle republice nikdy nemůže nic fungovat na úrovni, stačí si přečíst diskusní příspěvky - do všeho kecá každý blb. Češi všemu rozumějí, na všechno mají návod, každému radí... V tomhle ohledu jsme supervelmoc.

+2/−1
8.9.2016 8:29

J79a38n 30H43l67a42v49á12č 4811849893

Systém mýtných bran zatěžuje ostatní komunikace a místo aby kamiony nutit po silnicích kamionům určených nabádá k objíždění . Bylo by s tím ale plno práce a tak co si pálit ruce.

0/0
8.9.2016 8:22

R98a55d46e37k 76T21o93m97š36ů 3485303412491

Systém mýtných bran funguje v řadě evropských zemí a má své výhody i nevýhody. Ostatně mýtné brány (v menším množství) jsou nutné i u sateltiního výběru mýta pro kontrolu. Ono totiž bude asi nutné i u toho satelitního mýta použít stávající brány a to je jeden z problémů.

0/0
8.9.2016 11:30

A94d36a92m 50M43a42l98ý 4750327152841

Ten tendr se dal stihnout třeba třikrát. Ale to by museli úředníci něco dělat, mít to připravené a předkládat politikům ve variantách možná řešení.

Je snazší nedělat nic a vymlouvat se na časté výměny ministrů.

Už vidím, jak tam přišel nový ministr a řekl: "Nic nedělejte, na ničem nepokračujte, pokud máte něco rozdělané tak to okamžitě zakopejte metr pod zem!"

Spíš tam přišel a zeptal se: "Tak jak jste s tím daleko? a úředník řekl: Nijak, čekáme na instrukce."

0/−1
8.9.2016 8:13

V51a85š39e53k 40Ř20í44h93a 2943363678202

Budete se divit, ale to první je pravda. Ťok skutečně nechtěl Kapsch z počátku vůbec řešit. Ostatně on tu novou smlouvu ani nepodepisoval.

0/0
8.9.2016 8:16

P96e38t67r 85N54o61v47o52t59n96y 4809475412484

Nechtěl řešit ? to má být omluva, výmluva, alibismus ? Je to jedna z jeho povinností !!

že se alibisticky nepodepsal a v neděli (!!!( ji podepsal zástupce - to je teprve alibismus !!!!!!!!!!

0/0
8.9.2016 8:27

M98a67r49t85i23n 76S50v61o85b89o80d50a 7679267142365

Byla to jedna z jeho priorit po volbách. Sám to.prohlásil.

+1/0
8.9.2016 8:53

I45v22a36n25a 95N21o75v55á 2532242839618

Zřejmě je problém s politickým obsazováním funkcí. Když se tam dostatne kdejaký nýmand, jako třeba současný ministr, jen za stranickou knížku a o rezortu ví velký kulový, nelze se divit, že pak je rezort veden od deseti k pěti. Chce to profesní odbornost ministrů a pak zejména hmotnou a trestní odpovědnost všech ministrů a vedoucích a ředitelů odborů. Pak to možná bude fungovat a pak klidně ať je tam schopný člověk na funkci třeba 10 let.

0/0
8.9.2016 8:10

V34a54š15e90k 21Ř90í21h75a 2533193238902

Tak zrona Ťok je v tom jak se vyhnout odpovědnosti naprostý machr. Třeba zrovna na podpis této smlouvy našel bílého koně, který ji podepisoval za něj. Takže v případě korupce on je z obliga.

+2/−1
8.9.2016 8:13

I69v44a52n76a 15N14o92v30á 2482332609678

u nás v práci byl podobný týpek. Furt dělal šméčka a když přišlo na objednávku v systému, pověřil asistentku, aby to objednala. Když to zkusil na mě, sešli jsme se u ředitele. Od té doby mě pomlouval, ale taky ode mne už nikdy nic nechtěl. Nakonec skončil tak, že pro něj přišel firemní bezpečák, okamžitě mu sebral průkaz zaměstnance a osobně odvedl za turnikety. Te ́d dělá šméčka někde na ministerstvu.

0/0
8.9.2016 8:18

I21v26a51n86a 91N93o41v98á 2912872369408

Takže si vlastně polepšil. :-( Když se krade z eráru, nikdo to neřeší. Narozdíl od soukromé firmy.

0/−1
8.9.2016 8:19

J84i88ř38í 75Z15á37ř81e35c98k45ý 5544618684975

To zní velmi hezky. Ale problém tzv. odborného ministra je v tom, že sice rozumí problému, ale nerozumí chodu státní instituce. A do doby, než se to alespoň v základu naučí, nechce nic rozhodovat - zvlášť v situaci, kdy mu hrozí ona hmotná/trestní odpovědnost.

A úředník, jehož plat je někde kolem 30-60 tis./měsíc v případě osobní odpovědnosti podepíše možná, ale opravdu jen možná, objednávku na toaletní papír. Víc nic.

0/0
9.9.2016 1:56

S50t49a30n62i23s11l92a47v 79S94r48b34a 4835594778234

mi jako laikovi je celkem jedno, co za tím vším stojí, jestli neschopnost, složitost či korupce. ale úkolem státních úředníků není věci jenom vyřešit, ale vyřešit tak, aby to řešení nevypadalo podezřele. a v případě mýta v tomto aspektu zjevně selhali všichni, včetně tohoto guru na mýto. a tento článek bohužel jen potvrzuje, že všechno bylo úmyslné, žádné vnější okolnosti nikoho nenutili dělat něco nestandardního.

0/0
8.9.2016 8:02

A97d81a17m 21M91a25l74ý 4270257202501

Podepsat s Kapschem bylo nejlepší řešení? ;-D

Pche, to už mohli natisknout znova dálniční známky

+1/0
8.9.2016 8:02

M35i67r74e71k 89Z27á92v52o90d78n39ý 7732357460468

No ale ten neschopný vykuk Ťok se tam drží jako pijavice.

+1/−1
8.9.2016 8:00

V18a43š36e79k 52Ř32í57h85a 2463723538562

s medii jako Idnes a LN se udrží každý korupčník, když je spojen s ANO.

+3/−1
8.9.2016 8:09

M16a34r74e13k 46M12a59r67t79i15n 8339584166900

Fronta má občas ještě záchvaty a píše bez ohledu na vlastníka, ale Lidovky jsou naprosto ztracený. A není se čemu divit, když šéfredaktor Léko je bývalý stbák a pomáhla Babišovy rozjet první noviny Česká pozice...

0/0
8.9.2016 11:17

V16a86š43e68k 17Ř81í73h54a 2163413898442

Tak Idnes trvalo přesně 5 dní než našli někoho, kdo obhájí neschopnost ministra dosaženého Babišem. Faktem. je že ministři se skutečně střídali a dalším, že každý ministr přicházel s vlastní invencí a úředníky na ministerstvu neposlouchal. Ovšem není pravda, že by se Ťok nějak odlišoval. Spíše naopak. v OVM potvrdil, jeho přdchůdce, že mu přenechal projekt, který jen stačilo dotahnout do konce. Ťoka tohle nezajímalo. A i přes kritiku ve sněmovně jej zajímalo jen co nejvíce zakázek pro skansku a podobné, proto tolik povolených oprav a takový chaos na silnici.

O Kapsch se začal zajímat až když mu teklo do bot. Pak s ročním spožděním vytáhl starý projekt a křičel, že se již nic nestihne.

Tohle jsou skutečná fakta Ťokovo diletantství. Ty ale na Idnes a Lidovkách nenajdete.

0/0
8.9.2016 7:54

J66a28n 77S80ů37r97a 4465703863282

Zkuste hledat, co jsem o Ťokovi za jeho dobu napsal. A zkuste si ty OVM pustit, jak si pochvaluje MF DNES za to, jak o něm pochvalně píše.

0/0
8.9.2016 8:14

V26a75š91e70k 74Ř78í66h13a 2203773738612

Nezlob te se na mně, ale drobounké kritiky aby se neřeklo nejsou skutečnou novinařinou.

Pokud bych na Idnes našel články jako, že ministr osobně nepodepisuje smlouvy a vyhýbá se tak zodpovědnosti. Nebo že ministerstvo se není schopné dohodnout na plánu oprav a kolabuje tak doprava. Pak bych věřil že skutečně kritizujete toto ministerstvo.

to že se Ťokovi nelíbí, skritizované datum podpisu smlouvy je sice hezké, ale z pohledu jeho fungování to je celkem nepodstatné a spíše to jen dovádí od pozornosti ke skutečným problémům. Amožná i míte nestranný pohled nicméně pohužel potom co předvedli na vašich stránkách vaši šéf redaktoři, si troufám o obecné nestrannosti článků dosti pochybovat.

+1/0
8.9.2016 8:23

J25a69n 51S76ů64r70a 4815603273422

Zkuste hledat:-)

0/0
8.9.2016 9:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.