Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dejte lidem 10 tisíc za sešrotování auta, žádají automobilky. Stát váhá

Prémii až deset tisíc korun by mohli dostat majitelé nejstarších aut, pokud se rozhodnou vozidlo ekologicky sešrotovat. Peníze by měli dostat z peněz, které stát od lidí vybírá za převody ojetých vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a37n 58C59e62p80e90k 1114576670

Automobilky jsou v nejlepším, největší zisky, tak jim je potřeba ještě ze státního pomoci. Sice ne přímo, ale podporou nakopneme spotřebitele.

0/0
19.9.2016 11:24

P48a65v62e14l 75Š21e60v46č41í42k 6890715649330

Staré likvidované auto je zdroj cenných surovin, takže případná kompenzace není rozhodně celých 10k, je nutné tuto hodnotu odečíst.

Mám jedno starší auto v depositu a klidně tam může být jak chce dlouho. místa mám dost, nezavazí a když jdu kolem, tak jej pohladím, páč to byl můj věrný Karel. Rozhodně je nedaruji nějakému likvidátorovi jen za kus papíru s potvrzením. A ten si z něj pak suroviny bude těžit. Auto je můj majetek, a nepřítel stát na něj nemá právo. Měl jsem v depositu i Avii, té loni na konci roku propadly papíry, tak jsem si ji zlikvidoval sám a dokonale ekologicky, neukápla kapka oleje a plastové potahy sedaček a dveří jsem raději odvezl do sběrného dvora, páč z místního kontejneru by je vybral soused na topení. Tech cca 10 tisíc jsem vydoloval za prodej agregátů a ještě povezu kovy do šrotu.

0/0
17.9.2016 9:33

J24a59n 52B14a52r90t80á24č53e94k 6545495200329

Nebylo by rozumější zrušit bez náhrady tzv. ekodaň. Po jejím spuštění nastal útlum prodeje a rotace ojetin, protože stávající auta si lidi drží co to jde oproti dřívějšímu stavu, kdy si lidé vybrali o něco modernější.

+2/0
17.9.2016 8:02

P72e66t53r 61N25o95v66o27t97n24y 1131330121

Dejte jim je vy.

0/0
17.9.2016 0:24

J79a56r83o63s50l71a35v 45Š13k37o85d57a 6654858349211

takze ti nejchudsi,co museli zaplatit ekovypalne. Tak z jejich prachu se nadotujou ti, co 300tisic na nove maji!!

+1/0
16.9.2016 23:42

P67e59t35r 10V37o73ň74k88a 2387563689653

Vím úplně přesně jak to dopadne, scénář bude úplně stejný jako když na protiúčet vykupovali starý embečka a stodesítky , stodvacítky. Kšeftaři vykoupí stařešiny před posláním na šrotiště od chudiny a namastěj si na tom kapsy.

0/0
16.9.2016 21:32

V95l60a38d11i29m87í10r 67R69e40t13t76i84n86g69e38r 5675136585195

Takto jsem v roce 2001 odevzdal mojí 23 let starou Skodu 105S a koupil zbrusu novou Škodu Felicii Magic2 :-) Rovněž mně z ceny nového vozu odečetli 10 000 Kč :-);-)

0/0
16.9.2016 18:30

J40i63n76d33ř74i16c80h 93Š35k93o13p68e48k 4515971840385

ale to byla čistě akce automobilky

0/0
16.9.2016 21:25

P77e84t66r 50V37o55ň57k25a 2507133459313

No vidíte a na Vás jednoho pak připadlo sto jiných, pro které tu škodovku dokonce už dopředu od někoho vykoupil autosalon škody nebo servis za 1-3 tisíce, od lidí, kteří si za ty peníze šli koupit zase jen starý vrak, a těm co si šli pro nové auto a neměli požadovanou stařešinu, to posloužilo jako sleva, vykupovalo se nejen pro známé. Fabrika to zacálovala a všichni byli spokojený.

Zákazník s novým autem ušetřil, servis/salon prodal další auto navíc a měl z něj slušnou provizi a skoro nic je to nestálo jen s ekologií a propagovaným účelem to nemělo nic společného, zmizelo jen pár starých vraků, které by zmizeli i bez toho.

0/0
16.9.2016 21:43

V34l97a58d33i89m30í73r 33R94e23t93t85i74n15g19e73r 5255476285395

To je možné, bylo mně odečteno 10 000 Kč z nového vozu a moje stara 105S prodaná za 7000 Kč (byla teda s LPG). Takže spokojeni byli všichni, ja jsem za starou Skodu 105S, která byla 23 let stará a měla 186 000 km najeto dostal prakticky 17 000 Kč. Navíc z bazaru autosalonu zmizela ještě ten týden co jí ode mne vykoupil. Takže já takovéto akce vítám.

0/0
17.9.2016 10:40

J81a73n 80D33l74o64u12h18ý 7284179330129

Me v roce 2008 Ford nabidl slevu 10 000kc na nove auto, kdyz jim tam necham formana s LPG. Hacek byl v tom, ze se dal prodat obratem ruky za 25 000kc. Cili formana jsem si prodal sam a imaginarni slevu jsem nedostal ;-) :-D

0/0
17.9.2016 16:08

S45t72a10n95i53s44l58a30v 34R60o42s63e90c80k74ý 9315469831109

Má smysl montovat do nových aut budou montovat žárovky za 2500 Kč/ks a více?

Zbytečně to auta prodražuje a i výroba je neekologická.

0/0
16.9.2016 16:53

P12a84v15e48l 60Š26e35v58č34í27k 6650155879880

Tu žárovku vyrobí v Číně za pakatel, těch 2,5k si nasadí automobilky.

0/0
17.9.2016 9:39

L90u49k11á14š 23S29e79d88l96á15č31e40k 1263417927890

Máme nejvyšší daně na auta, Auta jsou v ČR jedny z nejdražších v Evropě a to i přesto, žeje vyrábíme. Přesto že je vyrábíme, máme nejstarší vozový park Co k tomu dodat, je to hnus.Rv

+4/0
16.9.2016 15:18
Foto

O80n70d43ř17e31j 26V39a34r48o78š28č85á33k 3124677553

At si to plati automobilky ze sveho.

+3/0
16.9.2016 12:39

P54e73t98r 40V72o26n33d64r29a23c87e98k 7265291983920

Neblázni - automobilky nikdy nezlevní - například plat ředitele WV je cca 40mil/kč měsíčně !!!

0/0
16.9.2016 15:39

P65a44v46e94l 70Š79e67v73č19í75k 6650435109930

Zajímavé čtení je, za kolik si v Soulu postavil nové správní středisko Hnujdej. I akcionáří se bouřili.

0/0
17.9.2016 9:41

M64a93r47t75i84n 52J42i61r26o63u47s78e87k 7186385395188

Automobilky nechápou, že mají příšernou nadprodukci, ukrutný převis nabídky nad poptávkou a to neodstraní odstranění starých aut. Lidé nemají peníze na nákup nových aut a to už ani při započtení nákupů aut na dluh. :-)

+3/0
16.9.2016 12:09

P29e78t35r 30V88o65n72d84r74a16c34e30k 7955601883630

Koupě nového auta je nejhorší investice ..... těch 10tis auto ztratí na hodnotě ještě než vyjedete z autosalonu .......

+6/0
16.9.2016 11:58

J35a57r92o61s50l43a56v 60H13o27r82á56k 6903917595454

Auto neni investice, ale spotreba. Pokud nekupujete veterany a specialy.

+3/0
16.9.2016 12:54

P79e67t45r 63V74o72n74d38r73a90c20e46k 7175411293120

Ano - auto mám k tomu aby mě dovezlo z místa A do místa B a k tomu nepotřebuji nové auto ....... a jelikož si nemusím nic dokazovat a ukázat že na to ,, mám ,, tak mi klidně stačí i 10 let stará Oktávka .......

+5/0
16.9.2016 15:27

J57a24r61d59a 44S76o67k84o32l 1736278711811

Myslí někdo na staré lidi kteří vlastní nejvíce těchto vozidel?že nemají na nové a musí se dostat z vesnic k doktoům do lékárny obchodů pošty a autobus tam většinou jezdí 2x denně. Mnoho těchto těžce chodí a auto je jediná možnost doktora. Také budete jednou stáří tak se podle toho chovejte !!

+6/0
16.9.2016 11:31

T25o92m82á55š 88S50k38á24l35a 6878617

no, to je sice zvláštní představa, ale když tak dvakrát do roka sedím v autosalonu a čekám, tak jsou to z 50% starší lidé kdo kupuje nová auta. Ten zbytek vypadá jako podnikatelé kolem 40.

Jinak tu se ani nebavíme o 120, kterou vídám zaparkovanou občas za některým plotem. Kdoví jestli pojízdnou. Tu se bavíme o feliciích, kterým se náhodou ještě úplně nerozpadla kastle a ve kterých jezdí mnohem častěji mladší lidé.

0/0
16.9.2016 14:18
Foto

R82o64m87a58n 33K20o52z70e96l 4807986763394

Jsem z vesnice a ty autobusy jezdí teda častěji, dvakrát denně jede možná do nejzapadlejší vísky o 150 lidech v době prázdnin, to zas nebalamuťte.

Většina lidí má staré auto proto, že dobře slouží a když dobře funguje, tak k čemu nové? A s trochou péče vypadá 15leté jako právě vyjeté z fabriky. Jak mi už několikrát tetička řekla, že jak se mám dobře, že mám nové auto, když viděla tu lesklou karosérii a ono tomu autu je 22 let.

0/0
16.9.2016 14:50

J10i10ř12í 98Z60á41ř10e55c12k55ý 5584978374895

Ale ano, dvakrát denně tam a to samé zpátky - tedy pokud je pracovní den, jinak nejezdí vůbec nic.

+2/0
16.9.2016 23:38
Foto

R27o89m90a86n 32K35o98z75e79l 4887186603214

Tady to fakt tak není, kromě jedné vesnice o 200 obyvatelích jedou ze Zlína všude autobusy i z odpolední směny, po 22.hodině, to samé ze Vsetína, Uherského Hradiště.

0/0
16.9.2016 23:44

P31e55t73r 11H25o26f52m55a87n48n 6389634925870

Kde berou jistotu, ze auto s novejsi emisni tridou ma pri realnem provozu 'lepsi emise'?

+4/0
16.9.2016 11:16

O15n79d18ř39e60j 94Č30a34p80k16a 6921761503404

U těch prvních emisních tříd, když se šlo hlavně po jedech a ne po CO2, to platilo.

0/0
16.9.2016 14:12

T33o29m22á90š 98S30k78á10l38a 6548427

CO2 je závislé na spáleném benzínu a nic s tím nenaděláte. Je celkem jedno z kterého roku auto je. Mě přijde uhozené bavit se o stáří auta a ne o jeho velikosti. 10 let staré malé auto má pořád nižší emise než o něco větší nové auto. Akorát to první má nálepku EURO 4 a to nové EURO 6.

+1/0
16.9.2016 14:25

Z80d84e43n39ě50k 61M33á38č47a93l95a 1703595569640

10.000? To je motivace jak řemen..... S autama je to u nás nějaký divný. V bazarech si stojí na střechách kolik jich tam je, ale mě připadá, že ojetý jsou snad dražší než nový. Normální auto s náletem jak blázem za 300.000 Kč. Dívám se po Mazdách, Fordech.

+1/0
16.9.2016 11:04

P90ř95e73m67y17s48l 75H22r32o68m36a47d63a 2724186148511

Tak řešením by byl poplatek pro bazary, za každé vozidlo, které jim ta stojí déle jak půl roku. Já jsem třeba nedávno u jednoho bazaristy prohlížel Subaru Forestra 1999. No a ukázal jsem mu, že to auto nemůže jezdit, že kolem zadních tlumičů je to prorezlé tak, že v první díře projdou tlumiče do kufru. Auto přitom mělo novou technickou a chtěl za něj 70 litrů 8-o. Když jsem vyndal kus prorezlého plechu tak mne odpálkoval s tím, že to někdo koupí a ať mu to neničím. Že se v tom někdo může zabít ho asi nezajímá :-/

Oni prostě bazaristé přivezou z Německa šrot, naleští to a pak se jim vyplatí čekat třeba rok, až se nějaký neználek chytne a koupí to.

+1/0
16.9.2016 11:31

P63e95t79r 20N85o94v39á53k 3693476124464

Ať EU zadotuje nákupy aut a doplatí rozdíly kupní síly německého zákazníka a českého ;-D.

Dám 100 tis a rozdíl ať zaplatí Brusel..., to by se omlazovalo...R^

+1/0
16.9.2016 11:00

P36e58t61r 43S44u38c82h36ý 1698469934156

A proč podle kupní síly zrovna Německa? Proč ne třeba podle Řecka?

0/0
16.9.2016 11:02

J71i21n69d24ř24i68c65h 39Š88k54o17p62e76k 4535151100435

protože když se zdražuje, tak se argumentuje výší cen právě na Západě. Naposledy zloději z OSA

+2/0
16.9.2016 21:27

J23o46s10e72f 75K94o20m73á13r29e43k 5344772804269

To nebylo na Západě, ale v Maďarsku :))

0/0
17.9.2016 7:01
Foto

P12e73t48r 73P34r25o39c10h81á72z56k81a 3502976652894

Za 10k si nove auto nekoupi.Nic to neresi.Omezit vjezd starych aut do mest a to vcetne residentum.To donuti cast lidi aby auto obmenili a cast se ho zbavi. Aby mohli kupovat nova auta museli by mit vic penez a auta stat mene.Jina cesta neni.

+1/−4
16.9.2016 10:56

M33a82r91i56a98n 92V41á95ň25a 3598506205499

Ale je. Co takhle zrušit DPH a spotřební daně ?

0/0
16.9.2016 11:44
Foto

P31e14t20r 73P89r60o13c15h40á74z28k83a 3452276102284

Na auta nebo na vše? A proč? Auto není věc, kterou si lze nárokovat. Daleko lepší než šrotovné je omezení vjezdu do centra pro všechna, která nesplňují emisní limit. Musí to však platit i pro rezidenty, nejen pro návštěvníky. Pak je po problému. Část si koupí auto nové, část se ho vzdá, část se zapojí do sdílení a podobně. Tak se řeší problémy a ne dotacemi.

0/0
19.9.2016 16:51

R23o68m74a47n 39S20o51u85č33e26k 1182415510579

tak ať ty prachy dají automobilky!

+3/0
16.9.2016 10:44

J73a74r28o60m59í67r 46K18r59á47l 4610839914179

Ano, to je lepší cesta. Při koupi nového odkoupit staré. Někteří obchodníci to tak dělají už dnes.

+2/0
16.9.2016 10:47

V72i72k62y75r 41B77o12h90u74m72i20l 21S61t33r49a73n51s70k63y 9817108536649

Cituji z článku: Podle našich údajů lidé likvidují přestárlá auta už v současné době sami i bez podobných příspěvků,“ řekla mluvčí MŽP Petra Roubíčková.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/automobilky-chteji-az-deset-tisic-za-srotaci-auta-f7b-/eko-doprava.aspx?c=A160915_165328_eko-doprava_suj

A tak nějak je to u nás se vším, podle klasického :" Voni si lidi vždycky nějak pomůžou sami".

0/−1
16.9.2016 10:42

D84u67š41a80n 15P19e37š84e54k 3285449224600

Ničemu to nepomůže, protože v okamžiku, kdy se za auto v jakémkoliv stavu začne vyplácet 10.000,-, tak stoupnou ceny ojetých vozů.

I naprosto nepoužitelný vrak bude mít nyní hodnotu těch 10.000,- a jakékoliv lepší a použitelné auto pak zákonitě bude mít cenu o těch 10.000,- vyšší.

+5/0
16.9.2016 10:36

M63a42r10t73i55n 82P98r55o49k48o16p 6226677850955

-počítejte že se musí jednat o přihlášené auto

-přihlásit/odhlásit/přepsat auto za 10000,- nebo 15000,- je stejně drahé

-pravděpodobně to bude příspěvek na nákup nového ( první registrace) nikoliv 10k na ruku od státu za doložení likvidace starého vozu bez nákupu nového.

+1/0
16.9.2016 10:52

M89a29r19t16i28n 17H77o17r98á95k 9953819474

Čekám, že to bude zase pro nějaké mafie, které u nás budou vybírat za šrotovné na auta, kterou dovezou z Německa.

Jsem proti šrotovnému.

+11/0
16.9.2016 10:35

J86a64r92o27m21í87r 20K18r70á89l 4360279534199

Pokud jde vládě o ekologii, pak je daleko lepší cesta např. dočasné přeřazení do nižší sazby DPH. Jako bylo před léty v Německu na lednice bez freonu.

Pokud by šrotovné bylo na nepojízdná auta v evidenci, moc to nepomůže, pokud na všechny, bude to výhodné nejvíc pro ty kšeftaře.

+1/0
16.9.2016 10:44

M44a28r35t67i46n 32K40a93r35á18s37e92k 9538843348108

A v cem je rozdil mezi snizenou dph a dotaci? Krom toho ze dotace je jednodussi a s mensi pravdepodobnosti podvodu, oproti dph vyjimce

0/0
16.9.2016 12:53

T76o58m11á61š 67S84k55á87l11a 6788757

máte zvláštní představu o "jednoduuchosti" procesu výběru a distribuce peněz. Aneb je jednodušší peníze ani nevybrat, než je vybrat, přerozdělit na správný úřad (reálně přes hódně dalších míst) a tam teprve zjišťovat kdo má na co nárok a peníze vyplatit. To vše s ročním zpozděním samozřejmě, protože rozpočet kolik bude potřeba vyplatit za celý příští rok se schvaluje v prosinci předchozího roku.

+2/0
16.9.2016 14:31

J87a29r39o82m88í73r 96K42r88á73l 4370599584169

Protože snížená daň podpoří výměnu auta za nové, zatímco šrotovné podpoří spíše kšeftaře.

0/0
17.9.2016 7:42

M91i39c83h88a27l 44J34a82r70o23š 7764250912505

A že si stát ten výzkum nechá dělat zrovna u STEM, agentury, která byla (a asi je) majetkově úzce spjatá se socdemáky.

0/0
16.9.2016 10:33

O59n72d46ř66e67j 56Č51a74p95k35a 6471291553524

A nestačilo by zrušit ekodaň ? Přijde mi efektivnější tomu, kdo mění starého trabanta za felicii, ty peníze nechat, než mu 10 tisíc sebrat za převod felicie a pak 10 tisíc dát za šrotaci tráboše. Protože tam dalších x tisíc padne na byrokracii kolem.

+5/0
16.9.2016 10:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.