Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodochody představily nový typ legendárního letounu Albatros

V Aeru Vodochody se ve čtvrtek představil ukázkový letoun L-39 CW, je v něm motor pro novou generaci letounů L-39 NG. Aero je chce začít dodávat od roku 2019. Nyní se firma nadále zaměřuje na stávající letky L-39 a určení nejlepších řešení, jak udržet L-39 v co nejlepším letovém stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i83l38a33n 96T54ů18m12a 4607809413327

A proč v té ukázce je ten Delfín L-29?

Chtěl jsem poblahopřát, že se oživuje další česká značka, ale otázkou je, jak je to s tou "českou", když ředitel se jmenuje Giuseppe Giordo.

0/0
21.9.2016 11:24

J55a49k89u21b 62V21i83k27t50o30r91a 8773989293651

Škoda že to je jen takové prskátko. Máme na mnohem víc. :-/[>-]

0/−7
15.9.2016 22:23

J85a31n 10M56o46t54ů79r92e72k 7690602361609

Ale o to přeci jde! Někdy je prostě lepší mít cca 5 takovýchto letadel než 1 Gripen....

0/−1
16.9.2016 7:15

H51o88n75z13a 83Z12e98m55a94n 6858358532245

A to jako proč?

0/0
16.9.2016 7:35

M84i83c29h86a83l 24T93o93m37i70n38s34k91ý 9411445857784

protože za stejnou cenu pořídíte 5 takových.

1. je to civčný letoun - pro piloty začátečníky je lepší když se cvičí na letounu jehož provoz je několikrát levnější a i případné škody nejsou tak velké. Takže se najdou i zákazníci ze států jako USA.

2/ najdou se zákazníci z chudých afrických zemí, kteří nemají na nadzvukové bitevníky a to letadlo klidně mohou používat jako bojové a použít ho proti nějakým vesničanům.....není třeba opancéřování.

3/Letadel může být za stejnou cenu víc = víc letišť - rychlejší doba zásahu, například proti případným teroristům v letadle

4/ dnes se nebojue kontaktně, ale na vzdálenost třeba 50km. Takže nezáleží na rychlosti, ale na výbavě.

+2/0
16.9.2016 9:32

M36i45c70h63a34l 71T31o72m21i22n97s64k39ý 9831555757534

5/ Jinak když budete chtít a mít na zemi patřičné zbraně, tak Gripen sundáte ze země skoro stejně jako Albatros. Akorát ekonomické škody budou v případě Gripenu o dost vyšší.

R^

Takže myslím, že naše letadla = za stejně peněz více muziky.

0/−1
16.9.2016 9:43

Z80d20e41n46ě19k 19P47e84r48u14t72k13a 4386165230296

To je nesmysl srovnáváte jablka a hrušky. To je jako když kdysi dávno ve zprávách na nově říkali že ČD mohli mít za cenu jednoho Pendolina asi 500 (nevím kolik přesně to bylo) Motorových jednotek 814. Přitom jediné do mají společného je, že to jsou vlaky. Využití mají úplně jiné. Situace Gripenu a L-39NG je podobná. V obou případech se jedná o letadla. A to je asi tak všechno co mají společné. Co je ale hlavní: Jedno nemůžete nahradit druhým.

+3/0
16.9.2016 10:30

J51a70n 49T68a93r96a10b15a 4926886859339

Přesně, Albatrosem budete například těžko dohánět dopravní letadlo s vypnutým odpovídačem, které letí kam nemá. Airbus mu prostě uletí, k tomu potřebujete nadzvukový letoun. A srovnatelných aplikací je daleko víc a důležitějších, tohle byl jen srozumitelný příklad.

+1/0
21.9.2016 22:26

Z65d13e78n95ě89k 15P62e17r50u17t72k20a 4976415610596

ad 3) pokud ti teroristé zrovna nepoletí ve čmeláku tak vám ten nový albatros nepomůže. Nic proti tomu stroji, který bude jistě velmi dobrým cvičným letounem a snad i kvalitním bitevníkem. V žádném případě to ale není a nebude stíhačka. Při zamýšlené maximální rychlosti 775 km/h prostě nemáte šanci dohnat běžné dopravní letadlo letící cca 800 km/h.

+2/0
16.9.2016 10:23

M18i73c56h82a23l 19T62o40m74i65n21s43k10ý 9321985347704

Zónu u Temelína každou chvíly naruší nějaké to sportovní letadlo.

K tomu nemusí lítat Gripen.

0/0
16.9.2016 20:37

J42a21n 44T74a66r88a18b64a 4526796819759

K vrtulovým ne. K Airbusu už jo.

0/0
21.9.2016 22:27

M51a68r88t14i20n 28H69r33o82u53d68n23ý 5727422814637

Do Afriky jim stačí turbovrtulové SuperTucano, kterého koupí za cenu tohoto prouďáku opět několik... a ve všech 4 bodech dle vaší logiky více exceluje.

0/0
17.9.2016 7:58

M54a43r39t19i40n 58S47m33í86š13e34k 7592462290824

Prehnane tvrzeni!!!!

0/0
16.9.2016 9:05

J44a96n 28M40o64t88ů44r74e60k 7650232351679

Která část toho tvrzení?

0/0
16.9.2016 9:39

J54a54n 65M11o46t38ů81r75e37k 7220862461589

To je jak plyvat a tvrdit výrobci motorek, že přeci umí dělat více, ať dělají raději auta, že mají na víc......

+5/0
16.9.2016 7:26

A70n44t86o44n25í63n 69Š79v36i40h18n87o47s 8348457121802

"

S prodejem bude Aeru Vodochody pomáhat největší český obchodník s vojenským materiálem Omnipol....

Háva?

Nedopadne to jako tenkrát s padáky?

0/0
15.9.2016 22:18

V70á17c70l43a97v 36M65e14r76g12l 5321640131410

Vyvinout zcela nove letadlo bychom v CR stale dokazali a osobne by se mi to moc libilo. Ale vyvoj by byl drahy a vysledek nejisty. Trh neni tak velky a je pomerne nasyceny. Vlckova konstrukce L39 je pomerne zdarila a letoun je dost obliben u civilnich spolecnosti jako akrobaticky, cvicny nebo v nem vozi pasazery, kteri si zaplati let "stihackou". A na tyto zakazniky vyrobce miri. Modernizuje hlavne avioniku, vymeni motor a par drobnosti na dnesni standardy a vyrobni technologie. Dulezite je pouzit komponenty civilni a bezne dostupne a servisovatelne a udrzet cenu. Zakaznik tim dostane novy civilni stroj na jehoz letove vlastnosti je zvykly ale narozdil od starych L39 bude mit lepsi moznosti servisu. Tim, ze vse bude jako civilni bude vyrazne mene problemu typu embarga na vojensky material apod. Cili rozhodne lepe toto nez nic a jednou mozna dojde i na ten novy stroj.

+9/0
15.9.2016 21:08
Foto

I39m95r89i37c77h 61S35u97c67h79a11r52s18k36ý 8296703105681

Perfektní a výstižné ;-)R^

0/0
16.9.2016 7:53

P88e90t63r 25L12u70k35e29š 6323741

Albatros létá skvěle. Je levný, nenáročný a rozšířený. Létá s ním kde kdo. Dokonce i James Bond.

0/0
15.9.2016 19:26

L44u37k38á71š 48S91e83d51l45á53č74e94k 1193367197440

Ano vypadá krásně, ale aerodynamický je překonané. Má rovná křídla do kříže. Už za Hitlera němečtí technici věděli, že čím více šípovitý tvar křídel, tím = vyšší rychlost.

Tohle letadlo zbytečně ztrácí rychlost. Kdyby jinak udělali křídla, mohlo by být při stejném výkonu rychlejší. Zřejmě bych kvůli aerodynamice udělal i užší kokpit, protože to není výletní stroj, ale bojový. Je tam toho spousta na úpravu, aby to letělo rychleji.

0/−8
15.9.2016 20:19

J76a92r59o63m81í22r 97K89r34á17l 4510119274379

Tak to abyste jim šel do Vodochod poradit, ne ? ;-)

+4/0
15.9.2016 20:51

P12e79t93r 54L95u25k71e73š 6333471

Lukáši, aerodynamicky překonané? To snad ne. "Křídla do kříže" ??? Asi myslíte přímé křídlo (L-39 má téměř přímé lichoběžníkové křídlo. Jedno křídlo, není to dvouplošník:-))

Každý tvar křídla má své výhody a nevýhody. U cvičného aeroplánu není cílem dosažení nadzvukových rychlostí a pohřeb pilota, ale umožnění přechodu na stroj vyšší kategorie.

L-39NZ je v první řadě cvičný letoun. Může samozřejmě plnit některé druhy bojových úkolů. Ne všechny. Ty, na které stačí, bude plnit za zlomek nákladů na provoz "skutečných" bojových aeroplánů.

+6/0
15.9.2016 21:22

L36u59k81á19š 15S72e88d91l89á81č48e60k 1843947467720

To že letoun je nadzvukový, neznamená, že nemůže být cvičný. Stačí se podívat na korejský T-50. Tento letoun je plnohodnotný bojový, při tom je i cvičný. A Korejci dnes nestačí uspokojovat poptávku. Když Korejci tento letoun vyvíjeli, tak vzorem pokud si pamatuji, byl americký F 16. Podle mě by AERO mělo za hubičku koupit od Amíku nějaký ten olétaný vrak F 16, kouknout se na to, a popřemýšlet. Je třeba se taky dívat do budoucnosti, nikoliv jen do minulosti.

0/−9
15.9.2016 23:51

P88e45t86r 95L56u40k76e50š 6443471

Lukáši, T-50 je nadzvukový a jde široko daleko o výjimku. Plnohodnotně bojový? Ne, cvičný, který je základem pro další verze TA-50 a FA-50 (cvičně-bojové a víceúčelově bojové).

O tom, že Korejci nestačí uspokojovat poptávku nevím. Zatím toho ven moc neprodali.

AERO se chová naprosto logicky. L-39 je nejrozšířenější cvičný aeroplán na světě. Provozované aeroplány se dají modernizovat a zároveň může AERO nabídnout novou verzi, která má na trhu solidní šanci. Mimo jiné proto, že jsou uživatelé na L-39 zvyklí a jde o stroj s kterým je radost létat. Rychlost není ani náhodou rozhodující parametr.

+7/0
16.9.2016 1:12

L84u74k58á25š 83S23e21d47l64á90č86e89k 1483337897240

Díval jsem se na parametry nového stroje. Není to úplně špatný nápad.

0/0
16.9.2016 22:55

M98a46r43e56k 83N77e82t31o90l34i47c72k64ý 6264540188

To jsou přihlouplé plky. Opravdu si myslíte, že u tohohle letadla je nejdůležitější rychlost? Možná byste jim mohl externě radit, když už jste to vystudoval.

0/0
15.9.2016 22:28

M30i22r82o16s53l39a96v 52D23u22s16í10k 1849919875560

Jen tak dál hoši ! Palec nahoru .

0/0
15.9.2016 19:09

L29u16k94á38š 64S68e87d69l89á45č13e46k 1573297597730

Podle mně mělo AERO obšlehnout F16 a vyrábět podle toho v nějaké menší, lehčí, úspornější a výrazně levnější verzi s bojovými schopnostmi. Aby to byla jednoduchá, přitom pevná, levná skládačka, aby produkce byla v počtech jak rohlíky. Tohle je správná a perspektivní vize.

0/−11
15.9.2016 18:59

J52i62ř10í 34K34ü52h79r 2510626640726

Vy se v tom evidentně vyznáte.

+7/0
15.9.2016 19:04

L61u86k58á82š 27S68e30d28l56á95č42e35k 1233677537190

Ceny vytvářejí lidé, ty nejsou dány z hůry.

0/0
15.9.2016 20:22

D10a25v84i46d 23M36a23l21i37n72a 1810603890513

New Generation?

0/0
15.9.2016 17:36

M36a50r93t78i52n 66J52i86r82o85u82s76e95k 7736285385568

Next Feneration.

0/0
15.9.2016 18:22

L53u81k88á25š 77S11e77d24l77á68č88e61k 1983227347850

Si dělají ()(), ne? Já myslel, že předvádí L39NG a ono je to 40 roků stará koncepce. Nakonec se dočtu, že to poletí až za dva roky. Myslím, že dohánějí to, co mělo být už před dvaceti léty.

0/−9
15.9.2016 16:01

V30á81c73l81a14v 66M37e34r63g12l 5571330111970

Mam dojem, ze pred temi 20 nebo 25 lety tu ty pokusy byly. L39MS nebo L59 (nikoliv 159 ALCA, to je nove letadlo). Jenze tehdy to bylo brano jako vojensky stroj a na hrade sedel jisty pan, kteremu nemuzu prijit na jmeno prestoze se po nem v Praze jmenuje letiste, neprejici zbrojni vyrobe. Samozrejme za to nemohl jen on a o duvodech muzeme spekulovat ale vysledek uz nezmenime.

+1/−1
15.9.2016 21:14

J50i39ř76í 81K39o34d49ý57d56e96k 7370350656823

Ka bych se primarne vyvaroval srovnani L-159 a L-39NG. Prvni zalezitost byla spise politcky motivovana, ta druha uz ma vizi koncoveho zakaznika.

Davam k uvaze treba kooperace s Brazilii. Aero se podili na vyvoji a vyrobe transportniho letadla. Soucasne je Brazilie odberatelem kategorie bojovych letadel, kde by 39 NG mela sanci na uspech.

0/0
15.9.2016 15:59

P65a13v15e89l 19S58o67b26o73t56k67a 5370134

další podzvukové malé letadlo?

K čemu??

+6/−15
15.9.2016 15:27

M87a47r62t32i18n 34K25a68r76á37s22e90k 9528223488768

Tipuju k prodeji, k cemu jinemu by ho vyvijeli?

+12/−1
15.9.2016 15:28

P16a53v79e13l 35S76o40b10o58t81k70a 5310674

To už tu bylo - a na to se ptám, k čemu to kdo koupí?

Jestli jde zase jen o to vytáhnout ze státu peníze, tak to ať je raděj daj lidem přímo na dávkách a neživí mezi tím spoustu vyžírků.

+2/−12
15.9.2016 15:32

J10i51ř42í 81K76o51d30ý31d41e53k 7680610766753

Nesrovnavat s Alcou - to je jiny pribeh.

+12/−1
15.9.2016 15:37

P93a56v31e91l 83S21o58b45o52t78k89a 5490644

To byla Alca o tolik horší než starší Albatros?

0/−12
15.9.2016 15:41

P38e38t17r 49K57e87i55s85l83e10r 6521742152934

ALCA je něco zcela jiného... i když ve Vašich očích to asi vypadá stejně...

+12/−2
15.9.2016 15:44

L96u13k27á12š 72S34e27d57l39á36č24e70k 1783347287730

Jaká je maximální rychlost L39NG jaké jsou tam motory, kdo je vyrábí.

0/−4
15.9.2016 16:06

J90i60ř55í 19K75ü61h79r 2750916670306

http://www.l39ng.com/bio-1-1-1/

https://en.wikipedia.org/wiki/Williams_FJ44

cca 30s na googlu

+2/0
15.9.2016 16:50

M53a11r71t20i43n 48S67m78í55š12e24k 7612212570884

Vy si neumite informace najit????

+1/0
16.9.2016 9:30

J80a28k92u70b 13S54ú43k19e94n57í76k 1118750949

Pro potřeby volně prodejného cvičného letadla ano.

+1/0
15.9.2016 15:49
Foto

L40u91k84á24š 94N89o42v67o56t88n51ý 6156437668288

Ne, ale L-159 skončila na tom, že v tom byly použity americké technologie, čímž pádem má USA právo veta na vývoz a jelikož z dob bratření se s východním blokem a půlkou válčící Afriky většina států spadala tam, kam USA žádnou vojenskou techniku neprodávají, tak jsme měli i my peška. Čímž chci říci L159 je po všech stránkách lepší letoun, ale L-39 jako cvičný je výhodný v tom, že ho všichni znají (mají na něj zázemí) a je levný a pro některé rozvojové státy může dost dobře sloužit i jako letecká podpora, nikoliv jenom pro výcvik.

+14/0
15.9.2016 15:53

P80e83t92r 39M10a68r22e55č48e65k 1573431679338

L39NG si nikdo neobjednal na rozdíl od Alky. Takže je to vyloženě věc firmy.

+2/0
15.9.2016 16:23

J51i63ř91í 65K64o93d89ý65d72e40k 7380940196253

Vyrobce nabizi i moznosti upgrade starych verzi, ktere letaji jak v ceskem vojenskem letectvu tak i jinde. Asi tezko hledat jiny produkt ceskeho leteckeho prumyslu, ktery by se tak uspesne exportoval.

+3/−1
15.9.2016 15:34

P47a37v93e58l 84S41o93b80o81t70k82a 5190254

Albatros se nevyrábí už 20 let - takže v čem takový upgrade spočívá?

V kompletní výměně vylétaného draku, motoru i zastaralé avioniky?

+1/−9
15.9.2016 15:38

J96i93ř80í 36K42o53d25ý51d55e84k 7850610816343

Nebudu to prepisovat z netu - staci strejda google. Treba mokre kridlo.

+3/−1
15.9.2016 15:42







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.