Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát snížil pumpařům emisní limit, vykázat mohou nově i CNG a elektřinu

Stlačený zemní plyn (CNG) prodejci benzinu a nafty dosud vnímali spíše jako konkurenci. Od pondělí je i pro ně žádanějším zbožím. Novela zákona zmírní limit emisí skleníkových plynů, do snížení navíc bude možné započítat i CNG a elektřinu. Změna zákona přitom výrazně pomůže i samotným plynařům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V55í46t 27K57o72u95b50a 6626250594188

Nelze to splnit, změníme metodiku výpočtu. Tomu říkám řešení problému.

+1/0
13.9.2016 17:23

B24o38ř93i97v57o33j 58K43u35b39í81č71e33k 2759440239841

Jak je to s LPG?

+1/−1
13.9.2016 9:18

M11a10r57t10i58n 17K27l38u89v86á64n81e64k 9612718313543

To by ma teda tiež zaujímalo...

0/0
13.9.2016 10:32

J84a50r13d47a 34S39o91k22o74l 1986738741931

Komedie ! Něco chceme snížit (dnes CO2 zítra něco jiného) tak to přesuneme z jedno resortu do druhého. Tak co jsme snížili ? Koza se nažere ale hlávka zelí zůstane stejná;-D

+1/0
13.9.2016 9:06

M81a37r81t65i60n 25K11l18u64v31á76n68e67k 9452938603703

Ale o tom je sociálno byrokratický štát. Je založený na presúvaní čohokoľvek medzi nesúhlasiacími subjektmi.

+1/0
13.9.2016 10:33

J77a19r49o77s89l93a20v 46P75e69l65d87a

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
13.9.2016 8:31

M82a18r52t63i94n 15K36l10u97v10á56n29e46k 9302298353773

Jojo. Jednoduchšie by bolo zas zaviesť daň z hlavy a neskrývať sa za rôzne frázy. A bolo by to asi i efektívnejšie.

0/0
13.9.2016 10:34

M66a93r96t60i14n 30K63a34r25á90s43e70k 9288833548458

No to by bylo trochu prolbematicke, rekl bych, ze dost lidi by melo problem platit cca 10 000 mesicne dan...

+1/0
13.9.2016 11:24

M29a80r22t33i15n 71K39l66u60v71á76n62e29k 9412698733833

tak ale by to bolo také transparentné. A tých 10 tisíc platí tak či tak. Len o tom nevie.

0/0
13.9.2016 11:52

M68a19r75t67i36n 78K86a88r39á79s23e92k 9388793258118

Deti, duchodci urcite ne, a spousta lidi plati min, a kompezujou to za ne ti, co plati vic...

0/0
13.9.2016 11:53

M83a26r48t16i12n 71K93l63u40v10á42n52e11k 9142828313683

Súhlasím. Ale odhadom by to mohlo byť tak 5 tisíc mesačne na hlavu.

0/0
13.9.2016 15:18

M86a58r74t78i76n 92K12a35r44á75s90e25k 9728323908618

No a zbytek rozpoctu ze zatahne z ceho? :-D

0/0
13.9.2016 17:00

T61o45m24á30š 66Č81e96r25n21ý 8377364453437

Hlavně zakažte prosím diesly. Jinde už se to děje. Lidé jsou hloupý, musí se jim to zakázat, jinak vždy budou kupovat tyto rakoviny! Přitom, je to drahé a náklady na provoz jsou o 50% větší než turboLPG, nechápu je. Nechci, aby nám ničili zdraví! Státe, zruš to!

+5/−9
13.9.2016 7:22

T87o34m95á91š 34K51u30c50h31a16ř 3337451808661

No pokud jste fanouškem státních regulací, pak ten seznam zákazů musí být delší:nafta, uhlí, benzín, kouření, alkohol, tučná jídla, cukr.. ;-)

+10/0
13.9.2016 7:30

V95á12c47l67a77v 50S90t49u68d68e11n12ý 1144611582665

sůl, myčky, ledničky, televize, mobily, nádobí, .....;-D;-D;-D;-D

+2/0
13.9.2016 8:48

J65a66r90o56s50l94a33v 48P79e70l20d39a

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
13.9.2016 8:15

J38a89n 84B84u25r11i23a73n 2683579934520

Jenomže dnešní benzínová turbíčka jsou úplně stejný jako ty diesely - taky už produkují prachové částice. Ale to jaksi nevadí, že?

+3/−1
13.9.2016 8:23

V48á65c37l90a32v 47S67t91u64d65e66n78ý 1894201542175

Souhlasím. Lidé jsou hloupí. Hlavně "ekoteroristé" prosazující auta na elektrickou energii. Ale abych pouze nemlel nesmysly jako někteří zde. Přeci i jimi spotřebovaná energie musí být nějak vyrobena a to bez emisí nejde nikdy, třebaže se podle výrobního zdroje energie budou lišit. V naprosté většině zemí toto není řešeno, ale existují i země, kde to řeší. Např. Singapur. Pro zaplacení daně provádějí přepočet na CO2. Např. podle standardů R101 vydaných Ekonomickou komisí pro Evropu při OSN (UNECE) u Tesla Model S je spotřeba asi 444 watthodin na kilometr. A toto číslo odpovídá emisím 222 g CO2/km. A srovnejte si to s emisemi např. Škody Octavia diesel, která má dle obsahu motoru emise od 99 g CO2/km (CNG např. 94 - obrovsky ekologičtější než diesel). A co ekologie u výroby EE z fotovoltaických elektráren?

+1/0
13.9.2016 8:48

T24o28m96á79š 80K19r39e78j26č26í 1885601450921

Jo, ale musí vám na 100% fungovat katalyzátor, jinak si u dieselu nechte o 99 g CO2/km jen zdát. A jelikož jsou katalyzátory u starších aut funkční jen z části nebo vůbec, dostanete se v reálu na zcela jiné hodnoty. Nehledě na to, že zvlášť u dieselů zdaleka nejde jen o CO2. Vypouštějí toho daleko víc.

+1/0
13.9.2016 8:54

V80á18c71l48a18v 84M66a42l25ý 3424128284749

Ta Oktávie, to jsou emise s upraveným softwarem nebo bez? ;-D

0/−1
13.9.2016 9:21

M72a32r15t93i14n 56K15a59r49á60s24e70k 9388363588748

No tak spotreba 444wh na km (44kWh na km) je u tesly uplne mimo, realna je cca polovicni, taj pri tom prpocetu jsi na 111g CO2. Do toho tesla je vetsi auto (porschoe panamera ktere je odbodne te tesla rozhodne nema 99g CO2 na kilometr.

Navic realne spotreba octavie bude o neco vyssi ne papirova (zatimco tech 22 kWh u tesly je realita), takze jsi na stejnych emisich CO2 u tesly a Octavie. Do toho je treba zohlednit fakt, ze porovnavas neporovnatelne - emise pro tu Octavii mas spocitane az na urovni spaleni nafty v motoru, ale tu naftu je treba napred vyrobit (u elektriny precei pocitas emise z jejich vyroby) a na vyrobu a distribuci je se spali skoro tolik, co vyjde auto z vyfuku.

Takze razem ma ta mala Octavie dvojnasobne emise oproti mnohem vetsi Tesle.

Pak je treba zohlednit predevsim fakt, ze spalovaci auto totalni nici ovzdusi ve mestech (hlavni zdroj znecisteni), zatimco EV ma obvdusi minimalni dopad.

0/0
13.9.2016 11:20
Foto

J15i57ř17í 55D70o84l58e16ž51a12l 5682496807132

;-€ Pan Černý si asi ráno nevzal tabletky, které mu předepsal psycholog.

Kdyby je pravidelně užíval, nemusel by mít pocit, že ON je ten, kdo může stát vyzývat k rušení čehokoli.!!

0/0
13.9.2016 11:19

R63o76m62a44n 65H55o20r31k83ý 3147391431403

Mě baví, že se všude protlačuje CNG, který je dražší a dražší je i zařízení. Čerpacích stanic pro CNG je jak šafránu. O LPG, který má vše naopak, se nemluví. Tak si soudruzi melte co chcete, já si jedu za pár stovek natankovat plnou LPG. Čau.

+16/−1
13.9.2016 6:39

J56a57n 76J78í58c18h67a 8200830948711

A pritom oboji je neobnovitelny zdroj...stejne jako ropa

+3/0
13.9.2016 6:48

R13o86m72a98n 52H12o86r65k77ý 3467961461183

A stejně jako většina elektřiny, když chcete.

+2/0
13.9.2016 6:52

L93i69b12o63r 83V73a13n26ě37k 3543129574

|Spalováním se obnovuje obsah CO2, který tu původně byl.

A je užitečný pro rostliny...

+2/−1
13.9.2016 7:09

T73o32m20á41š 23Č91e78r81n89ý 8407774823207

já si jedu taky natankovat plnou za 400,-

Cože, já na to najedu 600 kilometrů? Dobrý! ��

+3/−1
13.9.2016 7:17

M78i81r26e73k 64T92u59r20e68č84e87k 4153132350202

Moje slapaci kolo je taky vyborne na spotrebu. Jen nema dobre jizdni vlastnosti na dalnici...

+1/0
13.9.2016 7:27

T91o55m74á42š 70K50r77e78j76č33í 1645541270641

Provoz na CNG je levnější než na LPG a to o dost. Navíc LPG je pouze odpad z ropy, tudíž to závislost na ropě neřeší. Auta na CNG jsou sice o něco dražší, ale dají se koupit v různých akcích a pak to vyjde prakticky stejně jako na benzín. Pokud někdo jezdí hodně a ne jen pár kiláků do práce a v pátek na chatu, pak se auto na CNG jednoznačně vyplatí.

+2/−1
13.9.2016 8:48

R27o62m90a29n 53H14o90r85k51ý 3727611521473

Já pod svoji prdel nádrž CNG nechci.

0/0
13.9.2016 9:04

T15o47m31á36š 19K65r67e88j44č65í 1455221680101

No, když vám pod ní nevadí nádrž s LPG.;-)

+1/0
13.9.2016 9:20

M13i49c49h98a47l 41H54r50u32b96o84š 4590317282155

Je roudiel, ked je pod tebou natlakovana nadrz na 25bar alebo 250bar...

+1/0
13.9.2016 15:32

F13r12a80n27t13i72š40e55k 95P55l87á59š75e82k 1959542177837

Slyšel jste někdy o parametrech nádrží na CNG a vůbec celé soustavy v autech v porovnaní s LPG? Studujte a pak mudrujte....

0/0
13.9.2016 12:39

P13e87t46r 11K72u23b21i91š63t24a 7339518595441

Protože LPG je z hlediska ekologie skoro stejná sr**ka, jako benzín.

+1/0
13.9.2016 10:58

Z49d82e40n62ě64k 93S65t37r71n92a52d 1535590816789

Jak mohou pumpaři ovlivnit, jaké pohonné hmoty si u nich zákazníci nakoupí? Spěje to snad k systému, kdy od listopadu na pumpách nekoupíte benzín, ale jen biosrač.y, protože daný pumpař už vyčerpal svůj roční příděl?

+4/0
13.9.2016 6:20

R67a35d51e76k 75P27a40s68t11o39r 3666165216183

Tomu se říká přenesená odpovědnost. To máte jako s DPH v tomhle banánistánu. Nejlepší je že chudák pumpař vlastně ani nevím kolik procent ethanolu prodává v naftě a N95. Ono se to může dost lišit podle sezony a rafinerie.

+1/0
13.9.2016 6:23

R25a31d54e95k 52P19a91s51t43o89r 3236285756253

Takhle to vypadá když CNG lobby tlačí na pilu. Nevadí že statisíce aut mají LPG a zdaleka všechno to nejsou vraky co za pár let vymizí. Navíc z mojí zkušenosti auta která LPG mají a jsou rodinná bývají často v lepším stavu než 5 let staré auto papírově plnící nějaké Euro 4.

+8/0
13.9.2016 6:17

P52a57v28e62l 38T22r94u88k81s73a 3823277192243

A LPG by jste chtel zvyhodnovat (jeste vic) jak? Pokud se nepletu, tak spotrebni dan tam je nekde kolem 2 Kc/l, u benzinu je skoro 13 Kc/l.

0/0
13.9.2016 8:45

K38a33r96e86l 53K29u55b71i97š 7570171713868

A co LPG, už se oněm moc nemluví. Promě jako průměrného čecha idelní, jen bych čekal od státu větší podporu a ne strašit šrotovným. Ve voze (Golf IV r.v. 1998)to bude 20let co jezdím na LPG a dofám, že několik let ještě jezdit budu. Jen se budu muset smířit stím, že do center měst se můj vůz diky stáří nedostane.

+7/0
13.9.2016 6:05

J25i91ř60í 62Z56ý51k24a 9269523211130

proč by se nedostal? Katalyzátor to má, ne? Nějakou tu euronormu to také plní ... i v Německu byste měl zelenou resp. nově modrou ekoplaketu. Pokud byste měl TDI, tak máte smůlu i s nejnovějším Golfem

+1/0
13.9.2016 6:12

T76o98m22á36š 48Č80e22r34n10ý 8767234203917

TDI je zlo. Smrad fuj!

+2/−1
13.9.2016 7:19

V36á73c55l69a79v 59S69t55u66d34e79n96ý 1304201362755

Zkuste se někdy podívat na emise CO2, třeba u obyčejné Octavie. TSI motor je má vyšší než TDI.

+1/0
13.9.2016 8:52

M94a97r84t21i93n 19K54a16r29á32s26e45k 9818703198128

A cemu vadi CO2?

0/0
13.9.2016 11:03

T80o68m36á82š 94Č53e45r92n50ý 8577204733427

Já mám fungl nové TSI turboLPG, je to boží!

Diesla bych si NIKDY nekoupil. Z výfuku jde rakovina!

+1/−1
13.9.2016 7:25
Foto

M39a28r69i84á58n 15K78y37r97a97l 1265294494504

Zajímavé. Ony existují kamióny na benzín? Traktory? Pracovní stroje? A co ty obrovské kontejnerové lodě brázdící moře? A co ty dodávky, které mnohdy drží v kupě jen nějakým zázrakem?

Jedna vlaštovka jaro nedělá a jeden nekoupený diesel nic nezmění Když už tak to vzít z gruntu.

+2/0
13.9.2016 8:38
Foto

J56i42ř33í 73D95o24l76e25ž61a82l 5522806507612

Ano, souhlasím s vámi. Z výfuku jde "rakovina". Ale i z toho vašeho božího TSI TurboLPG.

Tedy pokud ho právě nevezete na odtahovce do servisu. 8-o

0/0
13.9.2016 11:26

T91o70m46á98š 80K73u88c14h56a59ř 3327641408741

Jakou můžete mít větší podporu, než že neplatíte daň z phm? ;-D Nebo chcete raději příspěvek na montáž, ale nasazení daně? ;-)

Já ještě jezdit na LPG (jsem rád, že už ne), tak ani nedutám a jsem vděčný za každý rok, co je nenapadne tam tu daň narazit. :-)

0/0
13.9.2016 7:27

M82i70c20h63a55l 13H87r59u27b82o23š 4580657232655

Mozem sa opytat, preco rad, ze uz nie na LPG?

0/0
13.9.2016 15:36

M85a42r77e64k 26J44a37n60e27č48k74a 1607516853721

Protože to povídal soused a nebo si pořídil něco s fušersky provedenou a nebo nejlevnější LPG nástavbou a nebo to nechal namontovat do nevhodného motoru, což je u novějších motorů, čím dál větší problém, který se nemusí projevit hned. Pak je tady druhá skupina, která má panickou hrůzu z toho, že jim to bouchne pod zadkem. Osobně jezdíme v rodině s vozy na LPG dobrých 11 let a nikdo z nás by neměnil.

0/0
14.9.2016 0:35

L50a40d83i11s41l89a72v 88H34a46š73k42a 4533626841310

Pumpaři můžou za globální oteplování?

+1/0
13.9.2016 5:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.