Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína dokončila nejvyšší most na světě. Tyčí se půl kilometru nad zemí

Čína se přiblížila dostavbě nejvyššího mostu na světě. Most v hornaté oblasti provincie Kuej-čou se tyčí 565 metrů nad zemí. Stavbu základní konstrukce mostu čínští inženýři dokončili o víkendu. Pro dopravu by měl být most otevřen koncem roku, napsal v pondělí britský deník The Guardian.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48a13r26t27i69n 22S89p14e66v80a48k 4923676324834

zvierata maju podchod :-)

+3/0
16.9.2016 9:57

V45í35t95ě28z41s68l95a75v 50K80l90o52z66í53k 3111909614177

Tohle se může tsát jen v Číně, v krásné přírodě tohle monstrum

+1/−11
16.9.2016 8:39

V17a56c10l67a24v 37V21a30v73r96a 3797934825507

OK nejvyšší a kde je ten nejdelší ???

0/0
15.9.2016 16:51

V61l70a36d21i51m12í24r 41K51ú37n 5745456780684

To nevím, ale nejdražší stavějí v Česku.

+5/0
17.9.2016 10:38

T32o60m65á89š 85K85o60t75í82k 9766203673176

Další odfláknutý domácí úkol. Na jedněch fotkách je most ústící na obou koncích do tunelů a pod ním je široká řeka, záliv nebo přehrada. Na jiných je most ústící na estakády a pod ním je uzoučká horská říčka. To je jako by v galerii o Žďákováku byl přimíchán Bechyňák s popiskem „náš nejdelší jednoobloukový most“.

+1/0
14.9.2016 6:08
Foto

Š21i93m97o95n 56K97o49k90o94š27k88a 1493596910744

Jsou tam v galerii 2 různé mosty !! Proč 8-o

+8/0
13.9.2016 13:28

M14i72r91e77k 58T51u96r22e41č88e17k 4963892850862

Nevidim tam cyklostezku a prechod pro zvířátka...

+3/−1
13.9.2016 9:33

J58a10r82o94m12i46r 52H40o28b47l38i77k 1375437755

Selský rozum říká, že pod mostem je zvířecích přechodů habakuk. Jen u nás se musí udělat přechod hned vedle dlouhé estakády, aby byly správně "zeleně" utraceny miliardy.

+2/0
14.9.2016 9:33

V50á36c92l84a70v 20K84o41n18í64č24e81k 1669163481105

bohužel, ale sledujeme v přímém přenosu, jak nás komunisté dohánějí a předhánějí. Je jich sposuta, mají to nejlepší vzdělání z těch nejlepších amerických a evropských univerzit a mají k dispozici nepředstavitelné peníze.

+11/−2
13.9.2016 9:06

M59i15r18e68k 87T65u63r88e38č60e42k 4723402300732

To protoze tam neřadi 'politicka koretnost' a nesmyslne bezpecnostni predpisy a narizeni, ktera vlastne zabila byznis a donutila korporace odejit z vyspelych zapadnich statu, kde uz se nedalo normalne podnikat.

0/0
13.9.2016 9:36

P69a78v64e48l 79M14a14t24o76u72š68e74k 5400877648854

Vezměte si například, kolik taková země ušetří jen tím, že tam nejsou (aspoň předpokládám) předvolební kampaně. Přitom v rámci jedné strany je tam pravděpodobně širší názorové spektrum než v rámci X stran v ČR.

+4/−3
13.9.2016 10:07

J33a79n 46P77o72s28p73í86š83i71l 7131564190768

Kde jste na to přišel? Ti co mají jiný názor, tak jsou popravováni v Číně. U nás se to našťěstí neděje. Ať žije demokracie !!!V

+2/0
13.9.2016 11:41

P21a11v87e89l 54M12a11t66o67u95š54e89k 5400947298904

Nesmíte věřit každý kravině, která se tu píše. Kdyby tam neexistovaly různé názory, tak by ta země zakrněla a rozhodně by nepostupovala a neměnila se tak, jak to posledních cca 30 let předvádí.

+4/−2
13.9.2016 12:48

J33i11ř72í 74E18i92s92c51h11m50a15n76n 7632188103576

"Nesmyslné bezpečnostní předpisy a nařízení..."

Ano a proto tam lidi umírají na rakovinu, jak na běžícím páse, ve městech se nedá dýchat, mají tam jedny z nejznečištěnějších oblastí na světě, kde dalších minimálně 100 nic neporoste.

Za takovým rozvojem se klidně do Číny přestěhujte. Já raději zůstanu v Evropě i se všemi těmi "nesmyslnými bezpečnostními předpisy".

+2/0
13.9.2016 13:11

P14a98v61e67l 85M49a43t62o83u65š21e49k 5330817878784

V Evropě lidi na rakovinu neumírají? Místo zevšeobecňování kusých a z kontextu vytržených agenturních zpráv se pokuste o trochu objektivní pohled. Abych se vám trochu zneklidnil spánek, můžete mrknout třeba na tyto odkazy: http://zahranicni.ihned.cz/amerika-usa/c1-60891140-nasa-mapa-kvalita-ovzdusi-evropa-cina-indie, http://www.ekobydleni.eu/zivotni-prostredi/cina-a-produkuje-na-osobu-stejne-znecisteni-ovzdusi-jako-evropa. Nepředpokládám, že by to bylo úplně objektivní (hlavně co se týče USA), ale patrně objektivnější než 99 % běžně publikovaných zpráv. Navíc od doby zveřejnění obou příspěvků Čína velmi silně pokročila ve využívání tzv. zelených energií.

+2/0
13.9.2016 13:33

P67a92v48e12l 82M44a67t27o17u45š88e13k 5950337128594

Já myslím, že matika a fyzika se učí všude plus mínus stejně. Pro takovou stavbu je často nejdůležitější selský rozum, představivost a zkušenosti, jenže takové věci se na žádné univerzitě naučit nedají.

+2/0
13.9.2016 10:03

J95i96ř85í 40D43o61n14ě82k 2665203896529

Ono to nebude tak horké viz. skleněný most.Velké oči a skutek utek.Ano mají na naše poměry finační jistotu,ale nemají prakticky žádné know how,co neokopírují to podělají protože na to nestačí.K čemu je ekonomika která je dotována a vyrábí z 65% plagiáty a nekvalitní zboží.

Když jí odejmeme subvence a donutíme vyrábět kvalitní zboží propadne se okamžitě tak 6-7 místo

0/0
13.9.2016 10:17

P81a53v28e29l 62M36a19t70o68u97š73e68k 5400437598504

Oni tam sice mají mostů a přehrad víc než v Evropě a Americe dohromady, ale nemají žádné hnow-how. Právě na takové nabubřelé představy o své nadřazenosti a jejich neschopnosti celý slavný Západ dojede, k čemuž už postupně dochází. Co víte o tom skleněném mostě? Akorát ty plky, které byly v našich médiích. Znáte přesný důvod, proč ho uzavřeli? I kdyby se na něm objevily vážné závady, tak pro srovnání: kolikrát byl od svého zprovoznění uzavřen (nebo spíše otevřen) Lochkovský tunel? Tady si lidi nevidí ani na vlastního pinďoura, ale hlavně že pořád někým pohrdají a někoho zesměšňují.

+7/0
13.9.2016 10:51

J59a39n 65N59o62v60á53k 7355944568447

zajeďte si do číny a podívejte se jak se tam žije. Tohle je tvrdý kapitalizmus kterému nemilosrdě vládou komouši. Většina číňanů co vystuduje v EU a nebo v USA tam také zůstane.

0/0
13.9.2016 14:20

P15a88v64e44l 71M53a25t45o62u26š69e50k 5690247418904

Byl jsem tam pouze třikrát.

+2/0
13.9.2016 14:28

J97a32n 26N10o10v11á62k 7325364548407

tak se tam odstěhujte :-P

0/−3
13.9.2016 15:05

P88a30v98e92l 33M15a90t14o80u13š62e12k 5250257968964

Síla vaší argumentace je nezlomná.

0/0
13.9.2016 15:21

J33a89n 87N94o45v30á69k 7555134788557

všichni Číňani se kterými jsem pracoval se tam vracet naplánují. A líbí se jim mnohem více tady v Evropě. To je pro mě dostatečný důkaz, že to tam za moc nestojí.

0/0
13.9.2016 16:09

M44a13r35t41i17n 27H23u36d24e63c33e46k 3453789199603

Hele lidi, vy co tu tak nadavate na ty ekologicke skody a bezohlednost a vse negativni. Uvedomte si, ze cinani tu stavbu nestaveli aby mela primat v nejake vysce. vzdyt je o nekolik desitek metru vyssi nez dalsi mosty. Vse ma svou funkci a postavit takovy most je sakra draha vec.

POkud jste docetli ten clanek tak jsme se dozvedeli, ze cesta byla zkracena z 5h+ na cca 2 hodiny a to je sakra slusne a hlavne i dlouhodobe daleko ekologictejsi. teda pokud pro vas krasa a ekologie neznamenaji kolovy aut v nekonecnych zatackach pres hory. V tom pripade pardon.

+4/0
13.9.2016 8:21

P86e44t30r 11V84o12n14d39r42a48c59e93k 7675601533890

Vít kolik by stál takový most v Čechách ?? Několik miliardářů by brutálně zbohatlo a splácely by to ještě naši vnuci - nehledě na fakt že by někdo vybíral mýtné do vlastní kapsy .........

+4/−1
13.9.2016 6:11

J53i58ř55í 10E54r71b54e84n 1113874826427

No hlavně v Čechách jsou poněkud jiné geomorfologické podmínky než v čínském středohoří.

0/0
13.9.2016 6:19

J98i53ř52í 25K35ř69í82ž 2207814766706

Haló redakce! Proč jsou na fotkách tři různé mosty? V popiskách se píše jen jedno jméno.

+2/0
13.9.2016 1:15

J42a98n 95P98e68t66r28u67s 2632195437911

No já jen doufám, že to skutečně zkracuje cestu desítkám tisíc aut a že to není stavěno čistě pro efekt. Je to ostatně věcí samotných Číňanů, jak si to pošéfují.

0/−2
13.9.2016 0:45

R85i32c18h15a25r89d 45T98o95m28e70č39e88k 7946435676971

Škoda že se Čína skoro vůbec neprezentuje v našich mediích. Taková železnice Peking - Lhasa, nebo nové nádraží či letiště v Pekingu to je prostě sci-fi. v Česku nevídané.

+13/−2
12.9.2016 23:35

M76a43r17t75i87n 23H11u58d71e84c27e81k 3303299339653

"Nove" letiste v Pekingu je dost spatne. Kdyz to porovnate s Shenzhenem ci Kunmingem tak me pochopite o cem mluvim. Na letisti jsu vsude jen eskalatory a to jeste vetsinou singlove, takze se akorat zbrzduje pruchodnost. minimum schodu. teda pokud nemluvite o tom novem letisti co se teprve stavio ci zacina stavet. Tak to pak pardon.

0/0
13.9.2016 8:24

K60a66r91e27l 63E67n29d46l76e74r 3233370650205

O té železnici běžel film na Prima Zoom. Moc pěkné. Doporučuji bojovníkům za návrat otrokářství do Tibetu.

+3/−1
13.9.2016 11:30

Ř73e33h59o68ř 85V74l36a25s97á19k 2174564521146

Ignorování soukromého vlastnictví a životního prostředí nepůjde věčně, ani v Číně ne. Jak lidem stoupá životní úroveň a nemusí řešit hladomory, začnou se dožadovat citlivé výstavby. Jako v Československu.

Tím neshazuji technickou práci, jen reagují na obdivovatele bezohledné výstavby.

+6/−7
12.9.2016 22:26

P27e27t74r 98N47o73v37ý 9371503508

Každý větší stavba je z určitého pohledu bezohledná.

+2/0
12.9.2016 22:31

P44e19t24r 69Č97e22r98n73ý 8910618218932

myslel jste pane třeba ,,Maršmeloun! u Anežského kláštera :-)

+3/0
12.9.2016 22:32

M31i61c42h58a38l 44T68o82m20i17n24s24k28ý 9591105247894

na cestě z provincie do druhé provincie přes tento most může být v jednom okamžiku třeba 2000 aut každým směrem. Ty auto by to měla o 2/3 dál. a velké převýšení. Když budeme počítat průměrnou spotřebu 8l/100km a rychost 100/km/h. Tak se každou hodinu spáli o 8litrů x 2000 x 2(= 2/3 cesty navíc) = 32tisíc litrů nafty/benzínu za hodinu.

Tj. přírodě to ušetří 8 milionů kubíků spálené nafty/benzínu za rok :-P

+10/−1
12.9.2016 23:02

M91i81c45h81a19l 34T75o60m65i26n84s20k42ý 9631895927334

omlouvám se, 8 milionů kubíku spálené nafty je to za 30 let.

Za rok je to 280 tisíc za rok (32tisíc *24 * 365)

0/0
12.9.2016 23:11

M94i22c65h87a44l 92T68o67m40i36n93s98k50ý 9481225847834

úspora 280 milionu litrů benzínu/nafty každý rok, je pro přírodu také pěkné.

+2/0
12.9.2016 23:17

M10a79r74t21i22n 37H65u96d72e27c82e72k 3763529339313

dal jsem plus idkyz do te vasi kalkulace nepocitate revyseni, zbytecne brzdeni kvuli bezohlednosti mistnich ridicu a pak nasledne akcelerace do kopce = dalsi zatez pro prostredi. Do tho vubec nepocitam tuny odpadku ktere se tam nevyhodi a pripadne havarie s prirodnim hazardem vylite nafty - benzinu - oleje. A verte mi nez se k nim hasici dostanou tak je to vse vsaknute jiz v pude. takze za me jaste +

0/0
13.9.2016 8:28

M94i64r86e57k 11G57a87j76e24r 5771966819600

Takhle to nefunguje. Vystavbou mostu zacina doba, kdy bude jezdit pres to udoli mnohem vice aut nez predtim a nakonec k zadne "celkove" uspore benzinu nedojde. Ale z chude oblasti se casem stane celkem bohata prave tim snadnejsim transportem lidi i materialu.

0/0
13.9.2016 3:31

K25a77r72e35l 58E63n20d28l22e81r 3843980900715

Dojde i k té úspoře - ono aut by jezdilo víc i bez toho mostu, jak stoupá životní úroveň. Jezdila by jinudy, ale jezdila.

0/0
13.9.2016 11:40

Ř74e84h94o63ř 82V69l77a55s83á35k 2364814521906

No a? Můj příspěvek se netýkal toho, zda je ona stavba užitečná nebo ne, ale právě toho, že dost dobře nelze stavět bez toho, aby se před veřejností obhájilo, že užitečná je.

Že ani čínský stát si do budoucna nebude moci dovolit ignorovat obavy občanů, ale bude přibývat byrokracie a přesvědčování veřejného mínění. Jako u nás.

0/0
20.9.2016 0:47

A97l96e44x 39G83r45e56g49o20r 9464272882239

Tahle filozofie je v Číně zakořeněná prakticky 6000 let. pochybuji, že se změní. Číňan se podřídí společnosti bez protestu. Vlastně vše co dělá je jen pro blaho státu a společnosti. Jeho ego a jeho vlastní potřeby jsou až na posledním místě v žebříčku jeho hodnot.

0/0
20.9.2016 10:22

J12u82l81i11u57s 20P84u23f90l28e24r 9234210829

Ta bezohlednost na D8 je ne ze strany přípravy a realizace stavby ale z ubohosti tajtrlíků, kteří nejsou schopni zmaturovat z matematiky.

0/0
12.9.2016 23:08

J68i93ř47í 97E76r21b28e29n 1243474546257

... a pak podřezávají mokré svahy a strááášně se diví, že se jim to hejbe...

0/0
13.9.2016 6:05

J54u24l35i74u57s 45P93u56f74l71e11r 9334770719

Příteli zavodněný sesuv se vždy sesune. Kdo maže ten jede. Jedena ze sanací sesuvu je ho odvodnit vrtem (horizontálním). Na D8 došlo k zavodnění. Kdyby jste měl maturitu z dopravnáích staveb na stavební průmyslovce, tak by Vás to tam nožná v r. 1974 naučili. Teď to asi už nehrozí. Je tu tolik vystudovaných stavařů, kteří to nechtějí pochopit.

0/0
13.9.2016 11:55

P66a77v16e77l 29M26a71t62o86u54š72e48k 5500767948824

Bezohledná je podle vás, předpokládám, právě a jen proto, že je v Číně. Ta propaganda opravdu funguje bezchybně!

0/0
13.9.2016 8:46

K67a43r56e42l 64E70n86d26l70e77r 3293640170965

Přesně. Zatímco Viaduc de Millau je špičkově ekologický, tak Pej-pchan-ťiang je strašně neekologický. Pozná se to podle jména.

+1/0
13.9.2016 11:35

Ř91e23h30o14ř 53V49l22a46s27á38k 2524904361796

Já o té stavbě nevím vůbec nic.

Jen jsem reagoval na obdivovatele bezohledné výstavby, kteří se mylně domnívají, že sem lze vrátit komunistické časy, kdy stát nakázal a nikdo se neodvážil ani pípnout.

0/0
20.9.2016 0:44

A11l19e94x 26G60r91e14g67o75r 9454162952899

Jaké soukromé vlastnictví máte na mysli? Pokud vím, pořád je veškerá půda majetkem státu a její uživatel je povinen na výzvu vlády tuto půdu prakticky ihned a bez náhrady vyklidit. Prostý Číňan tam nevlastní soukromě ani m2 pozemku..

Ani v Japonsku se tohle moc neřeší. Ekonomika nadevše.

0/0
20.9.2016 10:17

P89a16v51e96l 17Ř55a89p62e58k 7282456339545

Masový automobilismus zdevastoval další kus krajiny.

+4/−6
12.9.2016 22:23







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.