Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kolín se stává laboratoří pro chytrá města. Zkouší to parkováním a odpadem

Třicetitisícový středočeský Kolín se stává jedním z „nejchytřejších“ měst v Česku. Začíná zkoušet pilotní program pro chytré parkování a svoz odpadu. Začátkem příštího roku chce otestovat i náramky pro žáky základních škol, které do sebe sloučí hned několik funkcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P71a86v61e69l 27M42a50t33o14u12š80e24k 5230807528524

Dneska je prostě všechno chytrý. Výchova dětí, líčení, oblékání, mobily, parkování a teď už i celá města. Jak toto slovo někde vidím, naskakuje mi husí kůže, protože mi často přijde, že lidi jsou naopak čím dál tím blbější. Už jen tím, s jakou ochotou přijímají každou pitomost, pokud je jim správně naservírovaná. Když už jsme ale u toho Kolína, tak to je opravdu přímo ztělesnění chytrosti. Stačí si jen letmo prohlédnout prostranství ohraničené poštou, vlakovým nádražím, autobusovým nádražím a obchodním centrem Futurum, aby si dotyčný, ideálně cizinec, vytvořil obrázek, v jaké zemi a v jakém městě se ocitl. To není ostuda pouze Kolína, středních Čech a České republiky, ale celé Evropy!

+1/0
14.9.2016 7:18

O66n59d36ř11e79j 87Š54i20n31d74l79e93r 2837948576945

Příjde mi to seznam těch nejpitomějších a nejzbytečnějších věcí co si pod pojem "Chytré město" lze představit. Představil bych si třeba spíš počítačovou analýzu záběrů dopravy a následnou práci semaforů upravenou pro maximální efektivitu a plynulost. Aby se pak neděly situace typu: semafor dává zelenou neexistujícímu chodci a čeká u něj 5 aut...

+4/0
13.9.2016 23:07

P34a27v94e58l 16Ř50a10p64e65k 7902476189185

"Pokud jich bude nula, bude řidič vědět, že nemusí ani zkoušet kroužit dokola."

To je tedy velmi hloupý systém.

Správně by se dle počtu volných míst měla dynamicky měnit cena za parkování. Čím méně míst, tím vyšší cena, přičemž poslední volné místo by bylo třeba za 50 Kč na minutu. Pak by každý, kdo opravdu potřebuje, vždy našel místo k zaparkování.

Další věcí jsou šmírovací náramky. To je jak ve věznici. Dostat tohle moje dítě ve škole, tak ještě ten den mu zařizuji přestup jinam.

+2/−4
13.9.2016 20:55

P11a82v39e85l 15Ř81a61p41e38k 7552756629435

Jen dodatek pro méně bystré - namísto počtu volných míst by na ceduli svítila aktuální cena za parkování. Ber nebo odjeď jinam a běž pěšky.

+2/−3
13.9.2016 20:57

J74a67n 36K10o32h49l 4453897761154

Náramky s čipem jsou jenom přejmenovaný čipy, který byly v mojí škole tady v Lbc už někdy kolem poloviny 90. let a otvíralo to vstupní dveře a daly se s tím vybírat obědy. Teď půjde zaplatit jízdný a půjčit knížka. Tomu říkám progres :-P

Proti šmírování jsem taky, ale spíš mám problém s rodiči, kteří mají potřebu hlídat dítě pomalu na každém kroku.. zatímco úředník bude mít spíš nadhled a hledat kompromisní řešení, tam bych se toho nebál..

0/0
13.9.2016 21:10

J72a50k69u37b 72K30o28s 3276552250634

Speciálně vám bych dal parkovací sazbu 50 Kč/min bez ohledu na zaplněnost :-)

+5/−1
13.9.2016 21:24

P54a21v45e29l 26Ř67a57p71e83k 7802156819105

To placení by mělo i svou kladnou stránku - adekvátně by se snížily daně.

0/−3
13.9.2016 21:34

M77a59r93t38i28n 26P88o89s54p66í74š41i92l 8465421256707

A kdo nemá mobil, data nebo aplikaci tak bloudí dál.

+1/−1
13.9.2016 20:46

P96a14v77e62l 69Ř85a35p31e72k 7542176709595

Celý ten systém je o tom, že se někdo z dotací pořádně nakapsuje, užitek to nemá.

+1/−3
13.9.2016 20:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.