Diskuze

Kraje hledají miliardu korun na vyšší mzdy řidičů, nejspíš přispěje vláda

Řidičům autobusů výrazně vzroste příjem. Dopravci na to chtějí připlatit od krajů, ty zase od vlády. Premiér Sobotka již přislíbil, že s kraji jednat bude. Regiony odhadují, že budou potřebovat miliardu korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jen připomenul, že min. mzda je necelých 59 Kč na hod. Za tuto mzdu musí lidé pracovat, nikoli čekat. Mnozí navíc i noční, často i 12 hodinové směny.

1 0
možnosti

I42v16a19n 25B83u35b95l63a

13. 9. 2016 21:29

Na mzdy jsou odbory a zaměstnavatel. Nikoli vláda. Ta pokud chce, ať si založí opět ČSAD, zavede mzdové tarify, ale ať také soutěží o zakázky.

2 0
možnosti

V64í23t 36K20o71u72b89a

13. 9. 2016 12:27

Věci mají stát, to co stojí, takže hlavně je asi čas zvýšit jízdné. Přijde mi směšné, když někde na výletě zaplatím za pár km jízdy busem 12 Kč. To snad není ani na pohonné hmoty, natož na slušnou mzdu řidičů. V Praze ba mne to stálo min. 24 za nejlevnější lístek.

Zde je vlastně z daní těch úspěšných dotována doprava ostatních.

1 0
možnosti

Takhle rozdrbanou zemi, která zůstane po socialistech, po jejich sociálním inženýrství, budou dávat jen těžko dohromady. Navíc, ne každy k tomu bude mít odvahu a chuť obětovat politickou kariéru. Snad pouze Kalousek, popr.nekdo podobný.

4 3
možnosti

Kalousek ;-D;-D;-D

Tak to je ten pravý ;-D

2 1
možnosti

J39a63n 72D43l13o59u19h82ý

12. 9. 2016 12:56

No o tom to je. Linkové spoje hradí dopravním společnostem právě kraje a obce. ;-)

0 0
možnosti

nejspise to bude mit neco spolecneho s tim, ze soukromi dopravci nejsou zadna charita, a linkove spoje se ve vetsine pripadu nevyplati provozovat na komercni riziko ... tedy pokud nekdo (kraj, obec, mdcr ... ) tu linkovou dopravu provozovat chce, musi za ni zaplatit. pokud pak zaroven chce, aby takovy dopravce platil ridicum minimalne x penez, zatimco cenova nabidka dopravce byla nastavena na x - y, pak holt je treba dorovnat i ten rozdil ... zadny dopravce to ze sveho sponzorovat nebude.

3 0
možnosti

Mnozí diskutéři oprávněně píší, že stát by neměl co mluvit do platů v soukromé sféře. Ano, to by byla úplná pravda, pokud by nešlo o veřejnou službu. Bohužel zde tomu tak je a situace se stala neudržitelnou poté, co díky nadstandardním vztahům vedení krajů a vedení těch správných "soukromých" firem získaly ty správné firmy lukrativní zakázky na veřejnou dopravu (např. v jihočeském kraji byl zrušen provoz na dvou železničních tratích a dán "levnějším" autobusům, bez VŘ a zcela ve spřáteleném režimu té "správné" firmě), se soukromé firmy stávají v podstatě propojené se samosprávou.

No a ten, kdo to odnese, je prostý občan, protože doprava je provozována plečkami s řidiči cizinci neznalými situace (které musí cestující navádět do zastávek), důchodci, co nezvládnou jet v hustém provozu apod. Zpoždění či dřívější jízda, spoje nejedoucí do zastávek, kam mají... Nicméně pokuty se neudělují, kvůli zmíněnému vztahu vedení firem - kraj. A jiná firma to neodjezdí, když pochopitelně nemůže mít tolik autobusů (jako že by je zcela provozuschopné vytáhla z kopřiv, nebo by se jich ta stávající dobrovolně vzdala?).

Takže problém je dost složitý a nemá moc rozumné řešení. (Rezignovat na veřejnou dopravu jako veřejnou službu také není řešení.)

0 0
možnosti

stat by nemel co mluvit do platu v soukrome sfere, ale kdyz uz moudry strycek stat naridi povinne zvyseni mzdovych nakladu o tretinu, mel by ten samy moudry strycek stat ty zvysene naklady stavajicim dopravcum nejak kompenzovat ... nelze vyzadovat plneni nejake socialni politiky statu od soukromych firem, a rict "hele franto, ted jste nam jezdili kilometr za x penez, vydelali na tom balik, tak pojdte, doplacejte tedy tedka na kazdy ujety kilometr y korun, a neco z tech vydelanych penez do toho koukejte vrazit zpatky ..."

0 0
možnosti

Miliarda na řidiče se "hledá", na připrchlíky leží na ulici???

3 1
možnosti

Danko, to jsou "invazisté" a na to se dívá jinak.....a Dluhoš Neplatič je tak vstřícný....a milý člověk...ten by se rozdal....(z cizího);-O;-€Rv

0 0
možnosti
Foto

Zase na druhou stranu, když má stát peníze na "uprchlíky", jejich " začleňování", pro různé "neziskovky", předražené " sociální" ubytování atd...., tak alespoň jednou udělají něco málo pro normální lidi. Ačkoli také zastávám názor, že je to starost managementu firmy, která domlouvá přepravní podmínky, včetně ceny. A jediné místo k úspoře nachází na zaměstnancích.

0 0
možnosti

Pro "normální lidi" udělá stát nejlépe to, že eliminuje neshopné firmy, které si neumí spočítat náklady. Pak na trhu zůstanou jen ty schopné a zodpovědné, které budou spolehlivě zajišťovat služby, které si stát koupil a platí.

1 0
možnosti

J21a81n 27K53r69á75s90a

12. 9. 2016 9:31

Ne že bych řidičům nepřál slušné platy. Ale problém je v tom, že u nás jsou všeobecně nízké platy - v podstatě nikdo nemá plat takový jako by měl být, pokud normálně pracuje.

0 0
možnosti

o tom, jaky by nekdo "mel mit plat" rozhoduje hentyn onen trh, neboli nabidka a poptavka ...

2 0
možnosti

Když si kraj vybral provozovatele podle nejnižší ceny tak ať to doplatí kraj. Stát nic nedomlouval tak proč by platil. Jako u kamionů nalákat a pak neplatit. Dřív bylo státní ČSAD a všichni chtěli soukromníky že to bude levnější a jak to dopadá.

3 0
možnosti

kraj si ho vybrat musel na pokyn státu o zadávání veřejných zakázek...to není problém jen dopravy, ale veřejných zakázek obecně

0 0
možnosti