Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vodochody představily nový typ legendárního letounu Albatros

V Aeru Vodochody se ve čtvrtek představil ukázkový letoun L-39 CW, je v něm motor pro novou generaci letounů L-39 NG. Aero je chce začít dodávat od roku 2019. Nyní se firma nadále zaměřuje na stávající letky L-39 a určení nejlepších řešení, jak udržet L-39 v co nejlepším letovém stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74i86l39a80n 16T18ů34m27a 4387749623787

A proč v té ukázce je ten Delfín L-29?

Chtěl jsem poblahopřát, že se oživuje další česká značka, ale otázkou je, jak je to s tou "českou", když ředitel se jmenuje Giuseppe Giordo.

0/0
21.9.2016 11:24

J76a40k35u53b 57V14i18k74t15o12r89a 8273879833621

Škoda že to je jen takové prskátko. Máme na mnohem víc. :-/[>-]

0/−7
15.9.2016 22:23

J22a71n 48M54o47t26ů77r76e85k 7300242371899

Ale o to přeci jde! Někdy je prostě lepší mít cca 5 takovýchto letadel než 1 Gripen....

0/−1
16.9.2016 7:15

H17o45n76z19a 67Z76e26m94a40n 6288868882105

A to jako proč?

0/0
16.9.2016 7:35

M61i71c26h81a30l 15T11o16m43i10n49s89k10ý 9651155907804

protože za stejnou cenu pořídíte 5 takových.

1. je to civčný letoun - pro piloty začátečníky je lepší když se cvičí na letounu jehož provoz je několikrát levnější a i případné škody nejsou tak velké. Takže se najdou i zákazníci ze států jako USA.

2/ najdou se zákazníci z chudých afrických zemí, kteří nemají na nadzvukové bitevníky a to letadlo klidně mohou používat jako bojové a použít ho proti nějakým vesničanům.....není třeba opancéřování.

3/Letadel může být za stejnou cenu víc = víc letišť - rychlejší doba zásahu, například proti případným teroristům v letadle

4/ dnes se nebojue kontaktně, ale na vzdálenost třeba 50km. Takže nezáleží na rychlosti, ale na výbavě.

+2/0
16.9.2016 9:32

M15i41c36h41a87l 83T87o61m37i80n48s84k12ý 9131705387514

5/ Jinak když budete chtít a mít na zemi patřičné zbraně, tak Gripen sundáte ze země skoro stejně jako Albatros. Akorát ekonomické škody budou v případě Gripenu o dost vyšší.

R^

Takže myslím, že naše letadla = za stejně peněz více muziky.

0/−1
16.9.2016 9:43

Z84d58e88n96ě30k 61P65e72r34u24t71k18a 4616435260556

To je nesmysl srovnáváte jablka a hrušky. To je jako když kdysi dávno ve zprávách na nově říkali že ČD mohli mít za cenu jednoho Pendolina asi 500 (nevím kolik přesně to bylo) Motorových jednotek 814. Přitom jediné do mají společného je, že to jsou vlaky. Využití mají úplně jiné. Situace Gripenu a L-39NG je podobná. V obou případech se jedná o letadla. A to je asi tak všechno co mají společné. Co je ale hlavní: Jedno nemůžete nahradit druhým.

+3/0
16.9.2016 10:30

J49a28n 30T82a18r80a65b84a 4556876269269

Přesně, Albatrosem budete například těžko dohánět dopravní letadlo s vypnutým odpovídačem, které letí kam nemá. Airbus mu prostě uletí, k tomu potřebujete nadzvukový letoun. A srovnatelných aplikací je daleko víc a důležitějších, tohle byl jen srozumitelný příklad.

+1/0
21.9.2016 22:26

Z27d80e71n68ě51k 24P62e11r30u51t63k56a 4766515890636

ad 3) pokud ti teroristé zrovna nepoletí ve čmeláku tak vám ten nový albatros nepomůže. Nic proti tomu stroji, který bude jistě velmi dobrým cvičným letounem a snad i kvalitním bitevníkem. V žádném případě to ale není a nebude stíhačka. Při zamýšlené maximální rychlosti 775 km/h prostě nemáte šanci dohnat běžné dopravní letadlo letící cca 800 km/h.

+2/0
16.9.2016 10:23

M35i95c63h55a33l 23T93o50m36i21n95s44k40ý 9681245217804

Zónu u Temelína každou chvíly naruší nějaké to sportovní letadlo.

K tomu nemusí lítat Gripen.

0/0
16.9.2016 20:37

J98a87n 78T36a54r91a44b62a 4536856979139

K vrtulovým ne. K Airbusu už jo.

0/0
21.9.2016 22:27

M66a80r86t38i12n 37H78r45o35u61d90n83ý 5187232274117

Do Afriky jim stačí turbovrtulové SuperTucano, kterého koupí za cenu tohoto prouďáku opět několik... a ve všech 4 bodech dle vaší logiky více exceluje.

0/0
17.9.2016 7:58

M68a59r93t40i66n 21S45m82í75š51e54k 7952752750964

Prehnane tvrzeni!!!!

0/0
16.9.2016 9:05

J67a11n 16M73o67t20ů45r36e11k 7420342511969

Která část toho tvrzení?

0/0
16.9.2016 9:39

J59a98n 89M29o39t52ů77r45e71k 7800112971309

To je jak plyvat a tvrdit výrobci motorek, že přeci umí dělat více, ať dělají raději auta, že mají na víc......

+5/0
16.9.2016 7:26

A92n97t45o26n42í61n 58Š19v45i87h42n46o29s 8438667521292

"

S prodejem bude Aeru Vodochody pomáhat největší český obchodník s vojenským materiálem Omnipol....

Háva?

Nedopadne to jako tenkrát s padáky?

0/0
15.9.2016 22:18

V71á56c75l18a81v 43M27e12r97g25l 5761160481710

Vyvinout zcela nove letadlo bychom v CR stale dokazali a osobne by se mi to moc libilo. Ale vyvoj by byl drahy a vysledek nejisty. Trh neni tak velky a je pomerne nasyceny. Vlckova konstrukce L39 je pomerne zdarila a letoun je dost obliben u civilnich spolecnosti jako akrobaticky, cvicny nebo v nem vozi pasazery, kteri si zaplati let "stihackou". A na tyto zakazniky vyrobce miri. Modernizuje hlavne avioniku, vymeni motor a par drobnosti na dnesni standardy a vyrobni technologie. Dulezite je pouzit komponenty civilni a bezne dostupne a servisovatelne a udrzet cenu. Zakaznik tim dostane novy civilni stroj na jehoz letove vlastnosti je zvykly ale narozdil od starych L39 bude mit lepsi moznosti servisu. Tim, ze vse bude jako civilni bude vyrazne mene problemu typu embarga na vojensky material apod. Cili rozhodne lepe toto nez nic a jednou mozna dojde i na ten novy stroj.

+9/0
15.9.2016 21:08
Foto

I63m94r32i47c64h 35S13u21c41h53a61r43s66k38ý 8696293165891

Perfektní a výstižné ;-)R^

0/0
16.9.2016 7:53

P12e35t60r 67L40u76k72e35š 6873501

Albatros létá skvěle. Je levný, nenáročný a rozšířený. Létá s ním kde kdo. Dokonce i James Bond.

0/0
15.9.2016 19:26

L33u79k25á91š 42S88e26d69l22á94č94e88k 1343497187200

Ano vypadá krásně, ale aerodynamický je překonané. Má rovná křídla do kříže. Už za Hitlera němečtí technici věděli, že čím více šípovitý tvar křídel, tím = vyšší rychlost.

Tohle letadlo zbytečně ztrácí rychlost. Kdyby jinak udělali křídla, mohlo by být při stejném výkonu rychlejší. Zřejmě bych kvůli aerodynamice udělal i užší kokpit, protože to není výletní stroj, ale bojový. Je tam toho spousta na úpravu, aby to letělo rychleji.

0/−8
15.9.2016 20:19

J82a78r31o85m58í46r 81K19r77á78l 4510569154299

Tak to abyste jim šel do Vodochod poradit, ne ? ;-)

+4/0
15.9.2016 20:51

P21e13t67r 71L43u67k28e72š 6923421

Lukáši, aerodynamicky překonané? To snad ne. "Křídla do kříže" ??? Asi myslíte přímé křídlo (L-39 má téměř přímé lichoběžníkové křídlo. Jedno křídlo, není to dvouplošník:-))

Každý tvar křídla má své výhody a nevýhody. U cvičného aeroplánu není cílem dosažení nadzvukových rychlostí a pohřeb pilota, ale umožnění přechodu na stroj vyšší kategorie.

L-39NZ je v první řadě cvičný letoun. Může samozřejmě plnit některé druhy bojových úkolů. Ne všechny. Ty, na které stačí, bude plnit za zlomek nákladů na provoz "skutečných" bojových aeroplánů.

+6/0
15.9.2016 21:22

L57u53k37á72š 10S85e64d48l71á44č87e48k 1843797397500

To že letoun je nadzvukový, neznamená, že nemůže být cvičný. Stačí se podívat na korejský T-50. Tento letoun je plnohodnotný bojový, při tom je i cvičný. A Korejci dnes nestačí uspokojovat poptávku. Když Korejci tento letoun vyvíjeli, tak vzorem pokud si pamatuji, byl americký F 16. Podle mě by AERO mělo za hubičku koupit od Amíku nějaký ten olétaný vrak F 16, kouknout se na to, a popřemýšlet. Je třeba se taky dívat do budoucnosti, nikoliv jen do minulosti.

0/−9
15.9.2016 23:51

P10e92t15r 83L52u44k59e44š 6263531

Lukáši, T-50 je nadzvukový a jde široko daleko o výjimku. Plnohodnotně bojový? Ne, cvičný, který je základem pro další verze TA-50 a FA-50 (cvičně-bojové a víceúčelově bojové).

O tom, že Korejci nestačí uspokojovat poptávku nevím. Zatím toho ven moc neprodali.

AERO se chová naprosto logicky. L-39 je nejrozšířenější cvičný aeroplán na světě. Provozované aeroplány se dají modernizovat a zároveň může AERO nabídnout novou verzi, která má na trhu solidní šanci. Mimo jiné proto, že jsou uživatelé na L-39 zvyklí a jde o stroj s kterým je radost létat. Rychlost není ani náhodou rozhodující parametr.

+7/0
16.9.2016 1:12

L41u28k30á95š 17S25e16d87l27á39č72e87k 1763297347230

Díval jsem se na parametry nového stroje. Není to úplně špatný nápad.

0/0
16.9.2016 22:55

M82a14r43e56k 64N94e37t55o28l42i92c62k90ý 6564590318

To jsou přihlouplé plky. Opravdu si myslíte, že u tohohle letadla je nejdůležitější rychlost? Možná byste jim mohl externě radit, když už jste to vystudoval.

0/0
15.9.2016 22:28

M88i57r50o15s14l55a90v 55D30u64s82í32k 1359939155870

Jen tak dál hoši ! Palec nahoru .

0/0
15.9.2016 19:09

L53u78k55á81š 24S90e39d58l23á86č49e51k 1293787417980

Podle mně mělo AERO obšlehnout F16 a vyrábět podle toho v nějaké menší, lehčí, úspornější a výrazně levnější verzi s bojovými schopnostmi. Aby to byla jednoduchá, přitom pevná, levná skládačka, aby produkce byla v počtech jak rohlíky. Tohle je správná a perspektivní vize.

0/−11
15.9.2016 18:59

J95i79ř35í 85K71ü73h90r 2930556910516

Vy se v tom evidentně vyznáte.

+7/0
15.9.2016 19:04

L60u49k46á10š 97S77e19d40l65á62č54e43k 1443787947320

Ceny vytvářejí lidé, ty nejsou dány z hůry.

0/0
15.9.2016 20:22

D88a63v60i96d 16M76a43l79i15n25a 1720883560983

New Generation?

0/0
15.9.2016 17:36

M30a95r51t27i48n 63J67i93r97o90u79s41e41k 7106285695938

Next Feneration.

0/0
15.9.2016 18:22

L29u19k29á57š 58S76e96d28l70á84č84e12k 1913107757600

Si dělají ()(), ne? Já myslel, že předvádí L39NG a ono je to 40 roků stará koncepce. Nakonec se dočtu, že to poletí až za dva roky. Myslím, že dohánějí to, co mělo být už před dvaceti léty.

0/−9
15.9.2016 16:01

V60á46c80l54a87v 78M73e35r47g46l 5221420471820

Mam dojem, ze pred temi 20 nebo 25 lety tu ty pokusy byly. L39MS nebo L59 (nikoliv 159 ALCA, to je nove letadlo). Jenze tehdy to bylo brano jako vojensky stroj a na hrade sedel jisty pan, kteremu nemuzu prijit na jmeno prestoze se po nem v Praze jmenuje letiste, neprejici zbrojni vyrobe. Samozrejme za to nemohl jen on a o duvodech muzeme spekulovat ale vysledek uz nezmenime.

+1/−1
15.9.2016 21:14

J44i87ř34í 82K40o87d38ý38d36e76k 7410960896143

Ka bych se primarne vyvaroval srovnani L-159 a L-39NG. Prvni zalezitost byla spise politcky motivovana, ta druha uz ma vizi koncoveho zakaznika.

Davam k uvaze treba kooperace s Brazilii. Aero se podili na vyvoji a vyrobe transportniho letadla. Soucasne je Brazilie odberatelem kategorie bojovych letadel, kde by 39 NG mela sanci na uspech.

0/0
15.9.2016 15:59

P89a96v78e29l 93S55o38b17o27t92k43a 5670714

další podzvukové malé letadlo?

K čemu??

+6/−15
15.9.2016 15:27

M48a12r70t96i32n 91K32a48r72á69s53e27k 9418713358638

Tipuju k prodeji, k cemu jinemu by ho vyvijeli?

+12/−1
15.9.2016 15:28

P49a65v58e50l 47S58o15b48o31t37k57a 5850644

To už tu bylo - a na to se ptám, k čemu to kdo koupí?

Jestli jde zase jen o to vytáhnout ze státu peníze, tak to ať je raděj daj lidem přímo na dávkách a neživí mezi tím spoustu vyžírků.

+2/−12
15.9.2016 15:32

J68i39ř36í 11K80o21d45ý91d18e68k 7580860436923

Nesrovnavat s Alcou - to je jiny pribeh.

+12/−1
15.9.2016 15:37

P73a85v95e55l 82S68o62b98o61t70k41a 5180974

To byla Alca o tolik horší než starší Albatros?

0/−12
15.9.2016 15:41

P46e22t56r 83K43e27i98s51l42e95r 6411752132954

ALCA je něco zcela jiného... i když ve Vašich očích to asi vypadá stejně...

+12/−2
15.9.2016 15:44

L36u47k84á46š 14S54e49d45l89á43č93e63k 1213777717830

Jaká je maximální rychlost L39NG jaké jsou tam motory, kdo je vyrábí.

0/−4
15.9.2016 16:06

J53i42ř28í 21K82ü31h76r 2600606500316

http://www.l39ng.com/bio-1-1-1/

https://en.wikipedia.org/wiki/Williams_FJ44

cca 30s na googlu

+2/0
15.9.2016 16:50

M45a89r51t78i55n 40S36m65í67š85e67k 7452802590614

Vy si neumite informace najit????

+1/0
16.9.2016 9:30

J74a51k38u93b 80S19ú18k47e41n30í96k 1418210829

Pro potřeby volně prodejného cvičného letadla ano.

+1/0
15.9.2016 15:49
Foto

L15u66k34á31š 33N71o84v39o91t72n28ý 6316357918388

Ne, ale L-159 skončila na tom, že v tom byly použity americké technologie, čímž pádem má USA právo veta na vývoz a jelikož z dob bratření se s východním blokem a půlkou válčící Afriky většina států spadala tam, kam USA žádnou vojenskou techniku neprodávají, tak jsme měli i my peška. Čímž chci říci L159 je po všech stránkách lepší letoun, ale L-39 jako cvičný je výhodný v tom, že ho všichni znají (mají na něj zázemí) a je levný a pro některé rozvojové státy může dost dobře sloužit i jako letecká podpora, nikoliv jenom pro výcvik.

+14/0
15.9.2016 15:53

P22e16t61r 53M95a62r40e79č10e88k 1553931609578

L39NG si nikdo neobjednal na rozdíl od Alky. Takže je to vyloženě věc firmy.

+2/0
15.9.2016 16:23

J97i46ř32í 87K33o46d88ý36d34e97k 7540940496293

Vyrobce nabizi i moznosti upgrade starych verzi, ktere letaji jak v ceskem vojenskem letectvu tak i jinde. Asi tezko hledat jiny produkt ceskeho leteckeho prumyslu, ktery by se tak uspesne exportoval.

+3/−1
15.9.2016 15:34

P15a31v94e78l 25S74o23b97o70t48k82a 5690974

Albatros se nevyrábí už 20 let - takže v čem takový upgrade spočívá?

V kompletní výměně vylétaného draku, motoru i zastaralé avioniky?

+1/−9
15.9.2016 15:38

J14i80ř34í 69K41o15d38ý12d26e34k 7700770926903

Nebudu to prepisovat z netu - staci strejda google. Treba mokre kridlo.

+3/−1
15.9.2016 15:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.