- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takže co se týká SkyTollu, tak cituji: "neexistuje žádná právně průchozí varianta, jak by jim stát mohl zadat zakázku bez výběrového řízení", ale v případě firmy Kapsch to problém nebyl? Jaký je v tom rozdíl?
Dobrý článek - rozhovor.
Jen by to chtělo ještě více detailů...
Co ta strategie..to čeká na vládu nebo ministra?
Jo, Svoboda a Hudeček taky teď před soudem tvrdí, že to bylo nejlepší a nejlevnější a jediné možné řešení v případě OC - a přesto stojí před soudem. A ti navíc na to neměli čas 3 roky, aby to mohli jakkoliv změnit.
Pán nějak nekomentuje několikrát pro nesmysly a protizákonost zrušené výběrové řízení na poradce na mýto - navíc se stejně opět zakázka zadala bez výberového řízení. Takže jeho slova jsou pouze a jen účelová lež nebo alespoň omluva totální neschopnosti.
To že bude mýto se satelitem lepší, nemusí být nutně pravda. Když se podívate, že na Slovensku vyhrála nabídka Skytoll (která mocně stojí i o české mýto), která byla suverénně nejdražší a stála 23 mld CZK a firmu Skytoll vlastní majitel Syneru... Nehledě na to, že se při srovnání "výhodného" slovenského mýta píše třeba toto:
U východních sousedů se mýto vybírá od roku 2010 satelitním systémem, který dodala a provozuje firma SkyToll poté, co se svou nejdražší nabídkou v tendru zůstala osamocena, když byli podivně vyloučeni ostatní uchazeči. Důsledky Slovensko sklízí zřejmě dodnes. Čísla ukázala, že za prvních pět let fungování systému spolknul každoročně v průměru neuvěřitelných skoro 55 procent všech vybraných kamionových poplatků. Jde o takzvanou kumulativní nákladovost, tedy jak investiční tak i provozní náklady dohromady. Pro srovnání, v Česku za prvních pět let stejný ukazatel vyšel na 35 procent. Čisté provozní náklady mýtného systému se v tuzemsku pohybují dokonce jen kolem dvaceti procent ročně.
Kapsch jistě není žádný dobrodinec, ale aby jsme se ještě nedivili a nebylo to v budoucnu ještě horší.
je potřeba ocenit alespoň snahu toho pána vysvětlit nevysvětlitelné. na to jsou státní úředníci a politici experti. Výsledek je ale VŽDY stejný - NULA a spousta vyházených peněz na NIC.
On fakt skutečně někdo čeká, že Nestrašil, manažer ŘSD, které je podřízené ministerstvu dopravy, bude mluvit jinak? Samozřejmě, že podepsání Kapschi považuje za úspěch. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.
Neznalý by skoro řekl, že ministr dopravy má něco společného s majitelem tohoto plátku, nebo co?
Pane Nestrašil, soutěž na mýto nepřipravuje primárně ministr. Ten dostává podklady, které mu připravují podřízení úředníci. Všichni o problému ví, ale prstem nikdo nehne. Soutěž mohla být již dávno připravena, jen s novým ministrem se mohla upravit.
ta smlouva již připravená skutečně byla jen Ťok ji nechtěl řešit.
Čekal bych jiné otázky:
1. "Nepřijde Vám 1,5 roku kdy je Ťok ve funkci (s Prachařem rovněž za ANO 3 roky) dost na to, aby se výběrové řízení vypsalo?"
2. "Považujete ve standardní demokracii za běžné, že se výběrové řízení vypíše v neděli a ten samý den i uzavře? To byly všechny úkony opravdu činěny v tu neděli?"
3. "Proč to najednou podepisuje náměstek?"
Ale chápu, že každý novinář někdo živí. Tomu se říká autocenzura.
Autocenzura zafunguje při psaní tohoto příspěvku, takže Vám pouze popreji hezký den:-)