Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tesla upravila autopilota. Smrtelné nehody tu však budou pořád, řekl Musk

Americký výrobce elektrických vozů Tesla Motors aktualizuje svůj systém poloautomatického řízení, takzvaného autopilota. Aktualizace je upravena tak, že by zabránila smrtelné nehodě, jaká se udála v květnu, a bude k dispozici do jednoho až dvou týdnů. Oznámil to generální ředitel automobilky Elon Musk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D15a51v10i43d 48H45u33r53k73a 3750363621511

Není to tak dávno co jsem jel v Německu vlakem bez strojvedoucího (dokonce nebyl žádný personál). O prázdninách jsem se svezl metrem, které nikdo neřídil. Před pár lety to samé - ale v Číně. Napadlo někoho před lety (třeba si doplňte rok svého narození), že vlaky budou jezdit samy? A Tesla je jedna z prvních. V roce 2030 už asi nebude potřeba řidičák, pouze umět zadat na obrazovce cíl. Věřím i tomu, že až se přestanou na cestách motat řidiči, že automaty budou jezdit naprosto bez nehod.

+3/0
12.9.2016 18:49

M10a34r44t54i47n 44P11l79o97c66e83k 8801884302206

Doufám, že se téhle zhovadělosti nedočkám.....

+1/−1
12.9.2016 19:48

J82a93n 15D18l14o74u64h58ý 7104519240959

Aby neco mohlo jezdit bezpecne samo, musi k tomu byt pripravena infrastruktura. V pripade metra, vlaku to neni takovej problem. V pripade aut, se neudalo v podstate nic... Cili to bude jeste beh na hodne dlouhou trat. A pak tu mame zakony, ktere je potreba zmenit...

+2/0
13.9.2016 6:55

P37e10t43r 23M91i59c26h70a46l 2160214211592

No jo, počítač sledoval auto před sebou a ignoroval překážku, které se to auto vyhýbalo. Triviální věc, ale ne pro počítač. Twn začal brzdit víceméně v okamžiku, kdy odstavená dodávka tvořila větší cíl než před ním jedoucí auto.

+1/0
12.9.2016 18:20

T28o77m16á84š 26L61u59d25v22í69k 1790707284582

Až bude existovat software který rozpozná význam z obrázku dejte vědět. Stroj má dělat mnoho jednoduchých opakujících se činností. Člověk zas naopak málo složitých neopakujících se činností. Proto nejlepší systémy jsou poloautomatické. Člověk který si myslí že řídí hůř než autopilot by neměl řídit vůbec.

0/0
12.9.2016 16:36

J76o45s74e43f 12Š33o47l72t79e64s 8524918300713

Takové už existují. A jsou poměrně spolehlivé. Neuronové sítě už jsou velmi pokročilé.

0/0
12.9.2016 16:43

J58a73n 76D82l92o58u85h95ý 7584729830889

Neuronova sit je teorie. Tato teorie byla jiz hodnekrat aplikovana ( treba ms kinect) bohuzel ale stale na hardwaru nul a jednicek a to je stale neresitelny problem ( ve velkem meritku vyroby), ktery omezuje funkcnost ci rezim uceni dane neuronove site.

0/0
13.9.2016 6:58

M64a80r24t39i63n 51B72a11r48t35e70k 5727181861213

Možná vás to překvapí, ale ony tyhle stroje jsou dneska v mnoha případech úspěšnější než lidé.

0/0
12.9.2016 17:39

R54o97m50a42n 34P40o86l65á48č92e95k 5766699715

Jsem si úplně vybavil scénu z Darwinových cen. Tam to dopadlo jenom plenou v rozkroku manžela a rozbouranou zubařskou ordinací...;-D

Spíš by mě docela zajímal návod na Teslu prodávanou v EU. Včera jsem si četl návod k pračce a až jsem se nestačil divit co tam všechno je napsané jako upozornění...

Jestli to Tesla prezentuje jako autopilota, tak to asi není úplně v pořádku... A navíc pokud si to někdo představuje jako automaticky řízené metro, tak je něco špatně...

Samotné elektromobily jsou v plenkách a letí hlavně tam kde to vláda brutálně dotuje, viz zmíněné Norsko. V ostatních zemích je to spíš rarita a možná i trochu image. A čas ukáže jestli to je modní vlna a nebo rozumná náhrada.

Bohužel co si myslím, tak EU není připravená na masivní elektrifikaci... Už takhle je přenosová sít poměrně zranitelná...

0/−1
12.9.2016 15:58

J79o85s12e59f 22Š68o66l58t49e11s 8114288280333

Přenosová síť je na tohle připravená dobře. Naopak by elektromobily pomohly vyrovnávat síť, protože by byly samozřejmě zapojeny v režimu HDO.

0/0
12.9.2016 16:44

P33e12t14r 73B16á47č40a 8965176405595

Tak potom by bylo lepsi, kdyby tu nebyla zadna Tesla co?

Nebo minimalne nebyla dotovana vsudy pritomnyma ekofasounama.

+1/−1
12.9.2016 14:51

J57a77n 24H75a46v66r73d13a 3396684482686

Až mě jímá hrůza, jakým dokonalým způsobem se podařilo p. Maskovi obalamutit movité ECOzákazníky, kteří si kupují jeho produkt, aniž by přemýšleli nad podstatou tohoto byznysu.

Tesla přece nemůže konkurovat zavedeným automobilkám v produktu AUTOMOBIL. Kde se najednou vytratily ty dlouhé roky vývoje, zkušeností, schopnosti vyrábět masově a tudíž levně. A není přeci podstatné, zda je automobil poháněn elektřinou nebo spalovacím motorem. Mnohem podstatnější jsou technické jízdní vlastnosti, kvalita výrobku, jeho bezpečnost atd. atd. To přece nejde nahradit jen tak. I proto, ale nejen proto, bych se Muskových výrobků bál jako čert kříže.

+2/−6
12.9.2016 11:52

J22a94n 28P53a95ř58í49z40e16k 9216620427466

To jako myslíte, že se tam vyvíjí všechno od začátku?

+3/0
12.9.2016 12:28

L88i32b70o32r 41F81o78l70t10ý64n90e51k 2816135437364

Podle knihy, kterou jsem četl, toho vyvíjejí od nuly docela dost.

+1/0
12.9.2016 13:19

J24a88n 63P83a43ř90í78z86e92k 9446480667986

Ale pan Havrda píše o jízdních vlastnostech, kvalitě a bezpečnosti. To dělají úplně nový typ podvozku, dělají auto z nových a nevyzkoušených materiálů a vymýšlí nové airbagy?

A pokud jde o tu masovou výrobu a cenu. To nemá nic společného s tím, že je to TESLA. Když bude dost objednávek, tak z toho bude masová výroba a tím i nižší cena.

+2/0
12.9.2016 17:09

L52u45d24v81í39k 57G44a12j80d96o85š68í96k 2225403374122

Na druhou stranu se konstrukce elektromobilu od běžného auta se spalovacím motorem docela dost liší, takže řadu věcí vyvíjejií od nuly všichni výrobci.

+3/0
12.9.2016 14:29

J23a54n 16N13o90v32á98k 7575124968527

Je to úplně stejné jako mezi blbým mobilem a iphonem. Nástroj původně určený k telefonování se podařilo Jobsovi prosadit jako znak luxusu.

0/0
12.9.2016 15:01

M83a38r95t42i22n 71B56a28r75t68e52k 5547971331423

Už s tím původním systémem byla Tesla 2.5x bezpečnější než člověk. Za pár let to bude 100x

+5/0
12.9.2016 11:14

O90n77d25ř46e77j 47N58o90v30á92k 9607944619239

Není pravda.

0/−5
12.9.2016 11:15

T24o34m36á59š 90L28u52d10v52í56k 1350657224602

To může říct jen člověk který nikdy nepracoval v IT a bláhově si myslí že ten systém vymýšlí nejchytřejší lidé na světě. Bohužel to dělají stejní inteligenti jako Vy.

+1/−2
12.9.2016 12:39

M42a69r10t17i79n 57B40a31r42t65e29k 5157341471753

Můj inženýrský titul z informatiky a 6 let praxe by nesouhlasily ;-D

0/0
12.9.2016 17:40

L49u61d75v93í14k 61G44a26j94d17o15š89í89k 2345673214212

Jenže to není naprosto důležité, protože člověk-řidič si za své chyby nese taky odpovědnost a následky, takže pokud se chyba stane může to vyčítat nanejvýš sám sobě.

Přenesením odpovědnosti na stroj je chyba naprosto nepřijatelná, protože to už není chyba řidiče, ale někoho jiného, kdo se nehody a jejich následků vůbec neúčastní.

+1/0
12.9.2016 14:35

J35o96s58e59f 92Š52o25l13t82e92s 8914698400853

Statisticky to ovšem může být výhodné. I když stroj nebude neomylný, ale bude bourat třikrát méně, vyplatí se ho zavést a škody platit z obecného pojištění. Ubyde zraněných, mrtvých a sníží se i škody.

+1/0
12.9.2016 18:30

R92o14m34a13n 94P58o70l17á98č96e53k 5146109735

Pořád to platí, ale v "uzavřeném" prostoru... Třeba v metru díky kolejím to jinam jet nemůže, máte kolejové obvody, čidla a nevím co ještě a hlavně víte, že všechny vlaky na sebe budou reagovat.

0/0
12.9.2016 16:01

M67a49r95t73i54n 17B78a36r88t25e55k 5187591901303

Vývoj bude ještě chvíli trvat, ale stroj narozdíl od člověka nikdy neztratí pozornost, nebude ospalí, nebude mít slepé úhly, nebudou ho rušit děti na zadním sedadle a remcající manželka. Až budou automobily spolu komunikovat, tak bude vidět i za dva rohy.

+1/0
12.9.2016 17:43

P67e52t55r 64M30i21c84h65a30l 2720614491272

Jo, ale bude ignorovat stojící dodávku, kterou auta s řidičem objedou. ;-D

0/0
12.9.2016 18:22

M97a60r15t87i52n 51B44a43r96t27e25k 5327161661253

Nebude, až se to trochu vychytá. Když vezmu co je schopný za volantem udělat člověk, tak tohle je ještě sranda :)

+1/0
12.9.2016 18:36
Foto

V18i57e86t 98X79u86a41n 53N97g49u78y62e81n 1825745113926

ano odmitejte, stejne jako se odmitali spalovaci motory, jelikoz kun je bezpecnejsi a jen tak neexploduje jako benzin, ci nafta. To ze na zemi je x miliony aut na spalovaci pohon a nehod je taky x tisic a z toho kolik lidi zemre denne nepocitane, to nikoho ani tak nedesi. Tady mame par stovek tisic elektromobili a hned jak je jedna smrtelna nehoda tak je humbuk ze je to nebezpecne atd. Nebyt prukopniku jako je Musk, ktery nedelal jen teslu, tak mozna jeste dnes sedime v jeskyni a jime korinky a vyhonky.

+12/−4
12.9.2016 11:07

O66n60d38ř37e19j 66N64o18v55á85k 9707354409419

Nejde o bezpečnost, ale o pohodlí používání.

Takže dokud nebud výrazně vylepšena technologie,t ak je elektromobil pro 90 % lidí unás nepoužitelný a nepraktický.

Vždycky si vzpomenu na ten test AutoBilud, který simuloval jejich provoz v zimě ... po jedné (!) noci na zimním stadionu klesla kapacita akumulátorů na polovinu ... sice se rozjeli, ale že by topili, tak to asi až po hodině jízdy .... takže stačí atuo nechat 3 dny stát v zimě venku a už se s ím nerozjedete ...

0/0
12.9.2016 11:11

M23a54r69t56i72n 85B61a69r40t65e16k 5177481731883

A víte o tom, že Tesla Model S je nejprodávanější automobil v Norsku za rok 2015?

+2/−1
12.9.2016 11:16

O62n59d31ř25e31j 64N54o37v86á97k 9897314909339

Máte důkaz?

A druhá věc - jak to mají Norové s parkováním? Kolik z nich parkuje doma v garáži a kolik na ulici?

+2/0
12.9.2016 11:18

J10o70s28e66f 17Š64o17l21t36e12s 8254408960303

Co to s tím má co společného? Najděte si ty statistiky prodeje v Norsku sám. Vytahujete jen nevýhody a výhody pro vás neexistují. Ano, elektromobil není pro každého. Nikdo vám ho nenutí.

+2/0
12.9.2016 11:23

O71n31d12ř27e90j 29N92o36v48á19k 9187764689279

že mne tato odpověď - bez odkazů a důkazů a jen pouhé plácání - nepřekvapuje.

Ano, elektromobil není pro každého.

JENŽE

se blíží doba, kdy bude elektormobil KAŽDÉMU VNUCOVÁN .... bez ohledu na to, jak je nebezpečný, nepohodlný a nefunkční pro 90 % lidí žijících u nás ...

+2/−1
12.9.2016 11:26

J81o57s82e63f 70Š45o40l94t86e49s 8404188800503

Kým? Kdy? Proč? Máte pocit, že benzínová auta tu s námi už dlouho nebudou? Myslím, že se nemusíte bát. Elektromobily mají celosvětový tržní podíl cca 0,1 %. Byl bych být vámi v klidu. A co se týče nebezpečnosti, nepohodlnosti a nefunkčnosti, to nechte na těch lidech.

+1/0
12.9.2016 11:28

O33n29d10ř89e67j 34N64o65v95á71k 9407714409739

Daně, poplatky, ekoterorismus .... jednoduché .... už teď to funguje v centrech některých velkých měst ....

+1/−1
12.9.2016 11:30

J31o19s57e40f 95Š89o38l77t29e60s 8694608880763

Tam to funguje kvůli lokálnímu znečištění. A daněmi, poplatky a ekoterorismem vás nikdo k ničemu nedonutí. Jenom si holt nekoupíte čmoudící diesel. To je tedy hrůza. Ale chápu, vy jste prostě zatrvrzelý tradicionalista a jak to neřve a nečoudí, tak to nechcete.

0/0
12.9.2016 11:32

O43n61d86ř81e47j 51N12o29v19á28k 9197434619269

Ale samozřejmě, že donutí .. a hlavně nutí ... byla to odpověď na Vaše tvrzení, že mne nikdo nenutí si kupovat elektromobil, tak jsem Vám dal konkrétní příklady, že nutí ....

0/0
12.9.2016 11:35

J60o20s33e98f 14Š66o72l77t90e10s 8224908210553

Ale nenutí. Jednoduše si koupíte to, co bude levnější. Takže jednou třeba elektromobil. To není nucení. Nikdo vám nebere svobodnou volbu. Ale ty nežádoucí prostě zdraží.

0/0
12.9.2016 11:36

M10a48r30t16i44n 87M32a44i84k57s33n88a70r 3114983398302

Za terrorismus bych spise povazoval normalni automobily, ktere coudi 24/7/365 :) a celkove celej automobilismus vcetne elektroaut, kdyz vezmeme v potaz jak jezdi ridici jako prase.

0/−1
12.9.2016 12:01

J61a38n 22H26a18v37r70d55a 3326134642696

Na elektroauta se v Norsku neplatí daně, zatímco klasické automobily jsou zatíženy obrovskou daní. K tomu vláda poskytuje dotace na pořízení, mohou využívat speciální pruhy atd. atd.

To není tržní podíl, ale dotovaný.

+3/0
12.9.2016 12:01

L85u69d56v39í55k 29G70a97j13d98o72š92í26k 2345743744252

Neříkáte to celé.

1. V Norsku je to nejprodávanější automobil v segmentu luxusních vozů.

2. Norský právní i daňový systém elektromobily silně zvýhodňuje.

0/0
12.9.2016 14:41

M94a70r78e61k 78M59a61l98ý 1382908201580

Ostatně, třeba v takové Belgii je vidět, jak je o elektromobily (konkrétně Tesla) zájem, pokud nejsou dotované, ale mají stejné podmínky a daně a poplatky jako každé jiné auto :-)

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/zakaznici-tesly-cekaji-v-dansku-na-servis-az-3-mesice-i-kdyz-jsou-prodeje-u-dna/

V Dansku zrusili k 1.1.2016 danove zvyhodneni na elektromobily. V dobe danoveho zvyhodneni se prodavalo okolo 250 ks/kvartal. Po srovnani podminek to je cca 25 ks/kvartal.

0/0
13.9.2016 15:18

R59o21m83a67n 73H98o87r76k58ý 3257811381413

nechme masochisty, ať si užívají

0/0
12.9.2016 11:16

J27o62s64e28f 98Š82o61l95t40e37s 8424858180163

Zkoušel jste to někdy? Já měl v lednu půjčené BMW i3 na měsíc. To auto je naprosto skvělé. Ano, daleko (200 km) s ním dojedu obtížně (s prodlužovačem dojezdu to celkem šlo, ale musí se pak často tankovat benzín), ale na to, k čemu je určeno, postačuje naprosto skvěle. A hlavně se naprosto úžasně řídí.

0/0
12.9.2016 11:20

O19n93d40ř27e37j 59N48o52v86á88k 9357524359869

Pro ty, kteří mají dlouhé vedení - až s ním budete měsíc jezdit lednu pří mínus 15 a budete ho parkovat venku na ulici a necháte ho na té ulici třebas 3 ndy v kuse ... tak pak přijďte se podělit o své zkušenosti ...

Nikdo nemluví o létě .....

+1/0
12.9.2016 11:21

J96o65s79e88f 49Š30o61l95t96e79s 8384188580623

Četl jste ten můj příspěvek, nebo vás maminka upustila jako dítě na hlavičku? Píšu, že jsem ho měl půjčený v LEDNU. A samozřejmě venku stálo! Bydlím v bytovce! Nabíjel jsem normálně z prodlužovačky před bytovkou a nebo na rychlonabíječce ČEZu v Hradci. A jel jsem s ním, považte, na hory! A dojel jsem, neskutečný, co?

+5/0
12.9.2016 11:25

O28n83d51ř81e65j 91N77o81v27á96k 9537784919739

Výborně. Prodlužka před bytovkou. Bingo.

Už vidím, jak večer bude z paneláku viset 50-100 nabíječek z každého okna jedna ...

A ta bytovka určitě není klasický panelák ,,, předpokládám, že se jedná o takový ten malý činžáček , 3 - 4 patra, kde si můžete zajet až ke svému oknu .... takže opět atypická situace, že ...

Fascinuje mne, jak v diskusi každý svojí osobní - netypickou zkušenost - vydává za pravidlo ...

0/−1
12.9.2016 11:29

O75n74d92ř56e56j 73N97o73v56á52k 9457874549239

A máte pravdu, přehlédl jsem ten leden ... ale stejně tak jsem přehlédl, že jste neměl čistý elektromobil, ale ten hybrid ..... takže to bylo zase trochu něco jiného, že ....

+1/0
12.9.2016 11:31

J96a60n 87H29a10v85r34d13a 3476534862436

Taky píše, že se musí častěji tankovat.

0/0
12.9.2016 11:56

J19o25s48e81f 44Š69o37l86t30e31s 8854818600833

Nevydávám. Prostě poukazuji na to, že to lze. Ne pro všechny, ale pro velkou část obyvatelstva. A nebyl to hybrid. Byl to elektromobil s REXem, prodlužovačem dojezdu, který se u většiny osob zapne tak jednou měsíčně. Já jsem ho původně ani nechtěl, ale jiné na půjčení nebylo.

0/0
12.9.2016 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.