Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát snížil pumpařům emisní limit, vykázat mohou nově i CNG a elektřinu

Stlačený zemní plyn (CNG) prodejci benzinu a nafty dosud vnímali spíše jako konkurenci. Od pondělí je i pro ně žádanějším zbožím. Novela zákona zmírní limit emisí skleníkových plynů, do snížení navíc bude možné započítat i CNG a elektřinu. Změna zákona přitom výrazně pomůže i samotným plynařům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V13í12t 83K62o77u47b96a 6806510584518

Nelze to splnit, změníme metodiku výpočtu. Tomu říkám řešení problému.

+1/0
13.9.2016 17:23

B33o49ř98i61v96o61j 37K88u36b44í23č66e58k 2689540339451

Jak je to s LPG?

+1/−1
13.9.2016 9:18

M78a33r89t50i88n 77K11l84u88v10á70n59e30k 9312468513923

To by ma teda tiež zaujímalo...

0/0
13.9.2016 10:32

J33a12r44d98a 91S43o53k16o27l 1436578591261

Komedie ! Něco chceme snížit (dnes CO2 zítra něco jiného) tak to přesuneme z jedno resortu do druhého. Tak co jsme snížili ? Koza se nažere ale hlávka zelí zůstane stejná;-D

+1/0
13.9.2016 9:06

M98a24r16t39i62n 80K49l43u44v49á38n12e75k 9402908463433

Ale o tom je sociálno byrokratický štát. Je založený na presúvaní čohokoľvek medzi nesúhlasiacími subjektmi.

+1/0
13.9.2016 10:33

J20a21r31o59s76l21a79v 39P60e88l42d89a

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
13.9.2016 8:31

M71a78r85t78i58n 47K89l19u86v86á95n23e90k 9572718533613

Jojo. Jednoduchšie by bolo zas zaviesť daň z hlavy a neskrývať sa za rôzne frázy. A bolo by to asi i efektívnejšie.

0/0
13.9.2016 10:34

M57a32r42t83i67n 66K46a79r86á47s35e72k 9498893128638

No to by bylo trochu prolbematicke, rekl bych, ze dost lidi by melo problem platit cca 10 000 mesicne dan...

+1/0
13.9.2016 11:24

M64a84r12t47i91n 88K52l93u33v52á62n49e77k 9972288873463

tak ale by to bolo také transparentné. A tých 10 tisíc platí tak či tak. Len o tom nevie.

0/0
13.9.2016 11:52

M54a92r31t95i20n 83K40a60r15á19s56e86k 9558313128938

Deti, duchodci urcite ne, a spousta lidi plati min, a kompezujou to za ne ti, co plati vic...

0/0
13.9.2016 11:53

M74a97r67t28i58n 38K15l69u91v15á68n48e57k 9422418533133

Súhlasím. Ale odhadom by to mohlo byť tak 5 tisíc mesačne na hlavu.

0/0
13.9.2016 15:18

M75a39r15t70i12n 58K75a55r60á46s67e50k 9108573538938

No a zbytek rozpoctu ze zatahne z ceho? :-D

0/0
13.9.2016 17:00

T31o29m68á22š 27Č54e49r33n82ý 8487764523857

Hlavně zakažte prosím diesly. Jinde už se to děje. Lidé jsou hloupý, musí se jim to zakázat, jinak vždy budou kupovat tyto rakoviny! Přitom, je to drahé a náklady na provoz jsou o 50% větší než turboLPG, nechápu je. Nechci, aby nám ničili zdraví! Státe, zruš to!

+5/−9
13.9.2016 7:22

T57o39m79á50š 26K52u71c35h48a24ř 3607101778581

No pokud jste fanouškem státních regulací, pak ten seznam zákazů musí být delší:nafta, uhlí, benzín, kouření, alkohol, tučná jídla, cukr.. ;-)

+10/0
13.9.2016 7:30

V79á61c74l70a85v 10S35t39u87d91e29n29ý 1374611622835

sůl, myčky, ledničky, televize, mobily, nádobí, .....;-D;-D;-D;-D

+2/0
13.9.2016 8:48

J54a29r94o14s44l92a94v 24P61e42l91d93a

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
13.9.2016 8:15

J52a70n 88B60u52r82i62a33n 2563189884600

Jenomže dnešní benzínová turbíčka jsou úplně stejný jako ty diesely - taky už produkují prachové částice. Ale to jaksi nevadí, že?

+3/−1
13.9.2016 8:23

V66á37c11l27a87v 41S97t51u40d43e79n66ý 1144621952465

Souhlasím. Lidé jsou hloupí. Hlavně "ekoteroristé" prosazující auta na elektrickou energii. Ale abych pouze nemlel nesmysly jako někteří zde. Přeci i jimi spotřebovaná energie musí být nějak vyrobena a to bez emisí nejde nikdy, třebaže se podle výrobního zdroje energie budou lišit. V naprosté většině zemí toto není řešeno, ale existují i země, kde to řeší. Např. Singapur. Pro zaplacení daně provádějí přepočet na CO2. Např. podle standardů R101 vydaných Ekonomickou komisí pro Evropu při OSN (UNECE) u Tesla Model S je spotřeba asi 444 watthodin na kilometr. A toto číslo odpovídá emisím 222 g CO2/km. A srovnejte si to s emisemi např. Škody Octavia diesel, která má dle obsahu motoru emise od 99 g CO2/km (CNG např. 94 - obrovsky ekologičtější než diesel). A co ekologie u výroby EE z fotovoltaických elektráren?

+1/0
13.9.2016 8:48

T68o79m27á24š 20K74r86e14j38č95í 1715291720121

Jo, ale musí vám na 100% fungovat katalyzátor, jinak si u dieselu nechte o 99 g CO2/km jen zdát. A jelikož jsou katalyzátory u starších aut funkční jen z části nebo vůbec, dostanete se v reálu na zcela jiné hodnoty. Nehledě na to, že zvlášť u dieselů zdaleka nejde jen o CO2. Vypouštějí toho daleko víc.

+1/0
13.9.2016 8:54

V27á26c28l76a26v 12M94a52l83ý 3274628344899

Ta Oktávie, to jsou emise s upraveným softwarem nebo bez? ;-D

0/−1
13.9.2016 9:21

M89a73r51t91i71n 64K47a22r81á31s83e31k 9708653818548

No tak spotreba 444wh na km (44kWh na km) je u tesly uplne mimo, realna je cca polovicni, taj pri tom prpocetu jsi na 111g CO2. Do toho tesla je vetsi auto (porschoe panamera ktere je odbodne te tesla rozhodne nema 99g CO2 na kilometr.

Navic realne spotreba octavie bude o neco vyssi ne papirova (zatimco tech 22 kWh u tesly je realita), takze jsi na stejnych emisich CO2 u tesly a Octavie. Do toho je treba zohlednit fakt, ze porovnavas neporovnatelne - emise pro tu Octavii mas spocitane az na urovni spaleni nafty v motoru, ale tu naftu je treba napred vyrobit (u elektriny precei pocitas emise z jejich vyroby) a na vyrobu a distribuci je se spali skoro tolik, co vyjde auto z vyfuku.

Takze razem ma ta mala Octavie dvojnasobne emise oproti mnohem vetsi Tesle.

Pak je treba zohlednit predevsim fakt, ze spalovaci auto totalni nici ovzdusi ve mestech (hlavni zdroj znecisteni), zatimco EV ma obvdusi minimalni dopad.

0/0
13.9.2016 11:20
Foto

J84i23ř81í 33D62o26l76e71ž60a78l 5772836437892

;-€ Pan Černý si asi ráno nevzal tabletky, které mu předepsal psycholog.

Kdyby je pravidelně užíval, nemusel by mít pocit, že ON je ten, kdo může stát vyzývat k rušení čehokoli.!!

0/0
13.9.2016 11:19

R37o50m68a81n 25H49o89r82k88ý 3977871791563

Mě baví, že se všude protlačuje CNG, který je dražší a dražší je i zařízení. Čerpacích stanic pro CNG je jak šafránu. O LPG, který má vše naopak, se nemluví. Tak si soudruzi melte co chcete, já si jedu za pár stovek natankovat plnou LPG. Čau.

+16/−1
13.9.2016 6:39

J59a45n 32J40í88c22h29a 8310110848621

A pritom oboji je neobnovitelny zdroj...stejne jako ropa

+3/0
13.9.2016 6:48

R39o21m94a67n 57H81o37r96k53ý 3107161441403

A stejně jako většina elektřiny, když chcete.

+2/0
13.9.2016 6:52

L86i75b83o65r 15V65a31n87ě39k 3853879584

|Spalováním se obnovuje obsah CO2, který tu původně byl.

A je užitečný pro rostliny...

+2/−1
13.9.2016 7:09

T41o57m76á97š 80Č60e26r54n11ý 8337424213927

já si jedu taky natankovat plnou za 400,-

Cože, já na to najedu 600 kilometrů? Dobrý! ��

+3/−1
13.9.2016 7:17

M38i88r90e53k 48T68u83r61e65č35e32k 4903402900242

Moje slapaci kolo je taky vyborne na spotrebu. Jen nema dobre jizdni vlastnosti na dalnici...

+1/0
13.9.2016 7:27

T96o13m96á63š 28K68r76e31j21č52í 1525751720321

Provoz na CNG je levnější než na LPG a to o dost. Navíc LPG je pouze odpad z ropy, tudíž to závislost na ropě neřeší. Auta na CNG jsou sice o něco dražší, ale dají se koupit v různých akcích a pak to vyjde prakticky stejně jako na benzín. Pokud někdo jezdí hodně a ne jen pár kiláků do práce a v pátek na chatu, pak se auto na CNG jednoznačně vyplatí.

+2/−1
13.9.2016 8:48

R47o58m86a91n 22H65o95r47k35ý 3737601641673

Já pod svoji prdel nádrž CNG nechci.

0/0
13.9.2016 9:04

T10o65m61á10š 76K62r62e36j41č56í 1215101490851

No, když vám pod ní nevadí nádrž s LPG.;-)

+1/0
13.9.2016 9:20

M23i28c30h10a20l 95H69r53u68b35o52š 4150267632425

Je roudiel, ked je pod tebou natlakovana nadrz na 25bar alebo 250bar...

+1/0
13.9.2016 15:32

F45r96a96n65t68i10š68e58k 25P20l29á60š32e97k 1719732727907

Slyšel jste někdy o parametrech nádrží na CNG a vůbec celé soustavy v autech v porovnaní s LPG? Studujte a pak mudrujte....

0/0
13.9.2016 12:39

P64e85t50r 65K30u90b38i24š94t49a 7979678415641

Protože LPG je z hlediska ekologie skoro stejná sr**ka, jako benzín.

+1/0
13.9.2016 10:58

Z65d70e72n55ě52k 51S34t74r92n67a97d 1125470326959

Jak mohou pumpaři ovlivnit, jaké pohonné hmoty si u nich zákazníci nakoupí? Spěje to snad k systému, kdy od listopadu na pumpách nekoupíte benzín, ale jen biosrač.y, protože daný pumpař už vyčerpal svůj roční příděl?

+4/0
13.9.2016 6:20

R62a13d49e11k 48P95a72s13t30o12r 3566675106673

Tomu se říká přenesená odpovědnost. To máte jako s DPH v tomhle banánistánu. Nejlepší je že chudák pumpař vlastně ani nevím kolik procent ethanolu prodává v naftě a N95. Ono se to může dost lišit podle sezony a rafinerie.

+1/0
13.9.2016 6:23

R13a92d54e47k 72P17a80s72t96o79r 3156915626473

Takhle to vypadá když CNG lobby tlačí na pilu. Nevadí že statisíce aut mají LPG a zdaleka všechno to nejsou vraky co za pár let vymizí. Navíc z mojí zkušenosti auta která LPG mají a jsou rodinná bývají často v lepším stavu než 5 let staré auto papírově plnící nějaké Euro 4.

+8/0
13.9.2016 6:17

P28a69v66e86l 88T23r55u52k34s64a 3213627182123

A LPG by jste chtel zvyhodnovat (jeste vic) jak? Pokud se nepletu, tak spotrebni dan tam je nekde kolem 2 Kc/l, u benzinu je skoro 13 Kc/l.

0/0
13.9.2016 8:45

K71a86r49e58l 78K37u30b59i26š 7380501523908

A co LPG, už se oněm moc nemluví. Promě jako průměrného čecha idelní, jen bych čekal od státu větší podporu a ne strašit šrotovným. Ve voze (Golf IV r.v. 1998)to bude 20let co jezdím na LPG a dofám, že několik let ještě jezdit budu. Jen se budu muset smířit stím, že do center měst se můj vůz diky stáří nedostane.

+7/0
13.9.2016 6:05

J69i50ř12í 82Z78ý38k84a 9249163561140

proč by se nedostal? Katalyzátor to má, ne? Nějakou tu euronormu to také plní ... i v Německu byste měl zelenou resp. nově modrou ekoplaketu. Pokud byste měl TDI, tak máte smůlu i s nejnovějším Golfem

+1/0
13.9.2016 6:12

T42o45m56á50š 83Č51e75r84n67ý 8327934683587

TDI je zlo. Smrad fuj!

+2/−1
13.9.2016 7:19

V54á75c33l95a74v 77S96t46u85d39e75n23ý 1494491142165

Zkuste se někdy podívat na emise CO2, třeba u obyčejné Octavie. TSI motor je má vyšší než TDI.

+1/0
13.9.2016 8:52

M13a69r36t40i98n 73K36a60r44á90s93e44k 9808923458938

A cemu vadi CO2?

0/0
13.9.2016 11:03

T26o15m18á10š 41Č48e37r76n79ý 8897924943527

Já mám fungl nové TSI turboLPG, je to boží!

Diesla bych si NIKDY nekoupil. Z výfuku jde rakovina!

+1/−1
13.9.2016 7:25
Foto

M44a80r81i48á54n 68K58y67r17a24l 1625804884244

Zajímavé. Ony existují kamióny na benzín? Traktory? Pracovní stroje? A co ty obrovské kontejnerové lodě brázdící moře? A co ty dodávky, které mnohdy drží v kupě jen nějakým zázrakem?

Jedna vlaštovka jaro nedělá a jeden nekoupený diesel nic nezmění Když už tak to vzít z gruntu.

+2/0
13.9.2016 8:38
Foto

J80i42ř13í 29D80o31l74e81ž11a22l 5362356237762

Ano, souhlasím s vámi. Z výfuku jde "rakovina". Ale i z toho vašeho božího TSI TurboLPG.

Tedy pokud ho právě nevezete na odtahovce do servisu. 8-o

0/0
13.9.2016 11:26

T40o87m64á92š 53K22u89c32h44a75ř 3727781818221

Jakou můžete mít větší podporu, než že neplatíte daň z phm? ;-D Nebo chcete raději příspěvek na montáž, ale nasazení daně? ;-)

Já ještě jezdit na LPG (jsem rád, že už ne), tak ani nedutám a jsem vděčný za každý rok, co je nenapadne tam tu daň narazit. :-)

0/0
13.9.2016 7:27

M37i89c36h67a38l 28H56r55u14b18o90š 4820257182665

Mozem sa opytat, preco rad, ze uz nie na LPG?

0/0
13.9.2016 15:36

M15a18r66e14k 65J23a94n33e40č46k22a 1507126593891

Protože to povídal soused a nebo si pořídil něco s fušersky provedenou a nebo nejlevnější LPG nástavbou a nebo to nechal namontovat do nevhodného motoru, což je u novějších motorů, čím dál větší problém, který se nemusí projevit hned. Pak je tady druhá skupina, která má panickou hrůzu z toho, že jim to bouchne pod zadkem. Osobně jezdíme v rodině s vozy na LPG dobrých 11 let a nikdo z nás by neměnil.

0/0
14.9.2016 0:35

L91a89d94i17s52l81a64v 80H31a14š84k57a 4713556351480

Pumpaři můžou za globální oteplování?

+1/0
13.9.2016 5:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.