Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový suvenýr švýcarských drah. Žula z Gotthardu za pětistovku

Neobvyklý suvenýr vymyslely pro železniční fanoušky švýcarské dráhy SBB. Ve svém e-shopu prodávají žulu, která zbyla při stavbě nového Gotthardského tunelu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59a14n 63V44a87c81h30u95d62a 7102746597238

Na zahradě toho mám tuny ;-D

0/0
17.9.2016 19:56

O24l62d85ř12i71c66h 91J38a73n62e41č73e21k 8979686813491

z Gotthardskeho tunelu? ;-)

0/0
18.9.2016 0:00

M56i39c46h72a20e69l 69C27h65a56r10v72á32t 9229298733722

To Pražáci by mohli vyprodávat bláto z Blanky.;-D

+6/0
17.9.2016 16:36

J69a73k74u82b 98T78u33r87e84k 9505315706755

to je ale divná kostka

+2/0
17.9.2016 11:04
Foto

J83a61n 24H22i52n44k 2227505134927

Na prodejní výstavě v muzeu minerálů jsem pro radost z té nádhery levnějc koupil parádní malachitové vajíčko ve stejné velikosti. Ilustrační obrázek:

http://rajkamenu.cz/upload/catalog/medium/51000/v/vejce025-1439977353489139370.jpg

0/−2
17.9.2016 10:05

L26i83b15o19r 90F65i51l50á21k 8106489376936

...prodávají žulu, která zbyla při stavbě nového Gotthardského tunelu

----------------------------

A že jí zbylo!

+8/0
17.9.2016 9:53

O16l65d57ř60i23c84h 35J28a47n56e88č72e47k 8579196683841

Predpokladam, ze cast vytezeneho kamene na stavbe vyuzije - napr. na operne zdi. Ale i tak se da predpokladat, ze toho z Gotthardu zbyla opravdu velka hromada :-) Jestlipak nabidnou ÖBB neco ze Semmeringu...??

0/0
17.9.2016 15:45

Č60e31s65t79m58í97r 92V68a41n31ě43k 6105191704378

No, ani moc ne, když se vezme, kolik jí vytěžili. Velkou většinu použili na návazné stavby a betonáž tunelu samotného. Zbylo jim stěží 10% vytěženého materiálu a i z toho většinu spotřebují na jiných stavbách.

0/0
17.9.2016 17:00

O55l66d18ř56i94c83h 98J65a77n73e77č37e25k 8459526183421

ale stejně - za tunu (cca. 500 kusů) utrží 10 tisíc franků - za to si můžou náhradní žuly nakoupit plný vlak ;-)

0/0
18.9.2016 0:04

R80i36c48h26a70r24d 57V66a63c90e81k 5621918282378

S tím by mohla přijít i Praha a nabízet třeba kousek kabelu nevhodného do vlhkého prostředí Blanky. A světové nej by mohla být cena za metr tunelu.

+11/0
17.9.2016 9:50

L85i61b26o80r 48F62i73l11á61k 8656879156796

Už jste někdy Blankou jel? Pěkná, funkční stavba, která spoustě lidí ulehčí život. A ta cena mě nepřijde přemrštěná, pouze ji na začátku projektant podseknul.

+1/−1
17.9.2016 9:57

R70i76c32h87a23r11d 29V82a31c20e83k 5521608882418

Jezdím denně, proto jsem ji navrhl.

+1/0
17.9.2016 10:06

P91a26v12e85l 55T49r50u63k28s71a 3683787172353

Tak pokud vam cena Blanky neprijde premrstena, tak by me zajimalo co rikate na cenu nejdelsiho silnicniho tunelu (Laerdal - 24.5 km) v jedne z nejdrazsich zemi (Norsko). Ta cena byla v prepoctu sotva 3.5 miliardy ceskych korun.

Tam to asi nekdo hodne krute podseknul co?

+1/0
17.9.2016 17:30

R85o60m82a18n 76S95t85o67n92e49k 1899983549631

Tento tunel byl otevřeny v roce 2000 takže musite přepočitat cenu na dnešni ceny a ke všemu to neni 4 pruhovy tunel v nestabilnim nadloži takže srovnavate nesrovnatelne

0/−1
17.9.2016 20:07

P50a42v37e87l 73T42r18u44k62s11a 3593407292233

Clovece, vy jste komik :-) I v roce 2000 bral norsky delnik tak 4x vic nez v soucasnosti u nas. Laerdal je vic nez 4x delsi a stal priblizne 12x mene. Technologie, ktere tam jsou pouzity na celych 24 km, o tech se Blance muze jenom zdat.

+1/0
17.9.2016 22:00

R13a25d53e31k 21J57a45n59a10t44a 9835916544332

V Norsku se razí vesměs v pevné skále, což je levnější. Mnohé tunely tam nemají ani ostění.

0/−1
17.9.2016 22:17

P33a62v94e56l 94T86r23u85k44s79a 3153747262503

Tak pokud je podle vas normalni, ze metr tunelu vysel v Blance 60x (slovy sedesatkrat) draz nez v Norsku (kde maji navic nasobne vyssi platy), tak asi musite pracovat pro jednu z dodavatelskych firem...

0/−1
17.9.2016 22:41

R96a81d58e46k 75J72a64n76a94t68a 9865966284892

Srovnáváte prostě jablka a hrušky. Silniční městský tunel s mnoha výjezdy srovnávejte prosím se silničním městským tunelem s mnoha výjezdy. Neházejte různé tunely do jednoho pytle když tomu nerozumíte. Taky je důležité, co vše je v ceně, jak rozáhlé okolní stavby, přeložky a povrchové úpravy. V ceně Blanky bylo např. i několik parků a jeden poměrně drahý most včetně likvidace původního.

A platy dělníků? Je vám doufám známo, že na těch to nestojí. Stavba není softwarová firma, kde tvoří mzdové náklady většinu nákladů. U stavebních firem stojí stroj, na kterém dělník pracuje, mnohonásobně více, než ten dělník.

+2/0
17.9.2016 23:40

P41a91v14e80l 86T84r21u10k15s12a 3443427102273

Dekuji za objasneni. Uz tomu rozumim. Blanka je svetovy unikat, podobnu tunel v podobne delce a v podobnych podminkach na svete stejne neexistuje, takze vzdycky to bude srovnavani jablek z hruskama. Evidentne byl cely podfinancovany a postaveny v rekordnim case.

Az budete poradat charitativni sbirku na Metrostav, nebo na nove kabely, urcite se mi ozvete...

0/−1
18.9.2016 9:25

J80o73s25e46f 40K93o61m28e85n47d26a 3819689554667

Opravte si na konci: Reálně hrozí, že vlakem neprojedou vlaky tak rychle, jak se původně plánovalo.

+9/0
17.9.2016 9:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.