Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tesla upravila autopilota. Smrtelné nehody tu však budou pořád, řekl Musk

Americký výrobce elektrických vozů Tesla Motors aktualizuje svůj systém poloautomatického řízení, takzvaného autopilota. Aktualizace je upravena tak, že by zabránila smrtelné nehodě, jaká se udála v květnu, a bude k dispozici do jednoho až dvou týdnů. Oznámil to generální ředitel automobilky Elon Musk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D46a64v68i36d 31H45u16r85k55a 3740673821771

Není to tak dávno co jsem jel v Německu vlakem bez strojvedoucího (dokonce nebyl žádný personál). O prázdninách jsem se svezl metrem, které nikdo neřídil. Před pár lety to samé - ale v Číně. Napadlo někoho před lety (třeba si doplňte rok svého narození), že vlaky budou jezdit samy? A Tesla je jedna z prvních. V roce 2030 už asi nebude potřeba řidičák, pouze umět zadat na obrazovce cíl. Věřím i tomu, že až se přestanou na cestách motat řidiči, že automaty budou jezdit naprosto bez nehod.

+3/0
12.9.2016 18:49

M77a26r43t26i71n 39P36l41o89c46e17k 8181204752516

Doufám, že se téhle zhovadělosti nedočkám.....

+1/−1
12.9.2016 19:48

J74a94n 70D95l42o31u16h66ý 7834749370189

Aby neco mohlo jezdit bezpecne samo, musi k tomu byt pripravena infrastruktura. V pripade metra, vlaku to neni takovej problem. V pripade aut, se neudalo v podstate nic... Cili to bude jeste beh na hodne dlouhou trat. A pak tu mame zakony, ktere je potreba zmenit...

+2/0
13.9.2016 6:55

P28e75t70r 51M63i21c62h93a19l 2670484271852

No jo, počítač sledoval auto před sebou a ignoroval překážku, které se to auto vyhýbalo. Triviální věc, ale ne pro počítač. Twn začal brzdit víceméně v okamžiku, kdy odstavená dodávka tvořila větší cíl než před ním jedoucí auto.

+1/0
12.9.2016 18:20

T51o28m55á28š 61L27u21d68v64í20k 1600137714492

Až bude existovat software který rozpozná význam z obrázku dejte vědět. Stroj má dělat mnoho jednoduchých opakujících se činností. Člověk zas naopak málo složitých neopakujících se činností. Proto nejlepší systémy jsou poloautomatické. Člověk který si myslí že řídí hůř než autopilot by neměl řídit vůbec.

0/0
12.9.2016 16:36

J55o71s58e58f 50Š44o30l18t64e29s 8944528960563

Takové už existují. A jsou poměrně spolehlivé. Neuronové sítě už jsou velmi pokročilé.

0/0
12.9.2016 16:43

J80a42n 17D56l52o20u90h13ý 7594489320579

Neuronova sit je teorie. Tato teorie byla jiz hodnekrat aplikovana ( treba ms kinect) bohuzel ale stale na hardwaru nul a jednicek a to je stale neresitelny problem ( ve velkem meritku vyroby), ktery omezuje funkcnost ci rezim uceni dane neuronove site.

0/0
13.9.2016 6:58

M26a49r63t65i20n 47B91a71r17t32e59k 5197961821643

Možná vás to překvapí, ale ony tyhle stroje jsou dneska v mnoha případech úspěšnější než lidé.

0/0
12.9.2016 17:39

R43o62m36a32n 18P30o63l87á32č13e14k 5596619575

Jsem si úplně vybavil scénu z Darwinových cen. Tam to dopadlo jenom plenou v rozkroku manžela a rozbouranou zubařskou ordinací...;-D

Spíš by mě docela zajímal návod na Teslu prodávanou v EU. Včera jsem si četl návod k pračce a až jsem se nestačil divit co tam všechno je napsané jako upozornění...

Jestli to Tesla prezentuje jako autopilota, tak to asi není úplně v pořádku... A navíc pokud si to někdo představuje jako automaticky řízené metro, tak je něco špatně...

Samotné elektromobily jsou v plenkách a letí hlavně tam kde to vláda brutálně dotuje, viz zmíněné Norsko. V ostatních zemích je to spíš rarita a možná i trochu image. A čas ukáže jestli to je modní vlna a nebo rozumná náhrada.

Bohužel co si myslím, tak EU není připravená na masivní elektrifikaci... Už takhle je přenosová sít poměrně zranitelná...

0/−1
12.9.2016 15:58

J51o21s20e36f 92Š27o80l53t98e19s 8574598340493

Přenosová síť je na tohle připravená dobře. Naopak by elektromobily pomohly vyrovnávat síť, protože by byly samozřejmě zapojeny v režimu HDO.

0/0
12.9.2016 16:44

P57e81t97r 58B69á54č56a 8505336255235

Tak potom by bylo lepsi, kdyby tu nebyla zadna Tesla co?

Nebo minimalne nebyla dotovana vsudy pritomnyma ekofasounama.

+1/−1
12.9.2016 14:51

J37a61n 60H41a62v16r86d40a 3236644212486

Až mě jímá hrůza, jakým dokonalým způsobem se podařilo p. Maskovi obalamutit movité ECOzákazníky, kteří si kupují jeho produkt, aniž by přemýšleli nad podstatou tohoto byznysu.

Tesla přece nemůže konkurovat zavedeným automobilkám v produktu AUTOMOBIL. Kde se najednou vytratily ty dlouhé roky vývoje, zkušeností, schopnosti vyrábět masově a tudíž levně. A není přeci podstatné, zda je automobil poháněn elektřinou nebo spalovacím motorem. Mnohem podstatnější jsou technické jízdní vlastnosti, kvalita výrobku, jeho bezpečnost atd. atd. To přece nejde nahradit jen tak. I proto, ale nejen proto, bych se Muskových výrobků bál jako čert kříže.

+2/−6
12.9.2016 11:52

J64a83n 88P62a26ř74í58z94e24k 9396490147556

To jako myslíte, že se tam vyvíjí všechno od začátku?

+3/0
12.9.2016 12:28

L89i16b10o11r 86F93o23l64t65ý29n22e46k 2136695297204

Podle knihy, kterou jsem četl, toho vyvíjejí od nuly docela dost.

+1/0
12.9.2016 13:19

J83a45n 42P25a53ř14í70z67e86k 9176500647416

Ale pan Havrda píše o jízdních vlastnostech, kvalitě a bezpečnosti. To dělají úplně nový typ podvozku, dělají auto z nových a nevyzkoušených materiálů a vymýšlí nové airbagy?

A pokud jde o tu masovou výrobu a cenu. To nemá nic společného s tím, že je to TESLA. Když bude dost objednávek, tak z toho bude masová výroba a tím i nižší cena.

+2/0
12.9.2016 17:09

L47u30d90v57í59k 96G33a23j62d34o54š68í49k 2985633754262

Na druhou stranu se konstrukce elektromobilu od běžného auta se spalovacím motorem docela dost liší, takže řadu věcí vyvíjejií od nuly všichni výrobci.

+3/0
12.9.2016 14:29

J23a15n 38N84o39v92á16k 7885114858457

Je to úplně stejné jako mezi blbým mobilem a iphonem. Nástroj původně určený k telefonování se podařilo Jobsovi prosadit jako znak luxusu.

0/0
12.9.2016 15:01

M42a24r79t52i57n 33B28a97r31t88e52k 5717941961313

Už s tím původním systémem byla Tesla 2.5x bezpečnější než člověk. Za pár let to bude 100x

+5/0
12.9.2016 11:14

O21n87d55ř14e14j 16N91o69v92á45k 9357564179379

Není pravda.

0/−5
12.9.2016 11:15

T84o67m58á21š 87L79u48d53v11í20k 1250807644542

To může říct jen člověk který nikdy nepracoval v IT a bláhově si myslí že ten systém vymýšlí nejchytřejší lidé na světě. Bohužel to dělají stejní inteligenti jako Vy.

+1/−2
12.9.2016 12:39

M37a70r42t43i86n 18B81a27r42t96e80k 5397501531853

Můj inženýrský titul z informatiky a 6 let praxe by nesouhlasily ;-D

0/0
12.9.2016 17:40

L17u32d75v20í70k 45G30a93j60d16o26š81í66k 2865453874332

Jenže to není naprosto důležité, protože člověk-řidič si za své chyby nese taky odpovědnost a následky, takže pokud se chyba stane může to vyčítat nanejvýš sám sobě.

Přenesením odpovědnosti na stroj je chyba naprosto nepřijatelná, protože to už není chyba řidiče, ale někoho jiného, kdo se nehody a jejich následků vůbec neúčastní.

+1/0
12.9.2016 14:35

J50o46s42e32f 12Š90o68l98t54e66s 8354608400583

Statisticky to ovšem může být výhodné. I když stroj nebude neomylný, ale bude bourat třikrát méně, vyplatí se ho zavést a škody platit z obecného pojištění. Ubyde zraněných, mrtvých a sníží se i škody.

+1/0
12.9.2016 18:30

R39o93m66a92n 87P48o69l93á18č16e75k 5816369695

Pořád to platí, ale v "uzavřeném" prostoru... Třeba v metru díky kolejím to jinam jet nemůže, máte kolejové obvody, čidla a nevím co ještě a hlavně víte, že všechny vlaky na sebe budou reagovat.

0/0
12.9.2016 16:01

M35a24r40t96i19n 56B87a13r20t63e14k 5407171201263

Vývoj bude ještě chvíli trvat, ale stroj narozdíl od člověka nikdy neztratí pozornost, nebude ospalí, nebude mít slepé úhly, nebudou ho rušit děti na zadním sedadle a remcající manželka. Až budou automobily spolu komunikovat, tak bude vidět i za dva rohy.

+1/0
12.9.2016 17:43

P77e94t42r 29M57i86c86h98a92l 2560484621562

Jo, ale bude ignorovat stojící dodávku, kterou auta s řidičem objedou. ;-D

0/0
12.9.2016 18:22

M37a36r55t30i64n 97B72a39r36t37e51k 5827691351833

Nebude, až se to trochu vychytá. Když vezmu co je schopný za volantem udělat člověk, tak tohle je ještě sranda :)

+1/0
12.9.2016 18:36
Foto

V13i88e56t 41X59u77a40n 20N43g61u77y82e48n 1255475493696

ano odmitejte, stejne jako se odmitali spalovaci motory, jelikoz kun je bezpecnejsi a jen tak neexploduje jako benzin, ci nafta. To ze na zemi je x miliony aut na spalovaci pohon a nehod je taky x tisic a z toho kolik lidi zemre denne nepocitane, to nikoho ani tak nedesi. Tady mame par stovek tisic elektromobili a hned jak je jedna smrtelna nehoda tak je humbuk ze je to nebezpecne atd. Nebyt prukopniku jako je Musk, ktery nedelal jen teslu, tak mozna jeste dnes sedime v jeskyni a jime korinky a vyhonky.

+12/−4
12.9.2016 11:07

O93n41d74ř83e17j 82N75o18v46á85k 9507674909469

Nejde o bezpečnost, ale o pohodlí používání.

Takže dokud nebud výrazně vylepšena technologie,t ak je elektromobil pro 90 % lidí unás nepoužitelný a nepraktický.

Vždycky si vzpomenu na ten test AutoBilud, který simuloval jejich provoz v zimě ... po jedné (!) noci na zimním stadionu klesla kapacita akumulátorů na polovinu ... sice se rozjeli, ale že by topili, tak to asi až po hodině jízdy .... takže stačí atuo nechat 3 dny stát v zimě venku a už se s ím nerozjedete ...

0/0
12.9.2016 11:11

M87a60r13t95i13n 10B16a13r77t96e25k 5227681851253

A víte o tom, že Tesla Model S je nejprodávanější automobil v Norsku za rok 2015?

+2/−1
12.9.2016 11:16

O34n24d88ř86e80j 88N37o59v98á94k 9157794339229

Máte důkaz?

A druhá věc - jak to mají Norové s parkováním? Kolik z nich parkuje doma v garáži a kolik na ulici?

+2/0
12.9.2016 11:18

J91o88s52e51f 24Š88o32l44t28e43s 8494628890633

Co to s tím má co společného? Najděte si ty statistiky prodeje v Norsku sám. Vytahujete jen nevýhody a výhody pro vás neexistují. Ano, elektromobil není pro každého. Nikdo vám ho nenutí.

+2/0
12.9.2016 11:23

O77n68d94ř24e89j 91N22o70v61á79k 9207574609109

že mne tato odpověď - bez odkazů a důkazů a jen pouhé plácání - nepřekvapuje.

Ano, elektromobil není pro každého.

JENŽE

se blíží doba, kdy bude elektormobil KAŽDÉMU VNUCOVÁN .... bez ohledu na to, jak je nebezpečný, nepohodlný a nefunkční pro 90 % lidí žijících u nás ...

+2/−1
12.9.2016 11:26

J13o10s97e30f 82Š90o85l17t71e70s 8534958920893

Kým? Kdy? Proč? Máte pocit, že benzínová auta tu s námi už dlouho nebudou? Myslím, že se nemusíte bát. Elektromobily mají celosvětový tržní podíl cca 0,1 %. Byl bych být vámi v klidu. A co se týče nebezpečnosti, nepohodlnosti a nefunkčnosti, to nechte na těch lidech.

+1/0
12.9.2016 11:28

O95n54d47ř27e97j 73N81o40v10á89k 9887404989309

Daně, poplatky, ekoterorismus .... jednoduché .... už teď to funguje v centrech některých velkých měst ....

+1/−1
12.9.2016 11:30

J92o58s86e28f 72Š98o17l40t51e90s 8644798970393

Tam to funguje kvůli lokálnímu znečištění. A daněmi, poplatky a ekoterorismem vás nikdo k ničemu nedonutí. Jenom si holt nekoupíte čmoudící diesel. To je tedy hrůza. Ale chápu, vy jste prostě zatrvrzelý tradicionalista a jak to neřve a nečoudí, tak to nechcete.

0/0
12.9.2016 11:32

O85n67d70ř58e76j 19N28o47v98á95k 9207434759289

Ale samozřejmě, že donutí .. a hlavně nutí ... byla to odpověď na Vaše tvrzení, že mne nikdo nenutí si kupovat elektromobil, tak jsem Vám dal konkrétní příklady, že nutí ....

0/0
12.9.2016 11:35

J94o40s76e55f 29Š41o47l18t51e13s 8674288370873

Ale nenutí. Jednoduše si koupíte to, co bude levnější. Takže jednou třeba elektromobil. To není nucení. Nikdo vám nebere svobodnou volbu. Ale ty nežádoucí prostě zdraží.

0/0
12.9.2016 11:36

M96a22r55t59i89n 17M39a33i87k44s20n23a19r 3594663908772

Za terrorismus bych spise povazoval normalni automobily, ktere coudi 24/7/365 :) a celkove celej automobilismus vcetne elektroaut, kdyz vezmeme v potaz jak jezdi ridici jako prase.

0/−1
12.9.2016 12:01

J25a66n 90H57a80v40r19d90a 3846304452816

Na elektroauta se v Norsku neplatí daně, zatímco klasické automobily jsou zatíženy obrovskou daní. K tomu vláda poskytuje dotace na pořízení, mohou využívat speciální pruhy atd. atd.

To není tržní podíl, ale dotovaný.

+3/0
12.9.2016 12:01

L43u68d12v14í57k 32G29a91j58d60o95š37í94k 2495533274932

Neříkáte to celé.

1. V Norsku je to nejprodávanější automobil v segmentu luxusních vozů.

2. Norský právní i daňový systém elektromobily silně zvýhodňuje.

0/0
12.9.2016 14:41

M12a39r40e12k 17M20a71l80ý 1482268811450

Ostatně, třeba v takové Belgii je vidět, jak je o elektromobily (konkrétně Tesla) zájem, pokud nejsou dotované, ale mají stejné podmínky a daně a poplatky jako každé jiné auto :-)

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/zakaznici-tesly-cekaji-v-dansku-na-servis-az-3-mesice-i-kdyz-jsou-prodeje-u-dna/

V Dansku zrusili k 1.1.2016 danove zvyhodneni na elektromobily. V dobe danoveho zvyhodneni se prodavalo okolo 250 ks/kvartal. Po srovnani podminek to je cca 25 ks/kvartal.

0/0
13.9.2016 15:18

R67o14m85a92n 51H54o74r18k18ý 3607371471973

nechme masochisty, ať si užívají

0/0
12.9.2016 11:16

J28o64s69e62f 62Š41o85l91t95e82s 8894158780353

Zkoušel jste to někdy? Já měl v lednu půjčené BMW i3 na měsíc. To auto je naprosto skvělé. Ano, daleko (200 km) s ním dojedu obtížně (s prodlužovačem dojezdu to celkem šlo, ale musí se pak často tankovat benzín), ale na to, k čemu je určeno, postačuje naprosto skvěle. A hlavně se naprosto úžasně řídí.

0/0
12.9.2016 11:20

O58n39d32ř19e15j 46N56o89v56á19k 9447534939789

Pro ty, kteří mají dlouhé vedení - až s ním budete měsíc jezdit lednu pří mínus 15 a budete ho parkovat venku na ulici a necháte ho na té ulici třebas 3 ndy v kuse ... tak pak přijďte se podělit o své zkušenosti ...

Nikdo nemluví o létě .....

+1/0
12.9.2016 11:21

J18o84s51e11f 91Š13o87l55t11e28s 8854848940533

Četl jste ten můj příspěvek, nebo vás maminka upustila jako dítě na hlavičku? Píšu, že jsem ho měl půjčený v LEDNU. A samozřejmě venku stálo! Bydlím v bytovce! Nabíjel jsem normálně z prodlužovačky před bytovkou a nebo na rychlonabíječce ČEZu v Hradci. A jel jsem s ním, považte, na hory! A dojel jsem, neskutečný, co?

+5/0
12.9.2016 11:25

O70n31d95ř87e71j 28N25o77v85á50k 9327104519389

Výborně. Prodlužka před bytovkou. Bingo.

Už vidím, jak večer bude z paneláku viset 50-100 nabíječek z každého okna jedna ...

A ta bytovka určitě není klasický panelák ,,, předpokládám, že se jedná o takový ten malý činžáček , 3 - 4 patra, kde si můžete zajet až ke svému oknu .... takže opět atypická situace, že ...

Fascinuje mne, jak v diskusi každý svojí osobní - netypickou zkušenost - vydává za pravidlo ...

0/−1
12.9.2016 11:29

O17n60d28ř19e46j 17N82o21v40á88k 9227744479139

A máte pravdu, přehlédl jsem ten leden ... ale stejně tak jsem přehlédl, že jste neměl čistý elektromobil, ale ten hybrid ..... takže to bylo zase trochu něco jiného, že ....

+1/0
12.9.2016 11:31

J38a14n 33H30a51v12r28d34a 3236554802746

Taky píše, že se musí častěji tankovat.

0/0
12.9.2016 11:56

J62o40s98e10f 78Š90o60l59t47e50s 8104758470873

Nevydávám. Prostě poukazuji na to, že to lze. Ne pro všechny, ale pro velkou část obyvatelstva. A nebyl to hybrid. Byl to elektromobil s REXem, prodlužovačem dojezdu, který se u většiny osob zapne tak jednou měsíčně. Já jsem ho původně ani nechtěl, ale jiné na půjčení nebylo.

0/0
12.9.2016 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.