- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A proč v té ukázce je ten Delfín L-29?
Chtěl jsem poblahopřát, že se oživuje další česká značka, ale otázkou je, jak je to s tou "českou", když ředitel se jmenuje Giuseppe Giordo.
Škoda že to je jen takové prskátko. Máme na mnohem víc.
Ale o to přeci jde! Někdy je prostě lepší mít cca 5 takovýchto letadel než 1 Gripen....
"
S prodejem bude Aeru Vodochody pomáhat největší český obchodník s vojenským materiálem Omnipol....
Háva?
Nedopadne to jako tenkrát s padáky?
Vyvinout zcela nove letadlo bychom v CR stale dokazali a osobne by se mi to moc libilo. Ale vyvoj by byl drahy a vysledek nejisty. Trh neni tak velky a je pomerne nasyceny. Vlckova konstrukce L39 je pomerne zdarila a letoun je dost obliben u civilnich spolecnosti jako akrobaticky, cvicny nebo v nem vozi pasazery, kteri si zaplati let "stihackou". A na tyto zakazniky vyrobce miri. Modernizuje hlavne avioniku, vymeni motor a par drobnosti na dnesni standardy a vyrobni technologie. Dulezite je pouzit komponenty civilni a bezne dostupne a servisovatelne a udrzet cenu. Zakaznik tim dostane novy civilni stroj na jehoz letove vlastnosti je zvykly ale narozdil od starych L39 bude mit lepsi moznosti servisu. Tim, ze vse bude jako civilni bude vyrazne mene problemu typu embarga na vojensky material apod. Cili rozhodne lepe toto nez nic a jednou mozna dojde i na ten novy stroj.
Albatros létá skvěle. Je levný, nenáročný a rozšířený. Létá s ním kde kdo. Dokonce i James Bond.
Ano vypadá krásně, ale aerodynamický je překonané. Má rovná křídla do kříže. Už za Hitlera němečtí technici věděli, že čím více šípovitý tvar křídel, tím = vyšší rychlost.
Tohle letadlo zbytečně ztrácí rychlost. Kdyby jinak udělali křídla, mohlo by být při stejném výkonu rychlejší. Zřejmě bych kvůli aerodynamice udělal i užší kokpit, protože to není výletní stroj, ale bojový. Je tam toho spousta na úpravu, aby to letělo rychleji.
Jen tak dál hoši ! Palec nahoru .
Podle mně mělo AERO obšlehnout F16 a vyrábět podle toho v nějaké menší, lehčí, úspornější a výrazně levnější verzi s bojovými schopnostmi. Aby to byla jednoduchá, přitom pevná, levná skládačka, aby produkce byla v počtech jak rohlíky. Tohle je správná a perspektivní vize.
Si dělají ()(), ne? Já myslel, že předvádí L39NG a ono je to 40 roků stará koncepce. Nakonec se dočtu, že to poletí až za dva roky. Myslím, že dohánějí to, co mělo být už před dvaceti léty.
Mam dojem, ze pred temi 20 nebo 25 lety tu ty pokusy byly. L39MS nebo L59 (nikoliv 159 ALCA, to je nove letadlo). Jenze tehdy to bylo brano jako vojensky stroj a na hrade sedel jisty pan, kteremu nemuzu prijit na jmeno prestoze se po nem v Praze jmenuje letiste, neprejici zbrojni vyrobe. Samozrejme za to nemohl jen on a o duvodech muzeme spekulovat ale vysledek uz nezmenime.
Ka bych se primarne vyvaroval srovnani L-159 a L-39NG. Prvni zalezitost byla spise politcky motivovana, ta druha uz ma vizi koncoveho zakaznika.
Davam k uvaze treba kooperace s Brazilii. Aero se podili na vyvoji a vyrobe transportniho letadla. Soucasne je Brazilie odberatelem kategorie bojovych letadel, kde by 39 NG mela sanci na uspech.