Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dejte lidem 10 tisíc za sešrotování auta, žádají automobilky. Stát váhá

Prémii až deset tisíc korun by mohli dostat majitelé nejstarších aut, pokud se rozhodnou vozidlo ekologicky sešrotovat. Peníze by měli dostat z peněz, které stát od lidí vybírá za převody ojetých vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a85n 78C34e11p89e40k 1394576810

Automobilky jsou v nejlepším, největší zisky, tak jim je potřeba ještě ze státního pomoci. Sice ne přímo, ale podporou nakopneme spotřebitele.

0/0
19.9.2016 11:24

P23a33v76e73l 14Š66e47v15č37í54k 6420795129840

Staré likvidované auto je zdroj cenných surovin, takže případná kompenzace není rozhodně celých 10k, je nutné tuto hodnotu odečíst.

Mám jedno starší auto v depositu a klidně tam může být jak chce dlouho. místa mám dost, nezavazí a když jdu kolem, tak jej pohladím, páč to byl můj věrný Karel. Rozhodně je nedaruji nějakému likvidátorovi jen za kus papíru s potvrzením. A ten si z něj pak suroviny bude těžit. Auto je můj majetek, a nepřítel stát na něj nemá právo. Měl jsem v depositu i Avii, té loni na konci roku propadly papíry, tak jsem si ji zlikvidoval sám a dokonale ekologicky, neukápla kapka oleje a plastové potahy sedaček a dveří jsem raději odvezl do sběrného dvora, páč z místního kontejneru by je vybral soused na topení. Tech cca 10 tisíc jsem vydoloval za prodej agregátů a ještě povezu kovy do šrotu.

0/0
17.9.2016 9:33

J94a55n 46B51a48r44t84á43č80e51k 6215255960389

Nebylo by rozumější zrušit bez náhrady tzv. ekodaň. Po jejím spuštění nastal útlum prodeje a rotace ojetin, protože stávající auta si lidi drží co to jde oproti dřívějšímu stavu, kdy si lidé vybrali o něco modernější.

+2/0
17.9.2016 8:02

P96e65t63r 96N16o46v89o59t24n83y 1911280691

Dejte jim je vy.

0/0
17.9.2016 0:24

J22a76r63o20s94l58a34v 91Š31k87o54d44a 6114458709831

takze ti nejchudsi,co museli zaplatit ekovypalne. Tak z jejich prachu se nadotujou ti, co 300tisic na nove maji!!

+1/0
16.9.2016 23:42

P42e87t70r 84V95o92ň21k57a 2147813459313

Vím úplně přesně jak to dopadne, scénář bude úplně stejný jako když na protiúčet vykupovali starý embečka a stodesítky , stodvacítky. Kšeftaři vykoupí stařešiny před posláním na šrotiště od chudiny a namastěj si na tom kapsy.

0/0
16.9.2016 21:32

V96l49a98d61i87m29í10r 51R62e80t97t47i43n27g12e16r 5385156835585

Takto jsem v roce 2001 odevzdal mojí 23 let starou Skodu 105S a koupil zbrusu novou Škodu Felicii Magic2 :-) Rovněž mně z ceny nového vozu odečetli 10 000 Kč :-);-)

0/0
16.9.2016 18:30

J44i24n22d48ř31i43c37h 33Š16k77o24p11e47k 4765861490525

ale to byla čistě akce automobilky

0/0
16.9.2016 21:25

P33e47t61r 46V18o95ň22k87a 2287323259933

No vidíte a na Vás jednoho pak připadlo sto jiných, pro které tu škodovku dokonce už dopředu od někoho vykoupil autosalon škody nebo servis za 1-3 tisíce, od lidí, kteří si za ty peníze šli koupit zase jen starý vrak, a těm co si šli pro nové auto a neměli požadovanou stařešinu, to posloužilo jako sleva, vykupovalo se nejen pro známé. Fabrika to zacálovala a všichni byli spokojený.

Zákazník s novým autem ušetřil, servis/salon prodal další auto navíc a měl z něj slušnou provizi a skoro nic je to nestálo jen s ekologií a propagovaným účelem to nemělo nic společného, zmizelo jen pár starých vraků, které by zmizeli i bez toho.

0/0
16.9.2016 21:43

V72l24a85d78i38m91í90r 64R50e26t73t16i60n30g29e53r 5735406645135

To je možné, bylo mně odečteno 10 000 Kč z nového vozu a moje stara 105S prodaná za 7000 Kč (byla teda s LPG). Takže spokojeni byli všichni, ja jsem za starou Skodu 105S, která byla 23 let stará a měla 186 000 km najeto dostal prakticky 17 000 Kč. Navíc z bazaru autosalonu zmizela ještě ten týden co jí ode mne vykoupil. Takže já takovéto akce vítám.

0/0
17.9.2016 10:40

J11a68n 61D27l44o16u20h76ý 7604129220469

Me v roce 2008 Ford nabidl slevu 10 000kc na nove auto, kdyz jim tam necham formana s LPG. Hacek byl v tom, ze se dal prodat obratem ruky za 25 000kc. Cili formana jsem si prodal sam a imaginarni slevu jsem nedostal ;-) :-D

0/0
17.9.2016 16:08

S24t45a87n54i97s16l73a62v 11R69o23s41e55c96k95ý 9905329151369

Má smysl montovat do nových aut budou montovat žárovky za 2500 Kč/ks a více?

Zbytečně to auta prodražuje a i výroba je neekologická.

0/0
16.9.2016 16:53

P97a12v70e29l 41Š58e82v77č69í40k 6720295439160

Tu žárovku vyrobí v Číně za pakatel, těch 2,5k si nasadí automobilky.

0/0
17.9.2016 9:39

L95u55k58á17š 81S38e38d52l20á14č93e94k 1973267747910

Máme nejvyšší daně na auta, Auta jsou v ČR jedny z nejdražších v Evropě a to i přesto, žeje vyrábíme. Přesto že je vyrábíme, máme nejstarší vozový park Co k tomu dodat, je to hnus.Rv

+4/0
16.9.2016 15:18
Foto

O78n30d63ř16e30j 24V18a18r88o51š36č85á41k 3144277903

At si to plati automobilky ze sveho.

+3/0
16.9.2016 12:39

P53e10t82r 76V61o84n35d59r77a90c30e41k 7905871483770

Neblázni - automobilky nikdy nezlevní - například plat ředitele WV je cca 40mil/kč měsíčně !!!

0/0
16.9.2016 15:39

P82a73v41e56l 54Š51e36v75č91í52k 6860665309290

Zajímavé čtení je, za kolik si v Soulu postavil nové správní středisko Hnujdej. I akcionáří se bouřili.

0/0
17.9.2016 9:41

M63a67r76t18i62n 93J97i82r48o77u47s86e54k 7446885585408

Automobilky nechápou, že mají příšernou nadprodukci, ukrutný převis nabídky nad poptávkou a to neodstraní odstranění starých aut. Lidé nemají peníze na nákup nových aut a to už ani při započtení nákupů aut na dluh. :-)

+3/0
16.9.2016 12:09

P97e31t94r 94V53o64n49d18r78a68c35e32k 7195581593670

Koupě nového auta je nejhorší investice ..... těch 10tis auto ztratí na hodnotě ještě než vyjedete z autosalonu .......

+6/0
16.9.2016 11:58

J35a13r62o21s70l34a80v 10H74o21r46á57k 6703137585374

Auto neni investice, ale spotreba. Pokud nekupujete veterany a specialy.

+3/0
16.9.2016 12:54

P15e96t51r 77V70o87n65d45r81a23c19e38k 7585741683190

Ano - auto mám k tomu aby mě dovezlo z místa A do místa B a k tomu nepotřebuji nové auto ....... a jelikož si nemusím nic dokazovat a ukázat že na to ,, mám ,, tak mi klidně stačí i 10 let stará Oktávka .......

+5/0
16.9.2016 15:27

J21a63r44d85a 39S90o15k93o67l 1826338281831

Myslí někdo na staré lidi kteří vlastní nejvíce těchto vozidel?že nemají na nové a musí se dostat z vesnic k doktoům do lékárny obchodů pošty a autobus tam většinou jezdí 2x denně. Mnoho těchto těžce chodí a auto je jediná možnost doktora. Také budete jednou stáří tak se podle toho chovejte !!

+6/0
16.9.2016 11:31

T48o42m66á31š 77S61k16á98l31a 6628377

no, to je sice zvláštní představa, ale když tak dvakrát do roka sedím v autosalonu a čekám, tak jsou to z 50% starší lidé kdo kupuje nová auta. Ten zbytek vypadá jako podnikatelé kolem 40.

Jinak tu se ani nebavíme o 120, kterou vídám zaparkovanou občas za některým plotem. Kdoví jestli pojízdnou. Tu se bavíme o feliciích, kterým se náhodou ještě úplně nerozpadla kastle a ve kterých jezdí mnohem častěji mladší lidé.

0/0
16.9.2016 14:18
Foto

R61o84m49a82n 67K44o28z61e12l 4177986943434

Jsem z vesnice a ty autobusy jezdí teda častěji, dvakrát denně jede možná do nejzapadlejší vísky o 150 lidech v době prázdnin, to zas nebalamuťte.

Většina lidí má staré auto proto, že dobře slouží a když dobře funguje, tak k čemu nové? A s trochou péče vypadá 15leté jako právě vyjeté z fabriky. Jak mi už několikrát tetička řekla, že jak se mám dobře, že mám nové auto, když viděla tu lesklou karosérii a ono tomu autu je 22 let.

0/0
16.9.2016 14:50

J49i26ř50í 62Z64á48ř79e81c71k76ý 5984898894545

Ale ano, dvakrát denně tam a to samé zpátky - tedy pokud je pracovní den, jinak nejezdí vůbec nic.

+2/0
16.9.2016 23:38
Foto

R19o41m11a86n 43K12o37z85e17l 4377776423824

Tady to fakt tak není, kromě jedné vesnice o 200 obyvatelích jedou ze Zlína všude autobusy i z odpolední směny, po 22.hodině, to samé ze Vsetína, Uherského Hradiště.

0/0
16.9.2016 23:44

P42e49t60r 49H30o80f64m23a77n65n 6729594145210

Kde berou jistotu, ze auto s novejsi emisni tridou ma pri realnem provozu 'lepsi emise'?

+4/0
16.9.2016 11:16

O74n95d46ř69e10j 95Č66a28p70k21a 6621891623414

U těch prvních emisních tříd, když se šlo hlavně po jedech a ne po CO2, to platilo.

0/0
16.9.2016 14:12

T61o82m47á34š 78S40k51á14l38a 6938657

CO2 je závislé na spáleném benzínu a nic s tím nenaděláte. Je celkem jedno z kterého roku auto je. Mě přijde uhozené bavit se o stáří auta a ne o jeho velikosti. 10 let staré malé auto má pořád nižší emise než o něco větší nové auto. Akorát to první má nálepku EURO 4 a to nové EURO 6.

+1/0
16.9.2016 14:25

Z49d39e14n87ě60k 46M72á64č46a64l35a 1123255139450

10.000? To je motivace jak řemen..... S autama je to u nás nějaký divný. V bazarech si stojí na střechách kolik jich tam je, ale mě připadá, že ojetý jsou snad dražší než nový. Normální auto s náletem jak blázem za 300.000 Kč. Dívám se po Mazdách, Fordech.

+1/0
16.9.2016 11:04

P45ř72e48m63y81s11l 19H52r60o87m12a41d97a 2314736498261

Tak řešením by byl poplatek pro bazary, za každé vozidlo, které jim ta stojí déle jak půl roku. Já jsem třeba nedávno u jednoho bazaristy prohlížel Subaru Forestra 1999. No a ukázal jsem mu, že to auto nemůže jezdit, že kolem zadních tlumičů je to prorezlé tak, že v první díře projdou tlumiče do kufru. Auto přitom mělo novou technickou a chtěl za něj 70 litrů 8-o. Když jsem vyndal kus prorezlého plechu tak mne odpálkoval s tím, že to někdo koupí a ať mu to neničím. Že se v tom někdo může zabít ho asi nezajímá :-/

Oni prostě bazaristé přivezou z Německa šrot, naleští to a pak se jim vyplatí čekat třeba rok, až se nějaký neználek chytne a koupí to.

+1/0
16.9.2016 11:31

P16e27t95r 66N72o62v30á81k 3573116124944

Ať EU zadotuje nákupy aut a doplatí rozdíly kupní síly německého zákazníka a českého ;-D.

Dám 100 tis a rozdíl ať zaplatí Brusel..., to by se omlazovalo...R^

+1/0
16.9.2016 11:00

P88e28t11r 69S52u37c36h10ý 1928579914106

A proč podle kupní síly zrovna Německa? Proč ne třeba podle Řecka?

0/0
16.9.2016 11:02

J32i86n50d92ř22i75c43h 32Š37k80o51p63e28k 4395551520955

protože když se zdražuje, tak se argumentuje výší cen právě na Západě. Naposledy zloději z OSA

+2/0
16.9.2016 21:27

J19o48s88e70f 12K86o10m45á19r13e71k 5784732774899

To nebylo na Západě, ale v Maďarsku :))

0/0
17.9.2016 7:01
Foto

P95e73t25r 69P29r16o35c24h61á12z76k51a 3672466252564

Za 10k si nove auto nekoupi.Nic to neresi.Omezit vjezd starych aut do mest a to vcetne residentum.To donuti cast lidi aby auto obmenili a cast se ho zbavi. Aby mohli kupovat nova auta museli by mit vic penez a auta stat mene.Jina cesta neni.

+1/−4
16.9.2016 10:56

M83a46r73i27a46n 57V78á23ň47a 3618316195889

Ale je. Co takhle zrušit DPH a spotřební daně ?

0/0
16.9.2016 11:44
Foto

P42e86t28r 76P78r83o54c61h64á55z32k93a 3782686632764

Na auta nebo na vše? A proč? Auto není věc, kterou si lze nárokovat. Daleko lepší než šrotovné je omezení vjezdu do centra pro všechna, která nesplňují emisní limit. Musí to však platit i pro rezidenty, nejen pro návštěvníky. Pak je po problému. Část si koupí auto nové, část se ho vzdá, část se zapojí do sdílení a podobně. Tak se řeší problémy a ne dotacemi.

0/0
19.9.2016 16:51

R72o48m43a42n 60S14o42u58č31e16k 1582105960329

tak ať ty prachy dají automobilky!

+3/0
16.9.2016 10:44

J71a37r22o75m98í79r 66K62r34á59l 4960789144629

Ano, to je lepší cesta. Při koupi nového odkoupit staré. Někteří obchodníci to tak dělají už dnes.

+2/0
16.9.2016 10:47

V28i65k80y12r 55B29o68h92u67m42i25l 92S52t84r26a74n50s95k39y 9587968316959

Cituji z článku: Podle našich údajů lidé likvidují přestárlá auta už v současné době sami i bez podobných příspěvků,“ řekla mluvčí MŽP Petra Roubíčková.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/automobilky-chteji-az-deset-tisic-za-srotaci-auta-f7b-/eko-doprava.aspx?c=A160915_165328_eko-doprava_suj

A tak nějak je to u nás se vším, podle klasického :" Voni si lidi vždycky nějak pomůžou sami".

0/−1
16.9.2016 10:42

D55u96š35a63n 95P48e63š74e97k 3785829604520

Ničemu to nepomůže, protože v okamžiku, kdy se za auto v jakémkoliv stavu začne vyplácet 10.000,-, tak stoupnou ceny ojetých vozů.

I naprosto nepoužitelný vrak bude mít nyní hodnotu těch 10.000,- a jakékoliv lepší a použitelné auto pak zákonitě bude mít cenu o těch 10.000,- vyšší.

+5/0
16.9.2016 10:36

M11a95r80t40i51n 68P80r92o17k16o21p 6346467400165

-počítejte že se musí jednat o přihlášené auto

-přihlásit/odhlásit/přepsat auto za 10000,- nebo 15000,- je stejně drahé

-pravděpodobně to bude příspěvek na nákup nového ( první registrace) nikoliv 10k na ruku od státu za doložení likvidace starého vozu bez nákupu nového.

+1/0
16.9.2016 10:52

M21a62r39t21i32n 35H32o14r34á32k 9223959414

Čekám, že to bude zase pro nějaké mafie, které u nás budou vybírat za šrotovné na auta, kterou dovezou z Německa.

Jsem proti šrotovnému.

+11/0
16.9.2016 10:35

J77a29r54o88m20í27r 95K67r44á86l 4560119494649

Pokud jde vládě o ekologii, pak je daleko lepší cesta např. dočasné přeřazení do nižší sazby DPH. Jako bylo před léty v Německu na lednice bez freonu.

Pokud by šrotovné bylo na nepojízdná auta v evidenci, moc to nepomůže, pokud na všechny, bude to výhodné nejvíc pro ty kšeftaře.

+1/0
16.9.2016 10:44

M14a37r53t70i88n 42K51a50r61á47s75e49k 9898703838588

A v cem je rozdil mezi snizenou dph a dotaci? Krom toho ze dotace je jednodussi a s mensi pravdepodobnosti podvodu, oproti dph vyjimce

0/0
16.9.2016 12:53

T15o28m64á56š 69S93k20á78l55a 6278857

máte zvláštní představu o "jednoduuchosti" procesu výběru a distribuce peněz. Aneb je jednodušší peníze ani nevybrat, než je vybrat, přerozdělit na správný úřad (reálně přes hódně dalších míst) a tam teprve zjišťovat kdo má na co nárok a peníze vyplatit. To vše s ročním zpozděním samozřejmě, protože rozpočet kolik bude potřeba vyplatit za celý příští rok se schvaluje v prosinci předchozího roku.

+2/0
16.9.2016 14:31

J26a10r44o43m53í86r 48K74r13á83l 4660189684879

Protože snížená daň podpoří výměnu auta za nové, zatímco šrotovné podpoří spíše kšeftaře.

0/0
17.9.2016 7:42

M16i39c22h47a69l 64J57a90r93o96š 7844270892595

A že si stát ten výzkum nechá dělat zrovna u STEM, agentury, která byla (a asi je) majetkově úzce spjatá se socdemáky.

0/0
16.9.2016 10:33

O84n71d96ř10e94j 31Č71a93p44k60a 6591491543374

A nestačilo by zrušit ekodaň ? Přijde mi efektivnější tomu, kdo mění starého trabanta za felicii, ty peníze nechat, než mu 10 tisíc sebrat za převod felicie a pak 10 tisíc dát za šrotaci tráboše. Protože tam dalších x tisíc padne na byrokracii kolem.

+5/0
16.9.2016 10:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.