Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva chystá další komerční linky, Brno spojí s Přerovem a Olomoucí

Dopravce Arriva patřící pod Deutsche Bahn v Česku expanduje se svými komerčními linkami Arriva Express na další trasy. Od října začne jezdit na nové lince z Brna do Přerova a z Brna do Olomouce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L49u35k63á98š 46N44a75j81m45a42n 9932354186905

Tak na rychlících Brno - Přerov - Bohumín těch ,,béček ́ ́opravdu moc nejezdí, ale rychlíky Brno - Olomouc -Šumperk to je fakt masakr ,,béčka ́ ́totálně špinavá, bez modernizace pouze s odebraným kupé, které slouží jako úložný prostor. Poslední modernizace proběhla s loňským grafikonem kdy do každé soupravy přidali ,,modernizovaný vůz ́ ́, který vznikl natřením vagonu jezdícího na osobních vlacích z Horní do Dolní, dosazením nových sedaček a výměnou dveří. Zásuvky v Krnově kde je opravovali ( modernizace je urážka) jsou nejspíš strašně drahé, protože jsou jen u dvanácti míst.

Věřím že se ČD chytnou po nástupu konkurence za hlavu.;-(;-(

+1/0
18.9.2016 8:57

J90i22ř35í 27K22o10c56u61r64e94k 6165794615988

No tak tady je to docela jednoduché, konkurovat vlaku. Železnice max 90, souběžná dálnice max 130, pro autobus maximum dle TP.

Jo, hezky se o tu železnici starali. Před revolucí ještě stihli připravit to, že se nad původní kolej pověsí trolej. Jinak řečeno: Žádné zdojkolejnění ani zrychlení nebylo v plánu. Těch max 90 umí i brejlovec či bardotka.

Jo, po rekonstrukci Vláry je na několika kilometrech maximálka rovných 100 km/h. Pro vyšší rychlost by se musel přenášet kód návěstidla na mašinu, takže tohle tam asi chybí.

+1/0
17.9.2016 21:53

E72v54a 87K64a68p49l81a43n92o94v49a 4493681185148

Budu se svým příspěvkem mířit na druhý konec republiky. Zkuste se autobusem dostat např. z Prahy do Mariánských lázní. jde to - ale objedete během řady hodin západočeský kraj. To samé je Praha - Klatovy. Do Prahy to ještě ujde, ale zpátky ?

Při mé první cestě do M.L. jsem nemohla uvěřit tomu, co mi říkal jízdní řád.

A rychlík do M.L., ale ten kterým jsem naposledy jela já, pamatoval dobu snad před 50 léty.

0/0
17.9.2016 8:38

J15a19n 19S53ů13r72a 4435553213202

ČD mají na trase do ML dvakrát denně pendolino a téměř každý rychlík je už kategorie Rx, tedy rychlík vyšší kvality. Pravda, některé doby jízdy nejsou proti autu příliš konkurenceschopné

+2/0
17.9.2016 22:01

R97a87d69e67k 91J66a81n75a19t89a 9535396654672

A kdy jste tam naposledy jela? Dneska tem jezdí pendolíno, za 2h17m. A rychlíky mají už asi rok nebo dva vozy po velké rekonstrukci.

+1/0
17.9.2016 22:19

J28a40n 77K71o40b48ě57r59s85k95ý 1360586351393

Železniční spojení mezi Olomoucí a Brnem a mezi Přerovem a Brnem je opravdu ostuda. Jednokolejná trať na které vznikají častá zpoždění a soupravy složené převážně ze zastaralých vozů B. Plus ještě otřesená jízdní doba. Bohužel i já který nejraději jezdí všude vlakem tak tady musím používat autobus. Ministerstvo už spoustu let slibuje novou trať mezi Brnem a Přerovem bohužel zatím bez výsledku.

Ty nové spoje Arrivy budou určitě úspěšné, ale je škoda že zde nelze pohodlně cestovat vlakem :-/

+8/0
16.9.2016 22:30

M25i42c47h94a58l 39M20e81s94i39c33e50k 4793904766848

B vozy uz mezi Brnem a Prerovem standartne nejakou dobu nejezdi,jezdi pouze jako posily na patecnich rychlicich z Brna a v nedeli zpet

0/0
17.9.2016 2:58

J25i24ř83í 92K37o94c14u47r49e43k 6975164525518

Béčko v najbrtu s přeplyšovanýma sedačkama je pořád jenom béčko v najbrtu s přeplyšovanýma sedačkama. Dveře do kupé jsou původní, ve stanici nelze, nematizaci to klimá.

0/0
17.9.2016 21:45

M64i20c24h81a43l 16M47e91s63i61c52e17k 4523434516288

si zjistete co jezdi za vozy a pak rozumujteRvRvRv

0/0
18.9.2016 13:50

K32a83r93e30l 68O78g40o32u87n 7462431561191

výhody vlaku ale přece pořád zůstávají - více místa, zavazadlo při sobě, WC, přestupní vazby... i autobus může mít a mívá zpoždění, zvlášť při průjezdu městy a uzavírkami; navíc jízdní doba autobusu bude jen o 1 minutu kratší

+1/0
17.9.2016 8:21

P95a22v74e52l 87H68o39r65á18k 8421783835332

Proč se tomu říká komerční linky? Protože to není dotované?

0/0
16.9.2016 22:15

J60a31n 49K29o52b69ě95r30s20k23ý 1220316811843

Ano, nejsou dotované.

0/0
16.9.2016 22:24

J79a90k93u95b 71Z90e82m66á49n76e64k 2644743221628

To je dobrý nápad, dělat konkurenci jednokolejce pro milion lidí by nemělo být těžké.

0/0
16.9.2016 22:01
Foto

J23i50ř25í 46B45i27l18í81k 4675932722604

České dráhy hlavně nefungují. Zkuste se po osmé dostat z Olomouce do Brna :(

0/−8
16.9.2016 21:34

J87a85n 97K62o30b15ě82r59s73k24ý 1460166921493

České dráhy odjezdí mezi Olomoucí a Brnem to co si objednavatel kterým je Ministerstvo dopravy zaplatí. Takže žádost o rozšíření spojů směřuje na Ministerstvo.

+8/0
16.9.2016 22:24

J93o81s71e64f 87J94ů82z66a 1958718963847

A mají na to už dost řidičů? Vždyť odříkání spojů z personálních důvodů už postihuje většinu společností skupiny.

+7/0
16.9.2016 20:05

V46ě66r70a 19B35e11n97o40v93á 9809500243

Je třeba konkurence, protože spojení Brno- Přerov je více než mizerné, zvláště, když se lidé vrací z práce nebo z divadla po 22.00 hodině večerní . nemají šanci śe dostat do Přerova, jedině až ráno -. jak smutné.

+1/0
16.9.2016 19:33

L43u58k90á62š 88Š98m14a18h53e94l 2337364192134

Jen v pátek a neděli v 22, jinak poslední spoj ve 20, v sobotu dokonce už v 18. Tak nevím, jestli je to to, co postrádáte...

+1/0
16.9.2016 20:10

J16i76ř76í 31H88o35r65á45k 7685263877632

Já pamatuju doby, a to je jenom cca 10 let zpátky, kdy na trase Brno-Olomouc-Ostrava jezdily v noci hned 3 autobusy SA. Po jejich zrušení se do Olomouce dalo dostat oklikou přes Českou Třebovou :-) s přestupem z vlaku Euro Night. Teď už ani to ne. Přitom pochybuju, že by nebyla poptávka. Tak teď aspoň 2x týdně...

0/0
16.9.2016 20:47

M87i44c18h61a55l 23M40e57s30i38c14e30k 4773964676878

posledni vlak z Brna do Prerova jezdi ve 21.02 a jezdi kazdy den

0/0
17.9.2016 2:55

M40a50t42ú44š 98B32e94n30a62k 9728904252573

To sú presne spoje ktoré sa vďaka konkurencii orežú, pretože tieto neskoré okrajové spoje majú málo cestujúcich a tak sú "dotované" vyťaženejšími spojmi, na ktorých teraz klesne zisk, takže sa zrušia okrajové spoje. To je bežný následok konkurencie. Takže konkurencia = zníženie kvality cestovania, aj keď si väčšina ľudí (najmä tí čo jazdia občas a je im jedno kedy) myslia opak.

+2/0
17.9.2016 12:59

J97i88ř73í 73K34o20c69u10r90e49k 6205944605818

A skončí navazující lokálky, které konkurence zavře. 8-o

0/0
17.9.2016 21:48

N76i72k56o52l91a67j 76M14a28l82í52k 5634653480861

Dám jim tip - Zlín Brno a zpět v pátky a neděle - Regiojet je vyprodaný na měsíc dopředu... Vlak to jistí, ale dokud nebude dodělána rekonstrukce trati do Zlína, tak to není moc konkurenceschopné.

0/0
16.9.2016 19:33

L98u82k31á25š 10O32d49s40t55r52č85i96l 7870494107320

Záleží nakolik je vyprodaný a nakolik blokováný. Kolik lidí pak zruší na poslední možnou chvíli rezervaci. U RJ šlo zrušit rezervaci bezplatně nějakou dobu před odjezdem. Takže nebylo problém si udělat rezervace na několik spojů a pak rušit podle toho co nejvíce vyhovovalo.

0/0
16.9.2016 23:00

P49a47t49r27i57k 16E29g98e56r 2798930709901

Arriva Praha žádná sláva s MHD. Doufám, že s tím ROPID něco brzy udělá. Jinak mám informace, že nefunguje ani Arriva Teplice, ale třeba Arriva Morava na tom může být lépe.

+8/0
16.9.2016 19:04







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.