Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový suvenýr švýcarských drah. Žula z Gotthardu za pětistovku

Neobvyklý suvenýr vymyslely pro železniční fanoušky švýcarské dráhy SBB. Ve svém e-shopu prodávají žulu, která zbyla při stavbě nového Gotthardského tunelu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a80n 33V28a37c56h20u28d81a 7772806917888

Na zahradě toho mám tuny ;-D

0/0
17.9.2016 19:56

O33l63d69ř36i39c19h 79J34a88n67e85č57e75k 8789606563751

z Gotthardskeho tunelu? ;-)

0/0
18.9.2016 0:00

M43i86c13h54a58e73l 27C22h55a14r75v78á60t 9259668393702

To Pražáci by mohli vyprodávat bláto z Blanky.;-D

+6/0
17.9.2016 16:36

J90a93k67u13b 16T62u58r33e21k 9225465706605

to je ale divná kostka

+2/0
17.9.2016 11:04
Foto

J77a59n 71H15i43n93k 2877435744897

Na prodejní výstavě v muzeu minerálů jsem pro radost z té nádhery levnějc koupil parádní malachitové vajíčko ve stejné velikosti. Ilustrační obrázek:

http://rajkamenu.cz/upload/catalog/medium/51000/v/vejce025-1439977353489139370.jpg

0/−2
17.9.2016 10:05

L52i23b83o15r 13F54i37l52á29k 8286159876656

...prodávají žulu, která zbyla při stavbě nového Gotthardského tunelu

----------------------------

A že jí zbylo!

+8/0
17.9.2016 9:53

O87l72d37ř33i53c31h 47J60a80n51e93č35e25k 8179546803711

Predpokladam, ze cast vytezeneho kamene na stavbe vyuzije - napr. na operne zdi. Ale i tak se da predpokladat, ze toho z Gotthardu zbyla opravdu velka hromada :-) Jestlipak nabidnou ÖBB neco ze Semmeringu...??

0/0
17.9.2016 15:45

Č50e36s26t14m25í89r 31V57a54n78ě82k 6695261514558

No, ani moc ne, když se vezme, kolik jí vytěžili. Velkou většinu použili na návazné stavby a betonáž tunelu samotného. Zbylo jim stěží 10% vytěženého materiálu a i z toho většinu spotřebují na jiných stavbách.

0/0
17.9.2016 17:00

O89l93d82ř42i16c70h 44J22a36n38e70č71e89k 8789876473811

ale stejně - za tunu (cca. 500 kusů) utrží 10 tisíc franků - za to si můžou náhradní žuly nakoupit plný vlak ;-)

0/0
18.9.2016 0:04

R70i56c76h77a71r60d 71V81a16c74e97k 5521648892638

S tím by mohla přijít i Praha a nabízet třeba kousek kabelu nevhodného do vlhkého prostředí Blanky. A světové nej by mohla být cena za metr tunelu.

+11/0
17.9.2016 9:50

L98i48b45o31r 33F22i74l11á15k 8246889756536

Už jste někdy Blankou jel? Pěkná, funkční stavba, která spoustě lidí ulehčí život. A ta cena mě nepřijde přemrštěná, pouze ji na začátku projektant podseknul.

+1/−1
17.9.2016 9:57

R27i41c77h66a40r10d 98V68a74c76e27k 5421208592108

Jezdím denně, proto jsem ji navrhl.

+1/0
17.9.2016 10:06

P94a46v69e71l 47T17r71u50k42s66a 3233697952543

Tak pokud vam cena Blanky neprijde premrstena, tak by me zajimalo co rikate na cenu nejdelsiho silnicniho tunelu (Laerdal - 24.5 km) v jedne z nejdrazsich zemi (Norsko). Ta cena byla v prepoctu sotva 3.5 miliardy ceskych korun.

Tam to asi nekdo hodne krute podseknul co?

+1/0
17.9.2016 17:30

R71o63m82a84n 28S64t73o95n40e21k 1639903949341

Tento tunel byl otevřeny v roce 2000 takže musite přepočitat cenu na dnešni ceny a ke všemu to neni 4 pruhovy tunel v nestabilnim nadloži takže srovnavate nesrovnatelne

0/−1
17.9.2016 20:07

P71a27v87e23l 61T74r16u68k53s26a 3373467542893

Clovece, vy jste komik :-) I v roce 2000 bral norsky delnik tak 4x vic nez v soucasnosti u nas. Laerdal je vic nez 4x delsi a stal priblizne 12x mene. Technologie, ktere tam jsou pouzity na celych 24 km, o tech se Blance muze jenom zdat.

+1/0
17.9.2016 22:00

R45a10d27e40k 13J23a12n22a44t57a 9915946354972

V Norsku se razí vesměs v pevné skále, což je levnější. Mnohé tunely tam nemají ani ostění.

0/−1
17.9.2016 22:17

P15a57v18e55l 22T47r78u24k77s10a 3173317482123

Tak pokud je podle vas normalni, ze metr tunelu vysel v Blance 60x (slovy sedesatkrat) draz nez v Norsku (kde maji navic nasobne vyssi platy), tak asi musite pracovat pro jednu z dodavatelskych firem...

0/−1
17.9.2016 22:41

R19a65d57e80k 19J83a60n40a93t33a 9875806314582

Srovnáváte prostě jablka a hrušky. Silniční městský tunel s mnoha výjezdy srovnávejte prosím se silničním městským tunelem s mnoha výjezdy. Neházejte různé tunely do jednoho pytle když tomu nerozumíte. Taky je důležité, co vše je v ceně, jak rozáhlé okolní stavby, přeložky a povrchové úpravy. V ceně Blanky bylo např. i několik parků a jeden poměrně drahý most včetně likvidace původního.

A platy dělníků? Je vám doufám známo, že na těch to nestojí. Stavba není softwarová firma, kde tvoří mzdové náklady většinu nákladů. U stavebních firem stojí stroj, na kterém dělník pracuje, mnohonásobně více, než ten dělník.

+2/0
17.9.2016 23:40

P82a40v30e66l 48T18r63u95k17s80a 3343177212303

Dekuji za objasneni. Uz tomu rozumim. Blanka je svetovy unikat, podobnu tunel v podobne delce a v podobnych podminkach na svete stejne neexistuje, takze vzdycky to bude srovnavani jablek z hruskama. Evidentne byl cely podfinancovany a postaveny v rekordnim case.

Az budete poradat charitativni sbirku na Metrostav, nebo na nove kabely, urcite se mi ozvete...

0/−1
18.9.2016 9:25

J31o26s32e81f 74K10o12m77e98n21d85a 3519469734637

Opravte si na konci: Reálně hrozí, že vlakem neprojedou vlaky tak rychle, jak se původně plánovalo.

+9/0
17.9.2016 9:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.