Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deutsche Bahn představily nový vlak. ICE 4 je lehčí a spolehlivější

Deutsche Bahn představily svou novou „vlajkovou loď" - vlakovou soupravu ICE 4. Vlak, který chce firma nasadit od konce příštího roku, by měl postupně nahrazovat soupravy starších generací. Za 130 souprav od firmy Siemens a jejího hlavního dodavatele Bombardier zaplatí Deutsche Bahn 5,3 miliardy eur (143 miliard korun).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A24l43a48n 26Ř31e29p56k12a 4595426

'nahrazovat soupravy starších generací' Vůbec bych se nedivil tomu, kdyby už o koupi uvažoval jeden český podnikatel a pak to přetřel nažluto a dosadil kávovar a WiFinu ;-D Samozřejmě otázkou je, zda to DB plánují prodat, nebo to jen přesunou na jiné linky. ;-)

0/0
17.9.2016 9:57

J29a57k96u32b 33H85e50g76e85n29b78a84r80t 9805224419504

Už se nemohu dočkat verze ICE 9.

0/0
16.9.2016 19:58

J48a14n 27L14u75k70á28š 7697643303972

Tady to je pro vzdychace po starych poradcich ukazkovy priklad.

1946: CSR dosahuje povalecne urovne vyroby, Nemecko je romzbombardovane a v troskach.

Pote ovsem prichazi vitezny unor 1948 a nasleduje:

1969: V Nemecku zacinaji jezdit vlaky cestovni rychlosti pres 200 km/h, v CSSR se o tom muze akorat zdat.

2016 - viz clanek, v Nemecku nastupuje ctvrta rada ICE, v CR je cestovni maximalka 160 km/h, poprve dosazena na konci dvacateho stoleti, nic srovnatelneho s ICE se na nasich kolejich nevyskytuje.

+1/−1
16.9.2016 16:10

S57t48a84n19i45s39l43a93v 60K54r87e65j16c55a48r 6347566393614

Ano, ale porovnáváte v předvolebním období kapitalismus se socialismem!! Rozdělená Evropa měla smůlu, a ČSR zvláště. Nebylo to v lidech ale v politickém režimu a sovětském brždění národů východního bloku v rámci vyrovnání socialistické společnosti komunistů! Nejvíce na to doplatilo ČSSR a NDR. Plzenská lokomotivka ČKD, dokázala vyprojektovat a vyrobit i ověřovací kus konkurenční světové lokomotivy s tehdejší možnou rychlostí přes 220km/hod. Stejně tak Smíchovská Tatra, dokázala natrhnout pr..l Mitiščinskému závodu,svým výrobkem špičkové soupravy metra. Brežněv zadupal a zakázal. Němci budou mít 300 souprav ICE4 Eurocity Přejme si, aby Česká železnice měla v roce 2030 aspon 150 souprav Pendolino!!

0/0
16.9.2016 19:16

S66t13a89n78i17s96l41a37v 53K86r78e61j67c64a52r 6287476443694

A je lhostejno zda se bude jednat o státního nebo soukromého dopravce!

0/0
16.9.2016 19:18

M49a50r47t28i79n 95S60e48d20o58n36a 2455706406129

Pisete nesmysly, neni problem aby vlak jel rychle (200 km/hod bylo prekonano v roce 1904 v Kanade), ale aby to bylo bezpecne a prijemne pro okoli trate. A to stoji penize. S ohledem na male uzemi CR a dalnice v okoli nepovazuji rychle vlaky za hlavni problem CR (max. pri cestach mimo CR).

0/−1
17.9.2016 17:55

R63a93d67e68k 76J21a13n12a88t17a 9805916294112

ČR má z východu na západ nějakých 600 km. Je rozdíl to jet 6 hodin a 3 hodiny. Tímto padá váš argument o malé velikosti ČR.

Na Západě se vysokorychlostní tratě používají běžně na dojíždění do práce. Tak proč ne, když 120 km ujedete za 25 minut.

+1/0
17.9.2016 22:28

R62a36d11e89k 86J88a20n28a84t19a 9815556584312

"neni problem aby vlak jel rychle, ale aby to bylo bezpecne a prijemne pro okoli trate."

----

Kam na takové legrační nápady chodíte? "Bezpečné a příjemné pro okolí tratě"?

Hlavním faktorem, který určuje traťovou rychlost je, kromě stavu kolejí, které lze ale snadno vyměnit, POLOMĚR OBLOUKŮ. S tím se těžko něco dělá.

Naše staré tratě se klikatí údolími řek, protože před 150 lety bylo třeba omezit sklony kvůli malému výkonu parních lokomotiv a dlouhé tunely by byly technicky nemožné.

Jediná rozumná možnost, s tím nyní dělat, je postavit ve směrech poptávky tratě nové.

0/0
17.9.2016 22:33

P78a26v50e18l 31F65r10a57n60k 2779667572465

Hmm pán se asi vyzná... ;-D

0/0
15.9.2016 17:37

A48n57t20o98n13í41n 47D57o31u35b54e83k 3510909459

takhle nakupuje inteligentni firma! velke mnozstvi za super penize.

v cesku jsme radi za usmudlanych zastaralych 7 pendolin a tusim 8 railjetu. pritom za fantasticke penize mohlo byt reiljetu vice. misto toho se nesmyslne vyhazuje za opravy starych vlaku

0/0
15.9.2016 9:55

J19i57ř85í 31E62r81b32e72n 1653724706637

Čo si představujete pod pojmom "velke množstvo za super peniaze", Kefalín?

Fakt si myslíte, že je česká populace schopna uživit podobné množství souprav jako německé státní Deutsche Bahn, které dostávají ze státních, zemských i okresních a obecních rozpočtů mnohem více než ČD a přitom i jejich zákazníci platí mnohem vyšší jízdné než u ČD?

+1/0
15.9.2016 10:41

J10a15n 75Č33e33k39a51l 7719695734204

A přesto ČD koupily Pendolina za stejné peníze, jako nyní DB ICE4... Při započítání inflace za tu dobu dokonce ještě dráž, než ICE4...

+2/0
15.9.2016 11:30

J77a24n 20L73u57k90á95š 7347783733632

A pri srovnani Pendolina a ICE 4 darmo mluvit, to je jak srovnavat zigulika s mercedesem.

+1/0
16.9.2016 16:12

S48t12a90n45i94s64l25a84v 54K35r42e77j46c51a54r 6117306533984

Na toto se musíte zeptat vzdělanců na ministerstvu dopravy a ČNB. I když ti to jistě budou svádět na stranický režim Klausů, než na vlastní profesní zkušenost. Stejně jako se nedá zbourat Tančící dům nebo Čapí hnízdo tak se nedá přejít od koncepce Pendolina k Shinkanzen nebo Siemens!

0/0
18.9.2016 9:06

F29r75a44n47t17i16š51e18k 74F80l69i48n90t88a 1464660739423

Pro koupení Railjetů využily ČD opci rakouských drah, a tím pádem je koupily i za cenu, kterou vysoutěžily rakouské dráhy, které odebraly Railjetů cca šest desítek.

+1/0
16.9.2016 6:19

S87t43a86n56i83s29l83a45v 45K73r31e13j88c74a79r 6797546873134

Ale tyto nákupy realizují i chudí soukromníci! Po startu SA i Leonu i tito nakupují zahraniční ojetiny.

0/0
18.9.2016 8:57
Foto

P64e82t38r 52P56a50v13l84í86č51e87k 5109843805680

Trochu mě to překvapilo, ta max. rychlost 250 km/hod. Předpokládal jsem, že do budoucna počítají DB s rozšířením VRT na 300 km/hod. na více tratích. Dnes jsou to skutečně jen ty dva relativně krátké úseky. Ale i to je dobré, s námi se to nedá vůbec srovnávat . . . :-/

0/0
15.9.2016 7:41

P42e19t21r 71B90e25z62s71t69a77r85o71s91t93i 2689206443571

A nebo zajíždí do Paříže...

0/0
15.9.2016 7:50

O62n18d58ř59e90j 40B15u80r44s96a 6921573726457

tyto nové jednotky jsou jakási generační náhrada za dosluhující ICE1 a ICE2 (provozní rychlost 250), nyní je ve vývoji Velaro D, což bude generační náhrada za nynější ICE 3, které ještě nejsou ani v polovině životnosti.

+2/0
15.9.2016 8:49

D31a30n42i69e67l 81K96r86i11š20k67a 5748697780218

Jj, klimatizace pro tuhle soupravu vyrabime na hale uz pul roku. Je to peknej kus hliniku.

+3/0
15.9.2016 7:26

T89o27m41á53š 51M32o71r19a82v28č80í65k 3197806653785

Ono ani není důvod mít rychlejší soupravu. 300 km/h jsou v Německu jen 2 tratě. Relativně krátká Frakfurt - Kolín, a brzy zprovozněná Lipsko - Ingolstadt, jinak většina páteřních tratí je do 250 km/h.

+7/0
14.9.2016 22:33

O22n14d50ř49e71j 61B98u51r61s60a 6751173486907

Nemáte pravdu, co třeba nedavno otevřený úsek Lipsko - Erfurt, nebo příští rok otevření Erfurt - Norimberk ? Další jsou v plánu. Ty páteřní tratě co máte ma mysli byly budováni již v 70. letech kdy se původně uvažovalo i s nákladním provozem, jediná německá VRT která je nyní budovaná na 250km/h je Ulm - Stuttgart. Navíc ty ICE4 (ICx) nebudou smět na trať Frankfurt - Kolín (zase tak krátká není), kam ostatní nesmí ani TGV, ale pouze ICE3 a v budoucnu Velaro D.

0/−2
15.9.2016 8:47

T25o70m36á69š 53M78o60r13a31v23č59í20k 3587506863255

Zbytecny prispevek, kdyz se podivate na mapu. Zrejme jste nikdy v Nemecku nebyl, kdyz nevite, kde lezi Erfurt a Norimberk. Tu trat jsem prece vypsal. Jeste jednou pro vas - lezi ta mesta na trati Lipsko - Ingolstadt.

+1/−1
15.9.2016 9:15

O86n16d45ř40e54j 70B28u38r48s38a 6281883916907

Ke zbytecnosti prispevku asi tolik, ze se lze vyjadrovat i slusneji, nicmene ano, moje chyba, spatne jsem vas prispevek precetl. (Nesnazte se z lidi delat za kazdou cenu blbce, kazdy se muze splest).

+2/0
15.9.2016 10:14

L56u64k70á90š 12H20l38á49v36k85a 4270197827373

Asi tak...

0/0
15.9.2016 12:41

T89o61m12á57š 63M45o72r68a71v17č45í54k 3517976303255

OK....máte pravdu, příště budu citlivější.

0/0
15.9.2016 13:42

T59o70m21á40š 66V93y48k66o47u76k85a47l 8791581222458

Dopravní systém v Německu (vlaky a městská doprava) je systémové selhání. Tato myšlenka se mi vkrádá při každém z častých problémů při cestování. Cestuji tam na dlouhých trasách až několikrát týdně. Namátkou:

- ICE: soustavná zpoždění (desítky minut), soustavně nějaké poruchy (signalizace, výhybky ...), 5 ze 6 záchodů v soupravě nefunguje, restaurační vůz má omezenou nabídku protože porucha ..., špatně nastavená výhybka, takže vlak je na výjezdu z Frankfurtu vyveden na špatnou stranu a musí se vrátit, a to nemluvím o tom, že internet je tam placený (u nás ČD-wifi zdarma) nebo klimatizaci, která chladí víc, než je zdrávo (ale to je subjektivní)

- městská doprava: tramvajové spoje vypadnou nebo častá zpoždění (Norimberk), S-Bahn je také velmi často mimo JŘ.

- Největší katastrofa je ale Stadtbahn (takový kočkopes mezi metrem a tramvají - podpovrchová tramvaj). Ta je častěji zpožděná než přesná, v centrálních úsecích se potom táhne jak sopel ... Zatím jsem ji vyzkoušel ve třech městech (Frankfurt, Stuttgart, Duisburg) a nikdy nezklamala - jízdní řád představuje jen jakési teoretické zbožné přání ...

+18/−2
14.9.2016 22:23

M86a90r48t86i35n 70K35a55r27á86s92e63k 9548573678408

No ono to tak vypada ve vetsine zemi... Doprava v cr je na velmi vysoke urovni (nejvetsi probkem je asi pomalost u vlaku)

+12/0
14.9.2016 22:58

P29e21t35r 56N97e52c70h94a22n44i20c86k59ý 7353886228930

Možná díky té pomalosti můžeme více dbát na ten systém, protože náklady nejsou takové. Jízdní řády díky tomu máme o dost přesnější (i když na některých spojích to taky není až taková výhra). Za co můžeme být rádi je navazování spojů, to v Německu vůbec nefunguje

+3/−1
15.9.2016 9:53

O10n66d60ř59e42j 88B88u45r64s22a 6781113846217

To jste měl asi jen velkou smůlu, tak dramatické jak to popisujete to není, ani zdaleka.

+2/−1
14.9.2016 23:39

M89a18r55t27i67n 32K65o46l44l29e52r 7741893605474

Já bych tomu i věřil. Třeba vlaky z Bavorska do Prahy běžně přijíždějí do Plzně s 20min zpožděním.

+6/0
15.9.2016 0:27

M95a90r97i79á68n 54B89e17d80n85á31r46i20k 9421391900928

A já myslel, že tak slabou MHD má jen Berlín, když jsem tam o velikonocích tak jednou byl. V porovnání s Prahou mi to tam přišlo šílené, nepřehledné, nenavazující, nic moc :-/

+3/0
14.9.2016 23:41

P37e32t30r 77N13e17c30h88a37n62i31c40k16ý 7673986388970

Berlín je opravdu zvláštní chaos. Cokoli mimo S-Bahn a U-Bahn je tak podřazeno a chaoticky rozmístěno, že mimo lidí žijících na lince je to naprosto nepoužitelné. Na druhou stranu jednoduchost přestupů a vstupů u UBahn a SBahn může závidět celý svět

0/0
15.9.2016 9:54

J68a31n 80J31e26m66e98l11k73a 1415460

Buďte vklidu. I v Anglii se soukromými dopravci mají vlaky zpoždění. A platí vyšší částky. A nestačí kapacita vlaku.

+4/0
15.9.2016 6:45

K85a55r14e15l 37V59o47h66n39o69u91t 4828769890407

V Anglii snad vlaky provozují Indové. Takový bordel, jako je v kolébce železnice, se jen tak nevidí.

+4/0
15.9.2016 10:49

K90a67r75e73l 28J31u17r22d73a 2176208719201

Dneska v Anglii, zítra u nás :-/. Spousta lidí by si přálo mít jen soukromníky na kolejích

+2/0
15.9.2016 11:35

D65a30n75i39e75l 82K13r81i58š26k12a 5568297410978

S klimatizaci mate pravdu. Bohuzel zakaznici maji vzdy velke oci a chteji predimenzovane klimatizacni jednotky. Pak to dopada jak pisete. A muzete si hrat s ridicim softwarem jak chcete, kdyz mate v jednotce tri velke kompresory a ventilatory. Jedinou vyjjimku tvori zakazky od ruske zeleznice. Tem jde spis o topeni nez studeny vzduch.

+1/0
15.9.2016 7:32

P37e76t48r 13N40e84c75h40a35n98i22c24k78ý 7433396978270

Přidal bych k tomu brutální obyčejné jízdné, u spojů ICE letecký tarif, nečekání na přípoje, hodně mastný poplatek za dopravní cestu co prodražuje úplně všechno. Aspoň ty lokálky zachraňují dopravní svazy, i když to se taky ne vždy úplně daří.

+3/0
15.9.2016 9:57

I86g36n11á19c 92M62r16k92v86i58č41k51a 2728272979895

měl jsem lístek Praha - Dusseldorf a vyhodili mně v Dortmudu, že nějaká porucha či co a vlak jede jinudy. Zase mně nechali zdarma vlakem ICE z Dortmundu kousek do Duseldorfu...

+1/0
15.9.2016 10:44

J18a83n 96L68u16k40á35š 7887883503392

Nevim, jednou jsem stravil asi mesic v jedne dire u Frankfurtu, kam jezdil S-bahn, a vetsinou jel na cas, parkrat si vybavuju omluvu za zpozdeni 3 minuty.

Takove zpozdeni se v CR vubec neuvadi.

Podobne jsem S-bahn parkrat pouzil na predmesti Mnichova a tez vzdy nacas.

0/0
16.9.2016 16:15

O62n67d33ř47e29j 28B84u68r92s40a 6881433236417

Autor by si měl zajistit lepší zdroj informací. Toto ICE4 (původně ICx) je náhrada za původní ICE1 a ICE2 (max rychlost 280km/h, avšak provozní rychlost 250 km/h), nástupce ICE3 (které ještě není ani v polovině své životnosti) je stále ve vývoji (označení Velaro D), lze ho občas spatřit při testech.

+11/0
14.9.2016 21:20

J19a52k36u44b 88Š61a81f24a34n69d59a 7425387201561

Otázka je, čemu říkáte náhrada a čemu nová generace. Samozřejmě, že tím asi budou nahrazovat nejprve nejstarší jednotky. Ale je to prostě další generace která bude jezdit desítky let. Opravdu se více nerozšíří max. traťová rychlost?

0/0
15.9.2016 8:27

O11n21d29ř52e32j 52B35u62r20s22a 6331873586157

Že by náhrada novou generací ?

V plánu jsou i další tratě s rychlostí 300km/h, zatím však na papíře, příští rok se otevře trať Erfurt - Norimberk, kde bude traťová rychlost 300km/h a doplní tak nedávno otevřený úsek z Lipského letiště do Erfurtu, která je také na 300 km/h (avšak zatím tam jezdí jen ICE-T s max rychlostí 230km/h). Tyto nové ICE4 budou jezdit tam, kde nyní jezdí ICE1 - 2, např. na trati Wurzburg - Hannover, kde je sice projektovaná na 280, ale jezdí se pouze 250km/h.

+1/0
15.9.2016 8:41

K59a29r49e82l 36M95a87r97e54k 5105872563482

ČD Příští rok koupi soupravu ICE3 za 6mld euro... A budou to obhajovat ze jde o fantastický nápad...

+5/−10
14.9.2016 20:04

J42i63ř87í 85E88r73b22e91n 1283684906907

To by musela mít schválení k provozu u Drážního úřadu a povolení od SŽDC.

+2/0
14.9.2016 20:34

J87i83ř88í 26D32e64š73t 5335194748490

No někde se ty ojetiny objevit musí;-(

0/0
15.9.2016 4:18

P19e59t12r 23N68o12v66o28t64n75y 1141910981

No, hezká snaha o kopanec do ČD, ale tohle je teď spíš problém SŽDC a MD, jestli se v "brzké" době něco takového k nám vůbec dostane.

+15/0
14.9.2016 20:39

P31e35t43r 23B45e22z40s59t58a91r48o22s97t80i 2329446233331

Jel jsem před pěti lety ICE3, dodnes na to vzpomenu, 300 km/h, klidná jízda, neměl jsem však žádnou Spar jízdenku, takže jsem kupoval 15 minut před odjezdem, 200 km za 81 Euro, první třída, Mnichov - Norimberk, ale zážitek na který nikdy nezapomenu....

+10/0
14.9.2016 19:43

M39a67r23o78š 36P86o59l53i88a61k 1492356247836

Vidite Cesi maji zazitky a Nemci standard ... ;-D;-D;-D

+2/−7
14.9.2016 22:09

R91o89m94a95n 30P60o86l95á44č88e60k 5676629115

Pochybuji, že běžný němec si kupuje lístek za 81 EUR na takový kousek ;-D

+6/0
14.9.2016 22:56







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.