Diskuze
Vyrábíme polotovary, smetanu slíznou jiní. Učme se od Poláků, radí ekonomka
Děkujeme za pochopení.
M14i53r97o50s83l43a76v 88S64t34e92i15n76e71r
Poláci vyrábí méně, než za své výrobky vydávají. Třeba křovinořezy nebo benzinové řetězové pily nakupují po kontejnerech z Číny a nalepí na ně jenom své nálepky- přesně stejně, jako mnoho "německých" výrobců.
Škodovka není montovna, má vlastní vývoj a pozorný pozorovatel si všimne, že i nový Pasát nebo Golf trochu kopíruje to, co se na Škodách zákazníkům líbí.
Ostatně, Škoda je o desítky let starší firma, než VW.
Jiná věc je ale obecně česká technika, třeba značka Tesla je zneužívána Číňany, kteří pod touto značkou nabízí dost levně vyrobené napodobeniny jiných přístrojů.
Zkrátka, nevěřte na značky, ale prohlédněte si ty výrobky raději důkladně sami.
A61l21e25š 38B90a45l13o27u82n
Typický článek ekonoma, co nikdy nevstal od svého stolu v klimatizované kanceláři a nešel se podívat, jak to skutečně vypadá venku. Polsko je porducentem zeleniny a ovoce, čili zemědlsým sttem. Do toho fušují s pomocí dalších státních dotací do masa. Vyvezou ne krávy a sadbu brambor, ale balíčkové maso a pytle konzuních brambor. My děláme do elektroniky a automobilového průmyslu. Nejen že tedy prodáváme díly ale i díyl kupujema, abychom z nich udělali celky. Vyrábět drahé auto a malou marží, hodí nás VW za hlavu. Proto také Škodovka má po AUDI největší ziskovost. A malá auta? Citigo končí. Přichází éra SUV a ty jsou přesně tím, co nakonec paní ekonomka myslela. Jenže - jak dlouho to bude fungovat? Je potřeba být cenove a výrobkově konkurenceschopný. Ne dělat jen luxusní zboží. Stačí další skvělý tah bankéřů a rok 2008 se bude opakovat....
Z80d21e58n13e43k 13N88o88v52o11h83r30a11d56s44k72ý
Myslím že paní ekonomka cílila spíš na Tatru, Škodu-transportation apd.. škoda-auto je opravdu montovna pro VW. I když si spousty lidí namlouvá že není ..
L94u23c38i60a76n 44P45a46p54a66z48i11a26n
Politika levné pracovní síly, chybných privatizací pod taktovkou ODS a klonů této strany, k tomu existence české koruny s pernamentními devalvacemi v zádech jako systémový doping pro chudobu s chybnou makrohospodářskou politikou této země nás přivedlo k tomu, že skutečně smetanu slíznou jiní, nejen už i Poláci pro nás vzorem, ale dávno již Slováci, Slovinci, nově i Rumuni. Časy se mění a my bohužel stojí opodál.
R75i83c53h85a69r27d 39B34a40r42t85o75š
Poměrně zmatený komentář na absolventa VŠE (tedy pokud jsi tam studoval ekonomii).
Škodlivost devalvací koruny - OK, ale argument typu politika levné pracovní síly či chybné makro hospodářské politiky lze zkrátka nahradit argumentem politiky přílišné regulace (vysoké daně a další omezení). Vaše argumenty zbytečně příliš zastiňují skutečnost.
Pak mi nějak ve Vašem komentáři chybí ČSSD a její klony (např. ANO).
P44e50t13r 91L50i60š64k80a
Za vyrobení limuzíny poberou zaměstnanci úplně stejné peníze jako za městské vozítko. A zisk a luxus mohou být i v nepřímé úměře, vždyť kdopak koupil třeba neprosperujícího výrobce Jaguárů? (Paní kinderanalytičko, googlete. A vůbec - dělejte jenom to aspoň dva roky, pak možná přestanete psát hlouposti.) Že montovny mohly být dobrá strategie v roce 2008, to je contradictio in adjecto. Strategie je přinejmenším střednědobý záměr, a jestli se ukáže po necelých osmi letech, že to nebylo ono, těžko to mohlo být tehdy dobré. Ale hlavní je ta zoufalá dezorientace v průmyslu vůbec. Je Škoda Auto více montovnou než VW, když auta staví na VW platformě? No, když si VW neumí vyrobit blok motoru nebo sedačku, jak zvýraznila jejich nedávná odstávka výroby, tak to s těmi "montovnami" bude asi trochu jinak, že ano. Vyrábět a hlavně prodávat finální produkt se sice zdá potenciálně nejziskovější, ovšem být specializovaným či dokonce jedinečným subdodavatelem se schopností díl vyvinout vůbec není horší. Naděje, že zde vzniknou nové globální značky v množství podstatném pro celou tuzemskou ekonomiku, jsou z říše snů. Postavení subdodavatele, který při krachu odběratele může najít jiného zákazníka, sice nevytváří prostor pro vysoké zisky (v případě nespecifických dodavatelů), je ale méně zranitelné. Všechny ty řeči o podřízenosti jsou nesmysl. Je jistě k ničemu produkovat pouze "práci ve mzdě", tedy bez specifických znalostí na cizích technologiích a podle cizích plánů vyrábět, ovšem to není totéž, jako být subdodavatelem. Mnohem lepší než stavět jadernou elektrárnu je vyrábět pro ni jednoduchý železný svorník, který díky požadavku všemožných bezpečnostních certifikátů stojí desetinásobek stejného "neatomového" svorníku. Lepší než stavět mrakodrap v SAE je prodat výjimečnou schopnost navrhnout statiku takového mrakodrapu - to jen jako pár příkladů. Jistě, máme tu "čisté" montovny jako Foxconn, nicméně není to hlavní charakter českého průmyslu.
P31a74v66e16l 45N75o22v57á76k
Nemáte pravdu. Ekonomika má velké zastoupení průmyslu s nízkou přidanou hodnotou. Těch hitec firem je málo. Válcovanim plechů fakt nezbohatneme bez ohledu na to, jestli je to tradiční obor nebo ne. A tu paralelu s limuzínou jste totálně nepochopil.
V63l86a72s75t27i40m43i41l 38K15o47c64u79r52e83k
Nevmluvme pořád o Německu, ale alespoň o vysoce propojené, globalizované ekonomice: Německo- Francie - UK - USA +........ Němci i Francouzi jsou např. v USA jako doma, UK tam má i velmi silný zbrojní průmysl, mají tam High-techonogies, aby využívali špičkové americké studenty, kdežto my stojíme v úplně jiném světě, jen přihlížíme z dálky, jak nám svět unikl. To, co píšu, je plně pokryto na Internetu, nejsoi to spekulace.
Nemusí být rozhodující, jestli jde o finální výrobu nebo ne, ale jestli se jedná o High Technologies nebo ne. A minimálně, jak uvádí ta paní, jestli se inovuje nebo ne, ale tento proces se zastavil díky podhodnocené koruně. Ale rovněž i mzdy jsou zcela uměle tlačeny dolů, vůbec neodpovídají našemu ek. rozvoji. Do vzdělávání dáváme nejméně v EU (po Maďarsku).
Ale neučme se od Poláků, ale od vyspělých, výše uvedených zemí. Učme se High Techologies, získávejme pro takové obory studenty na školách, samo to nepřijde.
P42a92v42e53l 14N16o82v30á60k
No jestli to nebude tím, že máme hodně technicky zdatných lidi, ale málo lidí, kteří to umí prodat. Zato Němci mají oboje a ti druzí přišli na to, že jim bude dobře, když zalevno nakoupí u nás a pak to (mj. nám) draze prodají.
J61o78s29e63f 80V62o22s81i65c31k88y
To je priklad takovych Tater, Jawy, Zetoru a dalsich. Jsou to nejlepsi vyrobky na svete a nikdo je nekupuje, pac nevime jak je prodavat !
R73i85c61h16a29r35d 74B26a41r51t31o81š
Paní má částečně pravdu. Aktuální Index svobody ČR je nedostatečný pro nějaký pořádný rozvoj ekonomiky. Chce to už po cca 19 letech někoho jiného, než jen komanče u koryta! Ale česká společnost bohužel nemá vůli ke změně :-(.
P72a51v43e67l 53Ř69a79p66e21k
Kdo nevolil Svobodné, ať si teď nestěžuje.
M95i64r61o24s76l57a51v 35L81i24n30d94a
Nejdrive jsem psal elaborat a pak jsem to zapichl a shrnuto "ta zenska nevi co mluvi", Polsko co do vyroby je Čína Evropy.
L70a29d55i91s96l86a57v 54P44a48s20t56o46r89e38k
Můžu vědět tvé vzdělání a profesi?
F29r53a37n94t50i31š59e76k 30N98o90v51o77t33n89ý
Nejsem přesvědčen o tom, že tomu paní rozumí.
P58a36v11e86l 12Ř32a86p75e55k
Nerozumí. Jinak by nedělala u Raiffeisenbank.
P82a32v22e76l 57Ř53a14p76e86k
Ekonomka Raiffeisenbank by se spíš měla zajímat o vlastní podnik, například proč tato banka nabízí nejvíce zastaralé internetové bankovnictví v celé Evropě, předražené služby (příchozí europlatba za 200 Kč!!!) nebo proč od ní utíkají firmy, nedávno třeba T.M.E. s cca miliardovým ročním obratem, o drobných podnikatelích a běžných lidech nemluvě.
L29a31d81i53s28l79a73v 20P51a35s91t15o44r78e30k
A proč by se neměla vyjadřovat i k jiným věcem? Nezáviď, že má prostor v mediích.
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nesnězeno zachránilo přes dva miliony balíčků jídla, funguje v několika zemích
Platforma pro záchranu jídla Nesnězeno spolupracuje s více než třemi tisíci partnery, mezi něž...
Ostře sledované sudy. Jak se v Koreji kousek od pláže skladuje jaderný odpad
Silný vítr zvedá mořské vlny, které se rozbíjejí o velké skály. Několik návštěvníků této turisticky...
ČNB může ještě snížit sazby. Pak už bude velmi opatrná, uvedl guvernér Michl
Česká národní banka (ČNB) příští týden možná ještě sníží úrokové sazby. Poté ale bude k dalšímu...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...